Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 1562
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Decret esmena temari específic del concurs-oposició d’una plaça de Tècnic/a M. Gestió Cultural promoció interna de l’Ajuntament de Palma.
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 2.861 de 8 de febrer de 2018, va acordar el següent
PRIMER.- Modificar el temari específic de les bases aprovades per decret de la Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, núm. 22739 de 12 de desembre de 2017, ( publicat al BOIB núm. 155 de 19 de desembre), pel que es convocava el concurs oposició per promoció interna per cobrir 1 plaça de Tècnic/a M. de gestió cultural vacant a la plantilla de funcionaris d’aquest ajuntament i inclosa a l’oferta pública d’ocupació de l’any 2014, atès que a la Mesa de negociació extraordinària amb els sindicats, de dia 30 de novembre de 2017 es va afegir una modificació del temari específic incloent un nombre més elevat de temes en relació a la part de gestió de patrimoni i gestió museística i afegint altres aportacions efectuades per la part sindical essent aprovades amb el vot favorable de tots els sindicals presents.
La redacció, a resultes de les aportacions efectuades i aprovades, queda de la següent manera:
Part específica.
1. Cultura i Patrimoni: conceptes fonamentals, àmbits i sectors culturals
2. La política cultural: concepte, evolució i declaracions internacionals
3. La gestió cultural a l’Estat espanyol: models de gestió actuals, el rol del tècnic en gestió cultural. Especial referència a l’àmbit local
4. Competències municipals en matèria de cultura, normativa vigent
5. La gestió cultural municipal: principis generals i àmbits de programació
6. Objectius generals de la gestió cultural, directrius i línies estratègiques, àmbits d’actuació i grups d’incidència
7. Ciutats creatives: models d’intervenció i dinàmiques emprenedores
8. El tècnic en gestió cultural: perfils professionals, competències i funcions
9. Planificació i programació d’activitats culturals: de la teoria a la pràctica
10. Infraestructures culturals i municipi. El paper de les infraestructures en la gestió de la cultura.
11. Gestió i organització d’espais culturals municipals
12. Les infraestructures culturals de la ciutat de Palma
13. Disseny de projectes i programes culturals: metodologia, màrqueting, comunicació, avaluació, qualitat i sistemes de control
14. El finançament cultural: patrocini, mecenatge i esponsorització de les activitats culturals, amb referència especial a les arts plàstiques i audiovisuals
15. El Pla de Comunicació en la programació de gestió cultural
16. Captació de públics en l’àmbit de la gestió cultural: eines i estratègies
17. Gestió, disseny, planificació i organització d’esdeveniments culturals, festivals, jornades i congressos
18. Organització d’activitats culturals en espais a l’aire lliure
19. Les noves tecnologies de la informació i la seva aplicació a la gestió cultural de l’àmbit local
20. Les exposicions temporals en l’àmbit de la gestió cultural: definició, comissariat, gestió i organització.
21. Tècniques i recursos del muntatge expositiu. Espais expositius de la ciutat Palma
22. Emmagatzematge, manipulació, embalatge i transport de béns culturals: criteris i sistemes
23. La cultura com a bé comú i la regulació dels drets d’autor. Objecte, contingut i característiques. Explotació, reproducció i distribució de l’obra.
24. Les polítiques de la cultura municipal. Subvencions públiques. Principis generals i normativa
25. La diversitat cultural i el diàleg intercultural. Declaració de la UNESCO. Les polítiques de gestió de la diversitat cultural a la Unió Europea
26. L’accés als béns i serveis culturals en l’era de la cultura digital. Bretxa digital, desigualtat i globalització
27. Camps d’intervenció cultural: per edats i per àmbits culturals. Estratègies per acostar els ciutadans dels barris al centre històric
28. La comunicació en els espais culturals i d’art municipals: marca i posicionament. La dimensió digital: noves presències, usuaris i modes de relació
29. Eines per a una òptima comunicació de les accions culturals i estratègies de difusió per a projectes culturals a fi d’incrementar el consum cultural i sensibilitzar la ciutadania. La importància de les xarxes socials
30. Disseny i gestió d’activitats didàctiques i de dinamització cultural
31. “Els dies internacionals”: programació i planificació d’activitats
32. La creació, planificació i gestió de les “Cases-Museu”
33. La interrelació entre turisme, cultura i Patrimoni. El turisme com a agent dinamitzador de la cultura
34. Planificació i programació de la difusió de la cultura i el Patrimoni en l’àmbit del turisme cultura
35. Gestió i organització d’inventaris de béns culturals municipals
36. Concepció i disseny de pàgines web culturals
37. Museu i ciutat: museu dispers i espais històrics
38. Museografia i disseny expositiu: concepte, planificació, disseny i muntatge d’exposicions.
39. Museus i educació. Didàctica del patrimoni.
40. Conservació preventiva dels fons museístics i dels elements patrimonials. Criteris fonamentals de seguretat i preservació.
41. Normativa legal en l’àmbit de la CAIB.
42. Control comptable i pressupostari per a gestors culturals
SEGON.- Publicar el present decret a la pàgina web municipal i al Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-lo a les persones interessades.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement el que disposa l’article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al registre general d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s’hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l’article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 9 de febrer de 2018
El cap de Departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)
Antoni Pol Coll