Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 8356
Resolució del director general del Servei de Salut de 26 de juliol de 2017 per la qual s’aproven els mèrits que s’avaluaran en el procediment ordinari de carrera professional del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears
Versió PDF
Antecedents
1. L’article 40 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, preveu establir mecanismes de carrera professional per al personal dels seus serveis de salut, la qual cosa suposarà el dret dels professionals a progressar, de manera individualitzada, com a reconeixement al seu desenvolupament professional quant a coneixements, experiència i compliment dels objectius de l’organització en la qual presta els seus serveis.
2. El 2 d’abril de 2016 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 42 l’Acord del Consell de Govern d’1 d’abril de 2016 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2016 pel qual s’aprova el text consolidat dels acords sobre el sistema de promoció, desenvolupament i carreraprofessional del personal estatutari dependent del Servei de Salut de les Illes Balears.
3. El 21 de gener de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 9 l’Acord del Consell de Govern de 19 de gener de 2017 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de gener de 2017 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2016 pel qual s’aprova el text consolidat dels acords sobre el sistema de promoció, desenvolupament i carreraprofessional del personal estatutari dependent del Servei de Salut de les Illes Balears i de correcció de determinats errors materials o de fet.
4. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 28 d’octubre de 2016, modificada per la Resolució del director general del Servei de Salut de 13 de juliol de 2017, es designen els membres del Comitè Central d’Avaluació del Sistema de Carrera Professional del Servei de Salut.
5. El procediment de convocatòria de carrera ordinària per accedir als diferents graus o nivells que integren la carrera professional s’inicià mitjançant la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 22 de juny de 2017.
6. Per mitjà de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 30 de juny de 2017es negociaren els mèrits i el barem dels tres blocs que s’han de valorar en el procediment de carreraordinària i s’interpretaren els punts 13.2, 13.6 i 13.7 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2016.
7. Per mitjà de l’Acord del Comitè Central d’Avaluació del Sistema de Carrera Professional del Servei de Salut de les Illes Balears de 14 de juliol de 2017 es proposa al director general del Servei de Salut l’aprovació dels mèrits que s’avaluaran en el procediment ordinari de carreraprofessional corresponents als blocs següents:
a) Bloc I. Formació, docència i recerca.
b) Bloc II. Implicació i compromís amb l’organització.
c) Bloc III. Competència assistencial o professional.
Fonaments de dret
Per tot això, dict la següent
1. El punt 2 t de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 21 de setembre de 2015 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari, delega en el director general del Servei de Salut la convocatòria i la resolució dels procediments de reconeixement del grau assolit en la carreraprofessional, l’establiment de les bases i el contingut de l’avaluació i el nomenament dels membres dels òrgans d’avaluació, així com l’homologació dels graus de carreraprofessional reconeguts per altres serveis de salut.
2. Els punts 12.1, 12.2 i 12.3 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2016 pel qual s’aprova el text consolidat dels acords sobre el sistema de promoció, desenvolupament i carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut de les Illes Balears estableixen:
12. Sistema d’avaluació
12.1. L’avaluació consisteix a valorar els mèrits presentats i acreditats pel personal que sol•liciti l’accés a un grau de carreraprofessional.
12.2. Per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut s’aprovaran els mèrits que s’hagin d’avaluar, a proposta del Comitè Central d’Avaluació i havent-los negociat prèviament amb les organitzacions sindicals legitimades. Els mèrits s’agruparan per àrees, cada una de les quals composta per diversos paràmetres. Aquesta resolució també incorporarà el sistema de valoració i es publicarà en el BOIB amb prou antelació perquè pugui quedar-ne informat el personal estatutari que desitgi participar en el sistema ordinari de carrera.
12.3. Els mèrits a què fa referència l’apartat anterior que s’hagin d’avaluar en les primeres convocatòries ordinàries de carrera a què es refereix la disposició transitòria vuitena es determinaran amb la resolució corresponent del director general del Servei de Salut, havent-los negociat prèviament amb les organitzacions sindicals legitimades.
3. La disposició transitòria vuitena de l’Acord regula el procediment de convocatòria de les primeres convocatòries ordinàries i estableix que fins a la convocatòria ordinària de 2018 no es farà una avaluació completa de tots els blocs assenyalats anteriorment. Per tant, en les primeres convocatòries ordinàries, el personal que el 30 de juny de 2016 i que el 30 de juny de 2017 hagi complert el termini per obtenir un determinat grau o nivell de carrerao ascendir-hiha de seravaluat únicament i exclusivament del bloc I previst en el punt 12 de l’Acord de conformitat amb els barems que s’estableixin, amb caràcter transitori i per aquest motiu, en la present Resolució
4. El punt 12.5 de l’Acord assenyala que els mèrits que s’avaluen s’agrupen en tres àrees/blocs:
a) Àrees/blocs per al personal sanitari:
1. Àrea/Bloc I: formació continuada, docència i recerca
2. Àrea/Bloc II: implicació i compromís amb l’organització
3. Àrea/Bloc III: gestió clínica; activitat, competència i qualitat assistencial (competències generals i específiques del lloc de treball)
b) Àrees/blocs per al personal de gestió i serveis a qui s’hagi exigit per ingressar qualssevol dels títols prevists en l’article 7.2 a de la Llei 55/2003:
1. Àrea/Bloc I: formació, docència i recerca
2. Àrea/Bloc II: implicació i compromís amb l’organització
3. Àrea/Bloc III: activitat i competència professional
c) Àrees/blocs per al personal de gestió i serveis a qui s’hagi exigit per ingressar qualssevol dels títols o certificats prevists en els articles 7.2 b i 7.2 c de la Llei 55/2003:
1. Àrea/Bloc I: formació
2. Àrea/Bloc II: implicació i compromís amb l’organització
3. Àrea/Bloc III: acompliment de les funcions del lloc de treball
5. Quant a l'avaluació dels mèrits corresponents al Bloc III:gestió clínica; activitat, competència i qualitat assistencial i professional (competències generals i específiques del lloc de treball)i a l’acompliment de les funcions del lloc de treball, s’ha optat per una implantació d’un sistema progressiu d’aquest procés. Durant l’any 2018 es durà a terme una avaluació de competències mitjançant el sistema d’avaluació 360º, que és una tècnica que consisteix en la valoració de les competències professionals per diferents actors relacionats laboralment amb la persona avaluada. I els anys 2019 i 2020, respectivament, es farà l’avaluació de l’activitat i qualitat assistencial i professional.
