Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 10985
Resolució de la consellera de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca per la qual s’aprova l’Acord que estableix les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La consellera executiva de Modernització i Funció Pública ha dictat en data d’avui la següent resolució:

“Antecedents

1. El dia 21 de juliol de 2016 es va aprovar a la Mesa conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca l’Acord que té per objecte regular la selecció de personal interí i laboral mitjançant la convocatòria de borses de treball respectant els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.

2. Aquest Acord estableix les bases que seran d’aplicació als procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i laboral del Consell de Mallorca, d’acord amb el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Resolució

1. Aprovar l’Acord de la Mesa conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca de dia 21 de juliol de 2016, que estableix les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell de Mallorca, les quals s’adjunten a aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució que no exhaureix la via administrativa es pot interposar el recurs d’alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, a partir del dia següent al de la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de 2 mesos, a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació del recurs esmentat.

Un cop transcorregut 3 mesos des de la interposició del recurs sense que se n’hagi notificat la resolució, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d’alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.

No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb el que s’estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i en la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.”

     

Palma,  26 de setembre de 2016

  

La secretaria tècnica de Modernització i Funció Pública

Elena Carrillo Hernández

Per delegació de la consellera executiva

(BOIB núm. 117 de 04-08-2015) 

   

 

ACORD DE BORSES DE TREBALL DEL CONSELL DE MALLORCA

1. OBJECTE

Aquest Acord té per objecte regular la selecció del personal del Consell de Mallorca, mitjançant la convocatòria de borses de treball, amb l’objectiu d’actualitzar i de planificar els recursos humans amb la transparència, equanimitat i participació que requereixen els processos de selecció de recursos humans, respectant els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.

2. ÀMBIT D’APLICACIÓ

Aquest acord és d’aplicació en els procediments extraordinaris i específics de selecció de personal funcionari interí i laboral del Consell de Mallorca; hi queda exclòs temporalment el personal de l’IMAS, fins al desenvolupament de l’acord global en matèria de personal.

3. VIGÈNCIA I DENÚNCIA DE L’ACORD

Aquest Acord té vigència fins a la signatura de l’Acord global en matèria de selecció i planificació de recursos humans, amb una vigència màxima de dos anys.

4. NORMES GENERALS

4.1 S’han de crear els borsins del Consell de Mallorca corresponents a les subescales, classes o categories convocades a través de convocatòria pública.

4.2 Les persones  aspirants s’han de seleccionar mitjançant concurs, que consisteix a valorar els mèrits que es detallen en l’annex 2 d’aquestes bases. La puntuació mínima per poder accedir a la borsa és de 4 punts per als grups o subgrups A1, A2, B i C1. Els grups C2 i AP no tenen puntuació mínima.

4.3 Per necessitats urgents i extraordinàries, prèvia negociació i acord en les meses corresponents, es pot establir una convocatòria extraordinària per un procés de selecció, mitjançant prova eliminatòria, que pot incloure la valoració dels mèrits que s’acorden.

4.4 A efectes de publicitat, s’ha de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i al web del Consell de Mallorca (http://www.conselldemallorca.net/borses). 

5. REQUISITS GENERALS I CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per participar en la convocatòria s’han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos en què, d’acord amb l’article 57 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), es permeti l’accés a l’ocupació pública.

b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

d. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a la qual opten.

e. Estar en possessió del títol acadèmic exigit o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, s’ha d’aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

Si el títol procedeix d’un estat membre de la Unió Europea, s’ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament.

f.  No estar afectat per una resolució que impliqui la seva exclusió de la borsa.

g. Acreditar el nivell de català exigit a la convocatòria corresponent.

6.    RESERVA PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT

6.1 D’acord amb el que es disposa en el darrer paràgraf de l’article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, es reserva una quota del 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, sense perjudici que s’hagi d’acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.

6.2 A aquest efecte, se’ls han d’oferir les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze  de la borsa, és a dir, els llocs número 21, 35, 49, 63... i així successivament. No obstant això, se’ls han d’oferir també llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu. En tot cas, l’oferta de lloc està supeditada al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

6.3 Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, i amb independència que formin part de la borsa general, s’ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.

6.4 Per tal de determinar la capacitat física i funcional dels aspirants que accedeixen a la borsa com a discapacitats i requereixin adaptació, han de presentar juntament amb la sol·licitud, els documents que acrediten el grau de discapacitat al·legat, així com la compatibilitat per a l’exercici de les funcions que té atribuïdes el lloc o els llocs sol·licitats.

7.    SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

7.1 El termini per presentar sol·licituds és de 15 dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7.2 Documentació

S’ha d’adjuntar amb la sol·licitud:

a.  Fotocòpia en vigor del DNI o, en el cas de no ser espanyol, NIE, targeta residència o passaport.

b.  Fotocòpia compulsada (anvers i revers) del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa. Si encara no s’ha expedit el títol, es pot presentar resguard acreditatiu del pagament dels drets d’expedició.

c.   Fotocòpia compulsada del certificat que acredita el nivell de català.

d.  Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència, o de l’organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria de la borsa a la qual aspira, que ha d’expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l’Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

e.   El full d’autobarem emplenat

f.   La documentació acreditativa dels mèrits que s’al·leguen, en la forma que s’estableix en la base 9.

7.3 Presentació de sol·licituds

El formulari de sol·licitud, l’autobarem i les bases per participar en la convocatòria són a disposició de les persones aspirants al Servei de Selecció, de la Direcció Insular de Funció Pública, situat a la Llar de la Infància, carrer del General Riera, 113 i a la pàgina web http://www.conselldemallorca.net/borses.

La persona aspirant ha d’emplenar la sol·licitud i l’autobarem amb les dades corresponents i a continuació l’ha d’imprimir, signar i presentar, amb la documentació que cal adjuntar-hi, d’acord amb l’apartat 7.2  d’aquestes bases, en el Registre General del Consell de Mallorca (c/ del Palau Reial, 1) o en alguna altra de les formes que s’estableixen en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A més, poden presentar-se en qualsevol dels llocs següents:

En els registres del Consell de Mallorca:

  • C/ del General Riera, núm. 111 (edifici de la Llar de la Joventut)
  • C/ del General Riera, núm. 113 (edifici de la Llar de la Infància)
  • Plaça de l’Hospital, núm. 4 (Centre Cultural la Misericòrdia)
  • C/ del General Riera, núm. 67 (Institut Mallorquí d’Afers Socials)
  • Ctra. de Sóller, km 3,5 (Institut de l’Esport Hípic de Mallorca)

En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l’Administració general de l’Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol Administració de les diputacions, cabildos o consells insulars, als ajuntaments dels municipis als quals es fa referència en l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i la resta de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, han subscrit un conveni amb el Consell de Mallorca.

A les oficines de correus; la documentació ha d’anar en un sobre obert, per tal de posar la data i el segell de Correus a l’exemplar destinat al Consell de Mallorca, abans que es certifiqui; d’acord amb el que es disposa en l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, que aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas contrari, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General del Consell de Mallorca.

En les representacions diplomàtiques i oficines consulars d’Espanya a l’estranger.

En qualsevol altre que s’estableixi en les disposicions vigents.

Les persones que han presentat la sol·licitud en un lloc diferent dels registres del Consell han d’enviar un fax al Servei de Selecció (núm. 971 173 859) o un correu electrònic a serveideseleccio@conselldemallorca.net, i han de notificar aquesta circumstància en un termini de tres dies hàbils.

Els documents s’han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

8.1 Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licitud, comprovada la documentació relativa als requisits per participar en el procediment que han presentat les persones aspirants, s’ha de publicar la resolució dictada per la persona titular del departament competent en matèria de funció pública per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses. La resolució ha d’incloure els sol·licitants exclosos amb les causes d’exclusió. La resolució s’ha de publicar al tauler d’edictes de la Llar de la Infància i a efectes informatius a la pàgina web «http://www.conselldemallorca.net/borses».

8.2 A fi d’evitar-ne errors i, si se’n produeixen, de possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses i que, a més, consten en la llista de persones admeses.

8.3 Les persones aspirants disposen d’un termini de deu dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació de la Resolució, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d’aquesta Resolució se’ls ha de comunicar que si no compleixen el requeriment, l’Administració considera que desisteixen de la sol·licitud.

8.4 Una vegada acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i, si escau, esmenades les sol·licituds, la persona titular del departament competent en matèria de funció pública ha de dictar una resolució per la qual s’aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. En aquesta Resolució s’ha d’incloure el nomenament dels membres que han de conformar la Junta Qualificadora. Aquesta Resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs i amb els mateixos efectes que s’han indicat per publicar la resolució provisional.

9. ACREDITACIÓ DELS MÈRITS

9.1. Criteris generals

a.  Els mèrits que les persones aspirants al·leguen s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada.

b. En el cas que la documentació acreditativa s’hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugi valorar com a mèrit, la persona interessada n’ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat.

c. Si els documents s’han descarregat d’Internet és imprescindible que duguin l’empremta digital per poder fer les comprovacions d’autenticació.

d. Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segon els apartats de l’annex 2  i numerats correlativament.

e. No es pot valorar cap mèrit que no s’hagi acreditat amb l’aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.

9.2.  Forma d’acreditar la documentació

a. Experiència professional

- Serveis prestats a l’Administració pública (inclosos els organismes autònoms). Aquest mèrit s’ha d’acreditar de la manera següent:

Certificat de l’organisme corresponent en el qual ha de constar: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l’Administració.

Les persones aspirants que hagin prestat o prestin serveis al Consell poden marcar la casella que es troba a la sol·licitud perquè aquest document sigui lliurat d’ofici.

Juntament amb la sol·licitud es pot aportar el document acreditatiu d’haver sol·licitat aquest certificat a l’administració que correspongui i adjuntar-los posteriorment mitjançant una instància. Únicament s’han de valorar els certificats que hagin tingut entrada a l’Administració, segon el punt 8.3 d’aquestes bases, dins el termini d’esmena a la llista provisional de persones admeses i excloses en el procediment.

- Treballs en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades:

El certificat de vida laboral (expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o l’òrgan equivalent d’altres països de la Unió Europea), i l’acreditació de la categoria i de les funcions fetes mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d’una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions que s’han exercit.

Per acreditar les funcions fetes i l’analogia amb les de la borsa convocada, s’ha de presentar, juntament amb els mèrits, un certificat de les funcions fetes al lloc de feina o d’un informe emès per la persona responsable del servei o pel representant legal de l’entitat. 

b.  Estudis acadèmics oficials

Una còpia compulsada del títol (anvers i revers). Si encara no s’ha expedit el títol es pot presentar còpia compulsada del resguard acreditatiu del pagament dels drets d’expedició.

c.   Cursos o accions formatives

Una còpia compulsada dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s’han duit a terme, amb expressió del nombre d’hores i/o crèdits de durada de l’acció formativa i del contingut o programa

d.  Publicacions, comunicacions i ponències

Original o còpia compulsada del títol del llibre o revista, de l’índex on figura el nom de l’autor o del coautor i si la publicació és un llibre, a més, còpia de la contraportada on apareix el número d’ISBN o dipòsit legal. Original o còpia compulsada de la comunicació i/o ponència i contingut d’aquesta.

e. Certificats de professionalitat

Còpia compulsada del certificat de professionalitat

f. Coneixements orals i escrits de català

Una còpia compulsada del certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. També es pot presentar una còpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana, expedit pel Consell de Mallorca, en el marc de les convocatòries efectuades per la Presidència pels decrets de 3 de juny de 2004 o de 29 de setembre de 2004.

g. Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcions

Presentació d’una còpia compulsada de la resolució corresponent

h.  Exercicis d’oposició superats

Un certificat expedit per l’administració corresponent

i.  Persones aturades majors de 45 anys

Un certificat del SOIB o acreditació d’inscripció com a demandant d’ocupació

j. Persones aturades de llarga durada, més de 12 mesos, amb independència de l’edat

Un certificat del SOIB o l’acreditació d’inscripció com a demandant d’ocupació, amb indicació expressa de la data d’inscripció

k. Persones menors de 30 anys que accedeixen al primer treball

Vida laboral o certificat de la TGSS de no estar afiliat a la Seguretat Social

Només en el cas que es valorin:

l.  Coneixement de llengües estrangeres

Còpia compulsada del certificat del nivell d’idiomes

m.  Acreditacions professionals

Còpia compulsada del carnet o certificat

10.    JUNTA QUALIFICADORA

10.1.  L’òrgan encarregat de la selecció és la Junta Qualificadora, d’acord amb els criteris que s’estableixen en l’article 4.5 del Decret 30/2009, de 22 de maig. La persona titular del departament competent en matèria de funció pública ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents, que s’han d’elegir per sorteig entre el personal funcionari de carrera o laboral fix, si escau, del Consell de Mallorca.

La Junta Qualificadora és un òrgan col·legiat que es regeix per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. 

10.2.  Correspon a la Junta Qualificadora desenvolupar, concretar i qualificar les proves selectives, resoldre totes les qüestions derivades d’aplicar aquesta normativa, dur a terme el que pertoqui en els casos no previstos i  presentar els resultats del procés selectiu a la consellera executiva de Modernització i Funció Pública.

Els membres dels òrgans de selecció són responsables de l’objectivitat del procediment, del contingut, de la confidencialitat de les proves i del compliment estricte de les bases de la convocatòria.

És funció del secretari de la Junta Qualificadora estendre l’acta amb el vistiplau de la Presidència.

10.3.  La Junta Qualificadora pot incorporar assessors especialistes en els treballs que dugui a terme. Aquests s’ha de limitar a assistir-hi i a col·laborar-hi, si se’ls sol·licita, i tenen veu, però no vot.

10.4. Per acord de la Junta de Personal o del Comitè d’Empresa, segons el cas, s’ha de determinar la persona o les persones que, en representació de les organitzacions sindicals presents en aquesta Mesa, han de vetllar pel bon desenvolupament del procés selectiu.

11.    PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS I DESEMPATS

11.1.  Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la Junta Qualificadora ha de fer públic al tauler d’edictes de la Llar de la Infància i al web del Consell de Mallorca els resultats, amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, ordenades de major a menor puntuació total. 

11.2.  En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en la subescala, classe o categoria de què es tracta, d’acord amb el que s’estableix en l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s’ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en les persones aspirants d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e)

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí, de carrera o com a personal laboral en el Consell de Mallorca

c) Ser major de 45 anys

d) Tenir majors càrregues familiars

e) Estar en situació d’atur

f) Ser una dona víctima de violència de gènere

g) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball de la mateixa subescala, classe o categoria

Si persisteix finalment l’empat, s’ha de fer un sorteig.

11.3. Les persones aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs i per acreditar, si escau, les circumstàncies per dur a terme els desempats.

11.4.  La Junta Qualificadora ha d’elaborar una llista definitiva general de totes les persones aspirants per cada una de les borses, per ordre de puntuació global obtinguda i una llista específica de les persones aspirants amb discapacitat, per ordre de puntuació global obtinguda, les quals s’han d’elevar a la persona titular del departament competent en matèria de funció pública, perquè dicti la resolució de la creació de les borses.

11.5.   La resolució de creació de les borses s’ha de fer pública al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (c/ del General Riera, 113), en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, a efecte informatiu, al web del Consell de Mallorca; s’hi han d’indicar totes les persones integrants i l’ordre de prelació, segons la puntuació global obtinguda.

 

12. NOTIFICACIONS

D’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d’un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren el procediment de selecció que s’han de notificar a les persones aspirants, així com els de qualsevol procediment que se’n deriva (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial), en comptes de notificar-se, s’han de publicar al tauler d’edictes de la Llar de la Infància, carrer de General Riera, 113, de Palma i a efectes informatiu al web del Consell. Tot això sense perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes administratius que segons les bases d’aquesta convocatòria s’han de publicar.

13. GESTIÓ DE LA BORSA

13.1. Adjudicació

Les persones aspirants que han superat el mínim establert a la fase de concurs passen a formar part d’una relació única, per ordre de puntuació global, per poder nomenar-les funcionaries interines o contractar-les temporalment.

En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la, o en la resta de supòsits en què, d’acord amb la normativa vigent es pot nomenar una persona funcionària interina o fer un contracte laboral, s’ha d’oferir un lloc a les persones incloses en la borsa corresponent que es troben en la situació de disponible, prevista en l’article 8 del Decret 30/2009, de 22 de maig,  d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treballs per ocupar-lo.

Estan en situació de no disponibles, aquelles persones integrants d’una borsa de treball que estan prestant serveis com a personal funcionari interí o personal laboral corresponent a la mateixa escala, subescala, classe o categoria a qualsevol administració publica, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en l’apartat 13.3 d’aquestes bases, no han acceptat el lloc ofert.

S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui, per telèfon o correu electrònic, el lloc i el termini en què cal que es presenti. Com a mínim s’ha de telefonar dues vegades a intervals no inferiors a una hora i se li ha de trametre un correu electrònic. Si no s’obté resposta en un termini inferior a 24 hores des de la darrera comunicació, s’entén que la persona renuncia a l’oferta de feina. En l’expedient s’han de deixar constància de les gestions efectuades.

13.2.   Renúncia

Si la persona aspirant no manifesta la conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil (o en el dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres) i la disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de selecció, s’entén que renuncia i passa a ocupar el darrer lloc (en el cas del borsí específic) o a sortir de la borsa (en el cas del borsí extraordinari). S’ha d’incorporar al lloc de treball entre el tercer dia hàbil i el quinzè següent a la acceptació, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l’article 49.1 de l’Estatut dels treballadors.

Si la persona aspirant està en ambdues borses (procediment extraordinari i procediment específic) i accepta una oferta de feina provinent de qualsevol de les borses, significa que automàticament ha de quedar com a no disponible en ambdues borses, fins que finalitza la relació laboral, moment en què ha de tornar a figurar com a disponible en les dues borses, d’acord amb la puntuació obtinguda.

13.3. Exclusió i motius d’exempció

És motiu d’exclusió de les borses la falsificació constatada de la documentació aportada. A més l’Administració ha de fer les actuacions legals corresponents.

La renúncia posterior d’una persona funcionària interina o amb un contracte laboral al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o categoria del Consell de Mallorca o en els casos de força major. S’ha d’excloure de la borsa de treball corresponent les persones aspirants que renuncien de forma expressa o tàcita, llevat que al·leguin, dins el termini establert en el punt 13.2, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat i de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què es pugui concedir l’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Estar en una situació que dóna lloc a la concessió d’una excedència a un funcionari per tenir cura d’un familiar a càrrec directe, fins al segon grau de consanguinitat  o afinitat, que, per raons d’edat, accident, malaltia o discapacitat, no pugui valer-se per si mateix i no dugui a terme cap activitat retribuïda.

c) Prestar serveis al Consell de Mallorca, com a personal funcionari interí en un altre cos, escala o categoria, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

d) Prestar serveis al Consell de Mallorca, com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

e) Patir malaltia o incapacitat temporal.

f) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

g) Exercir càrrecs que, en el cas d’un funcionari de carrera, donen lloc, d’acord amb la normativa de funció pública, a declarar que està en situació de serveis especials.

h) Estar en alguna de les situacions especials següents:

  • Ser dona víctima de violència de gènere. Una vegada acreditada la violència de gènere, la dona pot renunciar al nomenament temporal, fins i tot una vegada incorporada a la plaça oferta, i passar a situació de no disponible fins que indiqui el contrari.
  • Les persones que han patit assetjament sexual o persecució per raó de sexe en l’acompliment de les funcions poden renunciar a l’oferta, sense que la renúncia suposi passar a situació de no disponible ni ser exclosa de la borsa o passar al darrer lloc, si el lloc de feina està ubicat a les mateixes instal·lacions on es troba la persona agressora.
  • Persones que han patit agressió en l’acompliment de les seves funcions, poden renunciar a l’oferta amb les mateixes condicions i efectes que les persones que han patit assetjament o persecució per raó de sexe.

