Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 8853
Publicació del conveni mitjançant el qual el Consell de Mallorca assumeix la titularitat i la gestió del centre i servei "Residència Miquel Mir" de l'Ajuntament d'Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del que disposa la Disposició Addicional 2a de la Llei 3/2017, de 7 de juliol, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears es publica el conveni signat en data 27 d'agost de 2018 per part del Consell de Mallorca i l'Ajuntament d'Inca:

«CONVENI PER L'ASSUMPCIÓ DE LA TITULARITAT I GESTIÓ DEL CENTRE I SERVEI «RESIDÈNCIA MIQUEL MIR» DE L'AJUNTAMENT D'INCA PER PART DEL CONSELL DE MALLORCA

Parts

El senyor Miquel Ensenyat Riutort, president del Consell Insular de Mallorca, amb CIF S-0711002-F i domicili al carrer del Palau Reial, 1, de Palma, que actua en l'exercici de les funcions que li atribueix l'art. 9.1 de la Llei 8/2000, dels Consells Insulars i l'art. 34.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

El senyor Virgilio Moreno Sarrió batle de l'Ajuntament d'Inca , amb CIF P0702700F i domicili social a Plaça d'Espanya, 1, d'Inca, que actua en l’exercici de les facultats  que   li   atribueix l’article 21.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

Antecedents

1. L’article 70.4 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears estableix que són competències pròpies dels consells insulars les matèries següents: serveis socials i assistència social; desenvolupament comunitari i integració; política de protecció i atenció a les persones dependents; complements de la Seguretat Social no contributiva; voluntariat social, i polítiques d’atenció a les persones i als col·lectius en situació de pobresa o necessitat social.

2. Són competències pròpies del Consell de Mallorca la protecció i atenció de persones dependents i la creació, organització i gestió de centres i serveis residencials especialitzats de caràcter insular, segons el que s'estableix a l’article 9 de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, a l'article 70.4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'estatut d'autonomia de les Illes Balears i a l'article 37 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

3. La residència Miquel Mir, és de titularitat Municipal, i per tant, pertany a l'Ajuntament d'Inca. Es troba situada al carrer Sant Francesc, número 52 d'Inca, en el centre de la ciutat. Es tracta d'un edifici antic en el qual s'han duit distintes reformes, però és fa necessari una reforma integral per poder seguir atenent a persones amb dependència segons la normativa vigent.

4. El Ple de l’Ajuntament d’Inca, a la seva sessió ordinària de dia 27 de juliol de 2017, va acordar que el servei de residència permanent de persones majors que presta l’Ajuntament d’Inca, mitjançant l’organisme autònom Residència Miquel Mir, reuneix els requisits de l’apartat 1 de la Disposició addicional segona de la Llei 3/2017 de 7 de juliol; i en conseqüència sol·licita al Consell Insular l’inici del procediment per a l’assumpció de la titularitat i gestió del servei esmentat, així com la creació d’una comissió mixta de conformitat amb el que disposa l’apartat 2 de la Disposició addicional segona de la Llei 3/2017.

5. L'IMAS, a través de la Direcció Insular d'Atenció a la Dependència, una vegada rebuda la petició de l’Ajuntament d’Inca de cedir la gestió de la Residència Miquel Mir, al Consell de Mallorca, està interessat en finançar i realitzar el projecte de les obres de reforma i adequació de la residència i centre de dia Miquel Mir d'Inca a la normativa actual vigent sobre obertura i funcionament de centres de serveis socials per a gent gran i, la seva posterior gestió i explotació del servei com a centre sociosanitari públic d'atenció a persones majors dependents de caràcter insular.

6. En data 11 de desembre de 2017 es va constituir la Comissió Mixta d'assumpció de la titularitat i gestió dels centres i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell de Mallorca.

7. En data 11 de juny 2018 la Comissió Mixta d'assumpció de la titularitat i gestió dels centres i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell de Mallorca va fer una proposta d'acord entre ambdues parts que es va ratificar el Ple de l'Ajuntament d'Inca de dia 28 de juny de 2018, i al Ple del Consell de Mallorca de dia 27 de juliol de 2018, i que va ordenar entre d'altres prescripcions, que l'assumpció de la titularitat i gestió dels centres i serveis «Residència Miquel Mir» s'estableixi mitjançant un conveni que han de subscriure el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament d'Inca, que s'ha de formalitzar en el termini que determina l'acord esmentat.

Ambdues parts ens reconeixem la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d’acord amb les següents:

Clàusules

Primera

Objecte del conveni

L'objecte del conveni és l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell Insular de Mallorca, i per tant dels mitjans personals del centre i servei «Residència Miquel Mir» els llocs de treball dels quals estiguin adscrits a la «Residència Miquel Mir», d'Inca, com també els mitjans materials i d'altra naturalesa de titularitat «Residència Miquel Mir» afectes a aquests equipaments – i que s'especifiquen en aquest document .

Segona

Personal afectat

El personal laboral afectat és el que es relaciona en el certificat del secretari de l'Ajuntament d'Inca, de data 26 de març de 2018, amb les modalitats contractuals i jornades de feina que s'hi especifiquen i que s'adjunta com a annex I a aquest acord.

Si a la data efectiva del traspàs hi hagués personal laboral substitut, que ha de ser objecte de traspàs, aquesta circumstància amb indicació de les persones, categories i jornades, ha de ser acreditada mitjançant certificat del secretari de l'Ajuntament d'Inca.

Tercera

Amortització de places

Les places de la plantilla del personal laboral de la Residència Miquel Mir afectades per l'esmentat traspàs queden amortitzades, segons acredita el certificat del secretari de l'Ajuntament d'Inca, en relació el Ple de l'Ajuntament d'Inca, de data 31 de maig de 2018, on es varen aprovar els acords següents:

«Amortitzar totes les places que figuren a la plantilla de personal laboral de l'OA Residència Miquel Mir, prèvia subrogació per part del Consell de Mallorca».

Quarta

Reconeixement de personal indefinit no fix

El Patronat de la Residència Miquel Mir i el Ple de l'Ajuntament d'Inca han reconegut la condició de personal indefinit no fix a tres empleades, segons acrediten els certificats lliurats pel Secretari de l'Ajuntament d'Inca, de data 25 d'abril de 2018 i 4 de juny de 2018, que s'adjunten com a annexos III i IV.

Annex III certifica que el Patronat de la Residència Miquel Mir, en sessió ordinària de dia 23 d'abril de 2018 va aprovar «Reconèixer que la relació laboral de les treballadores amb l'OA Residència Miquel Mir ha adquirit, la condició de personal laboral indefinits no fixos:

- Sra. Antonia Escat Ballester contractada el 9 de març de 1994 com a personal laboral en la categoria d'auxiliar de geriatria (ara tècnics auxiliars d'infermeria).

- Sra. Rosario Contreras Tárraga contractada el 27 de maig de 1996 com a personal laboral en la categoria d'ajudant de cuina.

- Sra. Magdalena Núñez Alomar contractada l'1 de juliol de 1995 com a personal laboral en la categoria personal de neteja».

Annex IV certifica que en el Ple de l'Ajuntament d'Inca de 31 de maig de 2018 es va aprovar la ratificació de l'acord del Patronat de la Residència Miquel Mir, de la sessió de dia 23 d'abril de 2018, esmentat en el punt anterior.

Amb excepció de les senyores Escat, Contreras i Núñez, la resta de personal té la naturalesa jurídica de personal laboral temporal.

Cinquena

Règim jurídic

El personal laboral objecte de la present proposta d'acord se li aplica el règim jurídic sobre successió d'empresa previst en l'article 44 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

En conseqüència de l'aplicació de l'esmentat article, el Consell de Mallorca, a partir de la data prevista per als efectes d'aquest conveni se subroga en tots els drets i les obligacions que els treballadors tenen reconeguts a l'organisme autònom local de l'Ajuntament d'Inca i han de mantenir el règim retributiu amb la modalitat contractual de procedència i el fons social. Així mateix, els treballadors tindran la representació legal que correspongui. L'Ajuntament d'Inca respondrà de les reclamacions de qualsevol naturalesa jurídico, administrativa i econòmica que tinguin efectes anteriors a la subrogació.

L'Ajuntament d'Inca ha informat, segons acrediten els certificats del secretari de l'Ajuntament d'Inca de data 7 de juny de 2018, als representants legals dels treballadors, i als propis treballadors, afectats per l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell de Mallorca, dels següents termes:

- La data prevista del traspàs.

- Dels motius del traspàs.

- De les conseqüències jurídiques, econòmiques i socials, pels treballadors.

- De les mesures previstes respecte dels treballadors.

Finalitzat el termini de la cessió del dret d'ús i superfície de l'edifici «Residència Miquel Mir», el personal quedarà adscrit al Consell de Mallorca per poder continuar prestant el servei.

Sisena

Retribucions

Les retribucions del personal traspassat es regiran per la taula salarial resultant del pressupost de l'organisme autònom Residència Miquel Mir, aprovat pel Ple de l'Ajuntament de 20/02/2017. S'ajunta com a annex VI, el certificat del Secretari de l'Ajuntament d'Inca de la taula salarial del personal laboral de l'organisme autònom Residència Miquel Mir, resultants del pressupost d'aquest organisme per a l'any 2017, el qual va ser aprovat definitivament pel Ple de 20/02/2017.

