Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES D'INFANTS

Núm. 8643
Bases específiques per a la cobertura temporal de vacant, i creació d’un borsí per a la cobertura temporal del lloc de feina vacant de cap d’administració del patronat municipal d’escoles d’infants de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Donar cobertura a la vacant de Cap d’Administració i crear un borsí de feina per cobertura a les necessitats sobrevingudes, extraordinàries i circumstancials o d’increment del volum de feina que se puguin produir.

2.PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

Concurs-oposició, torn lliure

3. GRUP PROFESSONAL

Cap d’Administració

4. NOMBRE DE PLACES

Una

5. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

A més de les establertes a les bases generals publicades al BOIB núm. 7 de 13 de gener de 2018, els següents:

  • Perfil acadèmic: Llicenciatura, o grau en Econòmiques, ADE, Economia  o equivalents.
  • Nivell de català: Coneixements mitjans (Certificat C1).

6. FUNCIONS

Dirigir, realitzar i coordinar les activitats administratives, econòmiques i comptables pròies del seu càrrec, elaborar i gestionar el pressupost, planificar les tasques de l’equip administratiu, dur el seguiment de les sessions del Consell Rector i les altres tasques pròpies de la categoria que se li encomanin.

7. PUBLICITAT I TERMINI

La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), a la web de l’Ajuntament de Palma i als taulers d’anuncis del PMEI. El termini per presentar les sol·licituds és de vuit dies hàbils (de 9 a 14 h) comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils l’òrgan competent dictarà resolució aprovant la llista provisional de persones admeses i  excloses, que es publicarà a la web de l’Ajuntament de Palma i al taulers d’anuncis del PMEI. Hi constarà el número de DNI o NIE i s’escau la causa de no admissió. Les persones interessades podran presentar al·legacions i documentació d’esmena, dins el termini dels dos dies hàbils següents al de la publicació.

Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà en el tauló d’anuncis del PMEI i a la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. En aquesta resolució s’indicarà el lloc, la data i l’hora d’inici dels exercicis. No es faran notificacions personals.

8. COMPOSICIÓ DELS TRIBUNALS QUALIFICADORS

Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per una presidència, designada per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats/des per sorteig d’entre personal fix en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius/ves suplents. El secretari/a serà designat/da per votació d’entre els/les vocals.

9. SOL·LICITUDS

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per el Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma, que se’ls facilitarà a les oficines del PMEI,  Plaça Nova de la Ferreria, 2 de Palma (07002). Així mateix l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina:

https://www.palma.cat/portal/PALMA/contenedor1.jsp?seccion=s_floc_d4_v1.jsp&contenido=6711&tipo=1&nivel=1400&codResi=1&language=ca

Les sol·licituds degudament emplenades es lliuraran al Registre General del PMEI ubicades a Plaça Nova de la Ferreria, 2 de Palma (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores) o per qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions publiques. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent al Registre General del PMEI s’enviarà comunicació de la seva remissió dins les 24 hores següents a la finalització del termini (dins l’horari del registre general),  al correu escoletes@palma.es, acompanyant el full amb el segell de la presentació. Si es presenta la sol·licitud a una oficina de Correus, s’ha de fer mitjançant correu certificat en la forma que estableix el reglament de Correus.

Documentació que s’ha d’aportar juntament amb les sol·licituds

Requisits:

a) Fotocopia acarada del DNI o             NIE.

b) Fotocopia compulsada del títol acadèmic exigit (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c) Fotocopia acarada del títol català nivell C1.

Mèrits:

S’aportaran únicament per les persones candidates que hagin superat la fase d’oposició. A l’anunci de publicació dels resultats definitius de la fase d’oposició, s’obrirà termini de cinc dies hàbils per presentar els mèrits al·legats.

Els mèrits que es valoraran vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran d’acreditar mitjançant la presentació d’originals o fotocopies compulsades.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems establerts. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.

Les persones aspirants treballadors/es del PMEI podran fer remissió al seus expedients personals.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats per les persones que no hagin superat el procés de selecció, podran ser retirats per les persones aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment selectiu. En cas contrari seran destruïts.

L’admissió de la sol·licitud implica l’acceptació plena, de les persones aspirants, de les presents bases, amb autorització expressa pel tractament de les seves dades en els arxius del PMEI i publicació de resultats en els mitjans de comunicació que el PMEI consideri, conformement a l’establert  a la Llei Orgànica 15/1999 , de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal LOPD), essent aquestes dades utilitzades exclusivament per la finalitat objecte d’aquestes bases.

9. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

Les persones aspirants s’hauran de presentar als exàmens amb el seu document nacional d’identitat i en qualsevol moment, el tribunal podrà requerir que acreditin la seva identitat.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives les que no hi compareguin, tret dels casos de força major, degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.

El primer exercici tindrà lloc el dia, en el lloc i l’hora que es determini a la resolució que aprovi la llista de persones admeses i excloses en el procés selectiu.

La publicació de l’anunci de l’entrevista serà efectuada pel tribunal en a la web de l’Ajuntament de Palma i al tauló d’anuncis del PMEI i per qualsevol altres mitjans que el tribunal consideri oportuns per facilitar-ne la màxima divulgació, amb almenys vint-i-quatre hores d’antelació al començament de l’exercici.

10. FASE D’OPOSICIÓ

La fase d’oposició es realitzarà en el termini màxim de 30 dies naturals des de la publicació del llistat definitiu de persones admeses i excloses i constarà dels següents exercicis:

Puntuació màxima: 40 punts.

a) Primer exercici, prova de coneixements: de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en respondre un qüestionari de quaranta (40) preguntes amb respostes alternatives sobre el contingut del programa que figura com a annex I. Respecte a la puntuació, es valorarà la resposta correcta amb 1 punt; la pregunta amb resposta errònia o assenyalades amb més d’una resposta es penalitzarà amb un valor negatiu de 0,60 punts i la pregunta en blanc, no tindrà valoració.

Es qualificarà de 0 a 40 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 20 punts.

Temps màxim: 90 minuts.

11. QUALIFICACIÓ  EXERCICI ESCRIT

En el termini màxim de vint dies hàbils des de la data de celebració de les prova escrita, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat de la prova, atorgant tres dies hàbils a les persones candidates perquè puguin presentar al·legacions, que seran resoltes pel Tribunal en el termini màxim de tres dies hàbils.

12. ENTREVISTA

Constarà d’una entrevista professional de caràcter obligatòria basada en les competències per ocupar el lloc de feina. La durada serà com a màxim de 30 minuts. Aquesta prova es farà a les persones aspirants que hagin superat L’exercici escrit. Es realitzarà en el termini màxim de 30 dies hàbils des de la publicació del llistat definitiu de persones que han superat les proves escrites.

Puntuació màxima: 5 punts.

13. QUALIFICACIÓ DE L’ENTREVISTA

En el termini màxim de deu dies hàbils des de la data de celebració de l’entrevista, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat d’aquesta, atorgant dos dies hàbils a les persones candidates perquè puguin presentar al·legacions, que seran resoltes pel Tribunal en el termini màxim de tres dies hàbils.

14. FASE DE CONCURS

Mèrits. La puntuació màxima de la fase de concurs son 22 punts.

Consistirà en la valoració dels mèrits presentats per les persones candidates que hagin superat la fase d’oposició.

El mèrits a valorar seran els següents:

1. Experiència professional

1.1 Forma d’acreditació:

-Certificat original o fotocopia acarada d’empresa, en el qual ha de constar: jornada laboral, temps de treball, categoria/grup professional i funcions realitzades.

-Certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).

1.2 Valoració

Experiència professional de grup professional igual o similar al de la convocatòria, i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs: 0,10 punts per mes.

Per el còmput de contractes a jornada completa, aquest es realitzarà per als mesos o anys indicats al certificat de vida laboral. Per al còmput de les contractacions a temps parcial, es computarà la part proporcional corresponent, d’acord al percentatge indicat al certificat de vida laboral de la TGSS

La puntuació màxima en aquest apartat és de 10 punts.

2. Titulacions acadèmiques oficials, diferents als requisits necessaris per la plaça i relacionades amb el lloc de feina.

2.1.Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, cultura i esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

2.2. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

2.3. Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

2.1. Puntuació

Estudis de Postgrau.

a) Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

b) Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

c) Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0.065 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En els supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficials, ó 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.

Estudis universitaris

a) Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari o equivalent: 3 punts.

b) Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o equivalent: 2 punts.

Estudis no universitaris

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2 punts

La puntuació màxima en aquest apartat és de 5 punts.

3. Cursos de formació

a) Es valorarà la formació especifica i relacionada amb les funcions del grup professional corresponent a la borsa a la qual s’opta, llevat els cursos de l’àrea jurídica administrativa, els d’informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de riscs laborals i els de l’àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas. El barem de valoració es el següent:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades, seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals, les universitats, les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.

  • L’hora d’impartició es valora amb: 0,012 punts
  • L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts
  • L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació

La puntuació màxima és de 4 punts.

4. Docència impartida d’estudis acadèmics

Es valorarà la docència impartida d’estudis acadèmics oficials de les titulacions incloses en el apartat anterior.

a) Per cada crèdit LRU o, si n’és el cas, per cada 10 hores de docència: 0,10 punts.

b) Per cada crèdit ECTS o, si n’és el cas, per cada 25 hores de docència: 0,30 punts.

En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracte de crèdits LRU o ECTS, s’ha d’entendre que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior a raó de 0,10 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.

La docència d’una mateixa matèria o contingut només s’ha de valorar una vegada.

La puntuació màxima és de 2 punts.

5. Coneixements de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per l’EBAP o la Direcció general de Política Lingüística.

a)      Coneixements superiors (certificat C2): 0,75 punt.

b)      Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts

La puntuació màxima és de 1 punt.

14. QUALIFICACIÓ DE MERITS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

En el termini màxim de deu dies hàbils, des de la publicació dels resultats de la fase d’oposició, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat de la valoració dels mèrits, atorgant a les persones candidates tres dies hàbils per poder presentar al·legacions. Si es sol·licita la revisió presencial, se’ls citarà al numero de telèfon i adreça de correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè compareguin a tal efecte en el termini de dos dies hàbils següents –sense possibilitat de prorroga-.

15. RESULTAT FINAL DEL PROCÉS DE SELECCIÓ

El Tribunal publicarà el resultat final del procés de selecció en el termini màxim de tres dies hàbils següents, un cop finalitzades les compareixences de les persones candidates que hagin sol·licitat la revisió presencial o en el seu cas, des de la finalització del termini d’al·legacions.

La qualificació final  del procés serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a la fase d’oposició i a la fase de concurs.

L’ordre de classificació de les persones aspirants s’establirà en funció de la qualificació total obtinguda, ordenades de major a menor puntuació.

Integraran el borsí aquelles persones candidates que hagin obtingut puntuació igual o superior a la mínima requerida per superar les proves.

El funcionament del borsí es regularà d’acord al previst a l’apart 13 de les Bases generals que han regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla del personal del PMEI (BOIB núm. 7 de 13 de gener de 2018).

16. VIGÈNCIA

El borsí té una vigència màxima de 4 anys des de que es publiqui la resolució de les persones que han superat aquest procés selectiu. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps el borsí perd la vigència i no es pot reactivar.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l’article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 26/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la publicació al BOIB.

 

ANNEX I. TEMARI GENERAL

1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. Els drets i deures fonamentals. La reforma constitucional.

2. L’Estatut d’Autonomia. Aspectes generals de l’autonomia balear.

3. L’acte administratiu: Concepte. Classes d’actes administratius. Elements de l’acte administratiu. Requisits. Les fases del procediment administratiu.

4. Els contractes del sector públic: Objecte i àmbit de la Llei de Contractes del sector públic. Tipus de contractes del sector públic. Legislació i normativa de la contractació a les Illes Balears.

5. Els organismes autònoms. Concepte. Regulació legal. Creació. Classes.

6. Règim local de les Illes Balears.

7. Estatuts del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants.

8. Els pressuposts generals de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració, aprovació i modificació del pressupost. Els sistemes de comptabilitat de l’administració local: principi, competències i finalitat de la comptabilitat. Les instruccions de comptabilitat: especial referència al model normal.

 

Palma, 6 d’agost de 2018

La Gerent del PMEI

Tina Horrach Capó