Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 4547
Publicació dels Estatuts de l'Entitat Pública Empresarial " Sóller 2010"

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A continuació es publica el text íntegre dels Estatuts de l'entitat pública empresarial «Sóller 2010»:

ESTATUTS DE L’EMPRESA ‘SÓLLER 2010’

TÍTOL I – QÜESTIONS GENERALS

Article 1.- L’Empresa es denomina SÓLLER 2010, ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL DE PROJECTE, OBRES I SERVEIS, amb anagrama ‘SÓLLER 2010’ i té la naturalesa d’empresa que pertany íntegrament al Magnífic Ajuntament de Sóller.

Article 2.- SÓLLER 2010 es regirà íntegrament per l’ordenament jurídic privat, inclosos els presents estatuts, excepte les matèries comptables, de control financer, de control d’eficàcia i contractació, en les quals, conforme l’article 85ter de la Llei de Bases de Règim Local, es regiran per la legislació administrativa aplicable.

Article 3.- L’objecte social de la companyia és:

  1. La gestió del servei públic d’aparcaments de vehicles a les vies públiques de Sóller, inclosos els llocs sotmesos a qualsevol tipus de pagament.

  2. La creació i/o gestió d’aparcaments en el terme municipal.

  3. La realització de tot tipus de projectes relacionats amb les competències de l’Ajuntament, bé personalment, bé mitjançant terceres persones.

  4. La realització de tot tipus d’obres de competència i interès municipal.

  5. La possessió i/o gestió del patrimoni de l’Ajuntament de Sóller.

  6. La gestió de qualsevol altre servei que presti o pugui prestar l’ajuntament i que no sigui indelegable.

Article 4.- Excepte per les de l’apartat a), per desenvolupar activitats relatives a la resta de punts de l’objecte social requerirà acord previ de Ple de l’Ajuntament de Sóller.

Article 5.- Per aconseguir aquestes funcions i competències, conforme el que preveuen els articles anteriors, podrà realitzar tot tipus d’activitats, contractació i actes de gestió, dins els límits que la llei i aquests estatuts fixin en cada moment.

Article 6.- El domicili de l’Empresa és el propi de l’Ajuntament de Sóller, Plaça Constitució 1 de Sóller.

Article 7.- La durada de SÓLLER 2010 serà indefinida.

Article 8.- SÓLLER 2010 podrà obrir oficines i instal·lacions fora del domicili social esmentat a l’article 6, si ho acorda el Consell d’Administració.

TÍTOL SEGON. ÒRGANS DE GOVERN I ATRIBUCIONS.

CAPÍTOL PRIMER. ELS ÒRGANS DE GOVERN.

Article 9.- Els òrgans de direcció i administració de SÓLLER 2010, són els següents:

  • El Consell d’Administració.
  • El President del Consell d’Administració (i vicepresident com a suplent)
  • El Gerent.
  • D’altres potestatius.

CAPÍTOL SEGON. EL CONSELL D’ADMINISTRACIÓ.

Article 10.- El Consell d’Administració és l’òrgan superior de la institució i n’assumeix el govern general. Està integrat per:

  • El president o la presidenta.
  • Un vicepresident o una vicepresidenta.
  • Vuit vocals designats pel Ple municipal, siguin o no membres de la Corporació.

En cas que set dels vuit vocals pertanyin a l’equip de govern, el vuitè serà seleccionat per l’oposició per majoria i, en cas que no hi hagi acord, en nomenament recaurà sobre el cap de la llista de l’oposició més votada.

  • Un Secretari funcionari de la Corporació que no tindrà vot.

El Consell d'Administració es renovarà coincidint amb el canvi de la Corporació municipal, o per acord del Ple Municipal.

Article 11.- Els set vocals del Consell d'Administració seran designats pel Ple Municipal. El president serà el Batle de Sóller i el vicepresident serà designat pel Batle d'entre els regidors municipals.

Article 12.- Actuarà com a secretari del Consell d'Administració el funcionari que es designi pel batle.

El secretari assistirà a les reunions del Consell d'Administració amb veu però sense vot.

Correspon al secretari estendre les actes de les reunions, expedir certificacions i assessorar jurídicament i administrativament els òrgans de l'Empresa.

També podrà assistir a les reunions, amb veu però sense vot, l'interventor municipal, o el funcionari que delegui, i el gerent de l'Empresa.

El Consell d'Administració podrà sol·licitar l'assistència a les reunions dels càrrecs de l'Ajuntament de Sóller, i de qualsevol altra persona que consideri necessari o convenient per al millor compliment dels fins de l'Empresa.

Aquestes persones no tindran vot en cap cas.

Secció Primera. Atribucions

Article 13.- Corresponen al Consell d'Administració de SÓLLER 2010 les següents atribucions:

Les més àmplies facultats per a la gestió dels negocis de l'empresa en tots els assumptes propis al lliurament o tràfic de l'empresa.

Amb aquest fi podrà fins i tot alienar, gravar i hipotecar o executar tots i qualsevol acte de rigorós domini i lliure disposició , inclòs respecte d'immobles, així com transigir qüestions , comparèixer en judici davant tota classe d'Autoritats i Tribunals en els termes legals.

Amb específic és competent per:

1. L'elaboració cada any de l'estat de previsions d'ingressos i despeses de l'Empresa per a l'exercici o exercicis següents, atenent el seu pla d'actuació. Els esmentats estats i pla d'actuació s'elevaran a l'Ajuntament en Ple de Sóller per a la seva aprovació.

2. Les deliberacions sobre normativa laboral o règim econòmic del personal de la Societat, podent acordar a aquest efecte, regles generals o de caràcter especial.

3. L'atenció de despeses imprevistes que es prestin a efectes d'introduir la pertinent modificació en els pressupostos de l'Empresa.

4. L'elevació de propostes a l'Ajuntament de Sóller perquè siguin tingudes en compte en aquells assumptes de competència municipal que puguin afectar directa o indirectament l'activitat de l'Empresa.

Secció segona. Funcionament

Article 14.- El Consell d'Administració farà reunions ordinàries i extraordinàries.

Les ordinàries tendran un caràcter mínim semestral i s'aprovaran els comptes de l'exercici anterior i inicialment el pressupost del vinent.

Les extraordinàries es faran quan el President ho estimarà oportú. Estarà obligat a convocar-la quan hi hagi assumptes per tractar que requereixin la convocatòria o ho sol·liciti un mínim de cinc vocals del Consell d'Administració.

Les convocatòries es realitzaran amb una antelació mínima de dos dies hàbils, tret de les extraordinàries i urgents, que tindran lloc quan els membres del Consell d'Administració reunits íntegrament ho acordin.

Les convocatòries es cursaran mitjançant una cèdula subscrita pel president, en que s'expressarà l'ordre dels assumptes per tractar.

Les sessions se celebraran, en primera convocatòria, amb assistència de la majoria absoluta legal dels components del Consell d'Administració i en segona convocatòria, que tindrà lloc a partir de mitja hora després de la primera, sempre que, com a mínim hi assisteixi un terç dels membres. Sempre serà necessari que hi assisteixi el president i el secretari o un funcionari en qui delegui.

Les sessions hauran d'acabar en la mateixa data del seu inici.

Article 15.- Els acords s'adoptaran per majoria simple dels vocals presents. Requerirà majoria absoluta del nombre legal de membres del Consell d'Administració l'aprovació o la modificació dels reglaments de règim interior.

El president decidirà els empats amb vot de qualitat.

Article 16.- Els acords sobre assumptes que no figurin a l'ordre del dia no tindran validesa, a no ser que se'n declari la urgència amb el vot favorable de la majoria absoluta dels components del Consell d'Administració. A les reunions extraordinàries no es podran prendre acords sobre assumptes que no figurin a l'ordre del dia i tampoc no hi haurà precs ni preguntes.

Les votacions del Consell d'Administració seran ordinàries o nominals. En cas d'empat el president o en el seu cas el vicepresident gaudirà de vot de qualitat.

Quan es tracti d'assumptes relacionats amb el president, els vocals o familiars d'uns o dels altres, fins el tercer grau, les votacions seran secretes. La persona interessada haurà de romandre absent de la reunió mentre es debat i vota l'assumpte.

CAPÍTOL TERCER. EL PRESIDENT

Article 17. Seran facultats del president, i si escau, del vicepresident:

1.- Dirigir i representar l'empresa fora de l'àmbit municipal, inclòs en judici.

2.- Preparar les convocatòries de les reunions del Consell d'Administració, així com convocar-lo quan d'acord amb aquests estatuts sigui adient fer-ho o ho consideri necessari.

3.- Contractar béns i serveis dins els límits legals i els establerts pel Consell d'Administració.

4.- Fer despeses dins els límits legals i els establerts pel Consell d'Administració.

5.- Contractar, dirigir, sancionar i acomiadar personal laboral de l'Empresa, dins els límits establerts pel Consell d'Administració.

6.- Qualsevol d'altre no reservada a ple municipal ni al Consell d'Administració.

Article 18. El president, i si escau, el vicepresident adoptarà en cas d'urgència o circumstàncies especials, i en defensa dels interessos de l'empresa, qualsevol actuació que correspongui al Consell d'Administració. N'ha de donar compte immediatament al Consell d'Administració en la primera reunió ordinària que celebri o en l'extraordinària que es convoqui a l'efecte.

