Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 3388
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 22 de març 2018, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions SOIB Dona 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Servei d’Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d’acord amb els estatuts aprovats pel Decret 37/2015, de 22 de maig, té com a funcions gestionar les polítiques actives d’ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d’orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l’ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d’accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d’altri; l’adaptació de la formació i requalificació per a l’ocupació dels treballadors; així com altres accions destinades a fomentar l’esperit empresarial, l’economia social i a millorar les condicions dels treballadors.

D'aquesta manera, el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) té com a missió desenvolupar les polítiques actives d’ocupació que han de garantir, d'una banda, una millor eficiència del mercat de treball de les Illes Balears i, de l'altra, assegurar la igualtat d'oportunitats laborals de totes les persones en edat laboral. La feina feta al llarg d’aquests darrers anys mostra que ambdós objectius no són incompatibles i, de fet, un dels eixos d'actuació que estan conduint el full de ruta que estableix el Pla d'Ocupació de Qualitat 2017-2020 és el de la inserció laboral dels col·lectius amb més dificultats d'ocupabilitat. L'experiència de les polítiques actives més modernes mostren que cal augmentar els lligams entre les polítiques actives i passives, de manera que l'accés a recursos econòmics de les persones desocupades augmenta l'eficàcia de les polítiques actives.

L'extensió de les polítiques actives a tots els col·lectius amb dificultats d'inserció, així com l' increment dels recursos econòmics destinats, ha estat un nord d'actuació en el seu disseny dins aquesta legislatura. Dins de l'ajut als col·lectius d'especial atenció, el Govern de les Illes Balears aprovà Pacte REACCIONA, Pacte Social Contra les Violències Masclistes, el qual constituí una resposta integral d'aquest govern a la xacra de la violència masclista, adoptant una perspectiva integral que abasta totes les àrees del Govern.

En el camp ocupacional, el SOIB ha reforçat i impulsat una xarxa d'orientació laboral específica per a les dones víctima de violència masclista amb abast territorial al conjunt de les nostres illes. Igualment, les diferents polítiques actives han incorporat una perspectiva de gènere que persegueixi en tots els casos la igualtat entre homes i dones, amb mesures que promouen polítiques innovadores amb perspectiva de gènere i amb ajuts específics per a les dones víctima de violència masclista.

Però totes aquestes mesures no són suficients. En sintonia amb la missió de garantir la igualtat d'oportunitats de totes les persones desocupades, així com de facilitar la independència econòmica, aquesta convocatòria proposa un pla pilot pioner dirigit a aquelles dones víctimes de violència masclista que a curt termini no poden assolir per elles mateixes una feina en el mercat laboral ordinari.

En efecte, aquest govern posa al centre de les seves prioritats garantir que aquelles dones víctimes de violència masclista necessiten una independència econòmica que els aporti estabilitat vital en un horitzó raonable. Per això, el SOIB en finança la contractació per un període d’1 any, mentre aquestes dones segueixen, alhora, un procés d'orientació laboral específic perquè, posteriorment, aquestes dones siguin capaces d' inserir-se en el mercat ordinari. En aquest sentit, el programa SOIB Dona esdevé una resposta pública a aquestes dones, les quals saben que tenen una feina garantida i, per tant, un horitzó de més estabilitat.

Un element que cal destacar d'aquest programa és que suposa una nova passa en la resposta integral del conjunt de les administracions. Així, la derivació de les dones víctimes es fa en el context dels serveis socials comunitaris tal com es defineixen al capítol II de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears. D'aquesta manera, es fa un treball en xarxa, de manera que, la feina oferta s’ajusta al perfil ocupacional de les dones, un fet que ha de permetre l'èxit del programa.

D'altra banda, un altre element remarcable és que aquest compromís del SOIB per oferir una feina s'assoleix mitjançant una xarxa àmplia d'institucions, que abraça des del Sector Públic Instrumental del Govern de les Illes Balears, els ens locals, fins a les entitats sense ànim de lucre. Per tant, es tracta d'una resposta àmplia que permet una resposta als diferents perfils ocupacionals requerits, així com a les necessitats territorials, tot això, sempre, sota el principi de la confidencialitat.

Tot plegat, el compromís del SOIB amb la igualtat entre homes i dones i la promoció de la inserció laboral per als col·lectius més vulnerables promou aquesta resolució que té com a principal objectiu la inserció laboral de les dones víctimes de violència masclista al nostre territori, considerant la dona el centre de la convocatòria i configurant-ne els projectes d’inserció al voltant, amb el convenciment que és així com l’acció es fa més eficaç.

La finalitat d’aquesta convocatòria de subvencions és promoure la independència econòmica i l’apoderament de les dones que hi participin, reforçant al mateix temps les possibilitats d’una posterior inserció laboral estable.

Atès que el Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació (EEAO) 2017-2020, la qual es configura com a marc normatiu per coordinar i executar les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral en el conjunt de l’Estat.

Atès que l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2017-2020 incorpora com a objectiu estratègic potenciar l’ocupació com a principal instrument d’inclusió social i incorpora a l’eix 1 «orientació» els objectius instrumentals 1.1 «Informació i diagnòstic personalitzat» i 1.2 «Orientació i acompanyament d’itineraris individual personalitzats», a l’eix 3 «Oportunitats d’ocupació» l’objectiu instrumental 3.1 «Fomentar la contractació de col·lectius amb especials dificultats d’accés a l’ocupació» i, finalment, a l’eix 4 «Igualtat d’oportunitats en l’accés a l’ocupació» considera prioritaris els objectius instrumentals 4.1 «Promoure l’activació a través de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral» i 4.2 «Promoure l’activació de les dones i la igualtat efectiva.»

Atès que el Pla d’Ocupació de Qualitat de les Illes Balears (POQIB) 2017-2020 a la Prioritat 2 «Impuls per a l’efectiva igualtat de gènere en la feina» inclou la línia d’actuació 2.2 «de foment de polítiques d’igualtat i de corresponsabilitat familiar i laboral», l’acció 2.2.3 «de promoure l’ocupabilitat de dones pertanyents a grups especialment vulnerables», la línia d’actuació 2.4 «de capacitació i sensibilització cap a polítiques d’igualtat» a través de l’acció 2.4.2 «desenvolupar accions de sensibilització en matèria d’igualtat en agents clau com les administracions públiques» i la línia d’actuació 2.5 «per a l’atenció de les dones víctimes de violència de gènere» a través de l’acció 2.5.1 «d’assessorament i orientació especialitzada en matèria d’ocupació, formació, adquisició d’experiència  i foment d’ocupació amb les dones víctimes de la violència de gènere .»

En vista que la convocatòria de subvencions està inclosa en el Pla Anual de Política d’Ocupació de 2018 com a Programa Propi PP00590 SOIB Dones Víctimes de la violència masclista i dona resposta als objectius estratègics de l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació i a les prioritats, línies d’actuació i accions del POQIB assenyalades.

Atès que aquesta convocatòria es finança amb càrrec als fons provinents de Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals.

En vista que les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

Atès que aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2018 aprovat per Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març), en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d’aplicació general.

Per tot això, en l’exercici de les competències atribuïdes pel Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i d’altres disposicions d’aplicació general, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, havent informat el consell de direcció del SOIB i d’acord amb l’informe previ de la direcció general competent en matèria de pressuposts, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a finançar projectes d’inserció laboral per contractar dones víctimes de violència masclista recollits a l’Annex I d’aquesta convocatòria.

2. Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i comença a produir efectes l’endemà d’haver-s’hi publicat l’extracte.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 22 de març de 2018

El conseller de Treball, Comerç i Indústria
i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX I

Primer. Objecte i àmbit d’aplicació

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar els costs salarials totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, així com els costs derivats d’accions complementàries, que es derivin de la contractació de dones víctimes de violència masclista, que siguin contractades per les entitats que es relacionen a l’apartat tercer d’aquest annex I en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Aquesta convocatòria es regeix per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, a més, per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d’octubre).

Segon. Finançament i crèdit assignat

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 2.000.000 €, distribuïts de la manera següent:

- 2018: 1.000.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, Capítol 4,  Fons Finalista  18021,  dels pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2018.

- 2019: 1.000.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, Capítol 4, Fons Finalista 19021, dels pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2019, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

Aquesta distribució s’entén que té caràcter estimatiu i la seva eventual alteració no exigeix la modificació de la convocatòria, sense perjudici de la tramitació del procediment pressupostari i comptable que pertoqui, d’acord amb el que estableix l’article 3.3 c de les bases reguladores d’aquesta convocatòria.

2. Les partides del pressuposts de despeses corresponents a cada una de les anualitats que s’han d’imputar al fons 18021 i al 19021 s’han de finançar mitjançant els fons del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social que cada any es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals de cadascun dels exercicis als quals afecti. En cas que alguna de les anualitats previstes en aquesta convocatòria s’excedeixi en aquest finançament, s’ha  d’imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l’exercici del qual es tracti. 

3. Sempre que hi hagi sol·licituds presentades i no resoltes per haver exhaurit el crèdit disponible, i si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, d’acord amb el que estableix l’article 3.3 b de les bases reguladores d’aquesta convocatòria. 

