Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 11769
Consell Executiu- Bases específiques i la convocatòria de les proves selectives de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (TAE assessor jurídic, tècnic de medi ambient, treballador social, tècnic de turisme, patró/guarda pesca, auxiliar administratiu, auxiliar cuidador) de l’oferta pública d’ocupació 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 12 de novembre de 2018, aprova les bases específiques, les quals es transcriuen en annex, i es convoquen els processos de selecció de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (TAE assessor jurídic, tècnic de medi ambient, treballador social, tècnic de turisme, patró/guarda pesca, auxiliar administratiu, auxiliar cuidador) de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca 2016-2017 (BOIB núm. 134 de 27/10/2018).

   

ANNEX BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE I PROMOCIÓ INTERNA, PER PROVEIR DUES PLACES DE TAE ASSESSOR JURÍDIC DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2017 

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir dues places vacants de TAE assessor jurídic del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2017.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

De les dues places que ara es convoquen, una ho és per torn lliure i l’altra per promoció interna.

 El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació). 

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Les places vacants de TAE assessor jurídic, objecte d’aquest concurs oposició, són de tipus funcionari, del grup A, subgrup A1, d’acord l’article 76 de la Llei de l’Estatut bàsic del treballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1  Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. TAE ASSESSOR JURÍDIC

- Denominació: TAE assessor jurídic

- Nombre de places que es convoquen: 2

- Torn lliure: 1

- Torn de promoció interna: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració Especial

- Subescala: Tècnica

- Grup: A, subgrup A1

- Nivell: 22

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: Grau en Dret o titulació equiparable

- Nivell de català: B2

 

TEMARI ESPECÍFIC

I. Els consells insulars i les seves competències

Tema 1. Els consells insulars. Naturalesa jurídica. La composició dels consells insulars. L’organització. Les competències dels consells insulars: classes i règim jurídic. La potestat reglamentària dels consells insulars. El funcionament dels consells insulars.

Tema 2. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de règim local. Legislació sectorial estatal i autonòmica (Llei 7/1985, de 2 d’abril, que regula les bases del règim local; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, mitjançant el qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears). La Llei 8/1993, d’1 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de règim local.

Tema 3. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’urbanisme i habitabilitat. La Llei 9/1990, de 27 de juny, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’urbanisme i habitabilitat. Les competències dels consells insulars segons la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 4. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’informació, ordenació i promoció turística. Les competències dels consells insulars segons la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears. La Llei 9/1993, d’1 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’informació turística. La Llei 3/1996, de 29 de novembre, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’ordenació turística. El Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als consells insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquests consells insulars que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística. El Decret 12/2015, de 20 de març, sobre el traspàs al Consell Insular de Menorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquesta institució insular que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística corresponents al Centre de Formació del Llatzeret de Maó.

Tema 5. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de serveis socials i assistència social. Les competències dels consells insulars segons la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears; la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, i la Llei 4/2005 de 29 d’abril, sobre drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. La Llei 12/1993, de 20 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social. La Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.

Tema 6. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’inspecció tècnica de vehicles. Legislació sectorial estatal i autonòmica. La Llei 13/1993, de 20 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’inspecció tècnica de vehicles.

Tema 7. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de patrimoni monumental, cultural, històric, artístic, arquitectònic, arqueològic i paisatgístic en el seu àmbit territorial, i dipòsit legal de llibres. Les competències dels consells insulars segons la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears; la Llei 15/2006, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears, i la Llei 4/2003, de 26 de març, de museus de les Illes Balears. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d’animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d’esports.

Tema 8. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’activitats classificades i parcs aquàtics. Les competències dels consells insulars segons la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. La Llei 8/1995, de 30 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’activitats classificades i parcs aquàtics, reguladora del procediment i de les infraccions i sancions.

Tema 9. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de tutela, acolliment i adopció de menors. Les competències dels consells insulars segons la Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l’atenció i dels drets de la infància i l’adolescència de les Illes Balears. La Llei 8/1997, de 18 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de tutela, acolliment i adopció de menors.

Tema 10. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’esport i lleure. Les competències dels consells insulars segons la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, i la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d’animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d’esports. La Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

Tema 11. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de transports terrestres. Les competències dels consells insulars segons la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears. La Llei 13/1998, de 23 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de transport per carretera.

Tema 12. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives. Les competències dels consells insulars segons la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. La Llei 7/1999, de 8 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives.

Tema 13. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’agricultura, ramaderia i pesca. Les competències dels consells insulars segons la Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears, i la Llei 6/2013, de 7 de novembre, de pesca marítima, marisqueig i aqüicultura a les Illes Balears. La Llei 8/1999, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca i artesania. El Decret 2/2011, de 14 de gener, d’ampliació dels mitjans econòmics i patrimonials adscrits a les funcions ja traspassades al Consell Insular de Menorca mitjançant la Llei 8/1999, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca i artesania (finançament dels costs vinculats al traspàs al Consell Insular de Menorca de determinats mitjans personals i materials de Serveis de Millora Agrària, SA, ubicats a l’illa de Menorca, per a la realització de tasques de vigilància pesquera, de promoció de la qualitat dels productes agroalimentaris, com també de seguiment de les produccions agràries i pesqueres).

Tema 14. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’ordenació del territori, incloent-hi el litoral. Les competències dels consells insulars segons la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori.

Tema 15. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d’artesania. Les competències dels consells insulars segons el Decret 41/2014, de 5 de setembre, pel qual s’estableixen els principis generals del procediment per obtenir la carta d’artesà, la carta de mestre artesà, el document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic. La Llei 8/1999, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca i artesania.

Tema 16. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de carreteres i camins. Les competències dels consells insulars segons la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de carreteres i camins.

Tema 17. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de joventut. Les competències dels consells insulars segons la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. La Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

Tema 18. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de caça. Les competències dels consells insulars segons la Llei 6/2006, de 12 d’abril, balear de caça i pesca fluvial. El Decret 106/2010, de 24 de setembre, sobre el traspàs als consells insulars de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquestes institucions insulars que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de caça i de regulació, vigilància i aprofitament dels recursos cinegètics, com també de pesca fluvial.

Tema 19. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de cultura; activitats artístiques i culturals; foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d’arts combinades i promoció i animació sociocultural. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d’animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d’esports.

