Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 4519
Convocatòria de les bases reguladores de les subvencions i ajudes emmarcades en l'àmbit competencial de l'imeb, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària de calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2018
CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. Objecte
Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions i ajudes emmarcades en l'àmbit de les competències de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB).
Article 2. Concepte de subvenció
Té la consideració d'ajuda o subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.
CAPÍTOL II
CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS I AJUDES
Article 3. Beneficiaris
Els beneficiaris de les subvencions i ajudes són les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres públics d'educació infantil i primària del municipi de Calvià.
Article 4. Objecte de l'ajuda
L’objecte de les subvencions i ajudes és afavorir l'accés a les aules d'estiu organitzades per les associacions de mares i pares d'alumnes (AMIPA) dels centres públics d'educació infantil i primària del municipi de Calvià, a les famílies residents a Calvià, a les famílies residents a Calvià amb nins sahrauís del programa «Vacances en Pau», a les famílies residents a Calvià amb nins amb discapacitat, a les famílies nombroses residents a Calvià i a les famílies residents a Calvià que tenguin a menors en situació d'acolliment..
Són objecte de subvenció les AMIPA que presentin projectes que atenguin principalment els següents objectius:
Les ajudes s'ofereixen pels següents conceptes:
1. GESTIÓ I ORGANITZACIÓ D'AULES D'ESTIU
2. PARTICIPACIÓ DE NINS RESIDENTS O EN SITUACIÓ D'ACOLLIMENT A LES AULES D'ESTIU.
Durant el període de les vacances escolares d'estiu, l'IMEB autoritzarà l'ús de determinats espais de les instal·lacions dels centres escolars públics a les AMIPA del municipi de Calvià, per desenvolupar les aules d'estiu.
L'IMEB posa a disposició de les AMIPA del municipi els onze centres d'educació infantil i primària existents a Calvià: CEIP Galatzó (es Capdellà), CEIP Ses Rotes Velles (Santa Ponça), CEIP Puig de Sa Morisca (Santa Ponça), CEIP Puig de Sa Ginesta (Urb. Galatzó), CEIP Xaloc (Peguera), CEIP Son Ferrer, CEIP Jaume I (Palmanova), CEIP Bendinat, CEIP Cas Saboners (Magaluf), CEIP Ses Quarterades (Calvià Vila) i CEIP Son Caliu.
Les AMIPA del municipi interessades a fer aules d'estiu en aquests centres públics han de presentar un projecte en el registre de l'IMEB.
En el cas que s'hagin de fer obres durant els mesos d'estiu incompatibles amb el desenvolupament normal de les activitats pròpies de les aules d'estiu, l'IMEB ho comunicarà a l'AMIPA afectada amb la deguda antelació.
L'IMEB es farà càrrec del manteniment i de les despeses de consergeria i neteja de les instal·lacions d'aquests centres escolars en el cas que desenvolupin projecte d'aules d'estiu.
Article 5. Crèdit pressupostari
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32402 4800000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2018.
La quantia total de les subvencions convocades és de 85.000 €. Sense perjudici de que en aplicació de l'article 58.2 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit.
Article 6. Compatibilitat de les ajudes
Les ajudes i subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.
Article 7. Termini per esmenar errors
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fa se’l tendrà per desistit de la seva sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Article 8. Iniciació, instrucció, resolució i notificació
El procediment per concedir subvencions en règim de concurrència competitiva s’ha d’ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment per concedir les subvencions i ajudes recollides en aquestes bases s’ha d’iniciar d'ofici, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment s'especifiquen en el capítol IV d'aquestes bases.
D'acord amb la informació continguda en les sol·licituds per a la corresponent convocatòria, un cop feta la comprovació que les AMIPA sol·licitants reuneixen els requisits exigits, i després de la valoració de les esmentades sol·licituds per part del Comissió Avaluadora designada a aquest efecte, s'elevarà proposta de la concessió i/o denegació de subvencions i els motius que hi concorrin, i s’adjudicaran i/o denegaran, si n’és el cas, mitjançant resolució de la presidenta de l'IMEB. Així mateix també es formularà expressament proposta motivada de la denegació de les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en les bases d’aquesta convocatòria.
De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n’és el cas, de denegació de les subvencions, es notificarà a les AMIPA que hagin formulat la seva sol·licitud mitjançant qualsevol dels mitjans admesos en la normativa reguladora del procediment administratiu, i es publicarà, al seu torn, en la pàgina web la resolució de concessió o denegació d'ajudes.
El termini màxim per a la resolució i notificació de la concessió i/o denegació de les subvencions serà de sis (6) mesos, comptadors des de la data de publicació de la present convocatòria en el BOIB, de conformitat amb l'establert en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Contra la resolució de concessió i/o denegació de les subvencions i ajudes emesa per la presidenta de l'IMEB, que no posa fi a la via administrativa, de conformitat amb l'establert en l'article 41 dels Estatuts de l'Institut Municipal d´Educació i Biblioteques (IMEB) i l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, es pot interposar recurs d'alçada davant el batle de la corporació, en el termini d'un mes comptador des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, sense perjudici que s’hi pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el registre de l'IMEB o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9. Percepció de l'ajuda
Per rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries.
Les ajudes i subvencions concedides en aquest marc no es poden fer efectives fins que les associacions de mares i pares que en siguin beneficiàries no hagin justificat la despesa segons es determina en aquestes bases.
Article 10. Justificació
La justificació de l'activitat s'ha de presentar en el registre general de l'IMEB, situat en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, en els terminis i amb la documentació que en cada cas es determina en aquestes bases, o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Article 11. Activitats subvencionables, terminis, documentació de sol·licitud i de justificació
A) GESTIÓ I ORGANITZACIÓ D'AULES D'ESTIU
Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que gestionin i organitzin aules d'estiu en els seus respectius centres educatius, amb presentació prèvia del projecte corresponent, que serà supervisat i aprovat per l'IMEB.
Import de la subvenció: 300 € per AMIPA
Documentació a presentar per a sol·licitar la subvenció:
Justificació de la subvenció: model de justificació (Annex V).
Terminis:
Lloc de presentació: tant la sol·licitud com la justificació, juntament amb la documentació requerida, han de presentar-se en el registre general de l'IMEB, situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
B) LA PARTICIPACIÓ DE NINS RESIDENTS O EN SITUACIÓ D'ACOLLIMENT A LES AULES D'ESTIU
Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin la relació d'alumnes participants a les aules d'estiu que gestionen, i en les quals s’atenguin nins i nines de 3 a 14 anys (alumnes d'educació infantil, primària i de primer cicle d'ESO en el curs 2017-2018), residents a Calvià, en els mesos de juliol i agost de 2018.
Aquesta subvenció s'aplica en les mateixes condicions en el cas de la participació de menors sahrauís del programa «Vacances en Pau» acollits en període estival amb famílies residents, i als nins que estiguin en una situació d'acolliment en famílies residents a Calvià.
De forma addicional, seran també objecte de subvenció les AMIPA que tenguin inscrits en les seves respectives aules a nins i/o nines discapacitats, residents a Calvià, que presentin el certificat de discapacitat física, psíquica o sensorial, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33 %. Per a accedir a aquesta subvenció serà necessari que aquests alumnes s'incorporin mitjançant una sol·licitud directa del Serveis d'Intervenció Social i Serveis Socials de l'Ajuntament de Calvià, de l'EOEP, del centre escolar o de l'AMIPA. Els Serveis Socials valorarà cada cas, aportarà la fitxa d'avaluació i determinarà el sistema de suport més adient per a la participació i integració del menor i realitzarà un seguiment individualitzat del procés d'integració en l'activitat.
Aquesta ajuda permet finançar la contractació de monitors d'atenció a nins amb discapacitat participants a les aules d'estiu en la modalitat que l'equip dels Serveis d'Intervenció Social i Serveis Socials de l'Ajuntament de Calvià determini.
Import de la subvenció:
Contractació monitors de suport a alumnes amb discapacitat:
Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:
Justificació de la subvenció: Model justificació (annex V).
Terminis:
Per sol·licitar la subvenció:
Per justificar la subvenció:
Lloc de presentació: tant les sol·licituds com la justificació, juntament amb la documentació requerida, han de presentar-se en registre general de l'IMEB, situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Article 12. Control tècnic i financer
Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.
Article 13. Reintegrament de les subvencions
Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
CAPÍTOL III
ELS BENEFICIARIS
Article 14. Requisits dels sol·licitants
Els requisits imprescindibles per sol·licitar i rebre les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són:
Article 15. Drets
Els beneficiaris perceptors de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l'IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.), una vegada aquell hagi autoritzat a l'AMIPA l'ús del col·legi per fer l'aula d'estiu:
En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les associacions de mares i pares d'alumnes, l'IMEB pot prendre les mesures que consideri oportunes per millorar el servei.
El beneficiari pot subcontractar parcialment o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.
Article 16. Obligacions
La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.
1.- En qualsevol cas, l'AMIPA està obligada a complir tot l'establert en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com tot l'establert en la normativa.
2.- L'AMIPA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat complint la normativa vigent. En el cas que l'AMIPA opti per contractar una empresa per fer l'activitat, no queda eximida de complir totes les obligacions pròpies de l'activitat.
3.- Si per ús indegut o manca de supervisió del responsable de l'aula d'estiu s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l'AMIPA es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l'IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.
4.- L'AMIPA ha de vetllar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, ha de fer-se càrrec del cost addicional.
5.- L'AMIPA ha de donar avís immediat a l'IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb els propis participants.
6.- Totes les aules d'estiu participaran a la festa final conjunta que es celebrarà el 31 d'agost de 2018 assumint el transport dels alumnes i col·laborant en el desenvolupament de la mateixa. La temàtica per l'any 2018 serà les Festes del Rei en Jaume. Les característiques de la festa es determinaran a la reunió de coordinació que es convocarà a l'efecte durant la primera quinzena de juny.
7.- L'AMIPA ha de complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals. Així mateix, haurà de velar per l'exigència de que el personal al servei de l'aula d'estiu disposi del certificat que acrediti la inexistència d'antecedents per delictes sexuals mitjançant l'aportació del certificat negatiu del registre censal de delinqüents sexuals d'acord amb la llei Orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor modificada per la Llei 26/2015 i la llei 45/2015 de voluntariat.
8.- L'AMIPA i les empreses que gestionin l'activitat han de complir el que disposa la legislació vigent referent a la protecció de dades de caràcter personal.
Els perceptors de la subvenció estan obligats a:
a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació.
b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer-hi cap modificació.
c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logo de l'IMEB).
d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment de forma expressa i motivada, en el termini de quinze dies a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
e) Fer l'activitat o projecte pel qual es concedeix la subvenció ajustant-se als objectius previstos.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que els sigui requerida. En relació a l'acreditació de la formació de monitors i directors de les aules i altes i baixes del personal, ha d'estar disponible tota la documentació durant el desenvolupament de l'aula de l'estiu a requeriment de l'IMEB.
g) Retre comptes de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.
h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
i) Presentar la memòria de l'activitat, seguint el guió establert i en el termini senyalat.
j) En general, complir totes les prescripcions de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
CAPÍTOL IV
ÒRGAN COMPETENT
Article 17. Òrgan competent
El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.
La presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.
Article 18. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora
La Comissió Avaluadora estarà formada per tres tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la presidenta d’aquest.
Funcions de la Comissió Avaluadora:
Article 19. Composició i funció de l'òrgan instructor
L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar als interessats que tenen un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins del termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar el sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l’avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Article 20. Normativa i documentació
La Normativa de les Aules d'Estiu 2018, així com tota la documentació corresponent a la sol·licitud d'ajudes i subvencions recollides en aquestes bases, i a la justificació d’aquestes, ha de ser publicada en el BOIB i ha d’estar disponible en el web municipal (www.calvia.com). També es pot sol·licitar per correu electrònic a imeb@calvia.com, o per fax al número 971 139159, o de forma personal en les dependències de l'IMEB situades en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
Article 21. Declaració sobre el gènere
Totes les referències fetes en aquesta convocatòria a nins i alumnes, tant en la normatva com en els annexos, s'han d'entendre fetes indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe de l'interessat.
Calvià, 27 d'abril de 2018
Presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques
Natividad Francés Gárate