Es deixa constància de l'import del capítol I de l'organisme autònom Residència Miquel Mir. S'ajunta com a annex VII, certificat de l'Interventor de l'Ajuntament d'Inca en el qual certifica «Que en el pressupost de l'any 2018 de la Residència Miquel Mir, aprovat en data 20 de novembre de 2017 pel Ple de l'Ajuntament d'Inca, el capítol I de despeses de personal gaudeix d'un import d'1.170.329,55 euros».

A la data del traspàs l'Ajuntament d'Inca ha de liquidar les retribucions i indemnitzacions amb el personal traspassat, sense que quedin deutes pendents. En el supòsit de deutes pendents anteriors a la data del traspàs, el personal traspassat les reclamarà a l'Ajuntament d'Inca.

Setena

Fons Social

L'Ajuntament d'Inca ha de liquidar la part proporcional del fons social el dia del traspàs. En el supòsit de discrepàncies el personal traspassat ho reclamarà a l'Ajuntament d'Inca. S'adjunta com a annex VIII, certificat del Secretari de l'Ajuntament d'Inca en el qual certifica «Que segons el pressupost per al 2018 de l'organisme autònom Residència Miquel Mir, la partida destinada al fons social per a l'any 2018 del personal empleat és d'un import de 13.189,86 euros».

Vuitena

Organització i estructuració del personal

Així mateix, el Consell de Mallorca, en ús de la seva potestat d'autoorganització, ha de decidir la forma d'organització i estructuració d'aquest personal, el qual, s'incorpora a la plantilla pressupostària de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a Residència Miquel Mir, a la vegada que s'articula mitjançant un catàleg de lloc de feina/ Relació de llocs de feina específic.

Les relacions laborals dels treballadors traspassats s'han de continuar regint pel Conveni col·lectiu del personal laboral de la Residència Miquel Mir d'Inca, aprovat per Acord del Ple de l'Ajuntament d'Inca el 26/11/2004, segons certifica el secretari de l'Ajuntament d'Inca (Annex IX). Per altra banda, el Secretari de l'Ajuntament d'Inca certifica que el dia 21 de maig de 2018 s'ha presentat en el registre de l'Autoritat Laboral de les Illes Balears el conveni col·lectiu del personal laboral de l'Organisme Autònom de la Residència Miquel Mir de l'Ajuntament d'Inca per a realitzar el tràmit de la seva inscripció i publicació amb número de registre 001398» (Annex X).

El personal laboral afectat serà reubicat temporalment en els centres de l'IMAS, sense rebre per part de l'IMAS cap compensació addicional per desplaçament del seu lloc de feina.

Novena

Borses de personal temporal

Fins que no es constitueixin noves borses ordinàries, extraordinàries o específiques de personal, la selecció de personal laboral temporal es durà a terme a través de les borses constituïdes per l'Ajuntament d'Inca (Residència Miquel Mir) abans de la data d'efectivitat del traspàs. L'Ajuntament d'Inca i el Patronat ha facilitat a l'IMAS la titularitat i la gestió de les borses existents, segons certificats que s'adjunten com a annex XI.

A l'annex XI el Secretari de l'Ajuntament d'Inca certifica que el Patronat de la Residència Miquel Mir, en sessió ordinària de dia 23 d'abril de 2018, va aprovar:

«Primer.- Acordar la duplicitat dels següents borsins d'ús compartit entre l'Ajuntament d'Inca i els organismes autònoms.

- RH2015/000486. Borsí d'ordenances-conserge de l'Ajuntament d'Inca i els seus organismes autònoms.

- RH2016/000517. Borsí de netejadors/es de l'Ajuntament d'Inca i dels seus organismes autònoms.

Segon.- Acordar la cessió de la titularitat i gestió dels següents borsins al Consell de Mallorca-

- Exp. 142006/113 Borsí de cuiner/a.

- Exp. 142006/117. Borsí d'ajudant de cuina.

- Exp. 142006/108. Borsí de rentaplats.

- Exp. RH2016/000023. Borsí d'auxiliars de geriatria, ara denominades tècnics auxiliars d'infermeria.

- RH2015/000486. Borsí d'ordenances-conserge de l'Ajuntament d'Inca i els seus organismes autònoms.

- RH2016/000517. Borsí de netejadors/es de l'Ajuntament d'Inca i dels seus organismes autònoms».

Aquest acord del Patronat de data 23 d'abril de 2018 va ser ratificat pel Ple de l'Ajuntament d'Inca de 31 de maig de 2018 segons acredita l'esmentat annex IV.

Desena

Traspàs dels usuaris

L'Ajuntament d'Inca finançarà l'estada dels usuaris que a la data en que es faci efectiu l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» estiguessin ocupant una plaça municipal en concepte de serveis residencials o servei d'estades diürnes, aplicant els preus estipulats al BOIB núm. 143 de 12 de novembre de 2016 Resolució de revisió i adequació de preus públics plaça/dia per a l'any 2017 en els centres residencials i els centres d'estada diürna per a persones majors amb els que es realitzi concert de reserva i ocupació de plaça amb l'IMAS.

L'Ajuntament d'Inca haurà de fer-se càrrec d'aquesta despesa, així com de l'aplicació de les revisions de preu, mentre les persones usuàries d'ambdós serveis segueixin d'alta i no siguin baixa per canvi a plaça de dependència o per baixa definitiva al servei.

Les persones usuàries del servei de residència seran reubicades al centre residencial Llar dels Ancians, una vegada es faci efectiu l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» durant el temps que durin les obres de reforma integral de la «Residència Miquel Mir».

S'adjunta a la proposta d'acord, l'annex XII, la relació dels usuaris de cada servei que estan d'alta a cada servei, la versió definitiva del qual s'incorporarà al moment de la signatura del conveni.

Onzena

Cessió de béns mobles

L'Ajuntament d'Inca , atès que s'ha de fer una reforma integral de tot l'edifici «Residencia Miquel Mir», retirarà tots els béns mobles de la part destinada a atenció residencial, en el termini d'un mes des del trasllats dels residents de la residència Miquel Mir al centre Llar dels Ancians, com s'especifica més endavant l'assumpció de la titularitat del centre i servei «Residència Miquel Mir», si després d'aquest termini restàs algun ben moble l'IMAS en podrà fer l'ús que en consideri més adient.

En el cas dels béns mobles de l'espai destinat a centre de dia, es farà un inventari que s'enumera en l'annex XIII, i el Consell n'acceptarà la cessió i adscriurà els béns a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials en el termini d'un mes des de la signatura del conveni.

Dotzena

Cessió d'ús dels mitjans patrimonials

L'Ajuntament d'Inca, atès que s'ha de fer una reforma integral de tot l'edifici «Residència Miquel Mir», i a l'empara de l'art. 71 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques, cedirà l'ús dels béns immobles que s'adjunten a la proposta d'acord com annex XIV, per un termini de 50 anys al Consell Insular de Mallorca. El Consell haurà de destinar els immobles a l'atenció de caràcter assistencial, restant prohibit destinar els immobles a ús administratiu, excepte l'ús administratiu per auxiliar i donar suport a les funcions assistencials.

Previ acord entre les parts el Consell podrà destinar els immobles a altres usos diferents als anteriorment indicats. L' incompliment de les anteriors obligacions per part del Consell, relatives al destí dels immobles, donarà lloc a la resolució del conveni sense cap tipus d’indemnització

El Consell Insular de Mallorca per la seva banda, una vegada signat el conveni de cessió d'ús i dret de superfície presentarà el projecte de reforma integral de la «Residència Miquel Mir» i l'executarà per poder adaptar el centre a la normativa actual per centres residencials i de dia per a persones majors dependents. Una vegada acabada la reforma es presentarà el projecte de gestió sociosanitari del centre «Miquel Mir» que albergarà places de residència per a persones amb dependència, persones amb necessitats d'atenció sociosanitària i de servei de centre de dia.

L'acord de l'Ajuntament d'Inca, previst a l'art. 140.5 de la Llei Municipal s'haurà d'ajustar al projecte elaborat per l'IMAS i concedirà el termini màxim de 4 anys previst per l'article. En cas de que el Consell de Mallorca exhaureixi el termini sense haver finalitzat les obres es convocarà una nova Comissió Mixta a fi de renegociar el termini.

Per poder obtenir la bonificació del 95% de la quota de l'Impost sobre Construccions, Instal•lacions i Obres que es regula a l'article 4.2 a) de l'Ordenança fiscal municipal reguladora de dit impost, s'acorda que prèvia petició del Consell de Mallorca, el Ple de l'Ajuntament d'Inca declararà expressament que l'obra que realitzi el Consell de Mallorca consistent en la reforma integral de la Residència Miquel Mir és d'especial interès o utilitat municipal pel fet que hi concorrin circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l'ocupació que així ho justifiquin .

Tretzena

Cessió dels contractes subscrits per a l'Ajuntament d'Inca

L'Ajuntament d'Inca, manifesta que no té cap contracte de subministrament i/o servei amb cap proveïdor objecte de cessió. En el cas de que hi hagués algun contracte a la data en que es faci efectiu l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir», l'Ajuntament cedirà al Consell Insular de Mallorca els contractes que estiguin en vigor a la signatura del conveni, amb el consentiment previ del contractista, i s'incorporaria la informació com annex a l'acord.

