Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 5136
Resolució de la convocatòria pública i de les bases que han de regir la selecció del Director/a Gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Mallorca en la sessió de dia 14 de maig de 2018 va adoptar l’Acord següent:

«El Consorci Museu Marítim de Mallorca (CMMM) és una entitat pública creada pel Consell Insular de Mallorca i el Govern de les Illes Balears amb la finalitat d’investigar, conservar, recuperar i difondre el patrimoni marítim i portuari de Mallorca, i promoure la participació privada i pública en les activitats d’interès general de caràcter marítim. El seu principal objecte és crear i gestionar el Museu Marítim de Mallorca i les activitats que es puguin organitzar, d’acord amb el que es preveu als seus estatuts (BOIB núm. 2, de 4 de gener de 2018).

L’article 13.1 m) dels Estatuts estableix que és competència de la Junta General aprovar les bases de selecció i proveïment del personal del Consorci, que ha de ser aprovada pel Ple del Consell Insular de Mallorca.

Atès l’article 11.1 dels estatuts del Consorci, la Junta Rectora designarà al Director Gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca, de conformitat amb el que s’estableix en la legislació de funció pública o, eventualment, es contractarà d’acord amb la legislació laboral.

El Director/a Gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca, té la consideració d’alt directiu, i d’acord amb l’article 11 dels Estatuts, ha d’estar especialment capacitat pel càrrec i tenir la formació acadèmica i tècnica adient per a l’exercici de les seves funcions. La seva designació es pot fer mitjançant un procediment selectiu obert.

Segons l’article 13 Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, és personal directiu el que exerceix funcions directives professionals a les administracions públiques, definides com a tals en les normes específiques de cada Administració. La seva designació ha d'atendre principis de mèrit i capacitat i criteris d'idoneïtat, i es durà a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i concurrència.

Les funcions del Gerent previstes a l’art. 11 dels estatuts fan referència bàsicament a funcions de direcció, gestió i control, sempre d’acord amb les instruccions del òrgans de govern del consorci, i l’exercici de les seves atribucions no podrà suposar en cap cas funcions que impliquin l’exercici d’autoritat, ni l’exercici de potestats públiques, ni podrà dur a terme funcions pròpies de les reservades a funcionaris de carrera.

L’article 79 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, fixa com lliure designació el sistema de provisió dels llocs que tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball pel fet que impliquen una elevada responsabilitat o que requereixen una confiança personal per exercir les seves funcions. En conseqüència, es proveiran per lliure designació els llocs de caràcter directiu.

L’article 85 bis de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, estableix que poden participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera o personal laboral de qualsevol administració pública i el personal professional del sector privat, titulat superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d’exercici professional en el segon.

Per tot això, propòs que la Junta Rectora adopti l’Acord següent:

1. Aprovar la convocatòria pública per seleccionar el o la director/a gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca, d’acord amb les característiques del lloc que s’indiquen a l’Annex I.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten com Annex II, i el model de sol·licitud per participar en la convocatòria, que s’adjunta com Annex III.

3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Seu electrònica del Consell Insular de Mallorca.»

ANNEX I

Denominació del lloc de treball: Director Gerent del Consorci del Museu Marítim de Mallorca

Tipus de personal: personal directiu

Jornada: 100%

Grup: A 1

Retribucions: 49.180,20 €/any (bàsiques 30.125,52€ ; addicionals 17.602,68€; variable 1452,00€)

Illa de destinació: Mallorca

Funcions i atribucions del lloc de treball: les establertes a l’article 11.3 dels Estatuts del Consorci

