Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 2308
Aprovació definitiva del reglament d’organització i funcionament de la mesa de negociació de l’Ajuntament de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat definitivament per l’Ajuntament Ple en sessió de dia 15 de gener de 2018, el reglament d’organització i funcionament de la mesa de negociació, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Recursos.

Contra l'aprovació definitiva d'aquest reglament se pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Consulta i informació de l'expedient.

L'expedient se pot consultar en el departament de Secretaria de l’Ajuntament de Felanitx, de dilluns a divendres, de les 9:00 h fins a les 14:00 h, excepte festius. Per obtenir informació de l’expedient es podran utilitzar els mitjans (direcció postal, telèfon i fax) que s’indiquen a continuació: Ajuntament de Felanitx, Plaça de la Constitució núm. 1 07200 Felanitx (Illes Balears) - Telèfon 971580051 - Fax 971583271

 

Felanitx, 26 de febrer de 2018

El batle

Joan Xamena Galmés

   

ANNEX

REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA MESA DE NEGOCIACIÓ DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX

INTRODUCCIÓ

El present Reglament pretén recollir el compromís de diàleg i consens que es desprèn de la normativa reguladora dels òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal de les adminsitracions públiques (Llei 9/1987 de 12 de junt, modificada per la Llei 7/1990 de 19 de juliol i la Llei 18/1994 de 30 de juny). És un repte per les parts signants per dur endavant un enteniment basat en la negociació per aconseguir que la defensa dels drets dels empleats públics vagi sempre relacionada amb la defensa i millora de la qualitat dels serveis públics de l'Ajuntament de Felanitx.

TÍTOL I

DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Naturalesa de la Mesa

La Mesa general de Negociació de l'Ajuntament de Felanitx és l'òrgan específic per exercir les funcions i competències atribuïdes en el capítol III de la Llei 9/1987 de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal de les administracions públiques, modificada per la Llei 7/1990 de 19 de juliol i la Llei 18/1994 de 30 de juny.

Article 2. Composició de la Mesa

La Mesa tindrà la següent composició:

1. Per part de l'Ajuntament fins a tres persones representants, designats pel batle o la persona titular de la Regidoria de Personal, tenint en compte els temes que s'han de tractar. També hi podrà assistir el personal assessor que es consideri convenient, designat per la mateixa autoritat.

2. Per part del personal:

a. Les persones representants dels sindicats elegits a les eleccions de la Junta de Personal i del Comitè de Personal, d'acord consta a l'acta de la Mesa Negociadora en relació a la constitució de la Mesa General de Negociació. Aquestes persones representants podran comptar amb la presència del personal assessor que considerin convenients.

b. Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal i/o comunitat autònoma, en el supòsit que les esmentades organitzacions sindicals no tenguin representació pel primer apartat.

Cada organització sindical podrà comptar amb la presència únicament d'una persona titular i, en absència d'aquesta, d'una suplent, a més d'una persona assessora, amb veu però sense vot.

D’acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, s’ha de fomentar una presència equilibrada de dones i homes en la composició de la Mesa de negociació de l’Ajuntament de Felanitx.

A l'inici de cada període de representació, una vegada celebrades les eleccions de la Junta de Personal i del Comitè de Personal, les organitzacions sindicals notificaran a l'Ajuntament de Felanitx de les persones representants, titulars i suplents. És facultat de les organitzacions sindicals el canvi o modificació dels titulars i/o suplents, que s'haurà de comunicar a l'Ajuntament.

TÍTOL II

PRESIDÈNCIA I SECRETARIA

Article 3. Presidència de la Mesa i les seves funcions

La Mesa estarà presidida pel batle o persona amb qui delegui.

Les funcions de la Presidència són les següents.

a. Representar formalment l'Ajuntament.

b. Presidir la Mesa, ordenar i moderar els debats atorgant l'ús de la paraula a qui ho hagi soŀlicitat, i, si és el cas, marcar el temps d'intervenció i donar per finalitzada la discussió. Quan el moderador o moderadora consideri que un tema s'ha debatut suficientment donarà per finalitzada la discussió.

c. Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries.

d. Vetllar per l'acompliment de les disposicions establertes en aquest reglament.

Article 4. Secretaria de la Mesa i les seves funcions

Assistirà a les sessions de la Mesa un Secretari nomenat per la Presidència d'entre els funcionaris o funcionàries del Departament de Recursos Humans.

Les funcions del sercretari seran:

a. Redactar i tramitar les convocatòries.

b. Assistir a les sessions de la Mesa i recollir per escrit el desenvolupament de les mateixes i redactar l'acta corresponent.

c. Custiodar la documentació de la Mesa, que estarà a disposició dels seus membres des de la convocatòria.

d. Rebre tot tipus de notificacions, recollir les excuses d'absència o qualsevol altre escrit del qual n'hagi de tenir coneixement la Mesa.

e. Dur a terme les funcions de tràmit i de suport tècnic necessari pel funcionament de la Mesa.

  

TÍTOL III

FUNCIONAMENT DE LA MESA

Article 5. Sessions. Tipus

Les sessions de la Mesa seran de dos tipus: 1) Ordinàries i 2) Extraordinàries.

1. La Mesa es reunirà en sessió ordinària preferentment i a ser possible el darrer dijous dels mesos d’abril i octubre de cada any.

2. Totes les altres sessions tindran caràcter extraordinari i es podran convocar a instància de l'Ajuntament o a petició de la part social. En aquest darrer cas s'haurà de comptar amb el suport de com a mínim un terç del total del nombre de membres de la Junta de Personal i del Comitè de Personal que presentaran la proposta de qüestions que s'han de tractar.

