Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 1416
Certificat d'acord del Consell Executiu de data 13 de febrer de 2019 del Consell Insular d'Eivissa. Proposta de la consellera executiva del departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb entitats i associacions, en relació amb l’aprovació de la primera convocatòria del primer concert social del servei d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

EL SECRETARI GENERAL ACCIDENTAL DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA,

CERTIFICA:

Que a la reunió extraordinària i urgent de data 13 de febrer de 2019, El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, acordaren aprovar per unanimitat dels membres presents, la següent proposta:

"(...)

Proposta de la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, en relació amb l’aprovació de la primera convocatòria del primer concert social del servei d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat (...).

(...)

PROPOSTA D’ACORD:

1. Convocar, pel procediment d’urgència previst en la disposició transitòria primera del Decret balear 48/2017, de 27 d’octubre, el primer concert social i establir el procediment de tramitació de la convocatòria per al servei de Residencia / Habitatge supervisat per a persones amb discapacitat, per període màxim d’un any, d'acord amb l'annex 1.

2. Declarar, de conformitat amb la disposició transitòria primera del Decret balear 48/2017, la urgència del concert social del servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat, derivada de malaltia mental, d'acord amb l'informe justificatiu de la cap de secció de discapacitat de data de 24 de maig de 2018.

3. Aprovar el Plec general de condicions tècniques i la convocatòria del primer concert amb els seus annexes, per a la concertació de 12 places del servei de habitatge supervisat per a persones amb discapacitat, per a l'any 2019.

4. Autoritzar la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import màxim estimat de 380.928.6€ (IVA exclòs) amb càrrec a la partida pressupostària 2315 22799.

5. Publicar aquesta Resolució, la convocatòria i el seguiment dels concerts socials de conformitat amb l’article 17 del Decret 48/2017 de 27 d’octubre de 2017 i els seus annexes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es)."

 

 

ANNEX 1

Convocatòria del concert social per al servei d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat

1. Objecte i àmbit d'aplicació

S'estableix la regulació del procediment de convocatòria del primer concert social per als serveis d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat del Consell Insular d'Eivissa, en l’Illa d’Eivissa i es dicta a l'empara de les previsions contingudes en el Decret 48/2017 de 10 d'abril, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

Se subjecten a aquest procediment els concerts de reserva i ocupació de places amb els serveis d’habitatge supervisat que ofereixen durant el període residencial una atenció integral per a les persones amb discapacitat de l’Illa d’Eivissa, d'acord amb els plecs de prescripcions tècniques que figuren en la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).

El servei d'habitatge supervisat és una llar alternativa a la familiar que constitueix el domicili habitual de les persones que l'habiten i en què conviuen persones amb discapacitat que necessiten supervisió i suport a les activitats bàsiques de la vida diària, així com a la comunicació, les relacions, l'autonomia i l'ús dels recursos de la comunitat. La intensitat dels suports s'adapta a les necessitats de cada persona que pot ésser habitatge supervisat i habitatge supervisat d’alta intensitat segons resolga la secció de Discapacitats del consell insular d’Eivissa en funció a la valoració de la discapacitat de l’usuari.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Conselleria de Sanitat i Benestar Social, Igualtat i Relacions amb entitats i associacions.

3. Lloc i termini de presentació

3.1. Les sol·licituds es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a annex d’aquesta convocatòria i acompanyades de tota la documentació exigida.

3.2. Les sol·licituds s’han de presentar en el registre electrònic del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats han de tenir cadascun dels serveis d’habitatge supervisat a concertar acreditats per l'administració competent. No obstant això, l'Administració pot subscriure concerts amb les entitats d'iniciativa privada que hagin sol·licitat l'acreditació dels serveis. Aquests concerts s'han de subscriure per un any i es poden renovar si, en aquest període, els serveis obtenen l'acreditació o si subsisteixen les necessitats que hagin motivat la subscripció.

4.2. Així mateix, les entitats han de complir amb els requisits mínims que s'estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, així com els requisits fixats en el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta Resolució han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model general establert en l'annex 3.3 , que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible a la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

5.2. Les entitats hauran de presentar una sol·licitud per a cadascun dels serveis d’habitatge supervisat que gestionin i dels quals ofereixin places a concertar amb l'Administració.

5.3. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Certificat d'acreditació del servei d’habitatge supervisat a concertar o, en defecte d'això, sol·licitud d'acreditació degudament registrada.

b. Acreditació d'experiència de, com a mínim, dos anys en els serveis d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament amb necessitats de suport extens i generalitzat i d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental.

c. Declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions de contractar amb l'Administració d'acord amb l'article 60 del text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, ni d'estar sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establertes als apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

d. Acreditació de solvència financera.( annex 4)

e. Acreditació de solvència tècnica ( annex 5)

f. Certificat d'estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g. Acreditació de la titularitat del servei d’habitatge supervisat, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a quatre anys.

h. Declaració de nombre total de places del servei d’habitatge supervisat, signada per la direcció del servei, diferenciant entre ocupades i no ocupades.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza als tècnics de Secció d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Trastorn Mental sever, perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

6. Formalització dels concerts

Els concerts que s'estableixen a l'empara d'aquesta Resolució es formalitzaran mitjançant document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei d’habitatge supervisat i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, dels decrets de desplegament i d'aplicació d'aquesta Llei i dels plecs tècnics del concert.

Al moment de la formalització del concert s'haurà de presentar una declaració responsable que se segueixen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

7. Places i distribució territorial

La previsió del nombre total màxim de places a concertar serà de 12 places per al servei d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat intel·lectual en l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa.

8. Vigència del concert

La vigència del concert serà per un període d'un any. El règim de concert s'iniciarà en la data que es formalitzi el concert i finalitzarà 12 mesos més tard.

9. Pressupost i preu màxim del servei

9.1. L'import màxim a assignar és de 380.928.6€ (IVA exclòs) a càrrec de l’exercici pressupostari 2019.

9.2. El preu de referència màxim plaça/dia, IVA exclòs, és :

- Habitatge supervisat per a persones amb discapacitat intel·lectual, servei de residència prestat a una infraestructura d’habitatge- per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament amb necessitats de suport extens i generalitzat, de 69,86 €.

- Habitatge supervisat d’alta intensitat – de 86,97 €., servei d’habitatge de supervisió intensiva per a persones discapacitades greument afectades.

10. Criteris de preferència per a l'adjudicació de les places

10.1. Si la disponibilitat pressupostària és suficient per atendre la totalitat de places sol·licitades, aquestes seran adjudicades directament a les entitats sol·licitants.

10.2. En cas que no estigui la disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota la demanda dels serveis d’habitatge supervisat objecte del concert, la Comissió Avaluadora ha de valorar cada sol·licitud, d'acord amb els criteris que estableix l'article 16.3 b i c del Decret 18/2015, a saber, en funció de la demanda acreditada en la llista d'espera per a l'accés a serveis, elaborada per l'Administració.

10.3. En l'aplicació del criteri a de l'article 16.3, es procedirà de la següent manera:

a. Únicament es tindran en compte les places que estiguin ocupades per persones amb discapacitat certificada per l'Administració, en serveis d’habitatge supervisat autoritzats i inscrits en el Registre Unificat de Serveis Socials.

b. Si la disponibilitat pressupostària és suficient per atendre la totalitat de places ocupades, aquestes seran adjudicades directament a les entitats sol·licitants.

c. Si la disponibilitat pressupostària no és suficient per atendre la totalitat de places ja ocupades, s'aplicaran els criteris del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, procedint-ne a realitzar un repartiment proporcional entre les persones inscrites en cada llista d'espera per accedir al servei en cada entitat, i el nombre de places adjudicades.

11. Procediment d'adjudicació de places

En el cas d'haver d'aplicar els criteris del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials .i en el cas que el crèdit no sigui suficient per atendre totes les demandes de la llista d'espera, s'aplicarà el criteri de proporcionalitat i es concertarà amb les entitats tenint en compte l'elecció dels usuaris i la disponibilitat pressupostària, concertant més places amb les entitats que tinguin major demanda.

En tot cas, es podrà concertar amb l'entitat fins al nombre màxim de places ofertes en la seva sol·licitud.

12. Comissió Avaluadora

La Comissió Avaluadora és l'encarregada d'estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics del departament de persones amb discapacitat i emetre un informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la llista de les possibles entitats beneficiàries, una vegada revisat que compleixen tots els requisits establerts en el punt 5 d'aquesta resolució, així com que tenen demanda acreditada, bé per continuïtat de l'usuari, bé per elecció dels usuaris en la llista d'espera de l'Administració per al seu servei, o tots dos.

Aquesta Comissió Avaluadora, la integraran els membres següents:

a. President/a: Sra. Mercedes Prats /suplent: Sr. Carlos Lara López

b. Vocals:

- Sra. Ana Andreu Mas, suplent : Sra. Olga Guerra Vázquez

- Sr. Antoni Ribas Torres, suplent: Olga Egea Miró

- Sra. Maria Luisa Jaén Villoldo ,suplent:Sra. Juana Taboada Mijarro

c. Secretari/a, amb veu i sense vot: Sra. Rosalía Moreno Marí /suplent: Sra. Yolanda Royo Estevez

La Comissió Avaluadora quedarà vàlidament constituïda amb l'assistència de com a mínim els següents membres: el/la president/a o president/a suplent, el/la secretari/a o secretari/a suplent i 2 vocals/ suplents.

13. Condicions tècniques d'execució

13.1. Les condicions tècniques d'execució s'ajustaran al que estableix el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones majors i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis d’habitatge supervisat, modificat pel Decret 31/2016, de 27 de maig.

13.2. Els plecs de condicions tècniques detallen l'objecte, els drets i les obligacions d'ambdues parts, els serveis que s'han de prestar, els criteris d'intervenció amb els usuaris, el règim d'ús de les places, els mitjans que ha d'aportar l'adjudicatari i el sistema de coordinació amb l'Administració (annex 2).

13.3 Les aplicacions informàtiques del departament de persones amb discapacitat, són les úniques vàlides per a la gestió de les places d’habitatge supervisat concertades, així com tot aquell ús aplicable que es derivi de l'execució d'aquest concert.

14. Seguiment

14.1. Els tècnics dels serveis d’habitatge supervisat són els responsables del seguiment dels casos atesos. Per fer-ho s'hauran de coordinar amb el departament de persones amb discapacitat, els serveis socials comunitaris bàsics i els serveis d'atenció a persones amb discapacitat, serveis de salut i socials.

14.2. Els tècnics del departament de persones amb discapacitat podran realitzar visites de comprovació del funcionament del servei i requerir documentació d'aquest quan ho considerin necessari.

14.3. L'entitat concertada haurà de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme el Consell d’Eivissa.

14.4. Així mateix, l'entitat concertada haurà de facilitar tota la informació que li requereixi l'òrgan instructor, la Intervenció General del Consell Insular d'Eivissa o altres òrgans de control extern.

15. Obligacions de les entitats concertades

Les obligacions de les entitats concertades s'estableixen en el Plec de condicions tècniques (annex 2).

16. Penalitzacions

Les entitats concertades s'han de fer responsables que els serveis objecte de concert es prestin dins del termini previst, en el lloc acordat i d'acord amb les característiques i requisits establerts d'acord a aquesta Resolució. Queden exemptes de responsabilitat en els casos en els quals el servei no s'hagi pogut realitzar per causes de força major que es puguin justificar.

S'entendrà que hi ha un incompliment greu per part de les entitats concertades, quan no es compleixin qualsevol de les condicions d'execució de caràcter obligatori establertes en el Plec de condicions tècniques, així com les obligacions establertes en el punt 14 d'aquest annex.

Es considerarà incompliment lleu quan no es compleixin qualsevol de les condicions d'execució de caràcter opcional.

La realització d'un incompliment lleu suposarà una penalització que pot arribar fins a un 2 % del pressupost total del concert.

En la realització d'un incompliment greu l'òrgan instructor podrà optar per imposar una penalització que pot arribar fins a un 10 % del pressupost total del concert o bé resoldre-ho.

A més, d'aquelles que determinin el document de formalització del concert social i la Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears, i la seva normativa de desenvolupament.

17. Criteris d'accés i llista d'espera

Els criteris d'accés a les places i la gestió de la llista d'espera es regulen en la Instrucció per a la gestió de la llista d’espera i accés a les places de la xarxa de serveis d’atenció a persones amb discapacitat del consell d’Eivissa ( BOIB, núm.151 de 12 de desembre de 2017).

18. Publicitat

Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social han de fer constar juntament amb la seva denominació, en la seva documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, correus electrònics, webs, insercions en premsa, articles en diaris i en revistes especialitzades), i en la seva publicitat la condició d'entitat pertanyent a la Xarxa d'atenció a persones amb discapacitat del Consell d'Eivissa, sempre amb el vist i plau del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i relacions amb entitats i associacions.

19. Prerrogatives de l'Administració

L'òrgan instructor del procediment de concert té la prerrogativa d'interpretar-ho, resoldre els dubtes que sorgeixin durant el seu compliment, modificar-ho per raons d'interès públic, acordar la seva resolució i determinar els efectes.

Els acords que, d'acord a les esmentades prerrogatives, adopti l'òrgan instructor posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

20. Causes d'extinció

Són causes d'extinció del concert social les que s'estableixen en l'article 31 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

21. Recursos.

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, poden interposar recurs d'alçada davant de la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent a la recepció de la present notificació, tot d'acord amb els articles 112 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació a l'article 22.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.2) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB NÚM. 136 de 18/09/2010).

 

22. Jurisdicció competent

La Jurisdicció Contenciosa-administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.

 

ANNEX 2

Plec de prescripcions tècniques per al concert, entre el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions del Consell Insular d’Eivissa i entitats sense afany de lucre, del Servei de d’Habitatge Supervisat per a Persones amb Discapacitat

INTRODUCCIÓ

L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, Llei 1/2007, de 28 de febrer, estableix en l’article 12 els principis rectors de l’activitat pública i disposa que les institucions pròpies de la Comunitat Autònoma han de promoure entre altres, la cohesió social i l’accés als serveis públics i el dret a la protecció social.

El Títol III, article 70 de l’Estatut determina tot un seguit de competències, als consells insulars, marc que requereix una adequació normativa en l’àmbit dels serveis socials per reforçar el protagonisme local i les noves estructures organitzatives en la prestació de serveis.

El Consell Insular d’Eivissa, en virtut de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, té atribuïdes competències en matèria de serveis socials i seguretat social. L’esmentada Llei estableix com a competències (entre d'altres) la gestió de serveis socials generals, amb recursos propis o realitzada amb mitjans concertats amb altres institucions publiques i/o entitats privades, a beneficiaris del Sistema de la Seguretat Social , així com la programació i execució de l’acció assistencial i la gestió de prestacions socials als seus serveis i centres propis per persones majors i persones discapacitades.

La realitat social de la nostra Comunitat, i de la nostra Illa, als darrers anys han generat processos socials que han plantejat nous reptes i han plantejat noves situacions de necessitat, que fan obligatòria l’expansió de serveis públics i la diversificació d’aquests a disposició del ciutadà.

Les administracions públiques, forçosament han de respondre a la realitat social i iniciar un procés eficaç davant les demandes sorgides.

La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, en resposta a tota aquesta realitat, i, entre altres mides, preveu per primera vegada l’aprovació de carteres de serveis, que inclouran les prestacions a les quals la ciutadania tindrà dret.

D'acord amb l'article 27 d'aquesta llei, els consells insulars, en el marc de les seves competències estatutàries atribuïdes per l'article 70 de l'Estatut d'autonomia, han d'establir les seves carteres de serveis socials, el contingut del qual ha de ser complementari i addicional a la Cartera bàsica de serveis socials aprovada pel Govern de les Illes Balears.

En aquest sentit, les carteres de serveis socials es configuren com un recull sistematitzat i operatiu de prestacions que el sistema ofereix a la ciutadania segons les diferents situacions de necessitat social.

Així doncs, seguint els principis rectors de la normativa vigent des del Consell d’Eivissa, s’ha iniciat una planificació dels futurs recursos a garantir i per acord de Ple en sessió ordinària celebrada el dia 31 de març de 2017, es va acordar l’aprovació inicial del Reglament de la Cartera de Serveis Socials del Consell Insular d’Eivissa i l’apertura del tràmit d’audiència dels interessats, així com l’exposició pública.

A Eivissa, així com a tot el territori de la nostra Comunitat Autònoma, històricament molts dels serveis dirigits a Persones amb Discapacitat i altres col·lectius s’ha prestat per entitats socials sense ànim de lucre.

Per poder assegurar el manteniment d’aquest sistema, i atès que l’aplicació de l'article 89.3 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, que es limita a una remissió general a la Llei de contractes del sector públic, sense establir cap especificitat vinculada a la singularitat dels serveis socials, es realitza la modificació de dita Llei, per la Llei 10/2013, de 23 de desembre, per «poder establir un règim de concert diferenciat de la modalitat contractual recollida en la Llei de contractes del sector públic, mitjançant el qual donar resposta a les necessitats dels col·lectius més desfavorits, assegurant la participació i la col·laboració de les entitats d'iniciativa social sense ànim de lucre de les Illes Balears es aquesta tasca, i alhora garantint el compliment dels principis informadors de la normativa estatal i europea en matèria de concertació entre la iniciativa pública i privada».

El Consell Insular d'Eivissa ha de complir amb aquest marc normatiu i regular la prestació dels serveis dins les seves competències, bé amb gestió directa, bé mitjançant el règim de concerts amb entitats d'iniciativa social sense ànim de lucre, amb la intenció de donar una estabilitat en la prestació dels serveis així com el reconeixement dels drets subjectius de les persones usuàries, atenent als principis d'atenció personalitzada i integral, arrelament de la persona a l'entorn d'atenció social, elecció de la persona i continuïtat en l'atenció i la qualitat.

1.- OBJECTE

L’objecte d’aquest Plec de prescripcions tècniques és establir les característiques i les condicions en què s’han de realitzar els diferents programes i actuacions que comprenen el servei d’habitatge supervisat per a persones amb discapacitat intel·lectual residents a l’illa d’Eivissa per cobrir les seves necessitats d’atenció així com establir les obligacions, condicions tècniques i activitats específiques que han de ser assumides i desenvolupades per les entitats que puguin concertar les places per la prestació del servei.

