Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 8830
Resolució de la directora general de Personal Docent de 28 de juliol de 2016, per la qual es convoca un concurs de mèrits per proveir en comissió de serveis llocs de feina de la Inspecció Educativa
Versió PDF
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix que un dels pilars bàsics per millorar la qualitat educativa és la inspecció educativa. Per aquest motiu, es fixen les funcions, les atribucions i l’organització de la inspecció educativa a fi d’aconseguir un sistema educatiu de qualitat.
En virtut del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari, la inspecció d’educació es va transferir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que des d’aquell moment va assumir els actes administratius relatius a l’elaboració i l’aprovació de les previsions de necessitats de personal, així com la convocatòria per proveir llocs de feina vacants.
El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l’àmbit de l’ensenyament no universitari, és la norma que regula l’organització i el funcionament de la Inspecció Educativa a les Illes Balears. En l’article 19 estableix que els funcionaris docents que compleixin determinats requisits poden ocupar accidentalment les vacants de la plantilla d’inspectors d’educació en comissió de serveis. Per ocupar aquestes vacants, és preceptiva la convocatòria pública d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit i capacitat. Els articles 82 i 88.ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears regulen la comissió de serveis ordinària voluntària.
L’accés al cos d’inspectors d’educació és regulat en el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i es regula el règim transitori d’ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena d’aquesta Llei. En l’article 41 d’aquest Reial decret s’estableixen els requisits per accedir al cos d’inspectors, els quals també són exigibles als qui vulguin ocupar les vacants de la plantilla d’inspectors d’educació en comissió de serveis.
Encara que com a conseqüència de la realització de les proves selectives d’accés al cos d’inspectors d’educació convocades per Resolució de la directora general de Personal Docent de 25 de febrer de 2016, la plantilla ocupada s’ha incrementat significativament, no obstant, i tenint en compte la situació insostenible de partida, es fa aconsellable cobrir temporalment algunes de les places vacants de la plantilla, tenint com objectiu la realització de la seva feina amb criteris de qualitat.
El Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. D’acord amb la Resolució del conseller d’Educació i Universitat, de 29 d’octubre de 2015, de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 05-11-2015), la directora general de Personal Docent és competent per dictar aquesta Resolució.
Per tant, a proposta del cap del Departament d’Inspecció, i amb l’acord de la Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Convocar un concurs de mèrits per proveir en comissió de serveis els llocs de feina reservats a la Inspecció Educativa, els quals es relacionen en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Segon
Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1, així com el barem per valorar els mèrits, que figura en l’annex 4.
Tercer
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent, en el termini d'un mes comptador des del dia següent al de la publicació d'aquesta Resolució, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i els articles 25.5 i 57 de la llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa
Palma, 28 de juliol de 2016
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Requisits dels participants
Poden participar en aquest concurs els funcionaris que acreditin que compleixen els requisits següents:
a. Pertànyer a algun dels cossos de funcionaris docents a què es refereix el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents que imparteixen els ensenyaments del sistema educatiu, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer.
b. Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari de carrera en algun dels cossos que integren la funció pública docent i una experiència mínima de la mateixa durada.
c. Estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte, grau o d’un títol equivalent.
d. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació legalment homologable.
2. Presentació de sol·licituds
Els aspirants han de presentar la sol·licitud, adreçada a la directora general de Personal Docent segons el model que figura en l’annex 3, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials o a qualsevol de les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si s’opta per presentar la documentació a una oficina de correus, s’hi ha de dur en un sobre obert a fi que el funcionari pugui datar-la i segellar-la abans de certificar la tramesa.
El termini per presentar les sol·licituds, amb la documentació acreditativa dels mèrits, és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Valoració dels mèrits
L’adjudicació de les places s’ha de determinar a partir de la valoració dels mèrits al·legats, d’acord amb el barem que figura en l’annex 4. Els aspirants han d’indicar en la sol·licitud la seva preferència per ocupar places a les diferents seus territorials.
4. Comissió de Selecció
Es constitueix la Comissió de Selecció que ha d’actuar en aquest procediment, la qual és integrada pels membres següents:
a. Un inspector designat pel conseller d’Educació i Universitat, que ha d’actuar com a president.
b. Quatre inspectors del cos d’inspectors d’educació de l’Administració educativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en actiu, seleccionats per sorteig. El sorteig, que ha de ser públic, s’ha de fer dia 24 d’agost a les 10.00 h a la seu de la Conselleria d’Educació i Universitat ( Departament d’Inspecció Educativa). Per dur a terme el sorteig, s’han de fer dos grups per atendre la paritat dels membres del tribunal. L’inspector amb menys antiguitat ha d’actuar com a secretari. En el cas d’igualtat, el secretari ha de ser el de menys edat. Així mateix, s’han de nomenar els suplents respectius. Al sorteig hi poden assistir els aspirants a la convocatòria, els quals han d’acreditar la seva condició mitjançant la sol·licitud corresponent.
Els representants dels sindicats amb representació a la Mesa Sectorial del Sector Públic poden participar com a observadors a les sessions de la fase de concurs convocades per la Comissió de Selecció.
Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels membres que en formen part, entre els quals hi ha d’haver el president i el secretari.
5. Funcions de la Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció té les funcions següents:
a. Comprovar el compliment dels requisits d’admissió i, si cal, donar tres dies per esmenar-los.
b. Valorar els mèrits al·legats pels concursants.
c. Resoldre qualsevol dubte, qüestió, incidència o reclamació que es plantegi durant el procediment del concurs.
d. Formular la proposta de candidats seleccionats per cobrir les places d’inspectors en comissió de serveis.
e. Qualsevol altra que exigeixi la instrucció del procediment del concurs.
6. Procediment de selecció
El procediment de selecció consistirà en una única fase de concurs.
En aquesta fase, la Comissió de Selecció ha de valorar els mèrits dels aspirants obtinguts amb anterioritat a l’acabament del termini per presentar sol·licituds, d’acord amb el barem que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució, elaborat a partir del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, citat més amunt. Solament s’han d’admetre les sol·licituds dels aspirants que compleixin els requisits establerts en el punt primer de les bases de la convocatòria i que obtenguin una puntuació mínima de 5 punts en la valoració dels mèrits especificats a l’annex 4 d’aquesta Resolució.
La Comissió de Selecció ha d’aprovar la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos, que s’ha de publicar als taulers d’anuncis del Departament d’Inspecció Educativa, de la Delegació Territorial de Menorca i de la Delegació Territorial d’Eivissa–Formentera. Així mateix, també s’ha de publicar a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa <http://die.caib.es>.
Mitjançant la publicació d’aquesta relació provisional d’admesos i exclosos es considera efectuada la notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.
Contra la relació a què fa referència l’apartat anterior, els aspirants poden presentar reclamacions davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació als llocs indicats anteriorment. La Comissió disposa de dos dies hàbils per resoldre les reclamacions abans de publicar la llista definitiva d’admesos i exclosos.
La seu on han de tenir lloc les sessions de la Comissió de Selecció s’ha de publicar oportunament als taulers d’anuncis i a la pàgina web indicats.
7. Publicació dels resultats
Una vegada valorats els mèrits a la fase de concurs, la Comissió ha d’elaborar una relació provisional dels aspirants amb indicació del número d’ordre, la puntuació parcial obtinguda en cada un dels apartats del barem i la puntuació total. Aquesta relació s’ha de publicar als taulers d’anuncis esmentats i a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa <http://die.caib.es>. Els aspirants poden presentar reclamacions davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de la relació a tots els llocs indicats. La Comissió ha de resoldre les reclamacions en els dos dies hàbils següents i, a continuació, ha de publicar la relació definitiva amb les puntuacions obtingudes. Els empats en la puntuació total s’han de dirimir segons la puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem, d’acord amb l’ordre següent:
1r. Puntuació més alta en els apartats del barem en l’ordre en què apareixen en la convocatòria.
2n. Puntuació més alta en els subapartats del barem en l’ordre en què apareixen en la convocatòria.
En compliment de l’apartat d de la base 5, la Comissió de Selecció ha de trametre a la directora general de Personal Docent la llista dels aspirants ordenada de major a menor puntuació obtinguda en la fase de concurs i ha de proposar els qui hagin obtingut més puntuació perquè ocupin les places oferides, amb indicació de la Seu Territorial on ha de prestar serveis en comissió de serveis.
La directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució provisional en què es declarin seleccionats els aspirants proposats per la Comissió i se’ls adjudiqui destinació provisional a la Seu Territorial indicada. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent. Una vegada publicada, s’ha d’establir un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació perquè els interessats presentin reclamacions davant la directora general de Personal Docent.
La Comissió de Selecció ha de resoldre aquestes reclamacions i, a continuació, la directora general de Personal Docent ha de dictar la resolució definitiva amb els aspirants seleccionats i les destinacions provisionals adjudicades, la qual s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, segons el que preveu l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
8. Provisió dels llocs de feina
Els llocs de feina que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució s’han de proveir pel sistema de comissions de serveis, previst a la normativa vigent.
9. Durada de la comissió de serveis
La comissió de serveis durarà fins el 31 d’agost de 2017.
La comissió de serveis es podrà prorrogar per un any, amb l’informe favorable del cap del Departament d’Inspecció Educativa.
Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, amb l’informe favorable del cap del Departament d’Inspecció Educativa, l’òrgan competent podrà prorrogar la comissió de serveis.
En qualsevol cas, la comissió de serveis finalitza per les causes establertes en l’article 88.ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
ANNEX 2
Places convocades
|
Nre. de llocs de feina |
Seu territorial |
Codi |
Lloc de feina |
|---|---|---|---|
|
5 |
Mallorca |
07506021 |
Inspector d’educació |
|
1 |
Menorca |
07506041 |
Inspector d’educació |