Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 357
Bases per a la provisió definitiva del lloc d'inspector en cap, pel sistema de lliure designació, de l'àrea de convivència ciutadana i policia de l'Ajuntament de Llucmajor
Per acord de la Junta de Govern de 5 de desembre de 2018 s'aprova la convocatòria i les bases per a la provisió definitiva del Lloc d’Inspector en Cap, pel sistema de lliure designació, de l’Àrea de Convivència Ciutadana de l’Ajuntament de Llucmajor, la part dispositiva de les quals és la següent:
CONVOCATÒRIA I BASES PER A LA PROVISIÓ DEFINITIVA DEL LLOC D’INSPECTOR EN CAP, PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, DE L’ÀREA DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA I POLICIA DE L’AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària duita a terme en data 5 de desembre de 2018, ha adoptat el següent Acord:
PRIMER. Convocar, pel procediment de LLIURE DESIGNACIÓ, la provisió definitiva del lloc d’INSPECTOR/A EN CAP: F90110001, de conformitat amb l’article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
SEGON. Aprovar las bases que regiran la present convocatòria, les quals s’indiquen a continuació:
1. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa
Constitueix l’objecte de la present convocatòria la provisió definitiva, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball d’inspector en cap de la Policia Local de l’Ajuntament de Llucmajor, de conformitat amb el que estableix l’article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb les característiques següents:
UNITAT: PREFECTURA
LLOC: F90110001 INSPECTOR/A EN CAP
Grup: A2
Nivell CD: 26
CE: 27 (38.248,70 euros/anuals)
Nombre de llocs a proveir: 1
Forma de provisió: Lliure designació
TJ: Jornada general
TH: Horari de policia
ESCALA: Administració especial, subescala serveis especials, escala executiva del cos de policia local: inspector
NIVELL DE CATALÀ: B2
2. Requisits de les persones aspirants
De conformitat amb el que estableix l’article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i els articles 38 i 39 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en la convocatòria pública de lliure designació podran participar:
-Funcionaris de carrera que tinguin la màxima categoria de la plantilla del cos del mateix municipi o entre funcionaris de carrera de cossos de policia local d’altres municipis o altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyin a la mateixa categoria o a una escala superior.
- Només pot ser ocupat pel personal funcionari de carrera a què fa referència l'apartat 2 de l’article 22 de la Llei 4/2013, sempre que estigui en servei actiu, tingui la titulació exigida per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc, compleixi els requisits establerts en la relació de llocs de treball i, en el cas que pertanyi a un altre ajuntament, acrediti un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
D’acord amb l’article 39.2 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, modificat pel Decret 98/2015, a l’efecte de la provisió de la plaça d’inspector en cap, s’estableixen les equivalències següents: amb les categories d’inspector i subinspector, les categories dels distints cossos de les forces i cossos de seguretat previstes en l’article 2 de la Llei orgànica 2/1986, integrades en el subgrup funcionarial A2, a les quals correspongui la responsabilitat immediata en la planificació i execució dels serveis, amb una classificació professional i una formació professional específica en el lloc de treball d’origen anàlogues a les de la categoria del lloc concret que s’ha de proveir.
No hi podran participar els funcionaris inhabilitats i els suspesos en virtut de sentència o resolució administrativa fermes, si no ha transcorregut el temps assenyalat en aquestes.
De conformitat amb el que estableix aquesta clàusula, la plaça de màxima categoria a l’Ajuntament de Llucmajor és la d’inspector i es recull en la plantilla de la Corporació publicada íntegrament, una vegada modificada per acord del Ple de l’Ajuntament, en el BOIB núm. 73 de 14 de juny de 2018.
D’acord amb la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de les funció pública, els aspirants hauran d’estar en possessió del certificat B2 de llengua catalana.
3. Presentació d’instàncies
3.1. Les sol·licituds per participar en la convocatòria s’han de presentar segons el model que figura en l’annex d’aquesta convocatòria i han d’anar dirigides al Sr. Batle de l’Ajuntament de Llucmajor. S’han de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.2. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze (15) dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOE.
3.3. Per ser admeses, i si escau, prendre part a la convocatòria corresponent, bastarà que les persones aspirants manifestin en les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria i adjuntin a la sol·licitud:
A) Una fotocòpia acarada del document nacional d’identitat.
B) Una fotocòpia acarada dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base 2.
C) Un currículum amb la relació dels seus mèrits professionals i acadèmics. L’administració podrà en qualsevol moment exigir o comprovar l’acreditació dels mèrits al·legats.
Es valorarà especialment:
- Tenir acreditada experiència en funcions de comandament de grups de més de 70 efectius.
- Experiència en la implantació i gestió de models de policia de proximitat o comunitària.
- Formació i qualificació professional en matèria de seguretat ciutadana.
3.4. Tota la documentació que es presenti en llengües no oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
3.5. Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l’Administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se’n derivin.
4. Entrevista
Els aspirants podran ser convocats, en cas que es consideri oportú, a la realització d’una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualssevol altres que l’òrgan competent consideri necessàries, amb la finalitat de determinar la idoneïtat de la persona candidata per al seu nomenament.
5. Procediment
Després d’haver finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’Ajuntament de Llucmajor publicarà una llista d’admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions.
La convocatòria serà resolta pel batle, de conformitat amb el que estableix la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, sense perjudici que pugui declarar-se deserta si cap de les persones aspirants reuneix la idoneïtat adequada per a la seva provisió.
6. Publicitat
Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la web municipal, en el tauler d’anuncis de la Corporació i en el Butlletí Oficial de l’Estat.
7. Recursos
Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases, que esgota la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci en el BOIB, de conformitat amb el que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l’esmentada data.
Llucmajor, 16 de gener de 2019
El Batle
Gregorio Estarellas Mas