Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA NATURA (IBANAT)

Núm. 4976
Resolució del director gerent de l’Institut Balear de la Natura per la qual s’aproven la convocatòria i les bases per un concurs per formar part d’una borsa de treball de facultatiu superior d’espais naturals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l’accés a l’ocupació publica, recollits a l’article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30  d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, es convoca un procés per a la creació d’una borsa de treball del grup A, categoria facultatiu superior i lloc de treball facultatiu superior d’espais naturals, que consta a la relació de llocs de feina de l’Institut Balear de Natura (en endavant IBANAT). 

A l’article 18.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es disposa que la selecció del personal laboral s’han de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

A l’article 21.1 del Conveni Col·lectiu d’IBANAT, aprovat en virtut de resolució del Conseller d’Economia i Competitivitat per a la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del mateix ( BOIB núm. 54 de 16 d’abril) s’estableix que la selecció de personal laboral de l’Institut s’ha de dur a terme segons ordre de prelació establerta al mateix, essent el primer les borses de treball.

Havent negociat amb la representació sindical el contingut de les bases de la present categoria, i una vegada que consta informe favorable de la direcció competent en matèria de funció pública pel que al compliment dels principis rectors en l’accés a l’ocupació pública.

En virtut de les funcions establertes a l’article 17 del decret 24/2013, de 24 de maig , d’aprovació dels Estatuts d’IBANAT,

Resolc

1. Aprovar la convocatòria d’un concurs per formar part d’una borsa de facultatiu superior d’espais naturals.

2. provar les bases que han de regir la convocatòria que s’adjunten a la present.

3. Designar la comissió tècnica de valoració, la qual està constituïda pel membres que s’indiquen a l’annex V de les bases.

4. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauló d’anuncis i a la pàgina web www.ibanat.caib.es.

Interposició de recurs

Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d’alçada davant el Consell d’Administració d’IBANAT en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat d’acord amb els articles 121 i 122 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 40 del decret 24/2013 de 24 de maig d’aprovació dels Estatuts d’IBANAT.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació de la desestimació, i contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta, d’acord amb els articles 8  i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. 

 

Palma, 27 d’abril de 2017.

El director gerent
Joan Ramon Villalonga

Bases específiques de la convocatòria per formar una borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional/lloc de treball de facultatiu superior d’espais naturals.

1. Normes generals.

1.1. Objecte i normes d’aplicació.

L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria d’una borsa de personal laboral no permanent en la categoria professional de facultatiu superior d’espais naturals a les Illes de Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Cabrera, adreçat a persones amb experiència professional i amb titulació, per formar la borsa d’aspirants per cobrir les necessitats de les diferents categories i llocs de treball de  l’Institut Balear de la Natura (en endavant IBANAT).

La selecció de les persones aspirants s’ha d’efectuar mitjançant convocatòria pública pel sistema de concurs, que ha de consistir en la valoració de mèrits que detalla l’annex I d’aquesta convocatòria.

La convocatòria s’ha de regir per aquestes bases, les quals s’ajusten als principis que informen la selecció de personal, establerts a l’article 55 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, a l’article 44 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma, a la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i  Finançament de 29 de febrer de 2016, per la qual es determina el requeriment d’autorització i d’informes previs per a la contractació de personal laboral fix i temporal dels ens que integren el sector públic autonòmic, així com a l’article 21 del  Conveni Col·lectiu de l’IBANAT (Resolució del Conseller d’Economia i Competitivitat per a la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del Conveni Col·lectiu de Institut Balear de la Natura (Exp. CC_TA_15/058, codi de conveni 07001922011997). BOIB núm. 54 de 16 d’abril de 2015).

1.2. Contractacions de personal derivades de la borsa.

La finalitat de crear la borsa és poder formalitzar amb les persones que la integrin contractes amb qualsevol modalitat de durada determinada prevista i amb subjecció a la legislació laboral vigent.

Formalitzat el contracte, s’hauran de respectar les limitacions establertes en l’article 15 i en la disposició addicional 15ena de l’Estatut dels Treballadors, pel que fa a la durada màxima i a l’encadenament de contractes.

1.3. Reserva per a persones amb discapacitat.

D’acord amb el que disposa el darrer paràgraf de l’article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, en les ofertes d’ocupació pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es reserva una quota mínima del 7% de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, sense perjudici que s’hagi d’acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional/ lloc de treball corresponent.

A aquest efecte, s’han d’oferir les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze de la borsa, és a dir, els llocs número 21, 35, 49,63... i així successivament. No obstant això, s’han d’oferir també llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu.

En tot cas, l’oferiment està supeditat al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, s’ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació, de cada una de les zones on hi hagi persones aspirants que hagin acreditat aquesta condició. Tot això, amb independència del fet que també figurin en la llista general que s’hagi constituït per cada zona.

En qualsevol cas, les persones aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar el certificat d'aptitud emès per la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears, que acrediti la compatibilitat per a l’exercici de les funcions corresponents i en el qual es determini, si s’escau, les adaptacions que la persona aspirant necessita per al compliment del lloc de feina.

2. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Les persones interessades han de complir els requisits següents: 

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra que, de conformitat amb l'article 57 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP), es permeti l'accés a l'ocupació pública.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents a la categoria i lloc de treball a la qual s’aspiri.

d) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

e) Tenir carnet de conduir B.

f) Estar en possessió del títol acadèmic exigit o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger serà necessari aportar la corresponent documentació que acrediti la seva homologació del Ministeri  d’Educació, Cultura i Esport.

Si el títol procedeix d’un estat membre de la Unió Europea, s’ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i  desplegament.

El títol exigit per participar en la borsa convocada és un dels següents: llicenciat en geografia, ciències ambientals, geologia, biologia, ciències de la mar, enginyer agrònom o enginyer de forest.

g) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2, mitjançant un certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears, o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

Les persones interessades han de complir els requisits enumerats a l'apartat anterior en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, o han d'estar en condicions de complir-los, i han d’estar-ne en possessió durant tot el procés selectiu.

3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El model normalitzat de la sol·licitud i de la relació de documents acreditatius per prendre part en el procés selectiu s’ha d’ajustar a l'annex II d’aquestes bases, i es troba a disposició de les persones interessades a la pàgina web d’ibanat  www.ibanat.caib.es . Les sol·licituds s’han de dirigir a l’Institut Balear de la Natura ( IBANAT), Departament de Recursos Humans, s’han de presentar al Registre d’IBANAT  (Gremi Corredors núm. 10, 1er, del Polígon de Son Rossinyol, 07009, Palma de dilluns a divendres, de les 9.00 a les 14.00 hores), als registres IBANAT ( MENORCA/EIVISSA) o en alguna altra de les formes que s'estableixen a l’article  16 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Telèfon d'informació 971 177639.

El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament (Annex II), les persones aspirants han d’adjuntar:

a) Còpia compulsada del DNI o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat ( NIE, passaport o targeta de residència).

b) Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa (anvers i revers). El justificant de pagament dels drets d’expedició d’aquest només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició i, en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d’acreditar-lo en el termini d’esmenes de les deficiències en la sol·licitud que estableix la base 5, o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

c) Una declaració jurada de les persones aspirants que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de l'especialitat a què correspon la borsa específica a la qual opten (Annex III).

d) La declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial (Annex IV).

e) Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d'estar en possessió del nivell de coneixements de català exigit en la base 2.g) de la convocatòria.

Els coneixements de la llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

f) Les persones aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar fotocòpia compulsada de la resolució de reconeixement de grau, així com el certificat d'aptitud emès per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears, que acrediti la compatibilitat per a l’exercici de les funcions corresponents i en el qual es determini, si s’escau, les adaptacions que la persona aspirant necessita per al compliment de les funcions dels llocs de feina de facultatiu superior d’espais naturals

g) Còpia compulsada de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats seguint el mateix ordre d’exposició que consta en el model de relació de documents acreditatius. No es podrà valorar cap mèrit que no hagi estat acreditat mitjançant l’aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.

En el supòsit de persones aspirants que hagin prestat serveis a l’IBANAT, Espais de Natura Balear (ENB), Servicios Forestales Baleares SA (SEFOBASA) ó Instituto de Conservación de la Naturaleza (ICONA) per part d’IBANAT s’incorporarà d’ofici en l’expedient del concurs un extracte de mèrits que figuren en l’expedient personal de la persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

En les presents bases, quan es faci  referència a experiència professional o serveis prestats, qualsevol referència a IBANAT s’entendran incloses les altres entitats citades en el paràgraf anterior.

En qualsevol cas, les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una copia compulsada de la documentació que considerin adient per la seva constància en el procediment de concurs.

Als efectes de complir amb el que es disposa als articles 5 i 6 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als interessats que les dades contingudes a la sol·licitud seran objecte de tractament automatitzat pel Departament de Recursos Humans de l'IBANAT.

4. LLISTES DE PERSONES ADMESES I EXCLOSES

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i comprovada la documentació presentada per les persones interessades, relativa als requisits per participar en la convocatòria, s'ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes de l'exclusió, en el tauler d’anuncis de l’IBANAT i es podrà consultar a la pàgina web de l’IBANAT   www.ibanat.caib.es

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que consten a la llista de persones admeses.

Les persones aspirants excloses o admeses disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució en el tauler d'anuncis de l’IBANAT, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se les ha d'advertir que la sol·licitud es tindrà per no presentada si no es compleix el requeriment.

Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, s’ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Aquesta resolució s'ha de fer pública de la mateixa manera que la resolució provisional.

5. SISTEMA DE SELECCIÓ I BAREM DE MÈRITS

El sistema de selecció de les persones aspirants és el concurs. A aquest efecte es constituirà una comissió tècnica de valoració.

Els mèrits al·legats per les persones interessades s'han de valorar, sempre que s’hagin acreditat dins el termini de presentació de sol·licituds, d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex I.

Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d’acreditar mitjançant la presentació d’original o còpia compulsada de la documentació, i d'acord amb els criteris següents:

a) Justificant de l’experiència professional:

1. Dels serveis prestats a l’Administració: un certificat lliurat per l’Administració Pública corresponent.

2. En el cas d’haver prestat serveis a l’IBANAT, si la persona aspirant ho demana a la sol·licitud, el certificat de serveis prestats de l’expedient personal es tramitarà d’ofici.

3. En el cas d'haver prestat serveis en altres administracions, la persona aspirant ha de presentar el certificat de serveis prestats que ho justifiqui juntament amb la sol·licitud i la resta de documentació.

4. En qualsevol cas, sempre que juntament amb la sol·licitud s’hagi aportat el document acreditatiu d’haver sol·licitat el certificat de serveis prestats, s'han de valorar els certificats que hagin tingut entrada a IBANAT abans del dia de publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses.

5. Els treballs realitzats en el sector públic institucional o empreses privades s’han d’acreditar amb l’aportació, en el termini de presentació de sol·licituds, de l’informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i del contracte laboral o certificat d'empresa amb acreditació de la categoria i de les funcions realitzades, o de la sol·licitud d’aquesta documentació. En tot cas, s'ha de valorar aquest mèrit quan la documentació acreditativa hagi tingut entrada a IBANAT abans del dia de publicació de la llista definitiva d’ admesos i exclosos.

6.  En els casos que es presentin certificats on constin períodes solapats de serveis prestats, només s'han de computar els que resultin més favorables per a l'aspirant.

b) Titulació acadèmica oficial: una còpia compulsada del títol (anvers i revers).

Només s'han de valorar els títols diferents del que s'exigeix com a requisit per participar en la convocatòria.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor o màster oficial en què sí que es podrà valorar la llicenciatura o equivalent.

c) Formació no reglada: una còpia compulsada del certificat o diploma (anvers i revers).

La formació no reglada s'acredita mitjançant l'aportació dels certificats acreditatius dels cursos oficials realitzats, els quals han d’especificar el número d’hores de què consta el curs. Si no s’especifiquen les hores s’ha de comptabilitzar d’acord amb l’establert a l’annex I.

S’entén per certificat oficial els diplomes o certificats expedits per una entitat pública o organismes dependents, per organitzacions sindicals i empresarials o qualsevol entitat privada sempre que tinguin autorització expressa de l’organisme públic competent per a la realització de cursos i sempre que aquestes circumstàncies constin en el propi títol o diploma.

d) Coneixements de llengua catalana: Una fotocòpia compulsada d'un certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i en cap cas no es podrà valorar cap mèrit que no s'hagi al·legat i acreditat dins aquest termini.

6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

 L’òrgan encarregat de la selecció és la Comissió Tècnica de Valoració, la composició de la qual consta a l’annex V.

Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes a l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

A l’efecte de notificacions i tramitació de documentació, la Comissió Tècnica de Valoració té la seu a l’IBANAT (carrer del Gremi de Corredors núm. 10, 1er, del Polígon de Son Rossinyol, 07009, Palma).

D’acord amb el que disposa l’article 43.4 b) de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes als membres de l’òrgan de valoració hi haurà una representació equilibrada de dones i homes amb capacitació, competència i preparació adequades.

A la sessió de constitució, els membres de l’òrgan de valoració han de designar un/a secretari/a entre els vocals.

 Tots els membres han de ser funcionaris de carrera o laborals  fixos i posseir una titulació acadèmica de nivell igual o superior a l’exigida a les persones aspirants.

 Són funcions de la Comissió Tècnica de Valoració:

a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en les bases de la convocatòria.

b. Requerir, si escau, les persones aspirants per tal que esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, o bé, per tal que aclareixin algun dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat en termini i en la forma escaient.

c. Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates en el termini establert i en la forma escaient.

d. Elaborar una llista de totes les persones que formen part de la borsa, ordenades d’acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

e. Elaborar una llista específica de les persones aspirants amb discapacitat, per ordre de puntuació obtinguda.

f. Elevar la llista definitiva de persones valorades i ordenades d’acord amb la puntuació obtinguda a la gerència d’IBANAT, perquè dicti la resolució per la qual aprova la composició definitiva de la borsa i la llista específica de les persones que han acreditat una discapacitat igual o superior al 33 %.

La Comissió queda autoritzada per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir i adoptar els acords precisos per al bon funcionament de la convocatòria en tot el que no s’hagi previst en les presents bases.

De conformitat amb el que preveu l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a les reunions de la Comissió Tècnica de Valoració hi podrà assistir una persona designada pel Comitè d’empresa de l’IBANAT.

7. PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS

Conclosa la valoració dels mèrits, la Comissió Tècnica de Valoració ha de fer pública la llista provisional amb la puntuació obtinguda per les persones aspirants.

La puntuació final serà el resultat de sumar els totals corresponents a cada un dels blocs, que no podrà excedir en cap cas de 100 punts, de forma que no s'han de tenir en compte els punts que excedeixin d’aquesta puntuació.

L’ordre de prelació de les persones aspirants es determina per la puntuació total obtinguda en el procés selectiu. En cas d’empat té preferència la persona aspirant que tingui més puntuació en l’apartat d’experiència professional a l'IBANAT de la mateixa especialitat o categoria.

En cas de persistir l’empat una vegada aplicat el criteri anterior, s’aplicaran els criteris generals següents:

a. Acreditar més puntuació en l’apartat de formació directament relacionada amb les funcions.

b. Ser major de 45 anys.

c. Tenir més càrregues familiars.

d. Ser una dona víctima de violència de gènere.

e. No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball de la mateixa categoria

Si persisteix l’empat, es farà un sorteig.

 La llista provisional de puntuacions es publicarà en el tauler d’anuncis de l’IBANAT, la qual també es podrà consultar a la pàgina web de l’IBANAT www.ibanat.caib.es.

A la llista, ordenada de major a menor puntuació, hi ha de figurar el DNI, llinatges i nom de les persones aspirants, la puntuació obtinguda i el número d’ordre.

Les persones aspirants disposen d’un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la llista al tauler d’anuncis de l’IBANAT, per fer les al·legacions o reclamacions que estimin oportunes sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

8. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

El termini per a la resolució de la convocatòria és de dos mesos comptador   des   del   dia  en    què   finalitzi  el  termini  de  presentació   de

sol·licituds. L’empresa pot ampliar aquest termini fins a un mes més.

Un cop resoltes les reclamacions presentades a la llista provisional de puntuacions, la Comissió Tècnica de Valoració ha d’elaborar una llista de totes les persones aspirants que formen part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, la qual s’ha d’elevar al gerent de l'IBANAT  perquè dicti la resolució de creació de la borsa.

