Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 2026
Nomenament en comissió de serveis, pel sistema de lliure designació, de l'inspector en cap del cos de Policia Local de Manacor
Per resolució de Batlia de 25 de febrer de 2019 s’ha resolt el següent:
«DECRET
Antecedents
Proposta del delegat d’Interior de tramitar la convocatòria per a la provisió en comissió de serveis voluntària, pel sistema de lliure designació, del lloc de cap de la policia local de l’Ajuntament de Manacor.
Aprovació bases i convocatòria per a la cobertura en comissió de serveis del lloc de cap de la policia local de Manacor, publicada al BOIB núm. 12 de data 26 de gener de 2019.
El 5 de febrer de 2019 va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds per prendre part a la convocatòria per a la cobertura en comissió de serveis, pel sistema de lliure designació, del lloc de cap de la policia local de Manacor. Per resolució de batlia núm. 2019/442, de data 12 de febrer, s’aprovà la llista provisional d’aspirants admesos per prendre part a la convocatòria, publicada al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manacor. Es concedí un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a la publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.
Una vegada transcorregut aquest termini sense que hi hagi reclamacions, la llista es considera automàticament elevada a definitiva. Els aspirants admesos son:
NÚM. |
DNI |
ASPIRANTS |
1. |
****5185 X |
Pascual Reus, Miguel Ángel |
2. |
****9500 R |
Prieto Jiménez, Manuel |
Vist l’informe jurídic de la cap de recursos humans de data 22 de febrer de 2019, que analitza els mèrits presentats pels aspirants en relació als mèrits a valorar especialment segons les bases de la convocatòria.
Fonaments de dret
1. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
2. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes balears.
3. Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
4. RD Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’estatut bàsic de l’empleat públic.
5. Llei 4/2016, de 6 d’abril de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català a l’àmbit de la funció pública.
De conformitat amb l’article 22 de la Llei 4/2013 i els articles 38 i 39 del Decret 28/2015, en la convocatòria de lliure designació poden participar funcionaris de carrera i pertànyer a la màxima escala (executiva) o a la categoria superior de l’escala immediatament inferior del cos del municipi de Manacor (es dir Inspector/a, sotsinspectors/es i oficials) o entre personal funcionari de carrera de cossos de policia local d’altres municipis o d’altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l’escala o categoria esmentades o a una escala superior.
Les funcions del cap de policia són les establertes a l’article 40 del Decret 28/2015, i les que li pugui assignar el reglament municipal sobre la matèria o el batle o batlessa i les que consten en el lloc 1.1.52.1 de la RLLF amb la modificació de l'acord del ple de data 10 de setembre de 2018.
El nomenament del cap pel procediment de lliure designació pot ser, de conformitat amb l’article 38 del Decret 28/2015, mitjançant la provisió del lloc en propietat o en comissió de serveis. Si s’accedeix a una categoria superior a la qual es pertany com a funcionari de carrera, haurà de ser en comissió de serveis; si s’accedeix a la mateixa categoria o a una d’inferior a la qual es pertany com a funcionari de carrera podrà ser en comissió de serveis o en propietat, sens perjudici de poder ser remogut discrecionalment d’aquestes funcions.
La comissió de serveis té un caràcter temporal i finalitzarà en qualsevol dels següents supòsits:
a) Quan el lloc de treball es proveeixi de manera definitiva.
b) En el termini màxim d’un any. No obstant això, i en el cas de no haver tingut lloc la provisió definitiva en aquest termini, prèvia justificació de l’òrgan competent, es podrà prorrogar per un altre any. Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, el Consell de Govern podrà prorrogar aquest termini, de conformitat amb l’article 88 ter de la Llei 3/2007, de la funció pública.
c) Quan cessin les raons d'urgència i necessitat inaplaçable que la varen motivar.
d) En cas de supressió o amortització del lloc de treball.
e) Per renúncia de la persona interessada.
f) Discrecionalment per resolució del batle o la batlessa, d’acord amb el que preveu l’article 38 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les persones que estiguin en comissió de serveis tindran reserva del lloc d’origen mentre duri la comissió i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.
La meritació de triennis a efectes econòmics mentre duri la comissió de serveis es farà al grup de l’escala del lloc convocat.
De conformitat amb l’EBEP, l’accés a la funció pública ha de respectar els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat i concurrència.
La prefectura del cos de policia local exerceix la màxima responsabilitat operativa en la policia local, té el comandament immediat sobre totes les unitats i els serveis en què s’organitzi i duu a terme les funcions que es determinen legalment i reglamentàriament.
Les habilitats professionals afavoreixen una millor cooperació i coordinació dels agents del cos de policia i la seva relació amb els ciutadans, i d’aquesta manera s’obtenen uns millors resultats en les actuacions a realitzar. Així, l’experiència en funcions de prefectura, juntament amb formació en titulacions relacionades amb la Direcció, Gestió policial i tècniques i habilitats dels comandaments que atorguen una capacitat tècnica i professional que te incidència directa en les funcions de prefectura.
A aquests efectes les bases de la convocatòria preveuen que es valorarà especialment:
- El temps d’experiència en funcions de prefectura de la policia local o d'altres cossos i forces de Seguretat amb més de 40 efectius.
- Titulacions relacionades amb la Direcció, Gestió policial i tècniques i habilitats dels comandaments.
Vists els currículums professionals presentats pels dos aspirants, i en atenció especialment a l’experiència en llocs de prefectura i a les titulacions en direcció i gestió policial i tècniques i habilitats dels comandaments que acrediten, el Sr. Manuel Prieto Jiménez aconsegueix el nivell suficient per al lloc, atès que acredita més experiència en llocs de prefectura que l’altre aspirant, i disposa de titulacions relacionades amb la direcció, gestió policial i tècniques i habilitats dels comandaments de les que no compta l’altre aspirant.
Vist els antecedents i fonaments jurídics esmentats,
RESOLC
1. Nomenar en comissió de serveis, cap del cos de Policia Local de l’Ajuntament de Manacor, el Sr. Manuel Prieto Jiménez, a la vacant d’Inspector, amb efectes de dia 26 de febrer de 2019, pel sistema de lliure designació, pel termini d’un any, prorrogable, fonamentat en l’experiència en funcions de prefectura i per disposar de titulacions relacionades amb la direcció, gestió policial i tècniques i habilitats dels comandaments.
2. Comunicar aquesta resolució a l’interessat, al departament de nòmines i a la delegació de Policia, als efectes oportuns.»
Contra aquesta resolució - que posa fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l’acte en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si optau per interposar el recurs potestatiu de reposició, no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s’hagi produït la seva desestimació per silenci. En aquest cas, el termini per interposar recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació de la resolució expressa del recurs de reposició. Si no es dicta resolució expressa passat el termini d’un mes, s’entendrà desestimat i podreu interposar recurs contenciós administratiu en qualsevol moment.
Tot això sense perjudici de que pugueu exercitar qualsevol altre recurs que considereu oportú.
Manacor, a la data de la signatura electrònica
La batlessa, per delegació de signatura
(decret 3093/2017)
La 5a tinenta de batlessa
Maria Antònia Sansó Jaume