Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 6267
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per a l’aprovació definitiva de les bases específiques per a la selecció i provisió definitiva d’una plaça d’enginyer/a industrial, personal funcionari, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de l’any 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició i pel torn de promoció interna
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per a l’aprovació definitiva de les bases específiques per a la selecció i provisió definitiva d’una plaça d’enginyer/a industrial, personal funcionari, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de l’any 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició i pel torn de promoció interna
A la reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, de data 27 d’abril de 2018 s’ha acordat:
PRIMER. Aprovar les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça d’enginyer/a industrial, funcionari/ària de carrera, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició en els següents termes:
Bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça d’enginyer/a industrial, funcionari/ària de carrera, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició
Primera. Normes generals
1.1. És objecte d’aquesta convocatòria la selecció i la provisió definitiva d’una plaça d’enginyer/a industrial, funcionari/ària de carrera, per promoció interna, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de l’any 2015, mitjançant el sistema de concurs-oposició, grup A, subgrup A1, pertanyent a l’escala d’administració especial, subescala tècnica, classe superior, amb un nivell de lloc de treball 24.
1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: fase d’oposició i fase de concurs amb les proves, les puntuacions i els mèrits que es detallen a l’Annex I.
1.3. El programa que ha de regir les proves selectives és el que figura a l’Annex II d’aquesta convocatòria.
1.4. Aquesta selecció i provisió es regirà pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant, EBEP), en tot el que disposa en referència a la promoció interna, per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i per les Bases generals aprovades pel Consell Insular d’Eivissa i Formentera i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 23, de 22 de febrer de 2000.
1.5. La data, el dia i l’hora de l’inici de la primera prova es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
1.6. De conformitat amb el que estableix l’article 45.1.b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es derivin dels actes integrants d’aquest procediment selectiu la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (CIE): www.conselldeivissa.es.
Segona. Requisits de les persones aspirants
2.1. Per ser admeses a la realització d’aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:
a) Les persones aspirants han d’estar incloses a l’àmbit d’aplicació de l’EBEP.
b) Estar en possessió del títol universitari de grau en enginyeria industrial o equivalent que habiliti per a l’exercici d’aquesta professió, regulada segons estableix la normativa vigent. En cas de titulacions obtengudes a l’estranger, s’haurà de tenir la credencial que acrediti la seua homologació.
c) Ser funcionari/ària de carrera del Consell Insular d’Eivissa dels subgrups A2 o C1.
d) Trobar-se, respecte del Consell Insular d’Eivissa, en el cos esmentat en el punt anterior en situació administrativa de servei actiu o en una situació administrativa que comporti reserva de plaça o de destinació en el Consell Insular d’Eivissa.
e) Haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a funcionari/ària de carrera del Consell Insular, en el cos o l’escala des del qual es promociona.
f) No haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
g) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o l’escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
h) Haver satisfet els drets d’examen en la forma establerta en la base tercera d’aquestes bases.
i) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.
j) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d’exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els coneixements de llengua catalana s’han d’acreditar mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o equivalències previstes.
Aquestos requisits s’hauran de posseir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu, fins a la presa de possessió.
Tercera. Sol·licituds
3.1. Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la corresponent sol·licitud en la instància normalitzada que consta en l’Annex III d’aquestes bases i que estarà disponible a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del CIE i a la pàgina web del CIE.
3.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa. També es podran presentar en la forma que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa.
Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de Correus hauran d’anar en sobre obert per ser datades i segellades pel funcionariat encarregat abans de ser certificades.
La persona interessada haurà de conservar una còpia segellada i registrada de la seua sol·licitud per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.
La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l’exclusió de les persones aspirants.
3.3. Les persones aspirants hauran d’acompanyar a la sol·licitud el document acreditatiu d’haver abonat 30,05 euros per drets d’examen, mitjançant model d’autoliquidació que figura a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa.
La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb el resguard original de l’ingrés efectuat.
