Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 6524
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual s’aprova la Convocatòria per concedir ajuts públics per a projectes i programes d’investigació i actuació en salut laboral i per a la contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals, corresponent a l’exercici pressupostari de l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 40.2 de la Constitució espanyola encomana als poders públics, com un dels principis rectors de la política social i econòmica, vetllar per la seguretat i la higiene en el treball.

En consonància amb aquest manament constitucional, l’article 14.1 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre) disposa que tots els treballadors tenen dret a una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball.

L’Estratègia de Seguretat i Salut de les Illes Balears 2016-2020, aprovada pel Consell Balear de Salut Laboral en la sessió ordinària de dia 14 de desembre de 2015, la qual representa l’estructuració i l’ordenació de les actuacions que es realitzaran en l’àmbit de la prevenció durant els propers anys,  preveu tota una sèrie d’actuacions en l’àmbit de la salut laboral a càrrec dels diferents agents socials, com ara l’organització de jornades de sensibilització i compromís amb la salut laboral, l’assessorament en la gestió preventiva tant a empresaris com a treballadors, o també la promoció de la investigació en l’àmbit de la prevenció i la salut laboral.

La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, mitjançant la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, exerceix les funcions relatives a la vigilància de la salut, la seguretat i la higiene dels treballadors, com també la prevenció i la investigació dels riscs laborals,  d’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té com a objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. L’article 15 del Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d’ajuts, que ha de ser aprovada per l’òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

L’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. En aquest sentit, l’article 1 d’aquesta Ordre disposa que un dels objectius de les subvencions és l’execució de projectes i programes d’investigació i actuació en salut laboral i la contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals.

D’acord amb l’article 14.2 del Text refós de la Llei de subvencions, el procediment per concedir les subvencions s’ha d’iniciar sempre d’ofici mitjançant una convocatòria quan la selecció dels possibles beneficiaris s’hagi de fer en règim de concurrència. L’article 15 del mateix Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d’ajuts.

D’altra banda, l’article 3 de l’Ordre de bases abans esmentada estableix que les convocatòries corresponents s’han d’aprovar mitjançant una resolució de la consellera o del conseller competent en matèria de treball i formació, i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta subvenció s’ha inclòs en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer).

Per tot això, d’acord amb els preceptes indicats i amb l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la Convocatòria per concedir ajuts públics per a projectes i programes d’investigació i actuació en salut laboral, i la contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals corresponent a l’exercici pressupostari de l’any 2017.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver estat publicada, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 2 de juny de 2017

El conseller,

Iago Negueruela Vázquez

   

 

ANNEX 1

Convocatòria


Primer

Objecte

Aquesta Resolució té per objecte aprovar la Convocatòria per a la concessió dels ajuts següents:

1. La realització de programes, projectes i actuacions en salut laboral següents:

  • Actuacions relatives a la implantació de sistemes de gestió en les pimes i la integració de la prevenció en l’activitat de les empreses, i estudi i anàlisi de les necessitats preventives en sectors específics de les petites i mitjanes empreses, a les illes d’Eivissa i Formentera.
  • Actuacions de foment, suport tècnic i informació i divulgació de la prevenció en les petites i mitjanes empreses de Menorca.
  • Actuacions destinades a la verificació de l’existència de plans de seguretat i salut laboral a les obres de construcció, i control de la posada en pràctica de les mesures preventives que s’hi preveuen.
  • Projectes relatius a l’elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la presència de substàncies o productes químics i agents biològics, per als treballadors en el sector de l’hoteleria de les Illes Balears.
  • Projectes relatius a l’elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la investigació d’accidents de treball i a la implantació de mesures destinades a prevenir-los.
  • Projectes relatius a l’avaluació de les condicions de treball del personal de neteja de centres sanitaris.
  • Campanya de difusió i actualització de conceptes relatius a la prevenció de riscs laborals a través de butlletins digitals i pàgines web.

2. La contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals.

Segon

Bases reguladores

Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d’aquesta Resolució es regeixen per l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).

Tercer

Despeses subvencionables

1. Les despeses han d’estar vinculades fefaentment als projectes, tenint en compte l’article 31 de la Llei general de subvencions, segons el qual la despesa elegible ha de ser real, econòmica i necessària per al projecte.

2. En els projectes i programes d’investigació i actuació en matèria de salut laboral s’ha de finançar l’import total de les despeses efectuades pels conceptes següents:

a) Despeses de personal, quan la realització del projecte, el programa o l’acció impliqui contractar treballadors per compte d’altri.

b) Despeses directes de l’activitat: material didàctic, material fungible, despeses de viatge i publicitat. Sobre aquest últim concepte, únicament es podrà imputar un màxim del 5 % del cost total de l’acció.

Les dietes es poden imputar al projecte sempre que tinguin relació amb el projecte, sense superar la quantia màxima que preveu l’article 9 del Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, en funció del tipus de desplaçament i amb independència de l’horari del desplaçament.

La indemnització per la utilització de vehicle serà la que s’estableix per quilòmetre recorregut en l’annex 5 del Decret 16/2016, abans esmentat, segons que es tracti de vehicles automòbils o de motocicletes. No es rebrà cap indemnització per la part del recorregut que excedeixi el nombre de quilòmetres corresponents a l’itinerari més adequat per a la realització del servei.

Amb relació a les actuacions destinades a la verificació de l’existència de plans de seguretat i salut laboral en les obres de construcció, per tenir dret a les dietes previstes en aquest punt serà necessari fer un mínim de cinc visites diàries. En cas contrari només es tindrà en consideració la despesa de locomoció.

c) Despeses indirectes de l’activitat: coordinació i administració; seguretat, neteja, lloguer o amortització de locals; manteniment o amortització d’equips; telèfon, aigua, electricitat i similars. L’import total de les despeses indirectes no pot superar el 20 % del total del projecte i se n’han d’establir els criteris d’imputació.

3. En l’elaboració de manuals, guies i estudis en prevenció de riscs laborals s’ha de finançar l’import total de les despeses necessàries per a fer-los. S’entén com a despeses necessàries les retribucions de les persones que l’elaboren, en cas de personal propi de l’entitat, en la proporció de temps que hi hagin dedicat i que sigui acreditat, així com el cost d’impressió, distribució i publicitat. S’admeten un màxim del 10 % en concepte de costs indirectes (direcció, coordinació i administració, seguretat, neteja, amortització de locals i equips, manteniment d’equips, lloguer de local, subministrament, aigua i electricitat). S’han d’establir els criteris d’imputació al projecte.

4. Les entitats beneficiàries poden subcontractar parcialment, per una sola vegada i en els termes que estableixen l’article 29 de la Llei 38/2003, general de subvencions i l’article 38 del Decret legislatiu 2/2005, del text refós de la Llei de subvencions, la realització del projecte o programa subvencionat. Es pot subcontractar l’execució del projecte o actuació fins a un percentatge del 50 %.

En el cas que l’entitat beneficiària tingui la consideració d’organització empresarial més representativa i aquesta manqui d’estructura organitzativa, podran executar l’activitat objecte de subvenció les diferents federacions que la integren, sempre que això es faci constar en la documentació justificativa.

5. Pel que fa a les despeses d’amortització, el percentatge d’amortització admissible és el que s’estableix en les taules d’amortització fiscalment aprovades que consten com a annex al Reial decret 1777/2004, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de l’impost sobre societats. S’han d’establir els criteris d’imputació al projecte.

6. Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l’activitat duita a terme en relació amb els programes, els projectes i les actuacions en salut laboral han de tenir una data compresa i han d’estar efectivament abonades dins del període que va de l’1 de novembre de 2016 al 30 de juny de 2017. Respecte a la contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals, la despesa s’ha de considerar acreditada una vegada que l’entitat beneficiària hagi presentat el contracte de treball signat amb el treballador o treballadora o el contracte objecte de novació o de transformació, en els termes previstos en el punt dissetè d’aquesta Convocatòria.

7. Totes les despeses s’han d’aportar degudament desglossades pel temps dedicat a l’activitat que s’imputa.

Quart

Partida pressupostària

1. El crèdit total assignat als ajuts que estableix aquesta Convocatòria és de dos-cents mil euros (200.000 €), amb càrrec a la partida pressupostària 19601 324A01 48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.

2. La concessió dels ajuts prevists en aquesta Convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.

Cinquè

Entitats beneficiàries

1. Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que es preveuen en aquesta Convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtingut, en l’últim procés electoral anterior a dia 31 de desembre del 2016:

- Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d’empresa, o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l’1 % del total de representants escollits a l’àmbit territorial de les Illes Balears a dia de 31 de desembre de 2016.

- Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

d) Les entitats en què participen conjuntament les organitzacions sindicals i empresarials esmentades en les lletres a) i b), per si mateixes o en col·laboració amb institucions o associacions sense ànim de lucre que desenvolupen accions o programes de salut laboral a l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).

Sisè

Quantia de les ajudes

1. Les entitats beneficiàries que contractin per temps indefinit i a jornada completa personal tècnic en prevenció de riscs laborals tenen dret a una subvenció de cinc mil euros (5.000 €) per cada contracte de treball signat.

2. En el cas que la contractació indefinida es realitzi en la modalitat fixa discontínua la quantia de la subvenció s’haurà de calcular proporcionalment en relació amb el període d’activitat laboral d’acord amb la fórmula següent:

T*0,50 + (T*0,50 * n)

                    12

3. En supòsits de contractacions a temps parcial, l’import total de la subvenció s’ha de calcular proporcionalment a la jornada pactada.

4. Així mateix també són subvencionables les transformacions de contractes temporals a indefinits o fix discontinu i les novacions de jornada parcial a jornada completa, així com l’augment del període d’activitat i l’augment de la jornada parcial dels contractes fixos discontinus en els mateixos termes exposats en els punts 1 i 2 anteriors.

5. Pel que fa als programes, els projectes i les actuacions en salut laboral prevists en l’apartat 1 del punt primer d’aquesta Convocatòria, la quantia de la subvenció no pot superar en cap cas els vint mil euros (20.000 €).

 

Setè

Requisits de la contractació

Els contractes subjectes a aquesta Convocatòria han d’ajustar-se als requisits següents:

  1. Han de concertar-se amb tècnics de nivell superior o mitjà en prevenció de riscs laborals.
  2. Perquè un contracte fix discontinu es pugui subvencionar el període d’activitat ha de ser de 6 mesos com a mínim.
  3. En el supòsit que el contracte se subscrigui a temps parcial, per accedir als incentius la jornada laboral contractada ha de ser almenys del 50 % de la jornada completa d’un treballador o treballadora comparable en els termes de l’article 12.1 del Text refós de la Llei l’Estatut dels treballadors.

Vuitè

Àmbit temporal i territorial d’aplicació

1. Des del dia 1 de novembre de 2016 fins al dia 30 de juny de 2017, per efectuar les accions que comportin una despesa elegible en els termes dels apartats tercer i sisè d’aquesta Convocatòria i sempre que es pugui constatar documentalment que els productes i els serveis s’han lliurat realment i que el beneficiari ha complert les normes i les polítiques sobre elegibilitat.

2. Les persones beneficiàries de les accions subvencionades han d’exercir l’activitat a l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Novè

Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds comprèn des de l’endemà de la publicació d’aquesta Convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins a l’1 de juliol de 2017.

2. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d’acord amb el model que figura publicat en el web de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (pàgina de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral), a l’adreça d’Internet (http://dgtreslab.caib.es) i les han d’adreçar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

3. El model oficial de sol·licitud i tots els annexos que s’esmenten en aquestes bases estan a disposició de les entitats interessades en el web de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (pàgina de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral), a l’adreça d’Internet (http://dgtreslab.caib.es).

4. Les sol·licituds de subvenció s’han de presentar a qualsevol de les seus de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral o a qualsevol dels llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Si la sol·licitud es tramet per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert a fi que l’exemplar destinat a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral es dati i se segelli abans que se certifiqui, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació aquella en què hagi entrat en el registre de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

6. Quan la persona sol·licitant inclogui el número de fax en la sol·licitud, s’ha d’entendre que l’aporta perquè se li notifiquin per aquest mitjà els actes de tràmit, la qual cosa es pot fer a l’efecte que regula l’article 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeixen l’Ordre de bases reguladores i aquesta Convocatòria, s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desè

Documentació

1. La sol·licitud ha d’anar acompanyada amb la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del CIF de l’entitat sol·licitant.

b) Fotocòpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l’entitat sol·licitant.

c) Document constitutiu de l’entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com l’acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud.

d) Fotocòpia compulsada del DNI de la persona contractada o titular del contracte objecte de novació, així com indicació de la modalitat contractual realitzada, la jornada i el període d’activitat, si escau.

e) Original o fotocòpia compulsada del títol acadèmic que acrediti la formació en prevenció de riscs laborals del treballador o treballadora.

f) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d’estar al corrent del pagament de les obligacions amb aquest organisme.

g) Certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària acreditatiu d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries. De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat (BOE núm. 277, de 18 de desembre), la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que l’entitat interessada s’hi manifesti expressament en contra; en aquest cas, ha d’aportar la documentació esmentada. En relació amb les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, s’ha d’actuar de la mateixa manera.

h) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, una llista de les entitats a què s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.

i) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent.

j) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l’article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

k) Certificat o acreditació de l’existència de compte bancari, la persona titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l’Administració.

l) Memòria tècnica i econòmica explicativa del projecte o l’acció que s’ha de dur a terme amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos i les despeses previstos, els antecedents, la descripció de la inversió, i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la així com els criteris d’imputació de les despeses indirectes. És obligatòria la participació de professionals titulats en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin.

2. El personal encarregat d’ordenar i instruir les sol·licituds presentades ha de comprovar d’ofici el compliment dels requisits que exigeix l’apartat cinquè d’aquesta Convocatòria. A aquest efecte, ha de demanar els certificats que corresponguin als registres competents.

Onzè

Òrgan competent per instruir el procediment

L’òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, que ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals ha de formular la proposta de resolució.

Dotzè

Comissió Avaluadora

1. D’acord amb l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 6.3 de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig del 2005, s’ha de constituir una comissió avaluadora integrada pels membres que s’indiquen a continuació:

- Presidència: la cap de departament de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

- Secretaria: el cap del Servei Administratiu. Suplents: un tècnic o una tècnica de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut laboral.

- Vocalies: 3 funcionaris designats per la directora general de Treball, Economia Social i Salut laboral.

2. La Comissió Avaluadora s’ha de reunir per examinar totes les sol·licituds presentades i ha d’emetre un informe que serveixi de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.

3. Sempre que es tracti d’activitats que hagi de desenvolupar l’entitat sol·licitant, per assegurar l’eficàcia dels fons concedits, la Comissió Avaluadora pot sotmetre a la consideració de l’òrgan instructor que la subvenció es limiti a alguna part separable del programa o projecte, de manera que aquesta part sigui la que es valori i la que s’hagi de justificar, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció.

Tretzè

Criteris de concessió i de valoració

1. La concessió dels ajuts que estableix aquesta Convocatòria s’ha de regir i de resoldre segons els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

2. En el cas de programes, projectes i actuacions en salut laboral els criteris de valoració són els que es detallen a continuació:

a) Atenció dels projectes presentats en relació a activitats de més risc o sinistralitat laboral: 1 punt per cada activitat fins a un màxim de 4 punts.

b) Representativitat de les organitzacions en els sectors o en les àrees geogràfiques en què es pretén actuar: en el cas que l’entitat beneficiària tingui la condició de més representativa en el seu sector o àrea geogràfica d’activitat s’han de concedir 4 punts.

c) Actuacions adreçades a persones joves o relacionades amb sectors estratègics o emergents, o amb sectors en dificultats estructurals, segons la llista de l’annex 3: 1 punt per cada sector fins a un màxim de 4 punts.

d) Experiència de l’entitat sol·licitant amb la Conselleria de Treball i Formació en convocatòries d’anys anteriors en matèria de prevenció de riscs laborals, amb acompliment satisfactori: 1 punt per cada convocatòria fins a un màxim de 4 punts.

e) Existència de mesures que promoguin la igualtat de gènere, la protecció i millora del medi ambient, el foment de les noves tecnologies de la informació o accions innovadores: 1 punt per mesura aplicada fins a un màxim de 4 punts.

f) Realització dels projectes o accions diversificats per illes: 1 punt per cada illa en la qual es facin les accions fins a un màxim de 4 punts.

3. S’han d’excloure les sol·licituds que no s’adeqüin a la normativa de prevenció de riscs laborals inclosa en la Llei de prevenció de riscs laborals i en el Reglament dels serveis de prevenció (annexos III, IV, V i VI).

4. No són subvencionables les accions que no figurin expressament en el punt 1 de l’annex 1 de la Resolució de convocatòria.

5. En el cas de contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals, la Comissió Avaluadora s’ha d’assegurar que la contractació, la transformació o la novació contractual compleixen els requisits establerts en aquesta Convocatòria.

Catorzè

Procediment

1. D’acord amb l’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de Treball i Formació, la selecció dels beneficiaris s’ha de fer mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Avaluadora ha d’examinar les sol·licituds dels ajuts que estableix aquesta Convocatòria i n’ha d’emetre un informe amb la prelació de beneficiaris corresponent d’acord amb els criteris de valoració, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària. En cap cas l’import de l’ajuda pot superar el cost de l’activitat que el beneficiari ha de realitzar ni les quanties previstes en l’apartat sisè de la Convocatòria. En el cas de programes, projectes i actuacions en salut laboral la puntuació mínima exigida per poder optar a una subvenció és de 10 punts.

2. Una vegada emès l’informe de la Comissió Avaluadora sobre les sol·licituds presentades, s’ha d’obrir el tràmit d’audiència. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que les formulades per les persones interessades. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe previ de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària, en el tràmit d’audiència previ a la proposta de resolució, pot modificar la sol·licitud inicial per tal d’ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament mitjançant la realització de menys elements (que siguin de naturalesa essencialment divisible, sempre que no es desvirtuï la viabilitat del projecte) o mitjançant elements de la mateixa naturalesa però de menor preu. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris establerts amb relació a les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud, una vegada que l’òrgan competent hagi emès l’informe, s’ha de trametre a l’òrgan competent perquè dicti la resolució, amb la proposta prèvia de resolució.

3. Acabat el tràmit d’audiència, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució. Una vegada notificada o publicada la proposta, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor que l’accepten o que hi renuncien. En tot cas, es considera que l’entitat beneficiària ha acceptat la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de vuit dies comptadors a partir de la data en què hagi rebut la notificació.

Quinzè

Resolució

1. L’òrgan competent per resoldre el procediment és la persona titular de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, d’acord amb la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 105, de 14 de juliol de 2015).

2. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de sis mesos des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds. Aquesta resolució s’ha de notificar individualment a cada entitat interessada.

3. El venciment del termini màxim sense haver notificat la resolució legitima els interessats a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

4. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i 41  de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Setzè

Pagament

La forma de pagament és la següent:

L’import de la subvenció concedida s’ha d’abonar en finalitzar cada acció executada. A aquest efecte, l’entitat beneficiària de la subvenció ha de presentar el compte justificatiu que n’acrediti l’execució, acompanyat d’una memòria explicativa de les actuacions realitzades, i ha de presentar les nòmines signades i les factures, juntament amb una relació d’aquests justificants així com de l’import imputat i els criteris d’imputació i els documents justificatius dels pagaments efectuats.

En el cas que l’acció subvencionada sigui la contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals, l’import de la subvenció concedida s’haurà d’abonar una vegada justificada la contractació, en els termes que estableix el punt dissetè d’aquesta Convocatòria.

Dissetè

Justificació

1. Dia 1 d’octubre de 2017 és la data límit per presentar el compte justificatiu a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral. No obstant això, si en la data indicada no s’ha resolt l’expedient o no s’ha notificat la resolució, el termini màxim de justificació s’haurà d’establir en aquesta, sense que pugui excedir de la data límit per fer les propostes de pagament que estableixi la corresponent ordre de tancament de l’exercici. 

2. A l’efecte de justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts, els beneficiaris han d’aportar la documentació següent:

a) Un certificat signat per la persona que representi legalment l’entitat acreditatiu de la realització efectiva de l’activitat d’acord amb la sol·licitud d’ajuts i l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de l’ajut.

b) Criteris d’imputació de les despeses.

c) Una memòria tècnica i econòmica signada pel representant legal, amb una descripció de les despeses i dels ingressos desglossada, d’acord amb el model establert en l’annex 2 d’aquesta Convocatòria. La memòria també ha d’incloure una descripció de les actuacions que indiqui el lloc i les dates de realització, les hores de durada i, si escau, el nombre i la identificació de les persones assistents.

d) Llista dels justificants imputats d’acord amb el model que figura en l’annex 2 d’aquesta Convocatòria, en format paper i electrònic.

e) En el cas de contractació de personal tècnic en prevenció de riscs laborals o de novacions o transformacions contractuals, s’haurà de presentar la documentació justificativa següent:

- Original o còpia acarada del contracte de treball signat amb el treballador o treballadora en model oficial o del contracte objecte de novació o de transformació.

f) La justificació de les despeses generades per l’activitat:

1r. Despeses de personal. Quan la realització de l’activitat  impliqui la contractació de treballadors per compte d’altri cal aportar:

- Nòmines i justificants de pagament efectiu.

- Fotocòpia dels butlletins de cotització (TC 1 i TC 2) en els quals consten els treballadors contractats i les quantitats ingressades a la seguretat social i el seu pagament o altres documents comptables de valor probatori equivalent.

Quan realitzi el projecte, el programa o l’acció personal externs, s’han de presentar factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

2n. Despeses directes d’activitat: cal aportar l’original i una còpia per compulsar de factures, o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

3r. Despeses indirectes de l’activitat: cal aportar l’original i una còpia per compulsar de factures, o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

4t. Despeses d’elaboració de guies i estudis: cal aportar l’original i una còpia per compulsar de factures, o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

g) En cas de despeses per la prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l’entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el prestin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L’elecció de les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si s’escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer d’acord amb criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (article 40.3 del Decret llei 2/2005).

h) En el cas de les visites derivades de les actuacions destinades a la verificació de l’existència de plans de seguretat i salut laboral en les obres de construcció, aquestes s’entenen justificades amb el corresponent document acreditatiu de la realització efectiva de la visita signat pels tècnics corresponents i pel representant o treballador de l’entitat visitada.

i) En el supòsit d’organitzacions empresarials més representatives que manquin d’estructures organitzatives pròpies i usin les de les federacions que les integren, podran justificar la despesa per mitjà de factures, d’altres documents de valor probatori equivalent i de justificants de pagament expedits a nom de les federacions que en formen part.

3. D’acord amb l’article 39.2 del Text refós de la Llei de subvencions, no s’ha d’entendre completament justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.

4. L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si pertoca, l’interès de demora, en els casos que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

Divuitè

Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries de les subvencions d’aquesta Convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, en cas que de la subvenció es derivi la realització de material d’interès per al desenvolupament de les funcions pròpies de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral (edició de manuals, guies, estudis, etc.), ha de posar a disposició de la Conselleria el contingut d’aquests i, si s’escau, lliurar-li els exemplars que de mutu acord es consideri adient.

2. En els supòsits de contractes indefinits, s’ha de mantenir el personal contractat pel qual s’ha concedit l’ajut durant un període mínim d’un any comptador des de la contractació i per la jornada contractada i en les mateixes condicions previstes en el moment de concessió de la subvenció. En els casos de contractes fixos discontinus, com a mínim s’ha de mantenir el període d’activitat inicialment previst pel qual s’ha concedit la subvenció durant almenys dos anys consecutius.

3. En tot cas, si s’extingeix la relació laboral amb la treballadora o el treballador, amb inclusió de les baixes voluntàries d’aquests, el lloc de treball s’ha de cobrir amb una altra persona que reuneixi els requisits exigits en la Convocatòria, pel període que falti fins a completar el període d’un any si el contracte era indefinit o durant dos anys consecutius pel període d’activitat inicialment previst si el contracte és fix discontinu. La substitució s’ha d’efectuar en el termini màxim d’un mes i s’ha de comunicar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral en el termini d’un mes comptador des de la contractació de la persona substituta. La nova contractació no donarà dret a un nou incentiu a la contractació.

4. L’incompliment d’aquestes obligacions comporta l’inici del procediment de reintegrament de la subvenció.

 

Dinovè

Control i seguiment

1. La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot efectuar periòdicament controls de seguiment a les entitats beneficiàries dels ajuts i subvencions atorgats de conformitat amb aquesta Convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les entitats beneficiaries han de facilitar, en qualsevol moment i en el termini que es disposi, la documentació que se’ls requereixi.

2. Igualment, les entitats beneficiàries s’han de sotmetre a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.

3. A l’efecte de control, les entitats beneficiàries han de comunicar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral les dates de realització d’aquelles actuacions que requereixin una visita in situ.

Vintè

Concurrència i compatibilitat de subvencions

Les ajudes previstes en aquesta Convocatòria són incompatibles amb qualssevol subvencions, ajuts, ingressos o recursos destinats a finançar les mateixes accions, especialment amb les ajudes i subvencions concedides per la Fundació Prevenció de Riscs Laborals.

Vint-i-unè

Interpretació i execució

La persona titular de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta Convocatòria.

 

ANNEX 2
Compte justificatiu

Número d’expedient:

 

Exercici pressupostari:

 

Partida pressupostària:

 

 

 

Beneficiari/ària:

 

NIF:

 

Concepte:

 

 

 

Número de BOIB i data de la Convocatòria:

 

Data de concessió:

 

Data d’execució:

 

Data de justificació:

 

El/la beneficiari/ària identificat més amunt declara que:

  • Aquest compte justificatiu abasta la realització completa de l’activitat subvencionada i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.

  • Totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes.

  • Els justificants originals de despeses i ingressos, cobraments i pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota responsabilitat seva.

  • Els justificants esmentats estan a la disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració.

  • Es compromet a prestar tota la seva col·laboració en les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessàries per tal de comprovar la veracitat o correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

 

Data:

 

 

Signat:

MEMÒRIA D’ACTIVITATS I CRITERIS

Número d’expedient:

 

Exercici pressupostari:

 

Beneficiari/ària:

 

NIF:

 

Concepte:

 

 

Descripció del projecte i de la seva execució:

 

 

 

 

 

 

 

ADQUISICIÓ D’IMMOBLES (1)

Identificació de l’immoble:

 

Nom/raó social del taxador:

 

Número d’informe de taxació:

 

Data d’emissió de la taxació:

 

Valor de la taxació:

 

OBRES, SUBMINISTRAMENTS O SERVEIS (2)

Identificació de la prestació:

 

Pressuposts sol·licitats:

Empresa:

Oferta econòmica:

Altres aspectes rellevants de l’oferta:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oferta seleccionada i motivació:

 

 

Descripció dels criteris d’imputació:

 

 

 

 

 

El/la  beneficiari/ària

 

Notes:

Data:

 

 

 

(signatura)

 

1. S’ha d’emplenar amb independència de la quantia de l’adquisició.

2. S’ha d’emplenar per a obres amb un cost d’execució superior a 30.000 euros, o subministraments i prestacions de serveis superiors a 12.000 euros.

RELACIÓ DE JUSTIFICANTS IMPUTATS

NOTA: les zones ombrejades han de ser emplenades per l’Administració

Número d’expedient:

 

 

Beneficiari/ària:

 

Exercici pressupostari:

 

 

NIF:

 

Partida pressupostària:

 

 

Concepte:

 

Import del projecte aprovat:

(A)

 

Data de concessió:

 

Percentatge de l’ajut concedit:

(B)

 

Data d’execució:

 

Import de l’ajut concedit:

(C)

 

Data de justificació:

 

Import d’altres ajuts:

 

 

 

 

PRESSUPOST

IDENTIFICACIÓ DE JUSTIFICANTS

COSTS JUSTIFICATS

COST ELEGIBLE

Capítol:

Import:

Núm.:

Núm.  factura:

Data:

Proveïdor:

Concepte:

Import:

Data pagament:

%  imputació:

Import:

Cost elegible:

Observacions:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total:

(A)

 

 

 

 

Total:

 

 

Total:

(D)

(E)

 

PAGAMENTS BESTRETS/PARCIALS

 

Import justificat:

(D)

Document comptable:

Import:

 

Import elegible:

(E)

 

 

 

Import de l’ajut justificat:

(F) = (E) x (B)

 

 

 

Import pagat:

(G)

Total:

(G)

 

Import pendent de pagament:

(H) = (F) – (G)

 

Observacions:

 

El/La beneficiari/ària

 

Servei tècnic gestor de l’ajut

 

Òrgan competent

Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l’ajut indicat més amunt, els justificants del qual s’adjunten annexos a aquesta relació.

Data:

 

Signat:

 

Emet informe favorable sobre aquest compte justificatiu i propòs l’inici dels expedients per al pagament de l’ajut indicat més amunt per un import de (H) ………………………… euros.

Data:

 

El/La cap de servei…………

Signat:

 

Resolc aprovar aquest compte justificatiu, reconec aquesta obligació i propòs el pagament de l’ajut indicat més amunt per un import de (H)………………............euros.

Data:

 

Signat:

(A) S’hi ha de consignar l’import del projecte presentat que ha acceptat l’Administració. Aquest import ha de coincidir amb el reflectit en la resolució de concessió de l’ajut.

(B) S’hi ha de consignar el percentatge d’ajut, d’acord amb la resolució de concessió de l’ajut.

(C) L’import de l’ajut concedit és el resultat d’aplicar el percentatge d’ajut (B) a l’import del projecte aprovat (A). Aquest import ha de coincidir amb el reflectit en la resolució de concessió de l’ajut.

(D) És el resultat d’aplicar a l’import dels justificants el percentatge d’imputació.

(E) L’import elegible serà determinat pel servei tècnic gestor de l’ajut, després de l’anàlisi dels justificants de despesa i de pagament presentats pel beneficiari en el compte justificatiu.

(F) L’import de l’ajut justificat és el resultat d’aplicar el percentatge d’ajut (B) al cost elegible (I). Aquest és l’import màxim d’ajut que s’ha de pagar i, per tant, de l’obligació reconeguda.

(G) S’hi ha de consignar l’import total dels pagaments anticipats o parcials efectuats pel centre gestor durant l’execució del projecte subvencionat.

(H) És la diferència entre l’import de l’ajut justificat (F) i l’import ja pagat (G). Aquest import es correspon amb la quantitat per la qual es proposa el pagament. En el cas que la quantitat ja pagada sigui superior a l’import de l’ajut justificat no es proposarà el pagament de l’ajut, sinó el reintegrament dels pagaments efectuats a l’excés, com també dels corresponents interessos de demora.

 

ANNEX 3

I. SECTORS ESTRATÈGICS I EMERGENTS

Es consideren empreses que pertanyen a sectors estratègics i emergents les que exerceixen activitats enquadrades en algun o alguns dels epígrafs següents de la Classificació nacional d’activitats econòmiques (CNAE 2009):

2611               Fabricació de components electrònics

2612               Fabricació de circuits impresos acoblats

2620               Fabricació d’ordinadors i equips perifèrics

2630               Fabricació d’equips de telecomunicacions

2640               Fabricació de productes electrònics de consum

2651               Fabricació d’instruments i aparells d’amidament, verificació i navegació

2660               Fabricació d’equips de radiació, electromèdics i electroterapèutics

2670               Fabricació d’instruments d’òptica i equip fotogràfic

2680               Fabricació de suports magnètics i òptics

3011               Construcció de vaixells i estructures flotants

3012               Construcció d’embarcacions d’esplai i esport

3030               Construcció aeronàutica i espacial i la maquinària

3315               Reparació i manteniment naval

3316               Reparació i manteniment aeronàutic i espacial

3811               Recollida de residus no perillosos

3812               Recollida de residus perillosos

3821               Tractament i eliminació de residus no perillosos

3822               Tractament i eliminació de residus perillosos

3831               Separació i classificació de materials

3832               Valoració de materials ja classificats

3900               Activitats de descontaminació i altres serveis de gestió de residus

4121               Construcció d’edificis residencials

4122               Construcció d’edificis no residencials

5510               Hotels i allotjaments similars

5520               Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada

5530               Càmpings i aparcaments per a caravanes

5590               Altres allotjaments

5912               Activitats de postproducció cinematogràfica, de vídeo i de programes de televisió

5915               Activitats de producció cinematogràfica i de vídeo

5916               Activitats de produccions de programes de televisió

5920               Activitats de gravació de so i edició musical

6201               Activitats de programació informàtica

6202               Activitats de consultoria informàtica

6203               Gestió de recursos informàtics

6209               Altres serveis relacionats amb les tecnologies de la informació i la informàtica

6311               Processament de dades, hostatge i activitats relacionades

6312               Portals web

7211               Investigació i desenvolupament experimental en biotecnologia

7219                Altra investigació i desenvolupament experimental en ciències naturals i tècniques

7220                Investigació i desenvolupament experimental en ciències socials i humanitats

7500               Activitats veterinàries

7734               Lloguer de mitjans de navegació

7735               Lloguer de mitjans de transport aeri

8710               Assistència en establiments residencials amb atenció sanitària

8720               Assistència en establiments residencials per a persones amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental y drogodependència

8731               Assistència en establiments residencials per a persones grans

8732               Assistència en establiments residencials per a persones amb discapacitat física

8790               Altres activitats d’assistència en establiments residencials

8811               Activitats de serveis socials sense allotjament per a persones grans

8812               Activitats de serveis socials sense allotjament per a persones amb discapacitat

8891               Activitats d’atenció diürna d’infants

8899               Altres activitats de serveis socials sense allotjament no classificades en altres apartats

II. SECTORS INDUSTRIALS AMB DIFICULTATS ESTRUCTURALS

 Els sectors industrials tradicionals amb dificultats estructurals són els següents (CNAE 2009):

1511              Preparació, adob i acabament del cuiro; preparació i tenyiment de pells

1512               Fabricació d’articles de marroquineria, viatge i de guarnicioneria i talabarderia

1520               Fabricació de calçat

3101               Fabricació de mobles d’oficina i d’establiments comercials

3102               Fabricació de mobles de cuina

3109               Fabricació d’altres mobles

3213               Fabricació d’articles de bijuteria i articles similars