Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 10972
Bases específiques per constituir una borsa de feina de la categoria d’oficial primera electricista de la brigada d’obres per cobrir, amb caràcter interí, la vacant existent en la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament d’Artà fins que aquesta es cobreixi definitivament
Per Junta de Govern Local de 21 de març de 2018 es va resoldre aprovar la convocatòria i les bases per constituir una borsa de feina de la categoria d’oficial primera electricista de la brigada d’obres per cobrir, amb caràcter interí, la vacant existent en la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament d’Artà fins que aquesta es cobreixi definitivament.
Posteriorment, per Junta de Govern Local de 19 d’octubre de 2018 s’ha resolt aprovar la rectificació de les bases esmentades que estableixen i regulen el procediment selectiu de la convocatòria per constituir, mitjançant el sistema de concurs, una borsa de treball de la categoria d’oficial primera electricista de la Brigada d’Obres per cobrir, amb caràcter interí, la vacant existent en la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament d’Artà fins que aquesta es cobreixi definitivament i publicar les bases de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web de l’Ajuntament d’Artà.
És per la qual cosa que, a continuació, es publiquen les bases rectificades d’aquesta convocatòria.
“Bases per constituir una borsa de feina de la categoria d’oficial primera electricista de la brigada d’obres per cobrir, amb caràcter interí, la vacant existent en la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament d’Artà fins que aquesta es cobreixi definitivament
1. Objecte de la convocatòria
És objecte d’aquestes bases definir els requisits i els mèrits que han de regir el concurs per constituir una borsa de feina de la categoria d’oficial 1a electricista de la Brigada d’Obres. Les característiques del lloc de treball són: personal laboral, 100 % de la jornada i amb disponibilitat horària. La jornada laboral serà la general de la Brigada d’Obres.
Les funcions assignades a aquest lloc de treball són, entre d’altres, les següents: realitzar treballs relacionats amb el manteniment i la conservació de les instal·lacions elèctriques del municipi; traslladar, carregar i descarregar material, mobiliari i maquinària diversa; solucionar avaries de caràcter elèctric, de llum, etc.; manteniment d’enllumenat públic en general; i altres tasques generals de la Brigada d’Obres.
2. Forma de selecció
El procediment de selecció és el concurs de mèrits.
3. Requisits de les persones aspirants
Les persones aspirants han de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat per presentar sol·licituds, les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, sobre l’accés a l’ocupació de nacionals d’altres estats.
b) Tenir fets els 16 anys en la data de la convocatòria i no excedir l’edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió de la titulació de grau mitjà d’electricitat i electrònica o estar en condicions d’obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
d) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell A2. Aquesta acreditació es pot realitzar mitjançant:
- Certificat o document lliurat per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.
- En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, s’ha de realitzar una prova específica de llengua catalana.
e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi acomplir les funcions corresponents.
f) No haver estat separat o acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitat autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per exercir les funcions públiques per resolució judicial. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés al servei públic.
g) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
h) Estar en possessió del permís de conduir B.
Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep una pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu (10) dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
4. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han d’adreçar a la Batlia de l’Ajuntament d’Artà i s’han de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant, LPACAP). El model normalitzat de la sol·licitud estarà a disposició de les persones interessades a l’apartat “Impresos” de la web municipal (www.arta.cat) a partir de l’obertura del termini de presentació i s’ha de lliurar en el Registre General de l’Ajuntament d’Artà.
Per ser admeses, les persones aspirants han de manifestar, en les seves sol·licituds, que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona d’aquesta convocatòria i hi han d’adjuntar:
- Còpia del DNI.
- Còpia del títol o títols exigits per prendre part en aquest procediment selectiu o del resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició.
- Còpia del document acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana exigit en aquesta convocatòria.
- Còpia del permís de conduir B.
Les persones aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs han d’adjuntar a les seves sol·licituds els documents acreditatius dels mèrits a tenir en compte, a més d’enumerar-los a la sol·licitud. Només s’han de valorar els mèrits que s’hagin presentat, com a màxim, en la data de finalització del termini per presentar sol·licituds.
Aquests s'hauran de presentar mitjançant originals o fotocòpies. No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, bastant la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat dels mateixos, així com de les dades que figuren a la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el Tribunal Qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Artà puguin requerir als aspirants que acreditin la veracitat de les circumstàncies i documents aportats i que hagin estat objecte de valoració.
