Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 3951
Acord del Consell de Govern de 13 d’abril de 2018, de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Aquests col·lectius són els següents:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.
  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.
  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.
  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.

Aquest Acord es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:

  • Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i centre de dia Can Raspalls de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb donar suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i sa Serra.
  • Personal laboral adscrit a les oficines d’atenció al públic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears fins al 31 de desembre de 2017.
  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) en relació, exclusivament, amb les tasques de direcció, gestió i execució en emergències.

Posteriorment, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:

  • Professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació.
  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.
  • Personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

La darrera modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va dur a terme mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 23 de març de 2018 (BOIB núm. 37, de 24 de març), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi va afegir el personal laboral de l’Agència de Turisme de les Illes Balears que s’ha de transferir en el marc de les competències de promoció turística al Consell Insular de Mallorca, en relació només amb les tasques dutes a terme durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de març de 2018, ambdós inclosos. L’Acord del Consell de Govern de 23 de març de 2018 desplegava efectes des de l’1 de gener de 2018 fins al 31 de març de 2018.

La Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears ha detectat recentment nombroses errades d’interoperabilitat entre la versió informàtica del SISAAD (Sistema d’Informació del Sistema per a l’Autonomia  i Atenció a la Dependència) gestionat per l’IMSERSO i el sistema informàtic PRECODE, en relació amb la càrrega de dictàmens que afecten les persones usuàries del sistema amb grau reconegut de dependència i amb dret a prestacions o recursos. Aquestes errades, les han d’esmenar els informàtics de la Fundació gestors del sistema, els quals actualment estan desbordats de feina. Cal destacar que, paral·lelament, s’està implantant un nou sistema informàtic de gestió de la dependència amb un grau major d’interoperabilitat i amb el qual se solucionaran tots els problemes entre els dos sistemes actuals.

Per aquests motius, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 i ampliar la relació dels col·lectius laborals als quals es permet fer serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals, per tal d’incorporar-hi el personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears que presta serveis de gestió de dependència, fins que s’implanti el nou sistema informàtic de gestió de la dependència i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2018.

Per tot això, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, el  Consell de Govern en la sessió de dia 13 d’abril de 2018 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

 

Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.
  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.
  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.
  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.
  • Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i centre de dia Can Raspalls de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb donar suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i sa Serra.
  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) en relació, exclusivament, amb les tasques de direcció, gestió i execució en emergències.
  • Professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació.
  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.
  • Personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.
  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears que presta serveis de gestió de dependència, fins que s’implanti el nou sistema informàtic de gestió de la dependència i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2018.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 13 d’abril de 2018

La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra