Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4290
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres i de la directora general de Personal Docent de dia 23 d’abril de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, les places de l’equip directiu de l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l’article 3.9 que, per garantir el dret a l’educació dels qui no puguin assistir de manera regular als centres docents, s’ha de desenvolupar una oferta adequada d’educació a distància.

La mateixa Llei estableix, en l’article 69.3, que, igualment, correspon a les administracions educatives organitzar l’oferta pública d’educació a distància amb la finalitat de donar una resposta adequada a la formació permanent de les persones adultes i que aquesta oferta ha d’incloure l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons la redacció del Decret 18/2017, estableix que les competències de l’educació a distància no universitària s’han d’exercir per mitjà de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i les competències sobre la gestió del personal docent, per mitjà de la Direcció General de Personal Docent.

Mitjançant el Decret 10/2018, de 13 d’abril, es va crear l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB). L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 20 d’abril regula la posada en funcionament d’aquest centre a partir del curs 2018-2019.

L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s’aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears, estableix a l’article 17 que en el cas de centres de nova creació, la durada del mandat de tots els òrgans de govern és de dos anys.

Finalment, s’estableix que en els concursos públics de mèrits per a la selecció de l’equip directiu s’han de valorar, de conformitat amb el barem establert en la convocatòria corresponent, l’adequació del perfil professional al lloc de feina, els mèrits, el currículum professional i el projecte de direcció del centre.

Per tot això, dictam la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, les places de l’equip directiu de l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB), les bases de la qual figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució. Aquest equip directiu ha d’estar format, inicialment, per un director, un cap d’estudis i un secretari.

Segon

Aprovar la relació de documents que cal aportar per acreditar els requisits generals (annex 2), el model de sol·licitud (annex 3), el barem dels mèrits al·legats (annex 4) i els criteris i les orientacions per a la valoració i l’avaluació del projecte de direcció (annex 5).

Tercer

Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 23 d’abril de 2018

El director general de Planificació, Ordenació i Centres                                 La directora general de Personal Docent   

                  Antoni Morante Milla                                                                            Rafaela Sánchez Benítez

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte cobrir les places de l’equip directiu de l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB) mitjançant un concurs públic de mèrits i en règim de comissió de serveis.

Només poden participar en aquest concurs les candidatures conjuntes integrades per una persona per a cadascun dels càrrecs de l’equip directiu: director, cap d’estudis i secretari.

2.  Requisits de les candidatures

2.1. Les candidatures que es presentin han d’estar formades per funcionaris docents que compleixin els requisits generals fixats en aquesta convocatòria

2.2. Els requisits generals són els següents:

a)  Ser funcionari de carrera en servei actiu dels cossos de professorat d’educació secundària o de professorat tècnic de formació professional.

b)  Tenir una antiguitat d’almenys cinc anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos als quals fa referència el punt anterior.

c)  Haver desenvolupat funcions com a funcionari de carrera en ensenyaments a distància durant un període de tres anys.

d)  Tenir la destinació definitiva a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de presentar la sol·licitud.

e)  Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari, se n’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per a l’Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB 27/3/2018 núm. 38).

f)   No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la identitat sexual, ni per tràfic d’éssers humans.

g)  Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre altres aspectes, els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació d’aquest projecte.

2.3. Els requisits generals s’han d’acreditar presentant els documents justificatius que s’indiquen en l’annex 2.

3.  Funcions de l’equip directiu

Les funcions dels membres de l’equip directiu són les que determina el Decret 120/2002, de 27 de setembre, pel qual s‘aprova el Reglament orgànic del instituts d’educació secundària.

4.  Condicions generals dels llocs de feina

4.1. L’horari de feina dels membres de l’equip directiu és l’establert amb caràcter general per al professorat, majoritàriament en horari d’horabaixa.

4.2. Els membres de l’equip directiu nomenats per a l’IEDIB s’han d’incorporar al seu lloc de feina el dia 1 de juliol de 2018.

5.  Presentació de les sol·licituds i de la documentació

5.1. Les candidatures interessades han de presentar una sol·licitud, d’acord amb el model que figura en l’annex 3, a un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s’ha d’enviar una còpia escanejada de la sol·licitud a l’adreça de correu electrònic info@dgplacen.caib.es dins el termini establert.

5.2. A la sol·licitud s’han d’adjuntar els documents següents, amb l’índex corresponent:

a)  Els documents justificatius del compliment dels requisits generals indicats en l’annex 2 de cada membre de la candidatura. No cal presentar els mèrits que figurin al Portal del personal.

b)  Els documents justificatius dels mèrits al·legats en l’annex 4 de cada membre de la candidatura. No cal presentar els mèrits que figurin al Portal del personal.

5.3. Els requisits i els mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, excepte els d’experiència professional, que es comptaran a l’acabament del curs escolar 2017-2018.

5.4. La sol·licitud i la documentació justificativa s’han de presentar en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució en el BOIB.

6.  Projecte de direcció

6.1. El projecte de direcció de les candidatures s’ha d’elaborar partint de l’anàlisi del que ha de ser el nou centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació del projecte mateix, des de la perspectiva d’un pla estratègic. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres facilitarà la informació estadística necessària per elaborar el projecte.

6.2. El projecte de direcció no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai (interlineat 1,5). El tipus de lletra ha de ser Noto Sans, cos 11, escala 100 %. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum o gràfics, que han de complir els mateixos requisits formals pel que fa a la tipografia.

6.3. El projecte de direcció ha d’incloure:

a)  Una introducció, en la qual s’ha de reflectir:

  • L’anàlisi de l’espai virtual i dels espais físics necessaris per al funcionament del centre.
  • La descripció del procés d’elaboració del PEC del centre, de l’organització i el funcionament del centre i de les línies bàsiques del projecte lingüístic.

b)  Un projecte estratègic, amb el contingut següent:

  • Àmbits d’intervenció o factors crítics d’èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.
  • Objectius que s’han d’haver assolit al final dels dos anys de mandat com a equip directiu. Aquests objectius han de ser coherents amb la millora global del servei educatiu que ha de prestar el centre respecte a la situació actual de l’educació a distància a les Illes Balears.
  • Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.
  • Línies d’actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc., per assolir els objectius fixats.
  • Recursos humans, materials i econòmics.
  • Sistema d’avaluació del projecte.
  • Nom de les persones que formen l’equip directiu, amb la indicació de la formació i l’experiència en gestió de centres que tenen.

6.4. Els candidats han de presentar una còpia del projecte de direcció en paper i una altra de digital en un llapis de memòria USB o en un CD al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló i Pastors) o a les delegacions territorials de Menorca o d’Eivissa i Formentera dins un sobre tancat adreçat a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució en el BOIB. També s’ha d’enviar una còpia del projecte a l’adreça de correu electrònic info@dgplacen.caib.es dins el mateix termini.

7.  Comissió de Selecció

7.1. S’ha de constituir una comissió de selecció formada pels membres següents:

a)  El director general de Planificació, Ordenació i Centres, o la persona que delegui, que la presideix i que pot dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b)  La directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, o la persona que delegui.

c)  El cap del Departament d’Inspecció Educativa, o l’inspector que delegui.

d)  El cap del Departament de Personal Docent, o la persona que delegui.

e)  El cap del Departament de Planificació i Centres, o la persona que delegui.

f)   Un director d’un institut que imparteixi ensenyaments d’educació secundària.

g)  Un funcionari adscrit al Servei de Planificació Educativa, sense vot i que hi actua de secretari.       

Es preveu l’assistència a les sessions de la Comissió, amb veu però sense vot, d’un expert en ensenyaments a distància designat pel director general de Planificació, Ordenació i Centres.

També es preveu l’assistència a les sessions de la Comissió, amb veu però sense vot, d’un representant de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Junta de Personal Docent no Universitari de les Illes Balears.

7.2. Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres membres, entre els quals hi ha d’haver el president i el secretari.

7.3. Una vegada constituïda la Comissió, es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (http://dgplacen.caib.es) una relació dels membres que la integren. Mitjançant aquesta publicació a la pàgina web es considerarà efectuada la notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 43 de la Llei 39/2015.

7.4. La Comissió pot sol·licitar el parer de persones expertes en els ensenyaments a distància i en l’exercici de la funció directiva als instituts d’educació secundària.

7.5. Les funcions de la Comissió són les següents:

a)  Verificar que les candidatures compleixen els requisits generals d’accés.

b)  Valorar els mèrits al·legats pels candidats, d’acord amb el barem de l’annex 5.

c)  Valorar els projectes de direcció de les candidatures.

d)  Resoldre els dubtes o les discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procés.

e)  Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

f)   Publicar les llistes provisionals i les definitives del procés de selecció a la pàgina web de la Direcció General Planificació, Ordenació i Centres (http://dgplacen.caib.es).

g)  Fer la proposta de l’equip directiu seleccionat per cobrir les places convocades.

7.6. Els membres de la Comissió s’han d’abstenir d’intervenir en el procediment quan es donin les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i ho han de notificar a l’autoritat competent. Igualment, els participants poden recusar els membres de la Comissió quan es doni alguna de les circumstàncies previstes en l’article 24 de la Llei esmentada.

8. Procediment de selecció

8.1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre al president de la Comissió de Selecció les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, d’acord amb el que es preveu en l’annex 4 d’aquesta Resolució, i els projectes de direcció que s’hagin presentat.

8.2. Els projectes s’han de valorar de la manera següent:

  • El secretari de la Comissió de Selecció ha de convocar els candidats de cada equip directiu perquè puguin defensar el seu projecte de direcció davant la Comissió. Al final de la seva exposició, els membres de la Comissió els poden fer preguntes sobre el projecte presentat.
  • La Comissió de Selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada equip directiu, tenint en compte el grau d’adequació del projecte als ensenyaments a distància i d’acord amb els criteris i les orientacions de l’annex 5 d’aquesta Resolució.
  • Cada membre de la Comissió de Selecció ha de puntuar cada projecte de direcció de zero a deu punts. La puntuació de la Comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels membres assistents, excloses les que difereixin de tres punts o més entre si.
  • La mitjana aritmètica s’ha de calcular amb un mínim de tres puntuacions. Les exclusions esmentades només poden afectar la puntuació màxima (només una, si hi ha coincidència) i la puntuació mínima (només una, si hi ha coincidència).
  • Les mitjanes aritmètiques abans esmentades s’han de calcular amb una aproximació de tres decimals.
  • Els equips directius que no obtinguin un mínim de cinc punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats. En conseqüència, no se n’han de tenir en compte els mèrits.

8.3. Finalitzada la valoració dels projectes, la Comissió de Selecció ha de valorar i validar els mèrits dels membres que componen cada candidatura a partir de la documentació tramesa per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

8.4. Amb els resultats de la valoració del projecte i dels mèrits dels membres que componen cada candidatura, la Comissió de Selecció ha de proposar un equip directiu, d’acord amb el procediment següent:

a)  La Comissió ha de proposar l’equip directiu que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració conjunta dels mèrits dels seus membres dividida entre 3 i la puntuació obtinguda per la valoració del projecte.

b)  En cas d’empat, s’ha de seleccionar l’equip directiu que hagi obtingut la puntuació més alta en la valoració del projecte de direcció. Si es manté l’empat, té prioritat l’equip directiu que sumi més anys d’experiència en ensenyaments a distància. Si així i tot es manté l’empat, s’ha de fer un sorteig públic entre els equips empatats.

8.5. La Comissió de Selecció ha d’aprovar l’acta final amb el nom de l’equip directiu proposat. En l’acta hi han d’aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la Comissió a cada equip directiu, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l’annex 5, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits que figura en l’annex 4 i la puntuació final global.

8.6. La Comissió de Selecció ha de publicar les puntuacions definitives, incloent-hi la valoració i la qualificació del projecte de direcció i la valoració i la validació dels mèrits acadèmics i professionals, a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Amb aquesta publicació s’entén que s’han notificat les puntuacions als equips candidats.

8.7. Si els interessats no hi estan conformes, poden presentar un escrit d’al·legacions adreçat al president de la Comissió de Selecció en un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació. La Comissió ha de comunicar als interessats la resposta a les seves al·legacions en un termini de tres dies hàbils.

8.8. La puntuació final i la proposta de l’equip directiu seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés, han de quedar dipositades a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

9. Resolució, designació i provisió dels llocs de feina

9.1. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar a la candidatura seleccionada que ha estat designada equip directiu del centre.

9.2. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni com a equip directiu els membres de la candidatura seleccionada amb efectes d’1 de juliol de 2018 i per un període de dos anys. Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar en el BOIB la Resolució de nomenament, que posa fi al procediment.

9.3. En el cas que no es proposi cap equip directiu, la directora general de Personal Docent, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres, nomenarà per a cada plaça vacant, entre el personal funcionari de carrera docent, un director, un cap d’estudis i un secretari amb caràcter provisional per un període de dos anys, sempre que compleixin els requisits indicats en aquesta convocatòria.

10.  Avaluació

10.1.  L’equip directiu seleccionat en aquesta convocatòria ha de ser avaluat en acabar el segon any de mandat com a equip directiu.

10.2.  Les avaluacions s’han de dur a terme d’acord amb la normativa d’avaluació dels directors dels centres docents no universitaris.

ANNEX 2

Documentació per acreditar els requisits generals

Requisits generals

a)  Ser funcionari de carrera en servei actiu dels cossos de professorat d’educació secundària o de professorat tècnic de formació professional.

b)  Tenir una antiguitat d’almenys cinc anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos als quals fa referència el punt anterior.

c)  Haver desenvolupat funcions com a funcionari de carrera durant un període de tres anys en ensenyaments a distància.

d)  Tenir la destinació definitiva a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de presentar la sol·licitud.

e)  Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari, se n’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per a l’Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB 27/3/2018 núm. 38).

f)   No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la identitat sexual, ni per tràfic d’éssers humans.

g)  Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre altres aspectes, els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació d’aquest projecte.

Documents justificatius

L’Administració comprovarà d’ofici els apartats a, b, c, d, e i f a través del Portal del personal. Si aquests requisits no hi consten, els candidats han de presentar, compulsada, la documentació que els justifiqui.

ANNEX 3

Model de sol·licitud

Sol·licitud d’admissió al concurs públic de mèrits per seleccionar l’equip directiu de l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB)

Dades personals de la persona candidata a la direcció [Indicau el nom i els llinatges tal com figuren al vostre DNI.]

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:

Data de naixement: __ /__ /__

Domicili:

Localitat:

Municipi:

CP:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Dades professionals

Cos al qual pertanyeu:

NRP:

Data d’ingrés al cos: __ /__ /__

Especialitat:

Centre de destinació definitiva:

Codi:

Dades personals de la persona candidata a cap d’estudis [Indicau el nom i els llinatges tal com figuren al vostre DNI.]

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:

Data de naixement: __ /__ /__

Domicili:

Localitat:

Municipi:

CP:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Dades professionals

Cos al qual pertanyeu:

NRP:

Data d’ingrés al cos: __ /__ /__

Especialitat:

Centre de destinació definitiva:

Codi:

Dades personals de la persona candidata a la secretaria [Indicau el nom i els llinatges tal com figuren al vostre DNI.]

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:

Data de naixement: __ /__ /__

Domicili:

Localitat:

Municipi:

CP:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Dades professionals

Cos al qual pertanyeu:

NRP:

Data d’ingrés al cos: __ /__ /__

Especialitat:

Centre de destinació definitiva:

Codi:

Autovaloració

Candidats

Criteris per a la valoració dels mèrits

DIR

CE

SEC

Nombre de mandats complets com a director amb valoració positiva.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que imparteix ensenyaments de secundària o de formació professional.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que no imparteix ensenyaments de secundària ni de formació professional

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que imparteix ensenyaments de secundària o de formació professional.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que no imparteix ensenyaments de secundària ni de formació professional.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis adjunt en un centre que imparteix ensenyaments de secundària o de formació professional.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit la funció d’inspector d’educació accidental.

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari de carrera docent en un centre que imparteix ensenyaments de secundària o de formació professional.

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari de carrera docent en un centre que no imparteix ensenyaments de secundària ni de formació professional.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit el càrrec de cap de departament o de coordinador dels ensenyaments a distància.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu participat com a representant del professorat als consells escolars de centre o d’àmbit territorial.

Titulacions universitàries diferents de l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual concursau. [Sí/no; indicau quines, en cas afirmatiu.]

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu desenvolupat tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos en la relació de llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual a 26 o superior.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu desenvolupat tasques d’ensenyament a distància

Heu superat algun programa de formació inicial per a directors novells? [Sí/no]

Nombre d’hores de formació en cursos relatius a la funció directiva.

Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a la funció directiva.

Nombre d’hores de formació o com a ponent en cursos relatius a l’ensenyament a distància.