Tema 20. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de polítiques de gènere i dona. Les competències dels consells insulars segons la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Tema 21. La Llei 3/2011, de 25 de març, de delegació de competències al Consell Insular de Menorca de les facultats que, com a administració gestora, exerceix ara l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb el Museu de Menorca i la Biblioteca Pública i l’Arxiu Històric de Maó, institucions culturals de titularitat estatal.

 II. Dret administratiu

Tema 22. Administració pública i activitat administrativa. El dret administratiu: concepte, característiques i límits d’aplicació. El règim administratiu: sistema espanyol.

Tema 23. Fonts del dret administratiu. La Constitució. Els estatuts d’autonomia. La llei: classes. Lleis orgàniques i ordinàries. Lleis de les comunitats autònomes. Decrets legislatius. Decrets llei. Lleis bàsiques. Lleis marc. Lleis de transferència i delegació. Lleis d’harmonització.

Tema 24. El reglament. Concepte. Fonament de la potestat reglamentària. Òrgans amb potestat reglamentària. Requisits de validesa dels reglaments: aspectes formals i substantius. La impugnació dels reglaments en la doctrina i en el dret positiu.

Tema 25. Els principis de reserva de llei, de jerarquia normativa i de competència. Nul·litat de ple dret de les disposicions administratives per infracció d’aquests principis. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. Els actes administratius generals i les circulars i instruccions. Altres fonts del dret administratiu.

Tema 26. Els subjectes en el dret administratiu. L’Estat i l’Administració. La personalitat jurídica de les administracions públiques. La capacitat d’obrar de les administracions públiques i dels organismes públics que en depenen. Altres persones jurídiques públiques: les seves relacions amb l’Estat. L’articulació del principi de col·laboració entre les diferents administracions públiques: les conferències sectorials, els convenis interadministratius i els consorcis.

Tema 27. Les potestats administratives. El principi de legalitat i les seves manifestacions. L’activitat administrativa discrecional i els seus límits. Control de la discrecionalitat; en especial, la desviació de poder. Els conceptes jurídics indeterminats.

Tema 28. L’organització administrativa. Concepte, principis i sistemes d’organització. L’organització administrativa i el dret. La potestat organitzadora. Els òrgans administratius. Concepte i elements. Naturalesa jurídica de la relació entre el titular de l’òrgan i l’Administració. Classes d’òrgans administratius. Règim jurídic. La creació d’òrgans administratius i els òrgans col·legiats.

Tema 29. La competència administrativa. Concepte i naturalesa jurídica. Classes de competència. Les tècniques d’alteració de l’exercici de la competència. Delegació, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència. La desconcentració. Les relacions interorgàniques. Classes. La jerarquia administrativa. La coordinació administrativa. Els conflictes d’atribucions. Les relacions entre administracions públiques. La descentralització administrativa. L’autonomia. La coordinació i la tutela.

Tema 30. L’Administració i els tribunals de justícia. El principi d’autotutela. L’autotutela declarativa i l’autotutela executiva. Els interdictes i l’Administració. Concurrència d’embargaments administratius i judicials. Els privilegis processals de les administracions públiques.

Tema 31. L’administrat: capacitat jurídica i d’obrar. Drets públics subjectius i interessos legítims: concepte i diferències. Situacions jurídiques passives. Les prestacions de l’administrat. La col·laboració de l’administrat amb les administracions públiques.

Tema 32. La Llei de procediment administratiu comú. Concepte, àmbit d’aplicació i principis generals. La Llei de règim jurídic del sector públic. Concepte, àmbit d’aplicació i principis generals.

Tema 33. El règim de cooficialitat de les llengües. Referència a la Llei de normalització lingüística. L’ús de les llengües oficials a l’Administració. Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca.

Tema 34. El procediment administratiu (I). Regulació legal i àmbit d’aplicació. Principis generals en matèria de procediment. Abstenció i recusació. Les persones interessades en el procediment administratiu comú. Drets dels ciutadans: en particular, l’ús de mitjans electrònics i l’accés als registres i arxius.

Tema 35. El procediment administratiu (II). Mitjans de prova. Els informes en el procediment administratiu. Termes i terminis. Acabament: la resolució. Acabament convencional. Altres formes d’acabament: renúncia, desistiment i caducitat. Procediments especials.

Tema 36. El recurs d’alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. La reformatio in peius.

Tema 37. Les administracions públiques i la societat de la informació. La gestió del coneixement a les organitzacions. L’Administració electrònica: pilars i principis. Els serveis públics electrònics i el dret de la ciutadania a accedir-hi. Els serveis de col·laboració interadministrativa. La interoperabilitat.

Tema 38. Els actes administratius en particular. La llicència, l’autorització o el permís. Denegació, caducitat i revocació d’aquests actes. El règim d’autoritzacions per a l’accés a les activitats de serveis i el seu exercici. La declaració responsable i la comunicació prèvia.

Tema 39. Les formes de l’acció administrativa. El foment. Concepte i evolució històrica. Manifestacions de l’activitat administrativa de foment. La subvenció. La policia. Concepte i evolució històrica. Principis de l’activitat administrativa de limitació. Manifestacions. L’activitat administrativa de servei públic. Evolució històrica. Concepte i classes de serveis públics.

Tema 40. Els convenis. Concepte i classificació. Requisits de validesa i eficàcia. Contingut. Tràmits. Extinció. Efectes. Remissió dels convenis al Tribunal de Comptes. La seva exclusió del marc de la Llei de contractes del sector públic.

Tema 41. Les sancions administratives: concepte i classes. Els principis de la potestat sancionadora i del procediment administratiu sancionador. Els procediments en matèria sancionadora. Les mesures sancionadores administratives.

Tema 42. Contractació administrativa (I). Legislació de contractes de les administracions públiques: l’àmbit d’aplicació. Àmbit subjectiu d’aplicació: administració pública, poders adjudicadors i sector públic.

Tema 43. Contractació administrativa (II). Tipus de contractes, amb referència als contractes i negocis exclosos. Contractes subjectes i no subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats. Règim jurídic i jurisdicció competent. Òrgans competents per subscriure’n, amb referència especial als òrgans de l’Administració insular. Juntes consultives de contractació.

Tema 44. Contractació administrativa (III). Capacitat i solvència dels contractistes, amb referència especial a la classificació. Prohibicions de contractar. Registre dels empresaris i dels contractes. Garanties exigibles en els contractes administratius. Actuacions preparatòries. Procediment i formes d’adjudicació. Recurs especial en matèria de contractació i qüestió de nul·litat.

