Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES CASTELL
Núm. 4133
Recurs reposicio borsa policies locals des Castell
Recurs potestatiu de reposició contra l’acord adoptat per JGL de dia 08/01/2018. Convocatòria per constituir una borsa de policies locals. Estimació.
Havent-se aprovat, per Decret d'Alcaldia, amb data 11 d’abril de 2018, l’estimació del recurs potestatiu de reposició contra l’acord adoptat per JGL de dia 08/01/2018. Convocatòria per constituir una borsa de policies locals. Estimació, es publica la mateixa a continuació, als efectes oportuns.
Es Castell, 16 d’abril de 2018
L'Alcalde,
Jose Luis Camps Pons
Recurs potestatiu de reposició contra l’acord adoptat per JGL de dia 08/01/2018. Convocatòria per constituir una borsa de policies locals. Estimació.
1.- Vist el Recurs potestatiu de reposició presentat per el Sr. Rafael Mora Nicolau, amb d’ata 13/02/2018 i R.E 13234, a on es diu:
En primer lloc exposa que al punt 3 de la base primera de la convocatòria, on es refereix a la normativa aplicable, s’omet el Decret 28/2015 de 30 d’abril, per el que s’aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i per tant s’hauria de incloure.
En segon lloc exposa que al punt 5 de la base segona de la convocatòria, requisit de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic, no s’ajusta a la normativa vigent, i per tant bé és cert que ha de ser d’aplicació el que disposa el Decret 28/2015, de 30 d’abril, per el qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
En tercer lloc exposa que al punt 1 de la base tercera de la convocatòria, presentació de sol·licituds, no s’ajusta a la normativa vigent, sent cert que es d’aplicació el que disposa la llei 39/2015, de 01 d’octubre, del Procediment Administrativa Comú de les Administracions Públiques.
En quart lloc exposa que al punt 1 i 6 de l’Annex 1 de les bases de la convocatòria, barem de mèrits, no s’ajusta a la normativa vigent, i per tant és cert que és d’aplicació el que disposa l’annex 4, del Decret 28/2015, de 30 de abril, per el que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
2.- Vist que les al·legacions presentades pel Sr. Rafael Mora Nicolau suposen canvis substancials a les bases inicialment aprovades, i que tot això implica la redacció de unes noves bases.
Fonaments de dret:
a) Art. 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 01 d’Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
b) Llei 11/2017 de 20 de desembre, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
c) Decret Llei, 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
d) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
e) Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic
Es Resol:
PRIMER.- Estimar el recurs de reposició presentat per el Sr. Rafael Mora Nicolau.
SEGON.- Acordar l’inici d’una nova convocatòria amb unes noves bases, que s’adjunten com Annex I, per la constitució d’una borsa de treball per a proveir com a funcionaris interins, de Policia Local de l’Ajuntament des Castell.
TERCER.- Acordar mantenir en el nou procediment als aspirants que van optar a la primera convocatòria.
QUART.- Publicar aquest acord i la nova convocatòria al BOIB, al tauler d’anuncis i a la web d’aquest Ajuntament.
CINQUÈ.- Notificar aquest acord als interessats.
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
BASES
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D’ASPIRANTS, COM A FUNCINARIS INTERINS, DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DES CASTELL
Primera.- Objecte de la convocatòria.
La present convocatòria té per objecte la constitució d’una borsa de treball del grup C1 de Policia Local, amb caràcter de funcionaris interins per cobrir temporalment vacants o per atendre necessitats urgents de contractació a l’Ajuntament des Castell.
Segona.- Procediment de selecció.
La selecció de les persones aspirants per a la constitució de la borsa de treball assenyalada a la base primera s’efectuarà mitjançant procediment selectiu de concurs que consistirà en la valoració dels mèrits que detalla l’Annex I d’aquesta convocatòria.
Tercera.- Normativa aplicable.
En tot allò no previst a les presents bases serà d’aplicació l’establert en la normativa següent, i a la legislació supletòria que sigui d’aplicació:
- Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017 de 20 de desembre.
- Decret Llei, 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
- Decret 28/2015, de 30 d’abril, per el qual s’aprova el Reglament Marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
- Reial Decret 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
- Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPAC).
- Llei 40/2015, de 1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Quarta.- Requisits i condicions dels aspirants.
