Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 3096
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 1 d’abril de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, tres places de la categoria d’auxiliar d’infermeria (C2) de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor
Antecedents
Cal cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, tres places de la categoria d’auxiliar d’infermeria (C2) adscrites a la Gerència de l’Hospital de Manacor.
Fonaments de dret
1. L’article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a l’efecte s’estableixin a cada servei de salut— es pot oferir el personal estatutari fix acomplir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents al seu lloc de feina d’una categoria del mateix nivell de titulació o d’un nivell superior, sempre que es tengui el títol corresponent. Aquests procediments s’han de negociar en les meses corresponents.
2. En el BOIB núm. 31/2012, de 28 de febrer, es va publicar el Pacte de 24 de febrer pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregides en el BOIB núm. 36/2012, de 8 de març). L’objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l’ordre de finalització o cessament d’aquest personal.
Per això dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, tres places de la categoria d’auxiliar d’infermeria (C2) de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor.
2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (annex 1), el model de sol·licitud (annex 2) i el barem de mèrits (annex 3).
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També s’hi pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
No obstant això, es pot optar per interposar-hi un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Manacor, 1 d’abril de 2019
La directora gerent de l’Hospital de Manacor Catalina Vadell Nadal Per delegació de signatura (Resolució de 12 de febrer de 2017)
Annex 1 Bases de la convocatòria
1. Lloc de feina convocat i funcions que ha d’acomplir
1.1. tres places de la categoria d’auxiliar d’infermeria (C2) de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor.
1.2. Aquests llocs de feina estan adscrits a la Direcció Infermeria de l’Hospital de Manacor.
1.3. Funcions: té assignades les funcions pròpies de la categoria.
2. Característiques de la plaça
2.1. Lloc i centre de treball inicial: Hospital de Manacor (carretera Manacor-Alcúdia, s/n. Manacor).
2.2. Tipus de nomenament: a la persona seleccionada per ocupar aquest lloc de feina se li expedirà un nomenament pel procediment de promoció interna temporal d’una plaça de la categoria d’auxiliar d’infermeria (subgrup C2) per una durada de 12 mesos. Aquesta durada està condicionada pel pla estratègic que el Servei de Salut de les Illes Balears ha aprovat per poder dur a terme una contractació de personal eficient, ordenada i estable i que permeti garantir la continuïtat assistencial, la qualitat de les cures i la seguretat dels usuaris. Aquest pla pretén, entre altres qüestions, planificar la contractació eventual de persones tenint en compte totes les variables i la informació disponibles, a fi d’organitzar un pla de cobertura anual i minimitzar la rotació de professionals augmentant la durada de la contractació eventual per mitjà de contractes d’un any de durada.
2.3. Règim jurídic: durant el temps en què la persona seleccionada ocupi la plaça, el règim jurídic és el següent:
a) Es mantendrà en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la categoria d’origen.
b) Percebrà les retribucions corresponents a les funcions acomplides, excepte els triennis, que seran els corresponents a la categoria d’origen.
c) No suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o amb relació a l’obtenció d’un nou nomenament, sense perjudici que es pugui considerar com a mèrit en els procediments selectius i de provisió.
3. Requisits per optar al lloc de feina
3.1. Tota persona aspirant ha de complir els requisits següents:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i prestar servei a la Gerència de l’Hospital de Manacor.
b) Pertànyer a grups de classificació inferiors o a diferents categories i/o especialitats del mateix grup que el lloc al qual opta.
c) Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual ocupa la plaça fixa.
d) Tenir el títol de cures auxiliars d’infermeria, o una d’equivalent, o estar en condicions d’obtenir-la abans que venci el termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtengudes en estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.
e) Acreditar el nivell A2 de coneixements de català, d’acord amb la disposició transitòria tercera del Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública. No obstant això, igualment s’admetran les sol·licituds encara que no es compleixi aquest requisit, però la persona que resulti adjudicatària de la plaça està obligada a obtenir-lo i acreditar-lo en el termini de dos anys comptadors a partir de la data en què ocupi la plaça.
f) No patir cap malaltia ni estar afectada per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria professional a al qual s’opta; és a dir, complir l’article 30.5.c de la Llei 55/2003.
g) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit l’ha d’acreditar la persona seleccionada abans de prendre possessió de la plaça.
3.2. Aquests requisits s’han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir durant tot el procés selectiu. Tota persona aspirant els ha d’acreditar de manera fefaent en el moment de presentar la sol·licitud, excepte el requisit del punt f.
4. Presentació de sol·licituds
4.1. Tota persona aspirant a participar en la selecció per cobrir el lloc de feina convocat ha de presentar una sol·licitud segons el model que figura en l’annex 2.
4.2. El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.3. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el Registre de l’Hospital de Manacor o en el registre de qualsevol de les gerències del Servei de Salut, o bé per qualsevol de les vies que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds presentades mitjançant les oficines de Correos han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correos les dati i les segelli abans de certificar-les.
4.4. Cada persona aspirant ha de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si l’hi requereixen en qualsevol moment del procés selectiu.
5. Documentació
5.1. A la sol·licitud cal adjuntar l’original o una còpia compulsada de la documentació que acrediti els requisits i que justifiqui els mèrits al·legats.
5.2. A més, cal adjuntar l’original o una còpia compulsada d’aquests altres documents:
a) Document d’identitat (DNI o NIE).
b) Títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol) o bé el justificant de pagament dels drets d’expedició del títol acompanyat d’un certificat de la institució educativa corresponent que acrediti que el títol encara no ha estat expedit.
c) Documentació acreditativa del certificat de nivell A2 de català (o d’un nivell superior) o, en cas contrari, declaració en què es comprometi a obtenir-lo i acreditar-lo en el termini de dos anys comptadors des de la data en què ocupi la plaça.
5.3. Consignar dades falses a la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l’exclusió definitiva de la persona aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
5.4. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s’han d’entregar traduïts convenientment a un d’aquests idiomes per un organisme oficial competent.
6. Procediment de selecció i resolució de la convocatòria
6.1. La selecció es farà pel sistema de concurs de mèrits.
6.2. Llista provisional de persones admeses en la convocatòria:
a) Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web de l’Hospital de Manacor la resolució que contendrà les llistes provisionals de persones admeses i excloses —indicant-ne la causa de l’exclusió— i la llista de les que han d’esmenar les deficiències de la sol·licitud.
b) Les persones aspirants disposen d’un termini de cinc dies hàbils -a l'empara d'el que s'estableix en l'article 33 de la Llei 39/2015d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques-comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució esmentada per formular reclamacions o al·legacions i esmenar deficiències (si no les esmenen, es considerarà que desisteixen de la sol·licitud). Tots els documents s’han d’adreçar a la Gerència de l’Hospital de Manacor i es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.
6.3. Llista definitiva de persones admeses en la convocatòria
En els 5 dies hàbils següents, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució amb les llistes definitives de persones admeses i excloses —indicant-ne la causa de l’exclusió—, que es publicarà en el web de l’Hospital de Manacor.
6.4. Llista provisional de mèrits de les persones candidates
En els 5 dies hàbils següents, la comissió de selecció baremarà els mèrits de les persones candidates i, per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut, es publicarà en el web de l’Hospital de Manacor la llista provisional dels mèrits reconeguts a les persones candidates, que disposaran d’un termini de cinc dies hàbils
—comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.
6.5. Llista definitiva de mèrits
En els cinc dies hàbils següents, per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà la llista definitiva de mèrits i s’adjudicaran les places oferides.
7. Comissió de Selecció
7.1. La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que tenen la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional (o d’un de superior) que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot:
a) President: Tomás García Ruano.
b) Vocal: Antonia Cuerva Rodríguez.
c) Secretària: Asunción Álvarez Fuster.
7.2. Els membres de la Comissió de Selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés —i ho han de notificar a l’autoritat que els hagi designat— si hi concorre alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
7.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones candidates segons el model establit en aquestes bases.
b) Requerir —si cal— a les persones candidates que esmenin dins el termini i en la forma escaient els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin dins el termini i en la forma escaient algun dels mèrits al·legats.
c) Confeccionar una llista de les persones candidates per ordre de prelació.
d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates dins el termini i en la forma escaient.
e) Elevar a l’òrgan de selecció la llista definitiva de persones candidates amb les puntuacions obtengudes.
8. Baremació dels mèrits
8.1. La Comissió de Selecció ha de fer en primer lloc la valoració dels mèrits de les persones candidates, desglossada d’aquesta manera i d’acord amb el que estableix la convocatòria:
a) Experiència professional: màxim, 55 punts.
b) Formació continuada: màxim, 40 punts.
c) Coneixements de català: màxim, 5 punts.
8.2. Els mèrits que es valoren en aquesta convocatòria figuren en l’annex 3.
9. Resolució de la convocatòria
9.1. La Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuacions i el nom de les persones candidates proposades per als nomenaments. Aquesta llista es publicarà en el web de l’Hospital de Manacor.
9.2. El nomenament s’oferirà a la persona candidata que tengui la puntuació més alta. Si diverses persones candidates tenen la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’aplicaran els criteris de desempat següents:
a) Amb caràcter general, tenen prioritat les dones en cas que estiguin infrarepresentades en la categoria i en l’especialitat, de conformitat amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
b) A continuació, qui hagi acreditat més serveis prestats en la categoria dins el Servei de Salut, i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.
c) Si l’empat persisteix, el nomenament s’ofereix en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l’apartat relatiu a l’experiència professional.
d) Si així i tot l’empat persisteix, té prioritat qui tengui la puntuació més alta en l’apartat de formació continuada.
e) Finalment, si les persones candidates continuen empatades, el desempat es dirimeix segons l’escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere i, finalment, qui tengui més edat.
9.3. La resolució d’adjudicació definitiva de la plaça es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Nomenament i presa de possessió
La persona seleccionada disposarà d’un termini de tres dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la resolució d’adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per prendre possessió del lloc de feina.