Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 7375
Aprovació de les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball del personal funcionari del Consell Insular de Mallorca, mitjançant els sistemes de concurs de mèrits i de lliure designació
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, amb data 4 de juliol de 2018, ha adoptat el següent acord:
“En data 11 de juny de 2018, la consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell Insular de Mallorca va formular una proposta d’acord per a l’aprovació de les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball del personal funcionari del Consell insular de Mallorca, pels sistemes de concurs de mèrits i de lliure designació.
Mitjançant escrit tramès pel secretari tècnic del Departament de Territori i Infraestructures dia 14 de juny de 2018, es va comunicar que s’havia detectat una errada en la proposta que va formular el departament en relació amb la inclusió en la convocatòria del lloc de treball identificat amb el codi 01108, que no s’hi havia d’incloure. Per a la seva esmena, la consellera executiva de Modernització i Funció Pública, en la mateixa data, va formular una nova proposta d’acord.
En data 22 de juny de 2018, l’interventor general del Consell de Mallorca ha emès informe de fiscalització de conformitat de la proposta d’aprovació de les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball, indicant que el codi de lloc de treball 00626 s’ha de llevar de l’annex 1 de la proposta, ja que és un dels llocs que integren la taxa addicional per a l’estabilització de l’ocupació temporal.
Per tal d’adaptar la proposta al contingut de l’informe, s’emet la següent:
Proposta d’acord
L’article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que els llocs de treball del personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional es proveiran en convocatòria pública, pels procediments de concurs de mèrits o de lliure designació, d’acord amb les normes que regulen aquests procediments en les Administracions públiques. En aquestes convocatòries, a més dels funcionaris propis de l’entitat convocant, hi poden participar els funcionaris que pertanyin a qualsevol de les Administracions públiques, restant en aquest cas supeditada la participació al que estableixin les relacions de llocs de treball.
L’article 75 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s’han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública.
L’article 76 de la Llei 3/2007 preveu el concurs com a sistema normal de proveïment de llocs de treball i l’article 196 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, determina que la lliure designació és el sistema de proveïment dels llocs que tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball, pel fet que impliquen una elevada responsabilitat o requereixen una confiança personal per exercir-ne les funcions.
El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s’aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d’aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, regula en el capítol II el concurs de mèrits com a procediment normal de proveïment de llocs de treball i en el capítol III regula el sistema de lliure designació com a procediment excepcional per al proveïment de llocs de treball.
L’objecte d’aquest Acord és l’aprovació de les bases i barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball de personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren en l’annex I, pels procediments de concurs de mèrits i de lliure designació.
La Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l’IMAS, en la sessió ordinària de dia 22 de març de 2018, va aprovar la proposta de criteris del concurs per al proveïment de llocs de treball de personal funcionari del Consell de Mallorca i, en les sessions posteriors dels dies 27 de març i 26 d’abril de 2018, va tractar el document de les bases i el barem de mèrits per al proveïment de llocs de treball del personal funcionari del Consell de Mallorca, mitjançant els sistemes de concurs de mèrits i de lliure designació.
L’article 28.l) del Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple en sessió de 2 de juliol de 2001 (BOIB núm. 102, de 25-08-2001), redactat de conformitat amb l’acord del Ple de 12 de desembre de 2016 (BOIB núm. 157, de 15-12-2016), atribueix al Consell Executiu l’aprovació de les bases per al proveïment definitiu de llocs de treball i el Decret de 9 de juny de 2017, pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca, modificat pel Decret de 27 de març de 2018 (BOIB núm. 43 de 7 d’abril de 2018) atribueix al Departament de Modernització i Funció Pública proposar al Consell Executiu l’aprovació de les bases per proveir llocs de treball.
Per tot això, la consellera executiva de Modernització i Funció Pública proposa al Consell Executiu l’adopció del següent
ACORD
Primer.- Aprovar les bases i el barem de mèrits (annex IV) per al proveïment de llocs de treball de personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren en l’annex I i els de resultes pel personal del Servei de Bombers que figuren en l’annex II, pels procediments de concurs de mèrits i de lliure designació, juntament amb el model de sol·licitud per participar-hi (annex III).