L'Ajuntament d'Inca s'obliga a comunicar al Consell Insular de Mallorca les propostes de modificació de les clàusules contractuals que proposin els contractistes quan se sol·liciti el seu consentiment, i el Consell Insular de Mallorca pot rebutjar la cessió dels contractes si les modificacions sol·licitades suposen una càrrega per al seu funcionament normal.

L'assumpció del Consell Insular de Mallorca dels contractes que té subscrits l'Ajuntament d'Inca s'ha de fer en cada cas d'acord amb el que determini la normativa aplicable a cada contracte.

 

Catorzena

Correccions o rectificacions en els annexos

En el supòsit que sigui necessari introduir correccions o rectificacions en els annexos d'aquest conveni, aquestes s'han de dur a terme, una vegada constatada la necessitat de l'esmena per l'Administració de l'Ajuntament d'Inca i el Consell Insular de Mallorca, mitjançant un certificat expedit per la secretaria de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials i l'Ajuntament d'Inca. Del contingut d'aquest certificat, se n'ha de donar compta a la secretaria de la Comissió Mixta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per el Consell Insular de Mallorca.

Quinzena

Jurisdicció competent

Aquest conveni té naturalesa administrativa. Les qüestions litigioses que puguin sorgir sobre la interpretació i el compliment del conveni s'han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa.

Setzena

Efectes

L'assumpció de la titularitat i gestió dels centres i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell de Mallorca es produirà el dia 1 de setembre de 2018 amb el traspàs de tots els mitjans personals i materials descrits a aquest Acord.»

Palma, 27 d'agost de 2018

El president del Consell Insular de Mallorca

Miquel Ensenyat Riutort

El batle de l'Ajuntament d'Inca

Virgilio Moreno Sarrió

ANNEX I
Relació del personal a subrogar d'acord al certificat del secretari de l'Ajuntament d'Inca, de data 26 de març de 2018, amb les modalitats contractuals i jornades de feina que s'hi especifiquen

Lloc

N.º

DNI

Llinatge I Nom

TITULAR

OCUPAT

TIPUS DE CONTRACTE

JORNADA

TÈC.AUX.INFERMERIA

1

43152145M

Aguirre Palacios Araceli

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

3

41536844V

Bassa Moragues Margarita

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

2

78215709T

Bolivar Vega Estefania

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

4

18233982L

Carbonell Vanrell Antonia

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

5

42972683N

**Escat Ballester Antonia

NO

SI

indefinit no fixo

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

6

41520763J

Espada Bibiloni Mª Carmen

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

7

44863890K

Fernández Latorre Ana Mª

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

8

43026372L

Garcia Rodriguez Ana Maria

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

9

35092853M

Guinart Gonzalez Maria Carmen

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

10

72452870H

Hidalgo Espada Mª Dolores

NO

SI

Contracte d'interinitat

66% de la Jornada (reducció per cura fill)

TÈC.AUX.INFERMERIA

11

43013781D

Medina Franco Mª Antonia

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

12

43037251L

Morro Martorell Catalina

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

13

42972480Q

Negre Sastre Margarita

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

14

43178199T

Tello Socias Francisca Maria

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

15

43137626E

Velazquez Escobar Ana Belen

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

TÈC.AUX.INFERMERIA

16

43012519N

Vives Martorell Angela

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

D.U.I.

1

43126132M

Capo Rossello Francisca

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

D.U.I.

2

43171863N

Guinjoan Flores Marta

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

FISIOTERAPEUTA

1

78217256Y

Pol Perello Margalida (50%jornada)

NO

SI

Contracte d'interinitat

50% de la jornada

METGE

1

42978426M

Segui Tugores Juan (25% Jornada)

NO

SI

Contracte d'interinitat

25% de la jornada

TREBALL.FAMILIAR

1

78197929E

Mestre Rigo, Francisca

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

CUINER/A

1

43013816K

Domingo Nadal Paulina (pendent Concurs)

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

CUINER/A

2

43050230A

Segui Martorell Antònia (pendent Concurs)

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

AJUDANT CUINA

1

78201418S

**Contreras Tarraga Rosario

NO

SI

indefinit no fixo

Jornada completa

NETEJADORA

1

78209977H

**Nuñez Alomar Magdalena

NO

SI

indefinit no fixo

Jornada completa

NETEJADORA

2

43060863X

Mas Llabres Juana (pendent Concurs)

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

NETEJADORA

3

42969957T

Molina Moll Josefa

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

AUX.ADMINISTR.

1

43071496V

Mari Valero Margarita

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

RENTAPLATS

1

30821368B

Morales Martin Manuel (reducc.jornada Cura Familiar)- 66,66 % Jornada

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

PORTER- Ordenança

1

43133114H

Llompart Beltran Barbara

NO

SI

Contracte d'interinitat

Jornada completa

ANNEX II No consta numerat a l'Acord però fa esment a la clàusula Tercera, en la qual consta transcrita.

ANNEX III certifica que el Patronat de la Residència Miquel Mir, en sessió ordinària de dia 23 d'abril de 2018 va aprovar «Reconèixer que la relació laboral de les treballadores amb l'OA Residència Miqual Mir ha adquirit, la condició de personal laboral indefinits no fixos:

- Sra. Antonia Escat Ballester contractada el 9 de març de 1994 com a personal laboral en la categoria d'auxiliar de geriatria (ara tècnics auxiliars d'infermeria).

- Sra. Rosario Contreras Tárraga contractada el 27 de maig de 1996 com a personal laboral en la categoria d'ajudant de cuina.

- Sra. Magdalena Núñez Alomar contractada l'1 de juliol de 1995 com a personal laboral en la categoria personal de neteja».

Consta transcrit a les clàusules del conveni

ANNEX IV certificat que en el Ple de l'Ajuntament d'Inca de 31 de maig de 2018 es va aprovar la ratificació de l'acord del Patronat de la Residència Miquel Mir, de la sessió de dia 23 d'abril de 2018, esmentat en el punt anterior. Consta transcrit a la clàusula Quarta.

L'ANNEX V No consta numerat a l'Acord però fa esment a la clàusula Cinquena, en la qual consta transcrita.

ANNEX VI, el certificat del Secretari de l'Ajuntament d'Inca de la taula salarial del personal laboral de l'organisme autònom Residència Miquel Mir, resultants del pressupost d'aquest organisme per a l'any 2017, el qual va ser aprovat definitivament pel Ple de 20/02/2017

RESIDÈNCIA MIQUEL MIR

1% d'increment per al 2017

PRESSUPOSTS 2017

CNAE:8710

CATEGORIA

JORNADA

SOU BASE (12 pagues)

RESIDÈNCIA (12 pagues)

P.TRANSP (12 pagues)

1P.EXT.PROR (12 pagues)

2P.EXT.

BRUT

TIP.COTITZ.

SEG.S.EMPR

TOTAL

TÈC.AUX.INFERMERIA

JORNADA COMPLETA

14.064,89

519,03

610,35

1.172,07

2.344,15

18.710,49

31,40%

5.875,09

24.585,58 €

NETEJADORA

JORNADA COMPLETA

11.883,63

519,03

610,35

990,30

1.980,61

15.983,92

33,50%

5.354,61

21.338,53 €

CUINER/A

JORNADA COMPLETA

13.272,03

519,03

610,35

1.106,00

2.212,01

17.719,42

31,40%

5.563,90

23.283,32 €

AJUDANT CUINA

JORNADA COMPLETA

12.485,90

519,03

610,35

1.040,49

2.080,98

16.736,75

31,40%

5.255,34

21.992,09 €

RENTAPLATS

JORNADA COMPLETA

11.883,63

519,03

610,35

990,30

1.980,61

15.983,92

31,40%

5.018,95

21.002,87 €

AUX.ADMINISTR.

JORNADA COMPLETA

14.064,89

519,03

610,35

1.172,07

2.344,15

18.710,49

30,90%

5.781,54

24.492,03 €

D.U.I.

JORNADA COMPLETA

20.032,60

770,95

610,35

1.669,38

3.338,77

26.422,05

31,40%

8.296,52

34.718,57 €

METGE

JORNADA COMPLETA

6.255,25

519,03

610,35

521,27

1.042,54

8.948,44

31,40%

2.809,81

11.758,25 €

FISIOTERAPEUTA

25% JORNADA

10.016,24

385,48

610,35

834,69

1.669,37

13.516,13

31,40%

4.244,06

17.760,19 €

PORTER

50% JORNADA

9.694,91

519,03

610,35

807,91

1.615,82

13.248,02

31,40%

4.159,88

17.407,90 €

ANNEX VII, certificat de l'Interventor de l'Ajuntament d'Inca en el qual certifica «Que en el pressupost de l'any 2018 de la Residència Miquel Mir, aprovat en data 20 de novembre de 2017 pel Ple de l'Ajuntament d'Inca, el capítol I de despeses de personal gaudeix d'un import d'1.170.329,55 euros». Consta transcrit a les clàusules del conveni

ANNEX VIII, certificat del Secretari de l'Ajuntament d'Inca en el qual certifica «Que segons el pressupost per al 2018 de l'organisme autònom Residència Miquel Mir, la partida destinada al fons social per a l'any 2018 del personal empleat és d'un import de 13.189,86 euros». Consta transcrit a les clàusules del conveni

ANNEX IX. Conveni col·lectiu del personal laboral de la Residència Miquel Mir d'Inca, aprovat per Acord del Ple de l'Ajuntament d'Inca el 26/11/2004, segons certifica el secretari de l'Ajuntament d'Inca

 

CONVENI COL·LECTIU DEL PERSONAL DE LA RESIDÈNCIA MIQUEL MIR D'INCA(2004)

Article 1

Parts que concerten el Conveni col·lectiu

D'una banda, actua l'Ajuntament d'Inca per mitjà del Sr. Bmé Segúi Prat , designat a aquest efecte, i de l'altra, els representants dels treballadors. Totes dues parts es reconeixen amb capacitat suficient per subscriure aquest document.

