Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 594
Resolució de la directora gerent de l’Hospital Universitari Son Espases per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, el lloc de supervisor/a d’Àrea
Versió PDF
De conformitat amb el Reial Decret Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social; amb la Resolució, de 16 de novembre de 2001, de la Direcció General de l’INSALUD, sobre provisió de llocs de supervisió d’àrea funcional o d’unitat, i d’acord amb la resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 10 de 21/01/2016), dict la següent
Resolució
Acordar la convocatòria pública d’un lloc de supervisor/a de l’Àrea Ambulatòria de Serveis Especials d’acord amb les especificacions següents:
Primera) Lloc objecte de la convocatòria
La denominació del lloc a cobrir és: supervisor/a de l’Àrea Ambulatòria de Serveis Especials i tendrà les responsabilitats previstes en l’article 26 del Reial Decret 521/1987, de 15 d’abril.
Segona) Requisits dels sol·licitants
Tenir la condició de personal estatutari fix sanitari, corresponent al subgrup A2 (personal sanitari), i estar en les situacions de servei actiu en centres i institucions sanitàries dels serveis de salut o en centres i serveis sanitaris de l’Administració General de l’Estat. Aquests requisits s’han de complir en la data de publicació de la convocatòria.
Tercera) Característiques del lloc convocat
El règim jurídic del lloc objecte de la convocatòria és el que estableix l’Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.
Quarta) Funcions
Ha de desenvolupar les funcions de gestió i d’organització pròpies d’un supervisor/a d’àrea, entre altres les referides al personal sanitari no facultatiu de la seva àrea següents:
a. Organitzar, planificar i dirigir la seva àrea de responsabilitat d’acord amb les línies de treball definides per la Direcció d’Infermeria.
b. Gestionar el personal relacionat amb el seu àmbit de competència: distribució de funcions, informació, optimització de recursos, adequació al lloc de treball, etc.
c. Proposar i negociar els objectius anuals del contracte programa de l’equip i els objectius individuals dels professionals que l’integren. Impulsar, seguir, controlar i avaluar el compliment dels objectius marcats per la Direcció del Centre, així com l’avaluació de l’acompliment individual dels professionals sota la seva responsabilitat.
d. Impulsar i vetllar pel compliment, dins les unitats de la seva Àrea, de les directrius i normes establertes sobre prevenció de riscos laborals, a fi de garantir la seguretat i la salut dels components de l’Àrea i de les persones que la visitin.
e. Ser el nexe d’unió, mitjançant una comunicació constant i eficaç, entre les supervisions d’infermeria adscrites a la seva Àrea i la Direcció d’Infermeria.
f. Realitzar una gestió per competències, que avaluï i propiciï l’adquisició de competències dels professionals de la Unitat de la seva Àrea de coneixement i que impulsi accions de millora organitzativa i modernització en l’àmbit de la gestió dels professionals.
g. Planificar i gestionar els recursos humans assignats a l’Àrea, en coordinació amb la Supervisió d’Àrea de Recursos Humans, seguint les línies estratègiques marcades per la Direcció d’Infermeria.
h. Col·laborar amb la Subdirecció d’Infermeria i amb la supervisió d’Àrea de Recursos Materials i Estructurals respecte a les necessitats de material, aparells, mobiliari, etc. que siguin plantejades des de les diferents unitats al seu càrrec, així com en la seva distribució, a fi d’aconseguir una gestió òptima i eficient dels recursos materials assignats a la seva Àrea.
i. Gestionar, amb els supervisors d’unitat adscrits a la seva Àrea, les estratègies i programes que permetin el compliment dels acords de consum a través de l’ús òptim, adequat i eficient dels recursos disponibles, així com, el seu manteniment i el control dels productes sanitaris necessaris per a la provisió de les cures més adequades a la població.
j. Proposar a la Direcció d’Infermeria les mesures, iniciatives i innovacions que puguin contribuir al millor funcionament en el desenvolupament de les cures.
k. Col·laborar en les actuacions que, en matèria de docència i recerca, desenvolupa l’Àrea amb especial èmfasi en la pràctica de cures.
l. Participar en els processos d’avaluació de l’acompliment dels professionals adscrits a la seva àrea de responsabilitat, col·laboradors, etc.
m. Participar en totes les comissions tècniques i/o assistencials en què la Direcció d’Infermeria consideri necessària la seva presència i col·laboració.
n. Coordinar i avaluar, en col·laboració amb la Subdirecció d’Infermeria i amb la supervisió d’Àrea responsables dels recursos metodològics, el seguiment i compliment de tots els aspectes relacionats amb l’aplicació de la Metodologia d’Infermeria en la pràctica diària assistencial dels equips d’infermeria assignats a la seva Àrea (valoració d’infermeria, elaboració dels plans de cures, seguiment dels objectius assolits pels pacients, elaboració dels informes de continuïtat de cures o informes d’infermeria a l’alta, etc.), així com dels procediments d’infermeria, generals i específics, de la seva Àrea.
o. Fomentar, entre les unitats adscrites a la seva Àrea, les pràctiques i les normes de conducta que afavoreixin la preservació de la intimitat, el benestar i la seguretat dels pacients i dels seus familiars, així com de la confidencialitat de totes les dades.
p. Promoure i establir mecanismes de coordinació i de comunicació amb la resta de l’equip multidisciplinari de l’Àrea per garantir la continuïtat de les cures dins el procés intern que el pacient continua fent a l’Hospital, amb el disseny, la implantació i l’avaluació dels circuits interns.
q. Totes les tasques, funcions i activitats que li siguin encomanades per la Direcció d’Infermeria i que es corresponguin amb el desenvolupament de l’Àrea que motiva la convocatòria del lloc.
Cinquena) Altres aspectes que es valoraran
a. Capacitat per coordinar i avaluar la gestió de les cures d’infermeria prestades pels professionals dependents de la seva Àrea, d’acord amb les normes i directrius establertes per la Direcció d’Infermeria de l’Hospital Universitari Son Espases, amb la finalitat que es proporcionin unes cures integrals i de màxima qualitat als pacients i als seus familiars.
b. Experiència i formació en gestió d’infermeria, tant en recursos humans com en gestió dels recursos materials específics de les unitats de l’Àrea.
c. Capacitat de lideratge, negociació, integració i treball en equip.
d. Coneixements en tecnologies de la informació.
e. Capacitat per detectar les necessitats formatives dels membres de l’Àrea Assistencial al seu càrrec.
f. Capacitat per potenciar i afavorir el desenvolupament de diferents línies d’investigació relacionades amb l’Àrea.
g. Experiència en la implementació de sistemes de gestió per processos, qualitat, recursos humans, etc.
Sisena) Sol·licitud
La sol·licitud per participar en el procés selectiu s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució de convocatòria en els taulers d’anuncis i a la pàgina web de l’Hospital Universitari Son Espases (Sector Ponent) i al BOIB, adreçada a l’òrgan convocant, i es formalitzarà en el Registre de la Gerència o per mitjà d’alguna de les vies que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Setena) Documentació
Els aspirants han de presentar amb la sol·licitud la documentació que es relaciona a continuació:
(Els mèrits inclosos en el currículum s’han d’acreditar amb la presentació del document original i una fotocòpia, o amb una fotocòpia compulsada).
(Aquest document s’ha de presentar al cap de sis mesos transcorreguts des de la data de la presa de possessió de la plaça en suport informàtic (CD-ROM), així com un exemplar en format pdf amb una extensió màxima de 50 fulls en una sola cara adreçat a la Direcció d’Infermeria, aquest projecte serà avaluat a l’any de la seva implementació).
Vuitena) Nomenaments
La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar la supervisió convocada. La situació de qui resulti nomenat serà la següent:
a. Si té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, seguirà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el mateix centre.
b. Si té la plaça estatutària fixa en un altre centre de l’Ib-Salut, podrà passar a ocupar el lloc prèvia comissió de servei en una plaça de la seva categoria en el centre de destinació. La plaça del centre d’origen li serà reservada i podrà ser substituïda.
c. Si té la plaça estatutària fixa en un altre servei de salut o administració sanitària, podrà passar a ocupar el lloc prèvia comissió de serveis en una plaça de la seva categoria en el centre de destinació, amb la conformitat expressa de l’Administració d’origen i quedarà en la mateixa en la situació administrativa que li correspongui.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes a comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la resolució, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
Palma, 24 de gener de 2017
La directora gerent de l’Hospital Universitari Son Espases
(BOIB núm. 10/2016, de 21 de gener)
María Dolores Acón Royo