Segon.- La convocatòria i les bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Tercer.- Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació d’aquest recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no s’ha rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 5 de juliol de 2018
Per delegació del president, el secretari general
(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)
Jeroni Mas Rigo
Bases i barem de mèrits del concurs per al proveïment de llocs de treball del personal funcionari del Consell Insular de Mallorca mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació
Base 1. Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari els llocs de feina del Consell Insular de Mallorca vacants i dotats pressupostàriament, que s’indiquen en l’annex I.
Base 2. Forma de provisió
La provisió dels llocs de feina objecte d’aquesta convocatòria es du a terme mitjançant el sistema de concurs de mèrits o el de lliure designació.
Base 3. Requisits i condicions de la participació
3.1 Les condicions generals, els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d’estar referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir durant tot el procediment del concurs.
3.2 Els funcionaris i les funcionàries de carrera del Consell Insular de Mallorca, de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials i de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca tenguin situació administrativa que tenguin, llevat de la de suspensió ferma, poden participar en aquesta convocatòria si han acomplert el temps mínim de permanència en el lloc de feina establert legalment, d’acord amb les normes previstes en els apartats següents, i han de complir els requisits exigits.
3.3 El personal funcionari en situació d’excedència voluntària per interès particular pot participar en aquesta convocatòria si hi du més de dos anys i ha de consignar expressament en la sol·licitud que vol reingressar al servei actiu.
Les persones que estan en situació d’excedència voluntària especial i, en general, el personal funcionari que està en alguna situació que implica el dret a la reserva del lloc de treball, d’acord amb l’article 23.2 del Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat, poden participar en aquesta convocatòria, i han de romandre en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.
3.4 D’acord amb l’apartat 3 de l’article 81 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari titular d’un lloc de treball pot participar en aquesta convocatòria si han passat, com a mínim, dos anys des que en van prendre possessió o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se li va adjudicar amb caràcter definitiu en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació en un procés selectiu d’ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sense perjudici del que disposa l’apartat següent), o bé a través de l’adjudicació d’un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l’article 81.4. de la Llei esmentada.
Aquesta obligació de romandre com a titular en el lloc un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària, no s’aplica en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a què es refereix l’apartat 5 de l’article 74 o de participació en convocatòries de provisió ordinària, incloses les comissions de servei, de llocs de treball del mateix Departament on té la plaça d’origen o la comissió de servei.
3.5 A aquest efecte, d’acord amb el que estableix l’article 81.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, el personal que accedeix a un altre cos o a una altra escala per promoció interna o per integració i roman en el lloc de feina que ocupava com a titular, se li ha de computar també el temps de serveis prestats en aquest lloc en el cos o l’escala i subescala, classe, categoria i/o especialitat de procedència.
3.6 Tenen l’obligació de participar en aquesta convocatòria tots els funcionaris i les funcionàries del Consell Insular de Mallorca que estan en situació d’adscripció provisional.
3.7 Pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Administració de l’Estat, d’altres comunitats autònomes i de les corporacions locals, tenguin la situació administrativa que tenguin, llevat de la suspensió ferma, respecte a tots els llocs adscrits a aquestes administracions, segons l’apartat “Adm.” de l’annex I (administració o administracions públiques d’adscripció del lloc, C3 o C4), sempre que acompleixin el requisit de pertànyer al cos o l’escala, subescala, classe, categoria i/o especialitat determinats, i que tenguin la titulació o les titulacions requerides. No hi poden participar ni els funcionaris ni les funcionàries que no han acomplert el temps mínim de dos anys establert legalment des que se’ls va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de treball del qual són titulars amb les excepcions que preveu l’apartat 3.4 d’aquesta base.
3.8 Per poder optar a un lloc de feina, s’ha de complir el requisit de pertinença a l’escala, subescala, classe i categoria i/o especialitat a què s’adscriu el lloc en qüestió. Si s’exigeix alguna o algunes titulacions o bé uns altres requisits que figuren en la RLT, cal posseir aquesta titulació o titulacions i complir aquests requisits. Si hi ha més d’una titulació, s’entén, que se n’ha d’acreditar una. Si entre les categories hi figura la de tècnic -a superior i/o tècnic -a de grau mitjà, la titulació o les titulacions que se citen s’entenen referides a les categories esmentades.