6. Atès que es varen generar dubtes d’interpretació en relació amb els punts 13.2, 13.6 i 13.7 de l’Acord, la Mesa Sectorial de Sanitat, reunida el 30 de juny de 2017, va adoptar un acord sobre la interpretació d’aquests punts:
Perquè el personal sanitari pugui obtenir l’informe favorable ha d’aconseguir un nombre mínim de crèdits per a cada un dels quatre graus o nivells:
|
Personal estatutari sanitari |
|||||
|
Taula de valoració |
Grau/ |
Grau/ |
Grau/ Nivell III |
Grau/ Nivell IV |
|
|
Àrea/ |
Formació / docència / recerca (nombre màxim de crèdits) |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
Àrea/ |
Implicació i compromís amb l’organització (nombre màxim de crèdits) |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
Àrea/ |
Activitat i qualitat assistencial (nombre màxim de crèdits) |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
Competència assistencial (nombre màxim de crèdits) |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
|
Compliment mínim exigit per pujar de nivell |
70 % |
75 % |
80 % |
85 % |
|
c) I, per la seva part, el punt 13.7 estableix el següent:
Perquè el personal de gestió i serveis pugui obtenir l’informe favorable ha d’aconseguir un nombre mínim de crèdits per a cada un dels quatre graus o nivells:
|
Personal estatutari de gestió i serveis |
|||||
|
Taula de valoració |
Grau/ Nivell I |
Grau/ Nivell II |
Grau/ Nivell III |
Grau/ Nivell IV |
|
|
Àrea/Bloc I (nombre màxim de crèdits) |
Per als grups A1 i A2 Formació, docència i recerca |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
Per als grups C1, C2 i AP Formació |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
|
Àrea/Bloc II (nombre màxim de crèdits) |
Pera tots els grups Implicació i compromís amb l’organització |
20 |
20 |
20 |
20 |
|
Àrea/Bloc III (nombre màxim de crèdits) |
Personal dels grups A1 i A2 Activitat i competència professional |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
Personal dels grups C1, C2 i AP Acompliment del lloc de treball |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
|
Compliment mínim exigit per pujar de nivell |
70 % |
75 % |
80 % |
85 % |
|
La Mesa va aprovar la interpretació següent: que aquests percentatges mínims per pujar de nivell no s’apliquin a aquesta primera convocatòria ordinària de 2017. El motiu és que fan referència a la carrera ordinària que s’implementarà el 2018 amb la valoració dels tres blocs. La primera convocatòria ordinària de 2017 no és completa perquè només es valorarà el bloc I; per tant, s’entén que no són aplicables els percentatges mínims exigits per ascendir de nivell.
Per això s’ha optat per donar una puntuació al barem de carrera independentment de la puntuació i dels percentatges establerts en l’Acord de 17 de març de 2017.
7. Els punts 13.1 i 13.5 de l’Acord estableixen:
13.1. Els mèrits que s’hagind’avaluar i el seu pes específic en cada àrea varien segons la titulació exigida per ingressar i el grau a què es pretengui accedir.
[...]
13.5. En cap cas no es poden valorar ni tenir en compte més d’una vegada els mateixos mèrits ni els temps d’exercici professional per accedir a diferents graus o nivells de la carrera professional.
8. De conformitat amb el punt 9.2 b de l’Acord, els mèrits curriculars de formació només es valoraran si es refereixen als darrers 10 anys. Aquest límit de 10 anys no serà operatiu per al primer procediment ordinari de carrera en què l’interessat pugui participar.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar els mèrits que s’han d’avaluar en el procediment ordinari de carrera professional del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears,els quals es detallen als annexos 1, 2, 3, 4, 5 i 6 d’aquesta Resolució:
a) Barem relatiu als mèrits del bloc I (formació continuada, docència i recerca) per al personal sanitari del grup A1 i del grup A2, que s’adjunta com a annex 1.Els mèrits corresponents a aquest bloc s’han de presentar en el termini previst en la convocatòria del procediment ordinari de carrera quees durà a terme durant el darrer trimestre de l’any 2017.
b) Barem relatiu als mèrits del bloc I (formació continuada, docència i recerca) per al personal sanitari del grup C1 i del grup C2, que s’adjunta com a annex 2.Els mèrits corresponents a aquest bloc s’han de presentar en el termini previst en la convocatòria del procediment ordinari de carrera que esdurà a terme durant el darrer trimestre de l’any 2017.
c) Barem relatiu als mèrits del bloc I (formació continuada, docència i recerca) per al personal de gestió i serveis del grup A1 i del grup A2, que s’adjunta com a annex 3.Els mèrits corresponents a aquest bloc s’han de presentar en el termini previst en la convocatòria del procediment ordinari que esdurà a terme durant el darrer trimestre de l’any 2017.
d) Barem relatiu als mèrits del bloc I (formació) per al personal de gestió i serveis del grup C1, del grup C2 i del grup altres agrupacions professionals (AP), que s’adjunta com a annex 4.Els mèrits corresponents a aquest bloc s’han de presentar en el termini previst en la convocatòria del procediment ordinari de carreraque esdurà a terme durant el darrer trimestre de l’any 2017.
e) Barem relatiu als mèrits del bloc II (implicació i compromís amb l’organització) per a tots els grups, que s’adjunta com a annex 5.Els mèrits corresponents a aquest bloc s’han de presentar en el termini previst en la convocatòria del procediment ordinari de carrera que esdurà a terme l’any 2018.
f) Qüestionari de l’avaluació competencial relatiu al bloc III (competència assistencial i professional) per a tots els grups, que s’adjunta com a annex 6.El procés d’avaluació de competències es durà a terme l’any 2018.