Tercer. Ens i entitats beneficiàries

1. Es poden beneficiar de la subvenció objecte d’aquesta convocatòria les entitats relacionades a continuació que tinguin la intenció de contractar dones víctimes de violència masclista en el marc d’aquesta convocatòria  i que gaudeixin de capacitat tècnica i de gestió per executar el projecte corresponent:

a) Ens locals (corporacions locals, consells insulars i mancomunitats), i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades.

b) Entitats sense ànim de lucre

c) Entitats que conformen el sector públic instrumental de la CAIB i l’Institut Balear de la Dona, exceptuant consorcis i la resta d’organismes autònoms.  

d) Associacions empresarials i sindicals

2. Les entitats dependents o vinculades als ens locals que disposin de personalitat jurídica i CIF propi, han de presentar la sol·licitud a nom seu i el projecte de l’obra que s’ha d’executar ha de ser de la seva competència i d’acord amb els seus estatuts o mitjançant les entitats en què que tinguin delegades les funcions de programació i gestió de polítiques actives i de foment de l’ocupació.

3. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre) i a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

4. Les entitats que vulguin participar en aquest programa han de presentar un escrit manifestant-ho i indicar els llocs de feina que podrien oferir i la seva ubicació, el qual ha de servir de base per seleccionar les possibles candidates. Aquest escrit s’ha de presentar en el registre general d’entrada del SOIB (o per qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de conformitat amb la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre) i es pot presentar en qualsevol moment i fins al 30 d’abril de 2019 com a màxim.

Quart. Procés de selecció de dones candidates

1. A l’objecte de dur a terme la selecció s’ha de constituir un grup mixt de treball, en què hi ha d’haver un representant de la Xarxa de tutores d’orientació laboral per a dones víctimes de violència masclista del SOIB, un representant dels serveis socials comunitaris i un representant de l’entitat/entitats que hagin manifestat prèviament el seu interès de participar-hi d’acord amb al punt 4 de l’apartat anterior. En el cas que el representant dels serveis socials comunitaris sigui de la mateixa entitat que l’entitat interessada s’ha de substituir per un representant dels serveis socials comunitaris d’àmbit superior. L’Institut Balear de la Dona no pot designar cap representant per formar part del grup com a serveis socials comunitaris. 

2. Aquest grup mixt s’ha de constituir amb l’objecte d’assegurar el compliment dels principis d’igualtat, mèrit, capacitat, així com els que preveu  l’article 55.2 del TREBEP en el procés de selecció de les dones candidates a ser contractades i s’ha de reunir amb la periodicitat que sigui necessària (en funció dels llocs disponibles i les possibles candidates.)

Quan diverses candidates optin per al mateix lloc, per seleccionar-les, s’ha de tenir en compte, a més de l’Informe d’Idoneïtat (que valorarà els aspectes personal, socials i psicològics), responsabilitat dels Serveis Socials Comunitaris (annex 2), els criteris de preferència següents, per aquest ordre:

- Dones amb càrregues familiars: fills o altres persones al seu càrrec (pares, persones dependents, discapacitats, etc.)

- Dones sense ingressos o rendes o amb un nivell d’ingressos baix

- Dones amb una formació i experiència relacionats amb el lloc de feina 

3. Del resultat d’aquest procés s’ha d’aixecar acta, la qual s’ha de trametre al servei encarregat d’aprovar i fer el seguiment dels projectes que es presentin posteriorment a aquesta convocatòria d’ajuts i que siguin susceptibles de ser aprovats i objecte de subvenció.

4. Un cop finalitzat aquest procés, l’entitat pot elaborar un projecte individualitzat per a la candidata concreta seleccionada per a un lloc de feina determinat amb el contingut i requisits que s’indiquen als apartats cinquè i sisè i presentar la sol·licitud d’ajut en la forma i amb els documents que s’indiquen als apartats vuitè i novè d’aquesta convocatòria.

5. Les persones destinatàries finals s’han de contractar de manera directa i nominal d’acord amb a l’acreditació de la condició de víctima de violència masclista, l’informe d’idoneïtat expedit a tal l’efecte pels serveis socials comunitaris i el resultat del procés de selecció del grup mixt de treball per dur a terme un projecte personalitzat, en atenció a les específiques circumstàncies personals i laborals del col·lectiu a atendre amb aquesta convocatòria d’ajuts. Aquestes  dones candidates han d’estar en situació de poder assolir les responsabilitats que implica un lloc de feina, donades les circumstàncies especials a què han estat sotmeses.

6. Les dones víctimes de violència masclista que es contractin per dur a terme el projecte han d’estar inscrites com a demandants de feina o de millora en el Servei Públic d’Ocupació de les Illes Balears, amb caràcter previ a la seva alta a la Seguretat Social. És condició indispensable que en el moment de la contractació tingui la seva demanda d’ocupació al SOIB d’alta; l’incompliment és causa de revocació de la subvenció. 

7. Les entitats que les contractin han d’establir els mecanismes necessaris per garantir, en tot moment, la confidencialitat de les dades, d’acord amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. A tal efecte, la dona que s’ha de contractar ha de donar el seu consentiment exprés perquè les seves dades es posin en coneixement de tercers en virtut d’aquesta subvenció i les entitats que les contractin tenen l’obligació de disposar d’aquest consentiment per escrit abans de ser contractades.

Cinquè. Contingut del projecte

1. El projecte es configura com un programa de foment de l’ocupació en el qual la feina que es du a terme ha de proporcionar més autonomia a la dona a través de la seva independència econòmica, en activitats pròpies del seu perfil professional o d’interès per a la dona. Al mateix temps n’afavoreix la integració al mercat de treball mitjançant el suport de l’orientació laboral que reben les participants per part de la xarxa especialitzada del SOIB, al llarg del període de contractació, amb l’objectiu de millorar-ne l’ocupabilitat i la posterior inserció en l’empresa ordinària. L’objectiu fonamental és aconseguir la plena integració social i laboral de la dona.

2. El projecte s’ha d’elaborar tenint en compte el perfil professional i personal de la dona que es vol contractar i aspectes tals com: formació, experiència laboral, competències personals, interessos laborals, situació personal i sociofamiliar i motivació. A tal efecte, els serveis socials comunitaris del territori, han d’elaborar un informe d’idoneïtat sobre els aspectes personals i professionals de la dona candidata al projecte concret. Per tant, la sol·licitud de subvenció ha d’estar acompanyada d’aquest “Informe d’idoneïtat” dels serveis socials comunitaris, que ha de recollir els continguts mínims descrits a l’annex 2 d’aquesta convocatòria. Aquest informe ha de servir també per acreditar la condició de víctima de violència masclista, d’acord amb l’article 78.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

3. Els projectes han de tenir una durada d’1 any i els contractes de feina de les dones que es contractin han de tenir una durada d’un any i una jornada del 100 % de la jornada laboral que li sigui d’aplicació. Excepcionalment i per motius de conciliació o especials circumstàncies justificades es pot autoritzar un percentatge de jornada inferior. 

4. Durant el desenvolupament de la contractació laboral l’entitat contractant ha de disposar del personal tècnic o de suport propi necessari per assegurar que la feina es du a terme de manera correcta i que es compleix la normativa de riscs laborals.

Sisè. Requisits dels projectes

Els projectes que les dones treballadores contractades hagin de dur a terme, les seves funcions i responsabilitats en el marc d’aquesta Resolució, han de complir els requisits següents:

a) Que es tracti de llocs de feina adequats al perfil professional de la dona que es vol contractar.

b) Que siguin d’interès social i executats directament per les entitats sol·licitants

c) Que l’entitat sol·licitant de la subvenció disposi d’assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB per executar l’activitat en concret.

d) Que els contractes que es formalitzin a l’empara d’aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.

El requisit a s’ha d’acreditar amb l’informe d’idoneïtat dels serveis socials comunitaris que ha d’acompanyar la sol·licitud de subvenció. La resta de requisits s’ha d’acreditar mitjançant certificat del secretari o interventor en el cas de les entitats locals o òrgan competent per la resta d’entitats, d’acord amb l’apartat novè d’aquesta convocatòria.

Cal recordar que les treballadores que hagin estat contractades per administracions públiques, inclòs el sector públic instrumental, únicament poden accedir a una nova contractació a través dels procediments ordinaris de provisió de llocs de treball en igualtat de condicions que la resta de ciutadans. Així mateix, el temps transcorregut mitjançant aquest contracte no pot suposar un mèrit preferent per accedir a un lloc de treball del sector públic.

Setè. Accions complementàries

Les entitats beneficiàries poden dur a terme actuacions complementàries, com per exemple l’obtenció de carnets professionals lligats a l’ocupació realitzada i que són requisits per poder accedir a una ocupació posterior, sempre que tinguin per objectiu millorar l’ocupabilitat i la inserció de les seves treballadores una vegada finalitzi el programa. Aquestes actuacions s’han d’incloure al projecte i no poden ser formació de catàleg. Si és el cas, la mateixa entitat beneficiària ha de certificar que aquestes actuacions s’han dut a terme.

Vuitè. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar els projectes i les sol·licituds de subvenció és des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució i de l’extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 30 de juny de 2019.

2. Les sol·licituds i els annexos s’han de fer mitjançant els models que facilita el SOIB,  a disposició de les interessades a la seu del SOIB, ubicada a l’edifici de la rotonda ASIMA, en el camí Vell de Bunyola, número 43 (polígon de Son Castelló), a Palma i a qualsevol de les delegacions a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera o en el web <www.soib.es>.

3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per mitjà de qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de conformitat amb la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

4. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer en un sobre obert, perquè el personal de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre).

5. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB es recomana enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil. Si s’envia per correu certificat, també es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini. El número de fax és 971 176352.

6. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits per aquesta Resolució s’ha de requerir la interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la Llei esmentada.

7. Quan l’entitat inclogui en la sol·licitud el número de fax o l’adreça electrònica, s’ha d’entendre que l’aporta perquè s’hi facin les notificacions dels actes de tràmit a l’efecte que regula l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Novè. Documentació

Juntament amb la sol·licitud (Annex 3) s'ha de presentar la documentació següent:

a) Per a les entitats locals: CIF de l’entitat local sol·licitant i un certificat de l’òrgan competent de l’entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

b) Per a les entitats dependents o vinculades: CIF de l’entitat sol·licitant i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud; els estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d’entitat dependent o vinculada.

c) Per a la resta d’entitats (inclou sense ànim lucre, sector públic instrumental de la CAIB, IB Dona i associacions empresarials i sindicals): CIF de l’entitat sol·licitant  i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud, juntament amb els estatuts o documentació anàloga.

d) Guió de projecte (Annex 4)

e) Informe acreditatiu de la idoneïtat de la persona per participar en el projecte SOIB Dona, emès pels Serveis socials comunitaris amb els continguts mínims de l’Annex 2.

f) Declaració responsable, d’acord amb el model establert com a Annex 5, de:

- No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d’entitat beneficiària previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció, ni en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats i concedits per qualsevol institució, pública o privada.

- Complir amb les obligacions que estableix la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre).

- No tenir sancions fermes pendents de pagament per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.

- Del tipus de servei de prevenció que ha constituït l’entitat.

- El compromís de contractar una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que es puguin causar a terceres persones en l’execució del projecte, i per tant, el SOIB en queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

- La titularitat del compte bancari per rebre l’ingrés de la subvenció.

- De disposar o d’haver sol·licitat els permisos o llicències en els casos que l’execució de l’obra o servei ho exigeixi. 

- De la titularitat jurídica de l’objecte de l’actuació en què s’ha de dur a terme l’obra o servei d’interès social, de la disponibilitat i, si és el cas, de l’afectació a un ús públic o social (en cas que la titularitat sigui aliena al sol·licitant de l’ajut,  aquest ha d’acreditar suficientment l’autorització dels titulars per executar-ne el projecte així com l’ús públic o social).

- De complir amb les obligacions que estableix l’article 14 de l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 (BOIB núm. 146 de 24 d’octubre), per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i amb la resta d’obligacions que estableix aquesta convocatòria. 

- De complir amb l’obligació de confidencialitat i protecció de dades personals tal com es recull al punt 7 de l’apartat quart d’aquesta convocatòria.

g) Certificat de l’òrgan competent de l’entitat sol·licitant, d’acord amb el model establert com a Annex 6, acreditatiu de:

- Haver aprovat el projecte objecte de la sol·licitud de la subvenció

- Que l’obra o servei que s’ha de dur a terme és d’interès social, que l’entitat és competent per executar-la i que l’ha de dur a terme directament.

- Que l’entitat sol·licitant de la subvenció disposa d’assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB que hagi de finançar l’entitat per executar l’activitat.

- Que el contracte que es formalitzi a l’empara d’aquesta convocatòria no pot ser destinat a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.

- Dels salaris que tingui dret a percebre la persona que s’ha de contractar, segons conveni col·lectiu, taula salarial, acord o normativa legalment aplicable.

La interessada ha d’autoritzar expressament el Servei d’Ocupació de les Illes Balears perquè pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que està al corrent de les seves obligacions, d’acord amb l’article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 2.2 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. En cas que no ho autoritzi, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

La sol·licitud de la subvenció implica autoritzar el SOIB perquè pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, d’acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat. Si la interessada s’hi manifesti expressament en contra ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

L’Administració pot requerir al sol·licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes a la seva declaració responsable, d’acord amb el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’article 69 de la Llei de 39/2015, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

No és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors, d’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret  6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius. En aquest cas, la sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació i ha de fer servir el model que figura com a Annex 7 Model de Comunicació Identificativa de la documentació en poder de l’Administració.

