Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3725
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 4 d’abril de 2016 per la qual es regula el procediment per sol·licitar la implantació dels programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment als centres d’educació secundària obligatòria sostinguts amb fons públics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 27 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), preveu, com a mesura específica d’atenció a la diversitat, el desenvolupament dels programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment.

El Reial decret 1105/2014, de 26 de desembre, pel qual s’estableix el currículum bàsic de l’educació secundària obligatòria i del batxillerat (BOE núm. 3, de 3 de gener de 2015), defineix, en l’article 19, les condicions bàsiques per establir els requisits dels programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment des del segon curs de l’educació secundària obligatòria. En aquests programes s’ha d’utilitzar una metodologia específica a través de l’organització de continguts, activitats pràctiques i, si s’escau, de matèries diferent de l’establerta amb caràcter general, amb la finalitat que els alumnes puguin cursar el quart curs per la via ordinària i obtinguin el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

El Decret 34/2015, de 15 de maig, pel qual s’estableix el currículum de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears (BOIB núm. 73, de 16 de maig), estableix, en l’article 25, que els programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment s’han de concretar en una ordre.

Finalment, l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 20 de maig per la qual es desplega el currículum de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears (BOIB núm. 76, de 21 de maig de 2015) concreta, en l’annex 3, els aspectes bàsics per al desenvolupament d’aquests programes a la comunitat autònoma de les Illes Balears. L’apartat 10 d’aquest annex especifica que, per implantar un programa de millora de l’aprenentatge i del rendiment, els centres ho han d’haver sol·licitat, dins el termini que estableixi la convocatòria corresponent, a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

Per tot això, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Establir el procediment mitjançant el qual els centres escolars sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixen educació secundària obligatòria poden sol·licitar l’autorització per implantar els programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment, així com el procediment per seleccionar els centres, tal com s’estableix en els annexos d’aquesta Resolució.

Segon

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer

Disposar que aquesta Resolució entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

 

Palma, 4 d’abril de 2016

El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antonio Morante Milla

 

ANNEX 1
Criteris pels quals s’ha de regir la convocatòria per autoritzar la implantació dels programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment

1. Requisits

Els requisits que han de complir els centres per poder sol·licitar l’autorització per implantar un programa de millora de l’aprenentatge i del rendiment (PMAR) són els següents:

a) Tenir més d’una línia d’ESO autoritzada al centre i un mínim de 50 alumnes a cadascun dels cursos per als quals se sol·licita el PMAR. Excepcionalment, previ informe favorable del Departament d’Inspecció Educativa, es podrà autoritzar la implantació de grups de PMAR amb menys de 50 alumnes a cadascun dels cursos pels quals es sol·licita.

b) Tenir un mínim de 10 i un màxim de 15 alumnes candidats a participar en el programa per a cada curs.

c) En el cas dels centres concertats, disposar de l’autorització de l’espai corresponent per a les unitats de PMAR.

2. Formalització i presentació de sol·licituds

2.1. La decisió del centre d’implantar el PMAR correspon al claustre de professors en el cas dels centres públics i al titular del centre en el cas dels centres privats concertats.

2.2. Es poden sol·licitar dues modalitats de PMAR:

— Programa de dos anys de durada (2n i 3r d’ESO). En aquest cas, el centre n’ha de garantir la continuïtat.

— Programa d’un curs de durada (3r d’ESO).

2.3. Els centres interessats a participar-hi han de remetre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d’Educació i Universitat la documentació següent:

— La sol·licitud d’autorització d’implantació del PMAR (annex 2)

— En el cas de centres públics, el certificat d’aprovació del claustre (annex 3)

— D’acord amb el punt 10 de l’annex 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 20 de maig de 2015 per la qual es desplega el currículum de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears, un informe sobre les necessitats que justifiquen l’aplicació del programa, les seves línies principals, una previsió del nombre d’alumnes que el cursaran i si s’imparteixen dins l’horari les matèries de religió i valors ètics (annex 4).

2.4. Aquesta documentació es pot presentar a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o a qualsevol dels llocs prevists en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud en una oficina de Correus, s’hi ha de presentar amb el sobre obert perquè el funcionari de Correus la pugui datar i segellar.

2.5. Els centres sol·licitants han de presentar la documentació que s’especifica en el punt 2.3 d’aquest annex dins el termini de 12 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.6. D’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, si la sol·licitud o la documentació presentada té cap defecte o si manca documentació, s’ha de requerir al centre interessat que ho esmeni en el termini de 10 dies i se l’ha d’advertir que, en el cas que no ho faci, s’entendrà que desisteix de la petició i l’expedient s’arxivarà sense cap altre tràmit.

3. Comissió tècnica de selecció

S’ha de constituir una comissió tècnica encarregada d’avaluar i aprovar les sol·licituds presentades i vetlar pel compliment dels requisits de la convocatòria.

La comissió ha d’estar formada per les persones següents:

a) El director general de Planificació, Ordenació i Centres o la persona que delegui, que hi ha d’actuar de president.

b) El cap del Departament d’Inspecció Educativa o la persona que delegui.

c) El cap del Servei d’Ordenació Educativa o la persona que delegui.

d) El cap del Servei Atenció a la Diversitat o la persona que delegui.

e) El cap de secció del Servei de Planificació Educativa, que hi ha d’actuar de secretari.

4. Resolucions i reclamacions

4.1. Les sol·licituds s’han de resoldre en un termini de 15 dies comptadors a partir del final del termini de presentació de les sol·licituds. En el supòsit que no s’adopti una resolució en el termini esmentat, s’ha d’entendre que la sol·licitud s’ha desestimat. Un cop finalitzat el procés de selecció, s’ha de publicar una relació provisional dels centres seleccionats i dels no seleccionats, en què s’han d’especificar els motius d’exclusió, a la pàgina web de la Direcció General (htpp://dgpoc.caib.es) i al Web Educatiu de les Illes Balears (WEIB) (http://www.weib.caib.es).

4.2. Els centres, als quals s’hagi desestimat la sol·licitud, poden presentar una reclamació adreçada al director general de Planificació, Ordenació i Centres. La reclamació s’ha de presentar a un registre oficial o a través de qualsevol de les vies previstes per la Llei 30/1992 en el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de la publicació de la resolució provisional de la convocatòria.

4.3. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de resoldre les reclamacions presentades en un termini de cinc dies hàbils comptadors a partir del final del termini de presentació de reclamacions.

4.4. Un cop resoltes les reclamacions, si n’hi ha, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar una resolució amb la relació definitiva dels centres seleccionats.

4.5. Contra aquesta resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992 i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Procediment per incorporar alumnes al programa

El procediment per incorporar alumnes al PMAR és el que figura en el punt 9 de l’annex 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 20 de maig per la qual es desplega el currículum de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears. Els documents que s’han d’emplenar són els que figuren en els annexos 5, 6, 7 i 8 d’aquesta resolució. Aquesta documentació s’ha d’incorporar a l’expedient de l’alumne.

Documents adjunts