Nombre d’hores de formació o com a ponent en cursos relatius a l’ús de Moodle.

Nombre d’hores de formació o com a ponent en cursos relatius a l’ús de les TIC.

Nombre d’hores de formació en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat i aprenentatge de llengües.

Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat i aprenentatge de llengües.

Heu fet activitats de recerca o teniu publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents? [Sí/no; adjuntau-les.]

Heu fet activitats de recerca o teniu publicacions relacionades amb l’ensenyament a distància? [Sí/no; adjuntau-les.]

Teniu l’acreditació per exercir la funció directiva? [Sí/no]

SOL·LICITAM:

Ser admesos al concurs de mèrits per seleccionar l’equip directiu de l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balear (IEDIB).

DECLARAM:

1.   Que complim tots i cada un dels requisits que s’exigeixen en la convocatòria.

2.   Que assumim les condicions de l’exercici de la funció directiva, així com les limitacions que, a l’efecte de docència, implica l’especialitat d’aquesta funció.

3.   Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’hi adjunta i que ens comprometem a justificar-les.

…………………………….., ………… d…………………. de 2018

[Signatura dels sol·licitants]

Consentim expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer del qual és titular la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, de Palma, amb la finalitat de gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

Estam assabentats que en qualsevol moment podem exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-nos per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres a l’adreça postal abans indicada.

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES

ANNEX 4

Barem del concurs de mèrits acadèmics i professionals per a la selecció de l’equip directiu de l’IEDIB, amb un màxim total de 21 punts

a) Per haver exercit el càrrec de director:

5 punts per cada mandat complet exercit amb valoració positiva.

1,50 punts per cada any d’exercici en un centre que imparteixi ensenyaments de secundària o de formació professional.

1 punt per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi ensenyaments de secundària ni de formació professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.

b) Per haver exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari:

1 punt per cada any d’exercici en un centre que imparteixi ensenyaments de secundària o de formació professional.

0,75 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi ensenyaments de secundària ni de formació professional.

0,25 punts per cada any d’exercici com a cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi ensenyaments de secundària o de formació professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts.

La puntuació dels apartats anteriors s’ha d’incrementar un 25 % si els càrrecs s’han exercit en un centre amb ensenyaments a distància. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima de cada apartat.

c) Per cada any d’haver exercit la funció d’inspector d’educació accidental:

1 punt per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts.

La puntuació màxima acumulada dels apartats a, b i c és de 5 punts.

d) Pels anys d’experiència docent com a funcionari de carrera que superin els cinc anys exigits com a requisit:

1 punt per cada any de docència en un centre que imparteixi ensenyaments de secundària o de formació professional.

0,50 punts per cada any de docència en un centre que no imparteixi ensenyaments de secundària ni de formació professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

e) Per cada any d’haver exercit el càrrec de cap de departament o de coordinador d’ensenyaments a distància o d’haver participat com a representant dels professors als consells escolars de centre o d’àmbit territorial:

0,25 punts per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

La puntuació d’aquest apartat s’ha d’incrementar un 25 % si els càrrecs o la representació s’han exercit en un centre amb ensenyaments a distància. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima d’aquest apartat.

f) Per cada titulació universitària diferent de l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual es concursa:

0,50 punts per cada títol de grau, llicenciat, arquitecte o enginyer.

0,50 punts per cada títol de diplomat universitari o equivalent.

0,50 punts per cada títol de doctor.

0,25 punts per cada màster reconegut per alguna universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

g) Per cada any de servei com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent:

0,50 punts per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

h) Per cada any de servei desenvolupant tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos en la relació de llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual a 26 o superior:

0,50 punts per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

i) Per cada any de servei desenvolupant tasques d’ensenyament a distància:

0,75 punts per cada any desenvolupant tasques d’ensenyament a distància.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts.

j) Per la formació específica per a l’exercici de la direcció:

1 punt per la superació dels programes de formació inicial per a directors novells.

0,01 punts per cada hora de formació d’altres programes i cursos de formació relatius a la funció directiva, organitzats o validats per la Conselleria d’Educació i Universitat.

0,02 punts per cada hora impartida d’activitats de formació directiva reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

k) Per activitats de formació específica relacionades amb els ensenyaments a distància, l’ús de Moodle o les TIC:

0,03 punts per cada hora de formació o hora impartida com a ponent en cursos relatius a l’ensenyament a distància.

