Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 10939
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació de les Actes 2 i 11 de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu del sector dels establiments sanitaris d'hospitalització, consulta i assistència de les Illes Balears per a la interpretació de l'article 21.7, sobre llicències i permisos retribuïts per malaltia o accident (exp.: CC_ACP_07/049, codi de conveni 07000345011982)
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 27 de juny de 2016, la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu del sector dels establiments sanitaris d'hospitalització, consulta i assistència de les Illes Balears es va reunir per interpretar l'article 21.7, sobre llicències i permisos retribuïts per malaltia o accident, i l'acord definit en l'Acta 2 de la Comissió Paritària, signada el 29 d'octubre de 2009, de la qual cosa es va estendre l'acta de sessió corresponent.
2. El dia 1 de juliol, el senyor José Carlos Sedano Almiñana, en representació de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre i dipòsit de l'Acta esmentada.
3. El 19 de juliol, el senyor Sedano va sol·licitar la publicació conjunta de les esmentades actes de la Comissió Paritària, 2 i 11.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L'article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar les actes 2 i 11 de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu del sector dels establiments sanitaris d'hospitalització, consulta i assistència de les Illes Balears, en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Paritària.
3. Ordenar la traducció d'ambdues actes a la llengua catalana i fer constar que les versions castellanes són les originals, signades pels membres de la Comissió Paritària i que les versions catalanes en són una traducció.
4. Publicar les actes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 12 de setembre de 2016
La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral
Isabel Castro Fernández
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)
ACTA 2
COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU PER ALS ESTABLIMENTS SANITARIS D'HOSPITALITZACIÓ, CONSULTA I ASSISTÈNCIA DE LES ILLES BALEARS
(CODI DE CONVENI 0700345)
ASSISTENTS:
PER LA REPRESENTACIÓ SINDICAL
Sra. Felisa López Gimena (UGT)
Sr. Ryan McLarty (UGT)
Sra. Raimunda Bustins Pons (UGT)
Sr. Pedro Jordi Morro Pujol (assessor UGT)
Sra. María Ferrer Bujosa (CCOO)
Sr. Antonio Martos González (CCOO)
Sra. Pilar Poveda Clement (CCOO)
Sra. Josefa González Nebot (USAE)
PER LA REPRESENTACIÓ EMPRESARIAL:
Sr. Antoni M. FUSTER Miró (UBES)
Sr. Jordi LLABRÉS QUETGLAS (UBES)
Sra. Eva TARRAFETA ALBEROLA (UBES)
Sr. Jesús M. Iglesias BARCELÓ (UBES)
Sr. José Fco. Barranco GONZÁLEZ (ASIB)
Sr. Miguel PALOU ROSSELLÓ (assessor)
A Palma de Mallorca, Illes Balears, sent les 16 hores del dia 29 d'octubre de 2009, a la seu del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB), situat en aquesta ciutat, a l’avinguda del Comte de Sallent núm. 11, 2n, es reuneixen les persones que s’enumeren al marge relacionades amb la finalitat de fer la segona reunió de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu.
Aixeca l’Acta el senyor Miguel Palou Rosselló, assessor empresarial, del despatx de C. SEDANO & ASOCIADOS.
S'inicia la reunió llegint l'acta 1 de la reunió anterior, que és aprovada i signada per un representant de cada organització intervinent.
Seguidament es passa a tractar els punts convinguts en l'ordre del dia.
1. En primer lloc es revisa la taula d'antiguitat de l'any 2009, que figura en el text del Conveni col·lectiu com a “annex II bis”, perquè representants d'UGT i de CCOO hi haN detectat errors. Una vegada revisades i corregides les errades, la signa un membre de cada organització i se n’acorda la remissió a l'autoritat laboral per al seu registre i dipòsit, i se’n sol·licita a la vegada la publicació en el Butlletí Oficial d'Illes Balears, comanant els dits tràmits al senyor Palou. Una còpia de l'annex abans esmentat queda unida a l'Acta.