Article 2

Àmbit funcional

El present conveni regula les relacions laborals entre l'Ajuntament d'Inca i el seu personal laboral de la Residència Miquel Mir, segons allò que preveu la Llei de l'Estatut dels treballadors (LET).

Article 3

Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplicarà a tot el personal laboral que presti els seus serveis retribuïts a la Residència Miquel mir d'Inca, bé fic en plantilla, interins o en contractes, inscrits com a tals en el règim general de la Seguretat Social

Article 4

Àmbit territorial

l'àmbit territorial d'aplicació serà tot el municipi d'Inca.

 

Article 5

Àmbit temporal i vigència

El present Conveni col·lectiu entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2005, independentment de la data de la seva publicació en el BOIB, i acabarà el dia 31 de desembre de 2008.

En els seus efectes econòmics s'aplicaran a partir del dia 1 de gener de 2005, segons annex I.

Qualsevol de les parts signants del Conveni podrà denunciar-lo dins els tres darrers mesos de vigència. Una vegada denunciat les parts estaran obligades a reunir-se per constituir la Comissió Negociadora i iniciaran les deliberacions del pròxim Conveni en un termini màxim de 30 dies a comptar des de la data de registre de la denúncia.

En cas de no haver-hi denúncia, es prorrogarà tàcitament per períodes anuals.

Des de la denúncia fins a la signatura del nou conveni, s'entendrà prorrogat el present en totes les seves clàusules, exceptuant els efectes econòmics i la jornada laboral, els qual seran objecte de revisió anual negociada.

Article 6

Comitès i delegats

El Comitè d'Empresa i els delegats del personal, en el seu cas, tendran les competències, les garanties i els deures assenyalats en la normativa vigent i disposats en el present Conveni col·lectiu.

Article 7

Salaris

Els salaris seran percebuts mensualment. Mentre sigui vigent el present Conveni col·lectiu no podran afectar-lo convenis col·lectius d'altre àmbit.

Pel que fa a l'estructura salarial, s'adjunta annex I.

l'increment proposat es distribuirà en dues anualitat, un 50% durant l'any 2005 i l'altre en el 2006.

Article 8

Pagues extraordinàries

S'estableixen tres pagues extraordinàries; les esmentades pagues seran iguals a les retribucions mensuals, una d'elles serà prorratejada.

Article 9

Hores extraordinàries

Els treballadors hauran d'estar d'acord amb la realització d'hores extraordinàries, en el cas de realitzar-les seran retribuïdes amb el 75% d'increment sobre el salari real que correspondria a cada hora ordinària de la jornada laboral. Si l'hora extraordinària és nocturna o festiva, l'increment sobre el salari es calcularà sobre el valor de l'hora nocturna o festiva. El càlcul del modul/hora serà el resultat de dividir la totalitat de retribucions anuals pel nombre d'hores de treball efectiu anual.

L'elecció del tipus de compensació es convindrà entre la direcció del centre i la persona afectada. Pactada la compensació en descans, la concreció del gaudiment la faran la direcció i el treballador consensuadament, sempre tenint en compte que el lloc de feina ha de quedar cobert amb personal de la mateixa categoria. En el supòsit de compensació econòmica, l'empleat podrà elegir si aquesta es fa mitjançant un pagament únic o mensualment.

Article 10

Plus de festivitat, nocturnitat, treballs específics i per conducció

PLUS DE FESTIVITAT: es consideren hores festives els diumenges i les compreses entre les 0 hores i les 24 hores del dia assenyalat com a festiu. L'increment per la prestació del servei serà del 25% sobre el mòdul/hora establert per al càlcul de les hores extraordinàries. La compensació dels dies lliures per festius es durà a terme preferentment de forma programada entre el representant dels treballadors i la direcció del centre.

Pel seu especial significat es consideren festius especials Nadal i Cap d'Any per al personal que dugui a terme els seus serveis des del començament del torn de nit del 24 al 25 de desembre fins a l'acabament del torn de tarda de dia 25, i del del començament del torn de nit del 31 de desembre a l'1 de gener, i fins a l'acabament del torn de tarda de dia 1de gener.

PLUS DE NOCTURNITAT: es consideren hores nocturnes les compreses entre les 22 hores i els 8 hores. L'increment serà del 25% sobre el mòdul/hora extraordinària.

PLUS DE CONDUCCIÓ: l'increment serà del 25% sobre el mòdul/hora establert per al càlcul de les hores habituals.

PLUS DE DESPLAÇAMENT: el personal laboral de la Residència Miquel Mir cobra 48,00 € mensuals com a plus de desplaçament.

Article 11

Llicències retribuïdes

El personal laboral al servei de la Residència Miquel Mir d'Inca tendrà dret a gaudir de llicències retribuïdes per la durada que s'assenya en els següents casos, i per les quals l'empresa podrà sol·licitar la justificació documental pertinent:

a) MATRIMONI: quinze dies naturals

b) PART DE L'ESPOSA O COMPANYA: tres dies naturals si es produeix en la mateixa illa i cinc dies si és fora

c) MORT, ACCIDENT, MALALTIA O INTERVENCIÓ QUIRÚRGICA DEL CÒNJUGE, COMPANY O PARENT DE 1 ORDRE: cinc dies naturals si es produeix a la mateixa illa i set dies si és fora

d) MATRIMONI DE PARES, FILLS O GERMANS: un dia natural si es produeix a la mateixa illa, ampliable a tres si és fora.

e) LACTÀNCIA D'UN FILL/A: una hora diària fins als dotze mesos del naixement. L'esmentat permís podrà ser utilitzat indistintament pel pare o la mare, però no simultàniament, i en el cas que els dos cònjuges tenguin treball remunerat.

f) PER ASSISTIR A EXAMEN i altres proves d'aptitud i avaluació a centres oficials durant els dies de la seva realització.

g) PEL TEMPS INDISPENSABLE per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic.

h) PEL TEMPS INDISPENSABLE per a acudir a consultoris mèdics i especialistes per la Seguretat Social o equivalent.

i) PER TRASLLAT DE DOMICILI: dos dies

j) PER PART, ADOPCIÓ O ACOLLIMENT: es tendrà dret a 120 dies naturals, ampliables en el supòsit de part, adopcions o acolliments múltiples en quinze dies naturals més per cada fill a partir del segon, que es podran repartir segons la llei vigent.

k) PER FILLS MENORS O MINUSVÀLIDS: els qui per raions de guarda legal hagin de tenir cura d'algun menor de 8 anys, o disminuïts psíquic o físic que no desenvolupi altra activitat retribuïda, tendran dret a una reducció de la jornada de treball, amb la disminució proporcional del salari.

l) AL LLARG DE L'ANY, ELS TREBALLADORS TENDRAN DRET a gaudir de fins a nou dies de llicència o permís per assumptes particulars; en tota cas haurà de garantir-se que es pugui gaudir d'un assumpte particular durant cada jornada laboral a cada col·lectiu.

m) PERMÍS PER ASSISTIR a cursos, jornades, congressos, etc., amb autorització prèvia de l'Ajuntament, amb la finalitat de fomentar el nivell de treball i el cultural del personal.

n) PODRAN ACUMULAR-SE al període de vacacions les llicències contingudes en els apartats a), b), c) i k).

En qualsevol moment, l'empresa podrà sol·licitar la justificació documental de qualsevol dels apartats, a excepció de l'I).

Article 12

Vacances

Tot el personal té dret a un mes de vacances. El personal que ho desitgi podrà gaudir de les vacances en dies laborals; aquests dies no podran excedir de 25 a l'any.

Abans que acabi el darrer trimestre de l'any, els treballadors i l'empresa es comprometen a confeccionar un calendari de vacances, amb la finalitat d'ajustar les necessitats del servei de la manera més eficaç possible.

Durant el període en el qual els treballadors de la Residència Miquel Mir gaudeixin de les seves vacances, l'empresa es compromet a cobrir amb personal aquests llocs de feina de manera que el funcionament del centre no es vegi afectat.

Posat el cas que en els mesos de juny a setembre, per excés de peticions, s'ultrapassi el percentatge establert per a les vacances, es fixarà un torn rotatori, atenent a les dates en què els sol·licitants en gaudiren en els anys anteriors.

S'assignarà un nou període de vacances al personal laboral que per baixa de malaltia o accident immediatament anterior a l'inici de les vacances no pogués gaudir-ne.

