Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 1995
Resolució de la Presidenta de l'AETIB, de 27 de febrer de 2019, per la qual s'aproven les bases de la convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració en modalitat co-màrqueting estratègic exterior amb l'Agència d'Estratègia Turística de les illes Balears (AETIB) en accions que millorin la connectivitat amb els mercats exteriors durant l'any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme, a través de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (d'ara endavant AETIB), presenta una convocatòria pública dins d'un marc de col·laboració públic-privat que permeti unir esforços per millorar la connectivitat amb els mercats emissors de les illes durant la temporada mitja-baixa. La finalitat és afavorir l'ocupació durant aquest període mitjançant l’eina del co-màrqueting estratègic exterior.

La participació en aquesta convocatòria de co-màrqueting estratègic exterior, subjecta als principis de publicitat, transparència, cooperació i eficiència de la utilització dels recursos públics, suposa l'acceptació dels termes i condicions establerts en aquestes bases.

El termini de presentació de propostes de col·laboració estarà obert des de l'endemà de la publicació de les bases de la convocatòria en el BOIB i fins a 30 de novembre de 2019 o fins que s'esgoti el crèdit assignat.

La convocatòria va dirigida a companyies aèries, per tal motiu seran les úniques entitats que podran optar. Es tracta de dur a terme una acció conjunta, AETIB i companyies aèries, que potencií la rendibilitat en la gestió dels recursos tant públics com privats. Així mateix, el co-màrqueting estratègic exterior reforça la imatge de marca de les entitats que hi participen, convertint-se els seus atributs en traccionadors de la demanda.

Entre les finalitats de l’AETIB, d'acord amb l'article 5 del Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'Agencia d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), cal destacar que l'AETIB és l'entitat encarregada de la planificació general i el foment de l’activitat econòmica de les Illes Balears que afecti el sector turístic  i entre els àmbits  d’intervenció, es contempla el de donar  suport a la creació, organització i la comercialització dels productes i serveis turístics de les Illes Balears.

Per tot això, s'aproven annexos a aquesta Resolució, les bases d'una nova convocatòria pública per realitzar convenis de col·laboració amb l'AETIB per a les entitats que compleixin amb els requisits establerts a les bases que s'acompanyen.

 

Palma, 27 de febrer de 2019

La presidenta de l'AETIB

Isabel M. Busquets Hidalgo

 

 

ANNEX  BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquesta convocatòria, pública i oberta, és oferir a les companyies aèries nacionals i internacionals, la possibilitat de realitzar convenis de col·laboració en modalitat de co-màrqueting estratègic exterior per tal de millorar la connectivitat turística durant la temporada baixa i mitjana de les Illes Balears.

S'estableixen tres línies d’actuació de co-màrqueting estratègic exterior:

A) Campanyes per a rutes ja existents en els mercats emissors: destinades a incrementar el número de passatgers amb qualsevol dels aeroports de les Illes Balears. Encara que les campanyes es podran desenvolupar al llarg de tot l’any, només publicitaran la temporada baixa i mitja (d’abril a maig i/o d’octubre a desembre de 2019 –ambdós inclosos-).  

B) Campanyes per a rutes de llarga distància de nova creació amb l’aeroport de Palma: destinades a fomentar la creació de noves rutes amb el llarg radi. Les campanyes es podran desenvolupar i publicitar tot l’any.

C) Campanyes per a rutes de mitja distància de nova creació dins l’àmbit europeu amb els aeroports de Menorca i Eivissa: destinades a fomentar la creació de noves rutes amb el mig radi. Les campanyes es podran desenvolupar i publicitaran tot l’any.

Les rutes que es descriuen seran de vols directes entre l’aeroport d’origen i el de destinació.

La present convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració té un pressupost màxim total de 485.000€ (impostos inclosos) amb càrrec als pressupostos de l'AETIB per a l'any 2019. En el cas que la partida reservada fos insuficient, aquesta podrà ser ampliada, a criteri de la direcció, en funció de la disponibilitat pressupostària, fins a un màxim del 25% (impostos inclosos).

Per tal de complir amb la territorialització entre illes s’especifica que es dedicarà un percentatge mínim a co-màrqueting per aeroport, d’acord amb el següent quadre:

MALLORCA

50,92%

MENORCA

20,78%

EIVISSA

28,30%

Així mateix, en el cas que el 30 de març de 2019 no s’haguessin sol·licitat prou campanyes de co-màrqueting estratègic fins a exhaurir els percentatges per illes, el pressupost romanent es destinarà a les sol·licituds existents, al marge d’aquesta territorialització. L’ordre de prelació es farà per número de registre d’entrada a l’AETIB.

2. IMPORTS MÀXIMS DE SOL·LICITUD

Amb la finalitat d'optimitzar els recursos existents, s'estableixen uns imports màxims per proposta segons s'indica en la següent taula:

IMPORTS MÀXIMS DE SOL·LICITUD (Impostos inclosos)

Màxim el 50% del total de la proposta presentada

A) Campanyes per a rutes ja existents en els mercats emissors: 95.000 euros.

B) Campanyes per a rutes de llarga distància de nova creació amb l’aeroport de Palma: 145.000 euros.

C) Campanyes per a rutes de mitja distància de nova creació dins l’àmbit europeu amb els aeroports de Menorca i Eivissa: 50.000 euros.

 

D'aquesta manera, les companyies aèries interessades a participar en aquesta convocatòria podran sol·licitar una col·laboració a l'AETIB que en cap cas podrà ser superior al 50% del total de la proposta presentada ni tampoc podrà superar els límits màxims existents i descrits a la taula anterior segons la modalitat escollida, sempre impostos inclosos.

En el cas que el 50% de la proposta presentada excedeixi dels límits establerts (impostos inclosos), l'import límit que aportaria l'AETIB serà el que es defineix a la taula (impostos inclosos).

3. REQUISITS DE LES ENTITATS QUE SOL·LICITEN COL·LABORACIÓ

Podran sol·licitar la col·laboració de l'AETIB, en aquesta convocatòria les empreses o entitats privades, estatals o internacionals, l'activitat principal dels quals sigui el de companyia aèria.

4. REQUISITS MÍNIMS DE LES ACCIONS DE CO-MÀRQUETING I TIPOLOGIA DE LES MATEIXES

Les campanyes/accions proposades per les entitats sol·licitants de col·laboració han de complir els següents requisits en funció de les línies d’actuació de co-màrqueting estratègic exterior a les quals s'opti:

A) Campanyes per a rutes ja existents en els mercats emissors:

- Declaració responsable on s’indiqui que per la ruta i període especificat al formulari de sol•licitud la companyia aèria té previst un increment de places 2019 respecte al mateix període de l’any 2018 (inclòs a l’annex A1)

- Realitzar-se durant tot l’any 2019

- Publicitar la temporada baixa i mitja, és a dir, el període comprès entre els mesos d’abril i maig, i/o d’octubre a desembre de 2019.

- Desenvolupar-se en els mercats prioritaris o d’interès per a l’AETIB:

  • Espanya
  • Alemanya
  • Regne Unit
  • Itàlia
  • França

- Vincular la idea creativa de la campanya, almenys, a un dels Segments Estratègics Turístics (SET):

  • Esports
  • Cultura
  • Gastronomia
  • Turisme Actiu
  • Ecoturisme
  • Luxe
  • Salut
  • Mice

En cap concepte es podrà vincular la campanya de màrqueting al producte “costa i litoral/sol i platja”.

- Realitzar-se mitjançant qualsevol mitjà de comunicació o tipus de suport publicitari (off-line i on-line, street màrqueting, etc.) dirigit als mercats d’influència d’aquesta modalitat.

B) Campanyes per a rutes de llarga distància de nova creació amb l’aeroport de Palma: 145.000 euros

- Declaració responsable on s’indiqui que per la ruta i període especificat al formulari de sol•licitud la companyia aèria no ha disposat de cap ruta de similars característica durant l’any 2018, per tant és de nova creació. (inclòs a l’annex B1)

- Realitzar-se durant tot l’any 2019

- Publicitar qualsevol part de la temporada, és a dir, des d’abril a desembre de 2019.

- Desenvolupar-se en els mercats emergents per a l’AETIB:

  • Amèrica (Nord i Sud)
  • Àsia

- Vincular la idea creativa de la campanya a qualsevol producte existent a les Illes Balears inclòs “costa i litoral/sol i platja”.

- Realitzar-se mitjançant qualsevol mitjà de comunicació o tipus de suport publicitari (off-line i on-line, street màrqueting, etc.) dirigit als mercats d’influència d’aquesta modalitat.

C) Campanyes per a rutes de mitja distància de nova creació dins l’àmbit europeu amb els aeroports de Menorca i Eivissa: 50.000 euros

- Declaració responsable on s’indiqui que per la ruta i període especificat al formulari de sol•licitud la companyia aèria no ha disposat de cap ruta de similars característica durant l’any 2018, per tant, és de nova creació. (inclòs a l’annex C1)

- Realitzar-se durant tot l’any 2019

- Publicitar qualsevol part de la temporada, és a dir, des d’abril a desembre de 2019.

- Desenvolupar-se en els mercats europeus definits a l’Annex C2

- Vincular la idea creativa de la campanya a qualsevol producte existent a les Illes Balears inclòs “costa i litoral/sol i platja”.

- Realitzar-se mitjançant qualsevol mitjà de comunicació o tipus de suport publicitari (off-line i on-line, street màrqueting, etc.) dirigit als mercats d’influència d’aquesta modalitat.

Tenint en compte tots aquests requisits específics en funció de les línies d’actuació a la qual s'opti, els sol·licitants podran proposar a l'AETIB campanyes de co-màrqueting estratègic exterior, segons la següent tipologia d'accions:

- Publicitat off-line: premsa generalista, revistes divulgatives, revistes especialitzades, ràdio, televisió, entre d’altres.

- Publicitat on-line: bàners, microsites, blogs, accions especials, entre d’altres. 

- Publicitat exterior: tanques, opis, mupis, taxis, metro, autobusos, entre d’altres.

