Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 9597
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 10 de setembre de 2018 per la qual es convoca el concert social del servei d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens a l’illa d’Eivissa, per al període 2018-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 13 d’agost de 2018, el director general de Planificació i Serveis Socials va emetre l’informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar 20 places del servei d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens a l’illa d’Eivissa.

2. En data 13 d’agost de 2018 la consellera de Serveis Socials i Cooperació va resoldre iniciar l’expedient de concertació del servei d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens, per als anys 2018-2022.

Fonaments de dret

1. La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

3. La Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

4. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5 El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

6 El Decret 66/2016, de 18 de novembres, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

7. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 31/2016, de 27 de maig, que defineix el servei d’acompanyament per a persones amb discapacitat.

8. El Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant el qual es crea la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

9. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar el concert social i establir el procediment de tramitació de la convocatòria per al servei d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens, d’acord amb l’annex.

2. Aprovar el Plec general de condicions tècniques per a la concertació de places del servei d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens per als anys 2018-2022, que es pot consultar a la pàgina web de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials (http://serveissocialsicooperacio.caib.es).

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 10 de setembre de 2018

La consellera Fina Santiago Rodríguez

   

ANNEX Convocatòria del concert social del servei d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens a l’illa d’Eivissa, per als anys 2018-2022

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria del concert social dels serveis d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens a l’illa d’Eivissa, per als anys 2018-2022, per a les entitats que tenen actualment aquests serveis acreditats per la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. I es dicta a l’empara del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de serveis d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens destinats a la rehabilitació psicosocial i la reinserció sociolaboral de persones recluses i exrecluses i persones en procés judicial, en l’àmbit territorial d’Eivissa.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.

3. Lloc i termini de presentació

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials), ubicada a la Plaça de la Drassana, 4, de Palma, o als llocs que determinen l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials) es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials), s’ha d’enviar per correu electrònic (planificacio@dgplafor.caib.es) el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials), en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

4. Requisits de les entitats

1. Els requisits que han de complir les entitats que es presentin a la convocatòria d’aquest concert social són els següents:

a) Tenir el servei de que es tracta acreditat de conformitat amb el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 31/2016, de 27 de maig.

b) Acreditar una experiència mínima de 6 mesos en la gestió de serveis d’acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens a Eivissa.

c) Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 4 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per concertar amb l’Administració el servei d’acompanyament indicant el nombre de persones usuàries a les què s’oferirà atenció.

5.3. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Certificat d’acreditació del servei per concertar.

b) Declaració responsable de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

c) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionades en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d’infraccions greus o molt freus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d’empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d’estrangers.

d) Acreditació de solvència financera disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

e) Acreditació de solvència tècnica disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

f) Certificat d’estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g) Acreditació de la titularitat de l’equipament o centre on es duu a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a un any.

h) Declaració del nombre total de places disponibles, signada per la direcció del servei.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

6. Tramitació dels concerts

6.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials han d’examinar les sol·licituds i la documentació que s’adjunta per determinar si compleix els requisits establerts en la convocatòria.

6.2. L’entitat pot sol·licitar, com a màxim, 20 places de la modalitat genèrica i 6 places de la modalitat intensa, d’acord amb el punt 8 d’aquesta convocatòria.

6.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals, o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l’apartat anterior, es requerirà a l’entitat interessada perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015.

 

7. Formalització dels concerts

7.1. El concert social s’ha de formalitzar en un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei, descrites en els plecs tècnics generals, i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009 i la normativa que la desplega.

7.2. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

8. Places i distribució territorial

8.1. La previsió del nombre total màxim de places per concertar és de 20 en l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa.

8.2. El servei es prestarà en dues modalitats de servei d’acompanyament, segons la tipologia de casos:

- Un servei d’acompanyament en modalitat genèrica. S’estima que 20 persones usuàries podran ser ateses en aquesta modalitat.

- Un servei d’acompanyament en modalitat intensa. S’estima que de les 20 persones usuàries del servei, 6 persones podran ser ateses en aquesta modalitat, complementària de la modalitat genèrica.

9. Vigència del concert

El termini de validesa d’aquest concert serà de quatre anys i s’iniciarà l’1 d’octubre de 2018 o la data en què es signi.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L’import màxim estimat per assignar, és de 965.510,40 € que es distribuirà entre les anualitats de 2018 a 2022. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de places que ofereixi l’entitat i pels serveis efectivament requerits per l’Administració.

10.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat sense que suposi un compromís de despesa. Per això, no consta una consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.3. El preu de referència màxim per plaça i persona usuària, d’acord amb l’informe de preus emès per la Direcció General de Planificació i Serveis Socials el 13 d’agost de 2018, és de:

a) El cost estipulat per plaça i persona usuària atesa en la modalitat genèrica del Servei d’Acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens.

- Cost anual persona usuària atesa: 6.976,11 €/any (per un total estimat de 20 persones usuàries)

b) El cost estipulat per plaça i persona usuària atesa en la modalitat intensa, complementària de la modalitat genèrica del Servei d’Acompanyament per a persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens.

- Cost anual persona usuària atesa: 16.975,91 €/any per un total estimat de 6 persones usuàries)

11. Condicions tècniques d’execució

11.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 86/2010, modificat pel Decret 31/2016.

11.2. El Plec general de condicions tècniques detalla les condicions específiques de l’acció concertada, les característiques concretes de la població per atendre, el sistema de facturació i, si escau, la participació econòmica de les persones usuàries, així com el règim de realització amb mitjans aliens i les penalitzacions que s’han d’aplicar en cas d’incompliment de l’entitat. També han de concretar els requisits de qualitat de l’activitat del servei que es concerta, han de limitar els aspectes tècnics i econòmics que es poden modificar al llarg de l’execució del concert, i han de fixar els sistemes de seguiment i control del concert.

11.3. L’entitat ha de disposar d’un programa informàtic per a la gestió de les places concertades.

 

12. Seguiment

12.1. Els tècnics dels serveis d’acompanyament són els responsables del seguiment dels casos atesos i s’han de coordinar amb la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, els centres penitenciaris, els serveis socials comunitaris bàsics i la resta de recursos sociosanitaris.

12.2. Els tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

12.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.

12.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

13. Obligacions de les entitats concertades

Mitjançant el concert social, les entitats que prestin el servei s’obliguen a complir el Plec general de condicions tècniques, que estableix les obligacions de les entitats concertades, i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els decrets de desplegament i d’aplicació corresponents.

14. Penalitats

L’incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei podrà donar lloc a la imposició de penalitzacions, d’acord amb el Plec general de condicions tècniques.

15. Criteris d’accés

Els criteris d’accés i la llista d’espera estan establerts en l’apartat 2.6.3 de l’annex del Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

16. Publicitat

16.1. Les entitats d’iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat, la condició d’entitat concertada, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que es facilitarà des de l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

16.2. Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei d’acompanyament de persones amb diagnòstic de salut mental i necessitat de suport extens concertat amb el Govern de les Illes Balears, amb el logotip corresponent, que li proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixi per escrit amb les persones usuàries de les places concertades .

17. Prerrogatives de l’Administració

17.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo, resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

17.2. Els acords que adopti l’òrgan instructor a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

18. Causes d’extinció

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 28 del del Decret 48/2017, de 27 d’octubre.

19. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.