0,02 punts per cada hora de formació o hora impartida com a ponent en cursos relatius a l’ús de Moodle.

0,01 punts per cada hora de formació o hora impartida com a ponent en cursos relatius a l’ús de les TIC.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts.

l) Per altres activitats de formació específica vinculades a la gestió organitzativa i a la gestió pedagògica i per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents:

0,01 punts per cada hora de formació de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat i aprenentatge de llengües.

0,02 punts per cada hora impartida de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat i aprenentatge de llengües.

Fins a 0,75 punts per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica, la gestió i la direcció de centres docents o els ensenyaments a distància.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

ANNEX 5

Criteris i orientacions per a la valoració i l’avaluació del projecte de direcció

APARTATS

PUNTUACIÓ MÀXIMA

CRITERIS PER A LA VALORACIÓ

1. Fonamentació

1

Estructuració del projecte:

Proposta amb visió del que ha de ser el centre.

Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals en l’activitat del centre.

2. Context

1,5

Comprensió adequada i exactitud en l’anàlisi del que ha de ser el centre: entorn, població que atén, professorat, etc.

Valoració dels resultats dels estudis a distància.

3. Objectius

1,5

Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre.

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

4. Indicadors

1

Definició correcta d’elements objectius que han de permetre comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

5. Línies d’actuació

2

Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes propostes.

Coherència amb els objectius proposats.

Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

6. Avaluació

2

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

7. Altres

1

Compromís de participar en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres durant el primer mandat.

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Fonamentació

1 punt

Estructuració del projecte:

Proposta amb visió transformadora del que ha de ser el centre.

Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals en l’activitat del centre (compromís, corresponsabilitat, treball en equip, innovació, enfocaments educatius).

Proposta compartida per diferents persones.

De 0 a 0,5 punts

No es defineixen ni el marc pedagògic i organitzatiu ni els valors del centre.

Es defineixen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma genèrica i sense contextualització.

Es defineixen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma precisa i contextualitzada.

Es defineixen i es descriuen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma precisa, contextualitzada i alineada i coherent amb el PEC. La visió recull una descripció metodològica, curricular i organitzativa al cap de 4 anys.

De 0 a 0,5 punts

No té equip directiu.

Té un equip incomplet.

Té un equip experimentat.

Té un equip experimentat, equilibrat pel que fa a les competències dels membres

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Context

1,5 punts

Anàlisi del context: entorn, població que atén, etc.

Un diagnòstic inicial elaborat a partir de l’experiència en ensenyaments a distància. Com a part d’aquest diagnòstic, hi han de figurar específicament els àmbits en els quals es detecta una necessitat de millora respecte de la situació actual dels ensenyaments a distància.

De 0 a 1,5 punts

Es fa una anàlisi del context merament descriptiva, sense basar-se en dades.

No es fa cap esment als àmbits de millora.

Es fa una anàlisi general i es tenen en compte dades només respecte d’alguns àmbits.

S’identifiquen punts febles i els possibles recursos del centre.

Es fa una anàlisi precisa de les dades i de la majoria d’àmbits (estudis a distància, alumnat, entorn, etc.). S’indiquen les àrees de millora prenent com a base els punts forts i els febles del sistema actual.

Es fa una anàlisi precisa de les dades i dels àmbits (aspectes contextuals del centre, alumnat, entorn, etc.). S’indiquen les àrees de millora de manera precisa i alineada amb les mancances detectades en el sistema actual i la fonamentació del projecte.

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Objectius

1,5 punts

Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre.

Grau de coherència amb el projecte educatiu que es vol implantar (PEC).

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

Concreció dels objectius que el centre vol assolir, gradualment, dins el període previst en la convocatòria, relacionats amb els àmbits de millora esmentats en l’apartat anterior. Aquests objectius han de ser específics, assolibles, mesurables, rellevants i temporitzats i hi ha d’haver indicadors d’avaluació que permetin comprovar en quina mesura s’assoleixen. Han d’estar enfocats a la transformació i han de ser coherents amb la visió del centre.

De 0 a 1,5 punts

No n’hi ha. Tenen poca qualitat tècnica. No hi ha coherència amb el context ni amb la diagnosi del centre.