Article 19. El vicepresident de l'Empresa cessarà en els seus càrrecs quan ho acordi el Batle.

CAPÍTOL QUART. DEL GERENT

Article 20. El gerent, funcionari o laboral amb títol superior o professional del sector privat, també titulat superior, amb més de cinc anys d'exercici professional, serà nomenat i separat pel Batle, a proposta del Consell d'Administració, i se'n donarà compte al Ple Municipal.

Article 21. Són funcions del gerent aquelles que li assigni el Consell d'Administració i el seu president.

CAPÍTOL QUINT. ALTRES ÒRGANS DE SÓLLER 2010

Article 22. Ateses les especials característiques de l'Empresa que es crea i l'objecte de comptar amb la més àmplia informació en matèries pròpies del seu objecte social, es podran crear un o varis Consells Assessors com a òrgan d'intercanvi d'idees, experiències, plans, etc dels diversos agents socials i econòmics dels sectors.

Les seves funcions generals seran emetre informe respecte de les futures actuacions de l'Empresa.

La seva composició, constitució i règim de funcionament serà determinat pel Consell d'Administració. En qualsevol cas, el president del Consell d'Administració o persona que delegui formarà part del Consell Assessor.

TÍTOL TERCER. DEL RÈGIM ECONÒMIC I CONTRACTACIÓ.

Article 23.

1) Constituiran el patrimoni de la institució.

a) Els béns que li adscrigui en ús l'Ajuntament

b) Altres béns que l'Empresa pugui adquirir a través de qualsevol títol legítim.

2) L'inventari de béns i drets de l'Empresa serà tramés anualment a l'Ajuntament a través de la regidoria a la qual estigui adscrita.

Article 24. Per complir les seves finalitats, comptarà amb els recursos econòmics següents:

1) Les aportacions inicials que l'Ajuntament confereix, constitueixen l'actiu de les accions i obligacions que neixen o es derivin de la seva activitat

2) Aportacions posteriors que pugui fer l'Ajuntament.

3) Els ingressos meritats en l'exercici de la seva activitat.

4) Els ingressos d'explotació de bens i/o serveis que li pugui assignar l'Ajuntament.

5) Qualsevol d'altres d'anàloga consideració.

Article 25. El pressupost de Sóller 2010 serà aprovat inicialment pel Consell d'Administració i tramès a l'Ajuntament abans del 15 de setembre de cada any, juntament amb la documentació que es detalla a la normativa vigent sobre hisendes locals.

Article 26. La fiscalització de la gestió econòmica financera correspon a la intervenció municipal o altre organisme o entitat que designi el Ple de l'Ajuntament de Sóller.

Article 27. Els fons de SÓLLER 2010 seran custodiats per l'Administració Municipal, directament o en comptes corrents bancaris, degudament obertes; la disposició de fons en quantia superior a 10.000 € , requerirà la signatura del president o vicepresident en el seu cas, del Consell d'Administració.

Article 28. La comptabilitat de SÓLLER 2010 estarà sotmesa a un control d'eficàcia, que estarà exercit per la regidoria, òrgan o àrea equivalent de l'Ajuntament al qual estiguin adscrits. Aquest control té per finalitat comprovar el grau de compliment dels objectius i l'adequada utilització dels recursos assignats.

El control del compliment dels compromisos específics que, en el seu cas, hagués assumit SÓLLER 2010 en un conveni o contracte-programa correspondrà a més a la Comissió de seguiment regulada en el propi conveni o contracte-programa.

Article 29. La liquidació dels pressuposts, amb l'informe de l'òrgan de fiscalització, serà proposada pel Consell d'Administració i tramesa a l'Ajuntament perquè l'aprovi per l'òrgan municipal corresponent.

Sense perjudici del control establert per la Llei General Pressupostària i altres disposicions locals.

Aquest control tendrà per finalitat comprovar el grau de compliment dels objectius i l'adequada utilització dels recursos assignats.

Els estats i comptes anuals seran lliurats i proposats inicialment pel Consell d'Administració i tramesos a l'Ajuntament als efectes establerts a la llei d'Hisendes Locals.

Article 30. El Règim de Contractació de SÓLLER 2010 es regeix per les normes generals de la contractació de les Administracions Públiques, en els supòsits que sigui aplicable.

Serà necessària l'autorització de la Regidoria, àrea u òrgan equivalent de l'Ajuntament que estigui adscrita, per a celebrar contractes de quantia superior a les quantitats prèviament fixades per aquella.