3.9 S’exigiran els coneixements de llengua catalana, d’acord amb la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per recuperar l’ús del català en l’àmbit de la funció pública. Aquests coneixements s’han d’acreditar mitjançant els títols o certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els expedits o homologats per l’Institut d’Estudis Baleàrics. També es poden acreditar amb el certificat del Consell Insular de Mallorca d’haver superat les proves d’avaluació d’aquests coneixements de les convocatòries que s’han fet d’acord amb el decrets de presidència de 3-6-2004 i de 29-9-2004.
3.10 Pel que fa al reconeixement de la carrera professional, al personal d’altres administracions que accedeix a l’Administració insular en aquesta convocatòria, per concurs de mèrits o per lliure designació, se li ha d’aplicar el que estableix l’article 2 de l’Acord en matèria de carrera professional del Consell Insular de Mallorca, en les mateixes condicions i quanties que al personal del Consell Insular de Mallorca una vegada finalitzat el període transitori que estableix la disposició transitòria primera de l’Acord. Excepte el personal que ja té reconeguda per la institució insular en el procediment extraordinari de la disposició transitòria esmentada.
Base 4. Persones amb discapacitat
4.1 Les persones aspirants que tenguin alguna discapacitat reconeguda per l’Administració poden demanar, en la sol·licitud, que se’ls adapti el lloc o llocs de feina sol·licitats sempre que no suposi una modificació substancial del context de l’organització.
4.2 L’Administració ha de demanar a la persona aspirant la informació que cregui necessària, i també el dictamen dels òrgans tècnics de què disposa, sobre l’adaptació del lloc de feina i sobre la compatibilitat d’aquesta adaptació amb les tasques i funcions del lloc en concret.
4.3 En la resolució que posa fi al procés de provisió, s’ha de resoldre sobre aquesta adaptació del lloc o llocs de feina.
Base 5. Sol·licituds i documentació
5.1 Les sol·licituds per prendre part en el concurs s’han d’ajustar al model oficial (annex III) que hi ha a disposició de les persones interessades al Servei de Selecció i Proveïment i també en la Seu electrònica del Consell Insular de Mallorca. La persona interessada ha de signar aquest imprès i l’ha d’obtenir per duplicat per quedar-se un còpia segellada de la instància que presenta.
Les sol·licituds s’han de presentar al Registre General del Consell Insular de Mallorca ubicat a les adreces següents del municipi de Palma:
L’horari d’atenció al públic del Registre és de 9 a 14 h, de dilluns a divendres.
A més, es poden presentar en qualssevol dels llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 de octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació s’ha de presentar a l’oficina de Correus en un sobre obert perquè hi posin la data i segellin l’exemplar destinat al Consell Insular de Mallorca, abans que es certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). Si l’oficina de Correus no data ni segella la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General del Consell Insular de Mallorca.
5.2 D’acord amb l’art. 15 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment comú de les administracions públiques, els documents s’han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si es en llengua estrangera, ha d’anar acompanyada de la traducció jurada corresponent en qualsevol dels dos idiomes oficials.
5.3 El termini per presentar sol·licituds és de 15 dies hàbils i comença l’endemà que s’hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o en el Boletín Oficial del Estado, en el cas de llocs adscrits a altres administracions.
5.4 A la instància, s’hi han d’adjuntar els documents acreditatius de la titulació o titulacions i dels altres requisits que s’exigeixen en les bases i en la relació dels llocs de treball, i també dels mèrits que al·leguen les persones concursants segons el punt 6 de les bases. Aquesta documentació s’ha de presentar compulsada.
5.5 També s’hi ha d’adjuntar el full d’autobarem emplenat que podeu trobar en l’annex V d’aquestes bases
5.6 Les persones interessades poden sol·licitar fins a un màxim de vint llocs de feina excepte si estan en situació d’adscripció provisional o d’excedència, tal com indica el punt
5.7 d’aquesta base, o pertanyen a l’àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, punt 5.8 d’aquesta base.
