Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 9262
Convocatòria i bases específiques de les proves selectives per a l'accés a la categoria d'oficial de policia local, pel sistema d'accés restringit de promoció interna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovació de les bases específiques i convocatòria de proves selectives per a l’accés a la categoria d’Oficial de policia local, pel sistema d’accés restringit de promoció interna.

El dia 11 de setembre de 2018 la Junta de Govern de l'Ajuntament de Sóller va aprovar la convocatòria i les bases específiques de les proves selectives per a l’accés a la categoria d’Oficial de policia local, pel sistema d’accés restringit de promoció interna, així com a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears com a continuació es transcriuen:

CONVOCATÒRIA I BASES ESPECÍFIQUES DE LES PROVES SELECTIVES PER L’ACCÉS A LA CATEGORIA D’OFICIAL DE POLICIA LOCAL, PEL SISTEMA D’ACCÉS RESTRINGIT DE PROMOCIÓ INTERNA.

1.- Objecte, característiques, normativa i procediment de selecció.

1.1-L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com personal funcionari de carrera 3 llocs d’Oficial de la Policia Local de l’Ajuntament de Sóller pel procediment de concurs-oposició pel torn restringit de promoció interna.

Aquestes places estan incloses en l’oferta d’ocupació corresponent a l’exercici 2018, aprovades per acord plenari i publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 91 de 24 de juliol de 2018.

1.2-Les característiques d’aquest lloc són:

ESCALA: Administració especial,

SUBESCALA: Serveis Especials,

CLASSE: policia local i els seus auxiliars,

CATEGORIA: Oficial.

GRUP: C1

1.3-Titulació mínima exigida:

1.-Batxiller superior o qualsevol equivalent amb aquest títol establert per l'Ordre EDU/520/2011, de 7 de març, per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de batxiller regulats en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

2.-Coneixements de la llengua catalana nivell B2

1.4-Superació del període de pràctiques:

Amb posterioritat a les fases d’oposició i concurs, l'aspirant proposat per al nomenant ha de superar un període de pràctiques integrat tant per la superació dels curs de capacitació per a l’accés a la categoria d’Oficial de l’Escola Balear d’Administració Pública, com de la fase de pràctiques al municipi que tindrà una durada de sis mesos, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria d’Oficial.

Els aspirants que acreditin haver superat el curs de capacitació i el tenguin degudament actualitzat, restaran exemptes de realitzar-lo.

1.5-Normativa aplicable:

S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de l’esmentada Llei 4/2013; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Tex Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2.- Qualificacions:

Seran les que s’especifiquen a la fase de concurs i les corresponents als exercicis de la fase d’oposició.

3.- Categoria i composició del Tribunal qualificador.

Categoria del tribunal: Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat en la categoria de primera.

4.- Principis generals i composició del Tribunal qualificador.

4.1.- L’òrgan de selecció és col·legiat i la composició s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s’ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es podrà exercir aquesta representació per compte d’un altre.

4.2.- Composició. El Batle President de l’ajuntament de Sóller ha de nomenar els membres del tribunal i els seus suplents i s’ha de publicar al tauler d’anuncis de la Web d’aquest Ajuntament.

El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

President/a: designat pel Batle President de l’Ajuntament de Sóller entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.

Vocals: un vocal proposat per la Direcció General competent en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un designat per l’Ajuntament de Sóller.

Secretari: designat per l’Ajuntament de Sóller, amb veu i vot.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

Podran assistir amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals per efectuar funcions de vigilància i vetlla del desenvolupament del procés selectiu.

De conformitat amb l’article 150.2 del Decret 25/2015. de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4.3.- Abstenció i recusació.-

Els membres del tribunal han d’abstenir-se d’intervenir, i ho han de notificar a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic dels sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives d’accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre.

4.4.- Constitució i actuació.-

El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a, ni secretari/ària. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l’article 121 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El Tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que puguin suscitar el procés selectiu i en tot cas, fins que es faci la valoració final de les fase de pràctiques.

Els membres del tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre de les mateixes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l’adequada interpretació de les bases.

El tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d’empat, es repetirà la votació fins una tercera vegada, en la qual, si persisteix l’empat, aquest ho dirimirà el president amb el seu vot.

El Tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

4.5.- Actes del Tribunal.

El secretari/ària del Tribunal aixecarà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de celebració d’exercicis, on es farà constar les qualificacions dels exercicis i les incidències si és el cas. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites pels membres del tribunal.

Les actes, numerades i rubricades, constituiran l’expedient, que reflectirà el procediment selectiu portat a terme. Una vegada finalitzat el procediment selectiu, es remetrà pel secretari/ària del tribunal al departament de Recursos Humans, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

5.- Requisits dels aspirants

5.1-A més dels exigits en les Bases Generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l’Ajuntament de Sóller, les persones aspirants hauran de reunir els requisits referits a la data de finalització del termini d’admissió de sol·licituds:

  1. Tenir nacionalitat espanyola.

  2. Tenir divuit anys complerts.

  3. Tenir la condició de funcionari de carrera i una antiguitat de dos anys en la categoria d’agent de la policia local de Sóller.

  4. Estar en possessió o en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, del títol acadèmic exigit. Als efectes laborals, segons l'article 4.3 de l'ordre EDU/1603/2009, serà vàlida la superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, sempre que s'acreditin alguns dels següents requisits: o bé estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o haver superat almenys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris, tenir en compte DA5ª de l'Ordre EDU/1603/2009 modificada per l'Ordre EDU/520/2011.

  5. Estar en possessió dels permisos de conduir de les classes A i B.

  6. Presentar certificat mèdic que acrediti l’aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual se vol accedir, segons especifica l’article 165.2 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament Marc de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears. En el cas que l'aspirant hagi passat la revisió mèdica amb la qualificació d'«apte», realitzada per l'Ajuntament dins el mes de febrer de 2018 als efectes de la prevenció de riscos laborals i vigilància de la salut, estarà exempte de presentar l'esmentat certificat mèdic, havent-ho de fer constar a la corresponent sol·licitud d'admissió a les proves.

  7. No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

  8. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

  9. Comprometre’s a portar armes i, si n’és el cas, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

  10. Tenir el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana, de conformitat amb el que estableix l’apartat 3.a) del Decret 11/2017. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

  11. El justificant de l'abonament de la taxa pels drets d'examen.

5.2.- Amb caràcter previ a la presa de possessió, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Se realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

5.3.- Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. En cas que, una vegada que s’hagi pres possessió de la vacant, es donin una o diverses causes d’exclusió es podrà revocar el nomenament.

6.- Drets d’examen:

La taxa per als drets d'examen són de 15'-euros, que s’hauran d’abonar dintre del termini d’admissió d’instàncies, sense que es puguin abonar en un altre moment en la següent entitat bancària:

BANKIA ES16 2038 3389 2864 0000 0108.

El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquestes bases.

7.- Anuncis

Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran únicament al tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Sóller.

8.- Presentació de sol·licituds i documentació

8.1.- Presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han de presentar al Registre General de l’Ajuntament, dins el termini de deu dies naturals comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les instàncies presentades en la forma prevista en el citat article 16.4, no seran admeses encara que consti que es van enviar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, de no ser remeses a l'Ajuntament de Sóller al següent correu electrònic barbona @ a-soller.es, amb la justificació de l'enviament i la data de remissió de la sol·licitud del dia en què es va enviar i els requisits necessaris per a ser admesos.

8.2.- Presentació de requisits.

A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en la sol·licitud, les persones interessades han d’adjuntar la documentació que s’assenyala a continuació:

a) Fotocòpia compulsada del DNI en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Fotocòpia compulsada del certificat del nivell B2 de coneixement de la llengua catalana expedit per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé del títols, diplomes i certificats equivalents d’acord amb la normativa vigent.

d) Fotocòpia compulsada dels permisos de conduir de les classes A i B.

e) Resguard justificatiu d’haver ingressat íntegrament els drets d’examen.

La documentació que han d’aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, ha de ser mitjançant l’original o la fotocòpia compulsada.

8.3.- Presentació de mèrits.

Tots aquells mèrits avaluables d’acord amb el barem establert a la fase de concurs de la present convocatòria, no s’han d’adjuntar a la sol·licitud, atès que només els han de presentar mitjançant original o fotocòpia compulsada o acarada, aquelles persones que hagin superat la fase oposició.

A aquest efecte el Tribunal qualificador establirà un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aprovats de la fase oposició, per tal que les persones aspirants presentin aquesta documentació en el Registre General de l’Ajuntament.

Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no es valoraran. En aquest cas, els mèrits es computaran a data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada següent:

  1. Curs de capacitació: Certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.

  2. Serveis prestats: Certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

  3. Estudis acadèmics oficials: Còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esposrt.

  4. Coneixement de llengua catalana : Certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconegut d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

  5. Coneixement altres llengües: Certificats expedits per l’EBAP, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats , equivalents amb els nivells del Marc Comú europeu.

  6. Cursos de formació : Certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’EBAP o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

8.4.- Les persones aspirants han de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.

La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el consentiment des afectats perquè el departament de Recursos Humans l’utilitzi per la seva gestió, i és obligatòria la formalització. Es disposa, en tot cas, dels drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent i és responsable del fitxer l’Àrea de Governació.

9.- Admissió dels aspirants

En el termini màxim de 10 dies hàbils, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, l’autoritat convocant o la que en tengui la delegació, ha de dictar resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al tauler d’anuncis de la web municipal, amb expressió del nom i del número de DNI de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, de la causa de la no admissió. La corresponent resolució ha d’indicar el lloc, la data i l’hora d’inici del procés selectiu. Als efectes de l’establert a la present convocatòria, s’entenen com a causes d’exclusió no esmenables:

  • La realització del pagament de la taxa fora del termini de presentació d’instàncies.

  • La presentació de la sol·licitud fora de termini.

  • La falta d’acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia de termini de presentació d’instàncies.

  • Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o del previst a les bases específiques de cada convocatòria.

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seu noms consten a la relació pertinent de persones admeses.

Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d’anuncis de la seu electrònica de la Corporació.

Les persones sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació, servirà de notificació a efectes d’impugnacions i recursos.

Els errors de fet poden ser esmentats en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

 

10.- Relació d’aprovats.

Conclosa la valoració del procés selectiu, el tribunal qualificador exposarà al tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament de Sóller, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats, així com del número de DNI.

El tribunal farà una única llista atenent a l’ordre de puntuació obtinguda.

Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, de la publicació per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d’un assessor.

El tribunal tindrà un termini de 10 dies hàbils per resoldre les reclamacions, i tot seguit, farà pública, al tauler d’anuncis de la pàgina web municipal, la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació.

Llista d'aprovats i presentació de documents:

D’acord amb la citada llista, el tribunal qualificador elevarà a la Batlia, l’acta de l’última sessió del concurs oposició, on s’inclourà la relació d’aprovats i la proposta del corresponent nomenament. En l’acta de l’última sessió, s’inclourà, si escau, la llista de les persones aspirants que hagin estat incloses a la llista d’aprovats sense plaça, als efectes de constituir la corresponent borsa de treball.

Un cop publicada la llista definitiva al tauler d’anuncis de la web municipal, els aspirants que hi figurin com a proposta per prendre possessió, disposaran d’un termini de vint dies naturals des de la data de publicació, per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

L’incompliment d’aquest termini o si de l’examen de la documentació presentada se’n dedueix que l’aspirant no compleix els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efectes totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

11.- Funcionaris en pràctiques

Els aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenats personal funcionari en pràctiques de la categoria d'Oficial.

El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.

En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s’ha de mantenir fins que siguin nomenades personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat com a no apte.

Una vegada superat el termini de pràctiques i a l’aspirant se li declara apte, el tribunal qualificador ha d’elevar a la Batlia l’acta corresponent, qui resoldrà i n’ordenarà la publicació.

Si la persona aspirant es qualificada com a no apte en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà la persona aspirant de la borsa resultant del procés selectiu que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves per ser nomenat funcionari en pràctiques.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12.- Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

13.- Incidències

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s’originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

 

14.- Impugnació i revocació.

14.1- Contra aquesta convocatòria, les llistes definitives de persones admeses i excloses, subsanades de les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, davant el Batle, en un termini d’un mes a partir de la publicació.

En via judicial, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d’aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o , en cas de que s’hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per a resoldre el de reposició (un mes) té l’administració, si no es produeix i notifica la resolució.

14.2- Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant el Batle en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la publicació, exposició en el tauler d’anuncis o notificació individual.

Contra el actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

14.3- En qualsevol moment, sempre abans de la presentació de les sol·licituds per les persones aspirants, El Batle podrà modificar o deixar sense efecte la convocatòria mitjançant l’adopció de la resolució corresponent. En els restants supòsits, per a l’anul·lació o la revisió d’ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s’estarà al que preveuen els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015.

15.- Fases del concurs-oposició

15.1.- Fase d’oposició.

Exercicis. Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

15.1.1.- Prova d’aptitud física.

Aquesta prova té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants.

Consistirà en la superació de les cinc proves parcials que es determinin, incloses a l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Les proves físiques que s’han de superar globalment d’acord amb el barem i els mèrits que assenyala l’annex 1.

El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.

La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a5, serà de no apte.

Els aspirants que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP reflectit a l’article 163 del Decret 28/2015, resten exemptes de fer les proves físiques.

15.1.2.- Prova de coneixement tipus test.

Consistirà en respondre per escrit un mínim de 50 i un màxim de 100 preguntes d’un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre el 30 temes que figuren a l’ANNEX II, inclosos en el temari aprovat per Resolució de la Presidenta de l’EBAP, a proposta del Director gerent, de 22 de desembre de 2015 (BOIB núm. 1, de 2 de gener de 2016).

La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no s’han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia, o si figura més d’una resposta, s’han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:

(A-(E/4) x 20

Q= ------------------------------

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l’exercici.

15.1.3.- Prova de desenvolupament.

Consistirà en respondre per escrit un mínim de 5 preguntes formulades pel Tribunal entre els temes que figuren a l’ANNEX II.

Aquesta prova s’ha de valorar de 0 a 20 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

15.1.4.- Prova d’aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policial. Aquesta prova ha de constar de dues parts:

Primera: Consistirà en respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Segona: Consistirà en respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits d’acord amb les funcions de la categoria d’Oficial previstes a l’acord MFU 1 que aprova la relació de les funcions dels llocs de treball del personal policial adscrit al Cos de la Policia Local (BOIB núm. 86, de 9 de juny de 2015) i que podran consistir en un test o una entrevista personal.

La valoració és de 0 a 10 punts i s’ha de obtenir un mínim de 2 per superar-les. Quedaran eleiminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

15.1.5.- Prova pràctica.

Consistirà en resoldre un o diversos casos pràctics relacionats amb les matèries que figuren en el temari de la convocatòria.

La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 10 per superar-la.

15.1.6.- Prova coneixements de les ordenances.

Prova tipus test de les ordenances municipals, que consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, relacionades amb el contingut del tema elaborat per l’Ajuntament de Sóller.

S’ha de qualificar l’aspirant com a apte o no apte.

La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d’apte.

Les ordenances municipals objecte d'estudi:

-Ordenança municipal de circulació

-Ordenança municipal de neteja viària i recollida de residus urbans i/o municipals.

-Ordenança municipal reguladora de la convivència, defensa i protecció animal en l’entorn humà.

-Ordenança reguladora de la taxa per a l’autorització administrativa de l’estacionament de vehicles de tracció mecànica en els espais públics municipals

-Ordenança reguladora dels horaris d’establiments, espectacles públics i activitats recreatives.

-Ordenança municipal reguladora de l’ús de la via pública.

Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web de l'Ajuntament de Sóller.