Article 6. Períodes inhàbils

Es consideraran inhàbils per les convocatòries ordinàries de la Mesa els següents períodes:

a. El mes d'agost.

b. Nadal: des del dia 23 de desembre fins al 7 de gener, ambdós inclosos.

c. Pasqua: la setmana següent d'aquesta festa.

Article 7. Convocatòries de la Mesa

1. Correspon a la persona que ostenti la Presidència de la Mesa convocar totes les reunions de la Mesa.

2. A la convocatòria s'ha d'acompanyar l'ordre del dia que inclogui tots els assumptes que s'han de tractar i l'acta de la reunió anterior.

3. La convocatòria, l'ordre del dia i els esborranys de les actes es consideraran notificats fefaentment quan la notificació es realitzi al/a la secretari/secretària de la Junta de Personal i del Comitè de Personal, i als Sindicats.

4. Cada convocatòria expressarà dia i hora de la reunió a celebrar en primer i/o segona convocatòria, com també el lloc de celebració i la documentació necessària.

5. Les reunions ordinàries i les extraordinàries s'han de convocar amb una antelació de deu dies hàbils.

Article 8. Ordre del dia

8.1. La Presidència fixarà l'ordre del dia de cada sessió ordinària, on hi figurarà necessàriament:

1. Lectura i aprovació, si cal, de l'acta de sessió anterior, incorporant-hi, si es dóna el cas, les rectificacions oportunes.

2. Assumptes que quedaren pendents a les sessions anteriors.

3. Assumptes proposats pel propi Ajuntament.

4. Assumptes proposats per les distintes representacions sindicals. En aquest cas, les peticions s'hauran de presentar al registre general de l'Ajuntament amb una antelació mínima de deu dies hàbils a la data de la convocatòria de la sessió concretant la proposta que es presenta.

5. Precs i preguntes.

8.2. Per tractar punts no inclosos a l'ordre el dia de les sessions ordinàries, es necessitarà l'acord entre l'administració i la majoria absoluta del nombre legal de persones representants de les organitzacions sindicals.

8.3. A les sessions extraordinàries no es tractaran punts no inclosos a l'ordre del dia.

Article 9. Quòrum d'assistència

Serà vàlida la reunió de la Mesa de Negociació si compta amb la presència de la majoria absoluta del nombre legal de persones representants de les organitzacions sindicals i la presència d'almenys un del les persones representants de l'Ajuntament amb capacitat de decisió.

Article 10. Acords, consens, votacions i vots particulars

Els acords s'adoptaran per unanimitat. Quan no sigui possible obtenir el consens unànime, es podran sotmetre les propostes a votació, a soŀlicitud de l'Ajuntament o de qualsevol de les organitzacions sindicals. En aquest cas, el moderador o moderadora, secretari/secretària de la Mesa, expressarà de forma clara i precisa els termes de l'assumpte o assumptes que es sotmeten a votació. En cas de votació, la formació de la voluntat de la part social serà per majoria absoluta del nombre legal de persones representants de les organitzacions sindicals, que constitueixen la Mesa.

Els vots particulars contraris a l'acord adoptat i els motius que el justifiquen s'han de fer constar de manera resumida a l'acta.

Article 11. Validesa i eficàcia jurídica dels acords

La validesa i eficàcia jurídica dels acords adoptats per la Mesa queda condicionada a la seva aprovació definitiva per l'òrgan corresponent de l'Ajuntament.

Article 12. Acta de la reunió

De cada reunió de la Mesa s'ha d'aixecar una acta, la qual ha d'incloure com a mínim:

1. Identificació de la sessió com ordinària o extraordinària.

2. Lloc, data i duració de la sessió.

3. Identificació dels assistents en representació de l'Ajuntament, del secretari, de les persones representants de les organitzacions sindicals i del personal assessor amb indicació de l'entitat que representen.

4. Ordre del dia de la sessió.

5. Assumptes que han constituït objecte d'estudi o debat i punts principals de les deliberacions.

6. Contingut dels acords adoptats i resultats de les votacions.

7. Breu resum explicatiu dels vots contraris i de les causes que els justifiquen.

8. Les persones representants de l'Ajuntament o de qualsevol organització sindical podran soŀlicitar que quedi constància a l'Acta de la seva posició o opinió i així ho farà el secretari.

TÍTOL IV

COMISSIONS DE TREBALL

Article 13. Comissions de treballadors

Per acord de la Mesa Negociadora, es podran constituir comissions de treball, a instàncies de la Junta de Personal i del Comitè de Personal o de la Mesa Negociadora. Aquestes comissions tindran per objecte tractar temes concrets i puntuals. Una vegada aconseguides les oportunes conclusions les elevaran a la Mesa Negociadora.

TÍTOL V

MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT

Article 14. Modificació del Reglament

La modificació del present Reglament haurà de ser aprovada per la Mesa General de Negociació amb el vot favorable de les persones representants de l'Ajuntament de Felanitx i de la majoria absoluta del nombre legal de persones representants de les organitzacions sindicals. No es pot procedir a la seva modificació, si prèviament no ha estat inclosa aquesta qüestió en l'odre del dia, i no es pot incloure per via d'urgència.

Article 15. Justificació de la modificació

La proposta de modificació del Reglament ha d'anar acompanyada dels motius que la justifiquin, així com la redacció alternativa que es proposa.

Disposició final

Aquest reglament entrarà en vigor i serà d'aplicació el dia següent de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament, continuarà vigent mentre no se n'acordi la modificació o derogació.