2. Publicar aquesta Resolució al web del Servei de Salut de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciósadministratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri pertinent interposar.
Palma, 26 de juliol de 2017
El director general,
Per delegació de competències de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques (BOIB 148/2015)
Julio Fuster Culebras
ANNEX 1
Bloc I. Formació, docència i recerca
Personal sanitari, grups A1 i A2
|
Taula de valoració |
Grau I |
Grau II |
Grau III |
Grau IV |
|
FORMACIÓ, DOCÈNCIA I RECERCA (Puntuació mínima exigidaper accedir o pujar de nivell) |
130 punts |
140 punts |
150 punts |
155 punts |
I.A/ FORMACIÓ
|
I.A.1 |
FORMACIÓ ACADÈMICA |
|
|
I.A.1.a) |
Cursos de doctorat superats (període de docència), en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctor o el DEA (Diploma d’Estudis Avançats / suficiència investigadora) |
32 punts |
|
I.A.1.b) |
Llicenciatures, diplomatures universitàries o graus (inclosos en la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d’ordenació de les professions sanitàries —LOPS—, i diferents de la titulació del nomenament) |
|
|
|
|
60 punts |
|
|
|
75 punts |
|
|
|
90 punts |
|
I.A.3.c) |
Titulacions de formació professional incloses en la LOPS |
|
|
|
(Nivell 1 del MECES 120 crèdits) |
30 punts |
|
|
|
15 punts |
|
I.A.4.d) |
Cursos de postgrau universitaris que tinguin relació directa amb la categoria: |
|
|
|
|
2,5 punts / 1 crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits)
1,8 punts / 1 crèdit LRU (Sistema de Valoració dels Ensenyaments introduïts pel Reial decret 1497/1987) |
|
I.A.2 |
FORMACIÓ ESPECIALITZADA |
|
|
I.A.2.a) |
Per any com a resident per obtenir un títol oficial d’especialista en ciències de la salut que coincideixi amb el nomenament (els anys de residència només puntuaran si s’ha obtingut el títol)[1] Per al grup A1: màxim 6 anys de residència Per al grupA2: màxim 3 anys de residència |
25 punts/any |
|
I.A.2.b) |
Per any com a resident per obtenir un títol oficial d’especialista en ciències de la salut que no coincideixi amb el nomenament (els anys de residència només puntuaran si s’ha obtingut el títol) Per al grup A1: màxim 6 anys de residència Per al grup A2: màxim 3 anys de residència |
12,5 punts/any |
|
I.A.3 |
FORMACIÓ CONTINUADA |
|
|
I.A.3.a) |
Activitats formatives (cursos, seminaris, simposis, tallers, reunions científiques, jornades, congressos, taules rodones, sessions clíniques i altres activitats formatives), directament relacionades amb l’exercici professional o categoria, posteriors al 23 de novembre de 2003[2] |
1,8 punts / 1 crèdit ECTS
1,3 punts / 1 crèdit LRU
1 punt / 1 crèdit CFC |
|
I.A.3.b) |
Activitats formatives (cursos, seminaris, jornades, taules rodones, tallers, congressos, simposis, reunions científiques i altres activitats formatives), directament relacionades amb l’exercici professional o categoria, anteriors al 23 de novembre de 2003[3] |
0,90 punts / 1 crèdit ECTS
0,65 punts / 1 crèdit LRU
0,50 punts / 1 crèdit CFC
0,05 punts/hora |
|
I.A.3.c) |
Títols propis universitaris (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) |
1,8 punts / 1 crèdit ECTS
1,3 punts / 1 crèdit LRU |
[1] Aquests anys de residència només s’han de valorar en el supòsit que no hagin estat objecte d’utilització com a temps de serveis prestats per accedir al grau corresponent o a un altre grau anterior ja consolidat .
[2] Només s’han de valorar les que hagin estat acreditades per una universitat o per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.
[3] Per valorar-se s'haurà de complir un dels supòsits següents:
* Estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.
* Haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública, escola d’administració pública o homologada per aquestes escoles, col·legi professional, o per alguna entitat del sector públic institucional (d’acord amb la definició continguda en l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre).
* Haver estat organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades o subvencionades per aquelles.
* Fetes en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualssevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
|
I.A.3.d) |
Estades de formació en centres i serveis autoritzats per la gerència corresponent |
15 punts/setmana |
|
I.A.3.e) |
CATALÀ[4] (només s’ha de valorar el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, sempre que no sigui un requisit per a aquesta categoria, segons la normativa aplicable): |
|
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
|
|
|
5 punts |
|
I.A.3.f) |
IDIOMES (s’han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d’idiomes, de les universitats, de l’EBAP i d’altres escoles d’Administració pública): |
|
|
|
|
3 punts |
|
|
|
5 punts |
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
I.B/ DOCÈNCIA
|
I.B.1 |
Docència relacionada amb les ciències de la salut, acreditada i impartida en l’àmbit universitari, formació especialitzada, formació continuada o formació professional[5] |
0,2 punts/hora |
|
I.B.2 |
Presidència de la Subcomissió de Docència |
18 punts/any |
|
I.B.3 |
Tutor d’especialistes interns residents de ciències de la salut acreditats (tutor principal) |
12 punts/any |
|
I.B.4 |
Col·laboració acreditada en períodes de pràctiques d’alumnes universitaris o formació professional o derivat de convenis de formació |
0,13 punts/hora |
|
I.B.5 |
Cap d’estudis |
20 punts/any |
|
I.B.6 |
Direcció de tesi doctoral/Codirecció de tesi doctoral |
Director: 30 punts/tesi
Codirector: 20 punts/tesi |
|
I.B.7 |
Professionals docents |
4 punts/any |
|
I.B.8 |
Col·laborador docent |
6 punts/any |
|
I.B.9 |
Supervisor de reconeixement de títols d’especialistes de ciències de la salut extracomunitaris i comunitaris |
12 punts/any |
[4]Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració pública (EBAP), els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o els que hi hagi declarats equivalents, corresponents als nivells de coneixement.
[5]En la docència impartida en l'àmbit universitari i en el de la formació professional cal aportar la càrrega docent. En aquest apartat s’hi inclouen les ponències en sessions clíniques del centre o àrea.
|
I.B.10 |
Tècnic de salut (personal tècnic de reforç a la formació) |
16 punts/any |
|
I.B.11 |
Cap de residents |
14 punts/any |
I.C/ RECERCA
|
I.C.1 |
TESI DOCTORAL |
|
|
I.C.1.a) |
Tesi doctoral |
155 punts |
|
I.C.1.b) |
DEA / suficiència investigadora (en el cas de no haver obtingut el títol de doctor) |
57 punts |
|
I.C.2 |
PROJECTES DE RECERCA |
|
|
I.C.2.a) |
Projectes finançats o acreditats per administracions públiques o per entitats del sector públic institucional en convocatòria internacional/nacional: |
|
|
|
|
75 punts/any |
|
|
|
50 punts/any |
|
|
|
10 punts/any |
|
|
|
5 punts/any |
|
I.C.2.b) |
Projectes finançats o acreditats per administracions públiques o per entitats del sector públic institucional en convocatòria regional: |
|
|
|
|
18,75 punts/any |
|
|
|
5 punts/any |
|
|
|
2,5 punts/any |
|
I.C.3 |
PARTICIPACIÓ EN GRUPS O XARXES DE RECERCA |
|
|
I.C.3.a) |
Investigador principal en grup o Xarxes Temàtiques de Recerca Cooperativa en Salut (RETICS) o Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa (CIBER), grup Institut d’Investigació Sanitària de les Illes Balears (IdISBa), o acreditats RDI CAIB o d’altres |
20 punts/any |
|
I.C.3.b) |
Membre grup RETICS o CIBER, grup IdISBa o acreditats RDI CAIB o d’altres |
5 punts/any |
|
I.C.4 |
PRODUCCIÓ CIENTÍFICA |
|
|
I.C.4.a) |
Articles: |
|
|
|
|
20 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
2,5 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
2,5 punts/article |
|
I.C.4.b) |
Llibres amb ISBN |
|
|
|
|
25 punts/llibre |
|
|
|
12,5 punts/llibre |
|
|
|
5 punts/capítol/llibre |
|
|
|
2,5 punts/capítol/llibre |
|
I.C.5 |
COMUNICACIONS I PÒSTERS |
|
|
I.C.5.a) |
Ponència o conferència: |
|
|
|
|
2,5 punts/ponència o conferència |
|
|
|
1,25 punts/ponència o conferència |
|
I.C.5.b) |
Pertinença a comitè organitzador: |
|
|
|
|
1,25 punts/ponència o conferència |
|
|
|
0,625 punts/ponència o conferència |
|
I.C.5.c) |
Comunicació oral, pòster, vocal organitzatiu: |
|
|
|
|
1,25 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,25 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,62 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,12 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
I.C.5.d) |
Pertinença a comitè científic: |
|
|
|
|
2,5 punts/comitè |
|
|
|
1,25 punts/comitè |
|
I.C.6 |
Estades de recerca |
15 punts/setmana |
|
I.C.7 |
Patents concedides i productes amb registre de la propietat intel·lectual |
50 punts/patent o producte |
ANNEX 2
Bloc I. Formació, docència i recerca
Personal sanitari, grups C1 i C2
|
Taula de valoració |
Grau I |
Grau II |
Grau III |
Grau IV |
|
FORMACIÓ, DOCÈNCIA I RECERCA (Puntuació mínima exigida per accedir o pujar de nivell) |
95 punts |
105 punts |
115 punts |
125 punts |
I.A/ FORMACIÓ
|
I.A.1 |
FORMACIÓ ACADÈMICA |
|
|
I.A.1.a) |
Titulacions de formació professional (incloses en la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d’ordenació de les professions sanitàries —LOPS—, i diferents de la titulació del nomenament) |
|
|
|
(Nivell 1 del MECES 120 crèdits) |
30 punts |
|
|
|
15 punts |
|
I.A.1.b) |
Llicenciatures, diplomatures universitàries o graus (inclosos en la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d’ordenació de les professions sanitàries —LOPS—) |
|
|
|
|
60 punts |
|
|
|
75 punts |
|
|
|
90 punts |
|
I.A.2 |
FORMACIÓ CONTINUADA |
|
|
I.A.2.a) |
Activitats formatives (cursos, seminaris, simposis, tallers, reunions científiques, jornades, congressos, taules rodones, sessions clíniques i altres activitats formatives) directament relacionades amb l’exercici professional o categoria, posteriors a l’1 de gener de 2005[1] |
1,8 punts / 1 crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits)
1,3 punts / 1 crèdit LRU (Sistema de Valoració dels Ensenyaments introduïts pel Reial decret 1497/1987) o CFC (Comissió Formació Continuada)
1 punt / 1 crèdit CFC |
|
I.A.2.b) |
Activitats formatives (cursos, seminaris, jornades, taules rodones, tallers, congressos, simposis, reunions científiques i altres activitats formatives) directament relacionades amb l’exercici professional o categoria, anteriors a l’1 de gener de 2005[2]
|
0,90 punts / 1 crèdit ECTS
0,65 punts / 1 crèdit LRU
0,50 punts / 1 crèdit CFC
0,05 punts/hora |
|
I.A.2.c) |
Estades de formació en centres i serveis autoritzats per la gerència corresponent |
15 punts/setmana |
|
I.A.2.d) |
CATALÀ[3](només s’ha de valorar el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, sempre que no sigui un requisit per a aquesta categoria, segons la normativa aplicable): |
|
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
|
|
|
5 punts |
|
I.A.2.e) |
IDIOMES (s’han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d’idiomes, de les universitats, de l’EBAP i d’altres escoles d’Administració pública): |
|
|
|
|
3punts |
|
|
|
5 punts |
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
[1] Només s’han de valorar les que hagin estat acreditades per una universitat o per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.
[2] Per valorar-se s’haurà de complir un dels supòsits següents:
* Estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.
* Ser organitzades o impartides per alguna administració pública, col·legi professional o per alguna entitat del sector públic institucional (d’acord amb la definició continguda en l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre).