  1. Exercir la direcció tècnica superior del Consorci i respondre davant la Presidència i la Junta Rectora per les decisions preses en l’exercici de les funcions que té atribuïdes.
  2. Elaborar l’avantprojecte de pressuposts d’ingressos i de despeses del Consorci i dels programes d’actuació i de les bases d’execució del pressupost i de la plantilla corresponents.
  3. Redactar la memòria anual perquè l’aprovin els òrgans col·legiats del Consorci.
  4. Formalitzar els contractes administratius o privats de conformitat amb el que es preveu en cada cas en la legislació de contractes del sector públic i amb els límits que es disposin anualment en les bases d’execució dels pressuposts del Consorci.
  5. Dur a terme els actes de tràmit i impulsar els procediments.
  6. Dirigir el desenvolupament de la gestió econòmica i administrativa del Consorci, i autoritzar, disposar i reconèixer despeses en els termes que s’indiquin en les bases d’execució del pressupost del Consorci.
  7. Fer totes les funcions que li delegui o ordeni la Presidència del Consorci.

Altres característiques del lloc de feina:

Segons Disposició addicional dotzena de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, les retribucions a fixar en els contractes mercantils o d'alta direcció subscrits pels ens, consorcis, societats, organismes i fundacions que conformen el sector públic local es classifiquen, exclusivament, en bàsiques i complementàries. Segons aquesta mateixa disposició, punt 7, l'extinció dels contractes mercantils o d'alta adreça no generarà dret algun a integrar-se en l'estructura de l'Administració Local de la qual depengui l'entitat del sector públic en la qual es prestaven tals serveis, fora dels sistemes ordinaris d'accés.

La determinació de les condicions d'ocupació del personal directiu establerta a l’article 13 del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, no tindrà la consideració de matèria objecte de negociació col·lectiva a l'efecte d'aquesta Llei. Quan el personal directiu reuneixi la condició de personal laboral estarà sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció.

Segons la Disposició addicional quinzena de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, els titulars dels òrgans directius queden sotmesos al règim d'incompatibilitats establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al Servei de les Administracions Públiques, i en altres normes estatals o autonòmiques que siguin aplicables.

No obstant això, els són aplicables les limitacions a l'exercici d'activitats privades que estableix l'article 8 de la Llei 5/2006, de 10 d'abril, de regulació dels conflictes d'interessos dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la Administració General de l'Estat, en els termes en què estableix l'article 75.7 de l’esmentada Llei 7/1985.

A aquests efectes, tenen la consideració de personal directiu els titulars d'òrgans que exerceixin funcions de gestió o execució de caràcter superior, ajustant-se a les directrius generals fixades per l'òrgan de govern de la Corporació, adoptant a l'efecte les decisions oportunes i disposant per a això d'un marge d'autonomia, dins d'aquestes directrius generals.

El personal directiu estarà subjecte a avaluació conformement als criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seva gestió i control de resultats en relació amb els objectius que els hagin estat fixats, d’acord amb el que estableix l’art. 13.3 TREBEP.

El personal directiu ha de formular declaració dels seus béns patrimonials i de participació en societats de tot tipus, amb informació de les societats per elles participades i de les liquidacions dels imposts sobre la Renta, Patrimoni i, si s’escau, Societats. Aquestes declaracions s’inscriuran en els Registres d’Interessos, que tindrà caràcter públic.

ANNEX II

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ DEL O DE LA DIRECTOR/A GERENT DEL CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA (CMMM)

Primera. Objecte de la convocatòria

L’objecte de la convocatòria és designar el director o la directora gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca, d’acord amb les característiques del llocs que s’indiquen a l’Annex I.

Segona. Requisits dels aspirants a participar en el procés selectiu:

a) Ser persona funcionària de carrera o laboral pertanyent al Grup A1 de qualsevol Administració pública o una persona professional del sector privat, titulada superior (llicenciatura o títol de grau) en ambdós casos, i amb més de cinc anys d’exercici professional en el segon cas

b) Posseir les capacitats funcionals per desenvolupar les tasques objecte d’aquesta convocatòria. Es requereix que es tracti de persones dinàmiques, resolutives, proactives, amb iniciativa i capacitat de lideratge.

c) Tenir complerts 16 anys i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitat Autònomes ni trobar-se en situació d’inhabilitació absoluta o especial per treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupen en el cas del personal laboral. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha d’estar inhabilitat o en situació equivalent ni ha de tenir sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en l’Estat d’origen, l’accés a la feina pública.

e) Estar en possessió de la nacionalitat espanyola o bé

- ser nacional d’un Estat membre de la Unió Europea

- ser cònjuge d’una persona espanyola o d’una nacional d’altres Estats membre de la Unió Europea, sempre i quan no estigui separat legalment. Així mateix, i en les mateixes condicions, podran participar les persones descendents menors de 21 anys o majors d’edat dependents.

- les persones incloses en l’àmbit d’aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol en el que sigui d’aplicació la lliure circulació de les persones treballadores.

f) Acreditar el nivell B2 en llengua catalana.

Tercera. Mèrits dels aspirants

Es valoraran, com a mèrit, els aspectes següents:

a) Formació acadèmica relacionada amb patrimoni històric, conservació, museística o similars, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.

b) Formació acadèmica en matèria jurídica, econòmica o de direcció d’empreses, gestió de personal, publicitat i màrqueting, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.

c) Experiència professional a nivell de directiu en el sector públic o en el privat o en aspectes vinculats a la gestió, el patrimoni i la seva conservació i difusió.

e) Coneixements d’anglès i altres llengües estrangeres.

f) Capacitat de negociació, planificació, determinació de prioritats, presa de decisions i resolució de conflictes, revisió d’estratègies, polítiques i programes.

g) Capacitat per a desenvolupar xarxes de relacions, tant en l’àmbit nacional com internacional, que propiciïn la col·laboració amb altres museus, fundacions, associacions de protecció del patrimoni marítim i de formació que per a l'organització conjunta de projectes i activitats.

h) Qualsevol altre mèrit que la Junta rectora consideri adequat a les característiques del lloc de Direcció Gerència.

Les persones aspirants han de tenir en consideració que la Junta Rectora només valorarà els mèrits al·legats en un  curriculum vitae i acompanyants de còpia compulsada dels documents acreditatius de la formació i/o experiència professional corresponent; només es valorarà la formació obtinguda mitjançant titulació en centres oficials; en cas de presentar-se titulacions i/o qualsevol altra documentació expedida a l’estranger, s’haurà d’acompanyar la corresponent traducció jurada al català o castellà; per acreditat l’experiència professional per compte aliè s’haurà de presentar, necessàriament, certificat de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, acompanyat dels corresponents contractes laborals i/o certificats signats pel director/a de l’empresa, que permetin comprovar la categoria professional ocupada en cada moment per l’aspirant; l’experiència professional per compte propi s’haurà d’acreditar mitjançant còpia compulsada de la documentació d’alta com autònom, així com mitjançat qualsevol altre tipus de documentació acreditativa de l’experiència professional desenvolupada en cada cas.

En qualsevol cas, la Junta Rectora podrà tenir per no presentats els mèrits que s’al·leguin, quan es consideri que no estan suficientment acreditats.

Quarta. Presentació de sol·licituds

Els aspirants han de presentar la sol·licitud, segons el model que consta en l’Annex III, acompanyada de la documentació requerida a les bases segona i cinquena.

El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds es poden presentar en qualsevol de les terminals del Registre general del Consell Insular de Mallorca (Plaça de l’Hospital, 4; Palau Reial, 1; Carrer General Riera, núm. 111 i Carrer General Riera, núm. 113). L’horari del Registre és de 9.00 a 14h.

Així mateix es poden presentar les sol·licituds en els registres oficials de l'Administració general de l'Estat, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars i dels municipis que han signat el conveni de col·laboració per implantar un registre únic d'entrada de documents.

A més, podeu enviar la documentació per correu postal, per a la qual cosa heu de lliurar el sobre obert, perquè es pugui indicar en el segell oficial el lloc de registre, la data i l’hora exacta de presentació, i perquè s’anoti així en el resguard justificatiu.

Cinquena. Pla de direcció gerència del Consorci Museu Marítim de Mallorca

Les persones aspirants han de presentar un Pla de Direcció i Gerència del Consorci Museu Marítim de Mallorca, d’acord amb les característiques que s’indiquen a continuació:

Extensió màxima: 20 pàgines.

Format de pàgina: DIN A4, amb marges superior i inferior, i dret i esquerra de 2’5

Tipus de lletra: Times New Roman

Cos: 12

Format de separat: 6 i 6

Interlineat: Simple

La persona aspirant ha de redactar el Pla de direcció gerència que vulgui impulsar en el Consorci Museu Marítim de Mallorca en els propers cinc anys.

El contingut del Pla, malgrat ser lliure, ha de contemplar els aspectes següents:

- Visió del que ha de ser el Museu Marítim de Mallorca. Es valorarà especialment la concepció d’un museu obert i multiubicació per donar valor a diferents elements patrimonials relacionats amb el món de la mar.

- Establiment de línies de col·laboració amb altres entitats de característiques similars.

- Interacció del Museu amb el seu entorn

- Planificació a 5 anys, que ha de contemplar, forçosament, els requeriments legals establerts a la Llei 4/2003, de 26 de març, de museus de les Illes Balears i en el Reglament 5/2012, de reconeixement i registre de museus i de col·leccions museogràfiques de Mallorca.

- Programació a curt i  mig termini

La Junta Rectora podrà convocar als aspirants, perquè facin una presentació oral del Pla de Direcció Gerència presentat per escrit; la finalitat d’aquesta exposició serà permetre a la Junta fer una valoració més acurada de l’aspirant, i/o a aclarir qualsevol qüestió en relació al curriculum vitae i/o als mèrits al·legats. En qualsevol cas, es convocarà a l’aspirant amb un mínim de 48 hores d’antelació per tal que pugui comparèixer davant la Junta.

Sisena. Selecció del candidat/a

Per tal de fer el procés de selecció, es designarà una Comissió seleccionadora que estarà formada per

Presidència: la persona que ocupa la Presidència del Consorci  o persona en qui delegui

Vocal designat pel Govern de les Illes Balears (titular i suplent)

Vocal  designat pel Departament de Medi Ambient (titular i suplent)

Secretària de la Comissió:

Sra. Maria Mir Buades, cap del Servei de la Secretaria Tècnica (titular)

Sr. Lluís Sánchez Llabrés, cap de Secció de la Secretaria Tècnica del Departament de Medi Ambient (suplent).

La Comissió seleccionadora proposarà els tres candidats/es que hagin obtingut millor valoració, d’entre els quals la Junta Rectora en podrà designar el Director/a Gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca.

La convocatòria es podrà declarar deserta si es considera que cap de les persones presentades s’adequa al perfil exigit o no compleix els requisits del lloc.

Setena. Termini per resoldre

El termini per resoldre aquesta convocatòria és de 15 dies comptadors a partir de l’endemà del dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, la Presidència del Consorci, mitjançant resolució motivada, pot ampliar aquest termini.

 

ANNEX III

MODEL DE SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER DESIGNAR AL DIRECTOR/A GERENT DEL CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA

DADES PERSONALS

Primer llinatge :

Segon llinatge :

Nom :

DNI :

Domicili :

Localitat :

Província :

Telèfon :

Adreça electrònica :

Data de naixement :

SOL·LICIT,

Participar a la convocatòria pública per seleccionar la persona que ocuparà el lloc de Director/a Gerent del Consorci Museu Marítim de Mallorca, per a l'exercici del qual DECLAR que complesc els requisits exigits a la convocatòria i a les bases.

Per tot això, adjunt com a documentació:

1. Fotocopia compulsada del DNI, NIE o Passaport

2. Currículum vitae, acompanyat de fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels requisits i mèrits al·legats al currículum.

3. Pla de direcció gerència del Museu Marítim de Mallorca.

Palma,……de ………………de 201

(Signatura)

PRESIDENT DEL CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA

Palma, 15 de maig de 2018

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB nº. 114, de 28 de juliol de 2015)

Jeroni M. Mas Rigo