Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 12179
Bases i convocatòria extraordinària policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l’Alcaldia de data 13 de novembre de 2018, en ús de les competències atorgades per l’article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s’aprova la convocatòria i les bases del procediment extraordinari de selecció per a la provisió, com a funcionaris de carrera, de dotze (12) llocs de feina d’agent de la Policia local de l’Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DEL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI DE SELECCIÓ PER A COBRIR, COM A FUNCIONARIS DE CARRERA, DOTZE LLOCS DE FEINA D’AGENT DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE MARRATXÍ.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L’objecte de les presents bases es regular el procediment per a cobrir, com a funcionaris de carrera, dotze (12) llocs de feina d’agent de la Policia local (escala bàsica) vacants a la plantilla municipal d’aquest Ajuntament, que acompleixen els requisits establerts a l’article 19.1.6 de la Llei de Pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2017, i incloses a les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2017 (BOIB núm. 119 de 28 de setembre de 2017) i 2018 (BOIB núm. 129 de 18 d’octubre de 2018).

Característiques dels llocs de feina:

  • Escala: Administració especial. Subescala serveis especials.
  • Classe: policia local i auxiliars.
  • Grup C1.
  • Número de llocs de feina: 12 pel torn lliure i procediment extraordinari d’accés
  • Titulació mínima exigida:

a. Títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

b. Diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia local expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o l’òrgan competent de l’àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.

  • Coneixements de la llengua catalana: Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) de coneixements de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
  • Procediment selectiu: concurs oposició.

SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.

Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

· Ser espanyol.

  • Tenir acomplerts 18 anys d’edat, no essent aplicable el límit d’edat màxima en virtut de la disposició transitòria quarta de la Llei 6/2005, de 3 de juny.
  • Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies, del títol acadèmic exigit.
  • Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia local expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o l¡òrgan competent de l’àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
  • No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.
  • No haver estat separat del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
  • No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  • Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B en vigor.
  • Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) de coneixements de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
  • Compromís de portar armes i, en el seu cas, d’utilitzar-les, que es prestarà mitjançant declaració jurada.
  • Haver abonat la corresponent taxa per drets d’examen.

Els aspirants han de posseir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i han de mantenir-los fins al moment de la pressa de possessió com a personal funcionari de carrera.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies, s’ajustaran al model recollit a les presents bases i es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l’Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de l’Estat. Els successius anuncis es publicaran únicament al Butlletí oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s’indica a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels requisits que han de reunir per a participar a la convocatòria i d’una fotocòpia del document nacional d’identitat i del permís de conducció ambdós en vigor.

Així mateix, juntament amb la sol·licitud emplenada s’haurà d’adjuntar el justificant d’haver satisfet els drets d’examen (fixats a l’Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016) i, en el seu cas, certificació acreditativa d’exempció de la prova d’aptitud psicològica i de personalitat en els termes recollits a la present convocatòria.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

En qualsevol cas, la no presentació de la sol·licitud en temps i forma o la manca de justificació de l’abonament dels drets d’examen determinaran l’exclusió de l’aspirant.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d’exclusió, concedint-se un termini de deu dies hàbils per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Acabat el termini esmentat al primer paràgraf, i esmenades les sol·licituds si escau, es dictarà resolució aprovant la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos, publicant-se al tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A l’esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat, s’indicarà el lloc, data i hora de l’inici dels exercicis.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d’ofici o a petició de la part interessada.

Si alguna persona de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas hauran de dur-se a termes abans de la publicació provisional dels aspirants que hagin superat el procés selectiu.

CINQUENA. Tribunal qualificador.

El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:

President: Un funcionari de carrera designat pel senyor Batle.

Secretari (amb veu però sense vot): El de la Corporació o persona en qui delegui.

Vocal en representació del personal fix de l’Ajuntament, designat pel senyor Batle.

Vocal en representació de la Direcció General d’Interior del Govern Balear, designat per aquesta.

Vocal en representació de l’Escola Balear d’Administració Pública, designat per aquesta.

Vocal en representació de la Prefectura de la policia local de Marratxí, designat pel senyor Batle.

