Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 3386
Bases específiques per a la creació d'una una Borsa de subalterns bidells de col·legi, mitjançant concurs oposició, per cobrir les possibles necessitats urgents de provisió de llocs de treball de subalterns bidells de col·legi, grup de classificació, agrupació professional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament en sessió celebrada el dia 23 de març de 2016, va acordar l'aprovació de les Bases de la convocatòria específica per a la creació d'una borsa de subaltern bidell de col·legi, personal laboral temporal de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

D'acord amb el que estableix el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat i del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local, s'exposen al públic les següents Bases:

CONVOCATÒRIA ESPECÍFICA PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE SUBALTERN BIDELL DE COL·LEGI, PERSONAL LABORAL TEMPORAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY.

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la creació d'una borsa de subalterns bidells de col·legi, mitjançant concurs oposició, per cobrir les possibles necessitats urgents de provisió de llocs de treball de subalterns bidells de col·legi, grup de classificació, agrupació professional, dotades amb les retribucions legalment corresponents.

SEGONA.REQUISITS.

1. Per ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants que es presentin pel torn lliure, hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 (Accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres Estats), de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir complits els 16 anys d'edat en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds. I no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, de les Comunitats Autònomes, o de l'Administració Local, ni acomiadat d'acord amb el corresponent procediment, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

d) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixin el corresponent exercici de les funcions.

e) No trobar-se afectat per cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació vigent.

f) Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini per a la presentació d'instàncies, del certificat d'escolaritat o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger caldrà aportar la corresponent documentació que acrediti la seua homologació oficial.

g) Estar en possessió del carnet de conduir B.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, dins el termini dels 7 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), i es dirigiran al Sr. Alcalde de la Corporació. Si l'últim dia de presentació fos dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. També podran presentar-se per les formes previstes a l'article 38.4 de la Llei 30 / 1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).

Les instàncies presentades en la forma prevista en el citat article 38.4, no seran admeses encara que consti que s'enviaran abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, de no trametre al Departament de Recursos Humans o a la Regidoria de Recursos Humans per fax ( 971344175), tèlex o telegrama, la justificació de l'enviament amb la data de remissió de la sol·licitud del dia en què s'envia.

El model normalitzat de sol·licituds, que serà el model oficial d'instància, es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'Entrada d'aquest Ajuntament, i al lloc web www.santantoni.net, a partir de l'obertura del termini de presentació.

Per ser admès i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les sol·licituds hauran de consignar les dades i acompanyar la documentació que acrediti els requisits i els mèrits descrits.

2. A més de les dades de caràcter personal i professional que constin a la sol·licitud, els aspirants hauran de consignar les dades i acompanyar la documentació (excepte si aquesta fos ja a l'Ajuntament, segons regulen: l'article 35.f de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de RJAP i del PAC; el Reial Decret 1178/1994, de 5 d'agost, sobre procediment d'atorgament, modificació i extinció d'autoritzacions, reglament de desenvolupament de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú, i l'a l'article 119.1.e) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; per a això haurà de declarar en la instància, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada), que s'indica a continuació:

a) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en aquestes Bases, per a la plaça en qüestió, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

b) Acompanyar fotocòpia compulsada del Document Nacional d'identitat o passaport en vigor.

c) Els aspirants hauran de relacionar els mèrits que disposin, seguint el mateix ordre d'exposició que consta al barem de mèrits. Aquests mèrits hauran de ser acreditats documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., originals o fotocòpies compulsades.

3. Amb caràcter previ a la publicació de la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, els aspirants dels altres estats membres de la Unió Europea o d'estats extracomunitaris la llengua oficial no sigui el castellà, han d'acreditar el seu coneixement mitjançant la realització d'una prova, en la qual exclusivament es comprovarà que posseeixen el nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita del castellà.

No obstant això, no hauran de realitzar aquesta prova els qui estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a llengua estrangera (nivell bàsic), regulat pel Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com llengua estrangera (DELE), o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

També estaran exempts de realitzar aquesta prova, els estrangers que acreditin haver prestat serveis en qualsevol administració pública espanyola durant almenys un any o ja haguessin superat aquesta prova en alguna convocatòria anterior, i els que hagin obtingut una titulació acadèmica espanyola.

4. L'alcalde de Sant Antoni de Portmany, per si mateix o a proposta del Tribunal Avaluador, podrà sol·licitar amb l'efecte que sigui procedent que els interessats acreditin els punts en què se suposi que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent .

5. La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el consentiment dels afectats per a la seua utilització a fi de la gestió de la mateixa per l'àrea de recursos humans, sent obligatòria la seua complimentació. Disposant, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent, i sent responsable del fitxer l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcalde de Sant Antoni de Portmany, o regidor delegat, dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, per la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. I es farà pública la designació del Tribunal Avaluador.

Aquesta resolució serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al lloc web de l'Ajuntament (www.santantoni.net), i serà exposada en el tauler d'anuncis de la Corporació. Es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a esmenes i possibles al·legacions. Les al·legacions que es puguin presentar es resoldran en el termini màxim dels 5 dies hàbils següents comptadors de la seua presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

La llista provisional d'aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si hi haguessin reclamacions, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s'aprova la llista definitiva, que serà publicada al lloc web de l'Ajuntament (www.santantoni.net), i serà exposada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en aquesta resolució es designarà el lloc, la data i l'hora d'inici de la valoració del concurs, i de les proves de l'oposició. Aquesta resolució serà publicada al lloc web de l'Ajuntament (www.santantoni.net), i s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

En el cas que no hi haguessin reclamacions a la llista provisional, la designació del tribunal qualificador i la fixació del lloc, la data i l'hora d'inici de la valoració del concurs, i de les proves de l'oposició, es podrà realitzar a la mateixa resolució que declari aprovada la llista d'aspirants admesos i exclosos.

CINQUENA. TRIBUNAL AVALUADOR.

El tribunal avaluador estarà constituït per un nombre senar de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un/a President/a, un/a secretari/ària que actuarà amb veu però sense vot, i els vocals que determini la convocatòria. La seua composició serà predominantment tècnica, i els vocals hauran d'estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça convocada.

Així mateix, en la mesura de les possibilitats, s'estarà al que regula la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president/a, ni sense el seu secretari/ària, i les seues decisions es prendran per majoria.

L'Alcalde de Sant Antoni de Portmany nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents. El tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de la seua autoritat.

La designació nominal dels membres, que inclourà la dels seus respectius suplents, es farà per Decret d'Alcaldia, i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al web de l'Ajuntament (www.santantoni.net), i serà exposada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per a totes o alguna de les proves.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les causes previstes a l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a la plaça que es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es produeixi alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'article 29 de la mateixa Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

SISENA. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.

El procediment de selecció serà el de concurs oposició, ja que es considera el sistema més adequat atès que permet una millor aplicació dels principis de mèrit i capacitat, així com la valoració de l'experiència laboral, atesa l'especificitat de la plaça, garantint alhora el principi d'igualtat en la selecció. Per raons d'eficiència, practicitat i celeritat, les proves de selecció s'iniciaran amb la fase d'oposició i continuaran amb una altra posterior de concurs. La puntuació obtinguda en la fase de concurs s'aplicarà únicament a aquells candidats que superin la fase d'oposició.

FASE DE CONCURS.

Aquesta fase únicament serà aplicable als aspirants que superin la fase d'oposició.

Els mèrits que el tribunal avaluador valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establerts en les bases:

A) Mèrits professionals o Nivell d'experiència.

a.1) Per serveis prestats a l'Administració Local (ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte laboral), exercint funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació de l'administració corresponent: a raó de 0.20 punts per mes, amb un màxim de 10 punts.

a.2) Per serveis prestats, en empreses privades en activitats relacionades amb la plaça convocada, per períodes mensuals complets demostrables mitjançant contractes de treball i altes en la seguretat social, a raó de 0.10 punts per mes complet, amb un màxim de 5 punts .

