Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 2133
Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2018 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de

retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries. Aquests col·lectius són els següents:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.
  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.
  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.
  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.

Aquest Acord es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per

raó de la realització d’hores extraordinàries. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:

  • Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears amb relació, exclusivament, a donar suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.
  • Personal laboral adscrit a les oficines d’atenció al públic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears fins al 31 de desembre de 2017.
  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) en relació, exclusivament, amb les tasques de direcció, gestió i execució en emergències.

El Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears (EHIB) té per objectiu la docència universitària en el camp de l’hoteleria i la restauració, la formació professional en la família professional d’hoteleria i turisme, la formació d’empresaris i professionals per a l’empresa, i el foment de la investigació científica i tècnica al servei d’aquests estudis.

Des de la seva fundació, l’EHIB s’ha centrat en la formació de professionals mitjançant la impartició de titulacions pròpies i cursos de formació, que tenen com a principal objectiu formar especialistes capacitats per cobrir les necessitats dels diferents departaments d’un establiment hoteler, des dels llocs base fins a la direcció, així com dels establiments dedicats a la restauració.

L’EHIB té tres línies de formació: 1) la relativa a les titulacions pròpies, 2) la formació contínua, segons la demanda del sector i 3) la formació professional per a l’ocupació com a centre propi del SOIB.

Atès que l’EHIB gaudeix de la consideració de centre propi del SOIB, s’hi organitzen activitats formatives adreçades a treballadors i treballadores preferentment desocupats, als quals s’ofereix la possibilitat d’obtenir certificats de professionalitat del Catàleg nacional de les qualificacions professionals. En l’actualitat, l’EHIB imparteix els cursos que formen part del catàleg de la branca d’hoteleria i turisme i els idiomes anglès, alemany i rus, amb l’oferta que es defineixi cada any segons la demanda del sector turístic.

Per tant, dins l’activitat formativa en formació contínua i formació professional per a l’ocupació hi ha necessitats específiques d’increments puntuals de les jornades del professorat. Aquestes activitats són extraordinàries i varien cada any, ja que moltes es fan segons la demanda del sector.

D’altra banda, la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears ha assumit els serveis de salut mental i la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears. Fins ara, entitats privades finançades per l’Administració autonòmica prestaven aquest servei de tutela, reconegut pel Codi civil i prèvia derivació judicial. No obstant això, diverses raons aconsellen que l’Administració n’assumeixi el servei, per la qual cosa resulta recomanable incloure el personal de la Fundació en els col·lectius exceptuats per l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, atès que el servei de tutela s’ha de prestar les 24 hores del dia de tots els dies de l’any, d’acord amb el Decret 6/2016, de 5 de febrer, pel qual es regulen els principis generals que han de regir el funcionament de les entitats tutelars de les persones adultes incapacitades judicialment.

Finalment, cal referir-se al Consorci de Recursos Sociosanitaris de les Illes Balears, en el qual l’augment del volum de feina rau en l’ambiciós Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020, aprovat pel Consell de Govern en la sessió de 9 de juny de 2017, i que preveu l’optimització dels recursos i les infraestructures existents i la construcció i l’adaptació de centres per un import total de 38.907.335,11 €. Tot això per fer front al fet que el parc assistencial actual de la Xarxa Pública de Serveis Socials és insuficient per donar resposta a les necessitats socials, les quals, atès l’envelliment progressiu de la població i la major complexitat social, faran que augmenti la demanda de recursos assistencials. Per això, es fa necessari incloure en l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

Per aquests motius, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei respectiu, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 i ampliar la relació dels col·lectius laborals als quals es permet fer serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals, per tal d’incorporar-hi el professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació; el personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears, i el personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020 —el personal funcionari del Consorci és objecte d’un altre acord, paral·lel a aquest.

D’altra banda, s’aprofita aquesta modificació per actualitzar els col·lectius respecte dels quals ja no es donen les circumstàncies excepcionals i transitòries que motivaren la seva incorporació a l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, i en aquest sentit s’elimina la referència al col·lectiu del personal laboral adscrit a les oficines d’atenció al públic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de 23 de febrer de 2018, adoptà entre d’altres l’Acord següent:

Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de

retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.
  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.
  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.
  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.
  • Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears amb relació, exclusivament, a donar suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.
  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT) en relació, exclusivament, amb les tasques de direcció, gestió i execució en emergències.
  • Professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació.
  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.
  • Personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 23 de febrer de 2018

La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra