Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA

Núm. 2008
Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. Convocatòria i bases per a la selecció d’una plaça de tècnic/a de biblioteca i arxius del departament de col·leccions de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, en sessió ordinària del passat dia 25 de febrer de 2019, va acordar el següent:

Primer. Convocar proves selectives per a cobrir amb caràcter indefinit la plaça de tècnic/a de biblioteca i arxius (grup II, nivell 3), pel sistema de concurs oposició per torn lliure.

Segon. Aprovar les bases amb els annexes que regiran aquesta convocatòria, i publicar-les amb aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca.

Tercer. La Comissió de Govern de la Fundació resoldrà nomenar els membres titulars i els suplents de la Comissió de Selecció, que es farà pública abans que conclogui el termini de presentació de sol·licituds.

  

Palma, 12 de març de 2019

Secretari delegat

Rafael Calle Castañeda

  

1. Descripció del lloc de feina

1.1. Entitat contractant: Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca (Estatuts de la Fundació publicats al BOIB núm. 181, de 3 de desembre de 2011)

1.2. Categoria professional: TÈCNIC/A DE BIBLIOTECA I ARXIUS adscrit/a al DEPARTAMENT DE COl·lECCIONS (nivell 3 grup II). Sou brut anual: 28.502,55 €.

1.3. Nombre de places convocades: 1 (plaça vacant, pressupostada i aprovada per a l’any 2019).

1.4. Procediment: concurs oposició per torn lliure.

1.5. Titulació exigida: Grau o diplomatura en biblioteconomia i documentació o Grau o Llicenciatura en Historia de l’Art o Grau o Llicenciatura en Humanitats.  

1.6. Règim horari: 37,5 hores setmanals amb el següent horari:

Dilluns i divendres de 9 a 14 h

Dimarts, dimecres i dijous de 9 a 14 h i de 15:30 a 18:00 h

Resta d’hores, fins arribar a les 37,5, seran mòbils segons conveni

1.7. Duració: contracte laboral indefinit.

1.8. Funcions:

- Gestió, manteniment i actualització dels fons de la col·lecció de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca: fons bibliogràfic, fons documental, arxiu fotogràfic i hemeroteca històrica i contemporània.

- Incorporació del fons bibliogràfic al Catàleg Bibliogràfic Col·lectiu de les Illes Balears (CABIB).

- Atenció al usuaris dins l’horari d’obertura al públic de la biblioteca.

- Atenció particular a investigadors acreditats i amb cita concertada, així com consultes relacionades amb l’arxiu i fons documental.

- Difusió de les activitats i noves adquisicions de la biblioteca i arxiu a fulletons, web i xarxes.

- Suport a les publicacions i exposicions de la Fundació a través de la recerca i amb la gestió dels permisos i localització de material fotogràfic i audiovisual.

- Qualsevol altra funció que li encomani el superior jeràrquic que li correspon segons la categoria del lloc de treball.

2. Requisits dels aspirants

Per ser admesos a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits que hauran de posseir-se el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins el moment de la presa de possessió.

2.1. Nacionalitat:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Ser nacional d’un estat membre de la Unió Europea o d’algun estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors.

c) També hi podrà participar, sigui quina la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, si no estan separats de dret, i els seus descendents i els dels seu cònjuge, si no estan separats de dret, són menors de 21 anys o majors de la dita edat dependents.

2.2. Edat: haver complit els 16 anys d’edat i no excedir, si s’escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

Forma d’acreditació de 2.1 i 2.2: còpia compulsada del DNI o, si no es té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat.

2.3. Titulació: Els aspirants hauran d’estar en possessió del títol de Llicenciat o Grau en Historia de l’Art, Diplomat o Grau en Biblioteconomia i Documentació, Llicenciat o Grau en Humanitats o complir les condicions per obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger s’haurà d’acreditar la corresponent convalidació o la credencial, en el cas, de la homologació del títol. Aquest requisit no serà d’aplicació als aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les Disposicions de Dret de la Unió Europea.