En cap cas, la sola presentació del justificant d’ingrés dels drets de participació no suposarà la substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l’òrgan expressat en aquestes bases.
Així mateix, la falta d’abonament d’aquestos drets durant el termini de presentació de sol·licituds no serà esmenable i determinarà l’exclusió de les persones aspirants.
Els drets d’examen seran reintegrats a les persones aspirants excloses, per causes no imputables a aquestes, sempre que formulin la reclamació corresponent. La devolució s’efectuarà una vegada finalitzat el procés selectiu.
3.4. Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d’ofici o a instància de part.
3.5. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.
En cas de falsedat o manipulació en algun dels documents, decaurà el dret a la participació en el procés selectiu.
3.6. A la sol·licitud s’ha d’acompanyar necessàriament:
Fotocòpia del document nacional d’identitat; les persones aspirants estrangeres hauran de presentar un document que acrediti que són nacionals de la Unió Europea o d’algun estat, al qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors. Tots els documents hauran d’estar traduïts oficialment al castellà o al català.
Justificant original d’haver satisfet els drets d’examen.
Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana exigit a la base segona d'aquestes bases.
Les persones aspirants que superin la fase d’oposició hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits en el termini que el tribunal determini una vegada finalitzada la dita fase.
Els mèrits es valoraran amb referència a la data de tancament del termini de presentació de les sol·licituds.
3.7. La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quarta. Admissió de les persones aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l’autoritat convocant o aquella en qui delegui dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.
La relació de persones admeses i excloses s’exposarà a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears; hi constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, el número de document nacional d’identitat i la causa de la seua exclusió, si és el cas.
Els errors de fet podran corregir-se, en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d’un termini de deu dies des del dia següent a aquell en què es publica al Butlletí Oficial de les Illes Balears, perquè puguin presentar al·legacions per corregir els defectes que motivaren la seua exclusió. La persona aspirant exclosa que no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d’estar-hi admesa, quedarà definitivament exclosa del procés.
Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s’hi indicarà també el lloc i la data en què tengui lloc el primer exercici de la fase d’oposició.
Cinquena. Tribunal qualificador
5.1. El tribunal qualificador valorarà els exercicis i els mèrits del procés selectiu. La seua composició col·legiada s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i de professionalitat dels seus membres, i ha de tendir a la paritat entre l’home i la dona.
Tots els membres del tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en la plaça convocada i han de ser funcionaris de carrera que pertanyin al mateix o superior grup/subgrup d’entre els previstos a l’article 76 de l’EBEP, en relació amb el grup/subgrup en què s’integri la plaça convocada.
La pertinença al tribunal qualificador serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació ni per compte de ningú.
5.2. Als efectes d’allò establert en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP), la designació de membres titulars i dels seus respectius suplents es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els membres del tribunal qualificador hauran d’abstenir-se de formar-ne part quan hi concorrin les circumstàncies previstes a l’article 23 de la dita llei, i hauran de comunicar-ho a la Secció de Recursos Humans; tampoc no podrà ser-ne nomenat membre qui hagués realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.
Així mateix, las persones aspirants podran recusar els membres del tribunal qualificador quan entenguin que es donen aquestes circumstàncies de conformitat amb l’establert en l’article 24 de la citada Llei.
5.3. A sol·licitud del tribunal qualificador podrà disposar-se la incorporació d’assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves. Aquestos assessors col·laboraran amb l’òrgan de selecció exclusivament en l’exercici de les seues especialitats tècniques i tendran veu però no vot. Els assessors especialistes seran designats per resolució del/de la conseller/a competent en la matèria i estaran subjectes a idèntic règim d’abstenció i de recusació que el previst per a les persones membres del tribunal.
5.4. Quan el nombre d’aspirants així ho aconselli, el tribunal qualificador podrà designar col·laboradors en nombre suficient que, sota la supervisió de la secretaria del tribunal, permetin garantir l’adequat desenvolupament del procés selectiu; podran percebre les assistències previstes en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.
5.5. En els supòsits d’absència del president titular o suplent, les funcions de presidència seran exercides pels/per les vocals designats/ades seguint per a això l’ordre en què hagin estat designats/ades en aquesta base.
5.6. El tribunal qualificador resoldrà totes les qüestions derivades de l’aplicació de les bases d’aquesta convocatòria durant el desenvolupament del procés selectiu.
5.7. Les presents bases s’interpretaran en el sentit finalista que millor garanteixi la preservació dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat.
5.8. El procediment d’actuació del tribunal s’ajustarà al que disposen els articles 15 i següents de la LRJSP. A partir de la seua constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, inclosos els que exerceixin la presidència i la secretaria.
5.9. L’òrgan de selecció estarà compost per:
President/a:
Titular: Sr. Juan Antonio Torres Planells; suplent: Sr. Vicent Prats Ramon.
Secretari/ària:
Titular: Sr. Fernando Gelabert González; suplent: Sra. María José Cardona Muñoz.
Vocals:
Titular: Sr. Antonio Leonardo Marí Noguera; suplent: Sra. Irene Jaumà Maragall.
Titular: Sr. Joan Tur Riera; suplent: Sr. Nuria de Urrutia Farrés.
Titular: Sr. José Torres Torres; suplent: Sr. Jordi Arilla Gómez
Sisena. Desenvolupament dels exercicis
L’ordre d’actuació de les persones aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s’iniciarà per ordre alfabètic del primer llinatge de les persones aspirants, en funció del que resulti del sorteig anual que realitza la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública a aquestos efectes.
Entre les proves de la fase d’oposició es donarà el termini de tres dies a les persones aspirants per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d’un/a assessor/a.
El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions.
En qualsevol moment el tribunal pot requerir a les persones opositores que acreditin la seua identitat.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en una crida única, sense perjudici de les sessions que es necessitin per al seu desenvolupament; decauran en el seu dret les persones opositores que no compareguin a la seua realització, llevat dels casos de força major, degudament justificats i apreciats pel tribunal.
El tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes per garantir que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones que hi participen.
El tribunal ha d’excloure les persones en els fulls d’examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat, excepte en el supòsit que el tribunal prèviament hagi acordat que la correcció dels exercicis escrits es faci de forma que cada aspirant llegeixi els seus exercicis en veu alta davant dels membres del tribunal.
La valoració de les condicions de formació, mèrits o nivells d’experiència que s’incloguin en la fase de concurs no podran significar, en el seu conjunt, i en relació amb la puntuació màxima assolible en tot el sistema de selecció, més del 40 %.
Setena. Relació de persones aprovades
Es consideraran aprovades, d’entre les persones aspirants que hagin superat les proves, aquelles que hagin obtengut la puntuació més alta, d’acord amb allò que es determina a l’Annex I, tenint en compte que el nombre de persones aspirants aprovades no podrà ser superior al de vacants convocades.
Finalitzades i valorades les proves selectives, si és el cas, el tribunal qualificador farà pública a la pàgina web de la Corporació, la relació provisional de persones aspirants que hagin superat les proves i hagin resultat seleccionades per accedir a la categoria corresponent, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtenguda i del document nacional d’identitat.
Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d’un/a assessor/a.
El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d’oferta.
El tribunal qualificador elevarà a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa la relació de persones aprovades i en proposarà el nomenament corresponent.
A la llista definitiva de persones aprovades, el tribunal hi haurà d’incloure una diligència en què es farà constar la data de la seua publicació i s’especificarà que aquesta data inicia el termini per a la presentació de documents.
Vuitena. Presa de possessió
Les persones aspirants que superin aquest procés de selecció presentaran, en el termini de vint dies naturals següents a aquell en què publiqui el tribunal la relació definitiva a què es refereix la base anterior, els següents documents:
Fotocòpia, degudament compulsada, del document nacional d’identitat, passaport o número d’identificació d’estranger. En el supòsit de descendents d’espanyols o de nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea i del seu cònjuge, previstos a la base 2.1.a hauran d’acreditar, a més, el vincle de parentiu i, si escau, el fet de viure a expenses o estar a càrrec d’espanyol o nacional de la Unió Europea amb el qual tenguin aquest vincle.
Fotocòpia, degudament compulsada, del títol exigit a la base 2.1.b o de la justificació acreditativa d’haver-ne sol·licitat i abonat els drets d’expedició corresponents.
Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’acompliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.
Els nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea que no tenguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar, mitjançant document suficient, degudament traduït al castellà o al català, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna legal que impedeixi al seu estat l’accés a l’ocupació pública.
Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia ni defecte físic i/o psíquic que impossibilitin per al servei. Aquest certificat haurà de ser expedit pel facultatiu de medicina general de la Seguretat Social que correspongui a la persona interessada, i en el cas que no estigui acollida a cap règim de la Seguretat Social, l’expediran els Serveis Provincials del Ministeri de Sanitat i Consum o organismes corresponents de les comunitats autònomes.
Les persones aspirants que dins del termini indicat, i excepte els casos de força major, no presentassin la referida documentació, o que del seu examen es deduís que manquen alguns dels requisits assenyalats a la base segona, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions en relació amb aquesta persona aspirant.
Conclòs el procés selectiu, i a proposta del tribunal, les persones que l’haguessin superat seran nomenades funcionaris/àries de carrera del Consell Insular d’Eivissa, nomenament que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La presa de possessió d’aquestes persones aspirants s’efectuarà en el termini màxim d’un mes des de la data de publicació del seu nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Novena. Règim de recursos
Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que preveu l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que derivin de l’actuació del tribunal, en el termini i en la forma que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques així com a la Llei de règim jurídic del sector públic.
ANNEX I
PROCÉS DE SELECCIÓ I VALORACIÓ
El sistema de selecció serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: una primera fase d’oposició que està valorada amb un màxim de 60 punts i una segona fase de concurs, valorada amb un màxim de 40 punts.
Els punts de la fase de concurs se sumaran a la puntuació obtenguda en la d’oposició a l’efecte d’establir l’ordre definitiu de les persones aspirants aprovades. Aquestos punts no podran ser aplicats per superar l’exercici de la fase d’oposició.
En cas d’empat en la qualificació final, per establir l’ordre, prevaldrà la major puntuació en la fase de concurs i, si persisteix l’empat, la major puntuació per antiguitat.
Fase d’oposició
S’estableix una prova teòrica i una prova pràctica, obligatòries i eliminatòries per a totes les persones aspirants.
L'exercici teòric consistirà a desenvolupar, per escrit i per un període màxim de 180 minuts, dos temes a triar entre quatre del temari que consta a l’Annex II. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 30 punts. Per superar aquest exercici serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 15 punts.
L'exercici pràctic consistirà en un supòsit pràctic o en l’execució d’un treball vinculat a les funcions pròpies de la plaça, en el temps que determini el tribunal. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 30 punts i serà requisit per superar-la obtenir una puntuació mínima de 15 punts.
La qualificació final serà la mitjana aritmètica dels punts obtenguts en els dos exercicis. Per superar la fase serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 15 punts.
Fase de concurs
A la llista de persones aprovades a la fase d’oposició, el tribunal hi haurà d’incloure una diligència en què es farà constar la data en què els/les aspirants que superin aquesta fase hauran de presentar els certificats, els justificants originals o les còpies compulsades dels mèrits a valorar en aquesta fase. No es valoraran els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada.
Aquesta fase únicament serà aplicable a aquelles persones aspirants que superin la fase d’oposició.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l’escala següent:
a) Titulacions acadèmiques (puntuació màxima, 6 punts)
- Títol de doctor: 3 punts
- Títol de màster: 2 punts
- Graus universitaris o equivalent: 3 punts.
- Diplomatures universitàries o equivalent: 2 punts.
- Títol inferior als anteriors: 1 punt.
No es valoraran els títols acadèmics que s’han fet sevir per obtenir una titulació acadèmica superior o s’hagin presentat com a requisit.
b) Cursos de formació i perfeccionament (puntuació màxima, 14 punts)
Cursos de formació i perfeccionament impartits per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d’Administració Pública, IBAP–), per la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d’Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l’Administració de l’Estat, Autonòmica o Local, i altres cursos convalidats per l’EBAP amb una duració mínima de 10 hores cadascun. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
b.1. Cursos específics de la plaça que es convoca (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça que es convoca). Puntuació màxima, 5 punts:
Núm. hores lectives |
Crèdits |
Punts aprofitament |
Punts assistència |
10 hores |
1 |
0,050 |
0,025 |
20 hores |
2 |
0,100 |
0,050 |
30 hores |
3 |
0,150 |
0,075 |
40 hores |
4 |
0,200 |
0,100 |
50 hores |
5 |
0,250 |
0,125 |
100 hores |
10 |
0,500 |
0,250 |
150 hores |
15 |
0,750 |
0,375 |
200 hores |
20 |
1,000 |
0,500 |
250 hores |
25 |
1,250 |
0,625 |
Més de 300 hores |
Més de 30 crèdits |
1,500 |
0,750 |
És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s’opta.
b.2. Cursos generals no relacionats amb la plaça (en aquest apartat es valoraran també els cursos d’informàtica). Puntuació màxima, 3 punts:
Núm. hores lectives |
Crèdits |
Punts aprofitament |
Punts assistència |
10 hores |
1 |
0,025 |
0,0125 |
20 hores |
2 |
0,050 |
0,0250 |
30 hores |
3 |
0,075 |
0,0375 |
40 hores |
4 |
0,100 |
0,0500 |
50 hores |
5 |
0,125 |
0,0625 |
100 hores |
10 |
0,250 |
0,1250 |
150 hores |
15 |
0,375 |
0,1875 |
200 hores |
20 |
0,500 |
0,2500 |
250 hores |
25 |
0,625 |
0,3125 |
300 hores o més |
Més de 30 crèdits |
0,750 |
0,3750 |
És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s’opta.
b.3. Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima, 3 punts.
Aquest apartat es valorarà de la següent forma:
Nivell C1 o equivalència reconeguda: 2,25 punts
Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
Nivell LA o equivalència reconeguda: 0,25 punts
Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.
Aquestos coneixements s’han d’acreditar mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.
b.4. Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, MCER). Puntuació màxima, 3 punts.
Aquest apartat es valorarà de la següent forma:
- Nivell A1 (accés): 0,5 punts
- Nivell A2 (plataforma): 1 punt
- Nivell B1 (llindar): 1,5 punts
- Nivell B2 (avançat): 2,25 punts
- Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 2,75 punts
- Nivell C2 (mestratge): 3 punts
Es valoraran els certificats emesos per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.
c) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 18 punts.
c.1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública de la mateixa categoria que la plaça convocada: 0,25 punts/mes.
c.2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no n’hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la plaça convocada: 0,18 punts/mes.
c.3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1 i 2: 0,06 punts/mes.
A l’efecte de valoració d’aquest mèrit (punts 1, 2 i 3) s’inclouen, en tot cas, els serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública i sector públic instrumental de l’administració.
c.4. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d’autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria de la plaça convocada: 0,12 punts/mes.
S’ha d’atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l’ordinària.
En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d’estricta confiança política no constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública o a la promoció interna.
En cas que l’aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se’n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.
La documentació d’aquestos mèrits s’acreditarà mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la següent documentació:
S’hi han de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i el grup de classificació professional. Per acreditar el treball d’autònoms s’exigirà el document d’alta d’activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l’activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s’haurà d’adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l’exercici de l’activitat en els períodes que corresponguin.
En l’àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s’ha d’acreditar que s’han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg als de la categoria professional per la qual s’opta. Només es podrà valorar l’experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l’analogia amb les del lloc que s’ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d’un certificat de funcions realitzades o d’un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.
d) Altres mèrits: màxim 2 punts.
Solament podran tenir-se en compte aquells mèrits que no hagin puntuat en els apartats anteriors.
Podran tenir-se en compte premis obtenguts, mencions especials dins l’àmbit professional en mitjans de comunicació i difusió, estudis, impartició de cursos...
ANNEX II
TEMARI
1. L’organització i el règim jurídic dels consells insulars.
2. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Àmbit d'aplicació, classificació de les activitats i competències d'intervenció. Condicions generals de funcionament, documentació tècnica i assegurances. Transmissió i canvi de titular. Modificacions de l'activitat. Vinculació obres-activitats en activitats permanents.
3. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Procediment de les activitats permanents i les seves modificacions. Procediment de les activitats itinerants. Procediment de les activitats no permanents. Disposicions relatives a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.
4. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics. Inspeccions. Infraccions i sancions.
5. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Capacitat d'obrar davant les administracions públiques. Concepte de persona interessada. Representació. Pluralitat d'interessats/ades. Identificació. Declaració responsable i comunicació prèvia. Els drets de la ciutadania en les seves relacions amb les administracions públiques. Drets d'accés a arxius i registres públics.
6. El procediment administratiu comú. Principis generals. Fases. L'expedient administratiu. Còmput de terminis. Motivació i notificació. Recursos administratius. Accessibilitat i supressió de barreres. Legislació. Exigències dels edificis d'ús públic i privat. Obligacions de control. Obligacions de les administracions públiques.
7. Accessibilitat i supressió de barreres. Legislació. Exigències del edificis d'ús públic i privat. Obligacions de control. Obligacions de les administracions públiques.
8. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de seguretat contra incendis DBSI1. Propagació interior.
9. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de seguretat contra incendis DBSI2. Propagació exterior.
10. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de seguretat contra incendis DBSI3. Evacuació d’ocupants.
11. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de seguretat contra incendis DBSI4. Instal·lacions de protecció contra incendis.
12. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de seguretat contra incendis DBSI5. Intervenció dels bombers.
13. Document bàsic SUA. Seguretat d’utilització i accessibilitat.
14. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic d'estalvi d'energia DBHE4. Contribució solar mínima.
15. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de salubritat DBHS3. Qualitat aire interior.
16. El Codi tècnic de l’edificació. Esquema general. Document bàsic de salubritat DBHS4: Subministrament d'aigua
17. Condicions de protecció contra incendis als edificis industrials. Objecte i àmbit d’aplicació. Règim d’implantació, construcció i posada en servei. Inspeccions periòdiques. Actuació en cas d’incendi.
18. Condicions de protecció contra incendis als edificis industrials. Caracterització dels establiments industrials en relació amb la seguretat contra incendis.
19. Condicions de protecció contra incendis als edificis industrials. Requisits constructius i requisits de les instal·lacions.
20. Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis: instal·lació, posada en servei, manteniment i inspecció de les instal·lacions contra incendis.
21. Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis. Protecció activa: sistemes de detecció i alarma d’incendi i extintors d’incendis.
22. Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis. Protecció activa: sistemes de boques d’incendi equipades i sistemes de proveïment d’aigüa.
23. Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis: Protecció activa: sistemes fixos d’extinció.
24. Plans d’autoprotecció. Decret 8/2004, de 23 de gener, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei d’ordenació d’emergències de les Illes Balears.
25. Llei de prevenció de riscos laborals
26. Disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball.
27. L’artesania a les Illes Balears. Competències del Consell en matèria d’artesania.
28. La llei d’artesania. La regulació dels oficis d’artesans.
29. Procediment aplicable per a l’obtenció de la carta d’artesà, mestre artesà i document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic.
30. El establiments comercials a les Illes Balears: normativa reguladora.
31. La Llei 8/2012, de 19 de juliol del turisme de les Illes Balears.
32. Decret 20/2015, de 17 d’abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística, de regulació d’òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol de turisme.