Tema 45. Contractació administrativa (IV). Efectes dels contractes administratius. Prerrogatives de dret públic en la contractació administrativa. Execució i modificació dels contractes. Extinció. La cessió dels contractes i la subcontractació. Règim jurídic del contracte d’obres.

Tema 46. Contractació administrativa (V). Règim dels contractes de concessió de serveis públics. Contractes de concessió d’obra pública. El contracte de subministrament. Els contractes de serveis. La contractació en els denominats sectors exclosos.

Tema 47. Contractació administrativa (VI). La contractació socialment i mediambientalment responsable. Les instruccions per a la contractació socialment responsable i sostenible del Consell Insular de Menorca.

Tema 48. La responsabilitat de les administracions públiques: antecedents i règim vigent. Procediments en matèria de responsabilitat patrimonial. La responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de l’Administració pública. Responsabilitat de l’Administració per actes dels concessionaris i dels contractistes. La responsabilitat de l’Estat legislador.

Tema 49. L’expropiació forçosa: justificació i naturalesa. Subjectes i objecte de l’expropiació. Procediment general. El preu just. La reversió de béns expropiats. Referència als procediments especials: en particular, el procediment d’expropiació per raons d’urgència. Garanties jurisdiccionals.

Tema 50. Patrimoni de les administracions públiques: concepte i classificació. El domini públic: concepte, naturalesa i classes. Elements: subjectes, objecte i destinació. Afectació i desafectació. Règim jurídic del domini públic: la inalienabilitat, la inembargabilitat, la imprescriptibilitat, la delimitació administrativa i la recuperació d’ofici dels béns. La utilització del domini públic: usos comuns i privatius; autoritzacions i concessions; reserves demanials.

 III. La jurisdicció contenciosa administrativa

Tema 51. La jurisdicció contenciosa administrativa. L’ordre jurisdiccional contenciós administratiu a Espanya. La Llei que regula la jurisdicció contenciosa administrativa: principis que la informen, estructura i contingut. Naturalesa, extensió i límits de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Tema 52. Concepte d’Administració pública a l’efecte del recurs contenciós administratiu. Qüestions a les quals s’estén el coneixement d’aquest ordre jurisdiccional i qüestions que en queden excloses. Els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa. Regles determinants de la competència que els correspon; en particular, la competència territorial.

Tema 53. Les parts: capacitat i legitimació. La representació i defensa. Objecte del recurs contenciós administratiu. Activitat administrativa impugnable. Pretensions de les parts. Acumulació. Quantia del recurs.

Tema 54. Procediment contenciós administratiu (I). Terminis. Procediment en primera o única instància. Diligències preliminars. Interposició del recurs contenciós administratiu. Referència al recurs de lesivitat. L’anunci del recurs i reclamació de l’expedient. Citació i compareixença dels demandats i de l’Administració. L’admissió del recurs. Tràmit per completar l’expedient administratiu. Demanda i contestació: requisits, contingut i efectes. Aportació de documents. Al·legacions prèvies.

Tema 55. Procediment contenciós administratiu (II). Prova. Vista i conclusions. El plantejament de qüestions noves. La sentència: contingut. Altres formes d’acabament del procediment. La qüestió d’il·legalitat. Costes processals. Recursos contra providències i interlocutòries. Recurs d’apel·lació: resolucions contra les quals és procedent i motius del recurs. Procediment. Contingut i efectes de la sentència.

Tema 56. Procediment contenciós administratiu (III). Les mesures cautelars. Execució de sentències: disposicions generals. Modalitats específiques d’execució. Extensió dels efectes. Incidents i invalidesa dels actes processals. Procediment abreujat. Procediment per a la protecció dels drets i les llibertats fonamentals de la persona.

 IV. Funció pública

Tema 57. La regulació constitucional de la funció pública. Principis. L’Estatut bàsic de l’empleat públic. La funció pública de l’Estat, de les comunitats autònomes i de l’Administració local. La Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Prelació normativa de funció pública al Consell Insular de Menorca (Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears).

Tema 58. La funció pública al Consell Insular de Menorca (I). Estructura i organització actual de la funció pública. Elements. La relació de llocs de treball. Els plans d’ordenació dels recursos humans. L’oferta pública d’ocupació. Escales i especialitats i grups de classificació dels funcionaris. El grau personal. El Registre General de Personal.

Tema 59. La funció pública al Consell Insular de Menorca (II). Les situacions administratives dels funcionaris de carrera. Servei actiu, serveis especials, servei a altres administracions públiques, excedència i les seves classes, suspensió de funcions, expectativa de destinació i jubilació parcial.

Tema 60. La funció pública al Consell Insular de Menorca (III). La responsabilitat dels funcionaris. Classes. La responsabilitat disciplinària. Concepte, infraccions i sancions disciplinàries. El procediment disciplinari. L’extinció de la responsabilitat disciplinària. L’extinció de la relació funcionarial.

Tema 61. La prevenció de riscs laborals. Concepte, justificació i característiques. La Llei de prevenció de riscs laborals. Objecte i àmbit d’aplicació. Òrgans competents. Drets i obligacions. Responsabilitats i sancions. La prevenció de riscs laborals a l’Administració.

 V. Urbanisme i ordenació del territori

Tema 62. Ordenació del territori i urbanisme (I). L’organització administrativa de l’urbanisme. Competències estatals. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel què s’aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.

Tema 63. Ordenació del territori i urbanisme (II). Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dels consells insulars i dels municipis. Legislació balear en matèria d’ordenació del territori i urbanisme. Principis generals. La Llei d’ordenació territorial (Llei 14/2000). Els instruments d’ordenació territorial: les directrius d’ordenació territorial, els plans territorials insulars i els plans directors sectorials. Referència a les Directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears i a l’estructura del Pla Territorial Insular de l’illa de Menorca.

Tema 64. Ordenació del territori i urbanisme (III). Classificació i règim del sòl. Planejament urbanístic: el pla general i els plans d’ordenació detallada, plans parcials, plans especials, estudis de detall, catàlegs d’elements i espais protegits i ordenances municipals d’edificació, urbanització i publicitat. Altres instruments de planejament.

Tema 65. Ordenació del territori i urbanisme (IV). L’execució del planejament. Sistemes d’actuació i les seves modalitats.

Tema 66. Ordenació del territori i urbanisme (V). Edificació i ús del sòl: normes d’aplicació directa, l’obligació d’edificar, la llicència, les parcel·lacions i el deure de conservació. Disciplina urbanística: protecció de la legalitat i règim sancionador.

 V. La hisenda pública

Tema 67. El dret tributari. Els principis constitucionals del tribut. La Llei general tributària. Principis generals. El tribut. Concepte i classes. Les taxes. Concepte, elements i classes. Les contribucions especials. Concepte, elements i classes. Els imposts. Concepte, elements i classes. Els preus públics.

Tema 68. Les hisendes públiques locals. Ingressos públics i privats. Els tributs locals. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació dels actes d’imposició i ordenació de tributs. L’establiment de recursos no tributaris.

Tema 69. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: especial referència a les bases d’execució del pressupost. La pròrroga del pressupost. L’execució i liquidació del pressupost.

VI. La Unió Europea

Tema 70. La Unió Europea. Concepte. Antecedents històrics. Objectius i naturalesa jurídica. Tractats originaris i de modificació. Els membres de la Unió Europea. L’adhesió d’Espanya. El Tractat de la Unió Europea o de Maastricht.

Tema 71. L’estructura orgànica de la Unió Europea. El sistema institucional de les comunitats europees. El Consell. La Comissió. El Parlament Europeu. Concepte. Naturalesa, composició, funcionament i competències. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. Concepte. Naturalesa, composició, funcionament, organització i competències.

Tema 72. L’ordenament jurídic comunitari: dret originari i dret derivat. Les seves relacions amb els ordenaments jurídics interns: l’efecte directe i la primacia del dret comunitari. L’aplicació del dret comunitari a Espanya. Idea general sobre les polítiques comunitàries. Les subvencions en el marc de la normativa comunitària. 

  

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC DE MEDI AMBIENT DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2016

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de tècnic de medi ambient del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2016.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

La plaça que ara es convoca, ho és per torn lliure.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere. 

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

La plaça vacant de tècnic de medi ambient, objecte d’aquest concurs oposició són de tipus funcionari, del grup A, subgrup A1,  d’acord l’article 76 de la Llei de l’Estatut bàsic del treballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1 Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. TÈCNIC DE MEDIAMBIENT

- Denominació: Tècnic de medi ambient

- Nombre de places que es convoquen: 1

- Torn lliure: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Tècnica

- Grup: A, subgrup A1

- Nivell: 22

- Oferta Pública: 2016

- Titulació: Grau de Ciències ambientals o titulació equiparable

- Nivell de català: B2

 TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. El medi ambient, concepte i definicions. El concepte de desenvolupament sostenible. Principis del dret ambiental. Medi ambient en el dret internacional, comunitari, nacional i autonòmic. Distribució de competències.

Tema 2. Economia circular.

Tema 3. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental.

Tema 4. Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears.

Tema 5. Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de responsabilitat mediambiental i modificacions posteriors.

Tema 6. El canvi climàtic: problemàtica ambiental a escales global i local.

Tema 7. Canvi climàtic, adaptació i mitigació.

Tema 8. Reial decret llei 15/2018 de mesures urgents per a la transició energètica i la protecció dels consumidors.

Tema 9. Protocol de Kyoto de la Convenció marc de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic.

Tema 10. Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.

Tema 11. Reial decret 1481/2001, de 27 de desembre, pel que es regula l'eliminació de residus mitjançant dipòsit en abocador.

Tema 12. Reial decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i la gestió dels residus de construcció i demolició.

Tema 13. Reial decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics.

Tema 14. Llei 11/1997, de 24 d'abril, d'envasos i residus d'envasos.

Tema 15. Àmbit competencial en matèria de residus a les Illes Balears.

Tema 16. El Pla Director Sectorial de Residus no Perillosos de Menorca.

Tema 17. Operacions de valorització i eliminació, i la Llista europea de residus.

Tema 18. Llibre verd: estratègia europea per a una energia sostenible, competitiva i segura.

Tema 19. Directiva 2012/27/UE relativa a l'eficiència energètica.

Tema 20. El cicle de l'aigua. Les aigües superficials, distribució i aprofitament dels recursos hídrics a Menorca.

Tema 21. Les aigües subterrànies. Principals afeccions: la sobreexplotació i la contaminació dels aqüífers.

Tema 22. Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'aigües.

Tema 23. Plan Hidrològic de les Illes Balears.

Tema 24. La mobilitat sostenible.

Tema 25. Llibre blanc del transport: full de ruta cap a un espai únic europeu del transport i per una política de transport competitiva i sostenible.

Tema 26. Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

Tema 27. Llei 3/2005, de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.

Tema 28. Reglament del cel nocturn.

Tema 29. Llei 34/2007 de qualitat de l'aire i protecció atmosfèrica.

Tema 30. Reial secret 102/2011 relatiu a la millora de la qualitat de l'aire.

Tema 31. Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes.

Tema 32. Distribució de competències entre les diferents administracions en matèria de costes i litoral.

Tema 33. Llei balear de caça i pesca fluvial.

Tema 34. La pesca a Menorca. Situació de la pesca recreativa, modalitats. La pesca professional, modalitats. Llei 6/2007 de pesca marítima, marisqueig i aqüicultura a les Balears. Llei 33/2014 de pesca marítima de l'Estat.

Tema 35. Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl.

Tema 36. Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial.

Tema 37. Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.

Tema 38. Llei 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori.

Tema 39. El Pla Territorial Insular de Menorca i la Norma territorial transitòria.

Tema 40. Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears.

Tema 41. Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

Tema 42. Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del sòl i de rehabilitació urbana.

Tema 43. Llei 10/2014, d’1 d’octubre, d’ordenació minera de les Illes Balears.

Tema 44. Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la niodiversitat.

Tema 45. Llei 1/1991, de 30 de gener, d’espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d’especial protecció de les Illes Balears.

Tema 46. Llei 5/2005, de  26  de  maig,  per  a  la  conservació  dels  espais  de rellevància ambiental (LECO).

Tema 47. Pla d’Ordenació de Recursos Naturals del Parc Natural de s’Albufera des Grau.

Tema 48. Xarxa Natura 2000 i terrenys que la conformen a Menorca.

Tema 49. Directiva 92/43/CEE relativa a la conservació dels hàbitats naturals i de la fauna i de la flora silvestres.

Tema 50. Directiva 2009/147/CE relativa a la conservació de les aus silvestres.