Forma d’acreditació: còpia autenticada o compulsada del títol requerit (anvers i revers), o certificat acadèmic que acrediti que ha cursat i aprovat els estudis necessaris per a obtenir el títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.

2.4. Experiència laboral: experiència professional laboral mínima d’1 any, dins els 10 anys anteriors a la data límit de presentació de sol·licituds, a empreses privades, administració pública i autònoms, exercint funcions específiques que tinguin relació amb les esmentades a la base 1.8.

Forma d’acreditació: certificat de l’organisme corresponent o contractes de treball acompanyats amb el certificat de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social. Hi han de constar la categoria laboral, el temps de feina i les funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg al de la categoria professional convocada. Només es valorarà l’experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions exercides i l’analogia amb les del lloc que s’ha de proveir. Els autònoms han de presentar el document d’alta d’activitat econòmica juntament amb la vida laboral, on es facin constar la categoria laboral, el temps de feina i les funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg al de la categoria de la convocatòria.

2.5. Coneixements orals i escrits de llengua catalana (nivel B2) i de llengua inglesa (nivel B2)

Forma d’acreditació: certificats acreditatius expedits o homologats per Govern de les Illes Balears, per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública i també els reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, estatal o qualsevol organisme acreditat.

2.6. Acreditació del coneixement de la llengua castellana: els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i de l’origen dels quals no es desprengui el coneixement de la llengua castellana l’hauran d’acreditar aportant el diploma d’espanyol com a llengua estrangera regulat al Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o el certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d’idiomes, o que posseeixen una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé superant una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.

2.7. Drets a proves selectives: haver satisfet els drets a proves selectives dins el termini de presentació de sol·licituds per un import de 21,22 €, que les persones interessades han d’ingressar al següent compte corrent de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, indicant el nom de l’ordenant i l’assumpte: “Prova selectiva de biblioteca i arxius”.

Titular: Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca

Banc: CaixaBank, SA

Núm. de compte: 2100 4011 52 2200005120

IBAN: ES 97 2100 4011 52 2200005120

SWIFT: CAIXESBBXXX

2.8. Habilitació: declaració jurada o promesa que no ha estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionaris o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. Si és nacional d’altres estats, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública.

2.9. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions.

2.10. Activitats: la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si du a terme alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la Fundació acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.

Forma d’acreditació dels punts 8, 9 i 10: declaració de compliment dels requisits a la sol·licitud d’admissió de proves selectives de l’annex II i acreditació documental en cas de resultar la persona seleccionada.

3. Presentació de les sol·licituds

Per ser admesos i prendre part en el procés selectiu bastarà que les persones interessades manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona d’aquesta convocatòria, referides sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de les sol·licituds i adjuntar-hi una còpia compulsada del seu DNI.

El model de sol·licitud d’admissió a les proves selectives de l’annex II, disponible al web de la Fundació (https://miromallorca.com/ofertes-docupacio/) s’ha de presentar emplenat per duplicat, en el termini de 20 dies hàbils naturals, comptats des de l’endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, a la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca – Departament d’Administració, carrer de Saridakis, 29 - 07015 Palma (Illes Balears). Si el darrer dia de presentació és festiu o inhàbil s’entendrà prorrogat al dia següent hàbil.

Les sol·licituds també es podran presentar per correu o missatgeria. En aquest cas la persona interessada haurà de trametre a la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca el justificant d’enviament de la documentació mitjançant fax al número +34 971 702 102 abans que finalitzi el termini de presentació i en qualsevol de les formes previstes a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

No obstant això, si una vegada transcorreguts 5 dies naturals des de l’enviament del justificant de tramesa de la documentació per correu no s’ha rebut, no s’admetrà.