33. Les autoritzacions administratives d’establiments d’allotjament turístic. Normativa en matèria d’allotjaments turístics.
34. Agroturisme i turisme rural. Concepte. Procediment d’autorització. Requisits.
35. Les marques nacionals.
36. Les marques comunitàries.
37. Protecció i vigilància de marques.
38. La Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears.
39. Llei 37/2003, de 17 de novembre del renou, en el referent a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.
40. Reial decret 1367/2007 de 19 d’octubre, que desenvolupa la llei 37/2003 del renou.
41. El Reglament electrotècnic de baixa tensió.
42. Instal·lacions elèctriques: instal·lacions interiors o receptores.
43. Especificacions de seguretat en les instal·lacions elèctriques en locals de concurrència pública amb risc d’incendi o d’explosió o característiques especials.
44. El servei d’admissió i control d’ambient intern. Regulació a les Illes Balears.
45. Comesa del Consell Insular d’Eivissa respecte del servei d’admissió i control d’ambient intern.
46. Regulació de les subvencions públiques a les Illes Balears.
47. Disposicions generals de la Llei de subvencions.
48. Les subvencions públiques. Procediment de concessió en règim de concurrència competitiva.
49. Convenis a les administracions públiques.
50. Condicions higienicosanitàries per a la prevenció i el control de la legionel·losi.
51. Residus municipals. Tractament i eliminació.
52. Els residus d’envasos.
53. Sistemes col·lectius de gestió de residus a l'illa d'Eivissa.
54. Residus d’aparells elèctrics i electrònics.
55. Tractament de les aigües residuals. Fases i tipus de tractaments.
56. Tractament dels llots de depuradora. Legislació aplicable. Tècniques.
57. L’aigua. Característiques de les aigües potables. Subministrament i distribució de les aigües potables de consum públic.
58. Dessalinització. Principals processos i mètodes.
59. La llei 12/2016, de 17 d'agost d'avaluació ambiental a les Illes Balears.
60. Les energies renovables. Perspectives.
61. Seguretat en obres de la construcció. El/la coordinador/a de seguretat. Funcions i responsabilitats.
62. Abocador de Ca na Putxa. Descripció i gestió. Mesures de protecció mediambiental.
63. Estació de transferència de residus d'Eivissa. Descripció, processos.
64. Planta de triatge de residus de Ca na Putxa. Descripció general. Processos per les fraccions de residus. Fraccions resultants.
65. Instal·lacions de gas en locals destinats a usos domèstics, col·lectius o comercials.
66. Inspecció tècnica de vehicles. Legislació bàsica. Competències del Consell Insular d’Eivissa.
67. Inspecció tècnica de vehicles. Homologacions de vehicles.
68. Inspecció tècnica de vehicles. Reial decret 866/2010, mitjançant el qual es regula la tramitació de les reformes de vehicles.
69. Els contractes del sector públic: Delimitació. La llei de contractes del sector públic.
70. Classificació dels contractes del sector públic.
71. Les parts en els contractes del sector públic. L’òrgan de contractació. L’empresari.
72. La preparació dels contractes per les administracions públiques. L’expedient de contractació. La selecció del contractista.
SEGON. PUBLICAR en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) el present acord juntament amb les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça d’enginyer/a industrial, pel torn de promoció interna, vacant a la plantilla de personal funcionari del Consell Insular d’Eivissa, dins el marc de l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2015, en llengua catalana i castellana.
TERCER. DISPOSAR que es procedeixi a dictar un Decret de Presidència de convocatòria de les proves selectives per al proveïment d’una plaça d’enginyer/a industrial, pel torn de promoció interna, vacant a la plantilla de personal funcionari del Consell Insular d’Eivissa, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2015, que serà publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i comunicada oportunament en dos dels diaris de major circulació de l’illa i en el portal web de la institució, previ al procés selectiu.
Eivissa, 08 de juny de 2018
La secretària tècnica de Turisme, Interior, Territori i Mobilitat
Margarita Planells Torres