B) Cursos de formació i perfeccionament:

No seran objecte de valoració els cursos de Grau, Llicenciatura, Diplomatura ni doctorat. Ni aquells que formin part d'un pla d'estudis per a l'obtenció d'una titulació acadèmica.

b.1) Formació reglada (impartida per centres oficials i / o homologats): titulacions acadèmiques que acreditin formació especialitzada relacionada amb la plaça que es convoca:

Titulació de FP de grau mitjà 0,25 punts

Titulació de FP de grau superior 0, 50 punts.

b.2) Formació no reglada: cursos, jornades, seminaris, etc., que tinguin relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball, realitzats o impartits en centres oficials, sempre que es presenti el corresponent diploma o certificat d'aprofitament / assistència o equivalent (La formació, amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball, realitzada en centres que no siguin oficials puntuarà el 50% que les realitzades o impartides en centres oficials):

- De 5 a 15 hores 0.10 punts

- De 16 a 30 hores 0.20 punts

- De 31 a 39 hores 0.30 punts

- De 40 a 60 hores 0.50 punts

- Més de 60 hores 0.75 punts

La puntuació màxima per a l'apartat b.1): 2 punts.

C) Llengua Catalana:

c.1) Per estar en possessió dels certificats A2, B2, C1, C2, i LA, de català expedits per autoritat competent en matèria de Política Lingüística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o equivalent:

0,25 punts per al certificat A2

0,50 punts per al certificat B2

0.75 punts per al certificat C1

1 punt per al certificat C2

1 punt per al certificat LA

FASE D'OPOSICIÓ.

La fase d'oposició constarà de les següents proves de caràcter obligatori i eliminatori:

a) PRIMER EXERCICI: PROVA TEMARI GENERAL.

L'exercici consistirà en un examen del programa de temes dels que figuren a l'annex 1, que serà tipus test, mixt o a desenvolupar. Es valorarà de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per a superar-lo.

El temps per efectuar aquest exercici serà d'una hora.

b) SEGON EXERCICI: PROVA TEMARI ESPECÍFIC.

Consistirà en la realització d'una o més proves teòriques i pràctiques, relacionades amb el treball a realitzar, referides al programa de temes dels que figuren a l'annex 2.

L'exercici es valorarà de 0 a 20 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar-lo. El temps serà determinat pel Tribunal.

c) TERCER EXERCICI: ENTREVISTA.

Consistirà en la realització d'una entrevista personal amb l'objecte de valorar els coneixements, aptituds i actitud dels aspirants per a prestar els serveis a la plaça objecte de la convocatòria. Aquesta prova es puntuarà de 0 a 10 punts, havent d'obtenir-se un mínim de 5 punts per superar-la. La qualificació de cada aspirant s'adoptarà obtenint la mitjana de les puntuacions atorgades pels membres amb veu i vot del tribunal avaluador.

La qualificació definitiva dels aspirants estarà determinada per la suma de punts obtinguda en la fase d'oposició i la de concurs.

SETENA. RELACIÓ D'APROVATS

Finalitzades i valorades les proves selectives, si és el cas, el tribunal avaluador exposarà al tauler d'anuncis de la Corporació, la relació de provisional d'aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del document nacional d'identitat.

Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de l'exposició, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seua valoració davant del tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d'un/a assessor/a.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva d'aspirants (i dels seus respectius documents nacionals d'identitat), que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, com integrants d'una borsa per a la cobertura de vacants, possibles substitucions i resta de supòsits previstos en la normativa vigent que permetin la contractació laboral temporal.

VUITENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.

L'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, segons les seues necessitats i per ordre rigorós de puntuació i en crida única i individual, contractarà amb caràcter temporal als professionals necessaris atenent les necessitats concretes que hagin d'atendre de forma urgent.

