Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6420
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es resol un recurs pel qual se sol·licita la suspensió de la Resolució del director general del Servei de Salut de 17 d’abril de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria d’auxiliar administratiu de la funció administrativa dependents del Servei de Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 21 de maig de 2018, la senyora Trinidad Navarro Aguilera va interposar un recurs de reposició (núm. 3652 d’entrada del Registre de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera) contra la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 17 d’abril de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria d’auxiliar administratiu de la funció administrativa dependents del Servei de Salut (BOIB núm. 49/2018, de 21 d’abril).

2. En el recurs sol·licita que se suspengui el procés selectiu convocat, aplicant l’article 117 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, fins a la resolució ferma del recurs, al·legant el següent:

a) Nul·litat de ple dret de l’apartat 2.1.c d’annex 1 (“Bases de la convocatòria”), ja que no s’hi inclouen les titulacions equivalents a les assenyalades explícitament i la titulació de tècnic auxiliar, sense cap més detall, no es pot considerar equiparable a les indicades específicament.

b) Nul·litat de ple dret de l’apartat 2.1.d de l’annex 1, en el qual se sol·licita específicament el nivell B1 de català i queden excloses les titulacions superiors.

c) Nul·litat de ple dret del punt 1 (apartats 1, 2, 3 i 5 de l’annex 3, “Barem auxiliar administratiu”) per la raons següents:

- Desigual valoració de l’experiència professional depenent si es tracta de l’administració pública o d’activitats privades.

- Valoració diferent segons el tipus d’administració on s’hagi desenvolupat.

- Valoració de càrrec directiu.

d) Nul·litat de ple dret del punt 2 de l’annex 3, per les raons següents:

- Es valoren cursos que no tenen concordança amb la categoria d’auxiliar administratiu.

- “Desordre” en les matèries que són objecte de valoració, que pot derivar en arbitrarietat i en el menyscapte del principi d’igualtat jurídica.

- Mereix especial atenció la valoració de l’apartat d, que assenyala que “s’entendrà inclosos en aquest apartat les assignatures de les diplomatures, llicenciatures, grau o cursos de formació professional que tinguin relació amb la categoria”.

e) No consta que les correccions d’errors publicades s’hagin efectuat per delegació.

f) S’ha de suprimir la referència al Reial decret legislatiu 1/1999, de 8 de gener.

g) No figura en cap punt de la Resolució el grup/subgrup de la categoria convocada C2.

h) Pel que fa a la documentació, s’infringeix en diverses ocasions el que estableix l’article 53.1 (apartats c i d) de la Llei 39/2015.

Consideracions jurídiques

1. Tant les bases de la convocatòria com el barem de mèrits són fruit de les negociacions duites a terme en la Mesa Sectorial de Sanitat, que es varen aprovar —respectivament— amb el vot favorable dels participants excepte els sindicats SATSE i SIMEBAL, que s’hi varen abstenir, i per unanimitat dels participants.

2. L’article 117.1 de la Llei 39/2015 estableix que “la interposició de qualsevol recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspèn l’execució de l’acte impugnat”. La mateixa Llei indica que s’ha de ponderar entre el perjudici que la suspensió de l’acte impugnat causaria a l’interès públic o a terceres persones i l’ocasionat a la recurrent com a conseqüència de l’eficàcia immediata de l’acte recorregut.

3. En el supòsit que una vegada analitzades en profunditat les al·legacions es determinàs modificar la Resolució impugnada, no causaria perjudici a tercers ni causaria perjudicis d’impossible o de difícil reparació, ja que obligaria l’Administració, segons el cas, a acordar l’obertura d’un nou termini per presentar sol·licituds o la retroacció de les actuacions.

4. El barem de mèrits valora els mèrits dels opositors fins al darrer dia del termini per presentar sol·licituds, i per això els mèrits presentats per l’opositor no poden ser preparats o són modificats segons les puntuacions del barem.

5. La finalitat d’aquest procés selectiu és donar estabilitat en l’ocupació als professionals del Servei de Salut de les Illes Balears, que suposa un plus en la prestació del servei, que desapareixeria amb la suspensió del procés selectiu.

6. No s’aprecia que la impugnació es fonamenti en alguna de les causes de nul·litat de ple dret previstes per l’article 47.1 de la Llei 39/2015.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Desestimar la suspensió cautelar de la Resolució impugnada.

2. Notificar aquesta resolució a les persones interessades.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que posa fi a la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de notificació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que s’hi pugui interposar.

Palma, 10 de juny de 2018

El director general

Julio Fuster Culebras

Per delegació de la consellera de Salut (BOIB 10/2016)