Tema 51. Especies protegida. Llista espanyola d'espècies silvestres en règim de protecció especial i Catàleg nacional d'espècies amenaçades

Tema 52. Decreto balear 75/2005. Catàleg balear d’espècies amenaçades i d’especial protecció.

Tema 53. Reial decret 630/2013 sobre espècies exòtiques invasores.

Tema 54. La protecció de les espècies marines. Concepte de reserva marina. La reserva marina del nord de Menorca.

Tema 55. Decret 25/2018 sobre la conservació de la posidònia oceànica a les Illes Balears.

Tema 56. Característiques climàtiques i biogeogràfiques de les Illes Balears. Característiques ecològiques i principals comunitats i ecosistemes a Menorca.

Tema 57. Vegetació de Menorca.

Tema 58. Fauna a Menorca.

Tema 59. Las zones humides i la seva importància ecològica. Principals zones humides de Menorca.

Tema 60. Boscos i incendis.

Tema 61. El Camí de Cavalls. Normativa

Tema 62. La geologia i la geomorfologia a l'illa de Menorca.

Tema 63. Geomorfologia de Menorca.

Tema 64. Reserves de biosfera l’Estratègia de Sevilla i el marc estatutari.

Tema 65. Xarxa Mundial Reserves de Biosfera, Xarxa Mundial de Reserves de Biosfera, Illes i Territoris Insulars. Paper de l'illa de Menorca.

Tema 66. Creació de l’organització especialitzada Agència Menorca Reserva de Biosfera i els seus estatuts.

Tema 67. La reserva de biosfera de Menorca: zonificació i gestió.

Tema 68. Cartografia. Interpretació de plànols topogràfics: escales, corbes de nivell, signes convencionals. El GPS. IDE Menorca: eines disponibles.

Tema 69. Control d'espècies animals i vegetals, conservació i recuperació. Mètodes de control i seguiment.

Tema 70. Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació.

Tema 71. Agenda Local 21; Cimera de Rio; Carta d'Aalborg, procediment i plans d'acció.

Tema 72. Estratègia Europa 2020.

  

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR DUES PLACES DE TREBALLADOR SOCIAL DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2017

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir dues places vacants de treballador social del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2017.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

 Les dues places que ara es convoquen ho són per torn lliure, una d’elles reservada a persones amb discapacitat. 

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

6. Calendari previst 

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Les places vacants de treballador social, objecte d’aquest concurs oposició són de tipus funcionari, del grup A, subgrup A2,  d’acord l’article 76 de la Llei de l’Estatut bàsic del rreballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1  Convocatòria i temari específic

 CONVOCATÒRIA. TREBALLADOR SOCIAL

- Denominació: Treballador social

- Nombre de places que es convoquen: 2

- Torn lliure: 1

- Torn lliure reservat a persones amb discapacitat: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Tècnica

- Grup: A, subgrup A2

- Nivell: 18

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: Grau en Treball social o titulació equiparable

- Nivell de català: B2

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Els serveis socials en l’Administració pública. Competències municipals, dels consells insulars, autonòmiques i centrals.

Tema 2. El concepte de treball social. L’objecte del treball social. Models d'intervenció en treball social. Metodologia de treball social.

Tema 3. Treball social de grup i comunitari: objecte, finalitat, tècniques i instruments.

Tema 4. La deontologia i l’ètica professional. Els codis d’ètica del treballador social en relació amb la persona usuària, els professionals i les institucions. Marc i normativa vigent.

Tema 5. La prevenció de la síndrome d’esgotament professional (burn-out) i l’autocura del personal professional que treballa en serveis socials.

Tema 6. L'avaluació en treball social. Els indicadors socials. La supervisió en el treball social: concepte, supervisió d'intervencions, supervisió institucional, la importància de la supervisió en la pràctica professional del treball social.

Tema 7. Decret 66/2016, de 18 de novembre de 2016, pel qual s'aprova la Cartera Bàsica de Serveis Socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

Tema 8. Prestacions econòmiques: la renda mínima d’inserció, ajudes individuals a persones majors i a persones discapacitades.

Tema 9. Els programes formatius i d’acompanyament a l’ocupació de la renda mínima d’inserció. Les ajudes econòmiques a entitats.

Tema 10. La incapacitació. Descripció  de la realitat actual. La figura del defensor judicial en el procés d’incapacitació. La tutela, la curatela.

Tema 11. Les fundacions tutelars. Marc i normativa vigents.

Tema 12. L’atenció sociosanitària. La dependència com a necessitat social. Anàlisi dels serveis socials en el marc de l’atenció sociosanitària. La coordinació entre els serveis socials i els sanitaris.

Tema 13.  La gent gran (I): anàlisi de la problemàtica actual. Nivells d’intervenció.

Tema 14. La gent gran (II): serveis i recursos socials específics i especialitzats a Mallorca.

Tema 15.  La institucionalització de les persones majors. Adaptació de la persona a la institució.

Tema 16. La promoció de la persona resident a la població per mantenir-ne la socialització i la integració. La relació resident, família i professionals.

Tema 17. Llei de dependència. Aplicació de la Llei 39/2006 de promoció de l’autonomia personal i l’atenció a les persones en situació de dependència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 18. Valoració de la dependència. Àrees de valoració. Programa individual d’atenció (PIA).

Tema 19. Procediment de la valoració de la discapacitat. Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de minusvalidesa. (BOE número 22, de 26 de gener de 2000). Objecte. Qualificació en graus. Valoració. Barems de factors socials complementaris. Barem per a la determinació de dificultats de mobilitat.

Tema 20. Les persones amb diversitat funcional. Descripció de la realitat actual. Nivells d’intervenció.

Tema 21. Models i serveis específics d’atenció a les persones amb diversitat funcional (I): serveis residencials i d’habitatge, centres de dia.

Tema 22. Models i serveis específics d’atenció a les persones amb diversitat funcional (II): centres especials de treball i tallers ocupacionals.

Tema 23. Violència contra les dones. Normativa reguladora. El maltractament domèstic. Concepte, causes i factors desencadenants. Característiques. Recursos d'intervenció.

Tema 24. II Acord interinstitucional per a la millora de l'atenció a dones víctimes de maltractament en l'àmbit domèstic i de violència sexual: principis  generals i actuació en l'àmbit dels Serveis Socials.

Tema 25.  Els immigrants extracomunitaris: drets i llibertats.