TÍTOL QUART. DEL PERSONAL I L'ORGANITZACIÓ

Article 31. SÓLLER 2010 disposarà del personal necessari per a complir les seves comeses, be sigui funcionari o laboral i la seva plantilla màxima pressupostària serà determinada pel Consell d'Administració i aprovada per l'Ajuntament.

El titular d'un màxim òrgan de direcció haurà de ser un funcionari de carrera o laboral, de les Administracions Públiques o un professional del sector privat, titulats superiors en els dos casos i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon cas.

Les places de la plantilla i els llocs de feina seran establerts i modificats atenent els principis d'eficiència, economia i racionalització de recursos.

Les places esmentades seran cobertes:

- Per personal laboral que l'Ajuntament li adscrigui, respecte del qual s'aplicarà el mecanisme de successió d'empresa en els termes de la legislació laboral vigent.

- Per personal contractat per SOLLER 2010, sota règim de dret laboral. A la contractació del personal de plantilla es compliran les normes constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com la de publicitat i les altres disposicions legals que li siguin aplicables.

El personal funcionari o laboral municipal podrà ser adscrit per l'Ajuntament de Sóller a l'objecte de coadjuvar al desenvolupament dels objectius de l'empresa.

Correspon a SÓLLER 2010 la determinació i la negociació, quan escaigui, d'acord amb la legislació aplicable i la relació d'ocupació existent en cada cas, del marc laboral i les condicions de treball del conjunt de personal a que es refereix l'apartat anterior, sense perjudici de les directrius generals de política de personal de l'Ajuntament per al conjunt de l'Administració municipal.

SÓLLER 2010 està obligada a aplicar les instruccions sobre Recursos Humans establerts per l'Ajuntament, i està obligada a comunicar els acords o resolucions adoptades en aplicació al Règim Específic de Personal.

La determinació i modificació de les condicions retributives, tant de personal directiu com de la resta de personal, s'haurà d'ajustar en tot cas a les normes que aprovi el Ple o la Junta de Govern segons correspongui.

Estarà sotmès a controls específics sobre l'avaluació de les despeses personals i de la gestió dels seus recursos humans , per la corresponent regidoria, àrea o òrgan municipal de qui depengui.

TÍTOL CINQUÈ. RÈGIM JURÍDIC.

Article 32. Contra les decisions del gerent, els interessats podran recórrer mitjançant recurs d'alçada en el termini d'un més davant el Consell d'Administració de SÓLLER 2010, la resolució del qual esgotarà la via administrativa.

Article 33. Contra els acords del Consell d'Administració es podrà interposar recurs d'alçada davant la Batlia en el en el termini d'un més, la resolució del qual esgotarà la via administrativa.

Les reclamacions prèvies en assumptes civils i laborals, seran resoltes per l'òrgan competent ejn el termini de tres mesos per les civils i un més per les laborals.

TÍTOL SISÈ. FACULTATS D'INTERVENCIÓ I TUTELA DE L'ADMINISTRACIÓ

Article 34. L'Ajuntament de Sóller es reserva les més àmplies facultats d'intervenció i tutela sobre SÓLLER 2010.

A aquest efecte, el president enviarà, si s'escau, a la Batlia l'ordre del dia de les reunions del Consell d'Administració amb setanta-dues hores d'antelació, i en qualsevol cas els textos dels acords dins les quaranta-vuit hores següents a la fi del Consell d'Administració.

Article 35. La Batlia podrà:

- Suspendre els acords del Consell d'Administració i dels altres òrgans de govern quan consideri que recauen sobre assumptes que no siguin de la seva competència, o bé siguin contraris als interessos generals de l'Ajuntament, de l'Institut, o constitueixin infracció manifesta de les lleis.

- Obtenir tota classe d'informes i documents.

- Ordenar les inspeccions que consideri oportunes.

TÍTOL SETÈ. MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I EXTINCIÓ DE L'EMPRESA.

Article 36. La modificació, refundició i supressió correspondrà al ple, qui aprova als seus Estatuts, i s'haurà d'ajustar als mateixos tràmits seguits per a la seva aprovació.

Article 37. SÓLLER 2010 s'extingirà per decisió de l'Ajuntament, adoptada en sessió plenària.

Article 38. En dissoldre's la institució, l'Ajuntament la succeirà universalment i tots els béns, serveis i instal·lacions d'aquesta revertiran al patrimoni municipal.

DISPOSICIÓ FINAL.

Aquests estatuts entraran en vigor l'endemà de la seva publicació, pel que fa al punt a) del seu objecte social; i respecte als altres punts, quan suposin exercici d'activitat econòmica, quan es publiqui l'acord municipal exigit en els propis estatuts.

Sóller, 26 d'abril de 2018

El Batle,

Jaume Servera Servera