Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 5342
Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears de dia 16 de maig de 2018 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa de Negociació de l’ATIB d’11 de maig de 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 19 de maig de 2015, i d’acord amb l’article 23 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, modificat per la disposició final primera de la Llei 1/2015, de 19 de febrer, per la qual es modifica l’ordenació farmacèutica de les Illes Balears, el Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears va ratificar l’acord de la Mesa Sectorial de Serveis  Generals, de 19 de maig de 2015, mitjançant el qual es desenvolupa pel personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears, el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies del procés  negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral.

Aquest acord preveu, una vegada fet amb caràcter extraordinari l’enquadrament inicial, una sèrie de requeriments necessaris per desenvolupar la carrera professional, així com la vinculació d’aquesta a l’avaluació de l’acompliment.

Posteriorment, el Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears en la sessió de 10 de desembre de 2015, va ratificar els acords de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de novembre de 2015 pels quals s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015.

Passats gairebé tres anys des de l’aprovació de l’acord de 19 de maig de 2015, es veu necessari donar una nova redacció al punt 2 per incloure-hi altres aspectes que no es varen tenir en compte en aquell moment i que ara són necessaris per poder continuar amb la implantació iniciada.

En conseqüència, en data 11 de maig de 2018, l’Agència Tributària de les Illes Balears i les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears varen subscriure l’Acord pel qual es dóna una nova redacció al punt 2 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, de 19 de maig de 2015, mitjançant el qual es desenvolupa pel personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears, el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies del procés  negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral.

Per tot això, el Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears, en la sessió del dia 16 de maig de 2018, a proposta de la directora de l’ATIB, va adoptar el següent

Acord

1. Ratificar l’Acord assolit en el si de la Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears d’11 de maig de 2018, pel qual es dóna una nova redacció al punt 2 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, de 19 de maig de 2015, mitjançant el qual es desenvolupa pel personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears, el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies del procés  negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral, que s’insereix com a annex.

2. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 17 de maig de 2018

La directora de l’Agència Tributària de les Illes Balears

Maria Antonia Truyols Martí

 

ANNEX

Acord de la Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears de 11 de maig de 2018, pel qual es dona una nova redacció al punt 2 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, de 19 de maig de 2015, mitjançant el qual es desenvolupa pel personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears, el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies del procés  negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral.

Parts

Per l’Agència Tributària de les Illes Balears, la directora de l’Agència Tributària.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears, que consten com a signants d’aquest acord.

Antecedents

En data 19 de maig de 2015, i d’acord amb l’article 23 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, modificat per la disposició final primera de la Llei 1/2015, de 19 de febrer, per la qual es modifica l’ordenació farmacèutica de les Illes Balears, el Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears va ratificar l’acord de la Mesa Sectorial de Serveis  Generals , de 19 de maig de 2015, mitjançant el qual es desenvolupa pel personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears, el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies del procés  negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral.

Aquest acord preveu, una vegada fet amb caràcter extraordinari l’enquadrament inicial, una sèrie de requeriments necessaris per desenvolupar la carrera professional, així com la vinculació d’aquesta a l’avaluació de l’acompliment.

Posteriorment, el Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears en la sessió de 10 de desembre de 2015, va ratificar els acords de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de novembre de 2015 pels quals s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015.

Passats gairebé tres anys des de l’aprovació de l’acord de 19 de maig de 2015, és necessari donar una nova redacció al punt 2 per incloure-hi altres aspectes que no es varen tenir en compte en aquell moment i que ara són necessaris per poder continuar amb la implantació iniciada.

Per tot això, l’Agència Tributària de les Illes Balears i les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa de Negociació de l’ATIB que signen aquest document, de conformitat amb l’article 38.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure el següent

Acord

L’objecte d’aquest Acord és, a l’àmbit de l’ATIB, donar una nova redacció al punt 2 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, de 19 de maig de 2015, mitjançant el qual es desenvolupa pel personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears, el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies del procés  negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral, per tal d’incloure determinats supòsits que no es preveien en el document original i que resulten necessaris pel desenvolupament de la carrera professional, el qual queda redactat de la manera següent:

2. Àmbit subjectiu d’aplicació

2.1 Aquest Acord és aplicable a tot el personal funcionari de carrera i laboral fix, que presta serveis a l’Agència Tributària de les Illes Balears.

2.2 Al personal que hagi accedit a l’ATIB amb posterioritat a l’entrada en vigor d’aquest Acord, per mitjà de sistemes ordinaris  de provisió, sigui per concurs de mèrits o sigui per lliure designació, se li reconeixerà la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de la seva administració d’origen, d’acord amb el principi de reciprocitat i els criteris d’homologació que es determinin en els convenis de conferència sectorial o d’altres instruments de col·laboració que es puguin subscriure.

2.3 En el supòsit del personal funcionari de carrera de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, del Consell Consultiu de les Illes Balears i personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que ocupa llocs de treball de l’RLT de funcionaris de l’ATIB en comissió de serveis, l’homologació retributiva és automàtica d’acord amb el quadre d’equivalències del punt 2.5 següent. La resolució d’homologació retributiva ha de tenir efectes des del dia de l’inici de la comissió de serveis, sempre i quan sigui posterior a la data d’enquadrament inicial corresponent.

2.4 En el supòsit de personal funcionari de carrera de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, del Consell Consultiu de les Illes Balears i personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que accedeix a llocs de treball de l’Agència Tributària de les Illes Balears per un procediment de provisió ordinària, bé sigui per concurs de mèrits o bé per lliure designació, l’homologació de la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal en l’Agència Tributària de les Illes Balears és automàtica d’acord amb el quadre d’equivalència del punt 2.5 següent. La resolució d’homologació té efectes des del dia de la presa de possessió del lloc de treball corresponent, sempre i quan sigui posterior a la data d’enquadrament inicial corresponent.

Si aquest personal ocupava el lloc de treball en comissió de serveis prèviament a l’accés per procediment de provisió, s’ha de tenir en compte el temps que ha ocupat en comissió de serveis als efectes de carrera.

2.5 Els quatre nivells de carrera professional que preveu aquest Acord, com també els previst en l’Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears de 19 de maig de 2015, pel que fa al personal funcionari i laboral de l’ATIB, tenen l’equivalència següent:

Acord del Consell General de l’ATIB de 19 de maig de 2015, pel que fa al personal de l’ATIB

Acord del Consell de Govern de dia 8 de maig de 2015 pel que fa al personal funcionari i laboral de l’àmbit de Serveis Generals

Acord del Consell de Govern de dia 17 de març de 2016 pel que fa al personal estatutari de l’IB-Salut

Resolució del president del Consell Consultiu de les Illes Balears  de 18 d’abril de 2016, de reconeixement del dret a la carrera professional del personal propi del Consell Consultiu

Nivell I

Nivell I

Nivell I

Nivell I

Nivell II

Nivell II

Nivell II

Nivell II

Nivell III

Nivell III

Nivell III

Nivell III

Nivell IV

Nivell IV

Nivell IV

Nivell IV

2.6 El personal funcionari de carrera de serveis generals,  del Consell Consultiu de les Illes Balears i personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears  que passa a ocupar en comissió de serveis un lloc de treball de personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears, pot progressar en la carrera professional sempre que es dugui a terme l’homologació dels sistemes d’avaluació i de carrera professional en cada un dels àmbits respectius.

2.7 El personal funcionari de carrera de qualsevol Administració pública que passi a ocupar un lloc de treball en comissió de serveis i tingui reconegut en l’Administració d’origen algun nivell o grau de carrera professional, pot sol·licitar l’homologació d’aquesta als únics efectes retributius sempre que prèviament es determinin amb l’administració d’origen criteris d’homologació mitjançant convenis de conferència sectorial o altres instruments de col·laboració i d’acord amb el principi de reciprocitat.

La resolució que estimi l’homologació ha d’establir la retribució a què té dret i que serà la de l’administració d’origen, sempre que aquesta sigui inferior a la del nivell equivalent a l’àmbit de serveis generals; en cas contrari la retribució serà la del nivell equivalent esmentat.

2.8 El personal funcionari de carrera que ocupa llocs de treball en comissió de serveis procedent d’altres administracions públiques en què no tenen implantats sistemes d’avaluació ni de reconeixement de la carrera professional horitzontal no té dret a la progressió de la carrera professional horitzontal de l’Agència Tributària de les Illes Balears. Ara bé, si amb posterioritat accedeix a un lloc de treball per un procediment de provisió, bé sigui per concurs de mèrits o bé per lliure designació, s’ha de tenir en compte el temps que ha ocupat en comissió de serveis a l’efecte de la carrera professional i pot sol·licitar com a màxim l’adquisició del nivell I si acompleix els requisits per sol·licitar-ho d’acord amb la normativa que desenvolupi la carrera professional horitzontal del personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears.

2.9 El personal funcionari de carrera de qualsevol administració pública que accedeixi per mitjà de sistemes ordinaris de provisió, bé sigui per concurs de mèrits o bé per lliure designació, amb posterioritat a l’enquadrament inicial, pot sol·licitar l’homologació de la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de la seva administració d’origen.

El procediment d’homologació de la carrera professional s’ha de dur a terme a instància de part, i a la sol·licitud s’ha d’adjuntar un original o una còpia compulsada de la resolució o qualsevol altre document que acrediti el grau o nivell de carrera reconegut, així com la referència a la normativa que regula la carrera professional en l’administració d’origen.

La resolució que estimi l’homologació, que suposarà l’adaptació de la seva progressió a la regulació establerta en l’àmbit de l’Agència Tributària de les Illes Balears, ha d’establir els efectes administratius i econòmics del nivell reconegut amb l’homologació. En tot cas, tindrà efectes econòmics des del primer dia del mes següent a la data en què s’hagi presentat la sol·licitud.

Per l’Administració                                                    Per les organitzacions sindicals

                                                                                 UGT                            CISF