Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 6201
Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 149, de 26-11-2016)
Per acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016 es va ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.
Aquest acord conté una disposició transitòria segona que estableix un règim transitori que cal aplicar en determinats casos, fins que es constitueixin les borses generals de les diferents categories i es publiqui la llista definitiva de la borsa única de treball de la categoria i especialitat afectada.
No obstant això, l’experiència acumulada ha permès concloure que el règim transitori establert resulta poc operatiu i convé adaptar-lo a les necessitats actuals. Per això es considera adient modificar-ne el contingut a fi que s’ajusti millor als principis d’igualtat, mèrit i capacitat, i als principis d’agilitat i eficàcia en la selecció del personal estatutari temporal que proclama l’article 33 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
Per tot això, de conformitat amb l’article 80.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de personal estatutari dels serveis de salut, el 29 de maig de 2018 l’Administració i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat han subscrit un acord relatiu a la modificació de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.
D’altra banda, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, en l’article 38, disposa que, a fi que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l’aprovació expressa i formal d’aquest òrgan.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut, en la sessió de 8 de juny de 2018, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 149, de 26-11-2016), que s’adjunta com a annex, i establir que hom li confereix validesa i vigència per mitjà d’aquesta ratificació.
Segon. Ordenar que es publiqui íntegrament aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entrarà en vigor l’endemà de la data de publicació.
Maó, 8 de juny de 2018
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra
ANNEX
Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 149, de 26-11-2016)
Parts
Per part de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el director general de Funció Pública i Administracions Públiques i el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, o les persones en qui hagin delegat, d’acord amb l’article 2 de l’annex de l’Acord del Consell de Govern de les Illes Balears pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial de Sanitat que consten com a signants d’aquest acord.
Antecedents
1. L’acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat estableix en la disposició transitòria segona:
Disposició transitòria segona
Règim transitori fins a la publicació de la llista definitiva de la borsa única de treball de la categoria i especialitat
1. S’acorda mantenir vigents les llistes de les borses de les categories derivades dels anteriors pactes o acords de selecció de personal estatutari temporal de les diferents gerències del Servei de Salut fins que, una vegada concloses les convocatòries de borsa seguint aquest acord, es publiquin les llistes definitives amb la puntuació final dels candidats de la categoria corresponent.
2. En cas de no disposar de candidats de la categoria o de l’especialitat i mentre no es publiquin les llistes definitives de la borsa general de la categoria o especialitat corresponent, amb caràcter excepcional cal actuar de la manera següent:
a. En primer lloc, cal acudir a les llistes de borsa disponibles a cada gerència territorial.
b. En segon lloc, cal acudir a un procediment de selecció extraordinari que només afectarà els nomenaments temporals de durada curta (inferiors a 6 mesos) i que tendrà com a únic criteri de baremació els serveis prestats a centres i institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, els quals es valoraran d’acord amb els criteris establits prèviament amb les organitzacions sindicals. En cas d’empat cal seleccionar l’aspirant la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l’ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.
c. En tercer lloc, si no són aplicables els punts a i b precedents, només en el cas de Mallorca, cal acudir a les llistes disponibles en altres gerències territorials d’acord amb la prelació següent:
1. en primer lloc, la gerència de l’Hospital Universitari Son Espases;
2. en segon lloc, la gerència de l’Hospital Son Llàtzer;
3. en tercer lloc, la gerència de l’Hospital Comarcal d’Inca;
4. en quart lloc, la gerència de l’Hospital de Manacor;
5. en cinquè lloc, la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca;
6. en sisè lloc, la Gerència d’Atenció d’Urgències 061.
d. En darrera instància, si no és aplicable cap de les opcions anteriors, es pot fer una crida pública per mitjà del web del Servei de Salut dirigida a aspirants que compleixin els requisits necessaris per ser candidats al lloc oferit. Si s’hi presenten dos aspirants o més, cal aplicar el criteri del nombre més alt de serveis prestats a centres del Sistema Nacional de Salut. Si no pot aplicar-se aquest darrer criteri o en cas d’empat, cal seleccionar l’aspirant d’acord amb el que estableix l’apartat b precedent.
3. El procediment de selecció extraordinari a què es refereix l’apartat 2.b precedent només afecta les categories següents: infermer, auxiliar d’infermeria, tècnic especialista en radioteràpia, infermer d’urgències d’atenció primària i metge d’urgències d’atenció primària. El director general del Servei de Salut, amb un informe previ motivat de la Direcció Assistencial, pot incloure-hi noves categories o especialitats.
