Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 9891
Modificació acord carrera professional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de dia 10 de setembre de 2018, va adoptar l’acord que – a reserva dels termes definitius que resultin de l’aprovació de l’acta corresponent – a continuació es transcriu:

«Primer. Modificar la clàusula primera de l’acord a l’objecte d’incloure l’aplicació al personal laboral temporal o indefinit i al personal funcionari interí.

Aquesta clàusula quedarà redactada de la següent manera:

“Establir les bases per implantar la carrera professional horitzontal del personal funcionari de carrera, personal laboral fix, personal laboral temporal o indefinit i personal funcionari interí de l’Ajuntament de Manacor.

La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret dels empleats públics a l’art. 16 del RDL 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic dels Empleats Públics.

La carrera horitzontal consisteix en la progressió de graus, categories, escalons o altres conceptes anàlegs, sense necessitat de canviar de lloc de feina i de conformitat amb l’establert a la lletra b) de l’article 17 i a l’article 20.3 del mateix Estatut.

La carrera horitzontal ha de contribuir, així mateix, a l’actualització i el perfeccionament de la qualificació d’aquest personal i a la millora de la prestació del servei públic a l’Ajuntament de Manacor.”

Segon. Modificar la clàusula tercera a l’objecte d’afegir un apartat 4, que quedarà redactada de la següent manera:

“4. Personal laboral temporal o indefinit i personal funcionari interí que acreditin 5 anys o més de serveis prestats a l’Ajuntament de Manacor”.

Tercer. Modificar la clàusula 5.2 i la clàusula 5.3 a l’objecte de clarificar que el serveis prestats pel personal funcionari interí i pel personal laboral temporal o indefinit, els serveis prestats es referiran a serveis prestats a l’Ajuntament de Manacor, i quedarà redactat de la següent manera:

“2. El període mínim de serveis prestats, d’acord amb la clàusula tercera, per accedir a cada nivell és el següent:... ”

“3. Es consideren serveis prestats a l’efecte de requisits d’experiència prèvia d’accés a la carrera professional horitzontal, els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació amb reserva de plaça exercits en un lloc del mateix cos o escala – i especialitat, si escau- o en una categoria professional equivalent, a qualsevol administració, excepte per al personal funcionari interí i personal laboral temporal o indefinit, per als quals només es tindrà en compte l’experiència a l’Ajuntament de Manacor.”

Quart. Modificar la clàusula sisena, que quedarà redactada de la següents manera:

“La carrera professional es percebrà en la quantia corresponent al grau o nivell de carrera que es reconegui a cada treballador d'acord amb el següent calendari:

a) El 20% amb efectes econòmics des del dia 1 de juliol de 2016.

b) Un 10% més amb efectes econòmics a dia 1 de maig de 2018.

Per als propers anys i fins arribar al 100%, cada any s'incrementarà un 10% mínim, en funció de la disponibilitat pressupostària.”

Cinquè. Modificació de la Disposició Transitòria Primera a l'objecte d'incloure una nova convocatòria. A tal efecte, s'inclourà un nou apartat al punt 1 d'aquesta Disposició. Aquest apartat quedarà redactat de la següent manera:

“1. S’estableix un període transitori, que té per finalitat l’enquadrament inicial de nivell, amb caràcter extraordinari, al qual pot optar, per una sola vegada, el personal inclòs en aquest Acord. Fora d’aquest període d’implantació, només poden desenvolupar la seva carrera professional horitzontal en el model ordinari.

Durant aquesta fase extraordinària, el personal serà classificat en el nivell que li correspongui tenint en compte únicament i exclusivament el temps de serveis prestats. El personal que accedeixi a la carrera professional horitzontal per aquest procediment mantindrà inalterables tots els mèrits que tengui, així com el temps sobrer, que es podrà utilitzar per accedir a nivells superiors.

S'estableix una nova fase extraordinària, mitjançant la qual el personal que des de dia 2 de juny de 2016 fins dia 30 de juny de 2017, hagin completat el període mínim de serveis prestats per canviar de nivell, d'acord amb la clàusula 5 de l'acord de carrera professional, amb els mateixos requisits i característiques que es descriuen en aquesta punt.”

Sisè. Modificar la redacció de la Disposició Transitòria Quarta, que quedarà redactada de la manera següent:

“- Inclusió del personal funcionari interí i del personal laboral temporal o indefinit que acrediti 5 anys o més de serveis prestats a l’Ajuntament de Manacor, amb els següents efectes econòmics:

un 20% amb efectes a l’1 de gener de 2017

un 10% més amb efectes a l’1 de maig de 2018”

Setè. Incloure una Disposició Transitòria Cinquena, que quedarà redactada de la manera següent:

“S’estudiarà la viabilitat per a l’increment de la carrera professional per a persones majors de 60 anys, el qual, si és possible, tindrà efectes dins l’any 2017.

Vuitè. Fixar els efectes econòmics d’aquestes modificacions a l’1 de maig de 2018.»

  

Manacor, 20 de setembre de 2018

La batlessa,

Catalina Riera Mascaró