Les sol·licituds trameses per correu o missatgeria s’han d’enviar lliures de costs, en el sentit que la Fundació no assumirà costs de tràmits de cap tipus en concepte de missatgeria o similars. Són responsabilitat exclusiva dels interessats les gestions necessàries perquè la Fundació rebi la documentació lliure de càrregues.

No presentar les sol·licituds en el temps i la forma establerts determinarà que no s’admeti l’aspirant al procés selectiu.

Els mèrits a valorar a la fase de concurs no s'han de presentar conjuntament amb la sol·licitud d’admissió a proves selectives, sinó en el termini que s'indiqui en el moment que es publiquin els resultats de la fase d’oposició.

Presentant la sol·licitud els aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

4. Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció estarà formada pel director de la Fundació, com a president, i quatre vocals (quatre titulars i quatre suplents), dels quals un actuarà com a secretari/tària.

La Comissió serà convocada pel seu president.

La composició de la Comissió es farà pública abans que conclogui el termini de presentació de sol·licituds.

El quòrum per a constituir la Comissió, per a les deliberacions i per a adoptar acords estarà format per la meitat dels seus membres, les decisions s’adoptaran per majoria de vots i dirimirà els empats el vot del president.

El secretari/tària estendrà acta de totes les sessions duites a terme, les signarà amb el vistiplau del president i es publicaran al web de la Fundació.

En la valoració dels aspirants la Comissió de Selecció aplicarà els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, la competència professional i l’experiència d’acord amb l’activitat a desenvolupar.

Les funcions de la Comissió són les següents:

- Valorar els mèrits acreditats pels aspirants.

- Requerir els aspirants si observen defectes de forma en l’acreditació dels mèrits o quan necessitin un aclariment d’alguns dels mèrits que s’han acreditat dins el termini de tres dies hàbils i en la forma escaient, perquè els esmenin o aclareixin.

- Revisar la valoració dels mèrits d’acord amb les al·legacions que les persones interessades presentin en el termini de tres dies hàbils.

- Elaborar la llista provisional i la definitiva dels aspirants admesos i exclosos d’aquesta convocatòria, ordenades d’acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

- Resoldre els dubtes i incidències que puguin sorgir i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no preveuen les Bases.

- Elaborar i valorar les preguntes de les proves que realitzaran.

Els membres de la Comissió s’hauran d’abstenir d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector public.

La Comissió podrà comptar amb l’assistència d’assessors especialistes, els quals tindran veu però no vot.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives. El representant del personal podrà tenir funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

5. Admissió dels aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació relativa als requisits per a participar al procediment que han presentat les persones interessades, es publicarà al web de la Fundació la resolució per la qual s’aprova la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, indicant els tres darrers números del DNI i les causes de l’exclusió.

No serà esmenable perquè afecta el contingut essencial d’aquesta convocatòria:

- la presentació de la sol·licitud fora de Termini

- l’incompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds

- qualsevol altra circumstància resultant de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes Bases

A fi d’evitar errors i si se’n produeixen possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, els aspirants hauran de comprovar que no figuren a la relació de persones excloses i que, a més, consten a la d’admeses.

Els aspirants exclosos o omesos disposaran d’un termini de tres dies hàbils, comptat des de l’endemà que s’hagi publicat la resolució, per a esmenar el defecte o presentar el document que sigui preceptiu. En la publicació d’aquesta resolució se’ls ha d’advertir que la Fundació considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

Una vegada acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, es publicarà al web de la Fundació la resolució per la qual s’aprova la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos. Si no es presenta cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

6. Desenvolupament del procés selectiu

6.1. Fase d’oposició. Puntuació màxima de 70 punts

La fase d’oposició constarà de tres exercicis, que seran obligatoris i eliminatoris.

Primer exercici

Puntuació màxima de 10 punts.

Per a superar aquest exercici caldrà obtenir almenys 5 punts.

Es realitzarà una prova que consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 20 preguntes, amb quatre respostes alternatives de les quals tan sols una serà la correcta del temari apartat 1 (Legislació) annex I.

El temps màxim per a dur a terme aquest exercici serà de 60 minuts.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per a qualificar l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

        {A-(E/3)} x 10

Q = -------------------

                 P

  

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

Segon exercici

Puntuació màxima de 30 punts.

L’exercici consistirà a desenvolupar per escrit en català o castellà dos temes de l’apartat 2 (General) del temari annex I, mitjançant sorteig per la Comissió de Selecció en presència dels aspirants.

Cada tema es qualificarà de 0 a 15 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 15 punts per superar aquest exercici.

El temps màxim per a dur a terme aquest exercici serà de 4 hores.

En aquest exercici es valoraran fonamentalment els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l’ordre d’idees i la qualitat de l’expressió escrita.

Tercer exercici

Puntuació màxima de 30 punts.

Per a superar aquest exercici caldrà obtenir almenys 15 punts.

L’exercici consistirà en resoldre per escrit en català o castellà: a) un supòsit pràctic de catalogació de 3 documents i b) la redacció d’un escrit sobre l’obra de Joan Miró apartat 3 (Joan Miró) del temari annex I.

La durada màxima d’aquest exercici serà de 4 hores.

A) El registre bibliogràfic constarà de:

- Catalogació d’acord amb les normes ISBD i AACR2 (ed. cat.)

- Encapçalaments d’autoritat redactats d’acord amb les AACR2 (ed. cat.)

- Encapçalaments de matèria redactats d’acord amb la llista d’encapçalaments de matèria en català (ed. 1991)

- Classificació d’acord amb la CDU (ed. 2000)

A més es realitzarà, de cadascun dels documents, la descripció en el format MARC21 utilitzat per l’Ajuntament de Palma segons sistema INNOPAC/MILLENIUM.

La catalogació es farà en paper, no s'utilitzarà cap programa de catalogació automatitzada ni sistema de gestió documental.

Per desenvolupar aquesta prova es podran utilitzar exemplars de les normes ISBD, AACR2, les taules de la CDU i la llista d’encapçalaments de matèria en català. També es podran consultar enciclopèdies i diccionaris.

B) La segona part consistirà a desenvolupar per escrit en català o castellà un assaig de màxim 2000 paraules sobre l’obra de Joan Miró, designat mitjançant sorteig per la Comissió de Selecció en presència dels aspirants. S’escollirà entre quatre alternatives diferents de l’apartat 3 (Joan Miró) del temari annex I centrades en una de les tècniques artístiques utilitzades per Miró: pintura, escultura, ceràmica i obra gràfica.

Per desenvolupar aquesta prova es podran utilitzar els llibres disponibles a la biblioteca de la Fundació i una bibliografia escollida.

6.2. Fase de concurs. Puntuació màxima de 30 punts.

Els aspirants que superin la fase d’oposició hauran d'aportar, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà que es publiquin els resultats de la fase d’oposició, els certificats i altres documents acreditatius dels mèrits al·legats per a la fase de valoració de mèrits.

Els aspirants hauran de presentar el model de d’autoavaluació de mèrits de l’annex III, juntament amb tots els documents acreditatius dels seus mèrits, numerats i seguint el mateix ordre.

Únicament es valoraran els mèrits acreditats adequadament i clarament durant el termini de presentació de sol·licituds. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants no es valoraran.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptats des de l’endemà que la resolució definitiva del procediment adquireixi fermesa. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar s’estructuren en els següents blocs:

6.2.1. Experiència professional

A serveis prestats amb funcions similars a les de la plaça d’aquesta convocatòria a institucions públiques i/o a l’àmbit privat, per damunt del requisit establert a la base 2.4.

Puntuació total màxima de 9 punts.

- Serveis prestats a empreses privades i/o autònoms de categoria igual o semblant a la de la plaça convocada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la dita plaça, dins els 10 anys anteriors a la data límit de presentació de sol·licituds.

