Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 8173
Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques per la qual es crea i classifica el lloc de treball de cap de Consultoria d'Entitats Locals de classe primera, del Consell de Mallorca, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 28 de juny de 2018 va tenir entrada en el Registre general de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques (núm. de registre d'entrada 14462) una sol·licitud de la consellera de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca de classificació d’un lloc de treball anomenat cap de Consultoria d'Entitats Locals, de classe primera, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior.

2. Mitjançant un Decret de la Presidència d'11 de desembre de 2017, es va fer efectiu el cessament de la titular de la Intervenció General del Consell de Mallorca. Es fa constar en la sol·licitud que el motiu de creació del lloc de treball és donar compliment a l'obligació de l'article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, segons el qual en el cas de cessament d'un lloc de lliure designació, la corporació local haurà d'assignar al funcionari cessat un lloc de treball del mateix grup de titulació.

3. El Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de dia 22 de desembre de 2017, va aprovar la plantilla de personal del Consell de Mallorca per a l'exercici 2018, en la qual s'incorpora una nova plaça d'intervenció tresoreria, reservada a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior, (BOIB núm. 159, de 28 de desembre de 2017).

4. Posteriorment, en la sessió de 2 de maig de 2018, va aprovar la modificació de la relació de llocs de treball de la Corporació, en la qual es va incloure la plaça d'intervenció tresoreria de classe primera, amb la denominació cap de Consultoria d'Entitats Locals, adscrita al Departament d'Economia i Hisenda/Secretaria Tècnica, reservada a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior, (BOIB núm. 58, de 10 de maig de 2018). D'acord amb la descripció del lloc que consta en la relació de llocs de treball, el nivell de coneixements de llengua catalana que es requereix per a aquesta plaça és el B2.

Tot això segons consta en el certificat del secretari del Consell de Mallorca de 19 de juny de 2018 i en la diversa documentació aportada pel Consell de Mallorca que acompanya la sol·licitud.

5. Es tramet, com a documentació adjunta, un informe de 21 de juny de 2018 de l'interventor general del Consell de Mallorca, segons el qual aquesta entitat compleix els objectius d'estabilitat pressupostària i financera.

6. Finalment, s'adjunta igualment un informe de 18 de juny de 2018 del cap del Servei d'Administració Econòmica, d'acord amb el qual la plaça esmentada està dotada amb efectes d'1 de juny de 2018 i fins a la finalització de l'exercici.

7. Mitjançant un escrit de 12 de juliol de 2018 el Servei de Corporacions Locals va sol·licitar al Col·legi de Secretaris i Interventors de les Illes Balears que informàs sobre la creació d’aquest lloc de treball. En una Resolució de la Junta de Govern de la mateixa data, el Col·legi va informar favorablement sobre la creació del lloc de treball de cap de Consultoria d'Entitats Locals, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior.

8. El Servei de Corporacions Locals ha emès l'informe jurídic corresponent el 16 de juliol de 2018.

9. El director general de Funció Pública i Administracions Públiques ha dictat la proposta de resolució corresponent el 16 de juliol de 2018.

Fonaments de dret

1. L’article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que en el cas de cessament d'un lloc de lliure designació, la corporació local haurà d'assignar al funcionari cessat un lloc de treball del seu mateix grup de titulació.

2. L'article 47 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, desenvolupa l'article 92 bis 6 esmentat i estableix que el lloc ha de ser adequat a les funcions o tasques pròpies de la subescala a la qual pertanyi el funcionari cessat, no inferior en més de dos nivells al del lloc per al qual fou designat i el complement específic del qual sigui el normalitzat entre els llocs reservats als funcionaris de l'escala de funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

3. L'article 36.1 b de la Llei 7/1985, estableix que és una competència de les diputacions o entitats equivalents, entre d'altres, l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment als de menor capacitat econòmica i de gestió. En tot cas ha de garantir en els municipis de menys de 1.000 habitants la prestació dels serveis de secretaria i d'intervenció. D'acord amb això, l'article 36.2 c disposa que els consells insulars garantiran el desenvolupament de les funcions públiques necessàries en els ajuntaments i els prestaran recolzament en la selecció i formació del seu personal.

4. L'article 26.3 d'aquesta Llei estableix que l'assistència de les diputacions o entitats equivalents als municipis que preveu l'article 36 s'adreçarà preferentment a l'establiment i a l'adequada prestació dels serveis mínims.

5. L'article 41.3 de la mateixa Llei estableix que els consells insulars de les Illes Balears assumeixen les seves competències d'acord amb allò que disposa aquesta Llei i les que els corresponguin, de conformitat amb Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

6. L'article 16 del Reial decret 128/2018, estableix que els consells insulars, entre d'altres, han de garantir en els municipis de menys de 1.000 habitants la prestació dels serveis de secretaria i intervenció i tresoreria i recaptació, per a la qual cosa han d'incloure en les seves relacions de llocs de treball, els reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional necessaris per garantir el compliment d'aquestes funcions.

7. L'article 16.2 d'aquest Reial decret diu que la Comunitat Autònoma efectuarà la classificació dels llocs citats, a proposta de les entitats respectives, i la seva provisió s'ha d'ajustar a allò que estableix el Reial decret.

8. L’article 2.3 c del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l’exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Crear i classificar el lloc de treball de cap de Consultoria d'Entitats Locals del Consell de Mallorca, com a de classe primera, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que pertany a la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior. La forma de provisió és el concurs i el nivell de català que s'exigeix per proveir-lo és el B2.

2. Notificar aquesta Resolució al Consell de Mallorca i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 17 de juliol de 2018

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques,

Catalina Cladera i Crespí