4. El procediment extraordinari de selecció regulat en l’apartat 2.b es regeix per aquestes regles:
a. Com a norma general, la participació dels aspirants en la borsa de cada categoria i especialitat s’ha de formalitzar telemàticament, sense perjudici que es puguin presentar documents annexos en paper en els termes que s’estableixin.
b. Les borses de treball que es derivin del procediment extraordinari no permetran incorporar nous mèrits.
c. Totes les persones que hagin cursat una inscripció en qualsevol de les borses de treball convocades d’acord amb les prescripcions de l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014 s’incorporaran d’ofici al procediment extraordinari previst en l’apartat anterior, tret que l’aspirant s’hi oposi expressament.
d. En les categories i especialitats en les quals ja s’hagi convocat un procediment de selecció, de conformitat amb l’Acord de Consell de Govern de 21 de març de 2014, el procediment extraordinari serà l’iniciat en la convocatòria original, al qual s’aplicaran els criteris de baremació i les regles contengudes en aquest apartat.
e. El sistema de crida que s’ha d’emprar és el següent:
1. Quan es tracti de crides urgents, cal fer una trucada als aspirants que correspongui segons l’ordre de prelació de la borsa de la categoria corresponent, que han d’acceptar o rebutjar l’oferta en el moment de la trucada. Cal deixar constància documental de totes les trucades fetes.
2. Per a la resta de crides, cal fer una trucada als aspirants que correspongui segons l’ordre de prelació de la borsa de la categoria corresponent, els quals han de respondre de la manera prevista en el punt 19.2.b d’aquest acord.
f. La selecció de personal estatutari temporal corresponent a les categories d’infermer d’urgències de l’atenció primària i de metge d’urgències de l’atenció primària corresponents a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 requereix superar una prova pràctica, que consistirà en dos exercicis de MegaCode (sistema de simulació d’actuació davant un cas real): un de suport vital avançat (reanimació cardiopulmonar) i l’altre de suport vital avançat en traumatologia (politraumatismes).
g. L’aspirant que hagi obtingut la qualificació d’apte podrà mantenir-la durant quatre anys, transcorreguts els quals haurà de superar una nova prova per poder formalitzar un nou nomenament. No obstant això, si transcorreguts quatre anys des de la prova l’aspirant acredita que en el període anterior a l’oferta del nomenament acumula un període de serveis prestats en urgències d’atenció primària del Servei de Salut en la categoria corresponent superior a sis mesos el darrer any o a dos anys en els darrers quatre anys, també estarà exempt de fer la prova.
h. No és causa d’exclusió de la borsa de treball no acceptar una oferta de nomenament per prestar servei en una altra gerència diferent de la sol·licitada.
i. En els supòsits en què s’acudeixi a les llistes de les borses disponibles en les diferents gerències territorials, serà aplicable el règim de penalitzacions i de crides d’aquest acord, a excepció de les previsions relatives a la tramesa d’SMS i correu electrònic.
2. L’experiència acumulada després de gairebé tres anys d’aplicació de l’Acord ha demostrat que resulta poc operatiu acudir a les llistes de les borses de les categories dels anteriors pactes o acords de selecció de personal estatutari temporal de les diferents gerències territorials fins que, una vegada concloses les convocatòries de borsa seguint aquest acord, es publiquin les llistes definitives amb la puntuació final dels candidats de la categoria corresponent.
3. En la majoria de les categories professional les llistes dels acords anteriorment esmentats tenen una antiguitat de més de cinc anys, i en el seu moment es varen confeccionar amb criteris de selecció que no tenen relació amb els que reflecteix l’Acord de borsa única.
4. Per aquesta raó, cal modificar el contingut de la dita disposició transitòria segona, perquè s’ajusti millor als principis d’igualtat, mèrit i capacitat, com també als principis d’agilitat i eficàcia en la selecció del personal estatutari temporal que proclama l’article 33 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
Per tot això, i d’acord amb l’article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, i l’article 80 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, subscrivim en la Mesa Sectorial de Sanitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el següent
Acord
Primer. Donar una nova redacció a la disposició transitòria segona de l’Acord de de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual s’aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 149, de 26-11-2016), que queda amb el tenor literal següent:
Disposició transitòria segona
Règim transitori fins a la publicació de la llista definitiva de la borsa única de treball de la categoria i especialitat
1. En cas de no disposar de candidats de la categoria o de l’especialitat i mentre no es publiquin les llistes definitives de la borsa general de la categoria o especialitat corresponent, amb caràcter excepcional cal actuar de la manera següent:
a. En primer lloc, cal acudir a les llistes de borsa disponibles a cada gerència territorial.
b. En segon lloc, cal acudir a un procediment de selecció extraordinari que només afectarà els nomenaments temporals de durada curta (inferiors a 6 mesos) i que tendrà com a únic criteri de baremació els serveis prestats a centres i institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, els quals es valoraran d’acord amb els criteris establits prèviament amb les organitzacions sindicals. En cas d’empat cal seleccionar l’aspirant la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l’ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.
c. També es pot fer una crida pública per mitjà del web del Servei de Salut dirigida a aspirants que compleixin els requisits necessaris per ser candidats al lloc oferit. Si s’hi presenten dos aspirants o més, cal aplicar el criteri del nombre més alt de serveis prestats a centres del Sistema Nacional de Salut. Si no pot aplicar-se aquest darrer criteri o en cas d’empat, cal seleccionar l’aspirant d’acord amb el que estableix l’apartat b precedent.