Es valorarà a raó de 0,20 punts per any o fracció superior a 6 mesos, amb màxim de 3,5 punts.

- Serveis prestats amb relació laboral o funcionarial a qualsevol fundació publica, administració pública o empreses públiques de categoria igual o semblant a la de la plaça convocada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la dita plaça, dins els 10 anys anteriors a la data límit de presentació de sol·licituds.

Es valorarà a raó de 0,40 punts per any o fracció superior a 6 mesos amb un màxim de 5,5 punts.

6.2.2 Antiguitat

Antiguitat per serveis prestats amb caràcter previ a la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. Es valorarà a raó de:

- Els primers cinc anys........... 0,10 punts per any

- Dels sis als deu anys.............0,20 punts per any

- A partir dels onze anys...........0,40 punts per any

Puntuació total màxima de 3 punts

No es tindran en compte les fraccions de temps inferiors a un any.

Forma d’acreditació: certificat de l’organisme corresponent o contractes de treball acompanyats amb el certificat de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social. Hi han de constar la categoria laboral, el temps de feina i les funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg al de la categoria professional convocada. Només es valorarà l’experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions exercides i l’analogia amb les del lloc que s’ha de proveir. Els autònoms hauran de presentar el document d’alta d’activitat econòmica juntament amb la vida laboral, on es facin constar la categoria laboral, el temps de feina i les funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg al de la categoria de la convocatòria.

6.2.3. Titulacions acadèmiques oficials

Es valoraran les titulacions acadèmiques addicionals relacionades amb les funcions i les tasques a desenvolupar de la plaça convocada, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

Puntuació total màxima de 6 punts.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per a obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol de postgrau, en què sí que es pot valorar la llicenciatura o l’equivalent. No es tindran en compte les simples relacions, certificats d’assignatures, blocs o àrees aprovades encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, caldrà tenir la credencial que n’acrediti l’homologació.

Per a cada titulació s’aplicarà el següent criteri:

- Grau o llicenciatura: 2 punts

- Per cada títol propi de grau: 1 punts

- Diplomatura: 1  punts

- Doctorat, màster o postgrau: 0,70 punts

Forma d’acreditació: còpia autenticada o compulsada del títol requerit (anvers i revers) o certificat acadèmic que acrediti que ha cursat i aprovat els estudis necessaris per a obtenir el títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.

No es valorarà la Diplomatura si es té la Llicenciatura de la mateixa especialitat.

6.2.4. Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada (bases 1.8).

Puntuació total màxima de 6 punts.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

No es valoraran les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

En tots els casos s’han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa, encara que se n’hagi repetit la participació.

La valoració segueix el següent barem:

L’hora d’impartició es valora amb 0,02 punts.

L’hora d’aprofitament es valora amb 0,02 punts.

L’hora d’assistència es valora amb 0,01 punts.

Forma d’acreditació: cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

6.2.5. Coneixements de llengües

Puntuació total màxima de  5 punts.

6.2.5.1. Coneixements de llengua catalana

Puntuació màxima d’1,5 punts.

- Coneixements superiors (certificat C1): 1 punt

- Coneixements superiors (certificat C2): 1,5 punts

6.2.5.2. Coneixements de llengua anglesa

Puntuació màxima d’1,5 punts.

- Coneixements superiors (certificat C1): 1 punt

- Coneixements superiors (certificat C2): 1,5 punts

6.2.5.3. Coneixements de llengua francesa

Puntuació màxima d’1,5 punts.

-    Certificat B1 o equivalent: 0,50 punts

-    Certificat B2 o equivalent: 0,75 punts

-    Certificat C1 o equivalent: 1,25 punts

-    Certificat C2 o equivalent: 1,5 punts.

6.2.5.4. Coneixements d’altres llengües

Puntuació màxima de 0,50 punts.

- Certificat B1 o equivalent: 0,10 punts per cada llengua

- Certificat B2 o equivalent: 0,20 punts per cada llengua

- Certificat C1 o equivalent: 0,30 punts per cada llengua

- Certificat C2 o equivalent: 0,50 punts per cada llengua

Forma d’acreditació: certificats acreditatius expedits o homologats per Govern de les Illes Balears, per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública i també els reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, estatal o qualsevol organisme acreditat.

Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat d’una mateixa llengua només es valorarà el que acrediti un nivell de coneixement superior d’aquesta.

En cas de titulacions obtingudes a l’estranger s’ha de posseir la credencial que n’acredita l’homologació.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera s’ha d’acompanyar amb la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

6.2.6. Publicacions

Puntuació màxima de 1 punt.

Es valoraran les publicacions, estudis o treballs a mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions de la plaça convocada, d’acord amb els criteris següents:  

a.    Per articles a revistes i publicacions periòdiques:

-    0,02 punts per coautoria

-    0,05 punts per autoria individual

b.    Per l’autoria de llibres o reculls normatius comentats o edicions equivalents en d’altres suports audiovisuals:

-    0,2 punts per coautoria

-    0,5 punts per autoria individual

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la Comissió de Selecció farà pública al web de la Fundació una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut els aspirants, amb indicació dels tres darrers números del DNI. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

Els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, comptats a partir de l’endemà que es publiqui la llista, per a al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs.

Els aspirants que hagin d’esmenar o aclarir algun mèrit hauran de presentar la documentació original o compulsada corresponent a la Fundació mitjançant un escrit dirigit a la Comissió de selecció. Si presenten la documentació mitjançant Correus o en un altre registre públic, dins el termini de tres dies esmentat, hauran d’avançar a la Comissió perquè es pugui valorar el mèrit corresponent una còpia de l’escrit i de la documentació presentada mitjançant fax o correu electrònic.

Una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà al web la llista definitiva amb els punts obtinguts pels mèrits al·legats als apartats d’experiència professional, titulacions acadèmiques, cursos de formació, coneixements de llengües i publicacions, i la puntuació final resultant de sumar la puntuació de tots els apartats anteriors.

L’empat en la puntuació final entre dos aspirants o més a la plaça es resoldrà pel següent ordre:    

1.    Major puntuació en la fase d’oposició

2.    Major puntuació en l’experiència professional a l’Administració pública

3.    Major puntuació en l’experiència professional a l’empresa privada

Si persisteix l’empat es procedirà al sorteig.

7. Superació del procés selectiu i adjudicació de la plaça

Una vegada finalitzat el procés selectiu el president de la Comissió de Selecció elevarà a la Comissió de Govern de la Fundació la relació d’aspirants que han superat el procés selectiu per ordre de puntuació. No es podrà formalitzar un major nombre de contractes que el de la plaça convocada.

Una vegada publicada la llista d’aprovats, la persona seleccionada del primer lloc de la llista que sigui cridada i hi doni la seva conformitat en el termini de cinc dies hàbils comptats des del següent a l’acceptació haurà de presentar els documents acreditatius dels punts 2.8, 2.9 i 2.10 de la base 2.

No es podrà contractar la persona seleccionada que no presenti la documentació en el termini indicat, llevat que es tracti d’un cas de força major o si es dedueix que no compleix algun dels requisits.

La persona seleccionada es vincularà amb la Fundació amb un contracte de treball indefinit i haurà de superar un període de prova de sis mesos. Les possibles situacions d’incapacitat temporal no interrompran el còmput aquest període. Durant aquest període l’aspirant seleccionat serà avaluat pel director-gerent, que informarà sobre el desenvolupament correcte del servei prestat i la seva idoneïtat per a cobrir el lloc de feina, de manera que si no assoleix aquesta condició se’n podrà resoldre el cessament en les funcions per a les quals se l’ha contractada, sense cap dret a indemnització.

Si la persona seleccionada renuncia o l’informe del director-gerent abans esmentat és desfavorable, el lloc s’adjudicarà al següent candidat de la llista definitiva.

 La Fundació constituirà un borsí amb els aspirants que hagin superat el procés selectiu per ordre de puntuació.

  

ANNEX I. TEMARI

APARTAT 1. LEGISLACIÓ

1.    La Constitució espanyola de 1978 i el repartiment competencial en matèria de patrimoni històric.

2.    Les fundacions. Legislació estatal i autonòmica.

3.    Normativa estatal i autonòmica en matèria de museus: Reglamento de Museos de Titularidad Estatal y del Sistema Español de Museos. Llei de Museus de les Illes Balears.

4.    Legislació sobre patrimoni bibliogràfic. Normativa estatal i autonòmica actual en matèria de patrimoni històric: Ley de Patrimonio Histórico Español. Llei de Patrimoni Històric de les Illes Balears.

5.    Normativa sobre la propietat intel·lectual. Museus, propietat intel·lectual i protecció de dades.

APARTAT 2. GENERAL

6.    Tipologia de biblioteques segons la seva funció, col·lecció, usuaris i serveis.

7.    Evolució del concepte de la biblioteca pública en la societat de la informació. Gestió de la informació i del coneixement. Canvis en la concepció de l’espai, els recursos i els serveis.

8.    La planificació del sistema bibliotecari. Organismes internacionals i espanyols: IFLA, UNESCO, MCU, Fesabid, Eblida. Manifests i directrius.

9.    Construcció i equipaments bibliotecaris. Organització i distribució d’àrees i espais.

10.    La política de col·lecció en una biblioteca pública. Evolució del concepte de col·lecció: del material documental disponible a la biblioteca a l’accés a  altres recursos de informació.

11.    Gestió de la col·lecció: selecció i adquisició de llibres i altres materials. Criteris, fonts i mètodes per a la constitució, organització, manteniment i control dels fons de la biblioteca.

12.    La normalització de la identificació bibliogràfica. L’ISBN, l’ISSN i altres nombres internacionals. Identificadors permanents a internet.

13.    El procés tècnic de la informació: selecció i adquisició del fons. Catalogació i indexació. Sistema de gestió bibliotecària Mil·lenium. Mòduls i característiques.

14.    La biblioteca digital : Desenvolupament, continguts, serveis, manteniment i principals projectes.

15.    La difusió de la biblioteca. La pàgina Web de la biblioteca, principis de disseny i usabilitat.

16.    Tractament, preservació i conservació del fons. Criteris per a la selecció i eliminació del material obsolet. Els programes internacionals de preservació i conservació.

17.    Publicacions al museu. Catàlegs de la col·lecció estable, catàlegs d’exposicions temporals, monografies, guies.

18.    Els museus i les noves tecnologies de la informació. Informatització, digitalització d’imatges i col·leccions: procediments i aplicacions. Preservació digital. La biblioteca virtual.

19.    Gestió dels fons documentals: arxius i fons gràfics a institucions museístiques.

20.    Els serveis d’extensió bibliotecària i cultural.

21.    La planificació i la gestió de la biblioteca pública. Planificació per objectius. Plans anuals d’actuació. Organització del treball i administració del pressupost.

22.    Els professionals de les biblioteques. Perfils i situació actual a Espanya.

23.    Principis de la reutilització de la informació. Accés obert.

24.    Principals tipus de classificació bibliogràfica. Classificacions sistemàtiques i alfabètiques. La classificació decimal universal.

25.    El sistema bibliotecari a les Illes Balears: legislació vigent. El Mapa de Lectura Pública de les Illes Balears: estàndards i serveis.

26.    El servei de referència i informació bibliogràfica. L’alfabetització informacional.

APARTAT 3. JOAN MIRÓ

27.    Joan Miró. La seva obra pictòrica.

28.    Joan Miró escultor. Tècniques, procediments i materials.

29.    Joan Miró i la ceràmica. Tècniques, procediments i materials.

30.    Joan Miró. Obra gràfica i llibres il·lustrats. Tècniques, procediments i materials: gravat, litografia i serigrafia.