Així mateix es permetrà l’assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d’un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

El Tribunal qualificador per a la seva vàlida constitució requerirà l’assistència de com a mínim la meitat dels seus membres (entre els quals hi haurà d’haver el president i el secretari), titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s’adoptaran per majoria. El Tribunal podrà proposar la designació d’assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d’aquests no podrà ser superior al número de membres de la mateixa.

Els membres del Tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l’article 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals del Tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.

Categoria del tribunal: segona.

SISENA. Inici i desenvolupament del exercicis.

En primer lloc es durà a terme la fase d’oposició, sent els exercicis d’aquesta fase els que se detallen a les presents bases.

L’ordre d’actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig  realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Per a la realització dels exercicis s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema el Tribunal procedirà a excloure dels procés selectiu a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.

El Tribunal, en qualsevol moment, podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva personalitat.

Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de convocatòria de la resta de proves al BOIB, sinó que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d’anuncis de la Casa consistorial amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, si bé des de la terminació d’un exercici fins a l’inici del següent haurà de transcórrer un mínim de tres dies hàbils i un màxim de 45 dies naturals.

SETENA. Qualificació dels exercicis.

Les qualificacions es faran públiques el mateix dia en que s’acordin i s’exposaran al tauler d’anuncis de la Casa Consistorial. Els aspirants podran presentar al·legacions per escrit a les qualificacions provisionals de cada prova en el termini de tres dies hàbils comptadors des del dia següent al de la publicació de les mateixes, al·legacions que hauran de ser resoltes abans de l’inici del següent exercici. Als efectes assenyalats s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Resoltes totes les al·legacions presentades al darrer exercici, el Tribunal aprovarà la llista definitiva d’aprovats de la fase d’oposició.

VUITENA. Exercicis de la fase d’oposició.

La fase d’oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu.

Primer exercici: Prova de coneixements de caràcter obligatori i eliminatori.

Aquest exercici constarà de dues fases:

a. En primer lloc consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes generals. El número de preguntes serà de 50 i el temps de duració de l’exercici serà com a màxim de 75 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20 punts.

Criteris de correcció:

  • La prova constarà de 51 preguntes, de les quals la pregunta núm. 51 tindrà la consideració de pregunta de reserva i, en conseqüència, s’haurà de contestar pels aspirants si bé únicament es tindria en compte en el supòsit de que s’anul·lés alguna de les primeres cinquanta preguntes.
  • Cada pregunta tindrà un valor inicial de 0,40 punts, resultat de dividir la puntuació màxima (20) pel nombre total de preguntes vàlides (50).
  • Les respostes incorrectes descomptaran 0,10 punts, resultat de dividir la puntuació per resposta correcta (0,40) per quatre.
  • Les respostes en blanc no descomptaran ni sumaran res respecte de la puntuació obtinguda.

b. En segon lloc consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes específics. El número de preguntes serà de 50 i el temps de duració de l’exercici serà com a màxim de 75 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20 punts.

Criteris de correcció:

  • La prova constarà de 51 preguntes, de les quals la pregunta núm. 51 tindrà la consideració de pregunta de reserva i, en conseqüència, s’haurà de contestar pels aspirants si bé únicament es tindria en compte en el supòsit de que s’anul·lés alguna de les primeres cinquanta preguntes.
  • Cada pregunta tindrà un valor inicial de 0,40 punts, resultat de dividir la puntuació màxima (20) pel nombre total de preguntes vàlides (50).
  • Les respostes incorrectes descomptaran 0,10 punts, resultat de dividir la puntuació per resposta correcta (0,40) per quatre.
  • Les respostes en blanc no descomptaran ni sumaran res respecte de la puntuació obtinguda.

La valoració del primer exercici serà el resultat de la suma d’ambdues fases, suposant cada fase el 50% de la puntuació total de la prova. No es sumaran les fases d’aquest exercici si en una de les dues s’obté una puntuació inferior a 8 punts. Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.

Segon exercici: Prova d’aptitud física.

Aquesta prova, de caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen a continuació, d’acord amb els barems i els criteris que s’estableixen per edat i sexe en l’annex 3 del Decret 28/2015. Per fer aquesta prova, l’aspirant ha de lliurar al Tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comportarà l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Si qualcuna de les aspirants en la data de celebració de les proves físiques es troba en estat d’embaràs, part o puerperi, risc per l’embaràs, incapacitat temporal derivada de contingències professionals, degudament acreditada mitjançant certificat mèdic i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del Tribunal qualificador amb caràcter previ a la celebració de la prova o exercici, realitzarà la resta de proves, restant la qualificació en el cas de que superàs totes les demés, condicionada a la superació de les proves d’aptitud física, en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que van motivar l’aplaçament. Aquest termini no podrà superar la data de publicació provisional d’aspirants seleccionats.

Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’assenyalin. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser no apte.

Les proves que s’han de fer són les assenyalades en l’Annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP resten exemptes de fer les proves físiques en qualsevol procés de selecció en què participin. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l’obtenció d’aquest certificat, comptador des de la data de finalització d’aquest curs bàsic.

Tercer exercici: Prova d’aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova, de caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac.

L’exercici consistirà en respondre una prova o proves d’aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d’assessors del tribunal qualificador. El resultat d’aquesta prova serà en termes d’apte/no apte.

Estan exempts de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l’exigida en aquest apartat.

NOVENA. Fase de concurs.

La fase de concurs, posterior a la fase d’oposició, constituirà un 40% del procés selectiu.

Una vegada aprovades les qualificacions definitives de la fase d’oposició s’obrirà un termini de 10 dies hàbils als efectes de que els aspirants aprovats aportin, d’acord amb el model recollit a les present bases, els mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs. Aquets mèrits s’aportaran mitjançat documents originals o fotocòpies acarades/confrontades davant dels serveis de Recursos Humans o del Registre general de l’Ajuntament de Marratxí o en qualsevol de les formes establertes a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els mèrits s’han d’acreditar i s’han de valorar sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

L’Ajuntament de Marratxí emetrà un certificat dels serveis prestats que figurin en el Negociat de Recursos Humans, el qual serà incorporat en el seu expedient de valoració dels mèrits de la fase de concurs, sempre que la persona interessada els hagi al·legat davant del Tribunal qualificador en el termini establert i en la forma indicada en la sol·licitud.

Els concrets mèrits a valorar en la fase de concurs, amb una puntuació màxima de 40 punts, seran els següents:

1. Valoració del curs bàsic de capacitació.

Només s’han de valorar els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 8 punts.

La valoració del Curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.

2. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 24 punts d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el municipi de Marratxí: 0,40 punts per mes fins un màxim de 24 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic d’un municipi diferent de les Illes Balears: 0,20 punts per mes fins a un màxim de 12 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’acreditarà mitjançant certificació expedida pels ajuntaments corresponents.

3. Valoració dels estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s’exigieix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 1 punt, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts.

f. Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,07 punts addicionals, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

4. Valoració del coneixement de llengües.

a. Coneixements orals i escrits de llengua catalana:

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura i Esports, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica amb una puntuació màxima de 2 punts.

  • Nivell C1 o equivalent: 1,00 punts.
  • Nivell C2 o equivalent: 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

S’ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’ha d’acumular a la de l’altre certificat que s’aporti.

b. Coneixements d’altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (OEI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxim d’1,5 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu MCE

EOI

Universitats, escoles admó pública i organitzacions sindicals en formació contínua, equivalents als nivells MCE

Altres nivells EBAP

Punts

1r curs de nivell inicial

0,02

2n curs de nivell inicial

0,04

A1

0,07

0,06

1r curs de nivell elemental

0,06

A2

0,11

0,07

2n curs de nivell elemental

0,07

B1

0,15

0,11

1r curs de nivell mitjà

0,11

B1+

0,19

0,15

2n curs de nivell mitjà

0,15

B2

0,22

0,19

1r curs de nivell superior

0,19

B2+

0,26

0,22

2n curs de nivell superior

0,22

C1

0,30

0,26

C2

0,33

0,30

D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració publica, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat corresponent.

a. Formació relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 2,50 punts.

S’han de valorar les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça  a que s’accedeix. Concretament, només s’han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

1. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

2. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit.

3. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

I també es valoren els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada en matèries relacionades amb el lloc de treball convocat.

4. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

5. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

6. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

b. Formació no relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat serà d’1 punt.

Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En tot cas, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

1. Per cada certificació d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

2. Per cada certificació d’assistència: 0,0025 punts per hora.

També es valorarà la formació universitària no relacionada en els següents termes:

3. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

4. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,025 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt.

Els aspirants podran presentar al·legacions per escrit a les valoracions provisionals de la fase de concurs en el termini de tres dies hàbils comptadors des del dia següent al de la publicació de les mateixes.

DESENA. Qualificació definitiva, llista d’aprovats i presentació de documents.

La puntuació total s’obtindrà de la suma de les puntuacions d’ambdues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

Pt = ((60/40)*Po) + ((40/40)*Pc)

Pt = Puntuació total

Po = Punts obtinguts a la fase d’oposició

Pc = Punts obtinguts a la fase de concurs

En cas d’empat en la puntuació final del concurs oposició d’alguns dels aspirants el desempat s’haurà de resoldre atenent a la major puntuació atorgada a la fase d’oposició, si persisteix l’empat es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí, i si encara persisteix l’empat es dirimirà segons la major puntuació obtinguda al diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de policia local. Finalment si no s’ha resolt l’empat el Tribunal procedirà a resoldre’l mitjançant sorteig públic.

Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l’acta en el tauler d’anuncis de la Casa consistorial.

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d’aspirants igual al de llocs de feina convocats.

Una vegada publicats els resultats definitius els aspirants proposats pel seu nomenament com a funcionaris disposaran de vint dies naturals, a partir de l’endemà de l’esmentada publicació, per a presentar en el Registre general de l’Ajuntament els documents acreditatius de les condicions exigides a la base segona per a participar a la convocatòria i a més:

a. Fotocòpia acarada del DNI.

b. Còpia autenticada o fotocòpia, degudament acarada, del títol exigit o el certificat acadèmic que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per obtenir el títol corresponent, juntament amb els documents que acreditin haver abonat els drets per expedir-lo.

c. Certificat mèdic que acrediti no patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que l’impossibiliti per al servei.

d. Dues fotografies de mida carnet.

e. Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.

f. Declaració jurada de no trobar-se en cap causa d’incapacitat de les que conté l’article 36 del Reglament de funcionaris de l’Administració local.

g. Declaració jurada o promesa de no venir desenvolupant cap altre lloc de feina o activitat en el sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, indicant també que no realitzen activitat privada incompatible o subjecte a reconeixement de compatibilitat. En el supòsit de que ja es vingués ocupant un altre lloc o desenvolupant una activitat en el sector públic, s’haurà de procedir en la forma que es determina a l’article 10 de l’esmentada llei.

Els aspirants que ja tinguin la condició de funcionari públic estaran exempts de justificar les condicions i requisits ja acreditats per a obtenir l’anterior nomenament, sempre que presentin una certificació de l’Administració de la que depenguin, acreditativa de la seva condició i altres circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

Aquells aspirants que en el terme indicat, excepció feta dels casos de força major, no presentessin la documentació assenyalada no podran ser nomenats i totes les actuacions envers ells quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en que pugi haver incorregut en el supòsit de falsedat a les instàncies presentades.

ONZENA. Nomenament i pressa de possessió.

Una vegada que els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida en el termini establert, els aspirants seran nomenats funcionaris en pràctiques, fins al límit de les places convocades i que estiguin dotades pressupostàriament.

Una vegada realitzat el nomenament per l’òrgan competent, els aspirants nomenats hauran de prendre possessió en el termini de trenta dies, a comptar des de el dia següent al de la notificació del nomenament. Aquells que no prenguin possessió en el termini indicat sense causa justificada, quedaran en la situació administrativa que procedeixi.

En el supòsit de que es desenvolupessin activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d’obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deus dies primers del termini de presa de possessió o cessar en la realització de l’activitat privada abans d’iniciar l’exercici de funcions públiques.

DOTZENA. Període de pràctiques.

El nomenament com a funcionaris en pràctiques determinarà la data en que aquestes han d’iniciar-se, tenint una duració de sis mesos, i finalitzades aquestes el Cap de la Policia local emetrà informe qualificant als aspirants d’APTES o no APTES, informe que haurà de ser ratificat pel Tribunal qualificador.

Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats com a funcionaris de carrera. Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà la persona aspirant que hagi aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves per ser nomenat funcionari en pràctiques. La resolució esmentada exhaureix la via administrativa, podent ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’ha de seguir el procediment que estableixen els articles 159 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

TRETZENA. Normativa aplicable.

S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de policia local de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener i el Decret 28/2015, de 30 d’abril, que aprova el Reglament de policies locals de les Illes Balears; i demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

CATORZENA. Impugnació i recursos.

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques..

QUINZENA. Borsa de treball.

Els aspirants que hagin superat el concurs oposició passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per a cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en lloc de treball d’igual categoria i similars característiques.

S’estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d’interins:

a. La cobertura de llocs de feina vacants, en el moment d’anar-se produïnt, es realitzarà per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

b. Les contractacions que puguin anar-se produint per substitucions diverses (substitució per IT, per llicència de maternitat, …) es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

c. En el supòsit de que es produeixi una vacant de plantilla aquesta passarà a cobrir-se per l’aspirant del borsí que tingués la major puntuació i no gaudís ja d’una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un contracte temporal per substitució dels previstos a l’apartat b).

d. El borsí d’interins creat estarà vigent fins que sigui substituït per un altre com a conseqüència de la convocatòria i celebració de noves proves selectives dins de la mateixa categoria i per a llocs de feina anàlegs. No obstant això, d’acord amb la normativa vigent la vigència màxima del borsí creat serà de dos anys.

   

ANNEX I. Programa de temes.

TEMES GENERALS

Tema 1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i de les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. Les entitats locals: concepte i característiques. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentaria municipal. Concepte i classes.

Tema 4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

Tema 8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

Tema 9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

Tema 13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.

Tema 14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment d’habeas corpus.

Tema 17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Diligències principals.

Tema 18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.

Tema 19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 20. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol IV, dels municipis i resta d’entitats locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

TEMES ESPECÍFICS MUNICIPI DE MARRATXÍ

Tema 1. Coneixement del terme municipal de Marratxí. Geografia del terme municipal.

Tema 2. Coneixement del terme municipal de Marratxí. Història i patrimoni de Marratxí.

Tema 3. Coneixement del terme municipal de Marratxí. Nuclis de població i guia de carrers del municipi.

Tema 4. Reglament orgànic municipal.

Tema 5 Ordenança municipal de medi ambient.

Tema 6. Ordenança reguladora de l’ús, aprofitament i circulació en vies i espais d’ús comunal.

Tema 7 Ordenança de residus de construcció.

Tema 8. Ordenança ORA – Zona blava.

   

ANNEX II. Models de sol·licitud.

____________________________________________________________________________________,

que visc a (localitat) ____________________________________________, CP ____________, carrer de ___________________________________________________, núm. ______, tel. __________________, correu electrònic ________________________________________  i amb DNI núm. ________________, EXPÒS:

Que m’he assabentat de la convocatòria per a cobrir com a funcionari de carrera, mitjançant procediment extraordinari per a l’estabilització de plantilles de la policia local, dotze llocs de feina de POLICIA LOCAL de l’Ajuntament de Marratxí, les bases de la qual varen ser publicades en el BOIB núm. ___ de __ de ________ de 201_, i la convocatòria de la qual es va publicar al BOE núm. ___ de __ de _______ de 201_.

Per això, SOL·LICIT:

Prendre-hi part, fent constar que reuneixo tots els requisits exigits, acompanyant aquesta sol·licitud dels justificants originals o degudament confrontats/compulsats dels mèrits que es volen fer valer a la fase de concurs, comprometent-me a realitzar jurament o promesa en la forma legalment prevista.

RELACIÓ DE MÈRITS AL·LEGATS

Punts

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

De conformitat amb el que disposa la convocatòria s’adjunta justificant d’abonament dels drets d’examen.

Marratxí, a ____ d____________ de 201_

Sgt.: _____________________________

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

  

Marratxí, a 21 de novembre de 2018.

El Batle, Joan Francesc Canyelles Garau.