Els llocs vacants sol·licitats s’han d’identificar amb el número d’ordre assignat a la RLT i que consta en l’annex I.
Les comissions tècniques de valoració només prendran en consideració els 20 primers llocs de feina de les sol·licituds que incompleixen aquesta limitació.
En cas de dubte sobre l’ordre de preferència de la persona interessada, la Comissió Tècnica de Valoració ha de prendre en consideració l’ordre en què s’indiquen els llocs de feina en la sol·licitud amb el darrer número de registre d’entrada, si s’escau.
5.7 S’exceptuen de la limitació anterior les persones aspirants que estan en situació d’adscripció provisional, les quals han de sol·licitar la totalitat dels llocs de feina vacants, corresponents a la seva escala, subescala, classe, categoria i/o especialitat dels quals acompleixin els requisits.
Això no obstant, les persones aspirants que estan en situació d’adscripció provisional per haver estat remoguts d’un lloc de feina adjudicat mitjançant el sistema de lliure designació, estan obligats únicament a sol·licitar els llocs de feina vacants del mateix municipi o d’uns altres limítrofs, corresponents a la seva escala o especialitat, no inferiors en més de dos nivells al corresponent al seu grau personal.
Així mateix, el personal funcionari que sol·licita el reingrés participant en aquesta convocatòria, pot sol·licitar tots els llocs de feina dels quals acompleixi els requisits.
5.8 El personal de l’àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca pot sol·licitar qualsevol dels llocs inclosos en l’annex I, sense cap limitació en el nombre de llocs sol·licitats. S’entenen sol·licitades totes les places vacants assenyalades amb el mateix número d’ordre a la RLT i també totes les possibles resultes. També es poden sol·licitar els llocs que quedin vacants com a conseqüència de la resolució d’aquets concurs (annex II), que s’incorporaran en concepte de resultes als llocs vacants oferts. Els llocs que se sol·liciten com a possibles resultes s’han d’identificar també amb el número d’ordre assignat a la RLT. Amb la sola sol·licitud d’un determinat número d’ordre s’entenen sol·licitades totes les places vacants que es puguin produir amb el mateix número d’ordre.
5.9 El personal funcionari adscrit provisionalment no té l’obligació de sol·licitar, en cap cas, els llocs de treball el sistema de provisió dels quals és la lliure designació.
5.10 En el termini d’un mes comptador des del dia en què la resolució d’adjudicació dels llocs de feina objecte d’aquesta convocatòria sigui ferma, les persones aspirants que no hagin obtingut cap lloc de feina poden demanar la devolució de la documentació que han aportat. Transcorregut aquest termini, l’Administració pot destruir d’ofici els documents que no s’han reclamat.
5.11 Amb el venciment del termini per presentar les sol·licituds caduca el termini per renunciar a participar en el concurs, per desistir-ne o alterar la preferència expressada. Una vegada transcorregut aquest període, les sol·licituds formulades són vinculants per a la persona sol·licitant, i les destinacions són irrenunciables, llevat que, abans de la presa de possessió, s’hagi obtingut una altra destinació mitjançant una convocatòria pública.
Base 6. Acreditació dels requisits i dels mèrits
6.1. Criteris generals
a. Els mèrits que al·leguen les persones aspirants s’han d’acreditar presentant l’original o la còpia compulsada.
b. Si la documentació acreditativa s’ha emès en llengua estrangera, per poder-la valorar com a mèrit, la persona interessada n’ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat.
c. Si s’aporten còpies en suport paper de documents electrònics, cal que hi figuri la condició de còpia i han de contenir un codi generat electrònicament o un altre sistema de verificació, que permeti contrastar-ne l’autenticitat accedint als arxius electrònics de l’òrgan u organisme públic emissor.
d. Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels mèrits ordenats segon els apartats de l’annex IV d’aquesta convocatòria i numerats correlativament.
e. No s’ha de valorar cap mèrit que no s’hagi acreditat amb la documentació corresponent en el termini de presentació de sol·licituds.
f. Les persones aspirants del Consell Insular de Mallorca poden remetre als seus expedients personals sempre que indiquin en la instància quins són els documents concrets que volen que s’adjuntin d’ofici. La documentació acreditativa dels requisits establerts i dels mèrits al·legats que no constin en l’expedient o si no està compulsada, s’ha d’acreditar mitjançant documents originals o còpies compulsades.
g. La data de referència per complir els requisits exigits i per estar en possessió dels mèrits que s’al·leguen és el dia en què finalitza el termini per presentar les instàncies.
6.2. Forma d’acreditar la documentació
6.2.1. Antiguitat i grau personal
Certificat de serveis prestats de l’organisme corresponent en el qual ha de constar: grau personal, temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l’Administració, segon l’annex VI.
No obstant això, el personal funcionari del Consell Insular de Mallorca, de l’Agència de Defensa del Territori i de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, no han d’acreditar els mèrits relatius a l’antiguitat, al grau personal i la feina desenvolupada a l’Administració (punt 1, punt 2 i punt 4 de l’annex IV). A aquests efectes, la Direcció Insular de Funció Pública del Departament de Modernització i Funció Pública ha d’emetre d’ofici un certificat on constin aquests mèrits. Aquest certificat, s’ha d’incorporar, també d’ofici, a la instància que es presenta i se n’ha lliurar una còpia, perquè pugui fer les al·legacions que consideri pertinents.
6.2.2. Coneixements orals i escrits de català
Una còpia compulsada del certificat emès −o reconegut com a equivalent− per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. També es pot presentar una còpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana, expedit pel Consell Insular de Mallorca, en el marc de les convocatòries aprovades pels decrets de 3 de juny de 2004 o de 29 de setembre de 2004.
6.2.3 Valoració de la feina desenvolupada a l’Administració
Per acreditar aquest mèrit, la persona interessada ha de presentar un certificat de serveis prestats, amb indicació dels llocs ocupats, temps i nivell. Excepte en els casos a què fa referència la base 6.2.1 pel que fa al personal funcionari del Consell Insular de Mallorca, de l’Agència de Defensa del Territori o de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials.
Per actualitzar i homogeneïtzar la valoració d’aquets mèrit, es tindrà en compte el nivell assignat actualment al lloc de treball que s’ha ocupat.
Es valora només el temps en què s’ha estat en una situació de servei actiu, per tant, no es tindran en compte els períodes en què la situació administrativa sigui diferent.
No obstant l’anterior, es computarà com a situació de servei actiu: l’excedència i la reducció de jornada per tenir cura de fills i de familiars, i la situació de serveis especials. En les excedències per tenir cura de fills i de familiars i de serveis especials, es valorarà en funció del nivell del complement de destinació del lloc reservat.
Si es tracta de personal funcionari que ha ocupat un lloc que no té assignat el nivell de complement de destinació, s’ha d’entendre que ha prestat els serveis en el nivell assignat a un lloc de treball equivalent de la RLT. Si els serveis s’han prestat en una altra Administració, és aquesta que ha de certificar l’equivalència.
Si el lloc de treball sol·licitat és un lloc singularitzat, les persones interessades han d’acreditar amb un informe del Departament on estigui adscrit el lloc d’origen −quan l’interessat és personal del Consell Insular de Mallorca− o de l’òrgan competent −si es concursa des de altres organismes o administracions−, sobre les funcions que s’han dut a terme en cada una de les adscripcions que volen al·legar. S’adjunta un model a l’annex VII.
Si s’han exercit altres funcions temporalment, les persones interessades han d’aportar un certificat –del Departament on s’han dut a terme o de l’òrgan competent quan es concursa des de altres organismes o administracions− per acreditar les funcions i durant quin termini les han dut a terme, s’hi ha d’adjuntar la resolució mitjançant la qual es va aprovar l’atribució temporal de funcions.
6.2.4. Estudis acadèmics oficials
Una còpia compulsada del títol (anvers i revers). Si encara no s’ha expedit el títol, es pot presentar còpia compulsada del resguard acreditatiu d’haver pagat els drets d’expedició, sense perjudici de la presentació posterior del títol.
6.2.5. Formació
Una còpia compulsada dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s’han dut a terme. Hi ha de constar el nombre d’hores de durada i/o crèdits de l’acció formativa i el contingut o programa.
6.2.6. Publicacions, comunicacions i ponències
Publicacions: l’original o còpia compulsada del títol del llibre o revista, de l’índex on figura l’autoria o coautoria. Si és un llibre, cal presentar la còpia de la contraportada on apareix el número d’ISBN o dipòsit legal.
Comunicacions i ponències: còpia compulsada del contingut.
6.2.7. Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcions
Cal presentar una còpia compulsada de la resolució corresponent. Si es tracta de personal funcionari del Consell Insular de Mallorca, de l’Agència de Defensa del Territori o de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, s’hi ha d’incorporar d’ofici.
6.3 Documentació corresponent a la provisió de llocs de lliure designació
A la sol·licitud per participar-hi, les persones aspirants hi han d’adjuntar el currículum, en el qual ha de constar l’escala i subescala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, els anys de servei, els llocs de treball desenvolupats amb anterioritat i tots els altres mèrits que considerin adients per justificar la seva idoneïtat per desenvolupar la feina.
Base 7. Llistes de persones aspirant admeses i excloses
7.1 En finalitzar el termini per presentar les sol·licituds, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública ha de dictar una resolució per la qual aprovarà i farà pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses del concurs o d’alguns dels llocs de feina convocats, aclarint-ne les causes d’exclusió per a cada persona i lloc de feina.
7.2 Aquesta resolució es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Mallorca, ubicat a l’edifici de la Llar de la Infància (C/ del General Riera, núm. 113), i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca.
7.3 Les persones excloses disposen d’un termini de deu dies comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la resolució en el tauler d’anuncis per esmenar-hi les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.
7.4 En finalitzar aquets termini, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública ha de dictar una resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses del concurs o d’algun dels llocs de feina convocats, aclarint-ne les causes d’exclusió. Aquesta resolució s’ha de publicar en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Mallorca, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca.
Base 8. Barem de mèrits
8.1. El barem de mèrits que s’ha d’aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l’annex IV.
8.2 Per poder obtenir un lloc de treball cal arribar, amb caràcter general, a la puntuació d’1,5 punts. Pel que fa als llocs de treball de prefectura orgànica o que tenen un nivell equivalent, s’estableix la puntuació mínima següent:
- Secretari -ària de coordinació, ordenació del territori, administratiu -iva: 2 punts
- Coordinador -a : 2,5 punts
- Administrador -a / inspector -a: 3 punts
- Cap d’Unitat: 4 punts
- Cap de Secció / Adjunt -a cap de Servei: 6 punts
- Cap de Servei: 8 punts
8.3 El concurs de mèrits és independent per a cada lloc de feina.
8.4 En cas d’empat en la puntuació total dels mèrits al·legats en el concurs de mèrits, s’ha de dirimir amb la puntuació atorgada conjuntament als mèrits de consideració necessària i, si persisteix l’empat, s’ha d’atorgar el lloc de feina a la persona aspirant amb més antiguitat en el Consell Insular de Mallorca, a l’Agència de Defensa del Territori o a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials. Si encara persisteix, s’ha d’adjudicar el lloc de feina a la persona aspirant que acrediti més antiguitat en altres administracions.
8.5. Això no obstant, si hi ha una infrarepresentació de dones en una escala, subescala, classe o categoria, en cas d’empat s’ha de seleccionar la dona, llevat que en l’altre candidat concorrin circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s’apliqui la mesura, com ara que pertanyi a altres col·lectius amb dificultats especials per accedir a la feina, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes amb l’informe previ de l’Institut Balear de la Dona. Si són dues o més dones, s’han d’atendre els criteris generals que indica l’apartat anterior.
Base 9. Lliure designació
El procediment de lliure designació que preveu l’article 79 de la Llei 3/2007, s’aplica únicament a la provisió dels llocs que tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball.
Una vegada publicada la llista definitiva d’aspirants admesos, s’ha lliurar a cada Departament o organisme públic, on està adscrit el lloc de treball objecte de provisió, la relació d’aspirants al lloc i la documentació que n’acredita els mèrits, a més de la documentació que estableix l’apartat 6.3 de la base 6, perquè el titular del Departament en proposi, de forma motivada, l’adjudicació a la persona més idònia d’acord amb els requisits que s’exigeixin per desenvolupar la feina.
Base 10. Comissions tècniques de valoració
10.1 Es constitueixen les comissions tècniques de valoració següents:
10.2 El conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública ha de nomenar els membres d’aquestes comissions tècniques d’acord amb els criteris següents:
Un president o una presidenta.
Primer vocal, que actuarà com a secretari o secretària.
Segon vocal, en representació sindical, designat per la part social de la Mesa de Negociació General de Funcionaris del Consell Insular de Mallorca.
En la composició d’aquestes comissions tècniques, amb incidència especial en els càrrecs més representatius (presidència i secretaria), s’ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels membres. En aquest sentit, en els col·lectius en què, tradicionalment, hi hagi una infrarepresentació de la dona, s’ha de procurar, de manera especial, que se n’incrementi el nombre, llevat que, per raons fundades, objectives i motivades, no es pugui fer efectiva la mesura. A aquest efecte, s’ha de desagregar la informació sobre el sexe dels membres de les comissions tècniques de valoració.
10.3 Per a cada persona membre de la Comissió Tècnica de Valoració, se n’ha de nomenar una persona titular i una de suplent. La composició de les comissions s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca.
10.4 Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de pertànyer, en tot cas, com a funcionaris i com a funcionàries de carrera, a un grup de titulació igual o superior a l’exigida per ingressar a l’escala, classe i especialitat als quals s’adscriuen els llocs de feina de la seva Comissió.
10.5 Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s’han d’abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d’abstenció que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
10.6 Perquè la Comissió Tècnica de Valoració es constitueixi vàlidament cal la presència de tots els seus membres. Si la Comissió no es pot constituir vàlidament, hi ha d’haver una segona convocatòria trenta minuts després de la primera. En aquesta segona convocatòria és suficient la presència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària perquè es pugui constituir.
10.7 Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en la forma establerta en aquesta convocatòria per les persones aspirants als llocs de feina objecte de provisió.
b) Elaborar una llista on, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants, les puntuacions obtingudes per a cada lloc de feina i cada apartat dels mèrits.
c) Fer la proposta, per a cada lloc de feina inclòs en la convocatòria, del nomenament de l’aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta.
10.8 Les comissions tècniques de valoració poden sol·licitar al conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública que designi assessors o assessores perquè, en qualitat de persones expertes, amb veu però sense vot, donin suport a la Comissió.
10.9 Les persones membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de puntuar els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de baremació dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l’acta a la qual s’adjuntin.
10.10 El secretari o la secretària ha d’estendre una acta de totes les reunions de la Comissió Tècnica de Valoració que, en acabar la sessió o abans de començar la següent, han de signar totes les persones que en són membres que hi hagin assistit.
10.11 Si alguna persona membre de la Comissió no vol signar l’acta, se n’ha de deixar constància a l’acta, la qual es donarà per vàlida sense la seva signatura.
10.12 Quan una comissió, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, estableixi criteris d’interpretació per valorar determinats mèrits, els han de fer constar en l’acta de la sessió en què s’hagin acordat.
10.13 Les persones membres de les comissions tècniques de valoració poden fer constar a l’acta el seu vot contrari a l’acord i els motius que el justifiquen. També tenen dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aportin, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president o la presidenta, un escrit que contingui fidelment la intervenció o la proposta.
Base 11. Resolució de la convocatòria
11.1 Les comissions tècniques de valoració han de publicar al tauler d’anuncis i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, al mateix temps, la proposta provisional d’adjudicació dels llocs de feina objecte de la convocatòria.
En aquesta llista també s’han d’incloure les propostes d’adjudicació dels llocs de treball de lliure designació, d’acord amb la proposta motivada feta pel titular del Departament on està adscrit el lloc de treball.
11.2 Atesa la proposta provisional esmentada, les persones interessades hi poden formular observacions o reclamacions en el termini de quatre dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la data d’exposició pública de la proposta provisional al tauler d’anuncis del Consell Insular de Mallorca.
