Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 1313
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 5 de febrer de 2019 per la qual es resol la convocatòria per a la provisió, pel procediment de concurs, del lloc de cap de secció de Nòmines de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor
Fets
El dia 24 de juliol de 2018 es va publicar en el BOIB núm. 91, la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 18 de juliol de 2018 per la qual es convoca, pel procediment de concurs, un lloc de treball de cap de secció de Nòmines de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor.
El dia 31 d’octubre de 2018 es reuneix la Comissió de Selecció a l'efecte de verificar que les persones aspirants compleixen els requisits exigits en la convocatòria i valorar els mèrits al·legats.
El dia 9 de novembre de 2018, es publica en el tauler d'anuncis de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears l'Acord de 8 de novembre de 2018 de la Comissió de Selecció de la convocatòria de referència.
En el termini legalment establert s'han rebut al·legacions de la Sra. Juana Mª Vidal Lladó i de la Sra. Cristina Fiol Isern al llistat provisional. El 16 de gener de 2019, la Comissió de Selecció es reuneix per estudiar les al·legacions i acorda el següent:
Mèrits. La candidata Juana Mª Vidal Lladó, al·lega que hi ha un error material a la certificació de la experiència professional i presenta un nou certificat on a partir del període entre 01-01-2005 i 31-05-2007 va desenvolupar serveis a l’Hospital de Manacor com a cap de secció GP.II. TGM. mentre que en el certificat anterior aquest període no figurava com “Titulado Grado Medio GP.III-FHM.
Es a dir, no s’havia computat dins l’apartat 2.b) “llocs de prefectura (màxim 40 punts)” ja que segons l’anterior certificat el període com a cap de secció començava l’1 d’agost del 2006.
Es considera que aquesta al·legació es pot incloure en el que estableix l’article 6.1) de l’Acord del Consell de Govern que regula el sistema de provisió de càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis en concordança amb l’article 76 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu de manera que cal estimar-la i computar el temps de serveis prestats al·legats perquè la nova certificació es considera un aclariment a un document ja presentat dins el termini.
Per això, es considera adient agregar 577 dies més, justificats, com a cap de secció de Nòmines a la puntuació del llistat provisional, la qual cosa suposa un increment de 2,85 punts a la puntuació anterior en aquest apartat de la baremació “llocs de prefectura (màxim 40 punts)” i descomptar 1,90 punts que corresponen al mateix temps computat abans en l’apartat “altres experiències professionals”. Per tant, l’increment definitiu seria la diferència de 0,95 punts i, en conseqüència, la puntuació total de l’apartat “llocs de treball amb relació a la plaça a la qual s’opta” passaria de 27,70 punts a 28,65 punts. Aquesta modificació afecta igualment la puntuació total final que queda en 50,33 punts.
Mèrits. La candidata Cristina Fiol Isern al·lega en diversos apartats diferències sobre la computació del temps de servei que ha prestat a l’Hospital de Manacor segons les consideracions següents:
A l’apartat 1 indica que en lloc dels 14,74 punts assignats en la llista provisional haurien de ser 28,81 punts. Per aquesta puntuació reclamada demana incloure-hi el temps en què no ocupava plaça estatutària, per considerar-lo equivalent al temps desenvolupat a com a personal laboral administratiu a la Fundació Hospital de Manacor.
A l’apartat 2 exposa que l’administració no pot anar contra els seus propis actes, com l’Acord d’homogeneïtzació i homologació del personal laboral de les fundacions de Manacor i Son Llàtzer, de 17 de març de 2004, i, per això, s’han de valorar els serveis prestats en aquests centres. Al respecte, la Comissió entén que els actes propis son un límit de l’exercici de drets subjectius contraris a la bona fe, entesa aquesta com a estàndard jurídic de conducta, un model de conducta social o una conducta que la consciència social exigeix conforme a un imperatiu ètic donat, dit d’una altra manera, en la “protecció a la confiança que l’acte o conducta d’una persona suscita objectivament en una altra o en altres”. Per això, els actes propis operen en tot cas amb motiu d’una conducta jurídicament eficaç i vinculant, sent la posterior incompatible o contradictòria.
En canvi en el present cas el que es qüestiona és una valoració jurídica d’uns fets, per tant, no té res a veure amb la doctrina dels actes propis.
Qüestió diferent és el “precedent administratiu”, figura que podria tenir major encaix, però només operaria si estiguéssim davant un concepte jurídic indeterminat, que no és el cas, i davant una identitat subjectiva, cosa que tampoc passa al ser els tribunals o comissions de selecció del concurs òrgans administratius sempre diferents, que formulen una proposició provisional quasi vinculant per l’òrgan que ha de resoldre.
A l’apartat 3 mostra disconformitat amb la puntuació de 14,20 punts valorats com a mèrits a l’apartat de la base 2) i aporta certificacions sobre el complement de destinació dels llocs de feina que ha desenvolupat a l’Hospital de Manacor com a personal laboral.
A l’apartat 4 subsidiàriament pel cas que no s’accepti la prestació de funcions de cap de secció de Nòmines de l’Hospital de Manacor, considera que els mèrits valorats segons la base 2.b) haurien de sumar 21,16 punts.
La Comissió de Selecció estudia les al·legacions esmentades i considera que de la documentació aportada resulta l’exercici de funcions però en cap cas l’ocupació de la plaça al·legada a efectes de modificar les puntuacions provisionals que s’han de tenir en compte en cada un dels apartats del punt 2, mèrits, de la convocatòria i que tot el temps de serveis prestats que s’ha al·legat per part de l’aspirant ha estat computat en el corresponent apartat de la convocatòria, si bé no en el que pretén la interessada. Per la qual cosa, es desestimen les al·legacions i es manté la puntuació provisional.
Fonaments de dret
Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per la qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic d'ocupació pública.
Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 75, de 21/05/2011).
Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012 pel qual es modifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 11/2013, de 22 de gener).
Resolució de 23 de maig de 2011, del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, mitjançant la qual es dicten instruccions per a l'aplicació de l'Acord de Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis (BOIB núm. 87, d'11/06/2011).
Per tot això, dict la següent
Resolució
Donar la conformitat a la proposta de la Comissió de Selecció de la convocatòria.
Adjudicar, pel procediment de concurs, el lloc de treball de cap de secció de Nòmines de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor a la senyora Juana Mª Vidal Lladó, amb DNI núm. 78208658-X.
Publicar aquesta resolució en el tauler d'anuncis de l'Hospital de Manacor, el web del Servei de Salut i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la data en què s'hagi rebut la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data que s'hagi rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
Palma, 5 de febrer de 2018
El director general del Servei de Salut
Julio Miguel Fuster Culebras