Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS FERROVIARIS DE MALLORCA (SFM)

Núm. 2721
Resolució del Director Gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca pel qual s'aprova la convocatòria i les bases per a la selecció d'un Director/a de Recursos Humans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

I. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l’accés a l’ocupació pública, recollits a l’article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic es convoca la selecció d’un Director de Recursos Humans  que consta a la relació de llocs de feina de l’ens.

II. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental, s’ha d’atendre als principis de mèrit i capacitat, com també als criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, i s’ha de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

III. L’ens Serveis Ferroviaris de Mallorca, per acord del Consell d’Administració de  sessió de dia 30 de novembre de 2015, va atorgar poders al Director Gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca per tal de poder aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció d’un Director de Recursos Humans.

Per tot això, dicto la següent,

Resolució

Primer: Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir la plaça de Director de Recursos Humans com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció regulada pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost.

Segon: Les tasques a desenvolupar, entre d’altres, seran el recolzament al Director Gerent i a l’equip de direcció de Serveis Ferroviaris de Mallorca en la direcció tècnica, programació, coordinació, impuls, i avaluació de les feines relacionades amb la organització interna de la empresa, les relacions entre els diferents departaments, la gestió dels recursos humans (organització, prevenció de riscos i formació), i les relacions externes amb empreses, organitzacions i administracions, entre d’altres, i, especialment:

a) Interlocució de la Direcció de SFM amb el Comitè d’Empresa, participació en meses de negociació amb el personal de SFM (Convenis Col·lectius, Comissió Paritària, Comissió de Gràfics, Comitè de Seguretat i Salut,...).

b) Recolzament de la Direcció en la presa de decisions i desenvolupament de diferents projectes a nivell intern.

c) Direcció del Departament de Recursos Humans.

d) Coordinació de les relacions interdepartamentals.

Tercer: Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d’acord amb el següent:

a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:

i. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d’acord amb l’article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, permetin l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

ii. Tenir més de 18 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

iii. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat.

iv. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l’exercici de les funcions de la categoria laboral en que s’inclou la oferta d’acord amb el pla de salut vigent a SFM.

v. Estar en possessió de títol universitari de llicenciat en Dret o equivalent  o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

vi. Tenir experiència mínima de 12 mesos en la realització de les tasques a desenvolupar, descrites en el punt 2 de les presents bases.

b) Sol·licituds i documentació

i. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s’ha d’ajustar al model que s’adjunta en forma d’annex el qual es pot descarregar a la pàgina web de Serveis Ferroviaris de Mallorca.

ii. Les sol·licituds s’han de presentar al Registre General de l’ens públic, o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

iii. El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds caigués en dia inhàbil o dissabte, el termini s’entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.

iv. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:

- Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.

- Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar: a) Les dades personals (adreça, telèfon i correu electrònic); b) La formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, d’altres); c) L’experiència professional (amb descripció d’entitats, llocs desenvolupats i temps). Aquests coneixements i l’experiència professional s’han de poder acreditar en el seu moment per aportació del títol original, certificació corresponent o fotocòpies compulsades.

c) L’òrgan competent per a la selecció s’ha d’ajustar a les previsions que determina l’article 60 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

En el present procediment selectiu, la Comissió de selecció estarà integrada per:

  • President: Senyor Gabriel Àngel Perelló López, Cap de Serveis Generals i Financers de Serveis Ferroviaris de Mallorca.
  • Vocal: Senyora Ana María García Serrano, Cap d’Explotació, Projectes i Obres de Serveis Ferroviaris de Mallorca.
  • Secretari: Senyor Jaume Perelló Joan, Cap de Secció X, del Serveis Jurídic de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

Aquesta Comissió no pot actuar sense l’assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi han d’estar present el president i el secretari. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

d) Selecció dels candidats i criteris de valoració.

1. Fase d’admissió. Requisits bàsics.

Per poder participar en el procediment els candidats hauran de complir els següents requisits:

- Titulació universitària (llicenciatura en dret o equivalent).

- Experiència laboral (mínim un any d’experiència en llocs de treball similars).

Les candidatures dels aspirants que no compleixin amb aquests requisits obligatoris, seran descartades i no es valorarà el seu CV.

Els documents que acreditin els requisits i els mèrits hauran de ser entregats pels aspirants en el moment de l’entrevista personal, en la forma continguda a les presentes bases.

