Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 10920
Bases que regiran l’accés per sistema d’oposició a 2 places de funcionari/funcionària de carrera, categoria de policia, del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa public que la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinaria d’11 d’octubre de 2018, va adoptar, entre d’altres, el següent accord:

BASES QUE REGIRAN L'ACCÉS PER SISTEMA D'OPOSICIÓ A 2 PLACES DE FUNCIONARI/FUNCIONÀRIA DE CARRERA, CATEGORIA DE POLICIA, DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA.

Antecedents

  1. Després de la finalització del procés selectiu iniciat el 23 de març de 2018 amb el nomenament de 4 policies en pràctiques, atenent que l'Oferta Pública d'Ocupació vigent, aprovada per Acord de Comissió de govern data 16 de març de 2018, a la plantilla del Consell Insular de Formentera encara existeixen 2 places vacants de funcionari/funcionària de carrera, que pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, categoria POLICIA, grup C1.

  2. Existeix crèdit pressupostari per a la cobertura de les vacants esmentades, com s'acredita al pressupost general del Consell Insular de Formentera per a 2018, publicat al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB) el 20 de gener de 2018 (BOIB núm.10),

  3. És vigent la Llei 11/2017, de 20 de desembre, que, modifica la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, que determina que la competència per a la selecció d'efectius de nou ingrés correspon als ajuntaments.

Fonaments de dret

  1. Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria, per les Bases Generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB número 46 de data 5 d’abril de 2008, pel Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local, per la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, per la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

  2. La Llei 11/2017, de 20 de desembre, que, modifica la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  3. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

  4. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  5. El Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració general de l’Estat i de provisió de llocs de feina i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració general de l’Estat, modificat pel Reial decret 255/2006, de 3 de març, i altres disposicions legals vigents en matèria de selecció.

  6. L’òrgan competent per la sol·licitud de redacció de les presents bases, és el president del Consell Insular de Formentera, en base a l’establert a l’article 9.2.l de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i l’article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, i l’òrgan competent para aprovar las citades bases, és la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, segons l’establert en la Resolució de Presidència de data 22 de juny de 2015, publicada en el BOIB número 109 de data 18 de juliol de 2015.

Per tot això, dict les següents:

BASES ESPECÍFIQUES

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

  1. L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció de 2 places de funcionari de carrera de la categoria de POLICIA del Consell Insular de Formentera.

  2. Les citades places pertanyen a l’escala AE, Grup categoria C1, SubescalaSE

  3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera, situat en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) (carrer Ramón Llull, nº 6), a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), sent la data de publicació en el BOE la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.

SEGONA. Lloc de treball/Funcions

  • Protegir les autoritats del Consell Insular de Formentera i vigilar i custodiar els edificis, les instal·lacions i les dependències municipals.

  • Ordenar, senyalitzar i dirigir el trànsit en el nucli urbà, d’acord amb el que estableixen les normes de circulació.

  • Instruir atestats per accidents de circulació esdevinguts dins del nucli urbà, realitzant la comunicació pertinent.

  • Assegurar el compliment dels reglaments, de les ordenances, de les resolucions i de les altres disposicions i actes del Consell Insular de Formentera, d’acord amb la normativa vigent.

  • Dur a terme diligències de prevenció i actuacions destinades a evitar la comissió d’actes delictuosos, en el qual cas han de comunicar les actuacions dutes a terme a les forces o cossos de seguretat competents.

  • I totes les que estableix la Llei per als cossos de Policia local, el Reglament d'organització i funcionament de la Policia local de Formentera, i les que pugui dictar el Consell Insular de Formentera.

TERCERA. Requisits per participar en aquesta convocatòria.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola.

  2. Tenir complerts 18 anys d’edat en la data de finalització del termini per la presentació de sol·licituds.

  3. No haver estat separat mediant expedient disciplinari del servei a l’Estat, de les Comunitats Autonòmiques, o de l’Administració Local, ni acomiadat d’acord amb el corresponent procediment, ni trobar-se inhabilitat per l’exercici de les funcions públiques.

  4. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

  5. No patir cap malaltia, i posseir la capacitat física i psíquica necessària per poder realitzar el correcte acompliment de les funcions de la plaça a la qual s’oposita.

  6. El compromís, per mitjà d'una declaració jurada, de portar armes i, en el seu cas, a fer-les servir.

  7. Estar en possessió del certificat de català B2 expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé, expedit per l’Escola Balear de Administració Pública. En el cas de no posseir-lo, haurà de superar una prova de llengua catalana, que s'estableix a l’Annex I, Fase primera d’aquestes bases.

  8. Estar en possessió del Títol acadèmic de Batxiller o equivalent en la data de finalització del termini de presentació de les instàncies.

  9. Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B.

QUARTA Drets d’examen dels aspirants.

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24€, que s’hauran de fer efectius en el c/c. IBAN ES56-2038- 3446-39-6400000655, de l’entitat BANKIA.

CINQUENA. Sol·licitud i documentació.

1. La sol·licitud per participar en les proves de selecció s'haurà de dirigir al President del Consell Insular de Formentera, i es presentarà en el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) dins del termini de 20 dies naturals, comptats a partir de l'endemà al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOE. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

S’ha de fer constar, que una vegada aprovades aquestes bases per l’òrgan competent del Consell Insular de Formentera, primer es publicaran en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), on es farà constar que les mateixes es publicaran també al BOE, perquè es pugui tenir de referència aquesta última publicació, als efectes del termini de presentació de sol·licituds (20 dies).

Les sol·licituds que es presentin fora del termini anteriorment establert, seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació, caigués en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 16.4 de la LPACAP, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC del Consell Insular de Formentera, dins el termini establert, per fax al 971322556 o correu electrònic a atenciociutadana@conselldeformentera.cat.

3. El model de sol·licitud es troba a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana, "OVAC", amb el nom de "Sol·licitud d'inscripció a procés selectiu". Es pot accedir a l'OVAC a l'adreça www.consellinsulardeformentera.cat.

4. Els aspirants, davant el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada, la documentació que s'indica a continuació (excepte si aquests obrés ja en poder del Consell, segons regulen els articles 13 de la LPACAP i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

  1. Declaració jurada què es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

  2. Fotocòpia del DNI, o si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat i que autoritzi a treballar.

  3. Còpia de la titulació o certificat acadèmic que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis requerits per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

  4. Document acreditatiu del requisit del coneixement de la llengua catalana: per a l'acreditació d'aquest requisit s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat emès per Direcció de cultura i Joventut, o si escau, els certificats declarats equivalents per la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

  5. Resguard bancari d’haver abonat els drets d’examen que s’estableix en la base QUARTA d’aquestes bases.

  6. La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

  7. Amb la formalització i presentació de sol·licituds, l'aspirant dóna el seu consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

  8. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

SISENA. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, les dades personals que si escau, es generin com a conseqüència de la seva participació en el procés selectiu quedaran emmagatzemats en un fitxer titularitat del Consell de Formentera.

El lliurament de la sol·licitud per prendre part, així com la documentació adjunta, comporta la manifestació del consentiment exprés de l'interessat perquè el Consell de Formentera efectuï el tractament de les seves dades. La presentació i el tractament d'aquesta informació és obligatòria per poder participar en el procés selectiu, per la qual cosa, la falta de presentació o l'oposició al tractament pels propis interessats impedirà la participació en el procés selectiu. Així mateix, les persones interessades han de proporcionar dades exactes, veraces i actuals.

A qualsevol moment les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, instal·lació i oposició, mitjançant un escrit dirigit al President del Consell Insular de Formentera, en els termes previstos en la normativa aplicable.

SETENA. Resolució de la convocatòria

  1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President del Consell dictarà resolució en el termini màxim d’un mes, en la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la mateixa resolució, s'inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a l'establert en la clàusula tercera, i la dels aspirants que no l'hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d'inici de la prova prevista, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució, es publicarà al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), i s’exposarà en el tauler d'anuncis de l’ OAC del Consell Insular de Formentera, i en la web de la Corporació, www.consellinsulardeformentera.cat.

  2. Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la resolució indicada al BOIB, per formular les reclamacions que creguin oportunes, dirigides a corregir els defectes que s'hagin pogut produir.

  3. Les persones aspirants excloses o omeses també disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

  4. Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el president del Consell Insular de Formentera, ha de dictar una resolució, en el termini màxim de 10 dies hàbils, que acceptant o rebutjant en el seu cas les reclamacions, aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

  5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

  6. A l'efecte d'admissió dels aspirants, es tindran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l'acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en els quals hagin pogut incórrer els aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

  7. Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, el President del Consell Insular de Formentera, dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes als aspirants que l'hagin realitzat, i designarà el lloc, data i hora de la resta de les proves previstes a la base 9. Aquesta resolució, es publicarà en el BOIB, en el tauler d'anuncis de l’OAC i en la web de la Corporació.

VUITENA. Tribunal Qualificador

  1. La designació i nomenament dels membres del Tribunal Qualificador, com a òrgan encarregat de valorar les proves dels aspirants i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent, s’efectuarà per resolució, a la qual s’indicarà el lloc, la data i l’hora de les properes proves.

  2. El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l'article 60 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, sent necessari, almenys, que un dels membres sigui personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  3. El Tribunal qualificador serà un òrgan col·legiat i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

  4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

  5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l'Administració, així com els funcionaris interins, no poden formar part del mateix.

  6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un President, un Secretari i tres Vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'accés a les places convocades.

  7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà d'entre els Vocals amb dret a vot un substitut que ho suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.

  8. Els membres del Tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l'òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (LRJSP), o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del Tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

  9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per tots o alguns dels exercicis assenyalats.

  10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria simple. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot de qualitat.

  11. Als efectes previstos en l'article 30 del Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria segona.

NOVENA. Desenvolupament del procés selectiu

  1. El procediment de selecció serà el d'oposició.

  2. El procés selectiu consistirà en la superació de tres fases:

  1. PROVA DE CATALÀ

  2. PROVES DE CONEIXEMENTS

    1. Primer exercici: prova de coneixements tipus test.

    2. Segon exercici: prova de desenvolupament.

    3. Tercer exercici: prova d’aptitud psicològica i de personalitat.

    4. Quart exercici: prova tipus test de coneixements de terme municipal i de les ordenances municipals i insulars del Consell Insular de Formentera.

  3. PROVES FÍSIQUES

1. La qualificació final s’obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les fases de selecció.

2. El resultat es farà públic igualment en el tauler d’anuncis de l’OAC i a la web de la Corporació.

3. Els aspirants hauran d'acudir a la celebració de les proves proveïts del seu Document Nacional d'Identitat o document equivalent, podent el Tribunal requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si aquest Tribunal tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'autoritat convocant.

4. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que totes les proves objectives siguin corregides sense que es conegui la identitat de les persones que participen en el procés.

5. La qualificació definitiva dels aspirants estarà determinada per la suma de punts obtinguda en les diferents fases, les quals són eliminatòries.

DESENA. Resolució de la convocatòria i proposta de nomenament

  1. Finalitzades i valorades les proves, el Tribunal Qualificador publicarà la llista provisional dels aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del document d’identitat, en el tauler d'anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell.

  2. Els 2 aspirants que hagin obtingut globalment la millor puntuació cobriran les places ofertes de funcionaris/funcionàries de carrera, categoria POLICIA, per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

  3. Tots els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a contar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del Tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d'un assessor.

  4. El Tribunal tindrà un termini de 7 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l'esmena d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'elevarà automàticament a definitiva.

ONZENA. Nomenament i presentació de documents

1. Els aspirants que hagin obtingut la millor puntuació i que cobriran les places de funcionaris/funcionàries de carrera, categoria de POLICIA, tindran que presentar la següent documentació, davant el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), com a màxim en el termini de 15 dies naturals, a comptar des del dia següent al de la citació per part de la corporació:

  1. Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

  2. Fotocòpia de la targeta de afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

  3. Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

  4. Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

  5. Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

  6. Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (als efectes del càlcul de l’antiguitat).

Aquell/aquella que ja tingui condició de personal al servei de l’Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l’anterior nomenament. En aquest cas, tindran que presentar certificat de l’organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

2. L'aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenti la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base tercera, no podrà ser nomenat i s'anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3. Una vegada que l’aspirant seleccionat hagi presentat la documentació, i si tot és correcte, s’efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari/ària en pràctiques.

4. Per completar el procediment selectiu és necessari superar un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació del curs de capacitació de la categoria de Policia Local (a excepció de les persones que acreditin haver-lo superat i el tinguin degudament actualitzat) i per la superació de la fase de pràctiques al municipi de Formentera, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de Policia Local.

5. La fase de pràctiques tindrà la durada d'un any.

6. Aquelles persones que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a personal funcionari de carrera del Consell Insular de Formentera, per mitjà d'una resolució motivada del President del Consell Insular de Formentera, a proposta de l’òrgan responsable de la avaluació del període de pràctiques.

DOTZENA. Incidències

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.

Abans de la constitució del Tribunal, s'atribueix al President del Consell la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

2. Dins d'aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

TRETZENA. Impugnació.

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l'establert en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i en la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

  

ANNEX I: PROCES SELECTIU

El procés selectiu consistirà en la superació de tres fases:

PRIMERA: PROVA DE CATALÀ

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d'admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d'apte o no apte, i serà prèvia a la prova de coneixements i a la prova física. La qualificació de no apte o la no assistència de l'aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

SEGONA: PROVA DE CONEIXEMENTS

Totes les proves d’aquesta fase, són de caràcter obligatori i eliminatori.