N’hi ha, però són poc precisos i/o poc adequats. Tenen poca qualitat tècnica, poca coherència amb el context i amb la diagnosi del centre.

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Definits amb precisió. Tenen qualitat tècnica, força coherència amb el context i amb la diagnosi del centre.

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Definits amb precisió i alta qualitat tècnica. Tenen molta coherència amb el context i amb la diagnosi del centre.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Indicadors

1 punt

Definició correcta d’elements objectius que han de permetre comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

Els indicadors han de ser viables, mesurables amb un valor de referència i coherents amb l’assoliment de l’objectiu.

Els indicadors han de tenir un termini d’assoliment.

Els indicadors quantitatius han de fer referència a un valor, que pot ser una mitjana o una relació de dades (%).

Els indicadors qualitatius fan referència al seguiment d’accions i processos.

De 0 a 1 punts

No disposa d’indicadors que avaluïn la consecució dels objectius. Fan referència únicament a l’avaluació d’accions.

Disposa d’indicadors, però són poc consistents, imprecisos, no mesurables. Avaluen poc adequadament els objectius.

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Disposa d’indicadors de qualitat, són consistents, mesurables i precisos, i avaluen adequadament els objectius.

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Disposa d’indicadors de molta qualitat, molt consistents i mesurables, i avaluen molt adequadament els objectius.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Línies d’actuació

2 punts

Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes propostes.

Coherència amb els objectius proposats.

Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

De 0 a 2 punts

Sense coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Sense capacitat d’evidenciar-ne l’aplicació.

Poca coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los, poc pertinents. Poca capacitat d’evidenciar-ne l’aplicació.

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Força coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Són pertinents i és fàcil d’evidenciar-ne l’aplicació.

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Força coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Són pertinents i és fàcil d’evidenciar-ne l’aplicació.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Avaluació

2 punts

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

De 0 a 2 punts

No queda definit com es farà el seguiment i l’avaluació del projecte.

Preveu l’avaluació de forma genèrica del conjunt d’objectius, plans i programes del projecte. No es preveu fer-ne un seguiment.

Preveu l’avaluació de cada un dels objectius i els plans i els programes proposats i la forma de fer el seguiment dels objectius i de les accions.

Preveu l’avaluació dels objectius, els plans, els programes i els indicadors, les accions i la temporització d’aquestes. Es preveu el seguiment específic de cada àmbit, la gestió de millores i la participació dels agents implicats (docents, famílies, alumnat, serveis, associacions, etc.).

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

Altres

1 punt

Compromís de participar en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

0

1

No es preveu.

Preveu el compromís de participar en el Projecte.

Àmbits d’intervenció educativa

Les actuacions per assolir aquests objectius s’han d’agrupar a l’entorn dels àmbits triats pel centre basant-se en les necessitats de canvi detectades en l’anàlisi de la situació inicial del centre i la realitat d’aquest. En qualsevol cas, han de fer referència a algun o alguns dels àmbits d’intervenció que s’indiquen a continuació:

Organització pedagògica: adopció de mesures organitzatives, curriculars i pedagògiques que permetin la interdisciplinarietat i la globalització dels aprenentatges i l’enfocament cap a les competències, a partir d’una gestió flexible dels horaris i noves formes de coordinació interdepartamental.

Inclusió: adopció de mesures organitzatives, curriculars i pedagògiques enfocades a l’atenció educativa de tots els alumnes de manera inclusiva.

Gestió: gestió eficient dels recursos humans, basada en la feina coordinada i en equip dels professors i l’assignació clara de responsabilitats dins l’estructura organitzativa, amb especial esment als criteris de confecció d’equips de professors i d’equips de tutors.

Formació: implantació d’un pla de formació dels professors.

Convivència: creació d’un clima de convivència positiva al centre, a partir d’activitats encaminades a la prevenció dels conflictes que fomentin la creació de vincles positius entre els membres de la comunitat escolar i que dotin els alumnes d’eines per millorar la seva autonomia i competència social.

Autoavaluació: disseny i posada en pràctica de mecanismes d’autoavaluació del centre, dels seus projectes i dels seus responsables, així com assessorament entre iguals, tant entre els professors com entre els centres, en el cas de plans de zona, per facilitar la reflexió sobre el procés educatiu i la millora de la qualitat educativa.