Tema 26. Factors de risc i factors associats al consum de drogues. Classificació de les drogues. Prevenció de les drogodependències.

Tema 27. Persones sense sostre i malaltia mental. Abordatge biopsicosocial.

Tema 28. Del Pla de Prestacions Bàsiques (PPB) al finançament dels serveis socials comunitaris bàsics. Marc legislatiu i competències de les administracions públiques.

Tema 29. Models d’intervenció en situacions d’exclusió greu. Principis operatius.

Tema 30. El diagnòstic individual d’exclusió social. Indicadors. Itinerari d’inserció en exclusió social greu.

Tema 31. El treball multidisciplinar en l’abordatge de les conductes addictives. Diferents àmbits i programes d’actuació.

Tema 32.  El pla individual d’intervenció i seguiment. Interprofessionalitat en l’abordatge de les situacions d’exclusió social.

Tema 33. La protecció del menor i l'atenció a la família. Distribució de competències. Marc jurídic vigent.

Tema 34. El concepte d’infància en situació de risc de desemparament i en situació de desemparament. Mesures jurídiques de protecció. Definició i característiques.

Tema 35. L’adopció de menors. Concepte i objectius. Legislació i normativa vigent. Procés de tramitació dels expedients.

Tema 36. L’acolliment institucional de menors: definició, funcions i tipologia. Fases de la intervenció, l’adaptació, la preparació per a la sortida i per a la reunificació familiar o canvi de mesura.

Tema 37. El treball multidisciplinari en la protecció de menors i les seves famílies. El paper del treballador social dins l’equip. Procés d’intervenció i presa de decisions.

Tema 38. L’acolliment familiar. Concepte, característiques i objectius. Tipus d’acolliments. Procés d’acoblament del menor a la família acollidora. Ajudes econòmiques a les famílies acollidores.

Tema 39. La família del menor i la intervenció del treballador social. Disseny i execució del pla de treball. Procediments i protocols.

Tema 40. Principals recursos d’intervenció amb els menors amb mesura jurídica de protecció i les seves famílies.

Tema 41. Concepte de maltractament infantil. Tipologia i nivells de gravetat. Abordatge i intervenció.

Tema 42. La violència filioparental. Definició. Característiques familiars. Característiques dels i de les menors que exerceixen violència contra els seus pares i mares. Models de intervenció.

Tema 43. Fillets i filletes víctimes de violència de gènere. característiques. Formes  d'exposició a la violència de gènere. Conseqüències en els fillets i les filletes. Intervenció professional.

Tema 44. Metodologia i procediment  d’avaluació de les famílies. Instruments de valoració.

Tema 45. Principis que regeixen l'acció administrativa en matèria de protecció. L'interès superior del menor i el dret a ser oït i escoltat. Pàtria potestat, tutela i guarda.

Tema 46. La cobertura de les necessitats bàsiques dels menors. Concepte i tipologia.

Tema 47. El procés d’intervenció dels casos en el sistema de protecció de menors. Procediment i metodologia. L’expedient del menor.

Tema 48. Els serveis socials a Menorca. Distribució competencial. Centres i serveis d’atenció del Consell Insular de Menorca.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE I PER PROMOCIÓ INTERNA, PER PROVEIR TRES PLACES DE TÈCNIC DE TURISME DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2017

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir tres places vacants de tècnic de turisme del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2017.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

Atès que l'Oferta Pública d’Ocupació 2017 per als tècnics de turisme és conseqüència de l’article 19 UN 6, que permetia l’estabilització de places ocupades de forma temporal ininterrompudament almanco en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2016 en el sector d’inspecció i sanció de serveis, les places que es convoquen afecten únicament aquelles amb funcions inspectores.

De les tres places que ara es convoquen, dues ho són per torn lliure i una per promoció interna.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Les places vacants de tècnic de turisme, objecte d’aquest concurs oposició són de tipus funcionari, del grup A, subgrup A2, d’acord l’article 76 de la Llei de l’Estatut bàsic del treballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1  Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. TÈCNIC DE TURISME

- Denominació: Tècnic de Turisme

- Nombre de places que es convoquen: 3

- Torn lliure: 2

- Promoció interna: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Tècnica

- Grup: A, subgrup A2

- Nivell: 18

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: Grau en Turisme o titulació equiparable

- Nivell de català: B2

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Llei 9/1993, de 1 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’informació turística.

Tema 2. Llei 3/1996, de 29 de novembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació turística.

Tema 3. Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als consells insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquests consells insulars que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística, i d’ampliació, adaptació i compleció de les funcions i els serveis en aquesta matèria traspassats al Consell Insular d’Eivissa pel Decret 45/2015, de 22 de maig

Tema 4. Competències de la Comunitat autònoma de les Illes Balears en relació amb el turisme segons la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.

Tema 5. Competències dels consells insulars en relació amb el turisme segons la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.

Tema 6. Competències dels ajuntaments en relació amb el turisme segons la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.

Tema 7. Drets i deures dels usuaris dels serveis turístics.

Tema 8. Drets i deures de les empreses turístiques.

Tema 9. Declaració responsable d’inici d’activitat turística i comunicació prèvia.

Tema 10. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques pel que fa a les declaracions responsables i les comunicacions prèvies.

Tema 11. Classificació de les empreses turístiques.

Tema 12. Registres d’empreses, activitats i establiments turístics.

Tema 13. Empreses turístiques d’allotjament (classificació).

Tema 14. Principi d’ús exclusiu i d’unitat d’explotació.

Tema 15. Informació que han de subministrar els establiments d’allotjament turístic i règim de preus, publicitat i reserves de les empreses turístiques d’allotjament.

Tema 16. Règim d’usos secundaris compatibles.

Tema 17. Explotació conjunta d’establiments turístics.

Tema 18. Establiments d’allotjament hoteler i apartaments turístics subjectes a classificació obligatòria.

Tema 19. Allotjaments de turisme interior.

Tema 20. Allotjaments de turisme rural.

Tema 21. Decret 39/2015, de 22 de maig, pel qual es fixen els principis generals de les activitats agroturístiques en explotacions agràries preferents de les Illes Balears.

Tema 22. Hostatgeries.

Tema 23. Instruccions generals d'aplicació a tots els establiments turístics subjectes a autoavaluació, sigui amb caràcter obligatori o voluntari.

Tema 24. Empreses comercialitzadores d’estades turístiques.