2. A continuació s'acorda comunicar a l'empresa FRANCISCO AGUILÓ RIPOLL (laboratori d'anàlisis clíniques) la impossibilitat d'accedir a la sol·licitud de desvinculació formulada perquè no ha donat resposta als requeriment efectuats per aquesta Comissió, els passats dia 27 de juliol i 9 de setembre, en què sol·licitava l’aportació de documentació que justificàs el fet de la desvinculació salarial, tal com preveu l'article 13 del Conveni col·lectiu. S'uneixen a l'Acta els escrits tramesos a l'empresa esmentada.
3. Seguidament es passa a tractar l'escrit presentat per la representació d'UGT, en què sol·licita la interpretació de l'article 21.7 “Llicències i permisos per malaltia o accident”. Una vegada les parts assistents han discutit el tema plantejat en el sentit de si els dies de permís han de ser consecutius o alternatius a conveniència del sol·licitant, s'assoleix el consens perquè es considera que els dies de permís s'han d'agafar de forma consecutiva, sent els dies de llicència o permís dies naturals. S'uneix a l'Acta l'escrit d'UGT
4. S'entra a tractar el punt 5 de l'ordre del dia proposat per la representació d'UGT sobre allò que disposa l'article 6.8 “ Mobilitat i promoció interna. Barems d'aplicació”. La representació d'UGT presenta un document de proposta per al sistema de mobilitat i promoció interna per als centres d'aplicació del Conveni. La representació empresarial manifesta que s'estudiarà la proposta aportada pel dit sindicat, i no es pronuncia en aquest moment atesa la complexitat del tema. S'uneix a l'Acta el document presentat per UGT.
5. El següent punt de l'ordre del dia versa sobre un escrit presentat per UGT en què sol·licita la interpretació de l'article 11.b), paràgraf 3 “Plus d'especialitat” del Conveni. El tema és debatut i no s’assoleix cap acord perquè la part empresarial considera que no és procedent considerar les consultes que disposen de raigs X i fan intervencions ambulatòries com a quiròfans atès que no compleixen els requisits que se suposen a tals quiròfans d'establiments sanitaris. S’uneix a l'Acta l'escrit d'UGT.
6. Finalment es passa al punt de precs i preguntes i es formulen dues propostes per a la propera reunió de la Comissió; la primera proposta per la part empresarial es lliura per escrit i fa referència a sol·licitar la interpretació de l'article 4 apartat 3, sobre aplicació de “Compensació i absorció”. S'uneix l'escrit a l'Acta. CCOO proposa desenvolupar un calendari de reunions de la Comissió i també interessa que en la propera reunió es constitueixi un grup de treball que abordi el tema de la carrera professional de conformitat amb la disposició addicional vuitena del Conveni.
No hi ha més assumptes que tractar i, a les 17.45 hores, es dóna per finalitzada la reunió. Aquesta Acta es farà arribar a les parts perquè la revisin i es presentarà perquè l’aprovin i signin en la propera reunió.
SIGNATURES:
ACTA 11
COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU PER ALS ESTABLIMENTS SANITARIS D'HOSPITALITZACIÓ, CONSULTA I ASSISTÈNCIA DE LES ILLES BALEARS
(CODI DE CONVENI 07000345011982)
|
ASSISTENTS:
PER LA REPRESENTACIÓ SINDICAL
Sr. Ryan McLarty (UGT) Sra. Teresa Sánchez Sevilla (UGT) Sr. Antonio Martos González (CCOO) Sr. Walter Pérez Munárriz (CCOO) Sra. Josefa González Sobrino(USAE) Sra. Juana Salamanca (USAE)
PER LA REPRESENTACIÓ EMPRESARIAL: Sr. Antoni M. Fuster Miró (UBES) Sr. Jordi Llabrés Quetglas (UBES) |
Sr. Víctor M. Alonso Manzanares (assessor)
A Palma de Mallorca, Illes Balears, a les 17.00 hores del dia 27 de juny de 2016, a la seu de la Unió Balear d'Entitats Sanitàries (UBES), situada en aquesta ciutat, al carrer d’Aragó, 215, 2n, es reuneixen les persones enumerades al marge esquerre amb la finalitat de fer l'onzena reunió de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu indicat més amunt.
Aixeca l’Acta el senyor Víctor Manuel Alonso Manzanares, assessor de la representació empresarial, del despatx professional C. SEDANO & ASOCIADOS.
La reunió convocada per al dia d'avui és arran de l'escrit rebut en l'adreça electrònica de la UBES el dia 9 de juny de 2016, pel qual la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de les Illes Balears del sindicat CCOO sol·licitava la intervenció d'aquesta Comissió en relació amb la interpretació que s'ha de donar al permís retribuït establert en l'article 21 “Llicències i permisos retribuïts”, apartat 7 “Malaltia o accident”, del Conveni col·lectiu, per haver-se suscitat al si d'una de les empreses associades a la UBES si el gaudi dels dies pel permís esmentat ha de ser o no consecutiu.
Amb caràcter previ a entrar en el debat de la ressenyada discussió, ambdues representacions deixen constància del rebut de la comunicació a aquesta Comissió Paritària en data 28 d'abril de 2015 de l'acord assolit per l'empresa Hospital Creu Roja amb la representació dels treballadors per a la inaplicació temporal de les retribucions del Conveni col·lectiu durant el període d’abril de 2015 a març de 2016, ambdós mesos inclosos, així com de la documentació que acompanyava a aquella (acta de l'acord assolit i de la delegació per elevar el seu text davant de l'autoritat laboral i davant d'aquesta Comissió a favor de la senyora Leonor Terrasa Garcías).
Entrant ja a l'objecte que ha motivat aquesta convocatòria, pren la paraula la representació empresarial per recordar que el dit tema sobre la forma de gaudi dels dies en el cas del permís retribuït per malaltia o accident, arran d'un escrit presentat en aquest cas pel sindicat UGT en què sol·licita idèntica interpretació del dit precepte del Conveni col·lectiu, ha estat ja debatut anteriorment al si d'aquesta Comissió Paritària, i s’ha arribat a l’acord següent per consens de la Comissió (vegeu l’Acta 2 de la Comissió Paritària del vigent Conveni de la reunió de data 29 d'octubre de 2009):
“Una vegada que les parts assistents han discutit el tema plantejat en el sentit de si els dies de permís han de ser consecutius o alternatius a conveniència del sol·licitant, s'assoleix el consens de considerar que els dies de permís s'han d'agafar de forma consecutiva, sent els dies de llicència o permís dies naturals.”
En virtut d'això, i no existint cap criteri diferent o nou que dugui a un replantejament de la qüestió, així com davant d'elementals raons de gestió i operativa d'aquest tipus de permisos, la representació empresarial ratifica el mateix criteri interpretatiu ja establert per aquesta mateixa Comissió Paritària en la matèria objecte d'interpretació.
A continuació, pren la paraula la representació sindical i la FSSIB-CCOO manifesta que, malgrat el consens assolit sobre el tema l'any 2009, reconsiderat novament el problema, i partint dels termes oberts en què s'expressa el ressenyat precepte convencional, aquest dóna cabuda a la interpretació que el gaudi del permís pugui ser de manera no consecutiva, sempre que no se superin els dies que corresponguin a cada cas concret. La USAE s'adhereix a la dita interpretació que realitza la FSSIB-CCOO, i la UGT, després d'uns minuts de deliberació sobre l'actitud a adoptar pel dit sindicat sobre això, finalment s'inclina també per apartar-se juntament a la FSSIB-CCOO i a la USAE de la interpretació assolida per consens sobre el dit assumpte en la reunió d'aquesta mateixa Comissió Paritària celebrada en data 29 d'octubre de 2009.
PRECS, PREGUNTES I COMUNICACIONS. No es produeixen.
No hi ha més assumptes per tractar, es dóna per conclosa la reunió a les 17.30 hores en el lloc i la data indicats més amunt, s’aixeca aquesta acta, perquè l’aprovi i signi un representant de cada organització assistent, i es designa el Sr. Carlos Sedano Almiñana assessor de la part empresarial autoritzat en anteriors ocasions, perquè, si s’escau, tramiti el registre i el dipòsit d’aquesta davant l'autoritat laboral, d'acord amb el Reial decret 713/2010, de 28 de maig.
SIGNATURES: