Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 11040
Creació de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Artà

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament d’Artà, en la sessió plenària de 26 de setembre de 2016, va prendre el següent Acord:

PRIMER.- Aprovar la creació de la Seu Electrònica única de l’Ajuntament d’Artà, que estarà disponible per als usuaris a l’adreça electrònica següent: https://seu. arta.cat, amb la regulació següent:

1.    Adreça del Registre electrònic.

1.1  L’accés dels interessats a la Seu electrònica estarà disponible a través de l’adreça seu.arta.cat, sent també accessible des de l’adreça de la web municipal www.arta.cat.

1.2  Es realitzaran a través de la Seu electrònica, totes les actuacions, procediments i serveis que requereixin l’autenticació dels ciutadans o de l’Administració Pública en els seves relacions amb aquests per mitjans electrònics, així com aquells altres serveis electrònics respecte als quals es decideixi la seva inclusió a la seu per raons d’eficàcia i qualitat en la prestació de serveis als ciutadans.

2.  Responsables i òrgans competents.

2.1  La titularitat de la Seu electrònica correspondrà a la Secretaria de l’Ajuntament d’Artà.

2.2  La gestió tecnològica de la seu serà competència del Departament Informàtic.

2.3  Seran responsables de la gestió, dels continguts i dels serveis posats a la disposició dels ciutadans a la Seu, el secretari/a, o qui legalment el substitueixi. La responsabilitat es correspondrà amb les competències que cadascun dels titulars tingui atribuïdes per la legislació vigent.

2.4  La gestió dels continguts comuns de la seu i la coordinació amb els òrgans superiors i directiu de l’Ajuntament i els organismes públics incorporats a la Seu correspondrà al departament d’administració general.

3.  Característiques de la Seu electrònica (SEA).

3.1  La identificació de la SEA es durà a terme mitjançant certificat de seu, consistent en certificat del servidor on s’allotja la informació o qualsevol altre certificat de dispositiu segur o mitjà equivalent conforme al que es disposa en el Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre.

3.2  La SEA inclourà  com a mínim els continguts i serveis relacionats en l’article següent.

3.3  Seran canals d’accés als serveis disponibles a la Seu:

a) Per a l’accés electrònic, a través d’Internet, amb les característiques definides en el present article.

b) Per a l’atenció presencial, les oficines del Sector Públic Local, sense perjudici de l’accés a través dels registres regulats en l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

c) Per a l’atenció telefònica, s’expressaran els números de telèfon a la Seu.

3.4  La informació i els serveis inclosos en la SEA compliran els principis d’accessibilitat i utilitat, establerts en la llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis Públics, en els termes dictats per la normativa vigent en aquesta matèria a cada moment.

3.5  Els continguts publicats en la SEA respondran als criteris de seguretat i interoperabilitat que es derivi de la Llei 11/2007, de 22 de juny, i de l’ordenança reguladora d’Administració electrònica, a partir de la seva entrada en vigor, i conforme al que, si escau, estableixin els Esquemes Nacionals d’Interoperabilitat i Seguretat.

4. Continguts de la Seu Electrònica.

4.1  Els continguts i serveis mínims a incloure en la SEA són:

a) Relació dels serveis disponibles a la seu electrònica.

b) Carta de serveis i carta de serveis electrònics.

c) Relació dels mitjans electrònics als quals es refereix l’article 27.4 de la Llei 11/2007, de 22 de juny.

d) Enllaç per a la formulació de suggeriments i queixes davant els òrgans que en cada cas resultin competents.

e) Accés, si escau, a l’estat de tramitació de l’expedient.

f) Si escau, publicació dels diaris o butlletins.

g) Si escau, publicació electrònica dels actes i comunicacions que hagin de publicar-se en tauler d’anuncis o edictes, indicant el caràcter substitutiu o complementari de la publicació electrònica.

h) Verificació dels segells electrònics dels òrgans o organismes públics o entitats de la seu.

i) Comprovació de l’autenticitat i integritat dels documents emesos pels òrgans o ens de la seu que hagin estat autenticats mitjançant codi segur de verificació.

j) Indicació de la data i hora oficial als efectes previstos en l’article 26.1 de la llei 11/2007, de 22 de juny.

4.2  Així mateix, la SEA disposarà dels següents serveis addicionals a la disposició dels ciutadans:

a) Informació administrativa relativa als drets i deures dels ciutadans en relació amb les competències de l’Ajuntament.

b) Registre electrònic de l’Ajuntament, amb informació detallada del calendari de dies inhàbils a l’efecte de la presentació de documents electrònics en aquest registre.

c) Accés a la informació sobre actuacions i procediments de contractació pública en els termes del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic.  

d) Accés electrònic pels interessats al contingut de les actuacions administratives amb els efectes propis de la notificació per compareixença electrònica.

e) Enllaços amb el Butlletí Oficial de l’Estat, BOIB i DOUE.

f)  Servei d’avís d’interrupcions necessàries per raons tècniques indispensables.

g) Aquells altres serveis o continguts que es vagin incloent mitjançant resolució.

5. Mitjans per a la formulació de suggeriments i queixes.

1. Els mitjans disponibles per a la formulació de suggeriments i queixes en relació amb el contingut, gestió i serveis oferts a la seu que es crea pel present acord, seran els següents:

a) Presentació presencial o per correu postal davant els registres generals i les oficines d’atenció al públic.

b) Presentació electrònica a través de la bústia general de suggeriments i queixes de la SEA.

c) Presentació mitjançant correu electrònic.

2. No es consideraran mitjans per a la formulació de suggeriments i queixes els serveis d’assessorament electrònic a l’usuari per a la correcta utilització de la seu, sense perjudici de la seva obligació quan existeixin, d’atendre els problemes que suscitin els ciutadans.

6. Funcionament de la Seu i entrada en vigor de la present normativa.

La Seu electrònica que es crea en el present acord començarà a operar en el moment que determinin els seus respectius titulars, un cop publicat en el Butlletí oficial de la província.

SEGON.- Publicar aquest acord en el BOIB i tauler d’anuncis de l’Ajuntament.”

     

Artà, 27 de setembre de 2016

El batle

Bartomeu Gili Nadal