Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 9100
Acord del Consell de Govern de 7 de setembre de 2018 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Aquests col·lectius són els següents:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.

  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.

  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.

  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.

  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca en ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.

Aquest Acord es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d’11 de març), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:

  • Personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 31 de març de 2017.

  • Personal adscrit als processos de liquidació gestionats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant l’any 2017.

  • Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:

  1. El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives dels bucs.

  2. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels bucs de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.

  3. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.

  4. La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.

Posteriorment, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:

  • Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques de suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.

  • Personal laboral adscrit a les oficines d’atenció al públic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears fins al 31 de desembre de 2017.

  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) en relació, exclusivament, amb les tasques de direcció, gestió i execució en emergències.

Després, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:

  • Professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació.

  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.

  • Personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

Més tard, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 23 de març de 2018 (BOIB núm. 37, de 24 de març), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi va afegir el personal laboral de l’Agència de Turisme de les Illes Balears que s’ha de transferir en el marc de les competències de promoció turística al Consell Insular de Mallorca, en relació només amb les tasques duites a terme durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de març de 2018, ambdós inclosos. L’Acord del Consell de Govern de 23 de març de 2018 desplegava efectes des de l’1 de gener de 2018 fins al 31 de març de 2018.

A més, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 13 d’abril de 2018 (BOIB núm. 46, de 14 d’abril), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi va afegir el personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears que presta serveis de gestió de dependència, fins que s’implanti el nou sistema informàtic de gestió de la dependència i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2018.

Així mateix, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 13 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87, de 14 de juliol), que va tornar a incloure dins l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, de conformitat amb la modificació feta per l’Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017, el personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis que s’esmenten en l’Acord de 10 de març de 2017.

La darrera modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va dur a terme per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 27 de juliol de 2018 (BOIB núm. 93, de 28 de juliol), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi va afegir el personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, amb la categoria professional de governant/a.

El Servei de Salut dels Illes Balears, mitjançant una resolució de 7 de març de 2018, va aprovar l’encomana de gestió del servei de transport sanitari terrestre urgent i gestors telefònics de la Central de Coordinació d’Urgències Mèdiques de les Illes Balears, a partir de l’1 d’abril de 2018, a l’entitat pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears (GSAIB).

La prestació del servei de transport sanitari terrestre urgent cobreix el territori de les Illes Balears, i comprèn el transport i l’assistència sanitària que siguin considerats urgents segons el criteri del Centre Coordinador d’Urgències Mèdiques (CCUM) de la Gerència 061.

El servei de transport sanitari urgent es presta 24 hores al dia durant els 365 dies de l’any, la qual cosa implica que en situacions puntuals de descoberts el personal que fa aquesta feina, el personal tècnic d’emergències sanitàries, ha de fer de forma excepcional cobertures extraordinàries, fora de la jornada habitual, amb l’objectiu de garantir la prestació d’aquest servei de forma ininterrompuda.

En èpoques de màxima activitat, la compensació d’aquestes hores extraordinàries amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, ja que la reducció de cobertura que implica incrementa el problema i causa un greu perjudici en la prestació del servei.

Per altra part, l’Acord del Consell de Govern de 23 de març de 2018 esmentat abans, que va modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, no va incloure els treballadors de l’Agència de Turisme de les Illes Balears que també formaven part de l’àrea de promoció turística i acumulaven hores extraordinàries, i que finalment no varen ser traspassats. De conformitat amb la nova estructura de l’Agència (anomenada Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears, d’acord amb el Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, es reestructura i es regula l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears), la reubicació i la nova adscripció funcional suposa la impossibilitat que es puguin compensar amb temps de descans les hores extraordinàries acumulades. Així, es dona la situació excepcional en la qual els treballadors que formaven part de l’àrea de promoció turística (assistència a fires) durant el primer trimestre de 2018 i que tenien hores extraordinàries acumulades no poden compensar aquestes hores amb temps de descans donades les seves noves tasques funcionals.

Per aquests motius, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei respectiu, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 i ampliar la relació dels col·lectius laborals als quals es permet fer serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals, per tal d’incorporar-hi el personal tècnic d’emergències sanitàries de l’entitat pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears i també el personal adscrit a l’àrea de promoció turística (assistència a fires) de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears en relació només amb les tasques duites a terme durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de març de 2018, ambdós inclosos.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de 7 de setembre de 2018, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.

  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.

  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.

  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.

  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca en ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

  • Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques de suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.

  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) en relació, exclusivament, amb les tasques de direcció, gestió i execució en emergències.

  • Professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació.

  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.

  • Personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears que presta serveis de gestió de dependència, fins que s’implanti el nou sistema informàtic de gestió de la dependència i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2018.

  • Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:

  1. El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives de les embarcacions.

  2. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives de les embarcacions de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.

  3. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.

  4. La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.

  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, amb la categoria professional de governant/a.

  • Personal tècnic d’emergències sanitàries de l’entitat pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears.

  • Personal adscrit a l’àrea de promoció turística (assistència a fires) de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears en relació només amb les tasques duites a terme durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de març de 2018, ambdós inclosos.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 7 de setembre de 2018

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra