Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

Núm. 5289
Bases borsi de socorristes de piscina els mesos d'estiu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern en sessió ordinària celebrada el dia 3 de maig de 2016, va adoptar entre altres el següent acord:

Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d’aspirants per proveir com a personal laboral, places de socorristes de piscina els mesos d’estiu de l’Ajuntament de Santa Eugènia.

Primera.- Objecte de la convocatòria.

La present convocatòria té per objecte la constitució d’una borsa de treball de la categoria de socorristes de piscina, amb caràcter de personal laboral per cobrir les necessitats d’aquestes places durant els mesos d’estiu de l’Ajuntament de Santa Eugènia.

La selecció de les persones aspirants s’efectuarà mitjançant un concurs que consistirà en la valoració dels mèrits que es detallen en aquestes bases i una entrevista personal.

L’horari serà fitxat per la Batlia per tal d’atendre les necessitats del servei.

Aquestes bases es regiran de conformitat amb els termes establerts a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’ocupació pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el Reial Decret 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprovà el text refós de la llei de l’Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.

Segona.- Requisits dels aspirants.

Per ser admès/a a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

1-Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l’art. 57 de la Llei 7/2007, 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

2-Tenir complits els 18 anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

3-Estar en possessió del certificat d’escolaritat o equivalent.

4-Estar en possessió d’una titulació de formació de socorrista de piscina i posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.

5-No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració Pública.

6-No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeix el normal exercici de la funció.

7-Certificat B2 o antic català B de coneixements de llengua catalana.

Aquests requisits s’han de reunir a la data en què finalitza el termini de presentació d’instàncies.

Abans de la signatura del contracte, l’interessat/ada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic delimitat per l’art. 1 de la Llei 53/1984 i no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació Local pugui adoptar l’acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Tercera.- Sistema selectiu:

La selecció es farà mitjançant:

  • La valoració dels mèrits aportats pels canditats.
  • Entrevista personal.

Valoració dels mèrits aportats :

1-Experiència professional :

Experiència en la realització de tasques de socorrista de piscina a l’administració pública: 1 punt per mes complet i continuat de feina fins un màxim de 10 punts.

Experiència en la realització de tasques de socorrista de piscina a empresa privada: 0,5 punts per mes complet i continuat de feina fins un màxim de 7 punts.

2-Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça oferta, mèrits per institucions públiques o oficials (acreditant mitjançant certificat, títol o diploma de l’organisme corresponent).

-Fins a 29 hores:           0,1 punts.

-De 30 – 49 hores:        0,25 punts.

-De més de 50 hores:   0,50 punts.

3-Curs de primers auxilis: 1 punt.

4-Estar en possessió del permís de conduir : B : 1 punt.

5-Cursos de català:

  • Nivell C1: 1,25 punts.
  • Nivell C2: 2,00 punts.

No es valoraran els mèrits que no s’acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s’especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s’hauran de presentar dins el termini de presentació d’instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora de termini.

El Tribunal podrà demanar a l’interessat/da les aclaracions o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

Entrevista personal:

Versarà sobre la pràctica de les funcions a desenvolupar i puntuarà de 0 a 5 punts. Aquesta entrevista es realitzarà en llengua catalana.

La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes d’acord amb el que s’ha expressat anteriorment, és a dir, la suma de la puntuació obtinguda en la valoració de mèrits i l’entrevista personal.

Quarta.- Sol·licituds: Forma i termini de presentació.

Les persones que desitgin prendre part en el procediment de selecció, hauran de manifestar que reuneixen totes les condicions que s’exigeixen a la Base 2ª de la convocatòria, es dirigiran al Sr. Batle-President d’aquesta Corporació, i es presentaran en el Registre General de la mateixa en el termini de deu (10) dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació d’aquestes bases en el BOIB.

Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l’article 38.4 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Per ésser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Els aspirants hauran d’aportar juntament amb la instància (Model Annex I) un índex de la documentació presentada. A la instància s’haurà d’adjuntar:

-Còpia compulsada D.N.I.

-Currículum vitae.

-Titulació de la formació exigida a la base segona.

-Justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar a la fase de concurs.

-Fotocòpia compulsada de la vida laboral, en cas de no presentar-se no es procedirà a fer la baremació dels mèrits profesionals.

-Resguard de pagament de la taxa per import de 15,00 €. Es podrà efectuar el pagament mitjançant transferència al següent núm. compte indicant al concepte el nom i llinatges de l’aspirant.

  • BMN-Sa Nostra ES7104872077882000001745  ó
  • La Caixa ES2421005677180200000237

Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada,  no seran valorats.

Els mérits presentats pels aspirants s’acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l’original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:

Junt amb el currículum vitae, cal aportar:

Experiència professional:

-Serveis prestats a l’Administració pública (incloent-hi entitats autònomes), mitjançant una certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l’entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades; i les dates d’alta i baixa de la mateixa.

-Serveis prestats a entitats de dret públic sotmeses a dret privat (consorcis, fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental) i empreses privades: a través d’un certificat de vida laboral i l’acreditació de la categoria i de les funcions realitzades mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’entitat corresponent.

Coneixements de català i cursos de formació:

-Títol o certificació expedida per les institucions públiques oficials corresponents.

-Certificats o diplomes acreditatius dels cursos realitzats, amb l’expressió d’hores de l’acció formativa.