* Ser organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles.
* Fetes en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualssevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
[3] Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració pública (EBAP), els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o els que hi hagi declarats equivalents, corresponents als nivells de coneixement.
I.B/ DOCÈNCIA
|
I.B.1 |
Docència relacionada amb les ciències de la salut, acreditada i impartida en l’àmbit de la formació professional o formació continuada[4] |
0,2 punts/hora |
|
I.B.2 |
Col·laboració acreditada en períodes de pràctiques d’alumnes de formació professional o derivada de convenis de formació |
0,13 punts/hora |
[4] En la docència impartida en l’àmbit de la formació professional cal aportar la càrrega docent. En aquest apartat s’inclouen les ponències en sessions clíniques del centre o àrea.
I.C/ RECERCA
|
I.C.1 |
PROJECTES DE RECERCA |
|
|
I.C.1.a) |
Projectes finançats o acreditats per administracions públiques o per entitats del sector públic institucional en convocatòria internacional/nacional: |
|
|
|
|
75 punts/any |
|
|
|
50 punts/any |
|
|
|
10 punts/any |
|
|
|
5 punts/any |
|
I.C.1.b) |
Projectes finançats o acreditats per administracions públiques o per entitats del sector públic institucional en convocatòria regional: |
|
|
|
|
18,75 punts/any |
|
|
|
5 punts/any |
|
|
|
2,5 punts/any |
|
I.C.2 |
PARTICIPACIÓ EN GRUPS O XARXES DE RECERCA |
|
|
I.C.2.a) |
Investigador principal en grup Xarxes Temàtiques de Recerca Cooperativa en Salut (RETICS) o Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa (CIBER), grup Institut d’Investigació Sanitària de les Illes Balears (IdISBa), o acreditats RDI CAIB o d’altres |
20 punts/any |
|
I.C.2.b) |
Membre grup RETICS o CIBER, grup IdISBa o acreditats RDI CAIB o d’altres |
5 punts/any |
|
I.C.3 |
PRODUCCIÓ CIENTÍFICA |
|
|
I.C.3.a) |
Articles: |
|
|
|
|
20 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
2,5 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
2,5 punts/article |
|
I.C.3.b) |
Llibres amb ISBN: |
|
|
|
|
25 punts/llibre |
|
|
|
12,5 punts/llibre |
|
|
|
5 punts/capítol/llibre |
|
|
|
2,5punts/capítol/llibre |
|
I.C.4 |
COMUNICACIONSI PÒSTERS |
|
|
I.C.4.a) |
Ponència o conferència: |
|
|
|
|
2,5 punts/ponència o conferència |
|
|
|
1,25 punts/ponència o conferència |
|
I.C.4.b) |
Pertinença a comitè organitzador: |
|
|
|
|
1,25 punts/comitè |
|
|
|
0,625 punts/comitè |
|
I.C.4.c) |
Comunicació oral, pòster, vocal organitzador: |
|
|
|
|
1,25 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,25 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,62 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,12 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
I.C.4.d) |
Pertinença a comitè científic: |
|
|
|
|
2,5 punts/comitè |
|
|
|
1,25 punts/comitè |
|
I.C.5 |
Estades de recerca |
15 punts/setmana |
|
I.C.6 |
Patents concedides i productes amb registre de la propietat intel·lectual |
50 punts/patent o producte |
ANNEX 3
Bloc I. Formació, docència i recerca
Personal de gestió i serveis, grups A1 i A2
|
Taula de valoració |
Grau I |
Grau II |
Grau III |
Grau IV |
|
FORMACIÓ, DOCÈNCIA I RECERCA (Puntuació mínima exigida per accedir o pujar de nivell) |
110 punts |
120 punts |
130 punts |
140 punts |
I.A/ FORMACIÓ
|
I.A.1 |
FORMACIÓ ACADÈMICA |
|
|
I.A.1.a) |
Cursos de doctorat superats (període de docència), en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctor o el DEA (Diploma d’Estudis Avançats/suficiència investigadora) |
32 punts |
|
I.A.1.b) |
Llicenciatures, diplomatures universitàries o graus que es considerin d’interès per a l’acompliment del lloc de treball o categoria i diferents de la titulació del nomenament |
|
|
|
|
60 punts |
|
|
|
75 punts |
|
|
|
90 punts |
|
I.A.1.c) |
Titulacions de formació professional que es considerin d’interès per al lloc de treball o categoria |
|
|
|
(Nivell 1 del MECES 120 crèdits) |
30 punts |
|
|
|
15 punts |
|
I.A.1.d) |
Cursos de postgrau universitaris que tinguin relació directa amb la categoria: |
|
|
|
|
2,5 punts / 1 crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits)
1,8 punts / 1 crèdit LRU (Sistema de Valoració dels Ensenyaments introduïts pel Reial decret 1497/1987) |
|
I.A.2 |
FORMACIÓ CONTINUADA |
|
|
I.A.2.a) |
Cursos, seminaris, simposis, tallers, reunions científiques, jornades, congressos, taules rodones i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el lloc de treball o categoria:[1] |
|
|
|
|
1,8 punts / 1 crèdit ECTS
1,3 punts / 1 crèdit LRU
0,1 punts/hora (amb certificat d’aprofitament)
0,06 punts/hora (amb certificat d’assistència) |
|
I.A.2.b) |
|
0,65 punts / 1 crèdit LRU
0,05 punts/hora (amb certificat d’aprofitament)
0,03 punts/hora (amb certificat d’assistència) |
|
I.A.2.c) |
Títols propis universitaris (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) |
1,8 punts / 1 crèdit ECTS
1,3 punts / 1 crèdit LRU |
|
I.A.2.d) |
Estadesde formació en centres i serveis autoritzats per la gerència corresponent |
15 punts/ setmana |
|
I.A.2.e) |
CATALÀ[2](només s’ha de valorar el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, sempre que no sigui un requisit per a aquesta categoria, segons la normativa aplicable): |
|
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
|
|
|
5 punts |
|
I.A.2.f) |
IDIOMES (s’han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d’idiomes, de les universitats, de l’EBAP i d’altres escoles d’Administració pública): |
|
|
|
|
3 punts |
|
|
|
5 punts |
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
[1] - Per valorar-se s'haurà de complir un dels supòsits següents:
* Haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública, col·legi professional o per alguna entitat del sector públic institucional (d’acord amb la definició continguda en l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre).
* Haver estat organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles.
* Fetes en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualssevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
* Haver estat declarades d’interès sanitari per la Conselleria de Salut.
- Es considera que estan directament relacionades amb la categoria les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa, igualtat de gènere, qualitat, prevenció de riscs laborals, informàtica referides a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari i qualsevol altra de relacionada amb les funcions concretes de la categoria corresponent. El curs bàsic de prevenció de riscs laborals té una durada de 30 hores. L’acreditació d’un nombre superior d’hores en matèria de prevenció de riscs laborals es valora per a tots els llocs de treball amb la puntuació corresponent a 30 hores en total.
[2] Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració pública (EBAP), els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o els que hi hagi declarats equivalents, corresponents als nivells de coneixement.
I.B/ DOCÈNCIA
|
I.B.1 |
Docència acreditada impartida en l’àmbit universitari, formació continuada o formació professional[3] |
0,2 punts/hora |
|
I.B.2 |
Col·laboració acreditada en períodes de pràctiques d’alumnes universitaris, de formació professional o derivada de convenis de formació |
0,13 punts/hora |
|
I.B.3 |
Direcció de tesi doctoral / Codireccióde tesi doctoral |
Director: 30 punts/tesi
Codirector: 20 punts/tesi |
[3] En la docència impartida en l’àmbit universitari i formació professional cal aportar la càrrega docent.
I.C/ RECERCA
|
I.C.1 |
TESI DOCTORAL |
|
|
I.C.1.a) |
Tesi doctoral |
155 punts |
|
I.C.1.b) |
DEA / suficiència investigadora (en el cas de no haver obtingut el títol de doctor) |
57 punts |
|
I.C.2 |
PROJECTES DE RECERCA |
|
|
I.C.2.a) |
Projectes finançats o acreditats per administracions públiques o per entitats del sector públic institucional en convocatòria nacional/internacional: |
|
|
|
|
75 punts/any |
|
|
|
50 punts/any |
|
|
|
10 punts/any |
|
|
|
5 punts/any |
|
I.C.2.b) |
Projectes finançats o acreditats per administracions públiques o per entitats del sector públic institucional en convocatòria regional: |
|
|
|
|
18,75 punts/any |
|
|
|
5 punts/any |
|
|
|
2,5 punts/any |
|
I.C.3 |
PARTICIPACIÓ EN GRUPS O XARXES DE RECERCA: |
|
|
I.C.3.a) |
Investigador principal en grups o xarxes acreditats RDI CAIB o d’altres |
20 punts/any |
|
I.C.3.b) |
Membre grup o xarxes acreditats RDI CAIB o d’altres |
5 punts/any |
|
I.C.4 |
PRODUCCIÓ CIENTÍFICA |
|
|
I.C.4.a) |
Articles: |
|
|
|
|
20 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
2,5 punts/article |
|
|
|
10 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
5 punts/article |
|
|
|
2,5 punts/article |
|
I.C.4.b) |
Llibres amb ISBN: |
|
|
|
|
25 punts/llibre |
|
|
|
12,5 punts/llibre |
|
|
|
5 punts/capítol/llibre |
|
|
|
2,5 punts/capítol/llibre |
|
I.C.5 |
COMUNICACIONS I PÒSTERS |
|
|
I.C.5.a) |
Ponència o conferència: |
|
|
|
|
2,5 punts/ponència o conferència |
|
|
|
1,25 punts/ponència o conferència |
|
I.C.5.b) |
Pertinença a comitè organitzador: |
|
|
|
|
1,25 punts/comitè |
|
|
|
0,625 punts/comitè |
|
I.C.5.c) |
Comunicació oral, pòster, vocal organitzador: |
|
|
|
|
1,25 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,25 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,62 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
|
|
0,12 punts/comunicació oral, pòster o vocal organitzador |
|
I.C.5.d) |
Pertinença a comitè científic: |
|
|
|
|
2,5 punts/comitè |
|
|
|
1,25 punts/comitè |
|
I.C.6 |
Estades de recerca |
15 punts/setmana |
|
I.C.7 |
Patents concedides i productes amb registre de la propietat intel·lectual |
50 punts/patent o producte |
ANNEX 4
Bloc I. Formació
Personal de gestió i serveis, grups C1, C2 i altres agrupacions professionals (AP)
|
Taula de valoració |
Grau I |
Grau II |
Grau III |
Grau IV |
|
FORMACIÓ C1 I C2 (Puntuació mínima exigida per accedir o pujar de nivell) |
60 punts |
70 punts |
80 punts |
90 punts |
|
FORMACIÓ AP (Puntuació mínima exigida per accedir o pujar de nivell) |
45 punts |
50 punts |
55 punts |
60 punts |
I.A/ FORMACIÓ
|
I.A.1 |
FORMACIÓ ACADÈMICA |
|
|
I.A.1.a) |
Titulacions de formació professional diferents de la del nomenament i que es considerin d’interès per a l’acompliment del lloc de treball o categoria: |
|
|
|
(Nivell 1 del MECES 120 crèdits) |
30 punts |
|
|
|
15 punts |
|
I.A.1.b) |
Llicenciatures, diplomatures universitàries o graus que es considerin d’interès per al lloc de treball o categoria: |
|
|
|
|
60 punts |
|
|
|
75 punts |
|
|
|
90 punts |
|
I.A.2 |
FORMACIÓ CONTINUADA |
|
|
I.A.2.a) |
Cursos, seminaris, simposis, tallers, reunions científiques, jornades, congressos, taules rodones i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el lloc de treball o la categoria:[1] |
|
|
|
|
1,8 punts / 1 crèdit ECTS
1,3 punts / 1 crèdit LRU
0,1 punts / hora (amb certificat d’aprofitament)
0,06 punts/hora (amb certificat d’assistència) |
|
I.A.2.b) |
|
0,65 punts / 1 crèdit LRU
0,05 punts/hora (amb certificat d’aprofitament)
0,03 punts/hora (amb certificat d’assistència) |
|
I.A.2.c) |
Estadesde formació en centres i serveis autoritzats per la gerència corresponent |
15 punts/setmana |
|
I.A.2.d) |
CATALÀ[2](només s’ha de valorar el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, sempre que no sigui un requisit per a aquesta categoria, segons la normativa aplicable): |
|
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
|
|
|
5 punts |
|
I.A.3.e) |
IDIOMES (s’han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d’idiomes, de les universitats, de l’EBAP i d’altres escoles d’Administració pública): |
|
|
|
|
3 punts |
|
|
|
5 punts |
|
|
|
8 punts |
|
|
|
10 punts |
|
|
|
20 punts |
|
|
|
25 punts |
[1] Per valorar-se s’ha de complir un dels supòsits següents:
* Haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública, col·legi professional o per alguna entitat del sector públic institucional (d’acord amb la definició continguda en l’article 2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre).