BIBLIOGRAFIA ESCOLLIDA

AA.VV. Joan Miró. Territorios creativos, Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, Palma 1996.

AA.VV. Miró. Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, Palma 2005.

Dupin, Jacques. Miró, Polígrafa, Barcelona 1993.

Lanchner, Carolyn (ed.). Joan Miró, The Museum of Modern Art, New York 1993.

Malet, Rosa Mª. Miró, Polígrafa, Barcelona 1983.

Punyet Miró, Joan. Al voltant de Miró, Fundació Joan Miró, Barcelona 2014.

Raillard, Georges. Conversaciones con Miró, Granica, Barcelona 1978.

Rowell, Margit (ed.). Joan Miró. Escritos y conversaciones, Colección de arquitectura 43, Valencia-Murcia 2002.

PINTURA

AA.VV. Joan Miró. Paisajes, Caja San Fernando, Cádiz 2006.

AA.VV. Joan Miró. Wall | Frieze | Mural, Hirmer, Zürich 2015.

Dupin, Jacques; Lelong-Mainaud, Ariane. Miró Paintings vol. I – VI, Polígrafa, Barcelona 1999-2004.

ESCULTURA

AA.VV. Escultures de Miró, Museo Nacional de Arte Reina Sofía / Conselleria de Cultura, Educació i Esports del Govern Balear, Palma de Mallorca 1990.

AA.VV. Poesia a l'espai. Miró i l'escultura, Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, Palma 1996.

AA.VV. Miró: Sculptor. Yorkshire Sculpture Park, West Yorkshire 2012.

Fernandez Miró, Emilio; Ortega Chapel, Pilar. Miró Sculptures (1928-1982), Polígrafa, Barcelona 2006.

Fernandez Miró, Emilio; Punyet Miró, Joan; Salazar, María José. Joan Miró. Esculturas / Sculptures 1928-1982, Centro Botín, Santander 2018.

Jeffet, William (ed.). AA.VV. Miró i l’objecte, Fundació Joan Miró, Barcelona 2015.

Jouffroy, Alain; Teixidor, Joan. Miró. Sculptures, Maeght Éditeur, París 1974.

CERÁMICA

AA.VV. Miró-Artigas. Ceràmiques, Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, Palma 1998.

Fernandez Miró, Emilio;  Artigas, Joan Gardy. Miró / Artigas Ceramics: 1941 – 1981, Polígrafa, Barcelona 2007.

Miró, Joan. "Ma dernière oeuvre est un mur", Derrière le Miroir: Sur 4 murs nº 107/109, Maeght Éditeur, París (julio-agosto 1958).

OBRA GRÁFICA

AA.VV. Miró-Barbarà: Processos del gravat, Fundació Pilar i Joan Miró, Palma 1999.

AA.VV. 109 llibres amb Joan Miró, Fundació Joan Miró, Barcelona 1989.

Dupin, Jacques; Lelong-Mainaud, Ariane. Miró Grabador vol. I - IV, Polígrafa, Barcelona 1987-2009.

Leiris, Michel. Miró. Litógrafo vol I, Polígrafa, Barcelona 1972.

Queneau, Raymond. Miró. Litógrafo vol II, Polígrafa, Barcelona 1975.

Teixidor, Joan. Miró. Litógrafo vol III, Polígrafa, Barcelona 1977.

Calas, Nicolás; Calas, Elena. Miró. Litógrafo vol IV, Polígrafa, Barcelona 1982.

Kramer, Patrick. Miró. Litógrafo vol V-VI, Maeght Éditeur, París 1992.

  

ANNEX II. SOl·lICITUD D’ADMISSIÓ A PROVES SELECTIVES

Consultar web https://miromallorca.com

  

ANNEX III. FASE DE CONCURS. AUTOVALORACIÓ DE MÈRITS

Consultar web https://miromallorca.com