- Accions de street màrqueting: accions promocionals a desenvolupar en els nuclis urbans.

- Accions en Xarxes Socials: campanyes en xarxes, sorteigs, concursos, entre d’altres.

- Accions de Relacions Públiques: presentacions de destinació a premsa, prescriptors o sector turístic, notes de premsa, entre d’altres.

Els requisits generals per a totes les línies d’actuació són els següents:

I. Com a mínim les campanyes/accions propostes hauran de tenir una inversió mínima del 20% de la campanya total (impostos inclosos) en mitjans externs que no estiguin vinculats directament amb l’entitat sol·licitant.

No es valoraran les campanyes que únicament proposin mitjans propis del sol·licitant (webs pròpies, publicitat en instal·lacions pròpies, revista in-flight, catàleg de vendes, punts de vendes propis de l’entitat sol·licitant o del grup al qual pertany, entre d’altres) i per tant s’exclouran.

II. Es podrà presentar una única sol·licitud per combinació ruta/companyia aèria.

III. Queden excloses d’aquesta convocatòria la ruta que hagi rebut una aportació econòmica o en espècie per part d’algun dels Consells Insulars quan aquesta quantia sigui igual o superior a 100.000 € (impostos inclosos).

5. CREATIVITATS E IMATGE CORPORATIVA

Les campanyes/accions proposades per les entitats sol·licitants de col·laboració han de complir els següents requisits relatius a la creativitat i imatge de corporativa per a totes les línies d’actuació de co-màrqueting estratègic exterior a les quals s'opti:

- Totes les creativitats hauran d'integrar la marca o marques turístiques de les Illes Balears, a més dels logotips que determini l’AETIB segons pertoqui.

- Les creativitats i accions s’hauran d’ajustar al Manual d’Identitat Corporativa de l’AETIB. Aquest Manual es lliurarà a la signatura del conveni.

- La creativitat de les accions serà proposada pels sol·licitants i haurà de comptar amb el vistiplau de l’àrea d’imatge de l'AETIB abans de la seva publicació/emissió.

- La producció de les creativitats i de les seves adaptacions per a qualsevol suport aniran a càrrec de l’empresa sol·licitant.

En cas d’incompliment d’aquests requisits, l’AETIB es reserva el dret a cancel·lar la col·laboració i no abonar l’import establert al conveni.

6. SOL·LICITUD I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ

Es podrà presentar una única sol·licitud per combinació de ruta (aeroport d’origen-destí)/ companyia aèria.

Les propostes hauran de tenir registre d'entrada en l'AETIB amb una antelació mínima de 4 setmanes abans d'iniciar la campanya o acció.

Els sol·licitants hauran de presentar la seva sol·licitud i documentació adjunta segons els models d'annexos que s'adjunten a aquestes bases tal com es descriu a continuació:

- Sol·licitud de co-màrqueting estratègic exterior (Annex ABC1)

- Documentació administrativa (sobre 1).

- Documentació tècnica (sobre 2).

1) Sol·licitud de co-màrqueting estratègic exterior (Annex ABC1)

Es realitzarà mitjançant sol·licitud dirigida al president de l'AETIB seguint el model d'Annex ABC1 (formulari de sol·licitud) contingut en aquestes bases, en el qual s'ha de fer constar el següent:

– Dades de l’empresa sol·licitant.

– Modalitat de co-màrqueting estratègic exterior per a la que es sol·licita col·laboració.

– Nom de la campanya/acció.

– Destinació a què es vincula la campanya/acció.

– Ruta que es publicitarà amb la campanya/acció que es proposa.

– Dates de la campanya/acció que es proposa.

– Import total de la campanya/acció que es proposa (impostos inclosos).  Queden excloses totes les despeses generades per la campanya o acció proposada (planificació, producció, creativitats, execució i control).

– Descompte ofert pel sol•licitant expressat en percentatge.

– Import definitiu per a la campanya resultant d'aplicar el  descompte ofert pel sol·licitant (impostos inclosos).

– Import sol•licitat a l'AETIB per a la realització de la campanya/acció proposada (impostos inclosos).

Els sol·licitants hauran d'indicar l'import seguint els màxims indicats a l'apartat 2 de les bases i sempre tenint en compte que s'haurà de prendre com a referència l'import de la campanya amb el descompte ofert ja aplicat.

El lliurament de la sol·licitud per si mateixa no serà objecte de valoració sinó que servirà únicament com a document formal de sol·licitud.

2) Documentació Administrativa (sobre 1)

2.1.Persones jurídiques espanyoles

a) Original o fotocòpia acarada o compulsada del certificat d'inscripció en el registre corresponent (registre d'associacions, registre mercantil o un altre depenent del tipus entitat), si escau.

b) Original o fotocòpia acarada o compulsada dels estatuts de l'entitat dipositats en el registre esmentat, o degudament inscrita en el Registre Mercantil si escau.

c) Original o fotocòpia acarada o compulsada de la documentació acreditativa de la capacitat de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com del seu DNI.

d) Original o fotocòpia acarada o compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

e) Original o fotocòpia acarada de l'alta de la declaració censal de l'inici de l'activitat, alta de l’IAE amb l'epígraf corresponent.

f) Testimoniatge judicial, certificació administrativa o declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o organisme professional qualificat o mitjançant acta de manifestacions davant de notari públic, de no incórrer en les prohibicions per contractar amb l'administració segons l'article 71 de la LCSP.

Aquesta declaració responsable, o un altre document, ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits al fet que es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.

g) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, Estatal i la Seguretat Social, emeses pels organismes competents.

h) Declaració responsable que es troba al corrent de pagaments amb l'AETIB així com estar al corrent en la justificació de convenis de col·laboració anteriors amb l'AETIB. Aquesta declaració serà comprovada d'ofici per l'àrea de comptabilitat de l'AETIB. En el cas que es constatés l'existència de deutes pendents serà motiu d'exclusió de la participació en la convocatòria de col·laboració.

i) Declaració responsable en què es facin constar si ha rebut i/o sol·licitat ajudes o col·laboracions d'institucions públiques o privades per realitzar el projecte amb el qual podrà col·laborar l'AETIB.

j) Els sol·licitants del model de col·laboració de co-màrqueting estratègic exterior hauran de lliurar una declaració jurada de la persona responsable de l'entitat, que l'activitat principal de l'empresa o entitat s'emmarca dins d'aquesta convocatòria, a l'esser una companya aèria.

A més, l'entitat ha de presentar una declaració responsable de les accions de màrqueting realitzades durant els dos últims anys anàlegs amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

2.2. Persones jurídiques no espanyoles amb activitat a Espanya

a) En el cas que l'entitat pertanyi a un Estat membre de la UE, la capacitat jurídica de l'empresa s'acreditarà mitjançant la presentació de constitució de l'entitat d'acord amb la normativa del seu país, fent constar els estatuts de la mateixa i l'acreditació corresponent, així com fotocòpia compulsada del CIF, tots dos traduïts per un intèrpret jurat o traducció oficial i postil·lada d'acord amb el conveni de la Haia de 1961.

b) En el cas que l'entitat pertanyi a un Estat que no és membre de la UE, la capacitat jurídica de l'entitat s'acreditarà, mitjançant la documentació relativa a la sucursal o filial a Espanya de l'entitat, degudament inscrita en el registre corresponent i fotocòpia compulsada del CIF.

c) En qualsevol dels dos casos anteriors, s'haurà d'acreditar la capacitat de la persona que representa legalment a l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com còpia compulsada del seu passaport/DNI, traduït per intèrpret jurat o traducció oficial i postil·lada d'acord amb el conveni de la Haia de 1961.

d) Les empreses no espanyoles d'Estats membres de la Unió Europea i els restants empresaris estrangers hauran d'acreditar la documentació que es detalla:

-Testimoniatge judicial, certificació administrativa o declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o organisme professional qualificat o mitjançant acta de manifestacions davant de notari públic, de no incórrer en les prohibicions per contractar amb l'administració segons l'ordenament jurídic espanyol i per analogia amb l'ordenament de l'Estat al qual pertany.

Aquesta declaració responsable, o un altre document, ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits al fet que es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.

- Declaració responsable en què es facin constar si ha rebut i/o sol·licitades ajudes o col·laboracions d'institucions públiques o privades per realitzar el projecte amb el qual podrà col·laborar l'AETIB.

- Original o còpia compulsada de l'alta de la declaració censal, de l'inici d'activitat i alta de l'Impost d'Activitats Econòmiques, si és el cas.

- Una declaració jurada de la persona responsable de l'entitat, que l'activitat principal de l'empresa o entitat s'emmarca dins de les bases  d'aquesta convocatòria .

- Acreditació que la sucursal/filial, si escau, està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, estatal i la Seguretat Social, mitjançant la presentació de l'oportuna certificació, emesa per l'òrgan competent. En el cas que es tractés d'agent autoritzat per actuar en nom de l'entitat no resident que operi mitjançant oficina de representació, haurà d'aportar la corresponent certificació acreditativa d'estar al corrent de pagament amb l'Administració de l'Estat, l'autonòmica i la Seguretat Social, emesa per l'òrgan competent.

- Declaració responsable que l'entitat es troba al corrent de pagaments amb l'AETIB així com estar al corrent en la justificació de convenis de col·laboració formalitzats en exercicis anteriors amb l'AETIB. Aquesta declaració serà comprovada d'ofici per l'àrea de comptabilitat de l'AETIB. En el cas que es constatés l'existència de deutes pendents serà motiu d'exclusió de la participació en aquesta convocatòria de col·laboració.

A més, l'entitat ha de presentar una declaració responsable de les accions de màrqueting realitzades durant els dos últims anys anàlegs a fi d'aquesta convocatòria.

El sobre 1 ”documentació administrativa” serà únic en el cas que una mateixa entitat present diferents propostes tècniques.

3) Documentació tècnica (sobre 2)

a) Memòria tècnica:

Les empreses sol·licitants hauran de presentar una Memòria Tècnica de la proposta que contingui una descripció detallada de la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior que duran a terme. Aquesta haurà de contenir, com a mínim, les següents dades:

- Nom de la campanya/acció.