* Haver estat organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles.
* Fetes en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualssevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
* Haver estat declarades d’interès sanitari per la Conselleria de Salut.
- Es considera que estan directament relacionades amb la categoria les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa, igualtat de gènere, qualitat, prevenció de riscs laborals, informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d'usuari i qualsevol altra relacionada amb les funcions concretes de la categoria corresponent.El curs bàsic de prevenció de riscs laborals té una durada de 30 hores. L’acreditació d’un nombre superior d’hores en matèria de prevenció de riscs laborals es valora per a tots els llocs de treball amb la puntuació corresponent a 30 hores en total.
[2]Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració pública (EBAP), els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o els que hi hagi declarats equivalents, corresponents als nivells de coneixement.
ANNEX 5
Bloc II. Implicació i compromís amb l’organització
Per a tots els grups
|
II.1 |
Participació en comitès, grups de treball, comissions i/o grups de millora relacionats amb l’organització (màxim 3 punts) |
1 punt/any (per comitè / grup de treball / millora / comissió) |
|
II.2 |
Responsable de comitès, grups de treball, comissions i/o grups de millora relacionats amb l’organització (màxim 3 punts) |
1 punt/any (per comitè / grup de treball / millora / comissió) |
|
II.3 |
Participació en l’elaboració de protocols, processos, procediments, guies clíniques i vies clíniques (màxim 3 punts) |
1 punt / participació finalitzada |
|
II.4 |
Participació en enquestes, estudis pilot i altres activitats relacionades amb la millora de l’organització (màxim 3 punts) |
1 punt / participació finalitzada |
|
II.5 |
Membre de grup d’experts per a preparació de projectes de millora i d’implantació (màxim 3 punts) |
0,5 punts / grup a l’any |
|
II.6 |
Membre de tribunal de selecció, provisió o comitè d’avaluació (màxim 3 punts) |
0,5 punts / grup a l’any |
|
II.7 |
Participació en la integració de nous professionals (màxim 3 punts) |
1 punt/any |
|
II.8 |
Participació en activitats d’acreditació (màxim 3 punts) |
1 punt/any |
|
II.9 |
Modificació de la jornada per necessitats d’atenció sanitària o per més càrrega de treball[1] (màxim 3 punts) |
0,1 punts/dia
|
|
II.10 |
Prestació de serveis en diversos centres de diferents localitats[2] (màxim 3 punts) |
1 punt/any |
|
II.11 |
Activitats comunitàries i divulgatives indicadores de l’actitud de disponibilitat i predisposició a participar en projectes institucionals (màxim 3 punts) |
1 punt / participació finalitzada |
|
II.12 |
Dedicació exclusiva al Servei de Salut de les Illes Balears[3] (màxim 3 punts) |
1 punt/any |
|
II.13 |
Participació en els qüestionaris sobre l’avaluació de les competències professionals o assistencials (màxim 3 punts) |
1 punt / participació finalitzada |
|
II.14 |
Participació en comissions i subcomissions (de docència, de ciències de la salut, etc.) (màxim 3 punts) |
1 punt / participació finalitzada |
|
II.15 |
Participació en grups de treball amb altres institucions i/o àmbits (màxim 3 punts) |
1 punt / participació finalitzada |
|
II.16 |
Un altre tipus d’activitats indicadores de l’actitud de disponibilitat i predisposició a participar en projectes institucionals[4] (màxim 3 punts) |
0,5 punts / participació finalitzada |
[1] Identifica els supòsits en els quals el professional és requerit per l’organització per canviar el seu horari o jornada per necessitats del servei; no s’ha de confondre amb els canvis convinguts entre companys.
[2] Cal entendre que són llocs de treball / places itinerants, és a dir, que es presti serveis a diverses localitats en una mateixa jornada laboral.
[3] Als efectes de carrera professional s’haurà d’entendre exclusivitat com la no realització d’activitat privada per a la qual es requereixi compatibilitat.
[4] Aquest apartat permet incloure les activitats que, segons el parer del Comitè d’Avaluació, tenen una significació específica als efectes de carrera professional sense que es puguin enquadrar en cap altre apartat. Atesa la casuística que es pot presentar, els comitès d’avaluació de les gerències han d’elevar al Comitè d’Avaluació Central la proposta de valoració de projectes en vista dels presentats, de manera que se’n podrà configurar un llistat amb l’objecte d’uniformar criteris.
ANNEX 6
Bloc III. Avaluació competencial
Per a tots els grups
QÜESTIONARI COMPETÈNCIES A
(per al personal que ocupi places amb funcions directives)
1. TREBALL EN EQUIP:
Foment d’un ambient de col·laboració, comunicació i confiança entre els membres de l’equip.
1.1 Comparteix informació
1.2 Ofereix la seva ajuda quan l’equip la necessita
1.3 Escolta i comprèn les necessitats dels membres de l’equip
1.4 Cerca els moments oportuns per dir les coses
1.5 Fomenta la companyonia i afavoreix un ambient de treballadequat
1.6 Defensa els membres del seu equip i els dona suport
1.7 Afavoreix la participació
1.8 Transmet clarament els objectius i les responsabilitats als membres de l’equip
1.9 Delega responsabilitats en els membres de l’equip
2. ADAPTABILITAT/FLEXIBILITAT:
Modificació del comportament i adaptació a diferents situacions i persones de manera ràpida i adequada.