Tema 25. Llei 6/2017 de modificació de la Llei 8/2012 del turisme de les Illes Balears, relativa a la comercialització d’estades turístiques.

Tema 26. Decret llei 3/2017, de 4 d’agost, de modificació de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, i de mesures per afrontar l’emergència en matèria d’habitatge a les Illes Balears.

Tema 27. Estades turístiques segons la Llei 2/2005, de 22 de març, de comercialització d’estades turístiques en habitatges.

Tema 28. Aprovació definitiva delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització d’estades turístiques en habitatges d’ús residencial a l’illa de Menorca.

Tema 29. Empreses turístiques de restauració.

Tema 30. Empreses d’entreteniment i restauració en embarcacions.

Tema 31. Empreses d’intermediació turística.

Tema 32. Llei 6/2018, de 22 de juny, per la qual es modifiquen diverses normes de l’ordenament jurídic de les Illes Balears en matèria de turisme, funció pública, pressupostària, de personal, d’urbanisme, d’ordenació farmacèutica, de transports, de residus i règim local, i s’autoritza el Govern de les Illes Balears per aprovar determinats textos refosos.

Tema 33. Empreses d’activitats turístiques d’entreteniment, esbarjo, esportives, culturals, lúdiques i de turisme actiu.

Tema 34. Empreses de lloguer de vehicles sense conductor o rent a car.

Tema 35. Empreses d’activitats d’informació, orientació i assistència turística: guies de turisme.

Tema 36. Baixes dels establiments d’allotjament turístic i dels habitatges objecte de comercialització turística.

Tema 37. La inspecció de turisme.

Tema 38. Procediment que s’ha de seguir a la comunitat autònoma de les Illes Balears per tramitar queixes i reclamacions d’usuaris de serveis turístics.

Tema 39. Infraccions i sancions.

Tema 40. Classes de sancions, import de les sancions, gradació de les sancions i prescripció.

Tema 41. Procediment sancionador i competència.

Tema 42. Comissió gestora de la borsa de places turístiques del Consell Insular de Menorca, adscrita al departament competent en matèria d’ordenació turística.

Tema 43. Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística.

Tema 44. Decret llei 2/2016, de 22 de gener, de modificació del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística.

Tema 45. Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris, i altres lleis.

Tema 46. Decret llei 1/2013, de 7 de juny, de mesures urgents de caràcter turístic i d’impuls de les zones turístiques madures.

Tema 47. Pla Territorial Insular de Menorca i Norma territorial transitòria als efectes de l’ordenació turística.

Tema 48. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE PATRÓ / GUARDA DE PESCA DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2017

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de patró / guarda de pesca del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2017.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

La plaça que ara es convoca ho és per torn lliure.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

La plaça vacant de patró / guarda de pesca, objecte d’aquest concurs oposició és de tipus funcionarial, del grup C, subgrup C1, d’acord l’article 76 de la Llei de l’estatut bàsic del treballado públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

  

ANNEX 1  Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. PATRÓ / GUARDA DE PESCA

- Denominació: Patró / guarda de pesca

- Nombre de places que es convoquen: 1

- Torn lliure: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Tècnica

- Grup: C, subgrup C1

- Nivell: 14

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: Formació professional de grau mitjà i títol de Patró portuari o titulacions equiparables.

- Nivell de català: B2

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Aigües jurisdiccionals i mar territorial. Línies de base.

Tema 2. Normativa sobre la pesca amb arts menors.

Tema 3. Normativa sobre la pesca amb palangre.

Tema 4. Normativa sobre la pesca d'arrossegament de fons.

Tema 5. Normativa sobre la pesca de la llagosta.

Tema 6. Normativa sobre la pesca recreativa.

Tema 7. Normativa sobre la pesca amb aparells tradicionals a les Illes Balears.

Tema 8. Normativa sobre les talles mínimes de captura de les espècies pesqueres.

Tema 9. Normativa sobre el marisqueig a les Illes Balears.

Tema 10. Normativa sobre amidament de les malles i del gruix del torçal de les xarxes de pesca.

Tema 11. Infraccions i sancions en matèria de pesca marítima.

Tema 12. La gestió de la pesca. Principis bàsics de gestió. El principi de precaució. L'enfocament ecosistemàtic de la pesca. Pesqueres sostenibles.

Tema 13. Normativa sobre la primera venda dels productes pesquers.

Tema 14. Normativa sobre la identificació, l'etiquetatge i la traçabilitat dels productes pesquers.

Tema 15. Normativa sobre els títols professionals del sector pesquer.

Tema 16. La conservació i la gestió dels recursos marins vius a les Illes Balears.

Tema 17. La Xarxa Natura 2000 en l'àmbit marí. Les àrees marines protegides a les Illes Balears.

Tema 18. Normativa sobre les reserves marines de les Illes Balears. La reserva marina del nord de Menorca.

Tema 19. La inspecció: concepte, objecte, planificació i preparació. Activitats i estructura del servei d’inspecció.

Tema 20. Regulacions sobre el control i la inspecció en matèria de pesca a les Illes Balears.

Tema 21. Els recursos pesquers de la mar Mediterrània.

Tema 22. Les tècniques d’explotació pesquera: embarcacions, sistemes de pesca, materials.

Tema 23. Les tècniques d’explotació de la pesca d’arts menors.

Tema 24. Les tècniques d’explotació de la pesca d’encerclament.

Tema 25. Les tècniques d’explotació de la pesca d’arrossegament.

Tema 26. La carta nàutica: el seu ús i la utilitat. Sistemes i mitjans de posicionament. El radar i el sistema de posicionament per satèl·lits GPS. Principis bàsics i precisió.

Tema 27. Documents que s’han de dur a bord en una embarcació de pesca professional i en una embarcació de pesca recreativa.

Tema 28. Competències del Consell Insular de Menorca en matèria de pesca, marisqueig i aqüicultura.

Tema 29. La pesca professional a Menorca: estructura i problemàtica.

Tema 30. Situació del marisqueig a les Illes Balears.

Tema 31. Situació de l’aqüicultura a les Illes Balears.

Tema 32. La pesca recreativa a Menorca: estructura i problemàtica.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE I PER PROMOCIÓ INTERNA, PER PROVEIR VUIT PLACES D'AUXILIAR ADMINISTRATIU DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2017

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir vuit places vacants d’auxiliar administratiu del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2017.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

De les vuit places que ara es convoquen, tres ho són per torn lliure, una de les quals ho és per a persones amb discapacitat, i cinc per promoció interna, 2 de les quals són reservades per a persones amb discapacitat.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, el mèrit que es valorarà és: 

  • Estar en possessió del Certificat de llenguatge administratiu .............. 1 punt

6. Calendari previst

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Les places vacants d’Auxiliar administratiu, objecte d’aquest concurs oposició són de funcionari, del Grup C, subgrup C2, d’acord amb l’article 76 de la Llei de l’Estatut bàsic del treballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 ANNEX 1  Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. AUXILIAR ADMINISTRATIU

- Denominació: Auxiliar administratiu

- Nombre de places que es convoquen: 8

- Torn lliure: 2

- Torn lliure reservat a persones amb discapacitat: 1

- Promoció interna: 3

- Promoció interna reserva a persones amb discapacitat: 2

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració general

- Subescala: Auxiliar

- Grup: C, subgrup C2

- Nivell: 12

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: ESO, formació professional bàsica o titulació equiparable

- Nivell de català: C1

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Les fonts del dret administratiu: la llei, el reglament, el costum, els principis generals del dret i la jurisprudència. Potestat reglamentària del Consell Insular de Menorca.

Tema 2. La Llei del procediment administratiu comú (I). Disposicions generals. Els interessats en el procediment. L’activitat de les administracions públiques. Els actes administratius. Actes nuls. Actes anul·lables.

Tema 3. La Llei del procediment administratiu comú (II). El procediment administratiu. Revisió d’actes en via administrativa. Rectificació d’errors materials. Revisió d’ofici. Recursos.

Tema 4. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització del procediment.

Tema 5. Pilars i principis de l’Administració electrònica. Els serveis públics electrònics i el dret de la ciutadania  a accedir-hi. Els serveis de col·laboració interadministrativa. La interoperabilitat.

Tema 6. L’atenció al públic. Acollida i informació al ciutadà. Atenció de persones amb discapacitat. Reclamacions. Queixes. Peticions.

Tema 7. Contingut i presentació de documents escrits: correspondència, comunicacions, autoritzacions, notificacions, instàncies, certificats, compulses, etc. L'ús correcte del llenguatge administratiu. Llenguatge administratiu no sexista.

Tema 8. La gestió de la qualitat en l’Administració pública: conceptes generals. La transparència, l'accés a la informació pública i bon govern en l'activitat pública. El portal de la transparència.

Tema 9.  Drets i deures dels treballadors segons la Llei de prevenció de riscos laborals.  Responsabilitats i sancions. Riscos específics treballs a l’oficina. Pantalles de visualització de dades. Pla d’actuació davant d’emergències.

Tema 10. Editor de textos Openoffice. Creació de documents basats en una plantilla. Combinació de correspondència. Selecció de base de dades i filtració. Edició d'una carta model i afegir-hi camps de combinació. Funcions. Generació de les cartes, guardar-les i imprimir-les.

Tema 11. Formularis. Creació d'un document amb camps de formulari. Tipus de camp de formulari (de text, casella de verificació, desplegables, etc.). Guardar com a PDF.

Tema 12. Full de càlcul: gràfics i diagrames. Importació i exportació de dades. Plantilles. Treball amb diversos fulls. Taules dinàmiques.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE I PER PROMOCIÓ INTERNA, PER PROVEIR TRETZE PLACES D'AUXILIAR CUIDADOR DE L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2017

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir tretze places vacants d’auxiliar cuidador del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta pública de 2017.

S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes.

De les tretze places que ara es convoquen, vuit ho són per torn lliure i cinc per promoció interna.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

 

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95, de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal, es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella.

En el primer dels casos, l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de juny de 2019.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Les places vacants d’auxiliar cuidador, objecte d’aquest concurs oposició són de tipus funcionarial, del grup C, subgrup C2, d’acord l’article 76 de la Llei de l’estatut bàsic del treballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició.

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

 

 ANNEX 1. onvocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. AUXILIAR CUIDADOR

- Denominació: Auxiliar cuidador

- Nombre de places que es convoquen: 13

- Torn lliure: 8

- Promoció interna: 5

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Serveis especials

- Grup: C, subgrup C2

- Nivell: 12

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: Formació professional bàsica de la branca de Serveis Socioculturals i a la Comunitat o titulació equiparable

- Nivell de català: B2

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Actuació de l’auxiliar cuidador davant crisis convulsives.

Tema 2. Problemes de conducta en persones amb discapacitat intel·lectual. Actuació de l’auxiliar cuidador davant crisis d'autoagressivitat o heteroagressivitat.

Tema 3. Funcions de l’auxiliar cuidador en un centre d’atenció a persones amb discapacitat.

Tema 4. La vida quotidiana de les persones amb discapacitat en el marc residencial. La qualitat de l’atenció.

Tema 5. Actuació del cuidador en relació amb l’autonomia i la dependència de la persona segons el tipus de discapacitat. Especificar els diferents tipus de suports.

Tema 6. La higiene del resident segons el nivell de dependència: autònom, dependent i gran dependent. Material i tècniques.

Tema 7. L’alimentació del resident. L’ajut o la suplència que s’ha de prestar en cas de dependència total.

Tema 8. Tipus de mobilitzacions, canvis posturals i confort de la persona immobilitzada.

Tema 9. Ergonomia i higiene postural al lloc de feina.

Tema 10. Úlceres per decúbit, graus o estadis, factors intrínsecs i extrínsecs, prevenció i cures.

Tema 11. Protocols, procediments i registres. Protocols més importants en el treball de l'auxiliar cuidador per a l'atenció a persones amb discapacitat i dependència de grau 3 nivell II.

Tema 12. Els equips multidisciplinaris. El treball en equip: fonaments metodològics. Tècniques de treball en equip.

Tema 13. Sistemes de comunicació. La relació interpersonal. Sistemes alternatius de comunicació.

Tema 14. El lleure en les persones amb discapacitat intel·lectual com a mitjà d’integració.

Tema 15. El suport conductual positiu en residències per a persones amb discapacitat.

Tema 16. Intervenció multi sensorial i Snoezelen en persones amb discapacitat intel·lectual.

Contra l'acord precedent, que no esgota la via administrativa, podeu interposar, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la data de recepció d'aquesta notificació, recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular, sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

 

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat si no se us n’ha notificat la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 Maó, 13 de novembre de 2018

EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU Octavi Pons Castejón