Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 3328
Ple - Aprovació definitiva del Pla per a l'ordenació dels recursos humans (places de tag adscrites a serveis jurídics i places d'operari/ària de neteja adscrites a llocs d'auxiliar d'internat)
Versió PDF
Publicat en el BOIB núm. 17, de 4.2.2016, i en el tauler d'Edictes de la corporació de dia 4.2.2016 a dia 11.3.2016, anunci relatiu a l’acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter extraordinari de 25 de gener de 2016, pel qual s’aprova inicialment el Pla per a l'ordenació dels recursos humans (places de tag adscrites a serveis jurídics i places d'operari/ària de neteja adscrites a llocs d'auxiliar d'internat), sense que dins del termini legal d’exposició al públic s’hagi presentat cap reclamació ni suggeriment al respecte, s’entén elevada a definitiva la seva aprovació, fent-se públic el seu text íntegre:
PLA PER A L’ORDENACIÓ DELS RECURSOS HUMANS (PLACES DE TAG ADSCRITES A SERVEIS JURÍDICS I PLACES D'OPERARI/ÀRIA DE NETEJA ADSCRITES A LLOCS D'AUXILIAR D'INTERNAT)
Antecedents
La Llei 7/2007, de 12 d’abril, que aprova l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), regula la planificació dels recursos humans a les administracions públiques, que han de tenir com a objectius:
1. Contribuir a la consecució de l’eficàcia en la prestació dels serveis.
2. Millorar l’eficiència en la utilització dels recursos econòmics disponibles, mitjançant:
Per això, estableix que les administracions públiques poden aprovar plans per a l’ordenació dels seus recursos humans que incloguin mesures d’anàlisi de les disponibilitats i necessitats de personal, tant des del punt de vista numèric com des dels perfils professionals, previsions sobre els sistemes d’organització del treball i modificacions d’estructures de llocs de treball i mesures de mobilitat, entre altres.
Així mateix, la Llei 3/2007, de 27 de març de la funció publica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que els consells insulars poden aprovar plans generals d’ordenació dels recursos humans adaptats a les seves peculiaritats, així com programes específics per optimitzar recursos per àrees determinades. En conseqüència, aquest pla general d’ordenació dels recursos humans inclou una sèrie de mesures i objectius previstos en l'apartat h de l'article 38 de l'esmentada llei.
Concretament, el pla d'ordenació que ara es presenta planteja diferents modificacions que afecten determinades places adscrites als Serveis Jurídics i d'Assessorament Legal, a més d'altres canvis en les places d'operari/ària de neteja adscrites a lloc d'auxiliar d'internat i determinades mesures específiques que s'explicaran a continuació.
Pel que fa al primer canvi anunciat, cal tenir present que l'any 2008 el pressupost del Consell Insular de Menorca va preveure l'adscripció de tots els llocs d'assessor jurídic que hi havia a la plantilla de l'Administració insular fins aquell moment en un únic servei i programa pressupostari (en aquell moment programa 1216 Serveis Jurídics i Assessorament Legal) dintre del Departament de Serveis Generals i Treball. Aquesta unificació es va concretar a través del Decret de Presidència núm. 138/2008, de 16 de juny, d'estructura i funcionament dels Serveis Jurídics i Assessorament Legal.
L'esmentada reestructuració i unificació dels Serveis Jurídics del CIM va afectar, per una banda, places de tècnic d'Administració especial (llicenciat en Dret) i, per una altra, diverses places de tècnic d'Administració general.
Tenint en compte les funcions que, d'acord amb el que preveuen el Catàleg de llocs de treball i el Decret de Presidència 138/2008, desenvolupen les persones que ocupen les esmentades places adscrites als llocs d'assessor jurídic, les quals encaixen millor en la definició de les places de tècnic d'Administració especial que no pas amb les de tècnic d'Administració general, es considera convenient modificar dues de les places de tècnic d'Administració general adscrites a l'actual programa de Serveis Jurídics i Assessorament Legal (programa 92060) per transformar-les en places de tècnic d'Administració especial (llicenciat en Dret).
La segona modificació objecte d'aquest pla d'ocupació, que com l'anteriorment analitzada també es preveu en els pressuposts del Consell Insular de Menorca per a l'any 2016, es concreta en la transformació de 17 places d'operari/ària de neteja adscrites a llocs d'auxiliar d'internat dels programes pressupostaris 23123 (Servei Insular de Família: Secció de Centres d'Atenció a la Infància i la Família), 23133 (Residència, Centres de Dia i altres Serveis Assistencials per a Gent Gran) i 23135 (Residència i Centre de Dia per a Persones amb Discapacitat) en places d'auxiliar d'internat adscrites als mateixos llocs d'auxiliar d'internat.
En aquest cas es tracta de diferenciar les places d'operari/ària de neteja, que tenen assignats lloc d'operari/ària de neteja amb funcions pròpies d'aquesta professió, de les denominades igualment places d'operari/ària de neteja però que tenen assignats llocs d'auxiliar d'internat, en centres d'atenció a persones com són els centres d'atenció a la família i infància, la Residència, els centres de dia i altres serveis assistencials per a gent gran i la residència i centre de dia per a persones amb discapacitat.
Aquestes darreres, d'acord amb el Catàleg de llocs de treball, a més de les funcions de neteja de les instal·lacions dels centres, atenen el servei de menjador i col·laboren en l'assistència personal als usuaris del centre, cosa que fa convenient l'esmentada diferenciació per tal de poder adequar en les convocatòries els requisits per proveir-les.
Proposta d'ordenació dels recursos humans
Les mesures concretes que s'adopten en el Pla d'ordenació dels recursos humans del Consell Insular de Menorca són les següent:
|
1 Transformació de dues places de tècnic d'Administració general adscrites a llocs d'assessor jurídic del programa 92060 Serveis Jurídics i d'Assessorament Legal en dues places de tècnic d'Administració especial (llicenciat en Dret) adscrites als mateixos llocs d'assessor jurídic del programa pressupostari 92060. |
|
2 Transformació de 17 places d'operari/ària de neteja adscrites a llocs d'auxiliar d'internat dels programes pressupostaris 23123 (Servei Insular de Família: Secció de Centres d'Atenció a la Infància i la Família), 23133 (Residència, Centres de Dia i altres Serveis Assistencials per a Gent Gran) i 23135 (Residència i Centre de Dia per a Persones amb Discapacitat) en places d'auxiliar d'internat adscrites als mateixos llocs d'auxiliar d'internat. |
El que es fa públic per a general coneixement i per tal que tengui els efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podreu interposar els recursos següents:
- En el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del present edicte en el BOIB, recurs potestatiu de reposició davant el Ple. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no se us ha notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des que l'haguéssiu interposat. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de sis mesos comptats des del dia següent a aquell en què es produeix l'acte presumpte.
- En el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació del present edicte en el BOIB, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no haguéssiu interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas haureu d'esperar que se’n dicti resolució.
Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.
Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.
Maó, 23 de març de 2016
LA SECRETÀRIA INTERINA
Rosa Salord Olèo