Les persones aspirants estan obligades a comunicar per escrit a la Direcció Insular de Funció Pública del Consell l’acabament de les situacions que es preveuen en el punt 13.3, excepte la lletra c), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixen, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa. 

13.4.  Funcionament de les borses del procediment específic.

13.5.  Respecte al funcionament de les borses creades mitjançant el procediment específic, s’ha d’atendre al principi de màxima agilitat, atesa la urgència que motiva aquest procediment. Si la persona no manifesta la disposició a incorporar-se en un termini màxim de tres dies hàbils, s’entén que renuncia a ocupar el lloc de treball esmentat i passa a ocupar el darrer lloc en la borsa corresponent.

A les persones aspirants que renunciïn, per primera o segona vegada, de forma expressa o tàcita, se les ha de col·locar en el darrer lloc de la borsa, llevat que al·leguin, dins el termini establert en el punt 13.2 d’aquestes bases, la concurrència d’alguna de les circumstàncies previstes en el punt 13.3 d’aquestes bases.

Són motiu d’exclusió d’aquestes borses:

a) El rebuig de tres ofertes de treball derivades de procediments específics per ocupar llocs del mateix cos, escala o categoria sense que no concorri cap de les circumstàncies justificatives de l’article 13.3. d’aquest apartat.

b) La renúncia del  personal funcionari interí i del personal laboral a la substitució que estigui cobrint, excepte que la renúncia sigui conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o categoria del Consell de Mallorca.

13.6.   Comissió Tècnica

S’ha de constituir una comissió tècnica de seguiment i de control de les borses de persones aspirants, composta per persones representants de l’Administració i una persona representant sindical per cada un dels sindicats presents en la Mesa Sectorial de Serveis Generals del Consell de Mallorca, que s’ha de reunir a petició de l’Administració o de la majoria de la part social.

14.    VIGÈNCIA DE LA BORSA

Les borses tenen una vigència màxima de tres anys des que es publiquen en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop transcorregut aquest període de temps, la borsa perd la vigència i no es pot reactivar. Aquest fet s’ha de comunicar amb una resolució de la persona titular del departament competent en matèria de funció pública i s’ha d’anunciar al web del Consell de Mallorca.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Els barems que inclou aquest acord així com la forma d’acreditar els mèrits són els que s’han d’utilitzar a l’hora de fer les seleccions per cobrir contractes de relleu; si bé, d’una banda, a l’hora de valorar l’experiència s’ha de tenir en compte el CNO amb el qual el SOIB ha fet la preselecció i s’ha de valorar com si fos la mateixa categoria i, de l’altra, es poden tenir en compte cursos de formació privats, si escau.

En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Tenir majors càrregues familiars

b) No cobrar cap tipus de prestació

c) Ser major de 45 anys

d) Ser una dona víctima de violència de gènere

e) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en la subescala, classe o categoria de què es tracta, d’acord amb el que s’estableix en l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s’ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en les persones aspirants d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e)

f) Ser la primera ocupació

Si aplicats els criteris persisteix l’empat, s’ha de resoldre per sorteig.

   

ANNEX 2
BAREM DE MÈRITS

Per calcular la valoració dels aspirants a cada un dels mèrits s’ha de fer de la manera següent:

a) La persona aspirant que obtengui la major puntuació té el valor corresponent al mèrit.

b) La valoració de la resta d’aspirants és el resultat d’aplicar la fórmula següent:

(valor del mèrit / major puntuació obtinguda) * Puntuació de la persona aspirant

1.  Experiència professional. Valor del mèrit: 45 %

a. Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l’Administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria de la borsa: 0,25 punts per mes, excepte els serveis prestats als organismes públics que es regeixen en general pel dret privat, que s’han de valorar d’acord amb el que es disposa en l’apartat c.

b. Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l’Administració pública, en una categoria diferent a l’optada: 0,15 punts per mes, excepte els serveis prestats als organismes públics que es regeixen en general pel dret privat, que s’han de valorar d’acord amb el que es disposa en l’apartat següent.

c. Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic o en fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria de la borsa que es convoca: 0,15 punts per mes.

d. Serveis prestats en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria de la borsa que es convoca: 0,06 punts per mes.

e. Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria de la borsa: 0,06 punts per mes.

Si del certificat aportat no es desprèn clarament la naturalesa de l’empresa, s’ha d’aplicar la puntuació de l’apartat e.

2.  Estudis acadèmics oficials. Valor del mèrit: 18 %

S’han de puntuar les titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional, directament relacionades amb les funcions del lloc de treball.

No s’ha de valorar la titulació que s’exigeix com a requisit per participar en aquesta convocatòria.

La valoració com a mèrit d’una titulació implica que no es valorin les titulacions de nivell inferior necessàries per obtenir-la.

Només es valoren com a mèrits les titulacions del mateix nivell o superior a l’exigit com a requisit, sempre que estiguin relacionades amb les funcions del lloc de treball.

No s’ha de tenir en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, atès que n’és un requisit.

Aquesta valoració s’ha de fer de la manera següent:

a. Per cada títol d’estudis universitaris oficials de doctorat: reconeguts com a nivell 4 pel Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior (d’ara endavant MECES) i amb el nivell 8 del Marc europeu de qualificacions (d’ara endavant MEC): 4 punts

b. Per cada títol d’estudis universitaris oficials de màster: reconeguts com a nivell 3 pel MECES i amb el nivell 7 del MEC: 3,5 punts

c. Per cada títol de grau, segon cicle universitari, llicenciatura o enginyeria, reconeguts com a nivell 3 MECES i amb el nivell 7 del MEC: 3,5 punts

d. Provisionalment, qualsevol llicenciatura no inclosa en el punt c: 3,5 punts

e. Per cada títol de grau, títol acadèmic de diplomatura universitària, enginyeria tècnica o equivalent, reconegut com a nivell 2 pel MECES i nivell 6 del MEC: 3 punts

f. Per cada títol de tècnic/a superior de formació professional, reconeguts com a nivell 1 del MECES i amb el nivell 5 del MEC: 2,5 punts

g. Per cada títol de tècnic/a de formació professional o de batxillerat: 2 punts

h. Per cada títol de graduat en educació secundària: 1 punt

3. Cursos i accions formatives. Valor del mèrit: 12 %

S’han de valorar els cursos i les accions formatives que compleixen amb aquests dos requisits:

a) Amb certificat que acredita l’aprofitament, l’assistència o la impartició i que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s’ha de cobrir.

b) S’hagin duit a terme en universitats, centres o organismes oficials i escoles d’Administració pública, o es tracti d’accions formatives homologades o promogudes per aquestes. També s’han de  valorar els cursos fets dins el marc dels acords de formació en l’àmbit de l’Administració pública i els cursos dels col·legis professionals.

Els cursos de l’àrea jurídica i administrativa, els de l’àrea de qualitat, els de l’àrea econòmica i financera, els d’aplicacions ofimàtiques a nivell d’usuari, els d’igualtat entre homes i dones i el bàsic de prevenció de riscs laborals (segon el Reglament dels serveis de prevenció, RD 39/1997, annex IV) s’han de valorar per tots els llocs de feina. A aquest efecte s’ha de considerar que les primeres 30 hores de qualsevol curs de prevenció de riscos laborals es corresponen amb el curs bàsic.

Les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies d’una universitat i que estan directament relacionades amb les funcions del lloc convocat, tenen la consideració d’acció formativa.

Els certificats acreditatius dels cursos i les accions formatives han d’indicar el nombre d’hores o els crèdits dels cursos, de tal manera que un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS, a 25 h de formació. Si no duen nombre d’hores, s’ha de valorar amb una hora per certificat i en el cas de màsters no oficials o títols propis de postgrau que no indiquen el tipus de crèdit, s’ha d’entendre que els crèdits són LRU.

Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s’ha de valorar l’acció formativa amb més hores de durada.

No s’han de valorar els cursos que s’exigeixen com a requisit específic del lloc de treball convocat, ni aquells impartits que formen part de les funcions d’un lloc de feina ja valorat a l’apartat d’experiència laboral.

La puntuació màxima és d’un punt per curs, a excepció de les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies d’una universitat, que tenen una puntuació màxima de dos punts.

Els cursos s’han de valorar de la manera següent:

  • 0,01 punt per hora de formació amb certificat d’aprofitament
  • 0,005 punts per hora de formació amb certificat d’assistència
  • 0,02 punts per hora de formació impartida

4. Publicacions, ponències i comunicacions. Valor del mèrit: 5 %

1.Publicacions

S’han de valorar les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions del cos, de l’escala o de la categoria objecte de la convocatòria. S’han d’excloure les publicacions fetes únicament a Internet.

a) Primer autor, editor o membre del comitè editorial

  • Per cada llibre complet, informe tècnic o monografia: 1 punt
  • Per cada capítol de llibre (màxim 3 capítols, incompatible amb l’apartat anterior): 0,2 punts
  • Per cada article de més de 10 pàgines: 0,2 punts
  • Per cada article de 10 pàgines o menys: 0,15 punts

b)  Resta d’autors

  • Per cada llibre complet, informe tècnic o monografia: 0,5 punts
  • Per cada capítol de llibre (màxim 3 capítols, incompatible amb l’apartat anterior): 0,1 punt
  • Per cada article de més de 10 pàgines: 0,1 punt
  • Per cada article de 10 pàgines o menys: 0,08 punts

2.  Ponències i comunicacions

Per cada ponència presentada en congressos, jornades, seminaris relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta: 0,1 punt

Per cada comunicació presentada en congressos, jornades, seminaris i que estigui relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta: 0,05 punts

5.  Certificats de professionalitat. Valor del mèrit: 2,5 %

Es valoren en aquest apartat els certificats professionals directament relacionats amb la subescala, classe o categoria convocada. Només es valora el certificat complet i no la relació de cursos o mòduls aprovats. Cada certificat es valora amb 0,50 punts.

6.  Coneixements orals i escrits de català. Valor del mèrit: 7,5 %

Els coneixements de llengua catalana únicament s’han de puntuar dins aquest apartat. Només es valoren els de nivell superior als demanats com a requisit.

  • Certificat B2:   1 punt
  • Certificat C1:   2 punts
  • Certificat C2:   2,5 punts
  • Certificat LA: + 0,50 punts

Els nivells de coneixement de català s’entenen adaptats al Marc europeu comú de referència per a les llengües.

Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat, només s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu que s’acumula a la puntuació de l’altre certificat que s’acredita. 

7.  Comissió de serveis forçosa o atribució temporal de funcions. Valor del mèrit: 2,5 %

En aquest apartat es valora la prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa o una comissió de serveis en atribució temporal de funcions, amb 0,025 punts per mes complet.

8.  Exercicis d’oposició superats. Valor del mèrit: 2,5 %

En aquest apartat es valora haver superat una oposició de la subescala, classe o categoria de la borsa a la qual s’opta sense haver obtingut plaça.

Si la persona interessada s’ha presentat a més d’un procés selectiu, només s’ha de tenir en compte la darrera convocatòria a la qual es va presentar, que s’ha de valorar amb 2,5 punts.

9.  Altres mèrits. Valor del mèrit: 5 %

a. Persones aturades de llarga durada, més de 12 mesos, amb independència de l’edat: 1 punt

b. Persones  que accedeixen al seu primer treball:  2  punts

BAREM DE MÈRITS ADDICIONALS

La La puntuació obtinguda per cada persona aspirant en els apartats següents s’ha de sumar a la valoració total que ha obtingut en els mèrits anteriors.

Coneixement de llengües estrangeres. Puntuació màxima: 2 punts

Aquest mèrit addicional només s’ha d’incloure quan s’han de convocar categories que requereixen un nivell determinat de coneixements de llengües estrangeres.

Els idiomes només s’han de valorar en aquest apartat i segon les certificacions de coneixements d’idiomes reconegudes internacionalment d’acord amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües (MCER).

La puntuació d’aquest mèrit s’ha de fer d’acord amb el barem següent:

MCER                 PUNTUACIÓ

 A1                          0,50 punts

 A2                          1 punt

 B1                          1,25 punts

B2                           1,50 punts

C1                            1,75 punts

C2                            2,00 punts

Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat d’un mateix idioma, només s’ha de valorar aquell que acredita un nivell de coneixement superior.

Només s’han de valorar els nivells superiors a aquell que es demana com a requisit.

Es poden valorar simultàniament llengües diferents amb els criteris indicats. 

Acreditacions professionals. Puntuació màxima: 1 punt

Aquest mèrit addicional només s’ha d’incloure quan s’han de convocar categories relacionades amb els oficis (mosso d’oficis, oficial primera, jardiner, peó especialitzat...).

S’han de valorar en aquest apartat els carnets o els certificats d’acreditacions professionals, a raó de 0,25 per carnet fins a un màxim d’1 punt:

  • Baixa tensió
  • Alta tensió
  • Línies d’alta tensió
  • Instal·lador de gas
  • Instal·lador de gasos fluorats
  • Operador de calderes
  • Frigorista
  • Instal·lador de maquinària tèrmica en edificis
  • Mantenidor d’aire condicionat i fluïts
  • Fitosanitari
  • I tots aquells que la Junta Qualificadora valori, relacionats amb les funcions de la plaça convocada.

    

AUTOBAREMACIÓ

APARTATS DEL BAREM

AUTO-  AVALUACIÓ

VALIDACIÓ DEL TRIBUNAL

I. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

1.  Per serveis prestats en qualsevol administració pública, dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la subescala, classe o categoria a la qual s’opta

Per cada mes complet  0,25 punts

2.  Per serveis prestats en qualsevol administració pública, dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, en categoria diferent a l’optada

  Per cada mes complet  0,15 punts

3. Per serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la subescala, classe o categoria a la qual s’opta

       Per cada mes complet................................ 0,15 punts

4. Per serveis prestats en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la subescala, classe o categoria a la qual s’opta

      Per cada mes complet.................................... 0,06 punts

5. Per serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la subescala, classe o categoria a la qual s’opta

     Per cada mes complet................................................... 0,06 punts

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 45 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

II. ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS

1. Per cada títol d’estudis universitaris oficials de doctorat: reconeguts com a nivell 4 pel Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior (d’ara endavant MECES) i amb el nivell 8 del Marc europeu de qualificacions (d’ara endavant MEC)......................................... 4 punts

2. Per cada títol d’estudis universitaris oficials de màster: reconeguts com a nivell 3 pel MECES i amb el nivell 7 del MEC...................... 3,5 punts

3. Per cada títol de grau, segon cicle universitari, llicenciatura o enginyeria, reconeguts com a nivell 3 MECES i amb el nivell 7 del MEC...... 3,5 punts

4. Provisionalment, qualsevol llicenciatura no inclosa al punt 3.............................................................................. 3,5 punts

5. Per cada títol de grau, títol acadèmic de diplomatura universitària, enginyeria tècnica o equivalent, reconegut com a nivell 2 pel MECES i nivell 6 del MEC ............ 3 punts

6. Per cada títol de tècnic-a superior de formació professional, reconeguts com a nivell 1 del MECES i amb el nivell 5 del MEC................. 2,5 punts

7. Per cada títol de tècnic-a de formació professional o de batxillerat.................................................................................................. 2 punts

8. Per cada títol de graduat en educació secundària.............................................................................................................................. 1 punt

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 18 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

III. CURSOS I ACCIONS FORMATIVES

Els cursos s’han de valorar de la manera següent:

a) formació amb certificat d’aprofitament per hora................................................. 0,01   punt

b) formació amb certificat d’assistència per hora..................................................... 0,005 punts

c) formació impartida per hora................................................................................. 0,02   punts

Un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS a 25 h de formació

La puntuació màxima és d’un punt per curs, a excepció de les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies d’una universitat, que tenen una puntuació màxima de dos punts.

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 12 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

IV. PUBLICACIONS, PONÈNCIES I COMUNICACIONS

1. Publicacions

a) Primer autor, editor o membre del comitè editorial

· Per cada llibre complet, informe tècnic o monografia.................................................. 1 punt

· Per cada capítol de llibre (màxim 3 capítols, incompatible amb l’apartat anterior).... 0,2 punts

· Per cada article de més de 10 pàgines.......................................................................... 0,2 punts

· Per cada article de 10 pàgines o menys........................................................................ 0,15 punts

b) Resta d’autors:

· Per cada llibre complet, informe tècnic o monografia.................................................. 0,5 punts

· Per cada capítol de llibre (màxim 3 capítols, incompatible amb l’apartat anterior)..... 0,1 punt

· Per cada article de més de 10 pàgines.......................................................................... 0,1 punt

· Per cada article de 10 pàgines o menys........................................................................ 0,08 punts

Ponències i comunicacions

· Per cada ponència presentada en congressos, jornades, seminaris relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta................................................................................................................... 0,1 punt

· Per cada comunicació presentada en congressos, jornades, seminaris relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta............................................................................................................... 0,05 punts

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 5 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

V. CERTIFICATS DE PROFESSIONALITAT

1. Per cada certificat de professionalitat relacionat directament amb la subescala, classe o categoria convocada.............. 0,5 punts

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 2,5 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

VI. CONEIXEMENT ORAL I ESCRIT DE CATALÀ

1. Certificat oficial de català (s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior)

                                           B2 = 1 punt

                                           C1 = 2 punts

                                           C2 = 2,5 punts

                                           LA = 0,5 punts acumulats al nivell acreditat

Només s’han de valorar els de nivell superior al que es demana com a requisit.

Si es posseeix més d’un certificat, només s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu que s’acumula a la puntuació de l’altre certificat que s’acredita. 

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 7,5 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

VII. ALTRES SERVEIS PRESTATS

1. Per la prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa o una comissió de serveis en atribució temporal de funcions

Per cada mes complet…………………………………………......…………………….. 0,025 punts

Puntuació total de l’apartat

El valor d’aquest mèrit és del 2,5 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

VIII. OPOSICIÓ SUPERADA

Per la superació d’una oposició de la subescala, classe o categoria de la borsa a la qual s’opta sense haver

obtingut plaça...... 2,5 punts

Només s’ha de tenir en compte la darrera convocatòria a la qual es va presentar

                 

Puntuació total de l’apartat

  

              El valor d’aquest mèrit és del 2,5 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

IX. ALTRES MÈRITS

1. Persones aturades de llarga durada, més de 12 mesos ............................................... 1 punt

2. Persones que accedeixen al seu primer treball ........................................................... 2 punts

             

Puntuació total de l’apartat

              El valor d’aquest mèrit és del 5 % i la valoració s’obté d’acord amb el que es preveu en l’annex 2

                         TOTAL *(suma de les puntuacions de cada un dels apartats)

* Aquesta suma total només serveix a efectes de control

                 

BAREM DE MÈRITS ADDICIONALS

IX. CONEIXEMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES

 MCER   PUNTUACIÓ

  A1    0,50 punts

  A2  1 punt

  B1   1,25 punts

  B2   1,50 punts

  C1   1,75 punts

  C2   2,00 punts

Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat d’un mateix idioma, només s’ha de valorar aquell que acredita un nivell de coneixement superior.

Només s’han de valorar els nivells superiors a aquell que es demana com a requisit.

Es poden valorar simultàniament llengües diferents amb els criteris indicats. 

Aquest apartat només és puntuable quan es requereix acreditar llengües estrangeres per al lloc convocat.

La puntuació màxima d’aquest mèrit és de 2 punts

X. ACREDITACIONS PROFESSIONALS

Per cada carnet acreditat.................................................................................................... 0,25 punts

Carnets:

· Baixa tensió

· Alta tensió

· Línies d’alta tensió

· Instal·lador de gas

· Instal·lador de gasos fluorats

· Operador de calderes

· Frigorista

· Instal·lador de maquinària tèrmica en edificis

· Mantenidor d’aire condicionat i fluïts

· Fitosanitari

· I tots aquells que la Junta Qualificadora valori relacionats amb les funcions de la plaça convocada.

Aquest apartat només és puntuable quan es convoquen categories relacionades amb els oficis.

La puntuació màxima d’aquest mèrit és d’1 punt