2. Fase de valoració dels mèrits dels candidats admesos. Criteris de valoració (fins a 88 punts).

Per a la valoració dels mèrits dels candidats admesos, i sempre tenint en compte el perfil de la plaça a ocupar, es seguiran els següents criteris:

2.1. Experiència laboral, addicional  a l’any exigit com a requisit, en la realització tasques i treballs relacionats amb el lloc a ocupar (fins a 55 punts).

Cada any, sense computar l’any d’experiència establert com a requisit mínim, es valorarà en 12 punts i els mesos restants computaran 1 punt, fins a un màxim de 55 punts.

2.2. Formació acreditada, addicional a la mínima exigida, en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar (fins a 25 punts).

Només es valoraran les titulacions i la formació complementària directament relacionades amb les funcions del lloc de treball i sempre que siguin diferents a les titulacions exigides per participar en aquesta convocatòria. Els cursos d’informàtica a nivell d’usuari, els de prevenció de riscos laborals, els relacionats amb la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i els relacionats amb temes d’igualtat es valoraran en tot cas. Les altres accions formatives es valoraran si el contingut està relacionat directament amb el lloc de treball.

En els certificats i els diplomes ha de constar el nombre d’hores de durada de l’acció formativa. La valoració dels màsters, cursos, seminaris, congressos i jornades de formació serà la següent:

  • Accions formatives de 20 a 30 hores: 0,5 punts per curs.
  • Accions formatives de 31 a 60 hores: 1 punt per curs.
  • Accions formatives de 61 a 120 hores: 2 punts per curs.
  • Accions formatives de 121 a 200 hores: 3 punts per curs.
  • Accions formatives de 201 a 300 hores: 4 punts per curs.
  • Accions formatives de 301 a 600 hores: 6 punts per curs.
  • Accions formatives més de 600 hores: 10 punts per curs.

2.3. Coneixements orals i escrits de català (fins a 6 punts).

Es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:

  • Certificat de nivell intermedi-B2 (anteriorment certificat B) o equivalent: 3 punts
  • Certificat de nivell de suficiència-C1 (anteriorment certificat C) o equivalent: 4 punts
  • Certificat de nivell superior-C2 (anteriorment certificat D): 5 punts
  • Certificat de llenguatge administratiu -LA (anteriorment certificat E) o equivalent): 1 punt.

Es valorarà solament un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a l’altre certificat que s’aporti. En cas de presentar només un certificat de llenguatge administratiu, es valorarà a raó d’1 punt.

2.4. Acreditació oficial del coneixement d’altres llengües nivell intermedi o avançat (fins a 2 punts).

3. Fase d’entrevista personal (fins a 12 punts).

Els candidats que hagin obtingut a la fase de valoració, una puntuació igual o superior al 50 per cent de la puntuació obtinguda pel candidat millor puntuat, passaran a la fase d’entrevista personal que realitzarà la pròpia comissió de selecció.

En l’entrevista personal es valoraran, entre d’altres, els aspectes següents:

  • Proactivitat i rendiment enfocat a la consecució d'objectius marcats per la Direcció.
  • Motivació i capacitat de treball.
  • Capacitat de fer feina en equips multidisciplinars i habilitats per dirigir/coordinar equips de treball.

Realitzades totes les entrevistes la Comissió elaborarà un informe d’avaluació amb la valoració de tots els aspirants i amb la proposta de contractació de l’aspirant amb major puntuació que es presentarà a l’òrgan competent per al nomenament del directiu professional, que resoldrà de forma motivada.

Quart: L’article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal directiu professional, han de preveure expressament que el cessament de l’òrgan que subscrigui el contracte en nom de l’entitat impliqui l’extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d’aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que en resulti d’aquest procediment selectiu ha d’anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació, en conseqüència no es poden  formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongui més de tres mesos des de l’acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l’autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior. (Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2001, BOIB núm. 44 de 12 d’abril de 2001).

Quint: Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’ens.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa es poden interposar alternativament, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes davant del mateix òrgan que dictà l’acte, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació en el BOIB, d’acord amb allò que disposa l’article 8.2 a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a 9 de març de 2016.

El Director Gerent d’SFM
Mateu Capellà Ribot

Documents adjunts