El termini per presentar sol·licituds és de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases en el BOIB. En cas que el darrer dia sigui inhàbil, el termini s’ha d’entendre ampliat fins al dia hàbil següent. Les bases íntegres s’han de publicar també en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament. A més, els anuncis successius s’han de publicar a la pàgina web i al tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament.
5. Admissió de les persones aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia ha de dictar la resolució amb la qual ha de declarar aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i ha de concedir un termini de deu (10) dies hàbils per presentar esmenes o reclamacions, d’acord amb el que preveu l’article 68 de la LPACAP.
A la mateixa resolució s’ha d’incloure la llista d’aspirants que no han acreditat el requisit de coneixements de llengua catalana, amb indicació del lloc, la data i l’hora d’inici de la prova prevista destinada a acreditar aquest requisit.
A més de les dades indicades, també ha de contenir la designació nominativa dels membres del tribunal qualificador.
Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament. També s’hi ha d’exposar, si escau dictar-la, la resolució que aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses.
6. Tribunal qualificador
Els membres del tribunal han de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu i han de tenir, majoritàriament, una composició tècnica relacionada amb la plaça convocada.
El tribunal qualificador ha d’estar format de la manera següent:
- Un president o una presidenta.
- Dos vocals, un dels quals ha d’actuar com a secretari o secretària.
Així mateix, s’ha de nomenar un suplent per a cadascun dels seus membres.
El tribunal pot disposar de personal assessor, el qual pot actuar amb veu però sense vot.
El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals ha de figurar el secretari o secretària i el president o presidenta, o qui els substitueixi legalment. Tots els membres del tribunal tenen veu i vot i les seves decisions s’han d’adoptar per majoria.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’han d’ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin d’interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d’aquesta convocatòria.
Els acords del tribunal s’han adoptar per majoria de les persones assistents i, en cas d’empat de les persones aspirants, s’ha de fer valer, com a criteri de desempat, l’ordre alfabètic marcat pel Ministeri d’Administracions Públiques.
7. Sistema de selecció i desenvolupament del procés
En primer lloc, s’ha de realitzar una prova específica de llengua catalana del nivell A2, de la qual queden exemptes de fer-la les persones aspirants que hagin acreditat, amb la sol·licitud o abans de començar la prova, els coneixements mitjançant l’aportació del certificat corresponent. La prova s’ha de qualificar com a apta o no apta. La qualificació de no apta o la no compareixença a la prova, en els casos que no s’hagi aportat la certificació de nivell, dona lloc a l’exclusió del procés selectiu.
En segon lloc, s’han d’avaluar els mèrits al·legats i justificats degudament d’acord amb el barem que es detalla a continuació. La puntuació màxima del concurs és de 160 punts.
7.1. Experiència professional
a) Serveis prestats a l’Administració pública, com a oficial electricista o altres feines relacionades amb la brigada municipal en la categoria d’oficial: 1 punt per mes complet, fins a un màxim de 20 punts.
b) Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,5 punts per mes complet, fins a un màxim de 20 punts.
L’acreditació dels serveis s’ha de fer mitjançant la presentació d’un certificat de serveis prestats (en el cas de l’administració) amb indicació expressa de la data d’alta i de baixa i de la categoria professional. En el cas de serveis prestats en una empresa privada, amb el certificat d’empresa corresponent. Si els certificats no acrediten les funcions desenvolupades, cal presentar, a més, els contractes.
La puntuació màxima dels apartats a i b és de 40 punts.
7.2. Coneixements d’electricista
L’acreditació dels coneixements d’electricista s’ha de fer mitjançant la presentació dels títols o documents corresponents:
a) Carnet d’instal·lador autoritzat en baixa tensió (només es puntuarà la titulació més alta acreditada):
- Bàsic: 20 punts.
- Especialista: 30 punts.
b) Altra formació relacionada amb el lloc de feina que es convoca (oficial 1a): 0,15 punts/hora de curs (màxim 15 punts).
La puntuació màxima d’aquest apartat (7.2) de mèrits és de 45 punts.
7.3. Altres coneixements
L’acreditació dels coneixements d’aquest apartat s’ha de fer mitjançant la presentació dels títols o documents corresponents.
a) Carnets d’instal·lador homologats pel Ministeri i/o la Conselleria d’Indústria (màxim 15 punts):
- Instal·lador de gas IG-B: 1 punt.
- Instal·lador de gas IG-C: 2 punts.
- Instal·lador de calefacció i aigua calenta sanitària: 3 punts.
- Instal·lador de climatització: 4 punts.
- Instal·lador/mantenidor d’instal·lacions tèrmiques d’edificis: 5 punts.
b) Carnet de manipulador de metalls: 10 punts.
c) Usuari professional de productes fitosanitaris 10 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat (7.3) de mèrits és de 35 punts.
7.4. Permís de conducció de vehicles
- Permís de conducció C1 o superior: 10 punts.
7.5. Nivell de català
S’ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació s’ha d’acumular al certificat de nivell C1 o C2 que s’aporti. En tot cas, si s’escau, només s’han de valorar els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.
- Nivell B1 de llengua catalana: 2 punts.
- Nivell B2 de llengua catalana (antic nivell B): 4 punts.
- Nivell C1 de llengua catalana (antic nivell C): 6 punts.
- Nivell C2 de llengua catalana (antic nivell D): 8 punts.
- Nivell LA de llengua catalana (llenguatge administratiu): 2 punts.
En cas d’empat, s’ha d’atendre a la major puntuació obtinguda a l’apartat d’experiència professional. En cas de persistir l’empat, s’ha de realitzar un sorteig públic.
8. Publicació de les valoracions
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal (www.arta.cat) una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Aquesta llista s’ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.
Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per fer les al·legacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs. Les al·legacions que es presentin per les vies previstes a l’article 38.4 de la Llei 4/1999 s’han de comunicar, immediatament, a l’Ajuntament d’Artà amb l’enviament d’un fax al número 971835037, en el qual s’ha d’acreditar la sol·licitud d’admissió de l’escrit d’al·legacions i hi ha de figurar el segell oficial d’entrada de l’organisme en qüestió, amb indicació de la data de registre.
Després de resoldre les possibles reclamacions, s’ha de publicar la llista definitiva de les puntuacions obtingudes. Aquesta publicació s’ha de fer en el mateix lloc que el de la llista provisional. Si no es presenten reclamacions, la llista de puntuacions provisionals esdevindrà definitiva un cop passats els tres (3) dies hàbils prevists per fer reclamacions.
9. Constitució de la borsa definitiva
El tribunal qualificador ha d’elevar a la Batlia la llista definitiva de les persones aspirants per ordre de puntuació obtinguda en la valoració de mèrits, perquè en dicti la resolució corresponent de constitució de la borsa.
La borsa s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal (www.arta.cat), amb indicació del DNI de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
10. Funcionament de la borsa de treball
Quan sigui necessari acudir a la borsa de feina per fer una substitució o cobrir una vacant, aquesta s’ha d’oferir a les persones integrants segons l’ordre de prelació establert i que estiguin en la situació de disponible.
A aquest efecte, el Departament de Recursos Humans s’ha de posar en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, amb la persona que correspongui i li ha de comunicar el lloc a cobrir i el termini en el qual s’ha d’incorporar al lloc de feina, que no pot ser inferior, si la persona interessada així ho demana, a dos (2) dies hàbils, comptadors des de la comunicació. Així mateix, ha de quedar constància en l’expedient, mitjançant una diligència, que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d’un (1) dia hàbil, comptador des de la comunicació, o de dos (2) si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en ocupar el lloc de feina. Si dins aquest termini no manifesta la seva conformitat, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o qualsevol altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, ha de quedar exclosa de la borsa de feina i s’ha d’avisar la persona següent de la llista.
S’han d’excloure de la borsa de feina les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres (3) dies hàbils següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Estar treballant.
c) Patir una malaltia o incapacitat temporal.
d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
La justificació documentada de les circumstàncies anteriors dona dret a mantenir la posició ocupada dins la borsa seguint l’ordre de prelació.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l’acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini màxim de deu (10) dies hàbils des que es produeixi un canvi en la situació. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
A l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, les persones que formen part d’aquesta borsa estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en situació de no disponibles aquelles persones integrants de la borsa de feina que concorrin en alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c i d de la base desena, i que no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa, no se l’ha de cridar per oferir-li un lloc de feina.
Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa i, en conseqüència, se les ha de cridar per oferir-los un lloc de feina d’acord amb la seva posició en la borsa.
11. Vigència de la borsa
Aquesta borsa té una vigència de tres anys a partir de la seva constitució; passat aquest període la borsa perd la seva vigència i no es pot reactivar.
12. Recursos i impugnacions
Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s’han de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal (www.arta.cat).
En allò que no estigui previst en aquestes bases s’ha d’aplicar la normativa reguladora corresponent.
Contra la convocatòria i aquestes bases, que exhaureixen la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un (1) mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la LPACAP. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l’article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos (2) mesos, comptadors a partir de l’endemà de la publicació al BOIB.”
Artà, 22 d’octubre de 2018
El batle
Manuel Galán Massanet