Si oferit un lloc, la persona interessada no es presentés o no presentés la documentació preceptiva, en els temps que en cada cas se li comuniquin, s'oferirà el lloc al següent de la llista, consumint-se el seu torn i decaient el seu dret.

L'Ajuntament de Sant Antoni pot deixar sense efecte la contractació, si transcorreguts dos mesos des del començament de la prestació de serveis, es produeix una manifesta inidoneïtat de la persona proposada per al desenvolupament de les funcions de subaltern-bidell de col·legi, considerant-se aquest període com a part integrant del procés selectiu.

VUITENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS.

Els aspirants proposats hauran de presentar els següents documents al Registre General de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en el termini de 7 dies naturals, a partir de la publicació de la llista definitiva d'aprovats, si no els hagués presentat anteriorment:

a) Fotocòpia compulsada de document d'afiliació a la Seguretat Social.

b) Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (als efectes de càlcul d'antiguitat).

Aquell/aquella que ja tingui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l'organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seua condició i de la resta de circumstàncies que constin al seu expedient personal.

DESENA. CONTRACTACIÓ.

D'acord amb la proposta del tribunal avaluador, que tindrà caràcter vinculant, els aspirants proposats hauran de signar el contracte de treball en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir del dia següent en què se li notifiqui la resolució.

El contracte laboral redactat a aquest efecte ha de recollir, entre d'altres, un conjunt de clàusules especial en el qual es farà referència expressa a les condicions de compatibilitat i incompatibilitat (regulades per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques), a les quals es veuran obligats els aspirants. Igualment s'establirà un període de prova d'un mes.

Qui no signés el contracte en el termini indicat, sense perjudici de causa justificada, quedarà en situació de cessant. La signatura del contracte per part dels aspirants proposats determinarà el cessament del personal que fins al moment hagués ocupat les places objecte de la convocatòria de forma provisional, interinament o temporal.

DESÈ PRIMERA.INCIDÈNCIES

El tribunal avaluador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del tribunal avaluador, s'atribueix a la Junta de Govern Local la facultat d'aprovar i interpretar aquestes bases i resoldre les incidències i els recursos que poguessin donar-se.

Dins d'aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar els aspirants i, en conseqüència, no puntuar les seues proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

2. DOTZENA. IMPUGNACIÓ

Les presents bases, i tots els actes administratius que d'aquestes i de les actuacions del Tribunal avaluador es derivin, podran ser impugnades de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

ANNEX I. TEMARI

Tema 1: La Constitució de 1978. Estructura i principis generals.

Tema 2: Submissió de l'Administració a la llei i al Dret.

Tema 3: El municipi, organització municipal. L'Acalde, els regidors i la Junta de govern local.

Tema 4: Drets i deures dels empleats públics, personal laboral. Règim disciplinari del personal laboral.

TEMARI ESPECÍFIC:

Tema 1: Manteniment d'edificis i instal·lacions. Nocions bàsiques sobre manteniment d'instal·lacions elèctriques. Manteniment d'instal·lacions d'aigua, gas, calefacció i aire condicionat.

Tema 2: Fontaneria Bàsica: Fonaments de Fontaneria. Tipus de materials i elements d'una instal·lació de fontaneria bàsica. Estris i eines manuals.

Tema 3: Fusteria Bàsica: Nocions de Fusteria: fustes, altres materials, acoblaments, elements de fusteria utilitzats en la construcció. Pintura bàsica: Tipus de pintures i forma d'aplicacions.

Tema 4: Prevenció de Riscos Laborals: Seguretat, Prevenció i Salut Laboral: proteccions individuals i col·lectives. Normes elementals de seguretat relacionades amb els equips i instal·lacions elèctriques.

  

Sant Antoni de Portmany, 30 març 2016

 

L' Alcalde accidental.

Pablo Valdés Cardona