Per a la gestió, el funcionament i l’administració del servei, a més de la normativa general aplicable de l’Estat, del Govern de les Illes Balears i les disposicions de la Unió Europea que s’escaiguin, s’ha de tenir en compte, d’una manera especial, el compliment de la legislació vigent en matèria de serveis socials del Govern de les Illes Balears.

2.- PLACES

El nombre estimat de places d’aquest concert és de 12 places.

3.- DEFINICIÓ I CARACTERÍSTIQUES DELS SERVEIS

3.1. Definició del servei:

El Servei d'Habitatge supervisat es un Servei substitutiu de la llar pròpia o familiar. S'organitza en habitatges ordinaris que constitueixen el domicili habitual de les persones que l'habiten i conviuen persones amb discapacitat que necessiten supervisió i suport en les activitats bàsiques, de la vida diària així com a la comunicació, les relacions, l'autodirecció i l'ús dels recursos de la comunitat. La intensitat dels suports s'adapten a les necessitats de cada persona.

Es un espai de convivència, en modalitat de habitatge amb supervisió, amb un plantejament d’atenció integral que faciliti el suport necessari en totes les activitats vitals de la persona resident amb discapacitat.

En el cas de persones menors aquesta atenció integral inclourà les activitat complementaries que siguin necessàries per complementar la seva jornada escolar de 14:00 fins a 17:00 hores.

3.2. Calendari i horari d’atenció:

Habitatge supervisat : 365 dies a l’any

Horari: De dilluns a divendres, de 17:00 h. a 9:00 h.

Dissabtes, diumenges i festius: les 24 hores.

4.- SERVEIS I CONDICIONS EN QUE HAN DE PRESTAR-SE

Els serveis es prestaran als Centres que a tal fi aportin les entitats, amb el calendari i horaris establerts per a l’atenció dels usuaris amb les característiques enunciades.

Els serveis que prestaran els Centres seran els següents:

4.1 L’allotjament i manutenció, que ha de incloure:

a. Ús d’una habitació (individual o compartida amb màxim de 4 persones per habitació). En cas de habitació compartida, s’ha de garantir la intimitat de les persones usuàries amb mobiliari i elements adequats.

b. Les habitacions s’hauran de netejar diàriament, i amb més freqüència si les circumstàncies ho requereixen, així com els llits, que també es faran diàriament.

c. Dret al ús del menjador, zones de convivència i altres espais

d. Se serviran quatre menjars (esmorzar, dinar, berenar i sopar). Els menús estaran supervisats per un especialista per garantir l’aportació calorífica i dietètica adequada, amb criteris de varietat i de presentació perquè siguin atractius i apetitosos, i es serviran amb la temperatura adequada.

e. Juntament als menús ordinaris, es disposarà de menús especials per aquells usuaris que ho necessitin.

f. Els menjars es serviran al menjador llevat que per raons de malaltia de la persona usuària o per prescripció facultativa hagi de subministrar-se a la pròpia habitació o altre espai habilitat.

g. S’haurà de prestar l’ajuda necessària a les persones usuàries que no puguin menjar per si mateixos i utilitzar els mitjans tècnics que calguin.

4.2. Vestuari personal, roba de llit, taula i neteja:

a. La persona usuària aportarà la roba i el calçat d’ús personal, degudament marcada per garantir la seva utilització exclusiva.

b. El canvi de roba interior s’efectuarà diàriament, o amb més freqüència si fos necessari. Respecte a la resta de vestuari, s’observarà la periodicitat adequada per garantir un aspecte net.

c. El rentat, planxat i repassat de la roba anirà a càrrec del Centre. El Centre vetllarà perquè es renovin, a càrrec de la persona usuària, les peces deteriorades per l’ús.

d. El Centre aportarà la roba de llit, de taula i de neteja. El canvi d’aquests elements s’efectuarà sempre que ho requereixen les circumstàncies i, en tot cas, amb periodicitat setmanal, així com cada vegada que es produeix un nou ingrés. La renovació d’aquesta roba es realitzarà amb la freqüència necessària perquè es mantingui les condicions d’ús adequada.

4.3 Atenció personal:

a. S’haurà de garantir la neteja personal diària de les persones usuàries, oferint el suport que sigui necessari i en funció del grau d’autonomia de cada cas, en totes aquelles activitats d’atenció personal:

b. Els útils de neteja d’ús individual (raspall de dents, màquina d’afaitar i similars) seran a càrrec de la persona usuària. Els productes de neteja d’ús comú (sabons, gel, pasta dentífrica, paper higiènic...) els aportarà el Centre, llevat aquells en què la persona usuària demani una marca o producte específic.

c. Els medicaments, pròtesis , òrtesis, cadires de rodes i qualsevol ajut tècnic d’ús personal aniran a càrrec de la persona usuària, sense perjudici de la cobertura que el sistema de salut corresponent prevegi en cada cas, així com les reparacions i els recanvis. El Centre es responsabilitzarà del que aquests elements es mantinguin en bones condicions de neteja i funcionament.

d. El Centre prestarà el suport necessari per a la mobilització de les persones usuàries amb l’objectiu de mantenir un nivell adequat de funcionalitat i interacció social.

4.4 Control i protecció de la persona usuària:

a. Les persones usuàries gaudiran de llibertat de moviments en les àrees d’ús comú del Centre.

b. L’entitat gestora del Centre posarà a disposició del Consell Insular d’Eivissa el corresponent reglament de règim intern per a la seva supervisió. En aquest reglament es recolliran les normes i els horaris que regiran en la utilització de les dependències del Centre.

c. Quan es puguin preveure situacions de risc per a la integritat de les persones usuàries, s’establiran les mesures necessàries de protecció i control

4.5 Atenció especialitzada i rehabilitadora:

a. En ingressar la persona usuària, l’equip professional del Centre realitzarà un estudi i avaluació que serà la base per elaborar un programa d’atenció personalitzada. Aquest programa ha de comprendre totes les actuacions dirigides a aconseguir i mantenir la salut, autonomia personal i integració social en el major grau possible.

b. Aquest programa d’atenció especialitzada donarà especial atenció a les característiques conductuals identificades, implementant actuacions dirigides al tractament d’aquestes conductes en el cas de ser identificades com agressives i disruptives amb l’objectiu de eliminar-les o minimitzar-les i per establir els controls necessaris per evitar possibles danys a la mateixa persona usuària i a la resta de persones residents, incloent la modificació de ràtios cuidador - resident, si calgués, pel que la persona usuària pugui participar i gaudir amb autonomia de totes les activitats del Centre amb garanties de seguretat.

c. De cada persona usuària existirà un expedient personal on constarà tota la informació social, mèdica i psicològica, i la que pugui derivar-se de les actuacions realitzades amb ella, així com els informes tècnics, diagnòstics, tractaments prescrits i avaluació i seguiment del programa que s’hagi fixat, i també les incidències produïdes al seu desenvolupament. Aquest expedient tindrà un caràcter confidencial i estarà a disposició del Consell Insular d’Eivissa a fi de comprovar l’atenció prestada a les persones usuàries.

d. Es duran a terme accions de medicina preventiva amb l’objectiu de mantenir i millorar la salut de les persones usuàries, així com actuacions de medicina assistencial, sense perjudici de la utilització dels serveis sanitaris del sistema de salut al que pugui estar acollida la persona usuària.

e. El Centre efectuarà el trasllat i l’acompanyament de les persones usuàries a centres sanitaris, sense perjudici d’utilitzar els mitjans i els recursos dels sistema de salut que correspongui (sempre que no hi hagi familiars que puguin fer-se càrrec d’aquest trasllat i acompanyament).

f. Es prestaran als usuaris que els necessitin els tractaments de rehabilitació i altres anàlegs dirigits a promoure la autonomia i el funcionament independent.

g. Es portaran a terme activitats d’oci i temps lliure, d’acord als principis de participació, normalització i integració social.

h. En els casos que sigui necessari, es prestarà els tractaments psicològics individuals i/o de grup que calgui amb l’objectiu d’afavorir l’autonomia, el benestar psicològic, la comunicació i l’adaptació social.

i. El Centre elaborarà anualment un programa d’activitats d’animació sociocultural i es portaran a terme tant dins com fora del Centre.

4.6 Atenció a les famílies de les persones usuàries:

a. El Centre propiciarà la relació entre les persones usuàries i els seus familiars o acostats amb un règim de visites establert i organitzant actes i trobades col·lectives entre ambdós.

b. Així mateix, s’establiran espais d’informació respecte a la evolució del familiar atès, facilitant-se la col·laboració en aquells aspectes que suposin una millora en la qualitat de les condicions de vida de la persona usuària.

c. El Centre s’ocuparà que els familiars es facin càrrec de les persones usuàries en finalitzar el termini establert d’ocupació de plaça.

4.7 Altres serveis :

En cas de mort de persones usuàries amb familiars, correran a càrrec d’aquests els tràmits i les despeses de trasllat i enterrament. En el cas de no existir familiars o que aquests hagin abandonat de fet a la persona usuària, i no tenir recursos propis per sufragar les despeses derivades d’aquesta situació, el Centre realitzarà els tràmits pertinents.

5.- RÈGIM D’UTILITZACIÓ DE LES PLACES CONCERTADES

La gestió i regulació d’accés a les places concertades, es realitzarà segons la instrucció que regula la llista d’espera dels Serveis d’Atenció a Persones amb Discapacitat (BOIB 151 de 12 de desembre de 2017).

L’Entitat està obligada a acceptar les persones usuàries designades pel Consell Insular d’Eivissa i, una vegada se li hagi notificat la resolució d’adjudicació de plaça corresponent, ha de realitzar l’ingrés efectiu de la persona usuària d’acord amb aquesta resolució.

5.1 Persones usuàries

a. Seran persones usuàries de les places a concertar al servei d’habitatge supervisat aquelles persones amb discapacitat intel·lectual valorades pel equip del Servei de Valoració, orientació i seguiment del Consell Insular d’Eivissa depenent del tipus de discapacitat i del tipus d'intensitat dels suports que necessita cada persona, majors de 16 anys, amb un percentatge de discapacitat igual o superior a un 65%, o amb un percentatge inferior al 65% amb necessitats de suport extens i generalitzat donats les alteracions de conducta o de salut, residents a l’illa d’Eivissa.

Previ acord entre el Consell Insular d’Eivissa i l’entitat adjudicatària, les persones usuàries podran ser menors de 16 anys i que compleixin amb les característiques a dalt esmentades.

b. No podran ser persones usuàries aquelles que pateixen malalties infectocontagioses en fase activa, malalties en fase terminal ni qualsevol altre que requereixi atenció permanent en un centre hospitalari.

5.2. Designació de les persones usuàries

a. Correspon al Consell Insular d’Eivissa determinar la concurrència de les circumstàncies abans esmentades i interpretar-les o modificar-les, i determinar les persones que hagin d’ocupar les places objecte d’aquest plec segons els criteris exposats.

b. L’ocupació de les places i la pèrdua de la condició de persona usuària s’efectuarà mitjançant resolució de l’òrgan competent del Consell Insular d’Eivissa.

c. L’entitat gestora es compromet expressament a acceptar les persones usuàries designades pel Consell Insular d’Eivissa per ocupar les places concertades pel període pactat, en les condicions i terminis establerts en la resolució d’adjudicació de la plaça.

5.3. Període d’adaptació

a. Es considera període d’adaptació el constituït pels seixanta dies naturals següents al de la seva incorporació.

b. Si durant el dit període o amb posterioritat s’apreciessin circumstàncies personals que impedeixin la correcta atenció de la persona usuària, l’entitat adjudicatària haurà de posar el fet en coneixement del Consell Insular d’Eivissa mitjançant un informe raonat, i la resolució que aquest adopti respecte d’això serà vinculant.

c. Transcorregut aquest període, la persona usuària consolidarà el seu dret a la plaça ocupada durant la vigència del contracte.

5.4. Tractament de dades de caràcter personal

a. A més de l’expedient personal què s’al·ludeix a l’apartat 4. del punt 4.5 d’aquest plec, haurà d’existir un expedient en què consti tota la informació de caràcter administratiu corresponent a cada persona usuària.

b. L’entitat gestora i el personal que tingui relació directa o indirecta amb la prestació a les persones usuàries dels serveis reflectits a aquest plec han de guardar secret professional sobre totes les informacions, els documents i els assumptes a què tinguin accés o coneixement, i estan obligats a no fer públics o alienar les dades que coneguin com a conseqüència o amb ocasió de la seva execució, fins i tot desprès de finalitzar el termini del concert.

c. L’adjudicatari es compromet expressament a complir el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de setembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, així com a formar i informar el personal en les obligacions que dimanen d’aquestes normes.

5.5. Seguiment de l’evolució de la persona usuària:

a. L’adjudicatari notificarà al Consell insular d’Eivissa, el mateix dia i per correu electrònic, les incidències greus que sorgeixen en l’atenció de les persones usuàries, en la seva incorporació, i sobre les altes i les baixes.

b. A més a més, l’adjudicatari restà obligat a:

· Facilitar les visites que el personal tècnic del Consell Insular d’Eivissa consideri oportú, posar a disposició el reglament de règim intern, les programacions i memòria anual d’activitats, els projectes d’intervenció, el pla individualitzat de cada persona usuària i qualsevol altra documentació que faciliti el seguiment.

· Informar a sol·licitud del Consell Insular d’Eivissa, d’aquells indicadors de l’evolució de la persona usuària.

· Amb caràcter semestral, el Centre adjudicatari emetrà un informe tècnic respecte a l’evolució de tots els aspectes rellevants de la persona usuària en la seva estança.

6.- MITJANS QUE HA DE APORTAR L’ADJUDICATARI PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI

Els centres en els quals s’ofereixen les places hauran de comptar amb les autoritzacions administratives corresponents i estar registrades segons allò que estableix la normativa que sigui d’aplicació en matèria d’inspeccions i sancions de serveis socials.

L’entitat adjudicatària s’obliga a posar a disposició del Consell Insular d’Eivissa el nombre de places que s’hagin concertat. Aquestes places hauran de complir les característiques necessàries per a l’atenció de les persones usuàries a què es refereix aquest plec tècnic.

Els centres hauran de disposar per a l’execució de les places objecte d’aquest concert, amb la següent plantilla de personal, segons allò que s’estableix al Decret 54/2013, de 5 de desembre, de modificació del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel que s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones majors i persones amb discapacitat, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per aquests sectors de població.

Per a serveis residencials per a persones amb discapacitat psíquica, i sobre un total de cent (100) persones usuàries, la distribució mínima de personal serà la següent:

· Personal cuidador: 44

· Personal tècnic: 9,5

· Personal de serveis generals i d’hoteleria: 9,5

El personal cuidador i personal tècnic (personal d’atenció directa) inclou als professionals especialitzats que assisteixen i donen suport a les persones usuàries en les activitats de la vida diària, participant en la realització, programació i avaluació d’aquestes activitats:

· Personal cuidador: cuidadors/es i categories professionals anàlegs.

· Personal tècnic: personal metge, d’infermeria, de psicologia, de fisioteràpia, de treball social, de teràpia ocupacional, de logopèdia, d’educació social...

El personal de serveis generals i d’hoteleria (personal d’atenció indirecta) inclou als professionals que realitzen tasques de manteniment, neteja, cuina, bugaderia, recepció, administració i direcció. Aquest serveis es poden prestar mitjançant personal propi o per contractació d’una empresa externa.

El servei s’ha de comprometre a efectuar la substitució per baixa a partir dels trenta dies d’absència del professional afectat.

En el cas de vaga legal, l'adjudicatari haurà de mantenir puntualment informat al Consell Insular d’Eivissa sobre la incidència de la mateixa en la prestació del servei. La Conselleria podrà practicar les deduccions que procedeixin de l'import a facturar per l'adjudicatari en el període afectat, en funció del grau d'incompliment i la repercussió en la normal prestació d'aquell.

7.- DURADA

La durada del present concert serà d’un any amb possibilitat de prorrogar-se una any més a criteri de l’administració si ho s’estima convenient per al procés de la persona usuària, i obligatori per l’adjudicatari .

Es considera implícit en el contracte la facultat del Consell Insular d’Eivissa de resoldre-ho abans del seu venciment per raons d’interès de la persona usuària degudament justificades. En tal cas, el Consell Insular d’Eivissa quedarà exempt de satisfer a l’entitat concessionària de cap quantia en concepte d’indemnització o de danys i perjudicis.

8.- PREU

El preu dels serveis que es prestaran se estableix en funció d’un preu/plaça/dia que serà el següent, per cada plaça ocupada. S’entén per plaça ocupada, l’assignada a una persona usuària i ocupada per aquesta.

No es preveu l’ocupació parcial de les places.

Plaça Ocupada:

SERVEI

PREU/PLAÇA DIA

TOTAL

Habitatge Supervisat

69’86€

69’86€

Habitatge Supervisat d’alta intensitat

86’97€

86’97€

Reserva de plaça:

S’entén com a plaça reservada les vacants i absències de les persones usuàries per motius d’hospitalització, vacances o causes justificades.

a. Reserva de plaça 30 dies naturals:

Es podrà facturar la plaça en concepte de reserva durant 30 dies naturals ja sigui per una nova incorporació d’usuari o dels usuaris ja atesos que s’absenten durant aquest període.

Si passat aquest període de 30 dies naturals, no s’incorpora a la plaça, perd el dret a la mateixa, llevat de que es trobi en situació de reserva de plaça per motius justificats.

Es facturarà la plaça reservada durant aquest 30 dies, especificant el nom de la persona que te reserva de plaça o del nou usuari que el Consell d’Eivissa proposi per la nova ocupació.

b. Reserva de plaça per motius justificats:

Es podrà facturar la plaça, en concepte de reserva de plaça de la persona, encara que no estigui atesa per motius justificats com són ingressos hospitalaris per un període superior a 30 dies naturals, amb la justificació oportuna. En aquest cas l’usuari no perd la plaça durant el temps que duri el motiu que ha originat l’absència. Durant aquest temps la plaça podrà ser ocupada, de manera temporal, per un altre usuari proposat pel Consell Insular d’Eivissa. Es facturarà la plaça durant el temps que duri l’absència justificada, indicant reserva de plaça de l’usuari ja atès.

Aquests preu inclouen els serveis i condicions de prestacions descrites al punt 4 d’aquest plec.

El nombre de places estimades per concertar entre el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions del Consell Insular d’Eivissa i entitats sense afany de lucre, del Servei de d’Habitatge Supervisat per a Persones amb Discapacitat es de 12 places. L’import màxim d’aquest concert és de 380.928.6€ (IVA exclòs) .