2.1 Té una actitud positiva davant els canvis
2.2 Inverteix temps a explicar els canvis a l’equip
2.3 S’adapta de manera favorable als nous procediments i eines de treball
2.4 Coopera en la implantació de nous objectius, procediments i eines
2.5 Soluciona ràpidament els incidents o problemes que puguin sorgir
3. COMPROMÍS/IMPLICACIÓ:
Suport i instrumentació de decisions. Compromís amb l’assoliment dels objectius comuns. Compliment amb els compromisos.
3.1 És puntual
3.2 Es manté actualitzat per millorar el seu acompliment
3.3 Dedica el temps necessari quan les circumstàncies ho requereixen
3.4 Participa en les reunions, sessions, grups de treball, etc.
3.5 Col·labora quan la situació ho requereix
3.6 Aporta propostes per millorar processos o mètodes de treball
4. ORIENTACIÓ ALS RESULTATS:
Preocupació per un estàndard de treball alt i de qualitat (en el temps previst) i amb independència dels obstacles que es plantegin.
4.1 Aconsegueix els objectius en el termini previst
4.2 Fixa objectius per al servei realistes i mesurables
4.3 És perseverant en l’abast dels objectius
4.4 Optimitza els recursos disponibles
4.5 Analitza anualment els resultats del servei i estableix accions de millora
4.6 Davant d’unapunta de feina o una situació d’urgència manté un bon nivell d’acompliment
4.7 Segueix els procediments establerts
4.8 Fa un seguiment de les mesures de prevenció de riscs laborals
5. ORIENTACIÓ AL PACIENT/USUARI:
Anteposició de les necessitats del pacient/usuari i les seves expectatives a qualsevol altra consideració d’interès.
5.1 Protegeix la confidencialitat de la informació proporcionada i preserva la intimitat
5.2 Demostra un tracte amable i cordial amb els pacients/usuaris
5.3 Fa tot el que està al seu abast per satisfer les necessitats del pacient/usuari
5.4 Entén i sap posar-se al lloc del pacient/usuari; és empàtic
5.5 Disposa d’habilitats comunicatives adequades
5.6 Coneix i respecta els drets del pacient/usuari
6. HABILITATS DIRECTIVES:
Orientació/direcció de l’actuació d’un equip de treball partint de la missió, visió i valors de la institució.
6.1 Afronta els conflictes en lloc d’evitar-los o camuflar-los
6.2 És accessible
6.3 Adapta el llenguatge a la persona o persones que té davant
6.4 Sap dir «no» quan és necessari
6.5 Accepta la seva responsabilitat davantels errors
6.6 Transmet credibilitat i confiança
6.7 Reconeix els assoliments o l’esforç de les persones que en depenen
6.8 Pren decisions
6.9 S’expressa de manera honesta i constructiva basant-se en fets
6.10 Cerca el consens quan la situació ho requereix (proposa solucions mútuament satisfactòries)
QÜESTIONARI COMPETÈNCIES B
(per al personal que ocupi places sense funcions directives)
1. TREBALL EN EQUIP:
Participació amb altres persones propiciant la col·laboració necessària per a la consecució dels objectius comuns i subordinant els interessos personals.
1.1 Comparteix informació
1.2 Ofereix la seva ajuda a companys i companyes i a superiors quan aquests la necessiten
1.3 Escolta i comprèn les necessitats dels membres de l’equip
1.4 Fomenta la companyonia, afavoreix un ambient de treballadequat
1.5 Participa activament en l’equip
1.6 Fa la feina que li correspon per no sobrecarregar els companys i companyes
1.7 Dona suport a les decisions de l’equip
2. ADAPTABILITAT/FLEXIBILITAT:
Modificació del comportament i adaptació a diferents situacions i persones de manera ràpida i adequada.
2.1 Té una actitud positiva davant els canvis
2.2 Modifica la conducta davant l’orientació del seu responsable i/o companys o companyes
2.3 Soluciona ràpidament els incidents que puguin sorgir durant el desenvolupament dela feina
2.4 S’adapta amb rapidesa a altres tasques, procediments o situacions noves
3. COMPROMÍS/IMPLICACIÓ:
Suport i instrumentació de decisions. Compromís amb l’assoliment dels objectius comuns. Compliment amb els compromisos.
3.1 És puntual
3.2 Es manté actualitzat per millorar el seu acompliment
3.3 En increments puntuals de feina acaba la tasca encomanada
3.4 Participa en les reunions, sessions, grups de treball, etc.
3.5 Col·labora quan la situació ho requereix
3.6 Aporta propostes per millorar processos o mètodes de treball
4. ORIENTACIÓ ALS RESULTATS:
Preocupació per un estàndard de treball alt i de qualitat (en el temps previst) i amb independència dels obstacles que es plantegin.
4.1 Duu a terme les seves funcions/activitats en el termini previst
4.2 És perseverant en l’abast dels seus objectius
4.3 Optimitza els recursos disponibles
4.4 Davant unapunta de feina o situació d’urgència manté un bon nivell d’acompliment
4.5 Segueix els procediments establerts
4.6 Duu a terme les mesures de prevenció de riscs laborals pròpies del lloc
5. ORIENTACIÓ AL PACIENT/USUARI:
Anteposicióde les necessitats del pacient/usuari i les seves expectatives a qualsevol altra consideració o interès.
5.1 Protegeix la confidencialitat de la informació proporcionada i preserva la intimitat
5.2 Demostra un tracte amable i cordial amb els pacients/usuaris
5.3 Fa tot el que està al seu abast per satisfer les necessitats del pacient/usuari
5.4 Entén i sap posar-se al lloc del pacient/usuari; és empàtic
5.5 Disposa d’habilitats comunicatives adequades
5.6 Coneix i respecta els drets del pacient/usuari