11.3 Després d’haver examinat les observacions i les reclamacions presentades dins termini i d’haver fet les modificacions que en resultin, si s’escau, la Comissió Tècnica de Valoració ha d’elevar a definitiva la proposta d’adjudicació dels llocs de feina.
11.4 Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte a la provisional, l’esmena d’ofici dels errors de fet detectats.
11.5 Després d’haver vist la proposta definitiva, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública n’ha de dictar la resolució que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si és necessari, en el Butlletí Oficial de l’Estat. També s’ha de publicar al tauler d’anuncis i en la seu electrònica del Consell.
11.6 Les persones aspirants que sol·licitin el reingrés mitjançant aquest concurs i no obtinguin cap lloc de feina, han de ser adscrits provisionalment a algun dels llocs de feina que queden vacants.
11.7 Els trasllats que derivin de la resolució d’aquest concurs tindran la consideració de voluntaris. Les destinacions adjudicades són irrenunciables.
Base 12. Presa de possessió
12.1 El termini per prendre possessió del lloc de feina obtingut és de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d’un mes si suposa canvi de residència o el reingrés al servei actiu.
12.2 Si la persona adjudicatària ho demana i, a més, ho justifica degudament, el conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública pot concedir una pròrroga del termini, com s’exposa en el punt 12.5.b.
12.3 El termini per prendre possessió comença a comptar a partir l’endemà d’haver cessat en el lloc de feina, que s’ha de fer en els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
12.4 El titular de l’òrgan on presta serveis el funcionari o la funcionària que ha de cessar en el lloc de feina, pot proposar al conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública que s’ajorni per necessitats del servei fins a un màxim de 20 dies hàbils. El conseller o consellera esmentat ha de resoldre, tenint en compte la proposta.
12.5 El conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública pot, excepcionalment, acordar el següent:
a) Ajornar la data del cessament del funcionari o de la funcionària pel termini màxim d’un mes, completada la pròrroga que preveu l’apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o la funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina.
b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s’al·leguen i s’acrediten raons que justifiquin la pròrroga sol·licitada.
La incorporació al lloc de treball obtingut pel personal funcionari que pertany a l’àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, es produirà a partir de dia 1 de gener de 2019 amb l’objectiu de organitzar els quadrants i la programació de les guàrdies del Servei.
12.6 El còmput del termini per prendre possessió, en tot cas, s’ha d’iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s’hagin concedit a les persones interessades, tret que l’òrgan competent acordi suspendre’n el gaudi per causes justificades.
Base 13. Cobertura dels llocs de treball
13.1 La cobertura dels llocs de treball objecte d’aquesta convocatòria determina el cessament del personal que fins aleshores els ha ocupat, ja sigui de forma interina, funcional, en comissió de serveis o amb caràcter de provisionalitat.
13.2 Si el nombre de llocs convocats d’un mateix Departament i amb un mateix codi de lloc de feina és de dos o més i no es proveeixen tots, s’han de proveir els llocs sense ocupant, primer, i, després, els llocs ocupats. En aquest cas, ha de cessar el personal amb menys antiguitat en el lloc de treball, seguint l’ordre de menor a major antiguitat. Si hi ha empat, s’ha de tenir en compte la totalitat dels serveis prestats al Consell Insular de Mallorca (inclosos els serveis prestats a l’Agència de Defensa del Territori i a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials), seguint el mateix ordre anterior. A aquest efecte, es consideren serveis prestats al Consell els prestats a altres administracions quan l’ocupant i el lloc de treball hagin estat transferits per Llei al Consell Insular de Mallorca. Si persisteix l’empat,també d’acord amb el mateix ordre esmentat, s’han de tenir en compte la totalitat dels serveis prestats en l’Administració pública.
Base 14. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
Els funcionaris i les funcionàries que obtenen com a titulars un lloc de feina en aquesta convocatòria hi han de romandre un mínim de dos anys. Durant aquest període, no poden participar en altres convocatòries per proveir llocs de feina, excepte en les de proveïment de llocs pel sistema de lliure designació que es convoquin en el termini de dos anys i en les comissions de serveis que es convoquin a partir d’un any, terminis comptadors des de la resolució d’aquesta convocatòria.