Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 1419
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears del Conveni col·lectiu de l’empresa Limpiezas Candor, SL (codi de conveni 07100112012013)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

  1. El 15 de març de 2017, la representació de l’empresa Limpiezas Candor, SL, i la del seu personal acordà i subscriví el text del Conveni col·lectiu de treball.
  2. El 16 de març, Ignacio Vidal Rosselló, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu esmentat.

Fonaments de dret

  1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre.
  2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
  3. L’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l’empresa Limpiezas Candor, SL, en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
  2. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.
  3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n’és una traducció.
  4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 21 de setembre de 2017

La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral
Isabel Castro Fernández
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)

 

Conveni col·lectiu de l’empresa Limpiezas Candor, SL

Preàmbul

La signatura del primer Conveni col·lectiu de la nostra empresa el 2013 fou valorada, tant per la representació dels treballadors com de l’Empresa, com a molt positiva. És per això que tornem a acordar un nou Conveni col·lectiu d’Empresa amb un objectiu triple:

a) Consolidar la nostra estabilitat econòmica en proveir-nos de mecanismes de flexibilitat interna per combatre situacions de crisi.

b) Adequar la retribució dels treballadors a l’evolució de l’economia, de manera que la retribució esmentada, que s’ha contingut en temps de crisi, millori alhora que millora l’economia en vincular, de nou, la millora esmentada a l’indicador macroeconòmic del PIB nacional.

c) La creació de llocs de feina de caràcter indefinit.

I entenent que aquest Conveni col·lectiu és una eina important per aconseguir les finalitats citades és, per la qual cosa, que considerem procedent acordar-ho.

Article 1. Identificació de les parts contractants

Són parts negociadores del present Conveni col·lectiu d’una banda l’empresa Limpiezas Candor, SL, amb CIF B57700551 i domicili en el c/ Lledoner, 23-A, 07008 Palma, i de l’altra el Comitè d’Empresa, els membres del qual, en la seva totalitat, han participat en la comissió negociadora.

Article 2. Àmbit d’aplicació

El present Conveni col·lectiu estableix les bases per a les relacions entre l’empresa Limpiezas Candor, SL, i els seus treballadors.

Article 3. Àmbit territorial

Les normes d’aquest Conveni col·lectiu seran d’aplicació en tots els centres de treball que l’Empresa té en l’actualitat, l’àmbit territorial de la qual se circumscriu a les Illes Balears.

Article 4. Àmbit funcional i personal

El present Conveni serà d’aplicació a l’empresa Limpiezas Candor, SL, i els seus treballadors, dedicats conjuntament a prestar els serveis externs que es contemplin o es puguin contemplar en el seu objecte social, així com els propis estructurals de l’entitat.

Article 5. Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia 01/01/2017 i tindrà vigència fins al 31/12/2018, amb independència de la seva data de publicació en el BOIB.

Article 6. Denúncia

La denúncia del present Conveni s’entendrà automàtica en el moment del seu venciment.

Article 7. Comissió Paritària

1. Es constitueix una Comissió Paritària que estarà composta per dos representants dels treballadors i dos representants de l’Empresa, les funcions de la qual seran les següents:

a) Interpretació de la totalitat dels articles d’aquest Conveni.

b) Conciliació preceptiva en conflictes col·lectius que suposi la interpretació de les normes del present Conveni.

2. Les qüestions de divergència entre les parts sobre els assumptes indicats abans se sotmetran per escrit a la Comissió, la qual es reunirà necessàriament en el termini de set dies naturals a partir de la data de recepció de l’escrit i haurà d’emetre el seu informe en el mateix termini de temps.

3. Tindrà caràcter vinculant el pronunciament de la Comissió en l’arbitratge dels problemes o qüestions derivades de l’aplicació d’aquest Conveni que li siguin sotmesos per acord d’ambdues parts.

4. La Comissió determina com a seu de reunions el domicili social de l’Empresa. Qualsevol dels components d’aquesta Comissió podrà convocar les reunions esmentades. La part convocant estarà obligada a comunicar-ho a tots els components, per medi fefaent en el termini de setanta-dues hores anteriors a la convocatòria.

5. Perquè les reunions siguin vàlides hi hauran d’assistir, com a mínim, dos dels membres de la representació de l’Empresa i dos dels membres de la representació dels treballadors i tots hauran estat degudament convocats segons especifica l’apartat quart d’aquest article. Per a la presa vàlida d’acords serà necessària la majoria simple de cada una de les representacions que conformen la Comissió Paritària.

Article 8. Resolució de discrepàncies

La Comissió Paritària actuarà en primera instància en tot conflicte que pogués sorgir entre les parts, en particular en allò previst per l’article 85.3 c) del Real decret legislatiu 1/1995, i en el procediment per resoldre les discrepàncies derivades de la no aplicació de les condicions de treball en relació amb l’article 82.3 i el 85 e) per atendre aquelles qüestions que siguin establertes per llei, així com l’establiment de procediment i terminis d’actuació.

En aquest últim sentit, convocada la Comissió Paritària per qualsevol de les parts amb una antelació mínima de 7 dies amb un ordre del dia concret, es reunirà en períodes definits i aixecarà acta de cada una de les reunions mantingudes, en què s’especificaran els terminis d’actuació, l’origen de les divergències, les diferents actituds i el resultat final, que serà d’obligat compliment per a ambdues parts.

En cas de subsistir el desacord, i prèvia a la via judicial, ambdues parts se sotmetran al sistema de solució extrajudicial establert en el Tribunal d’Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB), publicat en el BOIB núm. 18/2005, de 3 de febrer, i els acords posteriors que se n’aprovin per a la seva substitució.

Article 9. Quantia del salari base i complements salarials

Els treballadors de l’Empresa percebran les retribucions que s’expressen a continuació.

1. Salari base: és el que s’estableix per unitat de temps per a l’activitat pactada.

2. Pagues extraordinàries: es cobraran dues pagues extraordinàries anuals equivalents al salari base que es prorratejaran per dotzenes parts i es cobraran mensualment al costat del salari base.

3. Plus conservació de vestuari: cobraran aquest plus (12 mensualitats) tots els treballadors que necessitin uniforme per desenvolupar el seu treball en consideració al cost que comporta el rentat i planxada de la uniformitat.

4. Plus festius: cobraran aquest plus tots els treballadors que treballin en diumenges i dies festius. Es cobrarà en funció de les hores efectivament treballades en dies festius.

5. Plus de nocturnitat: cobrat pels treballadors que treballin en horaris entre les 22.00 i les 6.00 h. Es cobrarà en funció de les hores efectivament treballades en horari nocturn.

6. Plus funcional: cobraran aquest plus (12 mensualitats) els treballadors que en la seva jornada laboral estiguin obligats a conduir vehicles a motor propietat de l’Empresa.

7. Hores extraordinàries: tindran la consideració d’hores extraordinàries les que excedeixin de la jornada ordinària pactada amb els representants dels treballadors. El treballador i l’Empresa podran pactar que es compensin per temps equivalent de descans retribuït. En cas contrari s’abonaran al preu establert a la taula adjunta. La realització d’hores extraordinàries serà sempre d’acceptació voluntària pels treballadors, tret dels casos de força major previstos en l’article 35.3 de l’Estatut dels treballadors.

8. Hores complementàries: d’acord amb el previst a l’article 12 de l’Estatut dels treballadors es pacta que el màxim d’hores complementàries que mitjançant “pacte escrit d’hores complementàries” pugui realitzar-se sigui l’equivalent al 60 % de la jornada acordada en contracte. L’esmentat pacte serà individual per a cada treballador i tindrà caràcter voluntari. Així mateix s’acorda que la quantitat d’hores complementàries “no pactades” i d’“acceptació voluntària” que puguin realitzar-se sigui del 30 %. Es retribuiran al mateix preu que les hores extraordinàries.

Per al càlcul de l’import dels conceptes “salari base”, “plus de conservació de vestuari”, “plus funcional” i “increment d’antiguitat” que corresponguin a cada treballador en funció de la seva jornada, ja que la jornada màxima establerta en convenis col·lectius d’àmbit superior pot variar durant la vigència del present Conveni i de les seves eventuals pròrrogues, es farà servir la fórmula matemàtica següent: import del concepte retributiu indicat en la taula per a càlcul d’imports retributius adjunta, dividit per quaranta i multiplicat pel nombre d’hores de jornada setmanal del treballador.

Article 10. Complement d’“increment d’antiguitat”

El concepte “increment d’antiguitat”, que s’especificarà separadament al full de salari, s’incrementarà, en relació amb les quantitats que es paguen a data d’avui, linealment, de forma proporcional a la jornada de treball contractada, a tots els treballadors de l’Empresa, independentment del contracte i de l’antiguitat que tinguin, i quedarà fixat en les quantitats següents (12 mensualitats): per a 2017, 12,00 €, i per a 2018, 14,00 €.

Article 11. Compensació, absorció i garantia ad personam

Per ser condicions salarials mínimes les d’aquest Conveni col·lectiu es respectaran les superiors implantades anteriorment, examinades en el seu conjunt i en còmput anual, durant la vigència de la relació laboral.

Totes les condicions econòmiques implantades anteriorment per sobre de les establertes en el present Conveni col·lectiu seran respectades.

Els conceptes “plus ad personam”, “antiguitat” i “complement personal” establerts en anteriors convenis es mantindran en el full de salari d’aquells treballadors que ho percebin, en la seva quantitat actual.

Article 12. Reducció de serveis contractats

Per la naturalesa dels treballs a realitzar, ambdues parts convenen que la cancel·lació o reducció d’un contracte de servei per part del client serà motiu justificat de modificació substancial de les condicions de treball del treballador/a que es vegi directament afectat per la cancel·lació o reducció esmentada, amb independència del tipus de contracte laboral que el vinculi a l’Empresa. És a dir, el criteri d’elecció del treballador afectat serà exclusivament el d’assignació al centre en què s’ha produït la cancel·lació o disminució del servei. Quan a causa de la cancel·lació del servei aquest el passi a efectuar una altra Empresa operarà lògicament la subrogació prevista en el conveni sectorial si es donen les condicions requerides.

Article 13. Revisió salarial

Les quantitats indicades a la taula adjunta es revisaran per a l’any 2018 per a tots els treballadors, sense excepció, en el mateix percentatge que s’incrementi la taxa interanual del Producte Interior Brut (PIB) nacional de l’any anterior. Si el PIB nacional és inferior o igual a 0 no hi haurà increment ni disminució de les quantitats esmentades.

Article 14. Interrupció de jornada en contractes a temps parcial

Conforme a l’article 12.4 b) de l’Estatut dels treballadors, es pacta la possibilitat d’una doble interrupció diària dels contractes a temps parcial.

Article 15. Mesures per afavorir la mobilitat voluntària en contractes a temps parcial

Conforme a l’article 12 4 i) de l’Estatut dels treballadors, s’acorda que per a afavorir l’increment de la jornada d’aquells treballadors que ho desitgin, els treballadors a temps parcial interessats en incrementar la seva jornada ho sol·licitaran per escrit a l’Empresa. Quan es produeixi la possibilitat esmentada, ja sigui per un increment del volum de treball, per altes de nous clients o baixes de treballadors, l’Empresa comunicarà als sol·licitants la possibilitat d’incrementar la jornada seguint els criteris de preferència següents:

1. Atenció a sol·licituds expresses de clients que indiquin quina persona desitja que els presti el servei.

2. Logístics i d’organització: proximitat geogràfica a altres clients, compatibilitat horària, possibilitat d’utilitzar vehicle propi, etc.

3. Es donarà preferència a aquelles persones que tinguin la jornada més reduïda sobre aquelles que treballin més hores.

En cas de no haver pogut atendre la sol·licitud dels treballadors, l’Empresa ho comunicarà individualment mitjançant un escrit motivat. Tenint en compte la idiosincràsia de l’Empresa i la quantitat d’altes i baixes de clients, així com de treballadors, que es produeixen durant l’any, l’escrit esmentat es comunicarà al final de cada any.

Article 16. Mesures per afavorir la formació professional contínua

Conforme a l’article 12.4 f) de l’Estatut dels treballadors, s’acorda que, per afavorir l’accés dels treballadors a temps parcial a la formació professional contínua, l’Empresa adaptarà els horaris de treball d’aquells treballadors que amb la finalitat de formar-se professionalment així ho sol·licitin, de manera que se’ls faciliti l’assistència a classes, exàmens, etc.

Article 17. Foment de l’ocupació estable

L’Empresa es compromet a que el percentatge d’ocupació indefinida de la plantilla no sigui inferior al 85 % (no es computaran a efectes de càlcul els contractes realitzats per suplir situacions de baixes per incapacitat temporal, vacances, excedències o permisos).

- Taula d’imports per al càlcul de retribucions per a 2017.

Salari base:

  • Categoria netejador/a: 788,35 €/mes
  • Categoria especialista: 850,00 €/mes
  • Categoria supervisor/a: 900,00 €/mes
  • Categoria responsable equip: 880,00 €/mes
  • Categoria auxiliar administratiu: 809,00 €/mes
  • Categoria administratiu: 900,00 €/mes

Plus conservació vestuari:

  • Categories de netejador/a, especialista, supervisor/a i responsable d’equip: 6,47 €/mes

Plus funcional:

  • Categories de netejador/a, especialista, supervisor/a i responsable d’equip: 95,00 €/mes
 

Plus dies festius:

  • Categories de netejador/a, especialista, supervisor/a i responsable d’equip: 2,00 €/hora

Plus de nocturnitat:

  • Categories de netejador/a, especialista, supervisor/a i responsable d’equip: 2,00 €/hora

Hores extres i complementàries:

  • Categoria netejador/a: 6,10 €/hora
  • Categoria especialista: 7,00 €/hora
  • Categoria supervisor/a: 8,50 €/hora
  • Categoria responsable d’equip: 7,00 €/hora
  • Categoria auxiliar administratiu: 6,21 €/hora
  • Categoria administratiu: 8,72 €/hora