Per a ser admès i, en el seu cas, prendre part del procés selectiu corresponent, els aspirants han de complir i reunir els requisits d’aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a. Tenir la nacionalitat espanyola.
b. Haver complert 18 anys complerts.
c. Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
d. Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia expedit per l’ Escola balear d’Administració Pública (EBAP) en plena validesa.
e. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex V del Decret 28/2015, de 30 d'abril.
f. No haver estat separat del servei de cap Administració Pública, ni estar inhabilitat per l’exercici de la funció pública.
g. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h. Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les, mitjançant una declaració responsable.
i. Estar en possessió del permisos de conducció de les classes A2 i B.
j. Acreditar el nivell B2 o equivalent, de coneixements de la llengua catalana, amb certificat expedit per l'organisme oficial habilitat.
Cinquena.- Presentació de sol·licituds.
1.- Les sol·licituds per a prendre part en aquest procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex III) i es presentaran al Registre General d’entrada de l’Ajuntament (Pl. Esplanada 5 des Castell), o bé mitjançant el procediment regulat en l’article 16.4 de la LPAC, durant el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si la instància es presenta per correu administratiu caldrà enviar-la en sobre obert, certificada.
Els restants successius anuncis d’aquesta convocatòria es faran públics únicament en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament des Castell i en la pàgina web (www.aj-escastell.org).
2.-. Els aspirants faran constar en la mateixa sol·licitud que accepten les bases i que reuneixen les condicions exigides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
3.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
4.- Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han de presentar original o còpia compulsada de:
- DNI o passaport (fotocòpia).
- Diploma d’aptitud del crus de formació bàsica expedit per l’EBAP en plena validesa.
- Titulació requerida a la base quarta d’aquestes bases.
- Declaració responsable de les persones aspirants, que compleixen els requisits exigits a la base quarta d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.
- La indicació d’una adreça electrònica i un telèfon als efectes de comunicació amb l’Ajuntament des Castell.
- La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta en la base setena d’aquesta convocatòria.
El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
Sisena.- Llista provisional i definitiva. Admissió dels aspirants.
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils, en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la pagina web de l'Ajuntament (www.aj-escastell.org).
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle/essa ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
En el supòsit de no presentar-se al·legacions contra la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions.
Setena.- Acreditació dels mèrits.
1. Els mèrits al·legats per a les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia correctament compulsada de la documentació següent:
a. Cursos de capacitació:
- Certificat en vigor del curs impartit per l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la que s’opta o a una superior.
b. Serveis prestats: certificat expedit per les corresponents administracions públiques.
c. Antiguitat: certificat expedit per les corresponents administracions públiques.
d. Estudis acadèmics oficials: original o còpia correctament compulsada del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers).
e. Coneixement de llegua catalana: certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.
f. Coneixements d’altres llengües: certificats expedits per l’EBAP, per les escoles oficiales d’idiomes, per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
g. Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificat d’assistència i certificat d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per l’EBAP o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
h. Reconeixements honorífics: certificat expedit per l’administració corresponent.
2. Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.
Vuitena.- Tribunal Qualificador.
1.- L’òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador que s’indica a l’annex II. L’òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s’ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.
El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual, no poden formar part dels òrgans de selecció.
La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.
2.- El Tribunal queda facultat per per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes que es plantegin i prendre els acords necessaris per assegurar el desenvolupament correcta de la convocatòria en tot allò no previst a les bases.
3.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents:
a) President: designat per l’ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera de experiència reconeguda.
b) Vocals: un membre designat per la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, un altre designat per l’EBAP i un altre designat per l’ajuntament.
c) Secretari: designat per l’ajuntament, amb veu i vot.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense el president/a ni el secretari/a, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.
A l’efecte de comunicacions i altres incidències, el Tribunal té la seva seu a l’Ajuntament des Castell.
4.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, mitjançant notificació formal al President de la Corporació, quan considerin que incorren en alguna de les causes que estableix l’article 23 de la Llei 40/2015, de 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i també en el cas que hagin intervingut en la preparació d’algun dels aspirants declarats admesos, en els cinc anys immediatament anteriors a la present convocatòria.
Els aspirants podran recusar els membres del Tribunal per les causes detallades en l’art. 24 de la mateixa Llei 40/2015, mitjançant escrit.
5.- Funcions del Tribunal Qualificador:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establertes en aquestes bases.
b) Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat en temps mèrits amb defectes formals, a l’efecte de la seva esmena, o quan necessiten un aclariment d’algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma escaient.
c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma escaient.
e) Elevar al Batle/essa la composició definitiva de la borsa per odre de puntuació.
Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’estableix a l’annex IV del Decret 28/2015 pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i que s’adjunta com a annex I.
Novena. Llista provisional i definitiva de puntuacions.
1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d’anuncis i en la pagina web de l'Ajuntament la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per fer les al·legacions que estimin oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal Qualificador.
3. El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, a continuació, haurà de fer pública la llista definitiva per ordre de puntuació.
4. En cas d’empat en l’ordre de prelació aquest es dirimirà atenent successivament els criteris següents:
a) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria.
b) Sorteig.
5. El Tribunal Qualificador elevarà la llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, a l’òrgan competent perquè es dicti la resolució que pertoqui.
Desena.- Funcionament de la borsa de treball.
1. La borsa es publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l’ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
2. La borsa tindrà una vigència màxima de dos anys des de la seva publicació en el Bolletí Oficial de les Illes Balears.
3. Els aspirants que formin part de la borsa podran ser cridats per l’Ajuntament d’acord amb l’ordre de qualificació, pel seu nomenament com a funcionaris interins durant la vigència de la present Borsa. L’oferiment de llocs de treball vacants o substitucions es faran en funció de les necessitats que es vagin produint, d’acord amb el número d’ordre assignat.
En aquest cas, es comunicarà a la persona aspirant el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d’un dia hàbil- o en el segon dia hàbil si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l’ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils.
4. Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita -d’acord amb el punt anterior- se’ls exclourà de la borsa de feina, excepte que al·leguin, dins el termini establert a l’apartat anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:
a. Estar en període d’embaràs, de maternitat o paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Prestar servei com a funcionari interí a un altre cos de policia local.
c. Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de feina de l’Administració de la comunitat autònoma com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.
d. Patir malaltia o incapacitat temporal.
En aquest cas, aquests aspirants romandran en situació de no disponible pel que no seran cridats fins que no acabi aquesta situació. Igualment, estaran obligats a comunicar a l’ajuntament, per escrit i amb la corresponent justificació, l’acabament d’aquestes situacions en un termini no superior a deu dies hàbils des de que es produeixi. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
5. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorporarà automàticament una altre vegada a la borsa en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
Catorzena.- Recursos.
1. Contra la convocatòria i aquestes bases, la llista definitiva de persones admeses i excloses, i d’acord amb la Llei 39/2015 i altres disposicions concordants, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en un termini de 2 mesos a comptar de l’endemà de la seva notificació o publicació al BOIB, sens perjudici del recurs potestatiu de reposició que es pot interposar en el termini d’un mes des de la data de notificació o publicació de l’acte o resolució davant la presidència de la corporació.
Si s’interposa recurs de reposició, el termini per a la seva resolució serà d’un mes, transcorregut el qual es pot entendre desestimat per silenci administratiu i, en aquest supòsit es pot plantejar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos des de la data de l’acte presumpte de desestimació.
2. Així mateix, contra les resolucions definitives i actes de tràmit del Tribunal, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’Alcalde.
Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
ANNEX I. Barem de mèrits.
1.- Valoració del curs bàsic de capacitació.
1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix.
Únicament es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts. En la resta de categories a les quals els sigui exigible el curs de capacitació per a l'accés és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.
1.2. Valoració del crus de capacitació d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració per la possessió d’un curs de capacitació superior al que s’exigeix serà el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,4 fins un màxim de 4 punts.
2.- Valoració dels serveis prestats.
2.1 Concurs per l’ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local i del concurs de les borses extraordinàries d’interins per aquesta categoria.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins un màxim de 8 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatal, policies locals de altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
2.2 Concurs en el sistema de accés per promoció, borsí extraordinari, provisió de llocs de feina i concurs de mèrits de mobilitat de altres categories.
La puntuació màxima d’aquest apartat es de 8 punts, d’acord amb els següents criteris:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’oficial: 0,041 punts.
d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’inspector:0,058 punts.
f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: 0,066 punts.
g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.
h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d’intendent: 0,083 punts.