2. No obstant el que preveu l’apartat anterior, quan concorrin raons de caràcter tècnic/assistencial cal acudir, només en el cas de l’illa de Mallorca, a les llistes de les borses de les categories derivades dels anteriors pactes o acords de selecció de personal estatutari temporal de les diferents gerències del Servei de Salut, per ordre invers a la seva antiguitat, mentre no tenguin efectes les crides públiques de l’apartat 1.c d’aquesta disposició.
3. El procediment de selecció extraordinari a què es refereix l’apartat 1.b precedent només afecta les categories següents: infermer, auxiliar d’infermeria, tècnic especialista en radioteràpia, infermer d’urgències d’atenció primària i metge d’urgències d’atenció primària. El director general del Servei de Salut, amb un informe previ motivat de la Direcció Assistencial, pot incloure-hi noves categories o especialitats.
4. El procediment extraordinari de selecció regulat en l’apartat 1.b es regeix per aquestes regles:
a. Com a norma general, la participació dels aspirants en la borsa de cada categoria i especialitat s’ha de formalitzar telemàticament, sense perjudici que es puguin presentar documents annexos en paper en els termes que s’estableixin.
b. Les borses de treball que es derivin del procediment extraordinari no permetran incorporar nous mèrits.
c. Totes les persones que hagin cursat una inscripció en qualsevol de les borses de treball convocades d’acord amb les prescripcions de l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014 s’incorporaran d’ofici al procediment extraordinari previst en l’apartat anterior, tret que l’aspirant s’hi oposi expressament.
d. En les categories i especialitats en les quals ja s’hagi convocat un procediment de selecció, de conformitat amb l’Acord de Consell de Govern de 21 de març de 2014, el procediment extraordinari serà l’iniciat en la convocatòria original, al qual s’aplicaran els criteris de baremació i les regles contengudes en aquest apartat.
e. El sistema de crida que s’ha d’emprar és el següent:
1. Quan es tracti de crides urgents, cal fer una trucada als aspirants que correspongui segons l’ordre de prelació de la borsa de la categoria corresponent, que han d’acceptar o rebutjar l’oferta en el moment de la trucada. Cal deixar constància documental de totes les trucades fetes.
2. Per a la resta de crides, cal fer una trucada als aspirants que correspongui segons l’ordre de prelació de la borsa de la categoria corresponent, els quals han de respondre de la manera prevista en el punt 19.2.b d’aquest acord.
f. La selecció de personal estatutari temporal corresponent a les categories d’infermer d’urgències de l’atenció primària i de metge d’urgències de l’atenció primària corresponents a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 requereix superar una prova pràctica, que consistirà en dos exercicis de MegaCode (sistema de simulació d’actuació davant un cas real): un de suport vital avançat (reanimació cardiopulmonar) i l’altre de suport vital avançat en traumatologia (politraumatismes).
g. L’aspirant que hagi obtingut la qualificació d’apte podrà mantenir-la durant quatre anys, transcorreguts els quals haurà de superar una nova prova per poder formalitzar un nou nomenament. No obstant això, si transcorreguts quatre anys des de la prova l’aspirant acredita que en el període anterior a l’oferta del nomenament acumula un període de serveis prestats en urgències d’atenció primària del Servei de Salut en la categoria corresponent superior a sis mesos el darrer any o a dos anys en els darrers quatre anys, també estarà exempt de fer la prova.
h. No és causa d’exclusió de la borsa de treball no acceptar una oferta de nomenament per prestar servei en una altra gerència diferent de la sol·licitada.
5. En els supòsits en què s’acudeixi a les llistes de les borses disponibles en les diferents gerències territorials, serà aplicable el règim de penalitzacions i de crides d’aquest acord, a excepció de les previsions relatives a la tramesa d’SMS i correu electrònic.
Segon. Elevar aquest Acord al Consell de Govern de conformitat amb l’article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
Com a mostra de conformitat, signam aquest acord.
Palma, 29 de maig de 2018
Per l’Administració Per la part social