Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 6050
Bases de la convocatòria de selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitectes de l'Ajuntament de Maó
Vista la proposta de bases del concurs-oposició per formar part d'una borsa de treball d'arquitecte/a municipal (places enquadrades en el grup de classificació professional A1), per a possibles nomenaments en qualitat de personal funcionari interí (Exp.: E03562018000002, Ref. Int.: SG2218CP0036),
DECRET
PRIMER. Aprovar les bases i la convocatòria de selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitectes de l'Ajuntament de Maó
SEGON. Publicar en el BOIB la convocatòria esmentada; el moment de la publicació donarà inici al termini de 15 dies hàbils per presentar-hi candidatures, tal com estableix el punt 4 de les bases.
TERCER. Nomenar la següent composició del tribunal, segons estableix el punt 6 de les bases de la convocatòria:
President: Carlos Seguí Puntas
Vocals: Xavier Tolós Petrus
Ángeles Hernández Gómez
Secretari (sense vot): Raul Bassa Florit
En el cas d'absència del president actuarà com a tal el Sr. Xavier Tolós Petrus i en el cas d'absència del secretari aquest serà substituït per Pilar Cloquells Tudurí
QUART. Publicar avui mateix aquest decret i una còpia de les bases al tauler d'edictes i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb la finalitat de donar a conèixer a les persones interessades la imminència de la convocatòria.
Maó, (Data signatura electrònica: 04/06/18)
L'ALCALDESSA
Conxa Juanola Pons
LA SECRETARIA INTERINA
Mónica Mercadal Pons
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'ARQUITECTES DE L'AJUNTAMENT DE MAÓ
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la present convocatòria la selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitecte/a municipal, enquadrada en el grup de classificació professional A1, per a possibles nomenaments en qualitat de personal funcionari interí.
SEGONA. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d'algun dels Estats membres de la Unió Europea, contemplats en els punts 1, 2 i 3 de l'article 57 del Reial decret llei 5/2015, de 30 d'octubre.
b) Tenir complerts 16 anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa, en el moment de la presentació de la sol·licitud.
c) No haver estat separada del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap Administració pública, ni trobar-se inhabilitada per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmesa a cap sanció disciplinària, ni condemna penal, que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la funció pública, si es tracta de persones aspirants que no tenguin nacionalitat espanyola, d'acord amb el que estableix el punt a) d'aquestes condicions.
d) Posseir la capacitat funcional física i psíquica per al normal desenvolupament de les funcions del lloc de treball.
e) Estar en possessió de la titulació de grau en arquitectura o assimilat. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la convalidació corresponent o de la credencial que acrediti, si fos el cas, l'homologació corresponent.
f) Tenir un nivell suficient de llengua castellana, oral i escrita, per desenvolupar amb normalitat les feines pròpies del lloc de feina.
g) Estar en possessió del certificat B2 de coneixements de llengua catalana. Les persones que no tenguin aquesta acreditació hauran de realitzar i superar un exercici sobre coneixements de la llengua catalana adequat al nivell exigit.
Tots aquests requisits s'han de complir en el moment de presentació de les sol·licituds i mantenir-se durant el període en què la persona aspirant romangui a la borsa.
TERCERA. FUNCIONS DEL LLOC DE FEINA
Realitzar les funcions per a les quals l'habilita la seva titulació: gestió, estudi i proposta de caràcter tècnic de nivell superior; elaborar estudis i informes tècnics en els àmbits de la inspecció urbanística, llicències d'obres, disciplina urbanística, compatibilitat d'usos, de planejament urbanístic, de valoracions urbanístiques, amb propostes de resolució; i totes les activitats que, per la seva competència i habilitació, li siguin assignades.
QUARTA. INSTÀNCIES
Les sol·licituds per participar en el procés selectiu i la documentació acreditativa de requisits i mèrits s'hauran de presentar al Registre electrònic de l'Ajuntament o mitjançant algun dels altres procediments establerts en els articles 16.4 i 16.5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
S'hauran de presentar en el termini de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.
Per ser admeses i prendre part a les proves, bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides.
Hauran de presentar, juntament amb la instància, la fotocòpia del seu DNI i la relació de mèrits, als efectes de valoració en la fase de concurs. Aquests documents hauran de ser originals o fotocòpies compulsades.
Els mèrits adduïts per les persones aspirants que no s’hagin justificat en la forma indicada no seran valorats.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses, que es publicarà al tauler d'edictes i a la pàgina web de l'Ajuntament. Hi constarà el nom i llinatges de les persones aspirants.
Es concedirà un termini de tres dies naturals per formular-hi al·legacions, si és el cas, o per esmenar les faltes o omissions que hagin causat l'exclusió.
La llista definitiva es publicarà de la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s'entendrà elevada a definitiva la llista provisional, sense necessitat de resolució expressa.