Desè.  Règim de concessió de les subvencions

Els procediments de concessió s’han d’iniciar a sol·licitud de les entitats interessades i els ajuts es concedeixen en règim de concurrència no competitiva en atenció al compliment dels requisits que estableix aquesta convocatòria, atès que per la seva naturalesa no resulta necessària la comparació de les sol·licituds ni establir un ordre de prelació.

Les sol·licituds s’han de resoldre de manera individual i per ordre d’entrada i fins exhaurir el crèdit disponible. No obstant l’anterior, en cas que sigui necessari requerir l’entitat perquè esmeni o aporti la documentació prevista a aquesta Resolució, la data en què l’expedient estigui completat regeix a efectes de l’ordre de resolució.

Aquelles sol·licituds presentades a l’any 2018 que per haver exhaurit el crèdit disponible o bé per raó d’operacions de tancament comptable no s’hagin pogut resoldre abans del tancament de l’exercici pressupostari 2018, mantenen l’ordre d’entrada i s’han de resoldre amb càrrec als pressuposts de l’any 2019, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

Onzè.  Instrucció i resolució del procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment és la direcció del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució i, en concret, les que determina l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. El director del SOIB, a la vista de l’expedient i de l’informe del servei gestor dels ajuts ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s’ha de notificar a les interessades, i se’ls concedeix un termini de 10 dies per al tràmit d’audiència per poder al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

3. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe sigui inferior a l’import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s’ha d’instar la beneficiària perquè, en el tràmit d’audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament, que en tot cas ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

Si transcorre el termini sense que la beneficiària reformuli la sol·licitud, aquesta s’ha d’entendre tàcitament acceptada per l’import susceptible d’atorgament.

4. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

5. Tenint en compte l’informe i les al·legacions fetes per l’entitat sol·licitant en el tràmit d’audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

6. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la beneficiària davant l’Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.


7. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada.

8. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres mesos des que la sol·licitud va tenir entrada al registre oficial o bé, des que de l’expedient ha esdevingut complet. Aquestes resolucions s’han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

9. L’entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l’acabament del termini màxim d’execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat subvencionada. En aquests casos l’òrgan que concedeix pot autoritzar-ne l’alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir i sempre que no es perjudiquin drets de tercers.

10. Excepcionalment, en els casos en què es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no afectin de manera substancial la naturalesa o l’objectiu de la subvenció, que hagin pogut implicar canvis en la resolució de concessió, i s’hagi omès el tràmit d’autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l’òrgan que concedeix pot acceptar la justificació presentada, sempre que això no suposi danys a tercers, tot i tenir en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l’article 30.3 de les bases reguladores d’aquesta subvenció.

Dotzè. Import de la subvenció

1. La quantia de la subvenció que reben les entitats beneficiàries s’ha de destinar a sufragar les despeses salarials de la dona que es contracta en el projecte, així com les despeses per dur a terme accions complementàries si el projecte les inclou, i s’ha de determinar en funció de l’import que sol·liciti l’entitat o l’import màxim que estableix aquest punt.

Dins d’aquests imports màxims s’han de considerar despeses subvencionables les següents:

a) Costs salarials

S’han de subvencionar els costs salarials totals, inclosa la cotització empresarial a la seguretat social, que es derivin de la contractació de dones víctimes de violència masclista que s’han de determinar d’acord amb els salaris que ha de percebre la treballadora (d’acord amb conveni col·lectiu, taula salarial, acord o normativa que sigui legalment aplicable, vigent en el moment de presentació de la sol·licitud, i que en cap cas pot ser inferior a l’SMI), corresponents al seu grup professional, i calculats d’acord amb els imports que constin al certificat del secretari o interventor de l’entitat local o òrgan corresponent.

L’import màxim mensual de la subvenció segons el seu grup professional o equivalent és:

- Grup professional 1: títol de doctora, llicenciada, enginyera, arquitecta, grau més màster o grau: màxim 3.244 € per treballadora.

- Grup professional 2: enginyera tècnica, diplomada universitària, arquitecta tècnica o equivalent: màxim 2.969 € per treballadora.

- Grup professional 3: batxillerat, formació professional de tècnica superior o tècnica especialista o equivalent: màxim 2.692 € per treballadora.

- Grup professional 4: graduada amb educació secundària, formació professional tècnica o tècnica auxiliar o equivalent: màxim 2.338 € per treballadora.

- Grup professional 5: nivell de formació equivalent a educació primària, certificat d’escolaritat o equivalent: màxim 2.037 € per treballadora.

Aquests imports inclouen la seguretat social i la prorrata de pagues extres.

En el cas que les entitats beneficiàries siguin del Sector Públic Instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s’ha d’aplicar la Disposició Addicional quinzena de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013. L’import màxim mensual de la subvenció segons el seu grup professional o equivalent són els següents:

      Grup                          Cost laboral mensual                       Cost laboral mensual

                                                     Mallorca                                            resta d’Illes

      A                                            2.423,30                                             2.435,78

      B                                            2.179,90                                             2.192,38         

      C                                            1.926,47                                             1.938,94         

      D                                            1.646,41                                             1.658,89

      E                                             1.377,31                                             1.389,78

Per a aquestes entitats que conformen el sector instrumental l’import màxim mensual es pot augmentar d’acord amb l’increment per a l’any en curs que es prevegi en el conveni col·lectiu o a les respectives lleis de pressupostos de l’Estat o CAIB, si l’increment s’ha aprovat abans de la concessió de la subvenció.

S’han d’entendre com a costs salarials les percepcions econòmiques de les treballadores per la prestació dels seus serveis, excloses les percepcions extrasalarials. No s’han de subvencionar, en cap cas, les indemnitzacions per mort, trasllat, suspensió, acomiadament, o cessament.  

Les despeses generades durant la baixa laboral de les treballadores, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat són subvencionables.

L’import de la subvenció per a aquest concepte és independent de la retribució que finalment percebi la treballadora.

b) Despeses de les accions complementàries

Es pot subvencionar fins a un màxim de 300 € per sufragar les despeses per dur a terme les accions complementàries que s’hagin previst al projecte.

2. En qualsevol cas, l’import dels ajuts descrits no pot superar la quantitat sol·licitada ni el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

Tretzè. Contractació i registre del contracte

a) Els contractes de les treballadores que han de dur a terme les obres o serveis objecte del projecte han de tenir una durada d’un any a jornada completa, llevat de les excepcions que preveu l’apartat 5 d’aquesta convocatòria.

b) Les treballadores s’han de contractar en la modalitat de contracte temporal clàusules específiques “feines d’interès social/foment de l’ocupació agrari” i s’ha de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del SEPE a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/ i en el web del SEPE.

c) El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l’aplicació “contrat@”, que es troba a disposició de les interessades al web <http://www.soib.es>. Aquelles que no es registrin per via telemàtica ho han de fer a les oficines de referència del SOIB.

A més s’ha d’indicar que el contracte s’ha formalitzat a l’empara d’aquesta convocatòria de subvencions i ha de dur identificat el número d’expedient que ha de ser el mateix que figura a la resolució de concessió.

d) En el supòsit de baixa definitiva d’alguna de les treballadores contractades abans que acabi l’obra o el servei, l’entitat beneficiària n’ha de comunicar al SOIB la baixa,  justificar-ne el motiu i retornar els fons corresponents al temps que manqui fins a la finalització prevista del contracte segons el projecte que es va aprovar.

Catorzè. Inici i execució

L’entitat ha de formalitzar el contracte en el termini màxim d’un mes des que se li notifiqui la concessió de l’ajut, i comunicar l’inici d’acord amb el model que està disponible a la pàgina web del SOIB, durant els 7 dies següents, adjuntant original o còpia compulsada del contracte.

Quinzè. Obligacions de les beneficiàries

Són obligacions de les beneficiàries de les subvencions, a més de les previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’estableixen les bases reguladores, les següents:

1. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

2. Comunicar al SOIB en el termini de quinze dies naturals qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l’ajut.

3. Justificar davant el SOIB el fet d’haver executat l’activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.

4. Justificar que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

5. Constituir pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, de manera que el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.

6. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d’efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes o d’altres òrgans de control.

7. Comunicar al SOIB la sol·licitud o l’obtenció d’altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s’ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

8. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, incloent els elements electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre).

10. Complir amb les obligacions imposades per la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i vetllar en tot moment per la confidencialitat respecte a la situació de la treballadora contractada. Atès el caràcter de dades personals d’especial protecció de les regulades a l’article 7.3 de la LOPD, l’incompliment d’aquesta obligació pot suposar, entre d’altres conseqüències, la pèrdua de la subvenció.

11. Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur la beneficiària d’acord amb la legislació que li sigui aplicable.

12. Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses efectuades mitjançant extractes bancaris o un altre document equivalent.

13. Comunicar al Comitè d’empresa o òrgan competent si n’és el cas, les previsions de les contractacions en compliment de l’article 64.2.c del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

Setzè. Pagament

D’acord amb l’article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Disposició final novena de la Llei 18/2016, de Pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2017, el Consell de Govern de dia 16 de febrer de 2018, a proposta del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les entitats beneficiàries de presentar garantia (d’acord amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost).

El pagament de la subvenció s’ha de fer 100 % a la bestreta sense necessitat de constituir aval i s’ha de tramitar d’ofici a la concessió de l’ajut.

El pagament de les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s’ha de fer segons les disponibilitats de la Tresoreria de la CAIB.

Dissetè. Justificació

1. Es considera despesa subvencionable aquella que de manera indubtable respongui a la naturalesa de l’activitat subvencionada, resulti estrictament necessària i es dugui a terme en el termini que estableix la convocatòria i no superi el valor de mercat. A aquest efecte, es considera despesa executada aquella que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del termini de justificació.

2. En el termini de tres mesos comptadors des de l’acabament de l’activitat (excepte pel que fa a la memòria tècnica de l’apartat b següent que és d’un mes), l’entitat beneficiària ha de presentar en el SOIB el compte justificatiu d’acord amb el model que es troba a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>.

3. El compte justificatiu es compon de la documentació següent:

a) Certificat de l’exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.

b) Memòria tècnica que detalli les activitats executades, el compliment de les condicions així com els resultats obtinguts, segons el model normalitzat.

c) Una memòria econòmica que ha de contenir:

- Relació classificada de les despeses en què s’hagi incorregut d’acord amb l’estructura de costs establerta al punt 12 d’aquesta convocatòria, amb indicació del creditor i el document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament juntament amb els justificants de la despesa i els del pagament efectiu.

- Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada indicant-ne l’import i la procedència.

Les despeses dels costs salarials s’han de justificar amb la còpia compulsada de les nòmines i els documents de cotització: RLC (Rebut de liquidació de cotitzacions), RNT (Relació nominal de treballadores) i l’IDC (Informe de cotitzacions) per dona contractada i que ha d’abastar tot el període de contractació.

Pel que fa als costs de les accions complementàries la despesa s’ha de justificar aportant original o còpia compulsada de les factures o minutes pertinents i del pagament mitjançant els justificants bancaris del pagament corresponents i de l’ingrés de la retenció a compte de l’ IRPF.

Pel que fa a les factures o minutes originals han de dur l’estampillat d’acord amb el que estableix l’article 19 i l’article el 27 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013.

La justificació del pagament efectiu de les despeses s’ha de fer mitjançant còpia compulsada del pagament de les nòmines, de l’ingrés de les cotitzacions a la seguretat social i dels ingressos a compte de l’IRPF. Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament, els extractes bancaris o d’altres documents equivalents que permetin seguir una pista d’auditoria adequada en la forma determinada a l’article 27 de les bases reguladores. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient:

- En el cas que es tracti de transferències, l’ordre de transferència i l’extracte bancari en què es debiti el pagament.

- En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l’extracte bancari, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.

- En el cas que es tracti de xecs, s’ha d’incloure l’extracte bancari en què es debiti el pagament.

- No es poden considerar elegibles els pagaments de salaris en efectiu o en espècie.

El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 10 dies. 

4. Juntament al compte justificatiu l’entitat ha d’aportar la documentació següent:

a) Original o còpia compulsada de les nòmines abonades a les persones contractades, i justificants bancaris de l’abonament i de l’ingrés de les retencions fetes a les treballadores a l’Agència Estatal de l’Administració tributària ( model 111).

b) Original o còpia compulsada dels butlletins de cotització a la Seguretat Social (TC1/TC2) i justificants del seu abonament.

c) Resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre reconeixement d’alta i baixa de cada treballadora.

5. Únicament són subvencionables els costs meritats dins el període d’elegibilitat i  efectivament abonats amb anterioritat a l’acabament del període de justificació que estableix el punt 18.2 d’aquesta Resolució de convocatòria. 

Divuitè. Revocació i/o reintegrament

L’incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l’entitat, d’acord amb allò que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i els articles 30 i 31 de l’Ordre de bases (Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013). La quantia que finalment s’ha de reintegrar s’ha de fixar d’acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l’incompliment, d’acord amb els articles esmentats.

Dinovè. Compatibilitat amb altres subvencions

L’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques, o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que desenvolupa el beneficiari.

Vintè. Seguiment dels projectes

Amb la finalitat de comprovar l’execució correcta de les accions d’acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n’ha de fer el seguiment de l’execució.

El SOIB ha d’establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d’inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.

Aquestes funcions s’han de dur a terme d’ofici o a instància de la persona interessada, d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se’ls requereixi en relació amb l’execució de les accions i l’accés a les instal·lacions on es duen a terme.