Aquesta fase es puntuarà amb un màxim de 70 punts, i constarà de les següents proves de caràcter obligatori i eliminatori:

  1. PRIMER EXERCICI: PROVA DE CONEIXEMENT TIPUS TEST

L’exercici consistirà en respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcte. Aquest qüestionari es farà en base al temari que figura en les bases com Annex II, i constarà d’un total de 50 preguntes, amb un temps màxim de realització de 120 minuts en total. . Es valorarà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtenir un mínim de 10 punts per superar- lo.

Les preguntes no resoltes no s’han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d’una resposta, es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcte.

Per realitzar la qualificació de l’exercici, s’aplica la següent fórmula:

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes correctes

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

El resultat de la prova és igual al nombre de respostes encertades menys el nombre de respostes errònies dividit entre quatre, per la valoració màxima ( 20), tot això dividit pel nombre de preguntes de l’exercici (50).

{A-(E/4)} x 20

Q = ----------------------

P

SEGON EXERCICI: PROVA DE DESENVOLUPAMENT

Aquest exercici consisteix en respondre per escrit a 5 preguntes relacionades amb el temari establert a l’Annex II d’aquestes bases. El temps màxim de realització de l’exercici serà de 180 minuts.

La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 10 per superar-la.

TERCER EXERCICI: PROVA D’APTITUD PSICOLÒGICA I DE PERSONALITAT

Aquest exercici consistirà en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball de policia. Consistirà de tres parts:

  1. La primera consistirà en respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia, que farà d’assessor del tribunal. La valoració d’aquesta prova es de 0 a 10 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
  2. La segona consistirà en respondre la prova que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits a aquestes bases, que consistirà en un test. La valoració es de 0 a 5 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 2.5 per superar-lo. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 2.5.
  3. La tercera part és una prova de personalitat, que consistirà en un test. La valoració es de 0 a 5 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 2.5 per superar-lo. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 2.5.

El temps per la realització d’aquest exercici és de 2 hores i mitja.

QUART EXERCICI: PROVA TIPUS TEST DE CONEIXEMENTS DEL TERME MUNICIPAL DE FORMENTERA I DE LES ORDENANCES MUNICIPALS I INSULARS DE LA CORPORACIÓ.

Aquest exercici consisteix en respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals, només una és correcta, relacionades amb el contingut del temari elaborat pel Consell Insular de Formentera. Aquest temari es pot trobar al tauler d’anuncis i a la web de la corporació.

Es qualificarà a l’aspirant com apte o no apte. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d’apte.

A l’hora de valorar l’exercici es farà de la mateixa forma establerta a l’exercici primer d’aquesta segona fase: prova de coneixements.

TERCERA: PROVES FÍSIQUES

El dia de realització de les proves físiques serà necessari, a més d'acreditar la seva identitat mitjançant el DNI o document acreditatiu, aportar un certificat mèdic oficial expedit amb posterioritat a la data de publicació d'aquestes Bases al Butlletí Oficial de l'Estat, en el qual consti el següent: "El/La [Nom+cognoms+ número de col·legiat/col·legiada+DNI de la metge] certifica que la persona participant [Nom+cognoms+DNI de l'aspirant] reuneix les condicions físiques necessàries per a la realització de les proves físiques descrites a les Bases que regeixen la convocatòria i publicades al BOIB".

La presentació de dita certificada no exclou de l'obligació, dels aspirants aprovats, de sotmetre's al preceptiu reconeixement mèdic al que es refereix la Base onzena. Les persones aspirants que no aportin aquest certificat, o del mateix es dedueixi que no poden realitzar l'exercici, seran declarades no aptes pel Tribunal i excloses de la convocatòria.

L'exercici és obligatori i eliminatori. Consistirà a realitzar un total de cinc proves físiques. Aquestes proves són les establertes a l’Annex III.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 10 punts. Per superar-ho, els aspirants hauran d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts.

La valoració de cadascuna de les proves físiques serà de 0 a 10 punts.

Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem que s’assenyala. La nota final serà la mitjana obtinguda en les puntuacions de cadascuna de les proves, si bé el resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Segons l’establert a l’article 145.2 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, Reglament de la Policia Local de les Illes Balears, les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de la EBAP de l’article 163.3 del mateix Reglament, estan exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés de selecció en el que participin. Segons el que disposa l’article 163 del citat Decret 28/2015, de 30 d’abril, la validesa d’aquestos certificats és de dos anys que es comptaran des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que la obtenció d’aquest certificat, i es comptarà des de la data de finalització d’aquest curs bàsic. La validesa d’aquest curs bàsic de policia local, és de dos anys des de la data de finalització del mateix.

Per a la realització de les proves físiques, les persones aspirants hauran de presentar-se amb l'equip esportiu que correspongui a cada modalitat.

No es permetrà a les persones aspirants provar cap element o material abans de la realització de les proves.

Es podran realitzar proves per determinar substàncies psicoactives a totes o a alguna de les persones aspirants triades a l'atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre's a aquestes proves serà motiu d'exclusió del procés selectiu.

El Tribunal Qualificador podrà distribuir els aspirants en diferents grups per a la realització de les diferents proves. Entre una prova i la immediatament anterior haurà de transcórrer un termini mínim de trenta minuts.

El Tribunal Qualificador, prèvia audiència de l'aspirant i durant el desenvolupament de les proves físiques, podrà excloure a les persones aspirants que incorrin en algun dels següents fets:

  1. L'incompliment reiterat de les normes establertes per a cada exercici suposarà la consideració de no apte/a.

  2. Negar-se a sotmetre's al control de substàncies psicoactives.

  3. Haver pres qualsevol substància dopant inclosa en la llista aprovada per Resolució de 19 de desembre de 2008, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual s'aprova la llista de substàncies i mètodes prohibits en l'esport (BOE núm. 1, d'1 de gener de 2009).

  4. Faltar el respecte al Tribunal Qualificador que avaluï les proves o al personal auxiliar.

  5. Tenir un comportament incorrecte (cridar, fer soroll, aplaudir, utilitzar el telèfon mòbil, etc.) que no permeti desenvolupar correctament una prova i molesti la resta d'aspirants o al Tribunal.

  6. Utilitzar material no permès per fer les proves.

              

ANNEX II (TEMARI)

  1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
  2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del Poble.
  3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació.
  4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
  5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
  6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
  7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
  8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
  9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
  10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
  11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
  12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
  13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.
  14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.14. 
  15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
  16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.
  17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Diligències principals.
  18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.
  19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
  20. Llei orgànica 10/1995, de 23 novembre, del Codi Penal. Delictes contra l’Administració Pública. Delictes contra l’Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.
  21. Llei orgànica 10/1995, de 23 novembre, del Codi Penal. L’homicidi i les seves formes. Les lesions.
  22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats en les Illes Balears.
  23. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears. Principis Generals. Cossos de Policia Local. Estructura i règim de funcionament.
  24. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears. Principis generals del Règim Estatutari: Règim disciplinari
  25. Llei 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat cutadana. Règim sancionador.
  26. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de Protecció de la Seguretat Ciutadana. Disposicions generals. Documentació i la identificació personal.
  27. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l’Estatut.
  28. Característiques geogràfiques, socials i demogràfiques del municipi de Formentera. Localització dels centres públics i llocs d'interés general. Toponímia del municipi de Formentera.
  29. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
  30. La Policia Local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent en matèria d'horaris d'establiments, acampada, ordenança de retirada de vehicles i ordenança de publicitat dinàmica.

           

ANNEX III (PROVES FÍSIQUES)

Les proves físiques, seran exclusivament les que s’indiquin en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

  1. Prova d’aptitud física

Té com a finalitat comprovar, entre d’altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de l’aspirant. Consisteix en superar, amb una nota de 5 ó superior, les proves físiques que s’indiquen, d’acord amb els barems i els criteris que s’estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l’aspirant entregarà al tribunal un certificat metge en el qual es faci constar que reuneix totes les condicions físiques necessàries per realitzar-la. El fet de no presentar aquest certificat comportarà l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s’hauran de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que es senyalen. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 ó superior y que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior, serà no apte.

Resistència (1.000 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminació

≥4,25'

≥5,15'

≥6,00'

≥7,25'

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

0

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminació

≥4,40'

≥5,30'

≥6,20'

≥7,40'

Velocitat (50 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys y un dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminació

≥9,10"

≥9,40"

≥10,00"

≥11,15"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminació

≥9,15"

≥10,10"

≥11,10"

≥12,15"

Natació (50 m) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Es permet la realització de dos sortides nul·les i un sol intent. La sortida s’ha de fer des de fora de l'aigua, des de la plataforma, amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60"

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminació

≥47"

≥55"

≥57"

≥1,02"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

1,07"

Eliminació

≥52"

≥1'

≥1,02"

≥1,07"

Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment no es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.

Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminació

≤5,40

≤4,85

≤4,35

≤3,85

Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminació

≤2,08

≤1,97

≤1,87

≤1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminació

≤1,78

≤1,68

≤1,57

≤1,37

       

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

           

Formentera, 19 d’octubre de 2018

El President

Jaume Ferrer Ribas