15.2.- Fase de concurs.

El barem de mèrits és el que s’estableix a l’ANNEX IV del Decret 28/2015. de 30 d’abril, pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 65.40 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

  1. Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.

  2. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

  3. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o dels resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

  4. Coneixement de la llengua catalana: certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

  5. Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’EBAP, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

  6. Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’EBAP o homologats o concertats per l’EBAP., per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions púbiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

  7. Reconeixement honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de l’Ajuntament de Sóller, s’ha d’acreditar en la forma següent:

a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.

b) L’administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte del mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que consideri adient per a la seva constància en el procediment del concurs.

d) Les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. En tot cas, els certificats relatius als serveis prestats a altres administracions, s’hauran d’aportar per part de les persones interessades, encara que els mateixos hagin estat reconeguts per l’Ajuntament de Sóller.

e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditar amb la sol·licitud.

16.- Barem de puntuació.

El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent:

16.1.- Valoració del curs de capacitació.

- Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs de capacitació per a l’accés a la categoria d’Oficial és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0.5 fins a un màxim de 5 punts.

- Valoració del curs de capacitació d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració per la possessió del curs de capacitació corresponent és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,4 fins a un màxim de 4 punts.

16.2.- Valoració dels serveis prestats-

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0.016 punts

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0.033 punts c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial de policia local : 0.041 punts

d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0.050 punts

16.3.- Antiguitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb el criteris següents:

Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local:--------------------------------------------------------0.2 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

16.4.- Estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional.

En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 19’5 punts, d’acord amb el criteris següents:

  1. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, d’ensenyament professional d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els d’ensenyament esportiu de grau superior, així com tots els títols que han estat declarats equivalents: 0.5 punts, fins un màxim de 1.5 punts, titulacions acadèmiques superiors, però inferiors al títol de graduat universitari o equivalent: 0.75 punts fins un màxim de 1.5 punts.

  2. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1.5 punts, fins a un màxim de 4.5 punts.

  3. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

  4. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0.25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1.5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0.5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Real Decret 1393/2007, de 29 d’octubre. Fins un màxim de 1.5 punts.

  5. Per cada títol de doctor: 1.5 punts, fins a un màxim de 4.5 punts.

Només s’ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

16.5.- Valoració dels coneixements de llengües.

16.5.1.- Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins una puntuació màxima de 2.50 punts:

  1. Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

  2. Nivell B1: 1.25 punts.

  3. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1.50 punts.

  4. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1.75 punts

  5. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

  6. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0.50 punts.

S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell alt aportat per les persones interessades ( excepte en el cas que estar en possessió d’un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s’exigeix com a requisit).

En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.

16.5.2.- Coneixement d’altres llengües.

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes, les universitats, l’EBAP, altres escoles d’Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5.40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula de l’ANNEX 4, del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 2 de maig de 2015, Sec. I. Pàg. 22087).

17.- Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’EBAP o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió europea o en altres administracions públiques de l’Estat espnayol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en que consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una univeristat determinada.

17.1 Formació relacionada amb l’àrea professional.

Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4.5 punts.

Es valoren, per cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia violència de gènere, delictes d’odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb el criteris que s’indiquen a continuació:

  1. Per cada certificat d’aprofitament: 0.005 punts per hora.

  2. Per cada certificat d’assistència: 0.0025 per hora.

  3. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0.0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.

No s’ha de valorar la formació que constitueixi una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

17.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3.5 punts.

  1. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

  2. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0.75 punts per títol, fins a un màxim de’1.5 punts.

  3. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0.1 punts per cr`dit ECTS, fins a un màxim d’1 punt.

Els títols en càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

17.2.- Formació no relacionada amb l’àrea professional.

Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP:

  1. Per cada certificat d’aprofitament: 0.005 punts per hora

  2. Per cada certificat d’assistència: 0.0025 punt per hora.

17.2.1.- Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts:

  1. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0.5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

  2. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0.05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt.

El títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits no es valoren en aquest apartat.

18.- Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3.5 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

  1. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

  2. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0.5 punts

  3. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0.25 punts.

  4. Felicitacions públiques: 0.01 punts.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurades per un ajuntament només s’han de valorar en els procediments per accedir a un lloc de treball d’aquest mateix ajuntament.

En el supòsit de concessió d’una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l’ajuntament corresponent pel mateix motiu, només es pot valorar a l’efecte de concurs, una de les dues.

El tribunal queda facultat per establir les oportunes equivalències.

19.- Valoració de las proves físiques.

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0.1, fins a un màxim d’1 punt.

20.- Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final dels concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

60                     40

PT = ------------- o + ------------------ c

O                       C

PT: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d’oposició.

o: punts obtinguts en la fase d’oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs.

c: puntuació obtinguda en la fase de concurs.

  

ANNEX I. PROVA D’APTITUD FÍSICA.

Les proves físiques han de ser exclusivament les que s’indiquen en l’ANNEX 3, del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que regula el Barem de puntuació de les proves físiques per a ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears ((BOIB núm. 67, de 2 de maig de 2015, Sec. I.-Pàg. 22083).

Les proves físiques són totes les que hi figuren al barem de puntuació, obligatòries i eliminatòries.

  

ANNEX II. PROVA DE CONEIXEMENTS.

Aqueta prova consisteix en respondre un qüestionari d’un mínim de 50 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives del programa que s’indica a continuació, de les quals només una és la correcta.

El nombre màxim de temes és de 30.

La valoració d’aqu

esta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la, segons determina l’apartat 15.1.2 d’aquestes bases.

Tema 1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució Espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i llibertats. El Defensor del poble.

Tema 3. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el President de la Comunitat Autònoma i els Consells Insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l’Estatut.

Tema 4. L’acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. La validesa de l’acte administratiu. La notificació dels actes administratius. El recursos administratius.

Tema 5. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats, drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

Tema 6. Reial Decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències del municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 7. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament General de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial Decret legislatiu 339/1990.

Àmbit d’aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

Tema 8. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament General de Conductors.

Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 9. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament General de Vehicles.

Normes generals. Annex II.

Tema 10. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció de tipus d’incidents per nivells de complexitat. Estudi previ per a l’elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents prevists. Selecció d’agents per elaborar dispositius per incidents imprevists.

Tema 11. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Principis generals. Cosso de policia local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 12. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 13. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 14. Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.

Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 15. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

Tema 16. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Principals diligències.

Tema 17. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

Delictes contra l’Administració pública. Delictes contra l’Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

Tema 18. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

Tema 19. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

Delictes contra la seguretat viària.

Tema 20. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

Delictes sobre l’ordenació del territori i l’urbanisme.

Tema 21. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

Tema 22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitat a les Illes Balears. Títol I. Disposicions generals

Tema 23. Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’Armes.

Objecte. Definicions, Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.

Tema 24. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana.

Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

Tema 25. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana.

Actuacions pel manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

Tema 26. La violència de gènere. Llei 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.

Tema 27. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d’una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L’avaluació de les polítiques. La metodologia de l’avaluació.

Tema 28. Lideratge d’equips.

Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l’acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

Tema 29. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, per al qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció mecànica i tramvies.

Tema 30- Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, per al qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

  

ANNEX III

Tribunal Qualificador pel procediment selectiu especial per cobrir les places corresponents a l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, grup C, subgrup C1 de la categoria d’Oficial, pel sistema d’accés restringit de promoció interna i pel sistema de concurs oposició .

President/a Titular i Suplent: designats pel Batle President de l’Ajuntament de Sóller

Vocals, Titulars i Suplents:

Primer. Proposats per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals

Segon: Proposats per l'Escola Balear d'Administració Pública

Tercer: Proposats per la Prefectura de la Policia Local de l’Ajuntament de Sóller

Secretari/a: Designat/ada pel Batle President de l’Ajuntament de Sóller, amb veu i vot.

  

SÓLLER, (en data 11 de setembre de 2018

Batle,

Jaume Servera Servera)