A l'esmentada resolució també s'inclourà el nomenament de les persones que integraran el tribunal qualificador, així com el lloc, la data i l'hora de realització de les proves.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
L'òrgan de valoració o tribunal estarà integrat per:
El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents. Adoptarà les seves decisions per majoria simple; en cas d’empat, el vot del president/a serà de qualitat. Resoldrà les incidències i/o reclamacions que es puguin produir i podrà incorporar a les seves deliberacions el personal assessor que consideri necessari, que tindran veu, però no vot.
La data de reunió del tribunal, així com la seva composició nominal, es farà pública amb una antelació mínima de 10 dies.
Les persones integrants del tribunal s’hauran d’abstenir d’intervenir --i ho notificaran a l’autoritat convocant-- quan concorri alguna de les circumstàncies previstes per l’article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o quan hagin realitzat tasques de
preparació de persones aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria, o quan es trobin en les situacions descrites per l’article 60 del Reial decret llei 5/2015, de 30 d'octubre. Així mateix, les persones aspirants podran recusar les persones que integrin el tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en l'article 24 de la Llei 40/2015.
L’actuació del tribunal s’ajustarà a l’establert en aquestes bases i en la legislació que sigui d’aplicació.
A les reunions del tribunal, i a qualsevol dels tràmits del procés selectiu regulats en aquestes bases, hi podrà assistir, sense que en formi part, una persona integrant de la Junta de Personal, que actuarà com a observadora del bon desenvolupament del procediment selectiu.
En tot allò que preveuen aquestes bases, el tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i per prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves selectives.
SETENA. PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el de concurs-oposició.
FASE DE CONCURS
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones candidates i conforme als barems seguidament relacionats.
a) Valoració dels llocs ocupats. La puntuació màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 6 punts.
Un mateix mèrit es podrà valorar exclusivament en aquell apartat en el qual obtengui la major puntuació. En tots els anteriors apartats, es valoraran igualment tant els serveis prestats a l'Administració com a funcionari, com els prestats com a personal laboral en funcions equivalents.
L'experiència laboral s'haurà d'acreditar mitjançant certificat d'empresa, contracte o document que l'òrgan de selecció consideri suficient i on constin la data d'inici i la data de finalització de la relació laboral, i la categoria i/o lloc de feina, acompanyats, si és el cas, amb la vida laboral, expedida per la Seguretat Social.
b) Formació: la puntuació total màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 8 punts:
b.1 Per estar en possessió d'una altra titulació acadèmica a més de la presentada com a requisit:
D'aquestes dos opcions indicades només es valorarà una de les titulacions amb major puntuació.
b.2 Estar en possessió d'alguna modalitat de postgrau, màster, curs o estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats, d'interès per al lloc de treball:
De fins a 250 hores: 0,25 punts
De 251 a 500 hores: 0,50 punts
De 501 a 750 hores: 0,75 punts
De 751 a 1.500 hores: 1 punt
b.3 Per assistència i aprofitament a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades amb el lloc de treball: 0,01 punts per hora de curs, amb un màxim d'un, 1, punt. S'acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
c) Coneixements orals i escrits de català: es valoraran els certificats relacionats amb el tipus de coneixements següents:
Coneixement certificat C1: 1,00 punts
Coneixement certificat C2: 2,00 punts
Coneixement certificat E: 1,00 punts
Només es valorarà un certificat, llevat del cas del certificat E, la puntuació del qual s'acumularà a la de l’altre certificat que s'aporti.
FASE D’OPOSICIÓ
Prova obligatòria eliminatòria, consistent a desenvolupar, durant un termini màxim de 120 minuts, tres supòsits pràctics proposats pel tribunal, relatius a les matèries que figuren en el temari i directament relacionats amb el lloc de treball.
Es valorarà el coneixement sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d'exposició i la capacitat per a la redacció. Aquesta prova serà eliminatòria i qualificable fins a un màxim de 10 punts per a cada exercici; en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cada un d'aquests.
VUITENA. QUALIFICACIÓ DEL CONCURS OPOSICIÓ I INCIDÈNCIES
La qualificació del concurs oposició serà la suma del resultat obtingut a les puntuacions de les fases de concurs-oposició.
NOVENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I BORSA DE TREBALL
Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal farà públics els resultats del concurs-oposició, tot seleccionant les persones aspirants per ordre de major a menor puntuació, que passaran a formar part de la borsa de treball d'aquest Ajuntament per cobrir places interines d'arquitecte/a.
Quan es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, es cridarà la persona que ocupa el primer lloc a la borsa. Si aquesta persona hi renuncia sense causa justificada, passa al darrer lloc d'aquesta borsa i s'oferirà el nomenament a la persona que ocupi el següent lloc a la borsa, i així successivament. En cas d'impossibilitat de comunicació imputable a la persona interessada, es passarà a la següent de la llista, i aquesta es mantindrà en el mateix ordre per a una posterior substitució.
Si la persona accepta l'oferta plantejada per l'Ajuntament, en el moment en què acabi el període corresponent al nomenament ofert es reincorporarà a la borsa i ocuparà el mateix lloc que tenia abans de l'oferiment.
La persona que sigui cridada presentarà a l'Ajuntament de Maó els documents acreditatius de les condicions que es demanin en aquesta convocatòria. Llevats de casos de força major, degudament justificats, si la persona aspirant proposada no presentés els justificants exigits, no podrà ser nomenada, i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat a la instància.
El període de temps per manifestar la renúncia de les persones aspirants de les borses de treball serà de tres dies, comptats a partir de la data de la comunicació.
DECENA. RÈGIM JURÍDIC
L'Administració es reserva el dret de realitzar una nova convocatòria per a la cobertura de llocs de feina. La nova borsa vigent anul·larà l'anterior.
En l'exercici de la relació funcionarial serà aplicable la normativa vigent sobre el règim incompatibilitats en el sector públic, en compliment del qual la persona aspirant, abans d'incorporar-se al servei de la corporació, haurà d'efectuar una declaració d'activitats, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat, d'acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
Les persones candidates que hagin presentat documentació original, juntament amb la seva instància de participació, podran sol·licitar la devolució d’aquesta una vegada finalitzat el procés de selecció. En cap cas es retornaran les fotocòpies compulsades.
ONCENA. RECURSOS
La convocatòria i tots aquells actes administratius que es derivin d'aquesta i de l'actuació del tribunal podran ser impugnats per les persones interessades, en el termini i en la forma establerts per la legislació de procediment administratiu.
ANNEX
TEMARI
La Constitució Espanyola de 1978.
Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, de l’Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.
Principis generals d'actuació de l'Administració pública. Les fonts del dret administratiu. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Deure d'abstenció del personal al servei de les administracions públiques. Concepte d'interessat en el procediment administratiu.
El municipi. L'organització municipal en la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local i les seves reformes: l’alcalde, el Ple, els tinents d'Alcaldia, la Junta de Govern Local. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, de règim local de les Illes Balears.
Acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu: notificació i publicació.
Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. Finalització del procediment administratiu. Execució dels actes administratius.
Els recursos administratius. Concepte. Principis generals i classes. La revisió d'ofici.
La responsabilitat patrimonial de l'Administració. Principis. Indemnització.
La funció pública. Concepte i classes de funcions dels funcionaris públics. Drets i deures.
La responsabilitat administrativa dels funcionaris locals. Règim disciplinari, responsabilitat civil i penal de les autoritats i funcionaris locals.
Contractació administrativa: Llei 9/2017, de 8 de nonembre. De contractes del sector públic. RD 773/2015, de 28 d'agost, de modificació del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. RD 1098/2001, de 12 de octubre, Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. Concepte. Principis i requisits de la contractació administrativa. Tipus de contractes administratius i característiques.
La selecció del contractista. Procediments, formes i criteris d'adjudicació. Garanties. Perfeccionament i formalització del contracte.
Béns de les entitats locals. Classes i règim jurídic. Llei de patrimoni de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'expropiació forçosa. Llei de 16 de desembre de 1954, d'expropiació forçosa. Procediments. Garanties jurisdiccionals.
RD 1492/2011, de 24 d'octubre, del Reglament de valoracions de la Llei del sòl. Règim de les valoracions urbanístiques i les regles generals de la valoració.
La Llei 28/1999, de 5 de desembre, d'ordenació de la edificació.
RDL 2/2008, de 20 de juny, TR de la Llei del sòl.
La Llei 8/2013, de 26 de juny, de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes.
L’RD 314/2006, de 17 de març, que aprova el Codi tècnic de l'edificació.
La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
Els plans directors sectorials.
La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears.
La Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de les Illes Balears.
La Llei 1/1991, d’1 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.
La Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i la biodiversitat. Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental.
La Llei 12/2016, de 17 d'agost, d’avaluacions ambientals de les Illes Balears.
La Llei 3/2005, de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Classificació de les activitats. Procediments aplicables a les activitats permanents.
El Decret 110/2010, de 15 d'octubre, del Reglament per a la millora per a l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques.
El Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions de dimensionament, d’higiene i d'instal·lacions per al disseny i l’habitabilitat d’habitatges.
El Decret 2/1997, de 16 de gener, de capacitat de població.
La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears.
La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i el seu reglament, modificació de la Llei 2/2013, de 29 de maig.
La Llei 10/2005, de 21 de juny, de ports de les Illes Balears.
La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears. El patrimoni arquitectònic.
La Llei 6/2017, de 31 de juliol, del turisme de les Illes Balears.
La Llei 12/2014, de 16 desembre, agrària de les Illes Balears.
El Pla territorial de Menorca. Normativa territorial transitòria.
Revisió del PGOU i adaptació al Pla territorial de Menorca, PGOU/2012.
ANNEX III. Revisió del PGOU i adaptació al Pla territorial de Menorca, PGOU/2012.
Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística.