Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 12618
Acord del Consell de Govern de 10 de novembre de 2017 pel qual es modifica l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 en relació amb l’equivalència d’una formació determinada amb el requisit d’experiència per ocupar llocs de treball concrets

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’apartat 1 a del punt segon de l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 estableix els criteris d’ocupació de determinats llocs de treball jerarquitzats.

2. Aquests criteris preveuen com a referència l’experiència adquirida per haver ocupat llocs en les unitats de gestió econòmica (UGE), les de contractació, les de serveis jurídics o les de gestió de personal o funció pública, d’acord amb l’apartat 1 b del punt segon de l’Acord esmentat.

3. La Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 17 de novembre de 2015 (BOIB núm. 182, de 15 de desembre) va fixar les àrees de formació en què s’han d’estructurar els plans de formació que organitza l’EBAP.

4. Han transcorregut gairebé cinc anys des de l’adopció d’aquest Acord, i actualment es considera oportú que no hagin de promocionar només les persones que han aconseguit acumular experiència en una àrea determinada quan no hi havia establerts aquests requisits d’accés, ja que es limiten les possibilitats a les persones que ara no ho poden fer, atès que aquest requisit ha reduït molt la possibilitat d’adquirir-la. Així doncs, és necessari establir el tipus de formació i la durada per a cada una d’aquestes àrees funcionals per poder optar a ocupar un dels llocs jerarquitzats que estableix l’Acord esmentat, de conformitat amb l’article 115 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el qual preveu el dret a la carrera administrativa, d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Per tot això, atès el que s’ha exposat, la direcció general competent en matèria de funció pública considera oportú i necessari modificar l’apartat 1 a del punt segon de l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013, pel qual es varen determinar els criteris per poder establir un període d’experiència en una àrea determinada com a requisit d’ocupació de certs llocs de treball, i afegir un punt 4 a l’Acord esmentat, relatiu a la vigència de l’experiència i de la formació.

La proposta formulada es va negociar amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la sessió de dia 18 d’octubre de 2017.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 10 de novembre de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar l’apartat 1 a del punt segon de l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013, que queda redactat de la manera següent:

On hi diu:

«Segon. Determinar els següents criteris per poder establir un període d’experiència en una àrea determinada com a requisit d’ocupació de determinats llocs de treball:

1. a) Per als llocs jerarquitzats, amb funcions transversals comunes a totes les conselleries, com ara serveis jurídics, unitats de gestió econòmica (UGE), gestió de personal o funció pública i unitats administratives de contractació (UAC), es permet sol·licitar, com a requisit d’ocupació, un nombre determinat d’anys d’experiència en una àrea genèrica determinada en els llocs de treball següents:

— Caps de servei: 2 anys d’experiència com a màxim.

— Caps de secció o caps d’administració de personal: 1 any d’experiència com a màxim.

— Caps de negociat: no s’hi pot exigir cap experiència.»

Hi ha de dir:

«Segon. Determinar els criteris següents per poder establir un període d’experiència i/o formació en una àrea determinada com a requisit d’ocupació de determinats llocs de treball:

1. a) Per als llocs jerarquitzats, amb funcions transversals comunes a totes les conselleries, com ara serveis jurídics, unitats de gestió econòmica (UGE), gestió de personal o funció pública i unitats administratives de contractació (UAC), es permet sol·licitar, com a requisit d’ocupació, un nombre determinat d’anys d’experiència i/o formació en una àrea genèrica determinada en els llocs de treball següents:

— Caps de servei o equivalent: com a màxim 2 anys d’experiència en el mateix grup. Aquesta experiència es pot suplir per 1 any, com a màxim, amb formació o docència en cursos de l’EBAP de l’annex d’aquest Acord.

— Caps de secció o caps d’administració de personal: com a màxim 1 any d’experiència en el mateix grup. Aquesta experiència es pot suplir íntegrament amb formació o docència en cursos de l’EBAP de l’annex d’aquest Acord.

— Caps de negociat: no s’hi pot exigir cap experiència ni formació específica.

Els plans anuals de formació de l’EBAP han d’establir, a més de l’àrea de formació a què correspon cada acció formativa, la correspondència amb l’àrea funcional a què pertany.

En un termini de sis mesos, l’EBAP ha d’aprovar una resolució en què ha d’establir la correspondència de les diferents accions formatives dels darrers 15 anys amb les àrees funcionals corresponents.

El Servei de Registre de Personal, una vegada establerta la correspondència a què fa referència el paràgraf anterior, pot emetre un certificat, a petició de la persona interessada, en què s’acrediti que disposa de la formació requerida, o bé que l’ha impartida, per ocupar determinats llocs amb aquests requisits.»

Segon. Afegir un punt 4 a l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013, amb la redacció següent:

L’experiència requerida i, si escau, la formació equivalent per ocupar llocs de treball tenen un període de vigència de 15 anys a l’efecte d’acreditar els requisits d’ocupació esmentats.

Tercer. Aquest Acord, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals, s’ha de revisar en el termini d’un any des de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per tal d’analitzar-ne l’aplicació.

Quart. Publicar el contingut íntegre d’aquest Acord i de l’annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cinquè. Disposar que aquest Acord desplega els seus efectes l’endemà d’haver-se publicat.

 

Palma, 10 de novembre de 2017

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra

Documents adjunts