- Destinació a la que es vincula la campanya/acció.

- Ruta que es publicitarà amb la campanya/acció proposada.

- Mercat al qual es dirigeix la campanya/acció.

- Mes o mesos en els quals es desenvolupa la campanya/acció

- Mes o mesos que es publiciten a la campanya/acció

- Indicar el producte o productes turístics vinculats a campanya/acció.

- Tipus de campanya proposada i descripció detallada de la mateixa on es desglossin les accions a dur a terme.

- Òptic de la campanya en el cas d'accions publicitàries que com a mínim es detalli l'audiència, tiratge i número d'impressions/oients de dels mitjans proposats així com dades de cobertura.

- En el cas d'accions de street màrqueting/esdeveniments, s'haurà d'indicar el nom de la ciutat on vagi a realitzar-se l'acció, el número d'habitants de la mateixa i les localitzacions, el més exacte possibles, de les accions.

- Import total de la campanya/acció proposada* (imposts inclosos). Queden excloses totes les despeses generades per la campanya o acció proposada (planificació, producció, creativitats, execució i control).

- Descompte ofert pel sol•licitant expressat en percentatge (imposts inclosos):

- Import definitiu per a la campanya resultant d'aplicar el descompte ofert pel sol·licitant (imposts inclosos).

En cas que els imports indicats en la memòria tècnica siguin diferents dels senyalats a la sol·licitud, prevaldrà les quanties indicades al formulari de sol·licitud Annex ABC1. Per tal motiu, l’empresa sol·licitant haurà de fer els aclariments necessaris a la memòria tècnica per tal de corregir aquest punt.

b ) Criteris objectius i declaració responsable:

Les companyies aèries lliuraran l’annex relatiu als criteris objectius de valoració degudament emplenat. Segons la línia d’actuació a la qual s’opti s’emplenarà un dels següents annexos:

ANNEX A1: Campanyes per a rutes ja existents en els mercats emissors.

ANNEX B1: Campanyes per a rutes de llarga distància de nova creació amb l’aeroport de Palma.

ANNEX C1: Campanyes per a rutes de mitja distància de nova creació dins l’àmbit europeu amb els aeroports de Menorca i Eivissa.

Declaració Responsable en la qual s'indiqui que la documentació que es lliura és veraç i la intenció de realitzar la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior per la que es sol·licita col·laboració en el temps i forma segons les dades assenyalades en la memòria tècnica i d'acord als criteris objectius de l'annex corresponent (A1, B1, C1).

Aquest document ha d'estar signat pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la col·laboració.

7. LLOC DE PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds s'hauran de presentar en el registre de l'AETIB (C/ Rita Levi s/n (Parc Bit, edifici AETIB) - 07121 Palma de Mallorca) o en els llocs previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de l'Administració pública. En aquest últim cas, s'ha d'enviar via correu electrònic (planificacion@aetib.caib.es) un escrit que justifiqui la data d'enviament de la sol·licitud.

No s'acceptaren les sol·licituds o documentació que hagi estat enviada a través de correu electrònic a qualsevol de les adreces de correu electrònic de l'AETIB.

Així mateix, quan la documentació s'enviï per correu ordinari, l'entitat haurà de justificar la data d'imposició de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar a la direcció de l'AETIB la remissió de la proposta el mateix dia, mitjançant qualsevol dels mitjans permesos (fax o correu electrònic).

8. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ

La present convocatòria per a la realització de convenis de col·laboració romandrà des de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i finalitzarà quan s’exhaureixi el crèdit disponible.

9. FASE ADMINISTRATIVA: REVISIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA.

L'Àrea de Serveis Generals de l'AETIB examinarà la documentació administrativa corresponent al sobre núm. 1. En el cas que sigui necessària l'esmena d'algun document de caràcter administratiu, la direcció de l'AETIB requerirà a l'entitat interessada per escrit, via fax, o correu electrònic, la documentació administrativa que falti, concedint-li un termini de deu dies naturals per a la presentació de la documentació requerida, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, la hi considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015.

El requeriment de la documentació es realitzarà per mitjà electrònic o fax, quedant constància del mateix en l'expedient.

10. FASE TÈCNICA: REVISIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ TÈCNICA, CRITERIS DE VALORACIÓ PREVIS I NEGOCIACIÓ

Finalitzada la revisió de la documentació administrativa de l'entitat, es durà a terme per la Comissió Tècnica nomenada pel president de l'AETIB, a proposta de la direcció de l'AETIB, la valoració de les propostes tècniques, per determinar el compliment o no dels requisits tècnics exigits d'acord amb l'establert aquestes bases, i es procedirà a la valoració tècnica.

Per poder procedir a aquesta valoració, les entitats o empreses que es presentin a la convocatòria hauran d'emplenar la documentació tècnica requerida, en funció de la línia d’actuació de co-màrqueting estratègic exterior a la qual s'opti.

La documentació del sobre núm. 2 (documentació tècnica) es valorarà amb la documentació aportada amb la sol·licitud, sent possible la seva esmena a requeriment de l'AETIB en un termini màxim de deu dies a comptar des de la recepció d'aquest. En cas de manca d'esmena, l'AETIB arxivarà la sol·licitud. Així mateix, la Comissió Tècnica o la Comissió Negociadora podrà sol·licitar els aclariments que estimin necessaris. D'aquests procediments es deixarà constància a l'expedient.

Per poder passar a la fase de negociació, l'entitat que present sol·licitud de col·laboració haurà d'obtenir una valoració mínima de 50 punts dels criteris objectius. Aquelles entitats que no obtinguin com a mínim aquesta puntuació seran desestimades atès que no compleixen a la seva proposta els requisits mínims d'adequació als objectius estratègics de l'AETIB.

Les dades indicades en l'annex de valoració seran vinculants a la signatura del conveni i en cap cas podran ser modificats per part del sol·licitant perquè formen part de la seva proposta, a excepció dels canvis que pugui indicar l'AETIB en la fase de negociació.

 

 

CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES PROPOSTES

ANNEX A1: Campanyes per a rutes ja existents en els mercats emissors.

Les entitats o empreses que es presentin hauran d'emplenar l'annex A1 relatiu als criteris objectius.

1. Descompte ofert:

El sol·licitant indicarà en l’annex A1 el descompte total ofert a l'AETIB, expressat en termes de percentatge. Com a màxim es tindran en compte dos decimals. La puntuació del criteri és la següent:

DESCOMPTE OFERT

PUNTUACIÓ

00,01% - 10,0%

2

10,01% - 20,0%

4

20,01% - 30,0%

6

30,01% - 40,0%

8

40,01% - 50,0%

10

50,01% - 60,0%

12

60,01% - 70,0%

14

70,01% - 80,0%

16

80,01% - 90,0%

18

90,01% -100%

20

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

2. Mercat al qual es dirigeix la campanya/acció:

Indicar amb una X en l’annex A1 a quin mercat es vincula la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior. Com a màxim s’indicarà un ítem. La puntuació del criteri és la següent:

MERCAT

PUNTUACIÓ

Espanya

18

Alemanya

20

Regne Unit

20

Itàlia

16

França

16

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

3. Quantitat de producte/s que es publicitaran la campanya/acció:

Indicar amb una X en l’annex A1 la quantitat de producte/s que es publicitaran a la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior. Com a màxim s’indicarà un ítem. La puntuació del criteri és la següent:

QUANTITAT DE PRODUCTES

PUNTUACIÓ

1 producte

6

2 productes

8

3 productes

10

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 10 punts.

4. Tipologia de les accions que conformen la campanya/acció:

Indicar amb una X en l'annex A1 la tipologia de l'acció de co-màrqueting estratègic exterior proposada. Es podran indicar el nombre d’ítems que siguin necessaris per descriure la campanya/acció. La puntuació del criteri és la següent:

TIPOLOGIA DE LES ACCIONS

PUNTUACIÓ

Publicitat off-line

5

Publicitat on-line

3

Publicitat exterior

6

Street màrqueting

12

Relacions Públiques

4

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 30 punts.

5. Mitjans seleccionats:

Indicar amb una X en l'annex A1 la tipologia de l'acció de co-màrqueting estratègic exterior proposada. Es podran indicar el nombre d’ítems que siguin necessaris per descriure la campanya/acció. La puntuació del criteri és la següent

MITJÀ

PUNTUACIÓ

Tv

6

Ràdio*

3

Mitjans impresos*

3

Xarxes Socials

1

Web

1

Tanques/opis

4

Esdeveniments

2

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

ANNEX B1: Campanyes per a rutes de llarga distància de nova creació amb l’aeroport de Palma.

Les entitats o empreses que es presentin hauran d'emplenar l'annex B1 relatiu als criteris objectius.

1. Descompte ofert:

El sol·licitant indicarà en l’annex B1 el descompte total ofert a l'AETIB, expressat en termes de percentatge. Com a màxim es tindran en compte dos decimals. La puntuació del criteri és la següent:

DESCOMPTE OFERT

PUNTUACIÓ

00,01% - 10,0%

2

10,01% - 20,0%

4

20,01% - 30,0%

6

30,01% - 40,0%

8

40,01% - 50,0%

10

50,01% - 60,0%

12

60,01% - 70,0%

14

70,01% - 80,0%

16

80,01% - 90,0%

18

90,01% -100%

20

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

2. Mercat al qual es dirigeix la campanya/acció:

Indicar amb una X en l’annex B1 a quin mercat es vincula la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior. Com a màxim s’indicarà un ítem. La puntuació del criteri és la següent:

MERCAT

PUNTUACIÓ

Amèrica del Nord

20

Amèrica del Sud

18

Àsia

16

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

3. Quantitat de producte/s que es publicitaran la campanya/acció:

Indicar amb una X en l’annex B1 la quantitat de producte/s que es publicitaran a la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior. Com a màxim s’indicarà un ítem. La puntuació del criteri és la següent:

QUANTITAT DE PRODUCTES

PUNTUACIÓ

1 producte

6

2 productes

8

3 productes

10

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 10 punts.

4. Tipologia de les accions que conformen la campanya/acció:

Indicar amb una X en l'annex B1 la tipologia de l'acció de co-màrqueting estratègic exterior proposada. Es podran indicar el nombre d’ítems que siguin necessaris per descriure la campanya/acció. La puntuació del criteri és la següent:

TIPOLOGIA DE LES ACCIONS

PUNTUACIÓ

Publicitat off-line

5

Publicitat on-line

3

Publicitat exterior

6

Street màrqueting

12

Relacions Públiques

4

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 30 punts.

5. Mitjans seleccionats:

Indicar amb una X en l'annex B1 la tipologia de l'acció de co-màrqueting estratègic exterior proposada. Es podran indicar el nombre d’ítems que siguin necessaris per descriure la campanya/acció. La puntuació del criteri és la següent:

MITJÀ

PUNTUACIÓ

Tv

6

Ràdio*

3

Mitjans impresos*

3

Xarxes Socials

1

Web

1

Tanques/opis

4

Esdeveniments

2

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

ANNEX C1: Campanyes per a rutes de mitja distància de nova creació dins l’àmbit europeu amb els aeroports de Menorca i Eivissa.

Les entitats o empreses que es presentin hauran d'emplenar l'annex C1 relatiu als criteris objectius.

1. Descompte ofert:

El sol·licitant indicarà en l’annex C1 el descompte total ofert a l'AETIB, expressat en termes de percentatge. Com a màxim es tindran en compte dos decimals. La puntuació del criteri és la següent:

DESCOMPTE OFERT

PUNTUACIÓ

00,01% - 10,0%

2

10,01% - 20,0%

4

20,01% - 30,0%

6

30,01% - 40,0%

8

40,01% - 50,0%

10

50,01% - 60,0%

12

60,01% - 70,0%

14

70,01% - 80,0%

16

80,01% - 90,0%

18

90,01% -100%

20

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

2. Mercat al qual es dirigeix la campanya/acció:

Indicar amb una X en l’annex C1 a quin mercat es vincula la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior. Com a màxim s’indicarà un ítem. La classificació dels mercats segons els ítems aquí descrits, es pot consultar a l’annex C2 d’aquestes bases. La puntuació del criteri és la següent:

MERCAT

PUNTUACIÓ

Prioritaris

20

Potencials

18

Altres

16

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

3. Quantitat de producte/s que es publicitaran la campanya/acció:

Indicar amb una X en l’annex C1 la quantitat de producte/s que es publicitaran a la campanya/acció de co-màrqueting estratègic exterior. Com a màxim s’indicarà un ítem. La puntuació del criteri és la següent:

QUANTITAT DE PRODUCTES

PUNTUACIÓ

1 producte

6

2 productes

8

3 productes

10

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 10 punts.

4. Tipologia de les accions que conformen la campanya/acció:

Indicar amb una X en l'annex C1 la tipologia de l'acció de co-màrqueting estratègic exterior proposada. Es podran indicar el nombre d’ítems que siguin necessaris per descriure la campanya/acció. La puntuació del criteri és la següent:

TIPOLOGIA DE LES ACCIONS

PUNTUACIÓ

Publicitat off-line

5

Publicitat on-line

3

Publicitat exterior

6

Street màrqueting

12

Relacions Públiques

4

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 30 punts.

5. Mitjans seleccionats:

Indicar amb una X en l'annex C1 la tipologia de l'acció de co-màrqueting estratègic exterior proposada. Es podran indicar el nombre d’ítems que siguin necessaris per descriure la campanya/acció. La puntuació del criteri és la següent

MITJÀ

PUNTUACIÓ

Tv

6

Ràdio*

3

Mitjans impresos*

3

Xarxes Socials

1

Web

1

Tanques/opis

4

Esdeveniments

2

Com a màxim per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.

Una vegada realitzada la valoració tècnica segons els criteris descrits a cadascuna de les línies d’actuació, la comissió elevarà a la direcció de l'AETIB les entitats que han estat desestimades i les que han obtingut la puntuació mínima exigida perquè es dicti l'oportuna Resolució pel president de l'AETIB per a l'aprovació de la col·laboració o la desestimació d’aquesta, segons el cas.

Aquelles empreses que les seves propostes hagin obtingut el mínim de puntuació exigit en la convocatòria per realitzar convenis de col·laboració hauran de sotmetre's a un procés de negociació previ a la formalització del conveni de col·laboració. La comissió de negociació estarà formada per tècnics de les diferents àrees de l'AETIB i presidida pel director gerent de l'AETIB. A ella s'acordaran tots els detalls de la campanya/acció proposada. Aquest procés podria implicar que des de la direcció de l'AETIB se sol·licités alguna modificació, en la forma o en el preu, de l'acció inicial proposta per adaptar-la a l'estratègia de l'AETIB.

En qualsevol cas, els canvis introduïts després de la fase de negociació mai podran resultar inferiors a 50 punts segons els criteris de valoració establerts en l'annex corresponent a la línia d’actuació a què s’opta.

11. FORMALITZACIÓ DE LA COL·LABORACIÓ I APORTACIÓ DE L'AETIB

Una vegada conclosa aquesta fase de negociació entre l’AETIB i l'entitat sol·licitant de col·laboració, la coordinació de les accions, els termes específics d'ús de les marques de destinació, logotips i distintius, responsabilitats, gestió de les accions i metodologia de treball s'establiran, de mutu acord entre les parts, mitjançant convenis de col·laboració en modalitat co-màrqueting,  que es formalitzaran amb les empreses seleccionades.

Aquest conveni haurà de signar-se en el termini d'1 mes des de la finalització de la negociació o des de la notificació de l'aprovació de la col·laboració, segons el cas. En cas contrari l'AETIB podrà resoldre no portar a terme el citat conveni.

Si per causes d'operativitat, funcionalitat, estratègia o pressupostàries l'AETIB decidís no dur a terme algun dels acords subscrits amb les entitats sol·licitants una vegada signat el conveni, aquest es resoldria segons les condicions que en ell s'estipulin.

L'aportació de l'AETIB es farà efectiva contra factura que s'emetrà una vegada hagi finalitzat l'acció proposada. Aquesta factura haurà d'anar acompanyada d'una memòria justificativa de la campanya/accions realitzades, el contingut de les quals s'especificarà en funció del tipus d'acció proposada en el conveni de col·laboració a signar entre l'entitat sol·licitant i l'AETIB.

12. JUSTIFIACIÓ DE LA COL·LABORACIÓ

Una vegada realitzada la campanya/acció les companyies aèries hauran de justificar que aquesta s’ha dut a terme segons l’oferta presentada als annexos lliurats en la fase de sol·licitud.

En línies generals a cadascun dels convenis de col·laboració es detallarà el contingut i forma de presentació de la memòria justificativa, adaptada a l’oferta presentada.

Per tal de valorar l’efectivitat de la campanya/acció i el seu impacte real en l’ocupació s’haurà d’incloure dins la memòria justificativa un certificat emès per AENA on s’especifiqui:

A) Campanyes per a rutes ja existents en els mercats emissors: increment del número  passatgers al període de temps que publicitava la campanya/acció en relació a l’anualitat 2018.

B) Campanyes per a rutes de llarga distància de nova creació amb l’aeroport de Palma: número de passatgers al període de temps que publicitava la campanya/acció.

C) Campanyes per a rutes de mitja distància de nova creació dins l’àmbit europeu amb els aeroports de Menorca i Eivissa: número de passatgers al període de temps que publicitava la campanya/acció.

Si per causes  externes a la mateixa companyia aèria no es pogués disposar d’aquest document per part d'AENA, s'haurà de comunicar a la Comissió per tal que es determini la justificació adient.

Per tant, i ajustant-nos a les bases, la justificació haurà de complir els següents requisits. En cas contrari, no s’abonarà l’import de la col·laboració establert al conveni.

– Lliurar correctament la memòria justificativa en relació a la campanya realitzada.

– Que el 20% de la campanya/acció (import total impostos inclosos) s’hagi dut a terme en mitjans de comunicació externs que no estiguin vinculats directament amb l’entitat sol·licitant.

– Lliurar el certificat d’AENA corresponent a la línia d’actuació executada.

13. PROTECCIÓ DE DADES

De conformitat amb la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personal i garantia de drets digitals, els sol·licitants queden informats i accepten la incorporació de les dades que facilitin al fitxer que creï l'AETIB.

Les entitats sol·licitants estan obligades al compliment de l'establert per la LOPD, en relació amb les dades personals a les quals tingui accés durant la vigència dels convenis que es realitzin en desenvolupament i execució d'aquesta convocatòria.

14. CONFIDENCIALITAT

Qualsevol informació confidencial revelada per l'AETIB a l'entitat amb la qual es formalitzin accions de co-màrqueting durant la vigència dels convenis, es mantindrà amb caràcter estrictament confidencial per al receptor, comprometent-se a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per la qual li va ser revelada per l'emissor, excepte imperatiu legal.

El receptor protegirà la informació confidencial de l'emissor contra qualsevol ús no autoritzat o revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació quedarà restringit només a aquells empleats de l'entitat col·laboradora que hagin de conèixer-ho per complir amb el co-màrqueting.

15. RÈGIM JURÍDIC APLICABLE

Les qüestions litigioses que sorgeixin entre les parts relacionades amb els efectes, execució i extinció del conveni seran competència de la jurisdicció contenciós-administratiu. Abans de la interposició de l'oportuna demanda haurà d'interposar-se, el corresponent recurs administratiu, d'acord amb la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

16. LLENGÜES D'UTILITZACIÓ EN AQUEST PROCEDIMENT

Tota la documentació administrativa i tècnica que s'ha de presentar en aquesta convocatòria ha de ser en una de les dues llengües oficials de la CAIB. Així mateix, el conveni de col·laboració que es redactarà a posteriori, també es redactarà en català o castellà a elecció del col·laborador.

En cas que aquest desitgi traduir-ho a un altre idioma es farà càrrec de les despeses de traducció, i únicament s'utilitzarà com a annex al conveni, prevalent el document en l’idioma oficial.

Documents adjunts