Article 13

Excedències no retribuïdes

Seran:

a) FORÇOSES: es concedirà excedència amb reserva de lloc de treball al treballador/a que hagi d'accedir a càrrec públic, polític o sindical incompatible amb la seva activitat normal. Aquesta situació persistirà durant el temps que duri l'ocupació del càrrec a que accedeixi. Un cop finalitzada l'activitat pública es disposarà de 30 dies naturals per reintegrar-se en el seu lloc habitual; si no es du a terme la reincorporació, s'entendrà que hi renuncia.

b) VOLUNTÀRIA: per poder accedir-hi el personal laboral fix s'han de donar els requisits següents: 1. haver treballat dos anys com a mínim a l'Ajuntament. 2. No haver gaudit d'altra excedència en la mateixa empresa en els tres anys anteriors; 3. Es tendrà dret a un període de llicència no retribuïda d'un mínim de tres mesos dins un període de dos anys. La sol·licitud de llicència es presentarà com a mínim amb una alteració de set dies a l'inici; 4. La durada de l'excedència no podrà ser superior a cinc anys.

El reingrés del treballador/a, transcorreguda l'excedència, s'efectuarà quan a l'empresa es produeixi una vacant, si no n'hi hagués igual o semblant a la que tenia abans de sol·licitar la seva excedència.

 

Article 14

Jornada de treball

La jornada laboral serà la vigent al conjunt de les administracions locals segons el còmput anual.

Article 14.1

Torn de treball

No es poden canviar els torns arbitràriament, sempre s'ha de realitzar consensuat amb el conjunt dels treballadors; no seran vàlids els pactes individuals en aquesta matèria.

Si és necessari i per motius justificats es pot dur a terme un canvi de torn sempre que sigui per ajustar l'organització i poder oferir un servei adequat als usuaris de la Residència, en aquest cas es pot recórrer al personal que està gaudint dels seus dies lliures; se li pagarà aquest dia, o es podrà compensar en dos dies lliures per cada dia treballat.

L'organització del treball, en els termes que preveu expressament aquest Conveni, ha de respectar els criteris de:

* PUBLICITAT: en el sentit que l'establiment de torns, destinacions i vacances es faci amb coneixement de tots els afectats.

* EQUITAT: en el sentit que els referits temes es decideixin entre tots els afectats, atenint-se a criteris objectius.

En tot cas, primarà l'exercici del servei i l'interès de la totalitat dels empleats sobre els interessos o les circumstàncies personals.

Si el canvi operat es pot considerar, a parer de l'empleat/ada i/o dels delegats de Personal i sindicals, com un canvi arbitrari, es tractarà a una reunió amb direcció o es durà a la Comissió Paritària.

Article 15

Incapacitat temporal i el seu control. Risc durant l'embaràs

S'abonarà la diferència entre la prestació corresponent i la base reguladora que pertoqui; en cap cas, l'esmentada diferència no donarà lloc a major percepció anual que en cas que el treballador/a es trobàs en actiu.

Les pagues extraordinàries s'abonaran en la seva totalitat.

L'Ajuntament satisfarà la diferència de la ILT fins al salari real, des del primer dia que es produeixi la baixa. En cas de baixa per malaltia o accident, amb independència del fet causant, els informes de baixa per ILT es presentaran setmanalment.

La ILT, la controlaran els serveis mèdics en la forma que tenguin establerta. Si es dóna el cas que el treballador/a no acudeix al control o el refusa, no percebrà allò disposat en aquest article.

Les treballadores que passin a la situació de «risc durant l'embaràs» rebran un complement igual a la diferència del percentatge de la base reguladora que aboni la Seguretat Social i la totalitat d'aquesta, durant tot el temps que es trobin en aquesta situació.

 

Article 16

Jubilació anticipada

El treballador/a podrà sol·licitar jubilació anticipada en les quantitats següents, si s'han complert tres triennis de servei en la pròpia Residència:

  • Dels 60 anys als 61 12.020 €
  • Dels 61 anys als 62 10.217 €
  • Dels 62 anys als 63 8.414 €
  • Dels 63 als 64 6.010 €
  • Dels 64 als 65 4.200 €

Per tenir dret a percebre les anteriors indemnitzacions, el treballador/a haurà de notificar-ho a l'empresa, amb una antelació mínima de tres mesos abans del compliment de la respectiva edat. Quedarà ben entès que la quantitat a cobrar serà la que correspongui a l'edat a què pertany segons la data de soL·licitud.

Posat que per decisió legal l'edat de jubilació s'anticipàs, el present barem s'anticiparà segons disposició sempre que la Seguretat Social assumeixi i autoritzi la jubilació del treballador.

Article 17

Seguretat i higiene en el treball

Ambdues parts acorden promoure la seguretat i la salut laboral dels treballadors mitjançant l'aplicació de mesures i el desenvolupament de les activitats necessàries per a la prevenció de risc derivats del treball dintre del marc d'allò disposat a la Llei 31/1995, de 8 de novembre, sobre prevenció de riscs laborals i els reglaments posteriors que la complementen.

En aquest marc d'actuació, es desenvoluparà un sistema de gestió de la prevenció, el qual és considerat com l'eina eficaç ideada per a la consecució del programa d'objectius i metes, que es durà a terme mitjançant la implantació d'una sèrie de procediments, mesures i normes de seguretat destinades a eliminar o controlar els risc específics del nostre entorn, amb debat i aprovació previs en el sí del Comitè de Seguretat i Salut. Per al seu funcionament, el citat Comitè es dotarà d'un reglament intern.

La planificació de l'acció preventiva i la seva implantació pràctica en els diferents serveis de l'empresa es realitzarà amb la participació de comandaments i de treballadors, a través del Comitè de Seguretat i Salut Laboral, tenint en compte les avaluacions de riscs de cada centre de treball i de cada activitat.

L'empresa assumeix la responsabilitat directa de dur a terme les accions establertes en la planificació i el desenvolupament del Pla de Prevenció derivat de les avaluacions de riscs, amb totes les prestacions de suport que siguin precises, considerant la prevenció de riscs laborals com a objectiu permanent i prioritari. Aquesta responsabilitat serà compartida pels treballadors, en funció de les respectives competències; aquests estaran obligats a acceptar les normes dels principis esmentats i tota la normativa vigent

Comitè de Seguretat i Salut Laboral

El Comitè de Seguretat i Salut Laboral és l'òrgan paritari i col·legiat de participació destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions de l'empresa en matèria de prevenció de riscs, integrat pel nombre de membres segons l'establert en l'ordenament jurídic en vigor.

Els delegats de Prevenció de Riscs seran designats pels membres del Comitè d'Empresa entre els representants legals dels treballadors, igual nombre serà designat per l'empresa.

Tendran les funcions i competències definides a la llei i normes complementàries.

Hi haurà representació del delegat de Prevenció de riscs de la Residència al Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l'Ajuntament d'Inca.

Reconeixements mèdics

Anualment es realitzarà un reconeixent a tots els treballadors, en dependències que reuneixin les condicions sanitàries establertes per la llei.

A tot el personal femení de la Residència Miquel Mir, se li realitzarà anualment una revisió ginecològica a càrrec de l'empresa. Aquestes revisions s'efectuaran en l'horari de treball.

La programació de les revisions i la ubicació on es realitzarà la revisió seran aprovades pel Comitè de Seguretat i Salut, amb informe previ dels serveis mèdics.

Les revisions es regiran conformement a allò establert a l'article 22 de la Llei de prevenció de riscs laborals.

Els treballadors de nova incorporació, deuran passar un reconeixent mèdic previ en el que se declari la seva aptitud pel treball.

Article 18

Comitè d'Empresa. Delegats de Personal. Drets i garanties

El Comitè d'Empresa del personal laboral tendrà dret a l'ús d'un local de l'empresa.

El temps sindical disponible per a cada un dels membres del Comitè serà de 15 hores mensuals retribuïdes com a treball efectiu.

L'ús de les hores sindicals serà notificat a l'empresa. No es computaran en aquestes hores les que es dediquin a negociació amb l'Administració.

El temps sindical podrà acumular-se entre els membres del Comitè i/o delegats sindicals.

L'empresa disposarà d'un tauler d'anuncis per al normal desenvolupament de les activitats sindicals i de la informació que s'hagi de fer arribar als treballadors, que estarà ubicat en les dependències destinades al personal laboral.

Article 19

Comissió Paritària de seguiment, interpretació i vigilància

Composició:

Es crea una Comissió Paritària que estarà composta per sis membres: tres en representació de l'empresa i els altres seran els delegats de Personal i sindical de la Residència. La Comissió s'entendrà vàlidament formada sempre que hi assisteixin com a mínim dues persones en representació d'ambdues parts.

Les seves resolucions s'adoptaran per majoria de cada una de les parts i quan es tracti d'interpretar aquest Conveni tendran la mateixa eficàcia que la norma que hagi estat interpretada.

 

Funcions:

* Interpretar les normes establertes en el Conveni

* Dur a terme el seguiment i la vigilància del compliment d'aquest

* Mitjançar i conciliar, a instàncies de qualsevol de les parts, en totes aquelles qüestions de caràcter individual o col·lectiu que puguin suscitar-se com a conseqüència de l'aplicació del Conveni.

Interpretació:

La interpretació del Conveni s'efectuarà tenint en compte els següents criteris:

a) El sentit propi de les paraules

b) El context de l'article i el capítol en què la norma està inclosa

c) Els antecedent de la negociació

d) L'esperit i la finalitat de la norma que s'interpreta

Procediments:

Qualsevol discrepància que pugui sorgir sobre la interpretació o aplicació de les normes del Conveni, ja sigui de caràcter individual o col·lectiu, s'haurà de sotmetre, amb caràcter previ a qualsevol altra instància, inclosa la jurisdiccional, a la Comissió Paritària, les resolucions de la qual seran vinculants.

A l'adopció dels acords hauran de prevaler els principis d'equitat i bona fe. Els acords seran publicats el dia següent de la seva adopció al tauler del centre de treball.

La convocatòria de les reunions de la Comissió Paritària es realitzarà per escrit a proposta de qualsevol de les parts indicant el seu caràcter ordinari o extraordinari.

Es classifiquen com a reunions ordinàries aquelles que es convoquen per resoldre els assumptes normalitzats en aquest Conveni que no tinguin caràcter urgent. Les citades reunions es convocaran sempre que hi hagi assumptes a tractar amb una antelació mínima de quinze dies naturals. Les sessions ordinàries es realitzaran com a màxim una vegada cada mes.

Es classifiquen com a reunions extraordinàries les que es convoquen per aquells assumptes que s'hagin de resoldre de forma urgent. Les reunions extraordinàries hauran de ser celebrades com a màxim dins dels set dies naturals següents a la data des de la convocatòria, indicant l'assumpte o assumptes i fonamentant la urgència del tema a tractar.

En el supòsit que no hi hagi acord, ambdues parts es comprometen, com a pas previ i preceptiu a qualsevol actuació jurisdiccional, a sol·licitar la mediació i/o arbitratge del TAMIB.

Article 20

De les sessions sindicals

Els sindicats podran constituir, d'acord amb els seus Estatuts interns, la corresponentment secció sindical.

Segons el nombre de treballadors, el nombre de delgat serà el següent:

* De 40 a 100 treballadors, un delegat

* De 101 a 500 treballadors, dos delegats

Els delegats de les organitzacions sindicals presents als òrgans de representació unitària de l'Ajuntament tendran els mateixos drets i garanties que els membres d'aquests òrgans, i podran acumular hores entre si i/o entre els membres del Comitè.

La secció sindical comptarà amb les següents garanties:

a) Utilització per mitjans lícits, cobrament de quotes, reunió fora d'hores de treball i utilització d'un crèdit de 15 hores de temps sindical notificades a l'empresa. Si es dóna el cas que el membre sindical exerceix el càrrec de membre del Comitè podrà utilitzar tots dos crèdits.

b) les seccions sindicals d'empresa podran distribuir lliurement publicacions de la seva central sindical entre el personal laboral.

c) En mesures disciplinaries, l'empresa lliurarà simultàniament a la secció sindical còpia de la mesura adoptada.

d) Les seccions sindicals podran disposar d'un tauler d'anuncis per a les seves publicacions i, preferentment, s'utilitzarà el mateix que el del comitè d'Empresa o delegats de personal.

e) Els sindicats representats en el Comitè d'empresa tendran dret a designar un representant, amb veu i vot, en els tribunals de concurs, d'oposicions, de concurs oposició que realitzi aquest Ajuntament.

 

Article 21

Accidents de circulació

Posat el treballador/a, conduint vehicles de propietat municipal o particular al servei de l'Ajuntament, tengui un accident de circulació durant la jornada de treball intinere, l'Ajuntament li garantirà les següents cobertures:

1. Assumir la defensa lletrada davant els jutjats, tribunals o altres organismes quan sigui necessari.

2. Prestar fiança carcerària que s'estableixi, abonar les despeses judicials i els honoraris professionals, inclosos els de perit.

3. Si a causa de l'accident el conductor/a és privat/ada temporalment de llibertat, se li respectarà mentre aquesta duri el salari real que percebi.

4. La privació de llibertat o del permís de conduir com a resultat d'allò que en aquesta article es contempla no serà en cap cas motiu de sanció independentment de la resolució que dictin els organismes competents, llevat que sigui condemnat/ada amb sentència ferma per imprudència temerària o conducció sota els efectes de begudes alcohòliques o drogues.

5. Durant el període en què el conductor/a es vegi privat/ada del permís de conduir, l'Ajuntament podrà destinar-lo/la a tasques pròpies d'una altra categoria dins del seu propi nivell. Allò disposat en aquest article afectarà també aquells treballadors que, per encàrrec de l'Ajuntament, condueixin algun vehicle. En el cas que el conductor/a resulti condemnat/ada per sentència ferma per imprudència temerària o conducció sota els efectes de begudes alcohòliques o drogues, només s'aplicaran els punts 1 i 2 del primer paràgraf.

Si l'accident s'hagué produït amb cotxe particular o propi fora dels períodes assenyalats en el paràgraf primer del present article, es respectarà al conductor/a durant la privació del permís de conduir el salari corresponent al lloc de treball que se li assigni per l'Ajuntament, dins la categoria o subgrup al qual pertany, excepte quan sigui condemnat/ada per sentència ferma per imprudència temerària o conducció sota els efectes de begudes alcohòliques o drogues.

 

Article 22

Personal amb capacitat disminuïda

L'empresa i els òrgans de representació del personal són conscients de la repercussió moral i econòmica en què pot quedar el personal laboral que per qualsevol circumstància vegi disminuïda la seva capacitat física, psíquica o sensorial, per al normal desenvolupament de les seves funcions pròpies del seu lloc de treball. Amb aquesta finalitat l'empresa promocionarà la seva recol·locació al lloc més idoni segons les seves capacitats actuals, en els casos que no s'hagués declarat, mitjançant resolució , la invalidesa permanent absoluta o gran invalidesa.

Article 23

Assistència jurídica

El personal laboral que sigui inculpat en processos judicials com a conseqüència del desenvolupament de les seves funcions comptarà amb l'assistència adequada per a la defensa dels seus interessos i podrà nomenar advocat i procurador amb autorització prèvia de Batlia. En cas de no ésser autoritzats els professionals proposats pel treballador/a, aquests seran anomenats pel propi Ajuntament.

L'Ajuntament podrà cobrir els riscs a què es refereix el present precepte mitjançant pòlissa d'assegurança del seu compte i càrrec.

Article 24

Dotació d'eines

Es dotarà tots els treballadors de les eines i del vestuari adequat en cada cas i en cada secció de treball. Aquestes eines, proposades pel cap de servei, s'han d'acollir a les més estrictes normes sobre seguretat en el treball; en cas contrari, no es podrà exigir al treballador/a cap tipus de responsabilitat quan a la qualitat del treball ni quant al seu rendiment.

El Comitè de Seguretat i Salut determinarà la selecció del material i de les eines més idònies, amb la seva corresponent homologació.

L'empresa ha de consensuar amb el delegat de Riscs Laborals els tipus d'uniformes i sabates més adequats per al personal de la Residència Miquel Mir.

Article 25

Promoció interna

Quan es produeixin vacants de superior categoria, l'Ajuntament convocarà proves per cobrir les dites vacants, en el termini més breu possible, i destinarà el 50% mínim a la promoció interna.

En cas que no siguin ocupades per personal fix, aquestes places sortiran a concurs lliure. Per això, s'establiran, juntament amb el sdelegats de Personal i sindicals, els oportuns criteris de qualificació i de puntuació per aconseguir la major operativitat en les activitats professionals tretes a concurs.

Article 26

Fons social

Es crea un fons social amb càrrec al qual se satisfaran les ajudes per tots els conceptes socials, assistencials, etc., que es determinaran per la Comissió d'Interpretació i Vigilància que es crearà en signar el Conveni, la qual estarà integrada per dos membres de l'Ajuntament i dos membres subjectes al Conveni.

En iniciar-se aquest fons social, l'aportació de l'empresa serà de l'1% i la del personal laboral serà del 0,5% de la seva massa salarial. S'entendrà com a massa salarial per a aquest concepte la massa salarial percebuda. Aquest 0,5% es deduirà de la nòmina mensual pertinent.

Per els casos especials en què se sol·liciti una ajuda especial no contemplada en els barems establerts, es podrà sol·licitar, amb aprovació prèvia de la Comissió Avaluadora, que s'autoritzi l'esmentada ajuda especial per part de la Junta de Govern de l'Ajuntament.

L'empresa adquireix el compromís de suplir durant la vigència del present Conveni col·lectiu l'aportació dels treballadors fins arribar a assumir-ne la totalitat del percentatge destinat al fons social.

Article 27

Treballs de superior categoria

Per necessitats organitzatives o de servei, el treballador/a podrà ésser destinat/da a realitzar treballs de categoria superior a la que té legalment reconeguda, sempre que la seva capacitat professional ho permeti.

Quan un lloc de treball es vegi desenvolupat en superior categoria per un període igual a dotze mesos continus o discontinus en un període de dos anys, es crearà una vacant amb la categoria del lloc i es cobrirà mitjançant el sistema de promocions establert, la qual cosa no implicarà necessàriament un augment de plantilla.

Superar els sis mesos en superior categoria donarà dret a les percepcions econòmiques de la mateixa categoria.

L'empresa garantirà la formació anual de tots els treballadors a l'efecte que puguin ocupar, en igualtat de condicions, les superiors categories que l'empresa precisi.

Quan es realitzi part de les funcions del lloc superior l'afectat/ada tendrà dret a percebre un complement de productivitat de 50,00 € mensuals.

L'empresa intentarà ocupar les places de superior categoria amb personal fix.

Les retribucions seran les corresponents a la categoria que li hagi estat assignada.

Article 28

Antiguitat

Aquest complement s'adquirirà per al transcurs de tres anys de serveis efectius o multiples de tres anys de serveis continuats.

El dit complement serà de dos per mil del salari base anual, percebut en forma mensual (prorratejada).

El termini inicial de l'abonament és el dia 1 del mes següent de l'adquisició del tram.

L'aplicació d'aquest complement es realitzara de la manera següent:

- Per a aquells treballadors que duguin més de tres anys treballant se'ls computarà l'equivalent a un trienni de forma immediata, l l'inici del còmput per al següent tram serà a partir de la data d'entrada en vigor del present Conveni, o sigui l'1 de gener de 2005.

- Per a aquells que duguin menys de tres anys, el còmput de temps serà el de l'ingrés com a treballador/a d'aquest Ajuntament, fins que es compleixin els tres anys, i així successivament.

- El reconeixent de l'antiguitat no implicarà cap remuneració o increment dins que les lleis de pressupostos ho permetin.

 

Article 29

Avançaments

El personal laboral fix tendrà dret, sempre que existeixi consignació suficient i líquida, i es justifiqui adequadament la petició, a la concessió d'un avançament de fins a 3.606,07 euros a tornar en 24 mesos, sense interès.

L'esmentat avançament es descomptarà de les següents pagues, excloses les extraordinàries, per la quantia que resulti de dividir la quantitat prestada pel període a tornar.

No podrà concedir-se un altre avançament al mateix treballador/a fins que no hagi estat amortitzat l'anterior.

Article 30

Assegurança de vida

per al personal laboral es contractarà una assegurança per cobrir riscs de mort i invalidesa permanent, sempre que aquesta contingència s'hagi produït amb motiu d'accident laboral, i que tendrà les següents prestacions mínimes cobertes:

* En cas de mort natural o en accident no laboral, 9.015,18€

* En cas de mort per accident laboral, 36.060,73 €

* Incapacitat permanent per a la professió, 9.015,18 €

* Incapacitat absoluta per a tot tipus de professió i gran invalidesa, 18.030,36 €

En tots els casos. La invalidesa i la seva graduació hauran d'ésser reconegudes per l'òrgan competent.

Article 31

Calendari laboral

Les festes anuals estaran regulades per allò disposat pel Govern Balear; s'hi inclouran les dues festes locals que establirà l'Ajuntament més els dies 24 i 31 de desembre.

L'empresa negociarà amb els representants dels treballadors el calendari laboral, en el qual quedaran reflectides les festivitats anuals i el còmput anual d'hores efectives.

Aquest calendari laboral serà exposat al tauler d'anuncis habilitat a l'efecte a cada centre de treball, en un termini de quinze dies des de la seva publicació en el BOIB de les festivitat oficials.

Article 32

Vestuari

L'empresa entregarà a tots els treballadors els elements i/o equips de protecció i prevenció personal adequats a les característiques dels llocs de feina, i les peces de l'uniforme preceptives adequades en quantitat i qualitat per a cada temporada segons l'annex del present Conveni.

Les dades d'entrega del vestuari són: la primera quinzena de gener i la primera quinzena de juny.

Com a norma general, l'uniforme s'entregarà al centre de treball i dins la jornada laboral.

En el cas de contractacions temporals, s'entregarà la roba necessària per poder dur a terme la feina. En períodes que es prevegin inferiors a tres mesos, serà obligatòria la seva devolució en finalitzar el contracte; aquest incompliment es penalitzarà amb el descompte a la liquidació corresponent de l'import de les peces entregades al treballador/a que no hagi efectuat tal devolució.

Es presenta l'ANNEX II. Període de renovació de preces de vestir del personal laboral de la Residència Miquel Mir.

Article 33

Concurrència

El present Conveni no podrà ser afectat durant la vigència per altres d'àmbit o categoria distinta.

Article 34

Contractes de treball: termini de prova

Es concertarà per escrit un període de prova amb una duració mínima del màxim que estableixi la Llei de l'Estatut dels treballadors.

Por haver-hi no-superació del termini de prova.

Article 35

Faltes i la seva tramitació

Seguirà vigent el Reglament de l'Estatut dels treballadors.

Article 36

Drets sindicals

Els delegats de personal i delegats sindicals de la Fundació Pública Miquel Mir d'Inca tendran totes les competències, drets i garanties que estableix l'Estatut dels treballadors, la Llei de llibertat sindical i les pactades en el Conveni de personal laboral de l'Ajuntament d'Inca.

Article 37

Catàleg de llocs de feina

Les funcions del personal de la Fundació pública Miquel Mir d'Inca estan contemplades al Catàleg de llocs de feina de dita entitat i queden a disposició de l'empresa.

Clàusules addicionals:

1. Les condicions establertes en el present Conveni formen un tot orgànic i indivisible

El present Conveni i annexos són obligat compliment per a les dues parts que el signen, un cop aprovat pel Ple del 'Ajuntament, i formen un tot orgànic i indivisible a l'efecte de la seva aplicació, per la qual cosa, si es proposa la modificació d'alguna de les parts, qualsevol d'elles podrà sol·licitar la reconsideració global o parcial del seu contingut.

En el cas que fos anul·lada o modificada alguna part del Conveni per la jurisdicció competent, la resta d'aquest seguirà sent vigent, durant el temps pactat, sempre que la Comissió Paritària determini que aquesta nul·litat o anul·lació no n'afecta de manera substancial la total o no hi hagués acord al respecte.

Anàlogament, el Conveni esdevindrà ineficaç si la jurisdicció competent interpreta algun o alguns dels seus preceptes de forma distinta a la realitzada mitjançant acord unànime per la Comissió Paritària d'interpretació i Vigilància.

Mentre no s'arribàs a un nou acord, el present Conveni regiria provisionalment a tots els efectes, llevat d'allò anul·lat o modificat.

ANNEX I

RESIDENCIA MIQUEL MIR 2005-2006

PROPOSTA

DIFERÈNCIA

DIFERÈNCIA

APLICACIÓ

PRESS

PRESS

RELACIÓ DE PERSONAL LABORAL

PRESS 2004-2005-2005

GLOBAL

LLOC DE F.

0,50 €

2.005,00 €

2.006,00 €

1

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

2

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

3

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

4

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

5

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

6

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

7

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

8

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

9

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

10

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

11

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

12

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

13

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

14

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

15

TÈC.AUX.INFERMERIA

VACANT

0,00 €

16.710,00 €

16.710,00 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

16

ATS/DUI

VACANT

16.497,34 €

23.800,00 €

7.302,66 €

7.302,66 €

3.651,33 €

20.148,67 €

23.800,00 €

17

ATS/DUI

VACANT

0,00 €

23.800,00 €

23.800,00 €

7.302,66 €

3.651,33 €

20.148,67 €

23.800,00 €

18

FISIOTERAPEUTA/EDUCADOR

VACANT 50%

8.590,82 €

11.900,00 €

3.309,18 €

3.309,18 €

1.654,59 €

10.245,41 €

11.900,00 €

19

METGE

VACANT 25%

4.543,56 €

7.907,50 €

3.363,94 €

3.363,94 €

1.681,97 €

6.225,53 €

7.907,50 €

20

TREBALLADORA FAMILIAR

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

21

TREBALLADORA FAMILIAR

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

22

CUINER

VACANT

14.209,58 €

15.224,55 €

1.014,97 €

1.014,97 €

507,49 €

14.717,07 €

15.224,55 €

23

CUINER

VACANT

14.209,58 €

15.224,55 €

1.014,97 €

1.014,97 €

507,49 €

14.717,07 €

15.224,55 €

24

AJUDANT DE CUINA

VACANT

13.367,76 €

14.322,60 €

954,84 €

954,84 €

477,42 €

13.845,18 €

14.834,12 €

25

PERSONAL DE NETEJA

VACANT

12.722,78 €

13.631,55 €

908,77 €

908,77 €

454,38 €

13.177,17 €

14.118,39 €

26

PERSONAL DE NETEJA

VACANT

12.722,78 €

13.631,55 €

908,77 €

908,77 €

454,38 €

13.177,17 €

14.118,39 €

27

AUXILIAR ADMINISTRATIU

VACANT

13.367,76 €

16.710,00 €

3.342,24 €

3.342,24 €

1.671,12 €

15.038,88 €

16.710,00 €

28

RENTAPLATS

VACANT

12.722,78 €

13.631,55 €

908,77 €

908,77 €

454,38 €

13.177,17 €

14.118,39 €

 

ANNEX II
VESTUARI DEL PERSONAL DE LA RESIDÈNCIA MIQUEL MIR

METGE

* Bata sanitària 2 unitats 1 any

DUI I FISIOTERAPEUTA

* Bata sanitària 2 unitats 1 any

*Pijama sanitari 1 unitat 1 any

* Sabates sanitàries 2 parells 1 any

AUXILIAR D'INFERMERIA

*Pijama sanitari 1 unitat 1 any

* Sabates sanitàries 2 parells 1 any

* Jaqueta de punt 1 unitat 1 any

NETEJADORES/CAMBRERES

* Camisa amb botons 2 unitats 1 any

* Pantalons 2 unitats 1 any

* Jaqueta 1 unitat 2 anys

* Sabates anatòmiques 2 parells 1 any

CUINA

* Camisa amb botons 2 unitats 1 any

* Pantalons 2 unitats 1 any

*Davantal 2 unitats 1 any

* Gorres 2 unitats 1 any

* Pics 2 unitats 1 any

* Sabates de seguretat 2 parells 1 any

ANNEX X Certificat del Secretari de l'Ajuntament d'Inca certifica que el dia 21 de maig de 2018 s'ha presentat en el registre de l'Autoritat Laboral de les Illes Balears el conveni col·lectiu del personal laboral de l'Organisme Autònom de la Residència Miquel Mir de l'Ajuntament d'Inca per a realitzar el tràmit de la seva inscripció i publicació amb número de registre 001398» Consta transcrit a les clàusules del conveni

ANNEX XI Borses de personal temporal. Es troba transcrit a la clàusula X del conveni

ANNEX XII, la relació dels usuaris de cada servei que estan d'alta a cada servei, la versió definitiva del qual s'incorporarà al moment de la signatura del conveni

A) RESIDENTS MUNICIPALS

NOM

DNI

DATA NAIXEMENT

ANTIGUITAT

1

Arenal osa, Casilda

14752784-D

28/12/1933

01/12/2007

2

Lamprecht Frose, Karin

42973324-D

07/11/1941

28/02/2012

3

Mulet Vanrell, Catalina

41247752-N

22/11/1919

24/04/1993

4

Suarez Silva, Olivia

09676008-T

19/05/1946

01/03/2016

5

Garcia Pinedo, Ricardo

16307016-Q

17/06/1930

01/12/2007

6

Socias Socias, Rafael

41276918-Z

23/06/1927

01/03/2009

7

Carvutto, Marta Elena

X5505882-G

12/09/1941

01/08/2016

8

Sola Manero, Carmen

36860730-X

17/01/1938

01/08/2016

9

Roman Marqez, Pascual

41482932-V

05/11/1931

22/11/2017

A) USUARIS ESTADES MUNICIPALS

NOM

DNI

DATA NAIXEMENT

ANTIGUITAT

1

Balboa Valdivia, Purificación

25872644-J

20/09/1925

02/06/2014

2

Coll Morro, Maria

41356147-P

15/12/1943

21/09/2015

3

Escobar Corbacho, Antonio

25269914-K

07/02/1938

01/08/2015

4

Lopez Lucena, Francisca

41367966-M

21/02/1943

18/04/2017

5

Hontoria Alonso, Juliana

37057300-E

11/10/1931

03/11/2016

6

Espin Guirado, Mª Maravillas

22224019-Q

30/08/1933

07/08/2017

7

Pujadas Llompart, Francisca

78191195-G

09/06/1950

23/01/2017

8

Gelabert Segui, Miguel

41319505-M

27/07/1938

28/08/2017

9

Valle Gimenez, Manuela

78196548-K

24/10/1956

28/08/2017

10

Espin Guirado, Angela

22220798-S

08/12/1935

13/11/2017

ANNEX XIII Béns mobles de l'espai destinat a centre de dia,

Inventari del centre de dia:

MITJANS DE COMUNICACIÓ

1 Televisió

1 DVD

1 Amplificador

1 Taula de mescles

4 Altaveus

MOBILIARI

10 Cadires amb respatller alt i reposabraços

2 Taules redones (4+4)

4 Taules rectangulars (6+6)

19 Cadires reposabraços

3 Cadires 1+1 (2 places amb reposabraços)

5 cadires descans negres (amb reposapeus)

4 Cadires repòs blaves amb reposapeus

2 Cadires descans reposapeus i rodes

VARIS

1 Pissarra Vileda

1 OXIDOC

1 Cadira de rodes

27 Taquilles amb clau (usuaris)

5 armaris (de dues portes) amb clau

ANNEX XIV Béns immobles

«La Residència Miquel d'Inca es troba configurada per diverses finques, les quals no estan agrupades en una sola finca registral ni s'ha atorgat la declaració d'obra nova de l'ampliació i reforma de la residència. Son les següents finques:

A) Parcel·la inicial que dona lloc a la Residència Miquel Mir. Aquesta finca és propietat de l'Ajuntament d'Inca i per tant no forma part de l'Organisme Autònom (Parcel·la A del plànol adjunt). Aquest edifici fou antigament la «Casa Cuna». Va ser projectat l'any 1928 per l'arquitecte Josep Oleza Frates. Les obres continuaren finalitzada la Guerra Civil.

Finca núm. 1

Referència cadastral: 2568801DD9926N001WL

Titular: Ajuntament d'Inca

P0702700F

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 1663

Llibre 177

Foli 229

Finques 8439

B) Per part de la Fundació Pública de la Residència Miquel Mir es va procedir a comprar les finques confrontants per a una ampliació. Una vegada realitzades les obres d'ampliació, aquestes finques junt amb la relacionada anteriorment, propietat de l'Ajuntament, configuren l'actual residència (Parcel·la B del plànol adjunt). Aquestes finques no estan agrupades en una sola finca registral ni s'ha aotrgat la declaració d'obra nova.

Finca núm. 2 (núm. 1 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568802DD9926N001AL

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 3699

Llibre 530

Foli 151

Finques 290

 

 

Finca núm. 3 (núm. 2 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568803DD9926N001BL

2568803DD9926N002ZB

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 3537

Llibre 476

Foli 99

Finques 23006

Cargas propias de esta finca.

Servidumbre de luces de carácter real y permanente, que se ejercerá a través de una franja de terreno de tres metros de largo por todo lo ancho de la finca, objeto de la inscripción 1ª, inscrita con fecha diez de octubre de mil novecientos noventa y cuatro, según resulta de la escritura otorgada el dieciséis de marzo de mil novecientos noventa y cuatro, ante el Notario de Inca, don Domingo Bonnín Siquier.

Aquesta servitud es va constituir en el moment de realitzar la segregació , per a la posterior venda de l'Organisme Autònom Residència Miquel Mir. La finca nº 3, registral 23006, formava part de la finca nº 9 que més endavant es relaciona, registral nº 14487. En el seu dia per transmetre la finca nº 3 la propietària va segregar de la 14487 i va imposar a la finca nº 3, registral 23006, la servitud a favor de la finca nº 9, registral 14487, però posteriorment l'organisme també va adquirir la finca nº 9, registral 14487 per la qual cosa aquesta servitud s'ha de considerar extingida de conformitat amb l'article 546.1 del Codi Civil. Vegeu inscripcions de les dues finques a les notes simples informatives adjuntes.

Finca núm. 4 (núm. 3 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568804DD9926N001YL

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 3362

Llibre 418

Foli 62

Finques 3800

 

Finca núm. 5 (núm. 4 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568805DD9926N001GL

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 3267

Llibre 389

Foli 137

Finques 862

 

Finca núm. 6 (núm. 5 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568806DD9926N001QL

2568806DD9926N002WB

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat:

A) URBANA Tom 3605

Llibre 498

Foli 111

Finques 15698

B) URBANA Tom 3605

Llibre 498

Foli 115

Finques 10068

C) URBANA Tom 3605

Llibre 498

Foli 119

Finques 892

Finca núm. 7 (núm. 6 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568807DD9926N001PL

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 2807

Llibre 326

Foli 13

Finques 5396

 

Finca núm. 8 (núm. 7 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568808DD9926N001LL

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 3523

Llibre 471

Foli 153

Finques 4378

C) Posteriorment, i de cara a futures ampliacions, també per part de la Fundació de la Residència Miquel Mir, es va adquirir la següent parcel·la C del plànol adjunt).

Finca núm. 9 (núm. 9 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2568809DD9926N001TL

2568809DD9926N002YB

2568809DD9926N003UZ

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 2968

Llibre 349

Foli 174

Finques 14487

D) Per altre part, arrel d'una permuta que es va realitzar a l'any 1984, la Fundació de la Residència Miquel mir, també és propietària d'una cotxeria, actualment destinada a magatzem i quarto de fems. (Parcel·la D del plànol adjunt).

Finca núm. 10 (núm. 8 d'ordre inventari Organisme Autònom)

Referència cadastral: 2567405DD9926N001JL

Titular: Organisme Autònom Residència Miquel Mir

G07162175

Inscripció al Registre de la Propietat: Tom 3230

Llibre 379

Foli 116

Finques 5662

Cargas propias de esta finca.

Usufructo a favor de Juana Ana Llompart Moranta, de que trata la inscripción 5ª, obrante al folio 227 del tomo 1250, libro 133 del Archivo, inscrito con fecha once de julio de mil novecientos setenta y cuatro según resulta de la escritura pública otorgada el 29 de diciembre de 1973, ante el Notario de Inca, don Miquel Antich Pujol.

Condición resolutoria

Obligación de alimentos a favor de Juana Ana Llompart Moranta con condición resolutoria caso de incumplimiento, de que trata la inscripción 5ª, obrante al folio 227 del tomo 1250, libro 133 de Inca, inscrita con fecha 11 de julio de mil novecientos setenta y cuatro, según resulta de la escritura otorgada el veintinueve de diciembre de mil novecientos setenta y tres, ante el Notario de Inca, don Miquel Antich Pujol.

Tant, l'usufructe com la condició resolutòria, a dia d'avui es troben extingides, per la defunció de Juana Ana Llompart Moranta. S'ha presentat certificat de naixement i de defunció en el Registre de la Propietat, per fer afectiva aquesta extinció. S'adjunten a la present certificació els esmentats certificats.»»

Palma, 27 d'agost de 2018

El secretari delegat de l'IMAS, per substitució
Juan Viader Soler