Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 703
Registre de Personal. Aprovació del Pla d’ordenació del lloc de feina de notificador/a de la Unitat Administrativa de Correspondència (UAC)
Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 28 de desembre de 2018, es va aprovar el següent:
“1. Aprovar el pla d’ordenació del lloc de feina de F6016001 Notificador/a de la Unitat Administrativa de correspondència (UAC) del departament de Qualitat i atenció a la ciutadania que s’adjunta, en el sentit de suprimir 9 expansions d’aquest lloc i reassignar els funcionaris titulars a altres llocs de feina de nova creació en la Oficina d’Atenció al ciutadà (OAC), en la Unitat de dades corporatives-població i en Govern Interior; així com la modificació de les funcions del lloc de feina Notificador/a F6016001 de la UAC que romandria 5 expansions.
2. Establir com a data d’efectes, tal i com disposa el pla d’ordenació, el dia 1 de febrer de 2019.
3. Publicar el contingut de l’ Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 24 de gener de 2019
La Cap de secció del Registre de Personal,
p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014
(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)
Francisca M. Matas Escobar
Memòria justificativa del pla d’ordenació dels llocs de treball de notificador de la UAC
I.- OBJECTIU
Aquest pla d’ordenació té per objecte la modificació del lloc de feina F6016001 Notificador/a de la Unitat Administrativa de correspondència (UAC) del departament de Qualitat i Atenció a la ciutadania en el sentit de suprimir 9 expansions d’aquest lloc i reassignar els funcionaris titulars a altres llocs de feina de nova creació en la Oficina d’Atenció al ciutadà (OAC), en la Unitat de dades corporatives-població i en Govern Interior.
Així mateix, es proposa la modificació de les funcions del lloc de feina Notificador/a F6016001 de la UAC que mantendria 5 expansions.
II.- ANTECEDENTS I SITUACIÓ ACTUAL
Actualment a la relació de llocs de treball de la Unitat Administrativa de correspondència del departament de Qualitat i Atenció a la ciutadania, existeixen 14 llocs de treball de notificador/a, tots ells dotats i ocupats pel seus titulars ostentat la plaça de Comeses especials especialitat Notificadors.
Les tasques que té assignat el lloc de treball de notificador/a actualment són:
- Rebre, classificar, distribuir i repartir la correspondència administrativa.
- Dur a terme tasques ofimàtiques.
- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
III.- JUSTIFICACIÓ
Com a conseqüència de la modificació operada per l’entrada en vigor de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques s’han produït una sèrie de modificacions pel que fa a la pràctica de les mateixes.
En conseqüència, a partir de l’entrada en vigor dia 2 d’octubre de 2016, l’art. 59 de la llei 30/1992, va quedar derogat passant a ser regulades les notificacions a l’art. 42 de la llei 39/2015. A l’esmentat article, es produeix una modificació substancial a la pràctica de les notificacions, quedant de la següent manera:
“Totes les notificacions que es practiquin en paper hauran de ser posades a disposició de l’interessat en la seu electrònica de l’Administració o Organisme actuant per a que pugui accedir al contingut de les mateixes de forma voluntària.
Quan la notificació es practiqui en el domicili de l’interessat, de no trobar-se present aquest en el moment d’entregar-se la notificació, podrà fer-se càrrec de la mateixa qualsevol persona major de catorze anys que es trobi en el domicili i faci constar la seva identitat. Si ningú es fes càrrec de la notificació, es farà constar aquesta circumstància a l’expedient, juntament amb el dia i l’hora en que es va intentar la notificació, intent que es repetirà per una sola vegada i en una hora diferent dins dels tres dies següents. En cas de que el primer intent de notificació s’hagi realitzat abans de les quinze hores, el segon intent haurà de realitzar-se després de les quinze hores i a l’inrevés, deixant, en tot cas almenys un marge de diferència de tres hores entre els dos intents de notificació. Si el segon intent també resultés infructuós, es procedirà en la forma prevista a l’art. 44.
Quan l’interessat accedeixi al contingut de la notificació en seu electrònica, se li oferirà la possibilitat de que la resta de notificacions es puguin realitzar a través de mitjans electrònics.”
Aquest fet, entre d’altres, ha suposat un descens en el nombre de notificacions que es practiquen per part dels notificadors de l’ajuntament ja que aquests no tenen horari d’horabaixa, no podent, en conseqüència, assumir les notificacions en la franja horària d’horabaixa, a partir de les 15.00 hores per tenir, actualment, la seva jornada laboral en horari de dematí.
Aquest fet, unit a les previsions relatives al registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, registre d’empleats públics habilitats, punt d’accés general electrònic de l’Administració, notificació electrònica i arxiu únic electrònic que produiran efectes als dos anys de l’entrada en vigor de la Llei, 2 d’octubre de 2018, posa de manifest que el lloc de treball de notificador/a i part de les seves funcions no s’adeqüen a la realitat que progressivament s’està implantat a l’Administració, en la que es prioritzen cada vegada més els mitjans electrònics a l’hora de relacionar-se amb els administrats i administrades.
Per altra banda als serveis dels llocs de destí tenen diferents necessitats que justifiquen la incorporació dels notificadors amb les funcions adaptades.
A l’OAC ja fa uns anys que hi ha dos notificadors fent la funció d’entrega de notificacions descentralitzada de la unitat central de Porta del Camp i també han anat incorporant altres funcions pròpies de la OAC. En aquest cas s’ampliaria a tres notificadors ateses les necessitats de personal a les OAC i que tres notificadors han manifestat el seu desig d’estar a la OAC.
Per altra banda a Població duen endarreriment en el tema de les inspeccions padronals, degut a la baixa per ILT d’un dels inspectors de llarga durada i es precisa més personal que, a més a més, es pugui desplaçar en moto, com és el cas.
Per últim, des de Govern Interior es fa necessària la presència de personal que pugui realitzar les tasques de vigilància i control de les ocupacions de la via pública ja que s’autoritza envoltant de mil ocupacions de la via pública de terrases de negocis de restauració i unes tres-centes d’altre casta, la vigilància del compliment de la normativa reguladora és absolutament necessària donat l’altíssim grau d’incompliment i la comissió continua d’infraccions en aquesta matèria
IV.- NORMATIVA APLICABLE
La relació de llocs de feina és una manifestació de la potestat d’autoorganització de l’administració local, recollida a l’article 4.1 de la llei 7/1985, de 26 de novembre reguladora de bases de règim local i reflectida a l’article 192 de la llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i de règim local de les Illes Balears. L’ esmentada potestat, es manifesta a l’àmbit de la funció pública en la discrecionalitat de les administracions locals per a configurar una organització adaptada a les seves necessitats, sent també un instrument essencial per als empleats públics els quals poden orientar les seves expectatives de mobilitat i de carrera professional.
A més, l’article 74 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre que aprova el text refós de l’estatut bàsic de l’empleat públic determina que les Administracions Públiques estructuraran la seva organització a traves de les relacions de llocs de feina o altres instruments organitzatius similars que comprendran, al menys, la denominació dels llocs, els grups de classificació professional, els Cossos o escales, als que estiguin adscrits, els sistemes de provisió i les retribucions complementàries. La relació de llocs de feina haurà d’ésser pública.
D’altra banda, l’article 126.4 del reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel que s’aprova el text refús de les disposicions legals vigents en matèria de règim local estableix que la relació de llocs de treball es confeccionarà d’acord amb les normes establertes a l’article 90.2 de la llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local, que determina que correspon a cada corporació local formar la relació de tots els llocs de feina existents a la seva organització, en els termes previstos en la legislació bàsica sobre funció pública.
Correspon a l’Estat establir les normes d’acord amb les quals s’hagin de confeccionar les relacions de llocs de feina, la descripció de llocs de feina tipus i les condicions requerides per a la seva creació.
L’article 29 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears defineix les relacions de llocs de feina com a l’ instrument tècnic mitjançant el qual l’administració ordena els seus recursos humans per a la prestació eficaç del servei públic i estableix els requisits per a l’ocupació de cada lloc de feina. Desenvolupant en els articles 30, 31 i 32 el contingut, procediment d’elaboració i la classificació dels llocs de feina del personal funcionari.
L’article 91 de la llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de les Illes balears que regula el canvi d’adscripció dels llocs de treball.
V.- PROPOSTA
Per això, amb l’objectiu de tenir una administració eficaç i eficient en la que els mitjans humans s’adeqüen a les necessitats existents, se sol·licita que els llocs de treball als que s’ha fet referència siguin “a extingir”, de manera que quan es produeixi la jubilació dels seus titulars els mateixos s’extingeixin, sense perjudici de crear nous llocs d’altres categories dins el departament per suplir els canvis que se vagin incorporant o de la possibilitat de promoció cap a l’Escala d’administració general.
Atès que els criteris per la distribució de llocs ha estat l’acord dels intervinents. I així s’ha anat parlant a diverses reunions fins que han manifestat la seva opció a un document el 14 de juny i a un altre més concret el 5 de setembre.
Es mantindran en tot cas les condicions retributives del personal afectat per aquest Pla.
Per tant, es proposa la següent redistribució dels llocs:
Adscripció al servei d’OAC de 3 expansions del lloc Notificador/a de nova creació
horari de 8h a 15’30h amb flexibilitat i amb acumulació
jornada: 40 hores
funcions:
- Dur a terme tasques ofimàtiques i gestió d’aplicacions
- Registrar, classificar i arxivar documents.
- Prestar atenció presencial i telefònica al públic.
- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
Modificació de les funcions del lloc de feina F6016001 Notificador/a de la secció UAC i supressió de 9 expansions. Per tant, es mantenen 5 expansions d’aquest lloc de feina amb la observació “a extinguir”
horari de 8h a 15’30h amb flexibilitat i amb acumulació
jornada: 40 hores
funcions:
- Rebre, classificar i distribuir la correspondència administrativa.
- Dur a terme tasques ofimàtiques i gestió d’aplicacions
- Gestió de la notificació electrònica i posada a disposició del ciutadà
- Gestió i publicació als taulers d’edictes
- Registrar, classificar i arxivar documents.
- Transcriure i tramitar documents.
- Prestar atenció presencial i telefònica al públic
- Oficina verificació signatura electrònica
- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
Adscripció al servei de Població de 2 expansions de lloc Auxiliar d’inspecció padronal II de nova creació
horari de 8h a 15’30h amb flexibilitat i amb acumulació
jornada: 40 hores
funcions:
- Dur a terme la inspecció in situ de la realitat padronal
- Dur a terme tasques ofimàtiques i gestió d’aplicacions
- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
Adscripció al servei de Govern Interior de 4 expansions del lloc Ajudant/a de supervisor de l’ordenació de l’ocupació de la vía pública de nova creació
horari de 8h a 15’30h amb flexibilitat i amb acumulació
jornada: 40 hores
funcions:
- Dur a terme tasques ofimàtiques i gestió d’aplicacions
- Dur a terme la inspecció del compliment de les ocupacions autoritzades de la vía pública
- Vigilar i inspeccionar els fets que puguin constituir infracció i aixecar actes en l’exercici de les seves funcions
- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d’entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
VI.- ÀMBIT TEMPORAL
Les modificacions en els llocs de feina i el procés de canvi d’ascripicó tindrà efectes a dia 1 de febrer de 2019.