Si durant la vigència d’aquest concert les necessitats reals de places són superiors a les estimades inicialment, es podrà dur a terme una ampliació del nombre de places d'acord amb els mateixos criteris tècnics i règim econòmic, i es farà un ajustament comptable derivat de l’augment en el nombre de places que suposa disposar d’un import màxim per donar cobertura a les noves necessitats, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.

9.- FORMA DE PAGAMENT

La forma de pagament es realitzarà per mesos vençuts.

L’Entitat emetrà una factura mensual, el cinc primers dies del mes següent, amb el nombre total de les places ocupades o reservades i el preu que ve marcat a aquests Plecs Tècnics.

S’annexarà un llistat nominal dels usuaris que ja tenen atorgada la plaça i consta com ocupada.

La factura i l’annex seran introduïts en el sistema de facturació FACE.

El Consell Insular d’Eivissa abonarà l’import de la facturació en el plaç fixat per la normativa vigent.

10.- COORDINACIÓ, CONTROL, SUPERVISIÓ I INFORMACIÓ DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI.

L’entitat gestora ha de designar una persona responsable del servei d’Habitatge Supervisat per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual, la qual ha de coordinar i supervisar la prestació. Aquesta persona responsable ha de rebre i executar les indicacions que el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions del Consell Insular d’Eivissa consideri oportunes en relació amb la prestació del servei, i ha de tenir les atribucions suficients per adoptar, de manera immediata, les decisions necessàries per assegurar-ne el bon funcionament. Periòdicament, es faran reunions de seguiment entre la persona responsable de l’entitat gestora i personal tècnic del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions del Consell Insular d’Eivissa per valorar el compliment dels objectius fixats en relació amb la prestació del servei.

L’entitat gestora ha de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei concertat amb el Consell Insular d’Eivissa” amb el logotip corresponent, que li proporcionarà el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions. Així mateix, en les comunicacions i en les relacions que estableixi per escrit amb les persones usuàries de les places concertades, s’ha de fer-se referència a aquesta circumstància.

11.- OBLIGACIONS DE L’ENTITAT CONCERTADA.

1. Prestar gratuïtament els serveis a la persona usuària. No es pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, suposi una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert.

2. Complir amb l’establert en aquest Plec, així com les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els corresponents decrets de desplegament i d’aplicació d’aquesta Llei.

3. Tenir en funcionament el nombre total de places objecte del concert durant el període de vigència corresponent.

4. Atendre a les persones usuàries derivades a través del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions

5. Aportar la informació funcional, metodològica, assistencial, de qualitat, econòmica, estadística i els indicadors de gestió que sol·liciti el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions

6. Comunicar mensualment al Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, mitjançant un document en format digital, la relació nominal de les persones ateses, junt a la facturació pertinent amb les variables que consten en l’apartat 8 d’aquest Plec.

7. Prestar el servei en les millors condicions possibles segons els principis de bona fe i diligència, ajustant-se estrictament a les condicions i les disposicions legals aplicables així com als termes del concert.

8. Presentar, abans que acabi el concert, la memòria anual d’activitats, en què es recullin la gestió duita a terme, els objectius assolits, la tipologia dels usuaris, la metodologia del treball, els recursos materials i humans i les activitats de formació del personal.

9. Tenir a disposició de les persones usuàries i les seves famílies els fulls de reclamació, i donar resposta escrita a les queixes o suggeriments.

10. Segons l’article 27 del Decret 48/2017, l’administració competent pot requerir d’ofici a l’entitat titular del servei una auditoria tècnica o econòmica per garantir la qualitat i la sostenibilitat del servei concertat, així com els drets de les persones usuàries ateses.

12.- INCOMPLIMENTS I PENALITZACIONS

Les entitats concertades s’han de fer responsables que els serveis objecte de concert es prestin dins el termini previst, en el lloc acordat i d’acord amb les característiques i els requisits establerts d’acord amb aquest Plec. Els incompliments de les entitats concertades que afectin la prestació del servei es qualificaran com a greus i lleus. Aquesta qualificació correspon a l’Administració concertant, amb l’audiència prèvia de l’entitat concertada. Les entitats concertades queden exemptes de responsabilitat en els casos en què no hagi estat possible realitzar el servei per causes de força major que es puguin justificar.

12.1. Incompliments greus

Es considera incompliment greu la manca d’observança de les obligacions següents, previstes en el Plec:

1. Les obligacions d’execució de caràcter general, de l’apartat 10, excepte les lletres e i h.

2. Les que disposa el punt 5, sobre protecció de dades.

3. Les referides a l’incompliment de la legislació laboral, la qualificació i les ràtios professionals.

4. La que estableix el punt 13.

12.2. Incompliments lleus

Es considera incompliment lleu la manca d’observança de les obligacions següents, previstes en el Plec:

1. Les obligacions d’execució de caràcter general recollides en les lletres e i h de l’apartat 10.

2. La no substitució de personal en els terminis que preveu l’apartat 6.

12.3. Penalitzacions

La realització de tres o més incompliments lleus durant la vigència del concert suposa una penalització que pot arribar fins al 2 % del pressupost total del concert.

L’acumulació de tres o més incompliments greus durant la vigència del concert suposa una penalització que pot arribar al 10 % del pressupost total del concert.

12.4. Aplicació de les penalitzacions

Cada vegada que es verifiqui la concurrència d’alguns incompliments dels detallats, es notificarà a l’entitat concertada, amb la indicació de la qualificació.

En els supòsits en què es verifiqui una acumulació d’incompliments susceptible de ser penalitzada, la notificació a l’entitat concertada inclourà de manera expressa la penalització que pertoqui, la qual es farà efectiva mitjançant una retenció en el pagament mensual corresponent.

13.- ASSEGURANCES

L’entitat titular del servei està obligada a contractar una pòlissa d’assegurances que cobreixi la seva responsabilitat civil i la del personal al seu servei( personal laboral i usuaris), amb un mínim de 150.000€ .

 

ANNEX 3

SOL·LICITUT DE CONCERT SOCIAL 2018

1. DADES DEL SOL·LICITANT I DEL SERVEI

Nom del/a titular ............................................................NIF/DNI del/la titular: ....................…………...

Representant del/la titular:......................................................… Representació que exerceix:.............................................................. DNI:........................................

Denominació del servei:...................................................................

Direcció:............................................................................Localitat:........................................................

Municipi: ...................................................Illa: .......................................CP: ................

2. SERVEIS PER ALS QUALS SOL·LICITA EL CONCERT SOCIAL

SUSCRIPCIÓ DEL CONCERT PER PRIMERA VEGADA

RENOVACIÓ/MODIFICACIÓ DEL CONCERT SOCIAL

SUSCRIPCIÓ DEL CONCERT PER UN SERVEI SUBVENCIONAT O CONTRACTAT

3.OBSERVACIONS:

...............................................................................................................................................................................................................................

____________, ____d_________ de 201...

El/la titular

[Signatura]

Política de privacitat

D'acord amb l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, consent expressament que les dades facilitades durant el procés de concertació a la Conselleria de Sanitat Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitat i Associacions, domiciliada en Av. Espanya, 49, Eivissa.

La finalitat d'aquest tractament és valorar i resoldre els concerts socials. En qualsevol moment, puc exercir els drets reconeguts en la Llei –en particular, els d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició- dirigint-me per escrit a la conseller/a del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions

 

ANNEX 4

SOLVÈNCIA ECONÒMICA

…………………………………………………………………….., en nom propi, o com………………………………………………… (assenyalar les facultats de representació: administrador/a, únic/a, apoderat/ada) de l'entitat ……………………................................,

Declaro, sota la meva responsabilitat, com a sol·licitant del primer concert social del Servei d'habitatge supervisat per a persones amb discapacitat, que acredita la meva solvència econòmica i financera amb un dels mitjans següents:

Acreditar una solvència econòmica i financera en quantia referida al volum de negocis en l'àmbit de les activitats de les corresponents a fi del contracte en relació com a màxim en una quantia als tres últims exercicis disponibles, que no s'inferior al 75% del pressupost basi licitació

Declaració sobre el volum global de negocis en l'àmbit d'activitats corresponents a fi de la convocatòria del primer concert social del Servei d'habitatge supervisat per a persones discapacitades.

I, per deixar-ne constància, signo aquesta declaració.

.................. .................... de .......................... de 201...

(signatura i segell de l'entitat)

 

ANNEX 5

SOLVÈNCIA TÈCNICA

…………………………………………………………………….., en nom propi, o com a………………………………………………… (assenyalar les facultats de representació:administrador/a, únic/a, apoderat/ada) de l’entitat ……………………................................,

Declar, sota la meva responsabilitat, com a sol·licitant del primer concert social del Servei d’habitatge supervisat per a persones incapacitades a l’illa d’Eivissa, que acredit la meva solvència tècnica mitjançant una declaració de mitjans personals, materials i d’experiència destinats a la realització d’aquest servei.

Declar sota la meva responsabilitat, que compleix amb el que disposa el Decret 54/2013, de 5 de desembre, de modificació del Decret 86/2010, de 25 de juny, (Article 17. Condicions comunes a tots els serveis 1. 6 Els serveis han de disposar de prou personal pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, Article 23. Ràtios mínimes del servei d’estades nocturnes. Article 24. Ràtios mínimes del servei d’habitatges supervisats ) i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

Declara que la solvència tècnica acreditada mitjançant requisits tècnics d’acreditació o estàndards de qualitat; i que l’ experiència prèvia en la gestió dels serveis objecte del concert, està acreditada tal i com s’exigeix en el plec de clàusules administratives tècniques; i que la disposició d’equip humà professional en matèria de gestió dels serveis licitats té una reinversió d’un percentatge mínim dels beneficis en la millora de la gestió dels serveis adjudicats o en la distribució de beneficis partint de criteris de participació.

En cap cas declar que no es subcontractarà la prestació principal i que es compromet a dedicar o l’execució del concert els medis personals o materials suficients per dur-lo terme adequadament.

I, perquè consti, sign aquesta declaració.

.................. .................... de .......................... de 201..

(signatura i segell de l’entitat)

DECLARACIÓ DE MITJANS PERSONALS

Relació de personal tècnic superior i mitjà al servei de l’entitat (punt 6 del annex de prescripcions tècniques):

 

Nom i llinatges

Títol acadèmic

Grup de cotització

Anys d'experiència

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INSTRUCCIONS

S’hi ha de detallar el personal tècnic professional de grau superior i mitjà, amb un títol reconegut oficialment per l’Administració, al servei exclusiu de l’entitat i afiliats a la Seguretat Socials en el règim que correspongui.

Els facultatius estrangers només es consideraran en el cas que tenguin convalidats per al treball els seus títols professionals.

En el grup de cotització s’ha de fer constar el grup de cotització corresponent d’acord amb l’informe de la vida laboral de l’entitat i, si no hi figura, la relació jurídica amb l’entitat.

Personal en plantilla no titulat

Categoria Professional

Nombre de treballadors

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECLARACIÓ DE MITJANS MATERIALS

Edificis en propietat i en règim d’arrendament

Adreça

Telèfon

Superfície (m2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dades de l’equipament material i dels mitjans auxiliars de treball

Nre. d'unitats

Tipus de màquina

Model

Preu d'adquisició

Valor actual estimat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INSTRUCCIONS

En els apartats d’Edificis en propietat i en règim d’arrendament i dades de l’equipament material i dels mitjans auxiliars de treball cal indicar els mitjans materials a disposició de l’entitat per a l’execució del servei. En l’apartat de valor actual estimat de la maquinària s’ha d’indicar el valor que correspongui realment, tenint en compte el seu estat de conservació i, per tant, l’ús que se’n pot fer.

DECLARACIÓ D’EXPERIÈNCIA

Facturació anual del serveis prestats els últims 3 anys

Any

Import anual

 

 

 

 

 

 

Patrimoni net de l’entitat dels últims 3 anys

Patrimoni net

Any

 

 

 

 

 

 

INSTRUCCIONS

La facturació anual dels serveis prestats fa referència a l’import anual de treballs duts a terme per l’entitat els últims 3 anys.

Pel que fa al patrimoni net s’ha d’emplenar d’acord amb els balanços dels comptes anuals dels tres últims anys.

 

Eivissa18 de febrero de 2019

LA SECRETARIA TÉCNICA DE BIENESTAR SOCIAL Y SANIDAD

Isabel Silverde Fernández