No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.

Cinquena.- Admissió dels aspirants:

Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini màxim de cinc (5) dies hàbils aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Tot allò es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santa Eugènia, atorgant-se, d’acord amb l’article 76.1 de la dita Llei 30/1992, un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió.

A la mateixa resolució s’indicarà el lloc, dia i hora de l’entrevista personal.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia a la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santa Eugènia.

Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.

Sisena.- Tribunal de selecció.

1-L’òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.

2-El personal d’elecció o de lliure designació política i el personal eventual, no poden formar part dels òrgans de selecció.

3-La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

4-El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres membres. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i un vocal. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.

5.-El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a, ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

6.-El President/a pot ser nomenat entre els membres de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les Administracions Públiques.

7-Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú.

8-Són funcions del Tribunal Qualificador:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establertes en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat en temps mèrits amb defectes formals, a l’efecte de la seva esmena, o quan necessiten un aclariment d’algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma escaient.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que forman part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

e) Elevar al Batle/ssa la composició definitiva de la borsa.

El Tribunal de selecció estarà integrat per:

  • President:  Bartolomé Coll Isern.
  • Suplent: Joan B. Bibiloni Cerdá.
  • Vocal: Aina Creus Colomar.
  • Suplent: Jessica Queralt Becerril.
  • Secretari/a: Secretària de la Corporació (amb veu i vot).

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu.

L’abstenció o recusació dels membres del Tribunal se substanciarà d’acord amb el que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre.

Setena.- Forma d’actuació.

Per establir l’ordre d’actuació dels aspirants a l’entrevista personal, serà el del registre d’entrada de les sol·licituds.

En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir als aspirants que acreditin la seva personalitat.

Vuitena.- Llista d’aprovats, presentació de documents i formalització del contracte:

Acabada la qualificació, el tribunal elevarà al Batle la proposta de selecció definitiva, el qual dictarà el Decret de configuració de borsa de treball i és publicarà la relació d’aprovats al tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santa Eugènia en ordre de major a menor puntuació.

En el moment de fer ús d’aquesta borsa de treball, l’aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Santa Eugènia, dins els cinc (5) dies hàbils següents a l’oferiment de lloc de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. L’aspirant que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base segona, no podran ésser contractats i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsetat a la seva instància.

En el seu lloc es contractarà la persona que hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal.

La borsa té una durada de tres (3) anys, llevat que quedi obsoleta o sense aspirants als qui es pugui dirigir una oferta de feina.

Novena.- Gestió de la borsa.

En el moment de fer ús de la borsa de l’Ajuntament de Santa Eugènia es comunicarà telefònicament amb els candidats fins a tres vegades i seguint l’ordre establert al termini del procés de provisió d’aquesta borsa.

Si no s’ha pogut contactar amb aquesta persona es telefonarà al següent candidat i aquest perdrà el seu ordre de prelació.

En cas de que un aspirant rebutgi una oferta de l’Ajuntament de Santa Eugènia no perdrà el seu ordre de prelació en el llistat sempre que presenti l’escrit de renúncia, i sempre que justifiqui trobar-se en alguna de les següents situacions:

-Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.

-Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.

-Raons de força major, apreciades per l’Administració.

-Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració o empresa privada.

-La justificació, mitjançant escrit de renúncia, d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini de tres dies.

-En cas de no trobar-se en cap d’aquestes situacions, i sempre presentant l’escrit de renúncia, perdrà el seu ordre de prelació essent relegat a l’últim lloc de la mateixa.

Quan un mateix aspirant hagi rebutjat fins a tres vegades una oferta en el termini de sis mesos, en quedarà exclós.

Desena.- Incidències.

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Les presents bases i convocatòries podran ser impugnades de conformitat amb l’establert a la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Régim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Contra la convocatòria i les bases, que esgotin la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d’un mes davant la Presidència, previ al contenciós-administratiu, tal i com estableix l’article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administratiu.

De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la jurisdicció social.

Allò que no queda previst a les bases, serà d’aplicació al Real Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament General d’Ingrés del Personal al Servei de l’Administració General de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat; la llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció Pública el Real Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel que s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local i la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

 

Santa Eugènia a 6 de maig de 2016

El Batle-President,
Francisco Martorell Canals

  

ANNEX I
Model d'instància

Nom i cognoms...................................................................................................................

DNI núm. ..........................................................................................................................

Domicili.............................................................................................................................

Població.............................................................................................................................

Telèfon núm. ....................................................................................................................

Correu electrònic..............................................................................................................

EXPÒS :

En relació a la convocatòria per constituir una borsa d’aspirants per proveir com a personal laboral, places de socorristes de piscina els mesos d’estiu de  l’Ajuntament de Santa Eugènia  MANIFEST:

Primer.- Que accept plenament la totalitat de les bases de la convocatòria esmentada.

Segon.- Que acomplesc tots els requisits i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria.

Tercer .- Que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública.

Quart.- No pateix cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el normal exercici de la funció.

Per això,

SOL·LICIT : Ésser acceptat/da a participar a la selecció de  personal laboral, de places de socorrista de piscina els mesos d’estiu de  l’ Ajuntament de Santa Eugènia.

Santa Eugènia , ____ de maig de 2016

Signatura,

SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EUGENIA