La resolució de creació de la borsa s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’IBANAT, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web www.ibanat.caib.es.

Amb la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del gerent de l'IBANAT de constitució de la borsa queden derogades les borses anteriors de la mateixa especialitat, les quals deixaran d'estar vigents.

 

9. CRIDA

Criteris generals.

1. Produïda una vacant i si és necessari proveir-la, s’ha d’oferir als aspirants que formen part de la borsa de treball seguint l’ordre de prelació establert a la seva formació, d’acord amb les bases de la present convocatòria, sempre que compleixin els requisits per ocupar el lloc de feina en la Relació de Llocs de feina.

2. Les citacions a les persones interessades es realitzaran preferentment de forma telefònica i es deixarà constància a l’expedient del dia i hora de les cridades telefòniques:

· S’haurà de trucar un mínim de tres vegades en un dia, i si no s’ha pogut localitzar l’aspirant, es remetrà un correu electrònic deixant un termini de 24 hores abans de passar al següent per ordre de prelació.

10. RENÚNCIA  A LA BORSA DE TREBALL I SITUACIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.

1.Si la persona interessada no en manifesta la conformitat amb la proposta rebuda en el termini d’un dia hàbil,  si la crida es fa en divendres, el següent dia hàbil serà dilluns, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Servei que gestiona la borsa, s’entén que hi renuncia, i se l’ha de posar en el darrer lloc de la borsa.

 A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita a tres ofertes de treball, se les ha d’excloure de la borsa, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat en el paràgraf anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

a) Patir malaltia o incapacitat temporal.

b) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, tot incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

c) Prestar serveis a l’IBANAT, a l’Administració de la CCAA de les Illes Balears o als ens del sector públic instrumental de la CCAA de les Illes Balears.

d) Estar exercint funcions sindicals en el moment de la crida.

En aquests casos les persones aspirants conservaran el seu lloc a la borsa. Això no obstant, qui al·legui alguna de les circumstàncies previstes en les lletres a, b i d no rebrà cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada. Correspon a la persona interessada comunicar a l’IBANAT, per qualsevol mitjà que permeti deixar-ne constància, la finalització de la concurrència de les causes esmentades.

Estan en situació de no disponibles aquelles persones integrants a la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal laboral en el mateix centre de treball i en el mateix lloc de feina.

Malgrat l’anterior, aquelles persones amb un contracte d’una modalitat que no fos vacant , es consideraran en situació de no disponible.

Estan en la situació de disponible els restants aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se’ls ha de comunicar l’oferta d’un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.

2. En acabar el contracte pel qual varen ser cridades, les persones aspirants s’han d’incorporar automàticament  en la borsa de la qual formen part, en el lloc que correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.

En qualsevol cas, s’han de respectar les limitacions, pel que fa a la durada dels contractes i pel que fa  a l’encadenament de contractes, establertes en l’article 15.5 de la disposició addicional 15a de l’Estatut dels treballadors.

La renúncia d’un contracte de treball, una vegada iniciada la relació laboral, motiva la inclusió de la persona aspirant en el darrer lloc de la borsa.

Les persones aspirants que hagin acreditat una discapacitat, a les quals se les hagi ofert un lloc de treball, i la seva discapacitat no sigui compatible amb les tasques del lloc, han de conservar la seva posició a la borsa, i s’ha d’oferir el lloc de treball a la persona següent.

11. MOTIUS D’EXCLUSIÓ

Són  motius d’exclusió de la borsa els següents:

a. No  haver superat el període de prova legal en contractes laborals en aquesta categoria en els darrers dos anys.

b. Haver estat sancionat o sancionada mitjançant expedient disciplinari per falta greu o molt greu. L’exclusió per aquest motiu és vigent durant un període de dos anys des de la imposició de la sanció per faltes greus i per faltes molt greus l’exclusió és definitiva; a no ser que s’hagin complerts els terminis per a la prescripció d’aquestes faltes.

c. Haver renunciat, de manera expressa o tàcita, a tres ofertes de treball sense que es produeixi cap de les circumstàncies justificatives  de les que preveu la base 10.

d. Rescissió del contracte de treball o del nomenament, per iniciativa de l’aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de feina dins el propi Institut o una altra administració.

e. Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.

f. La voluntat expressa  de la persona integrant de la borsa de ser exclosa.

g. Haver estat impossible  localitzar una persona integrant de la borsa  en 5 propostes de contractació. En aquest cas, la persona quedarà exclosa de la borsa de manera provisional i mentre no es posi en contacte amb l’IBANAT als efectes de facilitar un altre telèfon  o adreça de correu electrònic, en el benentès que és de responsabilitat exclusiva de les persones integrants de la borsa comunicar els canvis que es produeixin en relació amb les dades personals de contacte.

12. GESTIÓ DE LA BORSA

El departament de Recursos Humans ha de controlar i gestionar la borsa de persones aspirants per mitjans electrònics. Mentre resti vigent la borsa, les persones interessades la podran consultar mitjançant la web  www.ibanat.caib.es.

13. VIGÈNCIA DE LA BORSA

La borsa de personal laboral i interí té una vigència màxima de tres anys de que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop que hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar. Aquest fet s’ha d’anunciar  en la pàgina web de l’IBANAT.

 

ANNEXOS

I. BAREM DE MÈRITS.

II. MODEL SOL·LICITUD/ RELACIÓ DE DOCUMENTACIÓ.

III. DECLARACIÓ DE COMPATIBILITAT.

IV. DECLARACIÓ NO INHABILITACIÓ.

V. COMPOSICIÓ COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

ANNEX I
Barem de mèrits

1. Experiència professional

a. Serveis prestats a l’Ibanat, Sefobasa, Administració Autonòmica, altres administracions i/o ens del sector públic institucional a la mateixa categoria i lloc de treball al que es vol accedir o un altre lloc de treball equivalent: 0,60 punts per mes treballat.

b. Serveis prestats a l’Ibanat, Sefobasa, Administració Autonòmica, altres administracions i/o ens del sector públic institucional a diferent categoria i lloc de treball al que es vol accedir o un altre lloc de treball equivalent: 0,30 punts per mes treballat.

c. Serveis prestats a empreses privades amb funcions, categoria o llocs de treball equivalent: 0,20 punts per mes treballat. 

 La puntuació màxima d’aquest apartat és de 50 punts.

2. Mèrits acadèmics i altres formacions

Es valoraran com a mèrits acadèmics les titulacions acadèmiques o la docència dels estudis que estan directament relacionades amb les categories o llocs de treball objecte de la  borsa, així com altres no relacionades directament amb aquestes, i sempre que siguin diferents de la titulació que s’exigeix com a requisit per participar-hi. Per tant no s’han de valorar com a mèrits aquells estudis que són una passa prèvia i necessària per cursar els estudis que es valoren o que constitueixen un requisit per participar en la convocatòria. 

2.1 Titulacions acadèmiques

Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals hagi reconegut i hagi establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

a. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent, directament relacionades amb la categoria i llocs de treball:  5 punts.

b. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent, no relacionades amb la categoria i lloc de treball:  2 punts.

c. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica o equivalent, directament relacionades amb la categoria i lloc de treball:  3 punts.

d. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica o equivalent, no relacionades amb la categoria i llocs de treball:  1 punt.

e. Per cada títol de doctor directament relacionat amb la categoria i llocs de treball:  8 punts.

f. Per cada títol de doctor no relacionat amb la categoria i llocs de treball:  4 punts.

g. Per cada títol de màster oficial directament relacionat amb la categoria i llocs de treball :  4 punts.

h. Per cada títol de màster oficial no relacionat amb la categoria i llocs de treball:  2 punts.

i. Per cada títol de màster no oficial directament relacionat amb la categoria i lloc de treball:  2,5 punts.

j. Per cada títol de màster no oficial no relacionat amb la categoria i lloc de treball:  1,5 punts.

k. Els títols propis de postgrau (especialista universitari, expert universitari, curs d’actualització universitària, etc.) relacionats directament amb la categoria i lloc de treball:  0,5 punts.

l. Els títols propis de postgrau (especialista universitari, expert universitari, curs d’actualització universitària, etc.) no relacionats directament amb la categoria i llocs de treball:  0,25 punts.

m. Certificat d’aptituds pedagògiques o màster equivalent: 2 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 15 punts.

2.2 Coneixements oral i escrits de català i altres llengües

2.2.1 Coneixements oral i escrits de català. Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria Cultura, Participació i Esports o aquells que hagi declarat equivalents, corresponents als nivells de coneixements següents:

  • Certificat C1 (abans certificat C): 4 punts
  • Certificat C2 (abans certificat D): 6 punts
  • Certificat LA de coneixement de llenguatge administratiu (abans certificat E): 2 punt

S’ha de valorar només  el certificat que correspongui al  nivell més alt  acreditat, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (cas en què la puntuació es pot acumular a la del altre certificat que s’acredita).

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts.

2.2.2 Coneixements oral i escrits d’altres llengües. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d’idiomes (EOI), de les universitats, de l’EBAP, d’altres escoles d’Administració pública i d’altres entitats amb els següents criteris:

a. Puntuació de cada nivell del Marc comú europeu:

  • Nivell bàsic 1 (1r curs de cicle elemental) A1: 0,5 punts
  • Nivell bàsic 2 (2r curs de cicle elemental) A2: 1 punt
  • Nivell entremig 2 (3r curs de cicle elemental) B1: 2 punts
  • Nivell avançat (abans 1r curs cicle superior) B2: 3 punts
  • C1: 4 punts
  • C2 llicenciatura: 5 punts

Per una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.

2.3 Formació meritable

2.3.1 Curs

Per valorar els cursos de formació  i de perfeccionament cal atenir-se als criteris següents:

1. S’inclouen els cursos que s’imparteixen en el marc dels acords de formació contínua amb l’Administració, sigui quin sigui el promotor del curs.

2. S’inclouen els cursos el promotor dels quals sigui una Administració Pública o que estiguin homologats per una escola d’Administració Pública.

3. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional que imparteix o promou el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

4. Els cursos de l’àrea jurídica administrativa, els de l’àrea de qualitat (gestió de persones i gestió de l’organització), els d’igualtat de gènere, els d’aplicacions d’informàtica per a usuaris (Open Office, Microsoft Office, correu electrònic i Internet) s’han de valorar en qualsevol cas.

5. Els altres cursos no inclosos en el punt 4 s’han de valorar quan el contingut està directament relacionat amb la categoria i  llocs de treball corresponent a la borsa a la qual s’opta.

6. En tots els casos s’han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa, encara que se n’hagi repetit la participació.

7. La valoració dels cursos és la següent:

a) Cursos amb certificat d’aprofitament: 0,3 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Contínua) o LRU, equivalent a 10 hores de durada i 0,4 punts per cada crèdit ECTS, equivalent a 25 hores de durada. Si no se n’especifica la durada, s’ha de valorar amb 0,07 punts.

En el supòsit que el diploma o el certificat no indiquin els crèdits o no s’especifiqui si es tracten de crèdits LRU, CFC o ECTS, s’entén que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,3 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, cal atenir-se als crèdits.

b) Cursos amb certificat d’assistència: 0,25 punts per cada 10 hores, o proporcionalment en cas de durada inferior. Si no se n’especifica la durada, s’han de valorar amb 0,03 punts.

Això no obstant, la valoració dels cursos d’aplicacions d’informàtica per a usuaris que indica el punt 4, ha de ser la següent:

- Nivell bàsic: 1 punt

- Nivell intermedi: 3 punts

- Nivell superior: 4 punts

En el cas que els certificats no indiquin el nivell, la valoració ha de ser la següent:

- Cursos de durada de 10 a 19 hores: 1 punt

- Cursos de durada de 20 a 29 hores: 3 punts

- Cursos de durada de 30 hores o més: 4 punts

Només s’ha de valorar el nivell més alt o el certificat de més hores de cadascuna de les aplicacions.

La resta dels cursos d’informàtica s’han de valorar amb els criteris generals de puntuació, si estan relacionats amb la categoria o llocs de treball corresponents a la borsa a la qual s’opta.

8. Tots els cursos corresponents al present epígraf realitzats o amb el certificat emès abans de l’1 de gener de 2000 tindran el 50% de la puntuació establerta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 14 punts.

2.3.2 Cursos de prevenció de riscos laborals, per a la valoració d’aquests cursos cal atendre la següent puntuació:

-   Tècnic base (curs bàsic): 0,5 punts

  • Tècnic mitjà (300 hores): 2 punts
  • Tècnic superior (600 hores): 4 punts
  • Altres cursos: 0,3 punts per  cada crèdit (10 hores)

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts.

2.3.3 Docència (cursos impartits):

- Haver impartit cursos s’ha de valorar a raó de 0,5 punts per cada crèdit CFC o LRU, equivalent cada crèdit a 10 hores de durada, i 0,6 punts per cada crèdit ECTS, equivalent a 25 hores de durada. Si no se n’especifica la durada, s’ha de valorar amb 0,08 punts.

En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU, CFC o ECTS, s’ha d’entendre que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,5 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.

- La impartició de conferències, seminaris, congressos i jornades: 0,25 punts per cada 10 hores, o proporcionalment en cas de durada inferior a 10 hores. Si no se n’especifica la durada, s’han de valorar amb 0,07 punts.

La valoració màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

2.3.4. Publicacions

Es valoren les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb la categoria o lloc de treball de la borsa sol·licitada, d’acord amb els criteris que s’expressen a continuació:

- Per articles en revistes i publicacions periòdiques: 1 punt

- Per col·laboracions: 0,5 punts

La valoració màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

 

ANNEX II
SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ AL LLOC DE FACULTATIU SUPERIOR D’ESPAIS NATURALS

DADES PERSONALS:

Llinatges:                                                                        Nom:

NIF/NIE:                         Data naixement:                    Nacionalitat:

Domicili:

Codi Postal:                     Localitat:

Telèfons:                                                   Correu electrònic:

Discapacitat:             (   )  Si                   (   )  No

REQUISITS:

(   )   DNI

 (   )  Titulació

 (   )  Nivell de Català

 (   )  Annex IV Declaració jurada de no trobar-se inhabilitat

 (   )  Annex I  Barem de mèrits

 (   )  Carnet de conduir ciclomotor

 (   )  Carnet de conduir B

MÈRITS:

Sol·licit el certificat de serveis prestats a l’IBANAT ( Si no es marca aquesta casella, per part d’IBANAT no s’adjuntarà el certificat a la documentació presentada)

MERITS

Núm. d’ordre

Document

Núm. hores

A emplenar per IBANAT

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

Palma, ..... d...................... de 2017

[Signatura

                                           INSTITUT BALEAR DE LA NATURA

                                   Gremi Corredors núm. 10.1er  Polígon Son Rossinyol

                                                         (07009) Palma

   

ANNEX III
DECLARACIÓ JURADA DE COMPATIBILITAT LABORAL

El/la senyor/senyora ...................................................................................... amb domicili a .............................................................................................. amb el NIF ............................ declara sota jurament/promesa als efectes de ser contractat/ada que no pateix cap malaltia ni limitació física o psíquica que li impedeixi dur a terme amb normalitat les funcions corresponents al lloc de feina al qual aspira.

Palma, ........ d .......................... de 2017

[signatura]  

 

ANNEX IV
DECLARACIÓ JURADA DE NO TROBAR-SE INHABILITAT

El/la senyor/senyora ...................................................................................... amb domicili a .............................................................................................. amb el NIF ............................ declara sota jurament/promesa als efectes de ser contractat/contractada que no ha estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les  comunitats autònomes, ni es troba inhabilit/ada de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per accedir a la categoria de facultatiu superior d’Espais Naturals.

Palma, ........ d .......................... de 2017

[signatura]  

 

ANNEX V
COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ.

  • President titular: Javier Bonfill Ortega.
  • Presidenta suplent: Juana Xamena Terrasa.
  • Vocal 1r titular:Patricia Arbona Sánchez.
  • Vocal 1r suplent: Miguel Sintes Arnaiz. 
  • Vocal 2n titular: Alvaro Roman Hernández.
  • Vocal 2n suplent: Jorge Casado Bragado. 
  • Vocal 3r titular: Virginia Picorelli Sastre.
  • Vocal 3r suplent: Nuria Valverde Costa.