3.- Antiguitat.
L’antiguitat com a funcionari de carrera no es valora en els procediments d’accés a la categoria de policia.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració serà la de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’acreditarà mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
4.- Estudis acadèmics oficials.
Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis realitzats al estranger, s’acreditarà la homologació concedida per el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l’exigida per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la exigida per la categoria a la que s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo. S’exceptua el cas en que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior així com tots el títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins un màxim de 1,5 punts.
b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins un màxim de 3 punts.
c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau d’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins un màxim de 4,5 punts.
d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins un màxim de 6 punts.
e. Per cada màster oficial i altres estudis de postrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb carga lectiva de 300 crèdits ECTS, a mes d’obtenir els punts de l’apartat c, obtendran 0,5 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007 (LA LLEI 10804/2007), de 29 d’octubre.
f. Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins un màxim de 4,5 punts.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix o la possessió de una segona titulació acadèmica oficial igual a l’exigida per la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que es suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
5.- Valoració del coneixements de llengües.
5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguda d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins una puntuació màxima de 2,5 punts.
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.
c) Coneixements del llenguatge administratiu (certificat E): 0,5 punts.
Únicament es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que estar en possessió d’un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en el què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s’exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.
5.2. Coneixements d’altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent als nivells del Marc comú Europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú Europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.
D’una mateixa llengua, només es valoraran les titulacions de nivell superior.
6.- Valoració dels cursos de formació.
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.
6.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.
6.1.1. Accions formatives relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.
6.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc convocat.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.
a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.
c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional.
6.2.1. Accions formatives no relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora
6.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, a) ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
7.- Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al merit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevists en la normativa:
- Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.
- Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
- Creu al merit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts
- Felicitacions publiques: 0,01 punts.
S’acreditarà mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.
Els reconeixements honorífics i les medalles concedides per un ajuntament només es valoraran en els procediments per accedir a un lloc de feina d’aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió de una medalla de la Comunitat Autònoma i una altre del ajuntament corresponent per el mateix motiu només es podrà valorar a efectes de concurs una de les dues.
Annex II
Tribunal qualificador:
- President (titular): Antonio Guijarro Pérez
- President (suplent): Carlos Veloso Fuentes
- Secretari (titular): Antonio Pons Ortiz
- Secretari (suplent): Antoni Tuduri Gibeli
- Vocal designat per l’Ajuntament des Castell. (titular): Antonio Pons Sintes
- Vocal (suplent): Diego Pons Pons
- Vocal , designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, ISPIB- (titular): Simón Bosch Cardona.
- Vocal designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, ISPIB- (suplent): Francisco Javier Cabello Román.
- Vocal designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, EBAP- (titular): Ignasi Camps Marques.
- Vocal designat per la Conselleria competent en matèria de policia local, EBAP- (suplent): Isaías Sánchez Buendía.
Annex III
SOL.LICITUD D'ADMISSIÓ AL CONCURS PER FORMAR PART D'UNA BORSA D'ASPIRANTS DE POLICIA LOCAL FUNCIONARIS INTERINS.
L LINATGES I NOM DNI: .......................................................................................................
DATA DE NAIXAMENT ..........................................................................................................
A MB DOMICILI A CP: ...........................................................................................................
C ARRER NÚM. .......................................................................................................................
TELÈFON CORREU ELECTRÒNIC ........................................................................................
T ITULACIÓ ACADÈMICA AL·LEGADA ...............................................................................
EXPÒS:
- Que m'he assabentat de la convocatòria per a la creació d'una borsa d'aspirants de policia local.
- Que conec i accept la totalitat de les bases de selecció i declar que reunesc tots els requisit exigits a la base quarta de les bases de la convocatòria, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presertar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
- Que adjunt a aquesta sol·licitud els justificants originals o degudament confrontats de la titulació exigida i dels mèrits que vull fer valer, i em compromet a realitzar jurament o promesa en la forma legalment prevista i a provar documentalment les dades que figuren a la sol·licitud.
- Que dono el meu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
SOL·LICIT: Prendre part en aquesta convocatòria.
(signatura)
SR. BATLLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DES CASTELL